Daar hebben mijn ouders en ik ervaring mee, alleen dan met een hond die op de knip sprong!quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:21 schreef E.T. het volgende:
Anitra, sterkte!
Nog even voor de buitengesloten moeders.. Check ook eens kritisch de 'draai-hendels' op de deuren. Ik heb ooit een buurvrouw moeten redden die dusdanig buitengesloten was, dat ze er echt met geen mogelijkheid naar binnen kon. Deur dichtgewaaid tijdens was ophangen, zoonlief ziet zijn moeder buiten door het glas van de deur en leunt op de onderste sluiting, waardoor die dichtgaat.
Dus even weghalen, of zorgen dat je er een andere opzet die omgedraaid is, zodat bij leunen de deur open is
Maar kan die buurvrouw ook naar binnen? Het is niet aanvallend bedoeld maar zoals je al eerder zei, een beetje taboe. Dat blijkt dus wel, dan krijg je dit soort vragen denk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Hé hé! Eindelijk iemand die "mijn kant kiest".
Mijn moeder liet mij en mijn zussen zo vaak alleen. En wij zijn ook allemaal groot geworden.
En tuurlijk knaagt er wel iets aan me als zijnde brand o.i.d.
edit: en ik neem ook alle voorzorgsmaatregelen wel. Mijn buurvrouw, een wat oudere vrouw met pensioen en ex-kraamhulp, is vaak thuis en weet dat ik er dan even niet ben.
Ik vind het niks met taboe te maken hebben. ik doe het niet een ander doet het wel, maar net waar je je prettig bij voelt denk ik.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:35 schreef hangplant het volgende:
[..]
Maar kan die buurvrouw ook naar binnen? Het is niet aanvallend bedoeld maar zoals je al eerder zei, een beetje taboe. Dat blijkt dus wel, dan krijg je dit soort vragen denk.
Het toegeven dat je het wel doet is denk ik taboe. Anders had Pv hier nooit zoveel reactie op gehad.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:37 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik vind het niks met taboe te maken hebben. ik doe het niet een ander doet het wel, maar net waar je je prettig bij voelt denk ik.
Nee weet zeker dat dit een echt ongesteldheid isquote:Op woensdag 27 september 2006 15:10 schreef bixister het volgende:
weet je wel zeker dat 't niet nog 'gewone' nabloedingen zijn meNicole? ik heb tot en met 6 weken wel 'gevloeid' zoals dat zo mooi (nouja) genoemd wordt.
sjak, fijne vakantie!![]()
of ging je nu toch weer vast een beetje aan 't werk? en wat vervelend van die vingers/gewrichten, hopelijk trekt 't nu snel weg.
ik spreek even net zo brutaal voor m'n beurt: volgens mij heeft LadyS dit keer bepaald niet haar ei-sprong bepaald.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:37 schreef Lishe het volgende:
Lijkt me dat je dan moeilijk je eisprong bepaalt? (Of is dit brutaal?)
Bij het gesprek met de vlos (nacontrole) zei ze dat dat wel mogelijk was. Ik wacht deze week nog even af en anders bel ik de huisarts wel even ofzo!quote:Op woensdag 27 september 2006 15:27 schreef Belana het volgende:
mijn eerste ongesteldheid (net achter de rug) duurde gewoon weer 4/5 dagen. MeNicole, ik zou het toch even aankaarten misschien bij je huisarts, want omdat jij maar zo kort gevloeid hebt na je bevalling en dan nu deze lange "ongesteldheid" vind ik toch een beetje raar.
Piets tellertje is nog niet aangepast na zijn verjaardagquote:Op woensdag 27 september 2006 17:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Is Piet vandaag jarig?
wel hoor!quote:Op woensdag 27 september 2006 20:25 schreef Lois het volgende:
Piets tellertje is nog niet aangepast na zijn verjaardag
oei dat lijkt me écht spannend, je kindje naat het kdv .. ben eerlijk gezegd blij dat man en ik om elkaar heen kunnen werken, Vind het nu al moeilijk om afscheid te nemen van daniël.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:35 schreef sjak het volgende:
Wat enorm lief van Leon (heb ook geen streepjes op de laptop) Jetske heeft dat helemaal nog niet door. Volgende week gaat Jets voor het eerst naar het KDV, de week daarna wordt het wennen, spannend hoor.
Wat je beschrijft, zo voel ik me de laatste tijd vaak. Misschien moet ik toch maar hulp zoeken dan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef Wennie het volgende:
Deze mama is langzaam aan het opkrabbelen van de PND. Ik zou vorige week woensdag weer gaan beginnen met werken, maar dat lukt totaal nietDaarop kreeg ik een aanvaring met mijn leidinggevende wat het alleen maar erger maakte. Gelukkig is alles uitgepraat en ga ik a.s. maandag weer proberen 3 uurtjes te werken en kijken we elke week hoe het gaat.
Verder heb ik nog wel moeite me aan dingen toe te zetten (zoals het huishouden) en laat ik me bij tegenslagen ook snel van de wijs brengen (bijv. vandeweek startte me auto niet en dan is mijn planning van de hele dag ook weg), maar ik ben niet meer zo'n emotioneel wrak als ik een paar weken geleden was.
Wel moeilijk om te accepteren dat dit vooral tijd nodig heeft, want je wil zo graag dat alles weer normaal is...
Eén erg positief punt voor mij: ik woog vanochtend voor het eerst sinds jaaaaaaaren weer onder de 100 kg![]()
![]()
Die hulp in de huishouding zou hier ook meer dan welkom zijn, kom ook gewoon niet toe aan dingen die ik wil doen.. maar helaas, hier ook even geen centjes daarvoor...quote:Op donderdag 28 september 2006 20:35 schreef sjak het volgende:
Verder gaat het met deze moeder prima. Het is wennen aan een nieuwe manier van leven. Er is met zo'n ukkie een boel werk bijgekomen in het huishouden en dat is net iets waar we allebei geen zin in hebben. Misschien moeten we snel eens een hulp in het huis gaan begroten al ben ik bang dat we daar even geen geld voor hebben![]()
Hier is maar 1 antwoord op: NEE, je bent geen slechte moeder!!!quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:54 schreef cattie het volgende:
Ik voel me even een hele slechte moeder. Ive zit op het kdv en ik mis hem vreselijk. Ik heb gebeld en hij drinkt vandaag alweer heel weinig. En dan ook nog hier die discussie in "ouderwets?", die had ik beter niet kunnen lezen. Ik vraag me opeens heel erg af waarom ik zo nodig moet werken. Ik wil heel graag weer werken omdat ik dan weer mijn collega's zie, wat met mijn studie doe, mijn hersens lekker (op een andere manier) gebruik enzo. Maar doe ik Ive daar niet te kort mee? Ben ik een slechte moeder, aangezien elke dag bij mijn kind zijn niet volledig bevredigend voor mij is?
![]()
Gelukkig kan ik nu weer Ive gaan op halen!![]()
Kan de ha pas maandag bellen. Heb met maatschappelijk werk gebeld en er is woensdag en vrijdag een inloopspreekuur.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:22 schreef YPPY het volgende:
Kun je misschien via je huisarts ergens terecht Ingrid? Of anders vanuit het maatschappelijk werk? Je moet niet rond blijven lopen zo, is voor Kim ook niet goed. Ze heeft meer aan een gelukkige moeder.
Ik loop nu erg op de zaken vooruit en bemoei me met iets waar ik niks mee te maken heb, maar ken je het principe van home-start? Dat is een vrijwilligersorganisatie (van vanuit Humanitas) en wat jij soms beschrijft komt me bekend voor als ik kijk naar de gezinnen die ondersteund worden.
Misschien ben ik dan wel gewoon gek aan het worden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:22 schreef YPPY het volgende:
Ik zou binnen een paar weken compleet gek worden als ik niet meer hoefde te werken. Ik vind Anna een ontzettend schatje, maar thuisblijven de hele week red ik ook echt niet. Dan zou ze helemaal niks aan me hebben.
misschien zou een paar dagen per week even niet alleen maar moeder zijn voor jou ook goed werken? heel rot dat je je zo ellendig voelt in ieder geval.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Misschien ben ik dan wel gewoon gek aan het worden.
Jij ook sterkte.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:27 schreef texelonia het volgende:
Herkenbaar Ingrid..
Heb ook nog steeds geen werk, en daar dus enorm veel stress van enzow. En hoewel ik nu zeeën van tijd heb om leuke dingen met Noah te doen en het huishouden tot in de puntjes te verzorgen, valt alles me zoooo enorm zwaar en komt er meestal maar weinig van trechtVoel me een slechte moeder, een slechte huisvrouw, een slechte partner... Kortom ik voel me gewoon slecht
Maar ja, we blijven doorgaan he...
Sterkte ermee Ingrid.
2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:30 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Wat je beschrijft, zo voel ik me de laatste tijd vaak. Misschien moet ik toch maar hulp zoeken dan.
Je klinkt iig positief!
quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:15 schreef Ingrid19 het volgende:
Ga zo maatschappelijk werk bellen.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:23 schreef dutchie het volgende:
Voor Cattie: Is dit een foto van een slechte moeder?
[afbeelding]Dacht het niet, de liefde spat er vanaf.
En ik heb me de tering gezocht naar deze foto om maar mijn punt te maken.
Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?quote:Op zaterdag 30 september 2006 12:05 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, je moet echt hulp gaan zoeken anders zak je alleen maar verder in de spiraal! Ga eventueel praten met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (heeft mijn goed geholpen). En probeer toch iets voor jezelf te gaan ondernemen. Je bent dan wel moeder, maar naast moeder ben je ook nog vrouw van Djeez en je bent Ingrid! Misschien kan je 1 keer per week Kim naar je moeder brengen en dan kan jij een dagje lekker Ingrid zijn ipv alleen maar mamma! Er zijn ook trainingen om over je faalangst heen te komen!
Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik heb ook in dat schuitje gezeten dat ik even niet meer wist waar ik het zoeken moest en door praten ben ik heel ver gekomen!
Je kunt het!!
ik durfde niet en toen ik uiteindelijk wel belde, nam er niemand op.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?
[..]
ik kwam er via de ha mee in contact.quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:46 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?
Faalangsttraining heb ik me al vaker voor aangemeld. Maar hier in de buurt is er geen groep die bij mij past. Helaas. Ik ga maandag een afspraak bij de ha maken. Ik moet toch voor mijn heuo heen, waar ik nog steeds veel last van heb. Dan kaart ik het probleem aan en dan kijken wat hij/zij zegt.
En woensdag is er een inloopspreekuur van het mw, daar moet je eerst heen, voordat je verder terecht kan.
Aha. Dan zal ik dat ook navragen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik kwam er via de ha mee in contact.
Oh meid, je hebt het al langquote:Op zondag 1 oktober 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
Wanneer kregen jullie 'het moedergevoel'? Ik heb dat nog steeds niet geloof ik en vind het nu wel een keer tijd worden.
okey Lindaquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:31 schreef linda856763 het volgende:
Noem mij maar Linda hoor!die 856763 heeft Fok er zelf bijbedacht omdat er al een andere Linda was blijkbaar...
Zielig hoor, zo'n huilend hoopje mens. Sterkte Nanalune!
Hier net zo: ik doe wat ik denk dat goed is en ik vind het ook wel leuk, maar ik heb niet het idee dat er echt een gevoel ofzo achter zit. (aanvulling: En Peter doet dus veel meer: Amber in bad, die neemt de tijd om uitgebreid voor te lezen en hij geniet er ook echt van. Zelf lijk ik wel het geduld te missen, ik weet het niet.... )quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:28 schreef YPPY het volgende:
Dat weet ik niet Leah. Als ik zie hoe J. is met Anna en hoe hij daarvan kan genieten. Dat heb ik niet. Ik doe veel met haar, maar dat is omdat ik weet dat goed is, maar het is niet een soort van oer-instinct. Misschien hormonen ofzo, het is natuurlijk ook onduidelijk wat dat iets is.
Maar ik weet dus niet wat het probleem is. De dokter denkt dat het oa hormonaal en uitputting is.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:18 schreef Lois het volgende:
Fijn Ingrid dat ook jouw probleem erkenning heeft gekregen. Niet praten met iemand vind ik alleen een beetje krom advies want alleen medicijnen gaan het probleem echt niet oplossen, die bestrijden alleen de symptomen. Zeker in het begin zal het allemaal moeilijk genoeg zijn want het duurt wel een week of 6 (of langer) voordat je medicijnen echt gaan aanslaan.
Let je wel op jezelf Ingrid, ik vind het namelijk een beetje raar dat je wel medicatie krijgt en geen 'hulp'.quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:56 schreef Ingrid19 het volgende:
FF snel. Ben naar de ha geweest. Ik ben wel depressief. Wel redelijk licht.
Ik heb nu medicijnen. amitriptyline. Dat moet ook met het slapen helpen.
Voorlopig nog niet praten met een psych oid. Eerst kijken of de medicijnen werken.
Nu ga ik Kim troosten!
Ik herken je verhaal wel, in het begin was ik vooral geconcentreerd op alle handelingen zoals daar zijn wassen, aankleden, luiers verschonen, en natuurlijk de alles consumerende (tijd, energie) borstvoeding.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:12 schreef YPPY het volgende:
Mooi zo Githa, kun je rustig aan doen.
Bedankt voor alle reacties. Het is zo dubbel. Enderzijds mis ik dat oergevoel, anderszijds kan ik me eraan ergeren als J. niet snel genoeg weet waarom ze huilt. Misschien komt het idd wel doordat ze veeleisend is/was. Daardoor ligt de nadruk steeds op voeden/troosten/voeden/troosten en soms een schone luier of badje ertussendoor. Er is dan maar weinig gelegenheid voor iets leuks. Voorlezen of liedjes zingen gebruik ik als middel om te troosten, dus ook niet om het leuk. En ik baal nu van de weinige melkproductie, wat een gedoe allemaal tegelijk en dan nog bergen hormonen.Nog 7,5 maanden, dan zijn de 9 maanden ontzwangeren om.
Ik heb dit net zoquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:35 schreef Vicky het volgende:
YPPY, ik vond het helemaal geweldig toen Amber er eenmaal was. Ik was zo trots als een pauw. Maar ik had ook soms van die momenten van: nou is dit het, ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan... Maar nu ben ik zoooo ontzettend blij en trots op dat kleine mormeltje...
Michel is ook helemaal geen babymens. Die vond er de eerste 3 maanden helemaal geen reet aan.. ALleen maar verschonen, flesje, boertje, slapen en weer opnieuw... maar nu kan ie tenminste lekker "stoeien" en gek doen met haar...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:24 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik heb dit net zo. Als Eva huilt, wat ze helemaal niet veel doet, denk ik soms ook: maar we hadden het ook zo leuk zonder haar, waarom hebben we dat nu op de kop gezet. Maar de verliefdheidsmomenten compenseren veel, zo niet alles.
Maar een oer-moedergevoel
. Ik moet nog best wennen hoor! En ik denk ook, dat ik net als Belana (toch) niet een echt babymens ben. Het lijkt me zo leuk om haar voor te lezen, en met haar te praten, en dat ze dan haar papa en mama de liefste vindt, en papa de aldersterkste
. Maar nu is ze nog gewoon een lief knuffelaapje
![]()
Sterkte Ingrid. En wie weet kun je je verhaal hier ook nog wel een beetje kwijt...
Ik pik er ff 1 tussenuit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:26 schreef phileine het volgende:
Ingrid, realiseer je wel dat je klachten in de eerste twee weken erger kunnen worden (veel erger), dat hoort bij het instellen. Daar moet je dus niet van schrikken, het gaat vanzelf weer weg. Is er trouwens een speciale reden dat ze dat middel heeft gegeven en niet een van de modernere anti-depressiva's? Of heeft ze daar niets over gezegd? Sterkte ermee!
Dat is zo. Helaas heb ik geen 75.- over. dat kost het per consult.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:49 schreef texelonia het volgende:
Je hoeft niet perse te weten waarom je zo voelt. Daar kun je juist ook achter komen als je met iemand gaat praten.
Maatschappelijk werk is gratisquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:57 schreef sombie het volgende:
Ingrid, volgens mij hoef je voor maatschappelijk werk niet te betalen. Ik zou daar eens informeren of je er terecht kunt. Het kan zijn dat een paar gesprekken je al op de goede weg helpen.
Dit had ik ook geopperd. Echt de overweging waard denk ik Ingrid. Gratis en het kan zorgen dat je je wat zekerder over jezelf voelt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:53 schreef cattie het volgende:
Ingrid, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest, hopelijk werken de medicijnen snel.
Ik was vandaag op het consultatiebureau en daar hing een flyer over Home-start, is dat misschien iets voor jou?
Dit is de website. Het zijn vrijwilligers die gezinnen met kinderen onder de 6 jaar helpen.
Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:59 schreef Ingrid19 het volgende:
In Drenthe is nog geen Home-Start ondersteuning georganiseerd.
Maatschappelijk werk blijft dan over.
Ik zag het net.. Ik heb gemaild!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:13 schreef Reese het volgende:
[..]
Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.
De vrijwilligers van Home-Start komen bij de gezinnen thuis, dus over eventuele reistijd hoef je je niet druk te maken. Misschien is er wel een vrijwilliger bij deze organisatie aangesloten die bij je in de buurt woont. Bij de link hierboven staat ook een e-mailadres. Wellicht kun je via die weg wat informatie inwinnen.
Veel succes en heel knap dat je aan de bel getrokken hebt!
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:23 schreef nebelung het volgende:
Wat ik me goed kan herinneren is dat ze met een week of 6 wakker werd en me trakteerde op een ongelooflijke glimlach, helemaal van haar voor mij. Toen werd ik wel verliefd. Zo verliefd dat ik haar naam op beslagen ramen schreef met hartjes erachter.
O, dat is inderdaad balen! Ik vond die 4 kindloze verlofweken al zo lang!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:32 schreef cattie het volgende:
Die 7 maanden waren helaas omdat ik met 23 weken zwangerschap al moest stoppen met werken... De eerste 4 maanden was ik dus kindloos thuis en dat was niet leuk. De laatste 3 maanden met Ive gingen daarintegen weer veel te snel!
Wat fijn dat het moederschap al een beetje went.
Nog een positief berichtje: ik ben al 6 kg kwijt, nog 4 te gaan!![]()
niet zo goed, kopen is eigenlijk te duur in die regio en voor een huurwoning staan we nu 20e./24equote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:10 schreef Yoni het volgende:
Hoe gaat het met de huizenjacht eigenlijk LadyS?
Maar hoe zit het dan met mijn kilo's? Want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik ben nog 7 a 8 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Valt dat na 3 maanden nog steeds onder de zwangerschapskilo's en kan ik die zonder problemen wegwerken of moet ik me echt houden aan die 500 gram per week?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:33 schreef E.T. het volgende:
PV 500 gram per week mag je veilig afvallen als je bv geeft![]()
(en in het begin natuurlijk gewoon zoals 't vlak na de bevalling eraf gaat.. de zwangerschapskilo's bevatten nagenoeg geen giftige afvalstoffen)
Beiden Dutch, het gaat er namelijk om dat het geen 'oude' kilo's zijn. want in oude kilo's die allang opgeslagen zijn, zitten vrij veel gifstoffen. Nieuwe kilo's hebben nog niet de kans gehad om die op te slaan... Zoiets is het volgens mij.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:51 schreef dutchie het volgende:
[..]
Maar hoe zit het dan met mijn kilo's? Want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik ben nog 7 a 8 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Valt dat na 3 maanden nog steeds onder de zwangerschapskilo's en kan ik die zonder problemen wegwerken of moet ik me echt houden aan die 500 gram per week?
Ik vind het nl. een beetje vaag of die 500 gram nu gaat bij het afvallen bij je oude prezwangerschapsgewicht (dus echt afslanken) of voor de extra kilo's die zijn blijven hangen na de zwangerschap?
Ik schrok nl. best wel toen ik anderhalve kilo was afgevallen. Gelijk bang dat Cas de afvalstoffen binnen had gekregen. Dus deze week is het weer zoeken naar een balans.
Werkt goed he, die dieetclubquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:22 schreef YPPY het volgende:
Als 'sport' kun je wel heerlijk met Max over de wallen lopen pinquit. Als het goed weer is tenminste. Echt jammer nu, ik vind dat zo leuk met Anna tussen de bomen door. Je kunt al heel goedkoop sporten, touwtje springen, wandelen, hardlopen ofzo.
Ook als je op zichzelf woont, kunnen je moeder en broer Max nog vaak zien toch? En zo lang jullie het ok vinden, is het toch niet raar. Lijkt me gezelliger dan helemaal alleen en wel fijn ook, nu hij nog klein is.
Ik ben ook begonnen met afvallen via een methode die me al vaker geholpen heeft: de dieetclub hier.
Echt wel, ken geen betere methode en het is nog gezellig ook.quote:
Bij ons stond de gang vol met flesjes water van de Aldi, bij elke voeding verplicht een fles leeg...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:04 schreef Rottdog het volgende:
Mijn schoonzus had bij het voeden standaart een bidon met drinken bij haar staan.
'Das juist het probleem, ik heb dan geen hand meer over. Eva op de ene arm, flesje in de andere hand. Maar ik zal wel een kan vol water klaarzetten en die moet leeg aan het eind van de dag...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:46 schreef bixister het volgende:
zorg in ieder geval dat je bij elke voeding die je geeft een groot glas water wegwerkt.
dito,maar dan omdat je zegt wat ik wel weet maar niet doequote:
Zit ik hier heel verbaasd ter wezen van wat moet Snoopy nu met een kraamhulp, terwijl ik je nog gefeliciteerd heb met je mooie dochterquote:Op zondag 8 oktober 2006 15:15 schreef snoopy het volgende:
Mijn kraamhulp is ook net weg. Echt heel jammer. Eigenlijk zou je na zo'n week nog een soort afbouwperiode moeten hebben. Nu had ik de mazzel dat die van mij lactatiedeskundige is en ik mag haar altijd bellen of mailen met vragen. Zo lief. En ze had nog een kadootje voor Lis. Kleine chinese geluksschoentjes![]()
fijn dat het betr gaat Wennie!!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:16 schreef Wennie het volgende:voor alle mama's! Jelief, fijne vakantie!
Nou, hier gaat de nu re-de-lijk. Vorige week was ik helemaal gefrustreerd omdat ik na 3 uurtjes werken 2,5 dag echt helemaal van slag was, weer heel somber, moe, futloos en me een slechte moeder/vrouw voelen. Dus ik werk nu nog steeds 2x 3 uur. Gelukkig heeft m'n ha een beetje op me ingepraat dat het ook heel wat is, van niks naar 2x 3 uur en dat ik het heel goed doe volgens hem, maar dat ik het echt rustig aan moet doen, dus ik voel me nu ook een stuk beter daardoor
quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:23 schreef sjak het volgende:
Nou, het gaat hier wel weer hoor...Ik ben/was gewoon jaloers op de creche. Zij hebben gewoon als werk dat ze met mijn dochter mogen spelen. Dat wil ik ook wel, betaald worden om met Jets te knuffelenZe rook ook helemaal naar zo'n juf, bah
Net heb ik haar lekker gebadderd en gemasseerd en daarna drinken en naar bed. Nu moet ik maar eens wat voor mezelf doen.
Daar zijn rokers het niet mee eensquote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik vind roken echt een smerige gewoonte!!!
Zo, dat moest ik even kwijt.
Vandaar dat ik zei dat ik ze nog niet 2 weken slik.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:55 schreef Wennie het volgende:
Ingrid, AD-medicijnen werken vaak pas na 2 a 3 weken en na een week of 6 kan je pas echt beoordelen of ze werken of niet en zoja, dan moet je ze ook voor langere tijd slikken en daarna rustig afbouwen. Wel fijn dat je nu eindelijk met iemand kan praten, want dat is de belangrijkste stap. De medicatie is slechts ter ondersteuning.
Nou, ik heb vandaag weer een dip. Had me voorgenomen vanalles te doen, maar ik ben vandaag jarig en ik vind er niks aan alleen thuis te zijn
Volgens mij wel! Ik had het tenminste ook. En, normaalgesproken hebben we bijna altijd een paar ramen open 's nachts, maar nu niet, vanwege de temperatuur van Eva..quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:50 schreef PM-girl het volgende:
Ik zweet 's nachts trouwens als een otter, is dat normaal na een bevalling? Kwestie van hormonen?
Ik heb nu ook al wel weer zin om wat te werken.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:36 schreef Belana het volgende:
lekker snoopybuiten is ook echt fijn
Dat vond ik wel prettig nu aan in de zomer bevallen, dat je dan lekker naar buiten kan. (met liam was het dus januari en koud en sneeuw en storm... )
Ik moet maandag weer aan het werk... heb er een erg dubbel gevoel over. aan de ene kant wel zin (ook leuk om lois weer vaker te zien) en aan de andere kant wil ik Ezra nog helemaal niet los laten...
Maarja, geen keus he.
Huh? Hoe kom je daar nou bij meidquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik wil bij de volgende bevalling alles zonder hulp doen... dat gevoel heb ik nu al een tijdje.
Geen tang, geen pomp. Ik had met Kendahl nou niet de indruk dat het aan mij lag.. ik bedoel.. hij lag niet helemaal goed met zijn gezicht.
Maar stel nou dat het bij de volgende net zo gaat? Ben ik dan niet goed genoeg?
Autorijden is leuk!!!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:00 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: Whelp! Ik heb morgen mijn eerste rijles..... heb net gebeld wanneer het schikte en meteen morgen!![]()
ik mis hier op Fok! nog een zenuwachtige of bange smiley
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:04 schreef bixister het volgende:
pv, je eerste rijles op vrijdag de dertiende. stoer!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |