http://tweakers.net/price(...)024VSO)-prijzen.htmlquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:19 schreef Furious het volgende:
Ich muchte gerne ein 1GB PC2700 SO-DIMM reepje haben. Kan iemand hier mij mee helpen? Tegen een leuk prijsje.
Verkapte-kut-TVP.
Te duur.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:38 schreef super-muffin het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)024VSO)-prijzen.html
http://tweakers.net/price(...)C25-1G)-prijzen.html
Duur, maar wel behoorlijk in prijs gezakt! Ik heb er 2 jaar geleden nog 105 euro voor moeten neertellen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:21 schreef XL het volgende:
De adapter van mijn iBook is vanmiddag overleden![]()
![]()
![]()
Ik heb zijn verlies verwerkt door een nieuwe te kopen, maar dat leverde me nog een verlies van 79 euro op![]()
![]()
![]()
Bah, die krengen zijn duur!
Heb je er niet eentje over?quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Duur, maar wel behoorlijk in prijs gezakt! Ik heb er 2 jaar geleden nog 105 euro voor moeten neertellen.
Ik heb m'n lader al weggegeven aan iemand. Net als m'n Airport-kaart. En de harddisk heb ik eruit gehaald om in een externe behuizing te bouwen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:51 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je er niet eentje over?
Jij hebt nu toch magsafe?
en het Keyboard heb je dat nog?quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb m'n lader al weggegeven aan iemand. Net als m'n Airport-kaart. En de harddisk heb ik eruit gehaald om in een externe behuizing te bouwen.
Zijn al je toetsen nog perfect. Dan gaat het me om de aanslag, niet zozeer om de opdruk.quote:
Het is een G4-toetsenbord. Perfect issie niet. Rechtsbovenin, rond de backspace-knop wringt 'ie een beetje. Ik denk dat het een beetje verbogen is ofzo. De aanslag op zich is nog wel okay, hoewel ik heel af en toe het probleem had dat een toets bleef hangen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:06 schreef XL het volgende:
[..]
Zijn al je toetsen nog perfect. Dan gaat het me om de aanslag, niet zozeer om de opdruk.
Heb je het G4-toetsenbord? Wat zou je ervoor willen hebben als je hem op de post moest doen?
Ik kan je van tevoren wel een anti-statische zak sturen, tussen twee stukken karton hoeft het dan niet met pakketpost. Vermoed ik¿
Mooi.quote:
Doe het niet.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:36 schreef muhammad_ali het volgende:
Ga nu mac proberen te installeren op een AMD systeem van me. Wens me geluk jongens
Beste renz0r,quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:35 schreef renz0r het volgende:
Hallo moppies,
Ik zit zwaar te overwegen om een 30G Video ipod te nemen. Is dit een goede keuze? Wil deze, omdat die nu 289 euro is veel capaciteit. Hoe werkt die film zooi, beetje handig?
Hoe is het geheugen? flash of mini schijfje? Extra info iemand?
Ipod mini verkocht, omdat die steeds op pauze schoot wanneer ik ermee fietste of liep. Of die nou op hold stond of niet. Erg irritant, doen deze toch niet?
BVD
Ik heb 'em ook gedownload. Ik vond het maar kutsoftware als wannabe-semi-pro fotograaf.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:31 schreef Roeni3 het volgende:
Heb net Aperture binnen; kijken of hij voor zo'n noob fotograaf als ik ben handiger / beter is dan iPhoto.
Verkapte 'Zie-mij-eens-koel-lekkere-software-hebben' tvp
Nee, hij gebruikt een text editor om met Code Igniter te werken. Ik wil weten welke editor dat is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:39 schreef super-muffin het volgende:
Code Igniter?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:38 schreef Furious het volgende:
Verkapt ik hoop niet voor je dat je het echt hebt gekocht
Eerst was je er nog wel enthousiast over, toen ik mijn camera ging kopen. Wat is je tegen gaan staan, het idee van het programma zelf of het gebruik? En indien het laatste: is Lightroom prettiger?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:38 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik heb 'em ook gedownload. Ik vond het maar kutsoftware als wannabe-semi-pro fotograaf.
Al was dat met 1.0, 1.5 zou ik niet weten.
Verkapt ik hoop niet voor je dat je het echt hebt gekocht
Ik zou het niet eens meer weten wanneer dat was.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eerst was je er nog wel enthousiast over, toen ik mijn camera ging kopen. Wat is je tegen gaan staan, het idee van het programma zelf of het gebruik? En indien het laatste: is Lightroom prettiger?
In Mei ergens.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:11 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens meer weten wanneer dat was.
Dat klinkt inderdaad niet prettigquote:In het begin is het leuk om ermee te spelen gezien de vele functies, en werkt opzich goed. Totdat je je er verder in gaat verdiepen, dan kom je de enorme gebreken tegen als de zeer onhandige, en eigenlijk gevaarlijke libraries waar ze gebruik van maken, als dat ene bestand corrupt raakt is alles weg. De workflow is beneden peil, slechte sharpening, slechte 'auto-generate' van de in RAW opgenomen 'camera informatie'. Zeer zeer traag (op een 1.5Ghz G4 in iedergeval, maar dan nog, ik kan wel vloeiend Camera RAW i.c.m. Photoshop CS2 draaien zonder hassel).
Hmm, ik dacht dat de laatste Beta wel aardig werkte. Nou ja. Eerst die iMac maar eens. En dan tijd. Ik heb nog geen enkele foto uitgezocht sinds ik dat ding heb in mei..quote:Lightroom zou best prettig kunnen zijn, als het werkt. Op m'n Windows PC loopt het na het aanklikken van een fotobestand vast, op m'n Mac loopt het bij het opstarten al meteen vast.
Op dit moment kun je eigenlijk het beste de laatste Camera RAW versie van Adobe downloaden (gratis), en gebruiken i.c.m. Adobe Bridge (zit bij CS2). Dat werkt het beste vind ik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In Mei ergens.
[..]
Dat klinkt inderdaad niet prettigMaar ik denk dat ik eens naar versie 1.5 ga kijken als ik mijn Intel Mac koop, snelheid is dan wel prima, en de backup mogelijkheden waren geloof ik al verbeterd.
[..]
Hmm, ik dacht dat de laatste Beta wel aardig werkte. Nou ja. Eerst die iMac maar eens. En dan tijd. Ik heb nog geen enkele foto uitgezocht sinds ik dat ding heb in mei..
Ik ben eruit, het is TextMate. En het kost 40 dollar. En ik het wil het. Damnit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, hij gebruikt een text editor om met Code Igniter te werken. Ik wil weten welke editor dat is.
1.5.2 ?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben eruit, het is TextMate. En het kost 40 dollar. En ik het wil het. Damnit.
Ook niet bij 10.4.8..? Daar zou meer support zijn voor RAW-bestandenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:01 schreef Roeni3 het volgende:
Aperture wordt ook eigenlijk alleen aangeraden voor MacBook Pro gebruikers. Gelukkig heb ik een vrij krachtige MacBook, waardoor ik al redelijk in de buurt kom van een standaard MacBook Pro, maar ik kan me voorstellen dat het op mindere Macs allemaal erg crappy loopt.
Nu nog een manier bedenken om mijn Fuji S9500 RAW bestanden in Aperture te krijgen. Aperture ondersteunt nu alleen nog maar de S3 en nog een ander Fuji model.(Zelfs het openen van de RAW bestanden lukt niet eens in Tiger, terwijl hij in de preview wel de foto laat zien.
)
Klopt. Daar is dat hele gezeur over door velen gebruikers. De organisatie OpenRAW probeert RAW nu opensource te krijgen zodat alle bedrijven 1 en hetzelfde formaat hanteren. Dus ik vrees dat er voor jou niets opzit dan wachten voor RAW-support voor S9500 RAW bestanden in Aperture.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:01 schreef Roeni3 het volgende:
Aperture wordt ook eigenlijk alleen aangeraden voor MacBook Pro gebruikers. Gelukkig heb ik een vrij krachtige MacBook, waardoor ik al redelijk in de buurt kom van een standaard MacBook Pro, maar ik kan me voorstellen dat het op mindere Macs allemaal erg crappy loopt.
Nu nog een manier bedenken om mijn Fuji S9500 RAW bestanden in Aperture te krijgen. Aperture ondersteunt nu alleen nog maar de S3 en nog een ander Fuji model.(Zelfs het openen van de RAW bestanden lukt niet eens in Tiger, terwijl hij in de preview wel de foto laat zien.
)
Waar-de-loosquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:14 schreef Furious het volgende:
[..]
Klopt. Daar is dat hele gezeur over door velen gebruikers. De organisatie OpenRAW probeert RAW nu opensource te krijgen zodat alle bedrijven 1 en hetzelfde formaat hanteren. Dus ik vrees dat er voor jou niets opzit dan wachten voor RAW-support voor S9500 RAW bestanden in Aperture.
Ik gebruik altijd RAW. Maar ik kan begrijpen dat voor de meeste mensen dat verre van nodig is. Waar ik het zelf voornamelijk voor gebruik, zijn binnen foto's, foto's met slechte belichting. Je kunt namelijk echt je foto redden als je een foto maakt met bijv. tegenlicht, door het later te bewerken in RAW.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:00 schreef Roeni3 het volgende:
Hmm, met Adobe Lightroom kan ik wel mn RAW bestanden bewerken. Maar de vraag is dan: wat is beter: RAW of JPEG? En dat is al een eeuwig durende discussie, die jullie me vast ook niet duidelijker kunnen helpen maken.
Eigenlijk wel ja.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:33 schreef Dementor het volgende:
dus RAW is de pwn
Goed om te weten bedankt voor deze uitleg
Helemaal goudquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:23 schreef oor het volgende:
[..]
heel de dag hoor ik dat
ik werk in het westland
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:43 schreef Furious het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja.
Graag gedaan. Ik zal eens kijken of ik ook een voorbeeldje kan vinden.
Hadden meer mensen last van.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:53 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb een beetje WiFi problemen sinds die .8 update
Kan steeds geen verbinding maken met mijn voorkeursnetwerk.
Ja? Geen last van op Intel iig.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:58 schreef broer het volgende:
Leuk, hoor, dat ImageWell. Start op in een seconde of vijf als ik er een jpegje op sleep (iBook G3, 700 Mhz. 640 MB). Maar dat afsluiten duurt zeker twee minuten. Niet overdreven. Meer mensen last van? En is het te verhelpen?
Nouja, ik heb maar 1 gebruiker... maakt dat nog uit?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hadden meer mensen last van.
Je moet bij de systeemvoorkeuren aangeven dat de verbinding verbroken moet worden als je uitlogt
Zou dat dan het enige zijn waarin InHolland beter is dan andere scholen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:29 schreef Tijn het volgende:
Thuis heb ik met .8 ook geen problemen met het draadloze netwerk. Bij m'n ouders ook niet. En op school wel, maar daar is het wifi altijd een drama.
OS X heeft ook gewoon een hosts-file. Uit m'n hoofd staat 'ie in /etc, maar ik zit nu niet achter een Mac dus kan het niet voor je checken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:49 schreef Slarioux het volgende:
Ej even een vraagje... Ik wil graag met de hand een IP adres aan een host koppelen... Hoe doe ik dat in OSX?
Ik krijg zo'n melding als-ie net niet kan verbinden (Ik woon op het randjequote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef Xilantof het volgende:
Dit is voor het eerst dat ik baal van mijn Appletje
Ik snap niet wat er fout is....
Ja handig!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Jonge jonge jonge, leg gewoon een kabeltje tussen je router en Macbook.
Ik heb het ook vaak op school. Het lijkt mij gewoon een verbindingstime-out, een fout dus.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:42 schreef Xilantof het volgende:
Dit is voor het eerst dat ik baal van mijn Appletje
Ik snap niet wat er fout is....
Ja, draadjes aan je laptop, lekker mobielquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Jonge jonge jonge, leg gewoon een kabeltje tussen je router en Macbook.
Het is dan ook maar tijdelijk hoorquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, draadjes aan je laptop, lekker mobiel
Daar kan ik helaas niets over zeggenquote:
Appeltje+i inrammen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:15 schreef broer het volgende:
Is er misschien een mogelijkheid om in de Finder meer informatie te krijgen over een bestand? Ik vind het onder Windows bijvoorbeeld zo handig dat je de afmetingen al in de Verkenner kunt zien. Kan dat op de Mac ook? Ik heb nu alleen Naam, Soort, Grootte, Aanmaak en Bewerking.
Dat is niet eens zo'n gek idee. De vorige keer dat ik MacDrive probeerde, kreeg ik het niet aan de praat. Maar ik zal eens een nieuwe versie downloaden en kijken of het nu wel lukt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:27 schreef Geqxon het volgende:
Misschien gewoon HFS+ , en dan een partitie in FAT32 van 50 megabyte waar je het programma Macdrive op zet?
Het enige nadeel is dat ik zelf tot nu toe alleen nog maar de 2-weekse trial heb gevonden, met nergens de mogelijkheid een serial in te voeren.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet eens zo'n gek idee. De vorige keer dat ik MacDrive probeerde, kreeg ik het niet aan de praat. Maar ik zal eens een nieuwe versie downloaden en kijken of het nu wel lukt.
Misschien is alle nummers selecteren en dan het artwork er naartoe slepen een goed idee.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:19 schreef Furious het volgende:
Hoe in hemelsnaam kun je ervoor zorgen dat iTunes 7 meteen alle nummers uit hetzelfde album dezelfde album artwork geeft? Als ik 1 nummer van een album selecteer, en er artwork naartoe sleep, is het niet aanwezig bij de volgende.
Help?
Hier zat ik ook aan te denken. Lijkt mij eigenlijk wel logischquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien is alle nummers selecteren en dan het artwork er naartoe slepen een goed idee.
Dat is niet helemaal wat 'ie bedoelt.quote:
A, de weergave van de bestanden aanpassen. Ik dacht dat hij bedoelde hoe je per afbeelding de afmetingen kon bekijken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:36 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal wat 'ie bedoelt.
In de desbetreffende finderwindows option-j doen en dan kan je selecteren wat zichtbaar is in de finder.
Toch maar eens proberen dan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien is alle nummers selecteren en dan het artwork er naartoe slepen een goed idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |