abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42331045
YPPY, ik vond het helemaal geweldig toen Amber er eenmaal was. Ik was zo trots als een pauw. Maar ik had ook soms van die momenten van: nou is dit het, ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan... Maar nu ben ik zoooo ontzettend blij en trots op dat kleine mormeltje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42332121
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:12 schreef YPPY het volgende:
Mooi zo Githa, kun je rustig aan doen.

Bedankt voor alle reacties. Het is zo dubbel. Enderzijds mis ik dat oergevoel, anderszijds kan ik me eraan ergeren als J. niet snel genoeg weet waarom ze huilt. Misschien komt het idd wel doordat ze veeleisend is/was. Daardoor ligt de nadruk steeds op voeden/troosten/voeden/troosten en soms een schone luier of badje ertussendoor. Er is dan maar weinig gelegenheid voor iets leuks. Voorlezen of liedjes zingen gebruik ik als middel om te troosten, dus ook niet om het leuk. En ik baal nu van de weinige melkproductie, wat een gedoe allemaal tegelijk en dan nog bergen hormonen. Nog 7,5 maanden, dan zijn de 9 maanden ontzwangeren om.
Ik herken je verhaal wel, in het begin was ik vooral geconcentreerd op alle handelingen zoals daar zijn wassen, aankleden, luiers verschonen, en natuurlijk de alles consumerende (tijd, energie) borstvoeding.

De gelegenheid voor leuke dingen, die kómt! Op een gegeven moment is dat liedje zingen, boekje lezen wel voor de leuk. Ze worden na 3 maanden zo interactief die babies joh
Bij mij begon het échte moedergevoel toen pas.

Wat ik me goed kan herinneren is dat ze met een week of 6 wakker werd en me trakteerde op een ongelooflijke glimlach, helemaal van haar voor mij. Toen werd ik wel verliefd. Zo verliefd dat ik haar naam op beslagen ramen schreef met hartjes erachter.

Maar het gevoel van nu is het leuk begon pas toen ze zelf oog kreeg voor alles om haar heen en dan wordt het steeds leuker.

Ingrid
Variety is the spice of life
pi_42332139
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:35 schreef Vicky het volgende:
YPPY, ik vond het helemaal geweldig toen Amber er eenmaal was. Ik was zo trots als een pauw. Maar ik had ook soms van die momenten van: nou is dit het, ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan... Maar nu ben ik zoooo ontzettend blij en trots op dat kleine mormeltje...
Ik heb dit net zo . Als Eva huilt, wat ze helemaal niet veel doet, denk ik soms ook: maar we hadden het ook zo leuk zonder haar, waarom hebben we dat nu op de kop gezet. Maar de verliefdheidsmomenten compenseren veel, zo niet alles. Maar een oer-moedergevoel . Ik moet nog best wennen hoor! En ik denk ook, dat ik net als Belana (toch) niet een echt babymens ben. Het lijkt me zo leuk om haar voor te lezen, en met haar te praten, en dat ze dan haar papa en mama de liefste vindt, en papa de aldersterkste . Maar nu is ze nog gewoon een lief knuffelaapje

Sterkte Ingrid . En wie weet kun je je verhaal hier ook nog wel een beetje kwijt...
Eva
pi_42332302
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:24 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ik heb dit net zo . Als Eva huilt, wat ze helemaal niet veel doet, denk ik soms ook: maar we hadden het ook zo leuk zonder haar, waarom hebben we dat nu op de kop gezet. Maar de verliefdheidsmomenten compenseren veel, zo niet alles. Maar een oer-moedergevoel . Ik moet nog best wennen hoor! En ik denk ook, dat ik net als Belana (toch) niet een echt babymens ben. Het lijkt me zo leuk om haar voor te lezen, en met haar te praten, en dat ze dan haar papa en mama de liefste vindt, en papa de aldersterkste . Maar nu is ze nog gewoon een lief knuffelaapje

Sterkte Ingrid . En wie weet kun je je verhaal hier ook nog wel een beetje kwijt...
Michel is ook helemaal geen babymens. Die vond er de eerste 3 maanden helemaal geen reet aan.. ALleen maar verschonen, flesje, boertje, slapen en weer opnieuw... maar nu kan ie tenminste lekker "stoeien" en gek doen met haar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42335594
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:26 schreef phileine het volgende:
Ingrid, realiseer je wel dat je klachten in de eerste twee weken erger kunnen worden (veel erger), dat hoort bij het instellen. Daar moet je dus niet van schrikken, het gaat vanzelf weer weg. Is er trouwens een speciale reden dat ze dat middel heeft gegeven en niet een van de modernere anti-depressiva's? Of heeft ze daar niets over gezegd? Sterkte ermee!
Ik pik er ff 1 tussenuit.

Deze anti-depressiva heb ik gekregen omdat ik moeite heb om in slaap te komen en omdat ik vaak wakker wordt. Dit is dan de enige die daar ook voor helpt
Ik heb gelezen dat de klachten erger kunnen worden. En las net ergens dat je er dan een "anti angst" oid medicijn bij kunt krijgen. Heb ik dus niet. Is hopelijk ook niet nodig.

Zit zelf nog te twijfelen of ik wel of neit naar mw toe ga. Ik kan zelf niks bedenken waarom ik me zo voel.
Djeez denkt dat ik eenzaam ben.

Oh. moet gaan, het ruikt hier ineens heel vies...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:49:56 #131
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42335705
Je hoeft niet perse te weten waarom je zo voelt. Daar kun je juist ook achter komen als je met iemand gaat praten.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_42337424
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:49 schreef texelonia het volgende:
Je hoeft niet perse te weten waarom je zo voelt. Daar kun je juist ook achter komen als je met iemand gaat praten.
Dat is zo. Helaas heb ik geen 75.- over. dat kost het per consult.
Dus dat wordt hem niet. Wordt uiteraard niet vergoed. Ik heb alleen de basisverzekering.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:53:36 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_42337733
Ingrid, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest, hopelijk werken de medicijnen snel.
Ik was vandaag op het consultatiebureau en daar hing een flyer over Home-start, is dat misschien iets voor jou?

Dit is de website. Het zijn vrijwilligers die gezinnen met kinderen onder de 6 jaar helpen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:58:23 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_42337840
Afgelopen nacht had ik een nachtmerrie. Ik was hoogzwanger en de bevalling begon. Ik raakte in mijn droom daarvan helemaal in paniek. Toen ik wakker werd besefte ik me dat als ik nu weer zou moeten bevallen, ik waarschijnlijk ook echt in paniek zou raken.
Gelukkig duurt het (als het goed is) nog heel lang voordat ik weer zal gaan bevallen en heb ik nog een tijd om dit te verwerken. Want hieruit blijkt wel dat ik er nog niet klaar mee ben.
pi_42341393
Ingrid, volgens mij hoef je voor maatschappelijk werk niet te betalen. Ik zou daar eens informeren of je er terecht kunt. Het kan zijn dat een paar gesprekken je al op de goede weg helpen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:01:53 #136
81992 Githa
pi_42341500
Tijdens het dromen verwerk je ook cattie en vaak is een droom helemaal niet zo negatief als hij lijkt. ( daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat bijv. over de dood dromen eigenlijk helemaal niks met de dood te maken heeft, maar eigenlijk een nieuw begin van iets aankondigd )
pi_42342969
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:57 schreef sombie het volgende:
Ingrid, volgens mij hoef je voor maatschappelijk werk niet te betalen. Ik zou daar eens informeren of je er terecht kunt. Het kan zijn dat een paar gesprekken je al op de goede weg helpen.
Maatschappelijk werk is gratis .
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:25:23 #138
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42343936
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:53 schreef cattie het volgende:
Ingrid, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest, hopelijk werken de medicijnen snel.
Ik was vandaag op het consultatiebureau en daar hing een flyer over Home-start, is dat misschien iets voor jou?

Dit is de website. Het zijn vrijwilligers die gezinnen met kinderen onder de 6 jaar helpen.
Dit had ik ook geopperd. Echt de overweging waard denk ik Ingrid. Gratis en het kan zorgen dat je je wat zekerder over jezelf voelt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:40:28 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42344309
ik lees ineens dat voor heel veel mama's het gelukkig zijn niet zo vanzelfsprekend is.

kan even niks beter bedenken dan: heel veel sterkte voor de lieve mama's die het soms even niet zien zitten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42344883
In Drenthe is nog geen Home-Start ondersteuning georganiseerd.
Maatschappelijk werk blijft dan over.
pi_42345395
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 22:59 schreef Ingrid19 het volgende:
In Drenthe is nog geen Home-Start ondersteuning georganiseerd.
Maatschappelijk werk blijft dan over.
Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.

De vrijwilligers van Home-Start komen bij de gezinnen thuis, dus over eventuele reistijd hoef je je niet druk te maken. Misschien is er wel een vrijwilliger bij deze organisatie aangesloten die bij je in de buurt woont. Bij de link hierboven staat ook een e-mailadres. Wellicht kun je via die weg wat informatie inwinnen.

Veel succes en heel knap dat je aan de bel getrokken hebt!
Eeuwig vijfentwintig
pi_42345846
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 23:13 schreef Reese het volgende:

[..]

Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.

De vrijwilligers van Home-Start komen bij de gezinnen thuis, dus over eventuele reistijd hoef je je niet druk te maken. Misschien is er wel een vrijwilliger bij deze organisatie aangesloten die bij je in de buurt woont. Bij de link hierboven staat ook een e-mailadres. Wellicht kun je via die weg wat informatie inwinnen.

Veel succes en heel knap dat je aan de bel getrokken hebt!
Ik zag het net.. Ik heb gemaild!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:44:55 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42350883
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:23 schreef nebelung het volgende:

Wat ik me goed kan herinneren is dat ze met een week of 6 wakker werd en me trakteerde op een ongelooflijke glimlach, helemaal van haar voor mij. Toen werd ik wel verliefd. Zo verliefd dat ik haar naam op beslagen ramen schreef met hartjes erachter.
Wat klinkt dat lief...

Ingrid, fijn dat er een instantie is waar je toch terecht kan. Kan me voorstellen dat je niet zoveel kunt/wilt betalen voor een consult, dat is echt belachelijk duur.
Sterkte en ik hoop dat het gaat helpen om erover te praten!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:55:30 #144
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42352417
Cattie, wat rot. Neem er de tijd voor om het te verwerken. Het is ook nog pas geleden.

Ik heb hier een slechte dag qua rug. Ik heb weer pijn boven mijn rechterbil en in mijn linkerlies. Dus het lijkt wel kruislings. Ik hoop dat mijn collega de fysiotherapeut er vanmiddag is om er even naar te kijken. Ik zag hem daarstraks al bedenkelijk kijken toen ik bukte.
Echt last weer, terwijl het eigenlijk best goed ging de laatste tijd. Probeer zoveel mogelijk in beweging te blijven nu, maar echt helpen doet dat ook niet. Balen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42354209
Dutchie, wat vervelend! Ik heb zelf nu al een spier in mijn nek verrekt. Denk door het liggen op mijn rug de laatste dagen (voorkeurshouding van mij is op mijn zij, maar dat ging even niet vanwege mijn wond en de stuwing)
Dus morgen ga ik voor het eerst eruit! Naar de chiropractor

Verder alles best. Ik probeer balans te vinden tussen verstand en gevoel. Voeden op schema vs voeden op verzoek, even laten huilen of meteen oppakken, etcetc.
Het begint te komen.

O, en ik ben moe moe moe Nachtvoedingen doe ik toch nog meest zelf, manlief moet gewoon werken, en ik blijk het toch ook wat moeilijk uit handen te kunnen geven. Maar nu doe ik even oordoppen in en ga een paar uurtjes liggen - schoonmoeder past op Eva.

[ Bericht 19% gewijzigd door linda856763 op 04-10-2006 12:45:12 ]
Eva
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:20:34 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_42364912
Dutchie, wat rot! Hoe gaat het nu, heeft de fysio er nog naar gekeken?
Linda, heb je lekker geslapen?

Vandaag was mijn eerste dag op het werk, na 7 maanden afwezig geweest te zijn. Het voelde goed. Lekker weer tussen de mensen, veel bijgepraat en ook alweer rustig begonnen met een dossier (dat 3 telefoonboeken dik is! ). Ik miste Ive wel, maar niet heel erg. Met hem ging gelukkig ook alles goed. En het kolven ging ook prima! Alleen maar positieve geluiden dus!
pi_42365838
Cattie wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Kan me voorstellen dat het na 7 maanden weer wennen is en dan dat hummeltje van je dat je thuis moet laten. Maar Ive had het leuk met papa las ik in een ander topic. Dan zit je ook rustiger op je werk.
Syllables govern the world
pi_42367138
7 maanden . Had je ouderschapsverlof? Fijn dat je het naar je zin hebt! (ik wil soms nu al even om het hoekje gluren op kantoor)
Lekker geslapen, niet al te lang, maar wel goed. Morgen ga ik ook nog even gebruik maken van de aanwezigheid van kraamzorg, en even oordoppen in denk ik. Vanaf vrijdag doe ik het alleen, dus lig ik wsl gespitst op elk geluidje... Het went al een beetje
Eva
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:32:55 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_42368766
Die 7 maanden waren helaas omdat ik met 23 weken zwangerschap al moest stoppen met werken... De eerste 4 maanden was ik dus kindloos thuis en dat was niet leuk. De laatste 3 maanden met Ive gingen daarintegen weer veel te snel!

Wat fijn dat het moederschap al een beetje went.

Nog een positief berichtje: ik ben al 6 kg kwijt, nog 4 te gaan!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:05:39 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42369761
Cattie, apart hč om na zo'n lange tijd weer terug te zijn en als moeder n.b.
Fysio was er vanmiddag niet, dus moest even de tandjes op elkaar zetten. Morgen is hij er wel, hoop dat hij tussendoor tijd heeft. Wel handig zo'n fysio om de deur.

Linda neem het er nog even van nu de hulp er nog is. Ze is ervoor.

Afgelopen week was ik anderhalve kilo afgevallen. Was iets te hard dus ivm de bv. Ik probeer nog even de balans te vinden tussen afvallen,sporten en bv. Heb even het schema wat Sugar laatst gaf aangehouden, maar dan gaat het dus te hard.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')