Wat je beschrijft, zo voel ik me de laatste tijd vaak. Misschien moet ik toch maar hulp zoeken dan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef Wennie het volgende:
Deze mama is langzaam aan het opkrabbelen van de PND. Ik zou vorige week woensdag weer gaan beginnen met werken, maar dat lukt totaal nietDaarop kreeg ik een aanvaring met mijn leidinggevende wat het alleen maar erger maakte. Gelukkig is alles uitgepraat en ga ik a.s. maandag weer proberen 3 uurtjes te werken en kijken we elke week hoe het gaat.
Verder heb ik nog wel moeite me aan dingen toe te zetten (zoals het huishouden) en laat ik me bij tegenslagen ook snel van de wijs brengen (bijv. vandeweek startte me auto niet en dan is mijn planning van de hele dag ook weg), maar ik ben niet meer zo'n emotioneel wrak als ik een paar weken geleden was.
Wel moeilijk om te accepteren dat dit vooral tijd nodig heeft, want je wil zo graag dat alles weer normaal is...
Eén erg positief punt voor mij: ik woog vanochtend voor het eerst sinds jaaaaaaaren weer onder de 100 kg![]()
![]()
Die hulp in de huishouding zou hier ook meer dan welkom zijn, kom ook gewoon niet toe aan dingen die ik wil doen.. maar helaas, hier ook even geen centjes daarvoor...quote:Op donderdag 28 september 2006 20:35 schreef sjak het volgende:
Verder gaat het met deze moeder prima. Het is wennen aan een nieuwe manier van leven. Er is met zo'n ukkie een boel werk bijgekomen in het huishouden en dat is net iets waar we allebei geen zin in hebben. Misschien moeten we snel eens een hulp in het huis gaan begroten al ben ik bang dat we daar even geen geld voor hebben![]()
Hier is maar 1 antwoord op: NEE, je bent geen slechte moeder!!!quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:54 schreef cattie het volgende:
Ik voel me even een hele slechte moeder. Ive zit op het kdv en ik mis hem vreselijk. Ik heb gebeld en hij drinkt vandaag alweer heel weinig. En dan ook nog hier die discussie in "ouderwets?", die had ik beter niet kunnen lezen. Ik vraag me opeens heel erg af waarom ik zo nodig moet werken. Ik wil heel graag weer werken omdat ik dan weer mijn collega's zie, wat met mijn studie doe, mijn hersens lekker (op een andere manier) gebruik enzo. Maar doe ik Ive daar niet te kort mee? Ben ik een slechte moeder, aangezien elke dag bij mijn kind zijn niet volledig bevredigend voor mij is?
![]()
Gelukkig kan ik nu weer Ive gaan op halen!![]()
Kan de ha pas maandag bellen. Heb met maatschappelijk werk gebeld en er is woensdag en vrijdag een inloopspreekuur.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:22 schreef YPPY het volgende:
Kun je misschien via je huisarts ergens terecht Ingrid? Of anders vanuit het maatschappelijk werk? Je moet niet rond blijven lopen zo, is voor Kim ook niet goed. Ze heeft meer aan een gelukkige moeder.
Ik loop nu erg op de zaken vooruit en bemoei me met iets waar ik niks mee te maken heb, maar ken je het principe van home-start? Dat is een vrijwilligersorganisatie (van vanuit Humanitas) en wat jij soms beschrijft komt me bekend voor als ik kijk naar de gezinnen die ondersteund worden.
Misschien ben ik dan wel gewoon gek aan het worden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:22 schreef YPPY het volgende:
Ik zou binnen een paar weken compleet gek worden als ik niet meer hoefde te werken. Ik vind Anna een ontzettend schatje, maar thuisblijven de hele week red ik ook echt niet. Dan zou ze helemaal niks aan me hebben.
misschien zou een paar dagen per week even niet alleen maar moeder zijn voor jou ook goed werken? heel rot dat je je zo ellendig voelt in ieder geval.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Misschien ben ik dan wel gewoon gek aan het worden.
Jij ook sterkte.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:27 schreef texelonia het volgende:
Herkenbaar Ingrid..
Heb ook nog steeds geen werk, en daar dus enorm veel stress van enzow. En hoewel ik nu zeeën van tijd heb om leuke dingen met Noah te doen en het huishouden tot in de puntjes te verzorgen, valt alles me zoooo enorm zwaar en komt er meestal maar weinig van trechtVoel me een slechte moeder, een slechte huisvrouw, een slechte partner... Kortom ik voel me gewoon slecht
Maar ja, we blijven doorgaan he...
Sterkte ermee Ingrid.
2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:30 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Wat je beschrijft, zo voel ik me de laatste tijd vaak. Misschien moet ik toch maar hulp zoeken dan.
Je klinkt iig positief!
quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:15 schreef Ingrid19 het volgende:
Ga zo maatschappelijk werk bellen.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:23 schreef dutchie het volgende:
Voor Cattie: Is dit een foto van een slechte moeder?
[afbeelding]Dacht het niet, de liefde spat er vanaf.
En ik heb me de tering gezocht naar deze foto om maar mijn punt te maken.
Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?quote:Op zaterdag 30 september 2006 12:05 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, je moet echt hulp gaan zoeken anders zak je alleen maar verder in de spiraal! Ga eventueel praten met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (heeft mijn goed geholpen). En probeer toch iets voor jezelf te gaan ondernemen. Je bent dan wel moeder, maar naast moeder ben je ook nog vrouw van Djeez en je bent Ingrid! Misschien kan je 1 keer per week Kim naar je moeder brengen en dan kan jij een dagje lekker Ingrid zijn ipv alleen maar mamma! Er zijn ook trainingen om over je faalangst heen te komen!
Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik heb ook in dat schuitje gezeten dat ik even niet meer wist waar ik het zoeken moest en door praten ben ik heel ver gekomen!
Je kunt het!!
ik durfde niet en toen ik uiteindelijk wel belde, nam er niemand op.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?
[..]
ik kwam er via de ha mee in contact.quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:46 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?
Faalangsttraining heb ik me al vaker voor aangemeld. Maar hier in de buurt is er geen groep die bij mij past. Helaas. Ik ga maandag een afspraak bij de ha maken. Ik moet toch voor mijn heuo heen, waar ik nog steeds veel last van heb. Dan kaart ik het probleem aan en dan kijken wat hij/zij zegt.
En woensdag is er een inloopspreekuur van het mw, daar moet je eerst heen, voordat je verder terecht kan.
Aha. Dan zal ik dat ook navragen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik kwam er via de ha mee in contact.
Oh meid, je hebt het al langquote:Op zondag 1 oktober 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
Wanneer kregen jullie 'het moedergevoel'? Ik heb dat nog steeds niet geloof ik en vind het nu wel een keer tijd worden.
okey Lindaquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:31 schreef linda856763 het volgende:
Noem mij maar Linda hoor!die 856763 heeft Fok er zelf bijbedacht omdat er al een andere Linda was blijkbaar...
Zielig hoor, zo'n huilend hoopje mens. Sterkte Nanalune!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |