abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:23:40 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42244561
Voor Cattie: Is dit een foto van een slechte moeder?

Dacht het niet, de liefde spat er vanaf.
En ik heb me de tering gezocht naar deze foto om maar mijn punt te maken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:09:50 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42245720
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:30 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Wat je beschrijft, zo voel ik me de laatste tijd vaak. Misschien moet ik toch maar hulp zoeken dan.

Je klinkt iig positief!
2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:15 schreef Ingrid19 het volgende:
Ga zo maatschappelijk werk bellen.
  † In Memoriam † zaterdag 30 september 2006 @ 00:10:40 #78
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42247745
Zeg moeders die zich zo'n slechte moeder voelen: dutchie heeft helemaal gelijk met die sprekende foto van Cattie. Van jullie is er vast ook wel zo'n foto te vinden, en jullie zijn aan het posten en lezen in OUD!. Dat betekent dat jullie betrokken ouders zijn, die willen lezen en schrijven over (jullie) kinderen. Meer dan de liefde van betrokken ouders kan een kind zich niet wensen!! Jullie doen het veel en veel beter dan je denkt!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42256306
Cattie, je bent absoluut geen slechte moeder!! Kijk eens naar die foto! Die is super! De liefde tussen moeder en kind is zooo goed zichtbaar!!

Ingrid, je moet echt hulp gaan zoeken anders zak je alleen maar verder in de spiraal! Ga eventueel praten met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (heeft mijn goed geholpen). En probeer toch iets voor jezelf te gaan ondernemen. Je bent dan wel moeder, maar naast moeder ben je ook nog vrouw van Djeez en je bent Ingrid! Misschien kan je 1 keer per week Kim naar je moeder brengen en dan kan jij een dagje lekker Ingrid zijn ipv alleen maar mamma! Er zijn ook trainingen om over je faalangst heen te komen!

Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik heb ook in dat schuitje gezeten dat ik even niet meer wist waar ik het zoeken moest en door praten ben ik heel ver gekomen!

Je kunt het!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:10:06 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_42256353
cattie, ik heb je ontmoet en je bent wel zo'n lieve mama!
stormy waters...
sailin'
pi_42256726
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:23 schreef dutchie het volgende:
Voor Cattie: Is dit een foto van een slechte moeder?
[afbeelding]
Dacht het niet, de liefde spat er vanaf.
En ik heb me de tering gezocht naar deze foto om maar mijn punt te maken.

Dank je wel!
Jullie zijn allemaal lief!
Ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Ive zit volgens de leidsters op het kdv de hele tijd te lachen, dus hij vindt het niet erg en ik ben een leukere moeder als ik werk. Dus gaat Ive lekker naar het kdv, werk ik lekker en ben ik wel een goede moeder. Punt.
pi_42257324
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:05 schreef Vicky het volgende:

Ingrid, je moet echt hulp gaan zoeken anders zak je alleen maar verder in de spiraal! Ga eventueel praten met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (heeft mijn goed geholpen). En probeer toch iets voor jezelf te gaan ondernemen. Je bent dan wel moeder, maar naast moeder ben je ook nog vrouw van Djeez en je bent Ingrid! Misschien kan je 1 keer per week Kim naar je moeder brengen en dan kan jij een dagje lekker Ingrid zijn ipv alleen maar mamma! Er zijn ook trainingen om over je faalangst heen te komen!

Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik heb ook in dat schuitje gezeten dat ik even niet meer wist waar ik het zoeken moest en door praten ben ik heel ver gekomen!

Je kunt het!!
Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?
Faalangsttraining heb ik me al vaker voor aangemeld. Maar hier in de buurt is er geen groep die bij mij past. Helaas. Ik ga maandag een afspraak bij de ha maken. Ik moet toch voor mijn heuo heen, waar ik nog steeds veel last van heb. Dan kaart ik het probleem aan en dan kijken wat hij/zij zegt.
En woensdag is er een inloopspreekuur van het mw, daar moet je eerst heen, voordat je verder terecht kan.
pi_42257345
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?
[..]
ik durfde niet en toen ik uiteindelijk wel belde, nam er niemand op.
Verder niks mee gedaan. Maar het gevoel blijft en gaat niet weg, dus toch maar er achteraan gewwest en uitgevonden dat er dus inloopspreekuur is op woensdag en vrijdag.
pi_42257429
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:46 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?
Faalangsttraining heb ik me al vaker voor aangemeld. Maar hier in de buurt is er geen groep die bij mij past. Helaas. Ik ga maandag een afspraak bij de ha maken. Ik moet toch voor mijn heuo heen, waar ik nog steeds veel last van heb. Dan kaart ik het probleem aan en dan kijken wat hij/zij zegt.
En woensdag is er een inloopspreekuur van het mw, daar moet je eerst heen, voordat je verder terecht kan.
ik kwam er via de ha mee in contact.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42257695
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik kwam er via de ha mee in contact.
Aha. Dan zal ik dat ook navragen.
pi_42260270
Het zit me weer mee. Twee dagen niet gevloeid, ben ik ongesteld. Ik hoopte zo het half jaar te halen, maar het is nu op de dag af zes weken. Gelukkig maar dat al drie verloskundigen me hebben verteld dat je vlak na de bevalling al vruchtbaar kunt zijn. Moet ik daar maar eens achteraan.

Fietsen ging wel perfect. Op mijn conditie na dan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:11:45 #87
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42280997
Wanneer kregen jullie 'het moedergevoel'? Ik heb dat nog steeds niet geloof ik en vind het nu wel een keer tijd worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:14:37 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_42281063
Tja, wat is het moedergevoel?
Ik had wel van het allereerste moment dat ik Ive zag: "dat is mijn baby en die hoort bij mij". Het voelde direct heel erg goed. Maar of dat het moedergevoel is?
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:16:37 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_42281123
Yppy, ik had dat met Liam ook helemaal niet, er is in de loop van de tijd een band op gebouwd omdat je elkaar leert kennen enzo, de liefde groeide zeg maar. Nu met ezra had ik het wel meteen, maar ik denk zelf dat dat komt omdat ik al mama was.
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:17:49 #90
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42281147
met deze moeder gaat het goed ik ben nu 7.5 kg afgevallen en weeg nu net zoveel als 3 jaar geleden nog 1 kg en ik ben onder de 100
ik ben blijhijjjjjjjj, echt blijhijjjjj
nog 20.9 kg te gaan
pi_42285440
Ik ben nu ook moeder!
Raar, vreemd, onwerkelijk, doodeng, en soms ook heel vanzelfsprekend.
Wat een wonder dat Eva soms ligt te huilen, en dan bij mij onmiddellijk stil is. Zij kent mij nu beter dan ik haar denk ik. Ik moet haar nog helemaal leren kennen.
Soms vliegt het me ook aan, vooral als ze even huilt. We hadden het ook goed zonder haar. Maar als ik haar dan vast heb, ben ik zo verliefd, dan maakt alles niets meer uit

Lichamelijk gaat het eigenlijk boven verwachting. Ik loop aardig rond, kan al best veel weer. Alleen overeind komen uit bed is lastig met een operatiewond en veel stuwing (hoewel dat minder wordt). Slapen is lastig. Mijn hoofd loopt over!

ik hoop hier wel vaker te posten en dan ook op jullie te reageren, nu ben ik nog niet helemaal bijgelezen..
Eva
pi_42285757
Deze moeder merkt de laaste dagen dat de prikkelbare darm klachten erger worden, aangezien ze bij mij ook erg hormoongerelateerd zijn had ik ook zoiets van hoe bijna ontzwangerd. Zat vannacht met diaree op de wc en Merlijn mee op schoot. Hij pikt het namelijk niet dat mamma zo maar verdween en pappa was niet goed genoeg, dus was dat huilen. Vandaag heel weinig gegeten maar ik voelde me wel beter, langzaam weer opbouwen met eten en hopen dat het goed blijft gaan. Ik vind het de laatste tijd wel moeilijk, het eenkennige van Merlijn, het constant hangen bij mij en het hem niet af kunnen geven. Hij vindt het prima bij pappa zolang ik er niet ben, maar ben ik er wel hangt hij heel erg aan mij. Is natuurlijk wel lekker, maar af en toe iets minder is ook goed.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:29:36 #93
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42288096
Het moedergevoel... poeh.... op sommige dagen is dat er hier gewoon niet. Dat zijn de dagen dat Kai alleen maar loopt te miepen en piepen. Dan vind ik er helemaal niks aan en vraag ik me af waar ik in godsnaam aan begonnen ben Gelukkig zijn die dagen er bijna niet meer. Eén klein lachje of grapje kan alles in één keer goedmaken. Maar ook hier heeft het even geduurd voordat ik besefte dat ik gewoon iemands moeder ben. Dat ik de verantwoordelijkheid heb voor een kind. Nog steeds als ik een buurkindje "Kai z'n moeder" hoor roepen duurt het even voor ik door heb dat hij het tegen mij heeft. Ja, dat ben ik inderdaad en dat blijf ik mijn hele leven lang "Kai z'n moeder"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:44:02 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42290616
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
Wanneer kregen jullie 'het moedergevoel'? Ik heb dat nog steeds niet geloof ik en vind het nu wel een keer tijd worden.
Oh meid, je hebt het al lang . Het is misschien anders als de boekjes omschrijven, maar als ik jouw posts lees, hoef je je over dat moeder gevoel echt geen zorgen te maken hoor!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:57:39 #95
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_42291203
welkom Linda856763!

Pfieuw ik ben kapot zeg! drie dagen achter elkaar keihard gewerkt en vandaag was het weer even mijn laatste dag ( ben nu 5 dagen vrij jeujjj!!)
Vandaag lostte ik mijn man af die een dienst na mij had, en Daniël is uuuuren wakker geweest .. alleen maar huilen, en hij werd alleen maar stil als ik hem op mijn arm nam en rondliep.
Ik kon gewoon niet meer. Voor het eten een hazelsaapje gedaan terwijl hij naast me lag te jammeren.
Ik moest steeds de speen terugdoen, maar ik heb wel even kunnen slapen...
Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen, naast een huilende baby slapen, maar ik was écht heel erg moe..
Ik geloof dat ik wat te hard van stapel ben gelopen.. een bevalling is niet niks, en ik werk zeker zo hard en zoveel als voorheen.

gelukkig heb ik een geweldig stel schoonouders die een lekker bordje eten voor me over hadden en die Daniël vast hielden als hij weer huilde
Nu slaapt hij eindelijk..
pi_42292613
Noem mij maar Linda hoor! die 856763 heeft Fok er zelf bijbedacht omdat er al een andere Linda was blijkbaar...

Zielig hoor, zo'n huilend hoopje mens. Sterkte Nanalune!
Eva
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:36:49 #97
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_42292799
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:31 schreef linda856763 het volgende:
Noem mij maar Linda hoor! die 856763 heeft Fok er zelf bijbedacht omdat er al een andere Linda was blijkbaar...

Zielig hoor, zo'n huilend hoopje mens. Sterkte Nanalune!
okey Linda

Ja tis inderdaad wel zielig zo'n klein baby'tje wat huilt, je weet gewoon niet wat er aan de hand is.
En op de 1 of andere manier komt er steeds een stoot adrenaline vrij als hij huilt, dát is gewoon heel vermoeiend.
pi_42303810
Moeilijk Randa, dat eenkennige. Dat is toch zo'n tijd waar ze allemaal doorheen gaan. Of is het een sprongetje?

Dat weet ik niet Leah. Als ik zie hoe J. is met Anna en hoe hij daarvan kan genieten. Dat heb ik niet. Ik doe veel met haar, maar dat is omdat ik weet dat goed is, maar het is niet een soort van oer-instinct. Misschien hormonen ofzo, het is natuurlijk ook onduidelijk wat dat iets is.
*OUD heilige*
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:52:56 #99
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42312580
Githa, bedankt voor het aanbod

Kozakken Dat zal wel lukken denk ik

YPPY, ik heb vandaag 3 uur gewerkt (en dat ging wel redelijk, maar ik ben wel erg moe nu) en donderdag ga ik weer 3 uur werken en dan kijk ik met mijn leidinggevende hoe we het volgende week gaan doen. In eerste instantie wilde zij dat ik gewoon weer 50% kwam werken (= 3x4 uur), maar dat werkte niet en gaf zoveel stress dat ik helemaal niet kwam, dus dit werkt veel beter.

Ingrid, idd gewoon even aankaarten bij je ha. Ik heb aan de bel getrokken toen ik merkte dat ik eigenlijk alleen m'n bed uit kwam op Robin eten te geven en zo sukkelde ik verder en ik wilde voorkomen dat ik zelfs dat niet meer zou doen. En net als Viicky, praat ik met een SPV-er (en nog dezelfde ook ) en ik slik anti-depressiva. Sterkte

Cattie, je bent echt geen slechte moeder hoor. Het is ook fijn om af en toe geen mama of vriendin/vrouw te zijn, maar gewoon cattie. En de eerste keren je kindje wegbrengen naar "vreemden" is ook moeilijk ik presteerde het Robin gewoon maar niet te brengen om te wennen, want ik wilde er niet aan wennen

Martineke Ik herken zooo wat je bedoelt!! Ik zit sinds vorige week ook onder de 100, voor het eerst sinds jaaaaaaaaaaren. Ben dit jaar 10 kg afgevallen Nog 25 te gaan minimaal

En dat moeder gevoel.. soms kan ik niet meer geloven dat Robin uit mij is gekomen, omdat hij al zo een grote knul is en het lijkt allemaal zo lang geleden. Maar zodra hij op m'n buik lag na de bevalling was hij mijn kindje.. eigenlijk in mijn buik ook al
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_42318573
FF snel. Ben naar de ha geweest. Ik ben wel depressief. Wel redelijk licht.
Ik heb nu medicijnen. amitriptyline. Dat moet ook met het slapen helpen.
Voorlopig nog niet praten met een psych oid. Eerst kijken of de medicijnen werken.
Nu ga ik Kim troosten!
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:01:43 #101
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42318750
Goed zo Ingrid dat je naar de huisarts bent geweest! Dapper hoor
Misschien kun je toch ook nog even wat contact zoeken met Maatschappelijk werk om te zorgen dat je ook aan de oorzaak kunt werken en op die manier kunt zorgen dat je ook snel weer van de medicijnen af kunt.
Lekker douchen!
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:04:52 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42318842
Goed dat je naar de HA bent geweest Ingrid, aan de medicijnen zal je wel even moeten wennen, hoop dat ze snel werken. Sterkte!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42319098
Ingrid goed dat je naar de huisarts bent geweest!!
En de medicijnen kunnen wennen zijn, maar neem keurig in dan werken ze het beste. Na een week of 2 kan er resultaat zijn. Het is niet zo dat ze een wonder verichten, maar als je over een paar weken terug kijkt dan zie je het verschil.
  Jubileum moderator maandag 2 oktober 2006 @ 21:18:40 #104
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42319195
Fijn Ingrid dat ook jouw probleem erkenning heeft gekregen. Niet praten met iemand vind ik alleen een beetje krom advies want alleen medicijnen gaan het probleem echt niet oplossen, die bestrijden alleen de symptomen. Zeker in het begin zal het allemaal moeilijk genoeg zijn want het duurt wel een week of 6 (of langer) voordat je medicijnen echt gaan aanslaan.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42319670
Ingrid, goed dat je naar de ha geweest bent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42319726
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:28 schreef YPPY het volgende:

Dat weet ik niet Leah. Als ik zie hoe J. is met Anna en hoe hij daarvan kan genieten. Dat heb ik niet. Ik doe veel met haar, maar dat is omdat ik weet dat goed is, maar het is niet een soort van oer-instinct. Misschien hormonen ofzo, het is natuurlijk ook onduidelijk wat dat iets is.
Hier net zo: ik doe wat ik denk dat goed is en ik vind het ook wel leuk, maar ik heb niet het idee dat er echt een gevoel ofzo achter zit. (aanvulling: En Peter doet dus veel meer: Amber in bad, die neemt de tijd om uitgebreid voor te lezen en hij geniet er ook echt van. Zelf lijk ik wel het geduld te missen, ik weet het niet.... )
Ook andere verhalen herken ik: Ik werk nog niet, maar ik onderneem niet altijd wat (hoewel het met 2 kinderen van deze leeftijden wel een serieuse onderneming is ) Ik vind mezelf al heel wat als ik met Amber en Iris naar de supermarkt ben geweest, en Amber dan op haar 3wielertje.

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyS op 02-10-2006 21:35:49 (aanvulling) ]
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:34:58 #107
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42319797
Ook hier herkenning, Yppy. Ik vind haar wel superlief hoor, maar echt dat "moedergevoel" zoals ik dat verwacht had heb ik niet. En wat ik had verwacht: een allesoverheersende liefde waarbij je hart overloopt als je naar je kind kijkt waardoor je alle moeilijkere momenten zonder problemen aan zou kunnen. Nou ja, ik was dus naief.
Lekker douchen!
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:15:02 #108
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42320772
LadyS ik denk dat het ook een heel verschil is of je al je aandacht aan je oudste (eerste) kan geven of je aandacht moet verdelen tussen een nieuw baby'tje plús je oudste. Van een klein gezinnetje waar iedereen zijn 'plaats' kende moeten 4 personen opnieuw hun plekje zien te hervinden. En ik denk dat dat wat meer tijd kost dan men hoopt. Misschien wel omdat je denkt een groot gedeelte al te kennen omdat er al een kindje is, maar eigenlijk opnieuw moet beginnen met een gezinnetje te vormen en ik denk dat daar soms te licht over gedacht wordt.
En dan denk ik dat het ook een heel verschil is of je full-time mama bent en alle dagelijkse en verplichte dingen moet doen plus een huishouden of een papa bent die na zijn werk relatief korte tijd aan zijn kroost besteed en daardoor misschien juist het geduld heeft om uitgebreid voor te lezen en te badderen.
Kortom, ik denk dat je het heel goed doet en het lijkt me ook een hele onderneming om naar de supermarkt te gaan

Wat denk ik veel he
Ylana
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:16:00 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42320813
Bovenstaande geld natuurlijk voor veeeeeeeel meer moeders!
Ylana
pi_42322445
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:18 schreef Lois het volgende:
Fijn Ingrid dat ook jouw probleem erkenning heeft gekregen. Niet praten met iemand vind ik alleen een beetje krom advies want alleen medicijnen gaan het probleem echt niet oplossen, die bestrijden alleen de symptomen. Zeker in het begin zal het allemaal moeilijk genoeg zijn want het duurt wel een week of 6 (of langer) voordat je medicijnen echt gaan aanslaan.
Maar ik weet dus niet wat het probleem is. De dokter denkt dat het oa hormonaal en uitputting is.
Het duurt 2 weken voordat de medcijnen aanslaan. En het kan wel een half jaar of langer duren dat ik de medicijnen moet slikken.
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:24:39 #111
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42322874
YPPY; dat overweldigende oer-gevoel heb ik eerlijk gezegd pas sinds kort. Het heeft echt heel langzaam moeten groeien. En het groeit nog iedere dag. Nu knal ik echt uit elkaar van verliefdheid op Juultje en kan ik wel huilen als ik hem alleen maar zie, maar ik weet nog goed dat hij een maand of vier was en iemand van de dames hier iets postte als: 'Mooi he, mama zijn?!' Ik dacht alleen maar : "Nou nou, je kunt het ook overdrijven! Ik vind het vooral heel zwaar!" Niet dat ik hem niet lief vond ofzo. Die liefde voelde alleen heel nuchter en in niets overweldigend of allesoverheersend. En ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd en hart kijken, maar ik kan je wel zeggen dat het dus kan! Dat het nog komt bedoel ik, dat gevoel. En dat het gewoon wat tijd nodig heeft.
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:27:17 #112
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42322976
Ik heb het overigens nooit als een groot probleem ervaren dat dat zo was. Het was gewoon zo. Mijn vriendje en ik hadden het er ook regelmatig over. Maar ergens voelde ik blijkbaar wel dat het 'goed zat' ofzo. Dat het nog wel zou komen. Dat we stiekem wel een soort van deal hadden; Juul en ik, een pact voor in de toekomst. Misschien voelt dat voor jou anders, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
pi_42323603
yppy, bij piet had ik 't meteen, bij anna heeft het ook echt moeten groeien. volgens mij speelden daarin een paar dingen een rol: het feit dat het de tweede was (en mijn moederhart dus niet meer alleen maar open stond voor dat nieuwe wezentje maar ook/meer druk bezig was met hoe het allemaal voor piet moest voelen). en dat ze minder direct als 'kind van mij' voelde, omdat ze zo anders is dan ik, en ook zo verschilde van piet (met hem was het echt herkenning vanaf het eerste oogcontact). en daarnaast speelden vast allerlei hormonale ongrijpbare toestanden een rol, geen idee. en daarnaast: onderschat de uitputting niet; (onze) anna was ook nogal veeleisend qua voedingen en sliep vanaf 't begin moeizaam. een tijdlang zelfs alleen bij mij op de arm, liefst aan de borst. dan kost al die lichamelijke verzorging al zóveel energie, dat er weinig overblijft voor de emotionele kant. in dat licht vind ik het ook heel logisch dat jarno na z'n werk nog wél ruimte zat heeft voor de 'leuke dingen des ouderschaps'. (wat saffier ook al zegt).
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 07:38:26 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_42327389
Ingrid, ik vind het ook best een vaag advies van de ha eigenlijk... niet praten je bent natuurlijk niet zomaar depressief lijkt me. Magoe, sterkte ermee, ik hoop dat de medicijnen snel werken, maar ook daarvan denk ik dat het langer als 2 weken zal duren. sterkte!!
stormy waters...
sailin'
pi_42327719
Ingrid, realiseer je wel dat je klachten in de eerste twee weken erger kunnen worden (veel erger), dat hoort bij het instellen. Daar moet je dus niet van schrikken, het gaat vanzelf weer weg. Is er trouwens een speciale reden dat ze dat middel heeft gegeven en niet een van de modernere anti-depressiva's? Of heeft ze daar niets over gezegd? Sterkte ermee!
mooi he, alles
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:38:21 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42327840
Ingrid, hopelijk gaat het snel beter met jou! Fijn dat je in ieder geval naar de ha bent geweest en dat hij/zij je serieus heeft genomen. Lijkt me erg moeilijk om je zo te voelen, sterkte!
pi_42327889
Ingrid, ik vind het ook een beetje vaag dat je nie tmet iemand mag praten.. Praten helpt zoveel. Misschien toch ook met d emaatschappelijk werkster contact opnemen. Al praat je maar 1x in de week met iemand...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:45:57 #118
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42327923
LadyS en Yppy, dat herken ik nou ook, dat als mijn man thuiskomt hij veel meer met de kinderen speelt dan ik (voor mijn gevoel) overdag doe. Ook hier herkenning bij het feit dat je naar de supermarkt gaan al een hele onderneming vindt. Precies hetzelfde hier. Mijn man doet ook vaak de boodschappen omdat ik er simpelweg de puf niet voor heb vaak. Vraag me af hoe dat straks moet met drie kleintjes! maar misschien hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Het komt zoals het komt.

Ik zie wel een beetje tegen het feit op dat we straks weer moeten wennen aan een klein kindje erbij en Emma en Noa weer een zusje erbij. Ondanks dat ik naar dit kindje verlang en er nu al van houd... Noa en Emma zijn mij 'eigen' geworden en het zal écht wennen zijn om weer een andere situatie te hebben als je voor je gevoel pas nét gewend bent aan deze. Waar ik ook echt tegenop zie is de slapeloze nachten, er zijn nu al heel veel gebroken nachten door verkouden kindjes en soms heb ik dan het gevoel dat ik het niet meer trek. Ook word ik dan soms boos op ze (midden in de nacht) en kan ik niet meer echt logisch nadenken 'misschien moet haar neusje gewoon even gesprayed worden' ... en blijft het doorsukkelen.

Voor de rest geniet ik ook heeeeel erg van deze twee meiden. Dat moedergevoel heb ik ook écht wel, het uit zich ook in beschermend zijn en moeilijk overlaten van de zorg aan anderen. Ook merk ik dat ik mijn eigen kinderen vaker schattig vind dan een ander... ik ben zo gek op ze dat ik alle kleine dingetjes leuk vind en dat die mij opvallen.
Toen Emma net geboren was had ik dat nog niet ten opzichte van haar, ik vond het ook niet zo moeilijk haar even te laten huilen omdat ik het nog niet herkende als 'die is van mij' ofzo... dat kwam na een dag pas en is langzaam gegroeid. Voor mijn gevoel hield ik in het begin ook nog meer van Noa, heel vreemd vond ik het. Maar gelukkig is het vanzelf goedgekomen en houd ik nu van állebei evenveel, met hun eigen schattige lieve en soms ondeugende dingetjes. Dus daar maak ik me nu ook geen zorgen over bij de derde.
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:28:00 #119
81992 Githa
pi_42328482
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:56 schreef Ingrid19 het volgende:
FF snel. Ben naar de ha geweest. Ik ben wel depressief. Wel redelijk licht.
Ik heb nu medicijnen. amitriptyline. Dat moet ook met het slapen helpen.
Voorlopig nog niet praten met een psych oid. Eerst kijken of de medicijnen werken.
Nu ga ik Kim troosten!
Let je wel op jezelf Ingrid, ik vind het namelijk een beetje raar dat je wel medicatie krijgt en geen 'hulp'.
Medicatie is geen oplossing bij een depressie ( ook een lichte), het vlakt je up's en down's wat af zodat je je na een tijdje wat beter voelt, maar zodra je stopt komt dat weer terug en is de oorzaak nog steeds aanwezig.

Edit: zoals meer mensen vinden
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:36:21 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42328616
Ja, maar aan de andere kant... als Ingrid bij de HA ook heeft gezegd dat ze verder wel gelukkig is, met Djeez en met Kim kan ik me voorstellen dat de HA in eerste instantie denkt aan een verstoring van hormonen dan aan een depressie door niet-lichamelijke oorzaken.
Het hoeft dan maar een klein beetje een ouderwetsere HA te zijn die wat minder op de hoogte is van dit soort dingen (anders dan bijv. in de grotere steden) en je komt tot dit advies.

Het lijkt mij ook niet handig als men hier collectief het advies van de ha in twijfel gaan trekken als Ingrid nou net de moed gevonden heeft om erheen te gaan om hulp te zoeken.
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:37:02 #121
81992 Githa
pi_42328625
Mag ik trouwens zeggen dat ik hele lieve en leuke collega's heb en een super baas
Ik ben nu weer een tijdje volledig aan het werk, heb er een tijdje helemaal doorheen gezeten.
Gister nog een evaluatie gesprek gehad omtrent de revalidatie en hij vond het super gaan, was verbaasd dat ik alweer zoveel op me had genomen en zag duidelijk verschil, hij wist mijn onzekerheid echt weg te nemen en vond het erg belangrijk dat ik er starks ook weer voor Jordy kon zijn en werken niet weer als een last ging zien en gaat dus extra op me letten in die periode, omdat ik soms een beetje eigenwijs ben en dingen niet tijdig aangeef.

Wat een geruststelling zeg! Ik heb eindelijk niet meer zo het gevoel dat ik álles moet kunnen...
pi_42329104
Githa wat lekker!!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:12:42 #123
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42330514
Mooi zo Githa, kun je rustig aan doen.

Bedankt voor alle reacties. Het is zo dubbel. Enderzijds mis ik dat oergevoel, anderszijds kan ik me eraan ergeren als J. niet snel genoeg weet waarom ze huilt. Misschien komt het idd wel doordat ze veeleisend is/was. Daardoor ligt de nadruk steeds op voeden/troosten/voeden/troosten en soms een schone luier of badje ertussendoor. Er is dan maar weinig gelegenheid voor iets leuks. Voorlezen of liedjes zingen gebruik ik als middel om te troosten, dus ook niet om het leuk. En ik baal nu van de weinige melkproductie, wat een gedoe allemaal tegelijk en dan nog bergen hormonen. Nog 7,5 maanden, dan zijn de 9 maanden ontzwangeren om.
*OUD heilige*
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:32:49 #124
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42330969
Yppy dat kan je 'roze wolk' zeker ook wat donkerder doen kleuren, als ze zo veeleisend is/was. Ik denk dat dat voor de meesten idd zo geldt.

En Bix, ik herken me ook veel in jouw verhaal. (diepe hap lucht neemt)Toen Cas geboren werd was ik echt blij, echt waar. Maar toch knaagde er iets. Ik dacht echt dat het een meisje was en hij leek niet op mij. Geen donker haar, geen donkere ogen, echt een hollands ventje. Dat was best even omschakelen. Bij Léon was het gelijk een en al herkenning. En ook dat je jezelf in tweëen moet splitsen omdat er nog een kindje rondloopt die aandacht nodig heeft.
Maar ik wist dat het goed zat, ik heb tijd genomen voor mij en Cas. En ik ben verliefd, hij is van mij. Maar ik moest wel even wennen.

En Ingrid, heel goed dat je gaat werken aan jezelf.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:35:38 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42331040
Die roze wolk heb ik niet gehad, dus hij kon ook niet verkleuren.

Het enige dat Anna van mij heeft, zijn haar koude handjes. Misschien is dat ook wel iets dat meespeelt. Onbewust speelt (ben ik bang) ook mee dat ik bang ben dat onze verhouding net zo gaat worden als die van mij met mijn moeder. Daarom had ik een jongen wel fijn gevonden. Gelukkig maar dat ze wel een schatje is.

Toch niet gek dutchie? Je verwachtte iets heel anders, dan moet je wennen aan een nieuw idee.

Goed dat je actie ondernomen hebt Ingrid.
*OUD heilige*
pi_42331045
YPPY, ik vond het helemaal geweldig toen Amber er eenmaal was. Ik was zo trots als een pauw. Maar ik had ook soms van die momenten van: nou is dit het, ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan... Maar nu ben ik zoooo ontzettend blij en trots op dat kleine mormeltje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42332121
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:12 schreef YPPY het volgende:
Mooi zo Githa, kun je rustig aan doen.

Bedankt voor alle reacties. Het is zo dubbel. Enderzijds mis ik dat oergevoel, anderszijds kan ik me eraan ergeren als J. niet snel genoeg weet waarom ze huilt. Misschien komt het idd wel doordat ze veeleisend is/was. Daardoor ligt de nadruk steeds op voeden/troosten/voeden/troosten en soms een schone luier of badje ertussendoor. Er is dan maar weinig gelegenheid voor iets leuks. Voorlezen of liedjes zingen gebruik ik als middel om te troosten, dus ook niet om het leuk. En ik baal nu van de weinige melkproductie, wat een gedoe allemaal tegelijk en dan nog bergen hormonen. Nog 7,5 maanden, dan zijn de 9 maanden ontzwangeren om.
Ik herken je verhaal wel, in het begin was ik vooral geconcentreerd op alle handelingen zoals daar zijn wassen, aankleden, luiers verschonen, en natuurlijk de alles consumerende (tijd, energie) borstvoeding.

De gelegenheid voor leuke dingen, die kómt! Op een gegeven moment is dat liedje zingen, boekje lezen wel voor de leuk. Ze worden na 3 maanden zo interactief die babies joh
Bij mij begon het échte moedergevoel toen pas.

Wat ik me goed kan herinneren is dat ze met een week of 6 wakker werd en me trakteerde op een ongelooflijke glimlach, helemaal van haar voor mij. Toen werd ik wel verliefd. Zo verliefd dat ik haar naam op beslagen ramen schreef met hartjes erachter.

Maar het gevoel van nu is het leuk begon pas toen ze zelf oog kreeg voor alles om haar heen en dan wordt het steeds leuker.

Ingrid
Variety is the spice of life
pi_42332139
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:35 schreef Vicky het volgende:
YPPY, ik vond het helemaal geweldig toen Amber er eenmaal was. Ik was zo trots als een pauw. Maar ik had ook soms van die momenten van: nou is dit het, ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan... Maar nu ben ik zoooo ontzettend blij en trots op dat kleine mormeltje...
Ik heb dit net zo . Als Eva huilt, wat ze helemaal niet veel doet, denk ik soms ook: maar we hadden het ook zo leuk zonder haar, waarom hebben we dat nu op de kop gezet. Maar de verliefdheidsmomenten compenseren veel, zo niet alles. Maar een oer-moedergevoel . Ik moet nog best wennen hoor! En ik denk ook, dat ik net als Belana (toch) niet een echt babymens ben. Het lijkt me zo leuk om haar voor te lezen, en met haar te praten, en dat ze dan haar papa en mama de liefste vindt, en papa de aldersterkste . Maar nu is ze nog gewoon een lief knuffelaapje

Sterkte Ingrid . En wie weet kun je je verhaal hier ook nog wel een beetje kwijt...
Eva
pi_42332302
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:24 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ik heb dit net zo . Als Eva huilt, wat ze helemaal niet veel doet, denk ik soms ook: maar we hadden het ook zo leuk zonder haar, waarom hebben we dat nu op de kop gezet. Maar de verliefdheidsmomenten compenseren veel, zo niet alles. Maar een oer-moedergevoel . Ik moet nog best wennen hoor! En ik denk ook, dat ik net als Belana (toch) niet een echt babymens ben. Het lijkt me zo leuk om haar voor te lezen, en met haar te praten, en dat ze dan haar papa en mama de liefste vindt, en papa de aldersterkste . Maar nu is ze nog gewoon een lief knuffelaapje

Sterkte Ingrid . En wie weet kun je je verhaal hier ook nog wel een beetje kwijt...
Michel is ook helemaal geen babymens. Die vond er de eerste 3 maanden helemaal geen reet aan.. ALleen maar verschonen, flesje, boertje, slapen en weer opnieuw... maar nu kan ie tenminste lekker "stoeien" en gek doen met haar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42335594
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:26 schreef phileine het volgende:
Ingrid, realiseer je wel dat je klachten in de eerste twee weken erger kunnen worden (veel erger), dat hoort bij het instellen. Daar moet je dus niet van schrikken, het gaat vanzelf weer weg. Is er trouwens een speciale reden dat ze dat middel heeft gegeven en niet een van de modernere anti-depressiva's? Of heeft ze daar niets over gezegd? Sterkte ermee!
Ik pik er ff 1 tussenuit.

Deze anti-depressiva heb ik gekregen omdat ik moeite heb om in slaap te komen en omdat ik vaak wakker wordt. Dit is dan de enige die daar ook voor helpt
Ik heb gelezen dat de klachten erger kunnen worden. En las net ergens dat je er dan een "anti angst" oid medicijn bij kunt krijgen. Heb ik dus niet. Is hopelijk ook niet nodig.

Zit zelf nog te twijfelen of ik wel of neit naar mw toe ga. Ik kan zelf niks bedenken waarom ik me zo voel.
Djeez denkt dat ik eenzaam ben.

Oh. moet gaan, het ruikt hier ineens heel vies...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 15:49:56 #131
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42335705
Je hoeft niet perse te weten waarom je zo voelt. Daar kun je juist ook achter komen als je met iemand gaat praten.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_42337424
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 15:49 schreef texelonia het volgende:
Je hoeft niet perse te weten waarom je zo voelt. Daar kun je juist ook achter komen als je met iemand gaat praten.
Dat is zo. Helaas heb ik geen 75.- over. dat kost het per consult.
Dus dat wordt hem niet. Wordt uiteraard niet vergoed. Ik heb alleen de basisverzekering.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:53:36 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_42337733
Ingrid, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest, hopelijk werken de medicijnen snel.
Ik was vandaag op het consultatiebureau en daar hing een flyer over Home-start, is dat misschien iets voor jou?

Dit is de website. Het zijn vrijwilligers die gezinnen met kinderen onder de 6 jaar helpen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:58:23 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_42337840
Afgelopen nacht had ik een nachtmerrie. Ik was hoogzwanger en de bevalling begon. Ik raakte in mijn droom daarvan helemaal in paniek. Toen ik wakker werd besefte ik me dat als ik nu weer zou moeten bevallen, ik waarschijnlijk ook echt in paniek zou raken.
Gelukkig duurt het (als het goed is) nog heel lang voordat ik weer zal gaan bevallen en heb ik nog een tijd om dit te verwerken. Want hieruit blijkt wel dat ik er nog niet klaar mee ben.
pi_42341393
Ingrid, volgens mij hoef je voor maatschappelijk werk niet te betalen. Ik zou daar eens informeren of je er terecht kunt. Het kan zijn dat een paar gesprekken je al op de goede weg helpen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:01:53 #136
81992 Githa
pi_42341500
Tijdens het dromen verwerk je ook cattie en vaak is een droom helemaal niet zo negatief als hij lijkt. ( daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat bijv. over de dood dromen eigenlijk helemaal niks met de dood te maken heeft, maar eigenlijk een nieuw begin van iets aankondigd )
pi_42342969
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:57 schreef sombie het volgende:
Ingrid, volgens mij hoef je voor maatschappelijk werk niet te betalen. Ik zou daar eens informeren of je er terecht kunt. Het kan zijn dat een paar gesprekken je al op de goede weg helpen.
Maatschappelijk werk is gratis .
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:25:23 #138
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42343936
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:53 schreef cattie het volgende:
Ingrid, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest, hopelijk werken de medicijnen snel.
Ik was vandaag op het consultatiebureau en daar hing een flyer over Home-start, is dat misschien iets voor jou?

Dit is de website. Het zijn vrijwilligers die gezinnen met kinderen onder de 6 jaar helpen.
Dit had ik ook geopperd. Echt de overweging waard denk ik Ingrid. Gratis en het kan zorgen dat je je wat zekerder over jezelf voelt.
*OUD heilige*
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:40:28 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42344309
ik lees ineens dat voor heel veel mama's het gelukkig zijn niet zo vanzelfsprekend is.

kan even niks beter bedenken dan: heel veel sterkte voor de lieve mama's die het soms even niet zien zitten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42344883
In Drenthe is nog geen Home-Start ondersteuning georganiseerd.
Maatschappelijk werk blijft dan over.
pi_42345395
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 22:59 schreef Ingrid19 het volgende:
In Drenthe is nog geen Home-Start ondersteuning georganiseerd.
Maatschappelijk werk blijft dan over.
Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.

De vrijwilligers van Home-Start komen bij de gezinnen thuis, dus over eventuele reistijd hoef je je niet druk te maken. Misschien is er wel een vrijwilliger bij deze organisatie aangesloten die bij je in de buurt woont. Bij de link hierboven staat ook een e-mailadres. Wellicht kun je via die weg wat informatie inwinnen.

Veel succes en heel knap dat je aan de bel getrokken hebt!
Eeuwig vijfentwintig
pi_42345846
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 23:13 schreef Reese het volgende:

[..]

Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.

De vrijwilligers van Home-Start komen bij de gezinnen thuis, dus over eventuele reistijd hoef je je niet druk te maken. Misschien is er wel een vrijwilliger bij deze organisatie aangesloten die bij je in de buurt woont. Bij de link hierboven staat ook een e-mailadres. Wellicht kun je via die weg wat informatie inwinnen.

Veel succes en heel knap dat je aan de bel getrokken hebt!
Ik zag het net.. Ik heb gemaild!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:44:55 #143
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42350883
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 12:23 schreef nebelung het volgende:

Wat ik me goed kan herinneren is dat ze met een week of 6 wakker werd en me trakteerde op een ongelooflijke glimlach, helemaal van haar voor mij. Toen werd ik wel verliefd. Zo verliefd dat ik haar naam op beslagen ramen schreef met hartjes erachter.
Wat klinkt dat lief...

Ingrid, fijn dat er een instantie is waar je toch terecht kan. Kan me voorstellen dat je niet zoveel kunt/wilt betalen voor een consult, dat is echt belachelijk duur.
Sterkte en ik hoop dat het gaat helpen om erover te praten!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:55:30 #144
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42352417
Cattie, wat rot. Neem er de tijd voor om het te verwerken. Het is ook nog pas geleden.

Ik heb hier een slechte dag qua rug. Ik heb weer pijn boven mijn rechterbil en in mijn linkerlies. Dus het lijkt wel kruislings. Ik hoop dat mijn collega de fysiotherapeut er vanmiddag is om er even naar te kijken. Ik zag hem daarstraks al bedenkelijk kijken toen ik bukte.
Echt last weer, terwijl het eigenlijk best goed ging de laatste tijd. Probeer zoveel mogelijk in beweging te blijven nu, maar echt helpen doet dat ook niet. Balen.
pi_42354209
Dutchie, wat vervelend! Ik heb zelf nu al een spier in mijn nek verrekt. Denk door het liggen op mijn rug de laatste dagen (voorkeurshouding van mij is op mijn zij, maar dat ging even niet vanwege mijn wond en de stuwing)
Dus morgen ga ik voor het eerst eruit! Naar de chiropractor

Verder alles best. Ik probeer balans te vinden tussen verstand en gevoel. Voeden op schema vs voeden op verzoek, even laten huilen of meteen oppakken, etcetc.
Het begint te komen.

O, en ik ben moe moe moe Nachtvoedingen doe ik toch nog meest zelf, manlief moet gewoon werken, en ik blijk het toch ook wat moeilijk uit handen te kunnen geven. Maar nu doe ik even oordoppen in en ga een paar uurtjes liggen - schoonmoeder past op Eva.

[ Bericht 19% gewijzigd door linda856763 op 04-10-2006 12:45:12 ]
Eva
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:20:34 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_42364912
Dutchie, wat rot! Hoe gaat het nu, heeft de fysio er nog naar gekeken?
Linda, heb je lekker geslapen?

Vandaag was mijn eerste dag op het werk, na 7 maanden afwezig geweest te zijn. Het voelde goed. Lekker weer tussen de mensen, veel bijgepraat en ook alweer rustig begonnen met een dossier (dat 3 telefoonboeken dik is! ). Ik miste Ive wel, maar niet heel erg. Met hem ging gelukkig ook alles goed. En het kolven ging ook prima! Alleen maar positieve geluiden dus!
pi_42365838
Cattie wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Kan me voorstellen dat het na 7 maanden weer wennen is en dan dat hummeltje van je dat je thuis moet laten. Maar Ive had het leuk met papa las ik in een ander topic. Dan zit je ook rustiger op je werk.
Syllables govern the world
pi_42367138
7 maanden . Had je ouderschapsverlof? Fijn dat je het naar je zin hebt! (ik wil soms nu al even om het hoekje gluren op kantoor)
Lekker geslapen, niet al te lang, maar wel goed. Morgen ga ik ook nog even gebruik maken van de aanwezigheid van kraamzorg, en even oordoppen in denk ik. Vanaf vrijdag doe ik het alleen, dus lig ik wsl gespitst op elk geluidje... Het went al een beetje
Eva
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:32:55 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_42368766
Die 7 maanden waren helaas omdat ik met 23 weken zwangerschap al moest stoppen met werken... De eerste 4 maanden was ik dus kindloos thuis en dat was niet leuk. De laatste 3 maanden met Ive gingen daarintegen weer veel te snel!

Wat fijn dat het moederschap al een beetje went.

Nog een positief berichtje: ik ben al 6 kg kwijt, nog 4 te gaan!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:05:39 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42369761
Cattie, apart hč om na zo'n lange tijd weer terug te zijn en als moeder n.b.
Fysio was er vanmiddag niet, dus moest even de tandjes op elkaar zetten. Morgen is hij er wel, hoop dat hij tussendoor tijd heeft. Wel handig zo'n fysio om de deur.

Linda neem het er nog even van nu de hulp er nog is. Ze is ervoor.

Afgelopen week was ik anderhalve kilo afgevallen. Was iets te hard dus ivm de bv. Ik probeer nog even de balans te vinden tussen afvallen,sporten en bv. Heb even het schema wat Sugar laatst gaf aangehouden, maar dan gaat het dus te hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')