Tsja, ik heb op dit moment dagelijks vrij grote boeken bij me. Ik heb niet dagelijks mijn laptop nodig. Ik kan natuurlijk gewoon een Wack-o-Phone aanschaffen en als eens niet alles erin past, laat ik of mijn iBook thuis of een of enkele boeken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:31 schreef Hugster het volgende:
[..]
Prima
Hij is wel gelijk echt een stuk groter ehIk ben toch weer heel blij dat ik een "kleine" tas heb als ik alleen maar met muis, adapter, een paar pennen en een notitieblok op pad ben
![]()
Het gaat om iMovie 3quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:27 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb een superfilmpje gemaakt, alleen nu krijg ik telkens geen geluid nadat ik het filmpje opgeslagen heb.
In wat voor een extensie dan ook.
Ik las ergens dat het zou kunnen liggen aan het toevoegen van titels? Is het een bug?
Ik heb net in je eigen topic gereageerdquote:
Hoeveel geheugen heb je? Ik heb dat ook al een keer gedaan (niet precies 400 natuurlijk, maar wel veel) en ik kon ze via Finder nog gewoon verplaatsen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:36 schreef Rock-shocker het volgende:
Cursus OSX plat krijgen voor dummies door Rock-shocker:
Stap 1: Gooi per abuis meer dan 400 jpg's op je desktop
Stap 2: Wacht tot je systeem weer reageert
Stap 3: Herstart in een andere user
Goddank heb ik uberhaupt twee gebruikers.
Ik heb het dus wel pas sinds .8.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:47 schreef Tijn het volgende:
Wat jij beschrijft, heb ik op sommige plaatsen in huis. Op de meeste plekken gaat het prima, maar op sommige plekken zegt 'ie telkens dat er een probleem is met verbinden, terwijl het netwerk wel gewoon te selecteren valt. Maar terwijl 'ie die error geeft, kan ik wel gewoon draadloos internetten. Heel vreemd.
Dit is niet iets wat ik pas sinds .8 heb trouwens.
option-j in desbetreffende Finder scherm en dan aanvinken show icon preview.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:05 schreef joriszss het volgende:
Is er de mogelijkheid in OSX om van bijv je jpg of gif, ipv een icoontje van de betreffende extensie een small van het plaatje te zien?
weet ik.. Maar ik had anderen beloofd het filmpje af te krijgen.. En dat is me gisteren dus helaas niet gelukt..quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb net in je eigen topic gereageerdIets meer geduld kan ook wel trouwens, niet iedereen zit 24 uur per dag te fokken
Software Update?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb nu iMovie 3 vervangen door iMovieHD, maar kan ik het volume per fragment niet veranderen omdat ik 'slechts' Mac OS 10.3.9 heb en ik 10.4 moet hebben.
Weet iamdn hier een prgrammatje voor om ditr te veranderen?
Je kan van Panther gratis updaten naar Tiger en vervolgens Leopard?quote:
Ow, ik weet niet joh, ik heb ook nog niet zo lang een Mac.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:28 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Je kan van Panther gratis updaten naar Tiger en vervolgens Leopard?
¤129?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:36 schreef TwyLight het volgende:
Hoeduur zou het ongeveer gaan kosten om van Tiger naar Leopard te upgraden?
Net als met Tiger: ik zou een flink aantal maanden wachten na de release van Leopard met overgaan. De eerste maanden (half jaar +) moeten de eerste grote bugs er nog uit geworden gesloopt, daarna draait alles pas echt lekker.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:20 schreef Tomasso het volgende:
Zo, ik heb besloten dat ik begin volgend jaar, zodra Leopard uit is, naast mijn iBook een iMac 20" ga zetten.
Configuratie weet ik nog niet helemaal, moet ik nog over nadenken.
Die bugs worden er toch gewoon uitgehaald via software-update of nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Net als met Tiger: ik zou een flink aantal maanden wachten na de release van Leopard met overgaan. De eerste maanden (half jaar +) moeten de eerste grote bugs er nog uit geworden gesloopt, daarna draait alles pas echt lekker.
Ik heb anders bij Tiger nooit het idee gehad van "Hè, wat buggy. Snel terug naar Leopard."quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:37 schreef Roeni3 het volgende:
Net als met Tiger: ik zou een flink aantal maanden wachten na de release van Leopard met overgaan. De eerste maanden (half jaar +) moeten de eerste grote bugs er nog uit geworden gesloopt, daarna draait alles pas echt lekker.
Ik denk dat niemand die gedachte heeft gehad.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:47 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb anders bij Tiger nooit het idee gehad van "Hè, wat buggy. Snel terug naar Leopard."
Een grijs scherm met de melding die jij beschrijft heb ik echter nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:26 schreef JoMo0 het volgende:
In Februari zijn er al weer nieuwe joh![]()
Trouwens vanmiddag de eerste vastloper gehad , daar het probleem van de airport verbinding sinds update naar .8 net als Xilantof dus. Het scherm werd grijs en er kwam een stuk tekst , in allerlei verschillende talen dat ik hem uit moest zetten met de powerknop.![]()
Die heb ik gekregen door iAlertU. Zal wel een alegemene foutmelding zijn ofzo?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Een grijs scherm met de melding die jij beschrijft heb ik echter nog nooit gezien.
Geen idee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:08 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Die heb ik gekregen door iAlertU. Zal wel een alegemene foutmelding zijn ofzo?
rechts-klik - toon info - "naam en extensie"quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe hernoem ik in godsnaam een bestand onder OSX?
Net zoals met Windowsquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
niet echt wat je noemt voor de hand liggend
Zo ingewikkeld is dat toch niet? Lijkt mij juist de makkelijkste manier...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Jij vind F2 rammen meer voor de hand liggen dan enter?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke bug..? Ik heb nergens last van....quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:23 schreef Remzz het volgende:
Ik word trouwens nogal gek van die Safari bug in Fok. Word dat nog opgelost?
Ander kanaal kiezen ? Misschien gebruiken je buren hetzelfde kanaal ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:16 schreef Xilantof het volgende:
Ik herken een patroon.... Overdag doet de Airport het prima... Maar 's avonds gaat ie ineens lastig doen en wilt ie de verbinding niet behouden (met de eerder genoemde symptonen).
Ik denk dat die regels die af en toe door je PI's staan in het reageer scherm bedoeld worden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welke bug..? Ik heb nergens last van....
Dat de titel van het topic vaak een stuk omlaag staat, waardoor je bijvoorbeeld bepaalde links niet kan aanklikken of sommige PI's niet kan selecteren.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welke bug..? Ik heb nergens last van....
En dan zou dan gewoon moeten bij de instellingen van de router neem ik aan? Als je dat doet, moet erdan nog verder wat veranderd worden?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:18 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ander kanaal kiezen ? Misschien gebruiken je buren hetzelfde kanaal ?
Vreemd, daar heb ik geen last van heb. Ik heb pithhelmet en Saft geinstalleerd, misschien helpt dat..?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat de titel van het topic vaak een stuk omlaag staat, waardoor je bijvoorbeeld bepaalde links niet kan aanklikken of sommige PI's niet kan selecteren.
Kan gewoon bij je router inderdaad, je Mac zal 'm dan wel terugvinden op het andere kanaal...quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:19 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En dan zou dan gewoon moeten bij de instellingen van de router neem ik aan? Als je dat doet, moet erdan nog verder wat veranderd worden?
Misschien vanavond even die instellingen induiken.
Ik zie nu inderdaad dat er nog iemand op "channel 11" zit....quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:29 schreef ChOas het volgende:
[..]
Kan gewoon bij je router inderdaad, je Mac zal 'm dan wel terugvinden op het andere kanaal...
Je kan anders even kijken met Kismac om te zien welke kanalen er in je buurt gebruikt worden...
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:49 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand die gedachte heeft gehad.
Je vindt het alleen niet voor de hand liggend omdat je Windows gewend bent. Als je met Mac was begonnen en nu naar Windows was overgegaan, had je het niet voor de hand liggend gevonden dat je op F2 moet drukken om iets te hernoemen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke driver heb jij gekozen ? Ik krijg een foutmelding.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik zie nu inderdaad dat er nog iemand op "channel 11" zit....
later deze middag eens zien of ik iets dergelijks kan vinden bij de router...
Kismac doet het bij mij ook niet altijdquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:28 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Welke driver heb jij gekozen ? Ik krijg een foutmelding.![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:42 schreef Tomasso het volgende:
Nieuwe vraag van mijn kant.
Zou ik mijn iBook kunnen aansluiten op deze tv en de tv zo gebruiken als 2e beeldscherm? (voornamelijk voor het testen van presentaties)
Dan zoek je echt verkeerd...quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:32 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Die probeer ik nog altijd te... vinden...![]()
Nee, wacht. Fix eerst die bug maar eensquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
Oh, en Slarioux: het wordt morgen te koud. Doe er iets aan.
Nietz eet meer kip.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:34 schreef nietzman het volgende:
Slar heeft raarder haar.
Via iBood zeker?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:39 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb zojuist een Airport Express-achtig kastje gewonnen. En het heeft nog Mac support ook. Yeah.
Jep.quote:
Is het lampje van je iSight uit, en gaat het aan als je PhotoBooth opstart? Heeft een ander programmatje je iSight net gebruikt? Heeft iemand er een groen plakbandje voor geplakt/quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:46 schreef Roeni3 het volgende:
Nou ja, wat is DIT nou? Photobooth geeft een groen (!) scherm! Iemand enig idee wat er aan de hand is?
[afbeelding]
Tof joh!quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jep.
Al het tweede ding dat ik gewonnen had deze week.![]()
Wie staat er op foto2 ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:46 schreef Roeni3 het volgende:
Nou ja, wat is DIT nou? Photobooth geeft een groen (!) scherm! Iemand enig idee wat er aan de hand is?
[afbeelding]
Je moest eens weten wat voor naars we over je roddelen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef Geqxon het volgende:
Slarioux and Nietzman sitting in a tree...
Dank je. Het ziet er wel leuk uit ja. Er komt nog één vraag vandaag, dus sla je slagquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:52 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Tof joh!
Ik zag de prijs die je nu hebt toevallig net op de site. VOlgens mij is dat wel een gaaf dingetje!
De twee foto's zijn studiegenoten van me.quote:
Het lampje brandt groen, geen ander programma heeft de iSight gebruikt en er zit zeker weten geen groen plakbandje voor de iSight.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is het lampje van je iSight uit, en gaat het aan als je PhotoBooth opstart? Heeft een ander programmatje je iSight net gebruikt? Heeft iemand er een groen plakbandje voor geplakt/
Yup, heb ze nog... eerst 67 op $74 gekocht... daana zweet in mijn handen gehad toen ze $89 waren... op $55 weer 67 bijgekocht... dus ik sta meer dan gelijk.. maar ik heb al het vertrouwen dat Apple nog wat verrassingen heeftquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dank je. Het ziet er wel leuk uit ja. Er komt nog één vraag vandaag, dus sla je slag
Oh, en ChOas: Ik vind het een briljante actie. Heb je je aandelen nog?
PRAM al gereset ? Dat wil nog wel eens helpen... Had Tonks dit nou ook niet met z'n nieuwe Mac ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:55 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Het lampje brandt groen, geen ander programma heeft de iSight gebruikt en er zit zeker weten geen groen plakbandje voor de iSight.
Is het lampje groen tijdens gebruik van PhotoBooth, of ook ervoor en erna? Log anders voor de zekerheid even uit en weer in...quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:55 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
De twee foto's zijn studiegenoten van me.
[..]
Het lampje brandt groen, geen ander programma heeft de iSight gebruikt en er zit zeker weten geen groen plakbandje voor de iSight.
Ik ook. Die iTV gaat wat worden, er gaat echt een iPhone komen, en misschien nog zelfs meer dan dat, als ik dat artikeltje over de combinatie met Google Maps laatst las.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:56 schreef ChOas het volgende:
[..]
Yup, heb ze nog... eerst 67 op $74 gekocht... daana zweet in mijn handen gehad toen ze $89 waren... op $55 weer 67 bijgekocht... dus ik sta meer dan gelijk.. maar ik heb al het vertrouwen dat Apple nog wat verrassingen heeft
Ik heb geen iBood account, en hoe groot is de kans dat je wint als je mee doet?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dank je. Het ziet er wel leuk uit ja. Er komt nog één vraag vandaag, dus sla je slag
En is dat winnen net als dat je een veiling wint? Of krijg je het gratis?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jep.
Al het tweede ding dat ik gewonnen had deze week.![]()
Ik heb geen idee. Er zitten hier wat mensen op Fok die gewonnen hebben. Ik heb denk ik 6 keer een vraag beantwoord, en dus twee keer gewonnen. Maar ik denk niet dat de kans voor iedereen 1/3e is. Je moet vooral snel zijn, en een beetje met Google overweg kunnen. Als dat goed zit is de kans redelijk groot dat je snel wint.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb geen iBood account, en hoe groot is de kans dat je wint als je mee doet?
Pesten doet pijnquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat voor naars we over je roddelen.
Ja, ik probeer nu de 'Option' knop te vinden om die Command-Option-P-R combinatie te krijgen, maar het vinden daarvan...quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:59 schreef ChOas het volgende:
[..]
PRAM al gereset ? Dat wil nog wel eens helpen... Had Tonks dit nou ook niet met z'n nieuwe Mac ?
Ze bieden normaal gesproken iedere dag één product aan voor een vaste prijs. Die prijs is flink lager dan de gemiddelde waarde, dus als je dat product nodig hebt koop je het. Je moet er alleen op tijd bij zijn, afhankelijk van wat het is. Ze hadden een keer een iPod Nano, die was na drie minuten uitverkocht. Ik was om vijf over twaalf te laat.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En is dat winnen net als dat je een veiling wint? Of krijg je het gratis?
Option is Alt. Sowieso wel handig om te weten als je een Mac hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ja, ik probeer nu de 'Option' knop te vinden om die Command-Option-P-R combinatie te krijgen, maar het vinden daarvan...Dat is btw de manier om je PRAM te resetten, toch?
Hoe heeft Tonks het opgelost?
Dat snap ik. Daarom ben ik je ook erg dankbaar dat je het me nu verteld.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Option is Alt. Sowieso wel handig om te weten als je een Mac hebt.
Volgens mij was het resetten bij Tonks de oplossing... (Ik geloof dat het Tonks was trouwens)quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ja, ik probeer nu de 'Option' knop te vinden om die Command-Option-P-R combinatie te krijgen, maar het vinden daarvan...Dat is btw de manier om je PRAM te resetten, toch?
Hoe heeft Tonks het opgelost?
Bedankt voor de informatie, Hertogquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ze bieden normaal gesproken iedere dag één product aan voor een vaste prijs. Die prijs is flink lager dan de gemiddelde waarde, dus als je dat product nodig hebt koop je het. Je moet er alleen op tijd bij zijn, afhankelijk van wat het is. Ze hadden een keer een iPod Nano, die was na drie minuten uitverkocht. Ik was om vijf over twaalf te laat.
Tijdens deze gratis week kun je drie keer per dag het product van die dag gratis krijgen. Dan moet je een vraag beantwoord hebben, en de eerste vijfhonderd die die vraag beantwoord hebben winnen dan. Aan het begin leek het maar saai, ze hadden een maglite en een geurtje en nog iets dufs. Maar die dvd-speler en dat ding van vandaag waren wel leuk. Er is vandaag trouwens nog één vraag en daarna is het voorbij, dus deze uitleg komt wellicht wat laat.
No shit!quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
--knip-
Er is vandaag trouwens nog één vraag en daarna is het voorbij, dus deze uitleg komt wellicht wat laat.
Oh jawel hoor. Dat was niet gemeen bedoeld of zo, sorry als het zo overkwam. Ik weet niet hoe lang je een Mac hebt, verbaasde me gewoon een beetje dat de eerste keer dat je die option knop nodig hebt is om je PRAM te resetten. Zie ook de PI, trouwens, om te weten dat je die post niet al te serieus hoefde op te vattenquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:14 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Daarom ben ik je ook erg dankbaar dat je het me nu verteld.
Mag je tegenwoordig geen Mac noob meer zijn oid?
Die link had ik idd ook al gevonden, maar het helpt niet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 18:14 schreef ChOas het volgende:
[..]
Volgens mij was het resetten bij Tonks de oplossing... (Ik geloof dat het Tonks was trouwens)
Hier nog een instructie: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |