Hier net zo: ik doe wat ik denk dat goed is en ik vind het ook wel leuk, maar ik heb niet het idee dat er echt een gevoel ofzo achter zit. (aanvulling: En Peter doet dus veel meer: Amber in bad, die neemt de tijd om uitgebreid voor te lezen en hij geniet er ook echt van. Zelf lijk ik wel het geduld te missen, ik weet het niet.... )quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:28 schreef YPPY het volgende:
Dat weet ik niet Leah. Als ik zie hoe J. is met Anna en hoe hij daarvan kan genieten. Dat heb ik niet. Ik doe veel met haar, maar dat is omdat ik weet dat goed is, maar het is niet een soort van oer-instinct. Misschien hormonen ofzo, het is natuurlijk ook onduidelijk wat dat iets is.
Maar ik weet dus niet wat het probleem is. De dokter denkt dat het oa hormonaal en uitputting is.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:18 schreef Lois het volgende:
Fijn Ingrid dat ook jouw probleem erkenning heeft gekregen. Niet praten met iemand vind ik alleen een beetje krom advies want alleen medicijnen gaan het probleem echt niet oplossen, die bestrijden alleen de symptomen. Zeker in het begin zal het allemaal moeilijk genoeg zijn want het duurt wel een week of 6 (of langer) voordat je medicijnen echt gaan aanslaan.
Let je wel op jezelf Ingrid, ik vind het namelijk een beetje raar dat je wel medicatie krijgt en geen 'hulp'.quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:56 schreef Ingrid19 het volgende:
FF snel. Ben naar de ha geweest. Ik ben wel depressief. Wel redelijk licht.
Ik heb nu medicijnen. amitriptyline. Dat moet ook met het slapen helpen.
Voorlopig nog niet praten met een psych oid. Eerst kijken of de medicijnen werken.
Nu ga ik Kim troosten!
Ik herken je verhaal wel, in het begin was ik vooral geconcentreerd op alle handelingen zoals daar zijn wassen, aankleden, luiers verschonen, en natuurlijk de alles consumerende (tijd, energie) borstvoeding.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:12 schreef YPPY het volgende:
Mooi zo Githa, kun je rustig aan doen.
Bedankt voor alle reacties. Het is zo dubbel. Enderzijds mis ik dat oergevoel, anderszijds kan ik me eraan ergeren als J. niet snel genoeg weet waarom ze huilt. Misschien komt het idd wel doordat ze veeleisend is/was. Daardoor ligt de nadruk steeds op voeden/troosten/voeden/troosten en soms een schone luier of badje ertussendoor. Er is dan maar weinig gelegenheid voor iets leuks. Voorlezen of liedjes zingen gebruik ik als middel om te troosten, dus ook niet om het leuk. En ik baal nu van de weinige melkproductie, wat een gedoe allemaal tegelijk en dan nog bergen hormonen.Nog 7,5 maanden, dan zijn de 9 maanden ontzwangeren om.
Ik heb dit net zoquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:35 schreef Vicky het volgende:
YPPY, ik vond het helemaal geweldig toen Amber er eenmaal was. Ik was zo trots als een pauw. Maar ik had ook soms van die momenten van: nou is dit het, ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan... Maar nu ben ik zoooo ontzettend blij en trots op dat kleine mormeltje...
Michel is ook helemaal geen babymens. Die vond er de eerste 3 maanden helemaal geen reet aan.. ALleen maar verschonen, flesje, boertje, slapen en weer opnieuw... maar nu kan ie tenminste lekker "stoeien" en gek doen met haar...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:24 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik heb dit net zo. Als Eva huilt, wat ze helemaal niet veel doet, denk ik soms ook: maar we hadden het ook zo leuk zonder haar, waarom hebben we dat nu op de kop gezet. Maar de verliefdheidsmomenten compenseren veel, zo niet alles.
Maar een oer-moedergevoel
. Ik moet nog best wennen hoor! En ik denk ook, dat ik net als Belana (toch) niet een echt babymens ben. Het lijkt me zo leuk om haar voor te lezen, en met haar te praten, en dat ze dan haar papa en mama de liefste vindt, en papa de aldersterkste
. Maar nu is ze nog gewoon een lief knuffelaapje
![]()
Sterkte Ingrid. En wie weet kun je je verhaal hier ook nog wel een beetje kwijt...
Ik pik er ff 1 tussenuit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:26 schreef phileine het volgende:
Ingrid, realiseer je wel dat je klachten in de eerste twee weken erger kunnen worden (veel erger), dat hoort bij het instellen. Daar moet je dus niet van schrikken, het gaat vanzelf weer weg. Is er trouwens een speciale reden dat ze dat middel heeft gegeven en niet een van de modernere anti-depressiva's? Of heeft ze daar niets over gezegd? Sterkte ermee!
Dat is zo. Helaas heb ik geen 75.- over. dat kost het per consult.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:49 schreef texelonia het volgende:
Je hoeft niet perse te weten waarom je zo voelt. Daar kun je juist ook achter komen als je met iemand gaat praten.
Maatschappelijk werk is gratisquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:57 schreef sombie het volgende:
Ingrid, volgens mij hoef je voor maatschappelijk werk niet te betalen. Ik zou daar eens informeren of je er terecht kunt. Het kan zijn dat een paar gesprekken je al op de goede weg helpen.
Dit had ik ook geopperd. Echt de overweging waard denk ik Ingrid. Gratis en het kan zorgen dat je je wat zekerder over jezelf voelt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:53 schreef cattie het volgende:
Ingrid, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest, hopelijk werken de medicijnen snel.
Ik was vandaag op het consultatiebureau en daar hing een flyer over Home-start, is dat misschien iets voor jou?
Dit is de website. Het zijn vrijwilligers die gezinnen met kinderen onder de 6 jaar helpen.
Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:59 schreef Ingrid19 het volgende:
In Drenthe is nog geen Home-Start ondersteuning georganiseerd.
Maatschappelijk werk blijft dan over.
Ik zag het net.. Ik heb gemaild!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:13 schreef Reese het volgende:
[..]
Ingrid, de site is een beetje onduidelijk en er staat inderdaad dat er geen organisatie in Drenthe is, maar volgens mij zit er wel een vestiging in Emmen.
De vrijwilligers van Home-Start komen bij de gezinnen thuis, dus over eventuele reistijd hoef je je niet druk te maken. Misschien is er wel een vrijwilliger bij deze organisatie aangesloten die bij je in de buurt woont. Bij de link hierboven staat ook een e-mailadres. Wellicht kun je via die weg wat informatie inwinnen.
Veel succes en heel knap dat je aan de bel getrokken hebt!
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:23 schreef nebelung het volgende:
Wat ik me goed kan herinneren is dat ze met een week of 6 wakker werd en me trakteerde op een ongelooflijke glimlach, helemaal van haar voor mij. Toen werd ik wel verliefd. Zo verliefd dat ik haar naam op beslagen ramen schreef met hartjes erachter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |