abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 09:19:30 #51
81992 Githa
pi_42224848
Wennie, oe wat klinkt dat herkenbaar... een tijd terug ging het met mij ook echt niet goed, maar tijd, de juiste hulp en wat begrip doen wonderen.
Wat ik vooral wil zeggen is; neem de tijd en accepteer dat het zo is....wat belangrijk is ben jij en verder kan alles even wachten en als het consequenties heeft, so be it.
Dat je minder emotioneel bent is al goed, maar vergeet niet dat wanneer je alles te snel weer oppikt je zso terug bij af bent.
Als je er behoefte aan hebt mag je me gerust mailen

Sterkte
  vrijdag 29 september 2006 @ 09:22:13 #52
103793 kozakken
Living the life
pi_42224911
Oh Wennie, wat zwaar allemaal zeg. Fijn dat je heel voorzichtig weer op de goede weg bent!
Dat je de verjaardag van Robin maar stralend mag vieren! (Of in ieder geval nog weer wat extra stralend)
pi_42229938
Dat is niet leuk werken sjak. Kun je je wel op je werk concentreren met Jetske en de toestanden op je werk?

Dat zijn flinke plannen nanalune. Die vakantie lijkt me nog best goed te doen, de rest is al wat lastiger. Had je die plannen eerder ook al?

Gelukkig dat het langzaam wat beter gaat Wennie. Ga je 1 dag werken of meerdere dagen van 3 uur?

Ik ben zo blij dat Anna nu zo veel gegroeid is. Ook al wist ik dat het goed met haar ging, het is dan toch fijn het even in getalletjes te zien. Haar gemiddelde is nu ook meteen goed. Anna viert het met haar eerste lunchslaapje in 5 weken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42231184
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef Wennie het volgende:
Deze mama is langzaam aan het opkrabbelen van de PND. Ik zou vorige week woensdag weer gaan beginnen met werken, maar dat lukt totaal niet Daarop kreeg ik een aanvaring met mijn leidinggevende wat het alleen maar erger maakte. Gelukkig is alles uitgepraat en ga ik a.s. maandag weer proberen 3 uurtjes te werken en kijken we elke week hoe het gaat.
Verder heb ik nog wel moeite me aan dingen toe te zetten (zoals het huishouden) en laat ik me bij tegenslagen ook snel van de wijs brengen (bijv. vandeweek startte me auto niet en dan is mijn planning van de hele dag ook weg), maar ik ben niet meer zo'n emotioneel wrak als ik een paar weken geleden was.
Wel moeilijk om te accepteren dat dit vooral tijd nodig heeft, want je wil zo graag dat alles weer normaal is...
Eén erg positief punt voor mij: ik woog vanochtend voor het eerst sinds jaaaaaaaren weer onder de 100 kg
Wat je beschrijft, zo voel ik me de laatste tijd vaak. Misschien moet ik toch maar hulp zoeken dan.

Je klinkt iig positief!
pi_42231373
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:35 schreef sjak het volgende:
Verder gaat het met deze moeder prima. Het is wennen aan een nieuwe manier van leven. Er is met zo'n ukkie een boel werk bijgekomen in het huishouden en dat is net iets waar we allebei geen zin in hebben. Misschien moeten we snel eens een hulp in het huis gaan begroten al ben ik bang dat we daar even geen geld voor hebben
Die hulp in de huishouding zou hier ook meer dan welkom zijn, kom ook gewoon niet toe aan dingen die ik wil doen.. maar helaas, hier ook even geen centjes daarvoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42232528
Je moet (nou ja moet) zeker hulp zoeken Ingrid. Dat kan allicht helpen.

Gewoon in een klein flatje gaan wonen en een kapotte wasmachine hebben. Hoef je weinig schoon te maken en wordt er gewassen en gestreken door je schoonmoeder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:54:32 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_42233110
Ik voel me even een hele slechte moeder. Ive zit op het kdv en ik mis hem vreselijk. Ik heb gebeld en hij drinkt vandaag alweer heel weinig. En dan ook nog hier die discussie in "ouderwets?", die had ik beter niet kunnen lezen. Ik vraag me opeens heel erg af waarom ik zo nodig moet werken. Ik wil heel graag weer werken omdat ik dan weer mijn collega's zie, wat met mijn studie doe, mijn hersens lekker (op een andere manier) gebruik enzo. Maar doe ik Ive daar niet te kort mee? Ben ik een slechte moeder, aangezien elke dag bij mijn kind zijn niet volledig bevredigend voor mij is?

Gelukkig kan ik nu weer Ive gaan op halen!
pi_42233142
Ik voel me zo klote en weet niet waarom. Al een hele tijd. Maar ik ben wel gelukkig met Kim en Djeez.
Straks wordt ik nog gek ofzo.
Maatschappelijk werk is niet te bereiken en heb er wel ervaring mee. Het lucht wel op om te praten, maar meer ook niet.
Ik weet niet wat ik moet doen.
Sorry voor mijn gezeur, maar moet het echt kwijt.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 september 2006 @ 14:57:25 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42233193
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:54 schreef cattie het volgende:
Ik voel me even een hele slechte moeder. Ive zit op het kdv en ik mis hem vreselijk. Ik heb gebeld en hij drinkt vandaag alweer heel weinig. En dan ook nog hier die discussie in "ouderwets?", die had ik beter niet kunnen lezen. Ik vraag me opeens heel erg af waarom ik zo nodig moet werken. Ik wil heel graag weer werken omdat ik dan weer mijn collega's zie, wat met mijn studie doe, mijn hersens lekker (op een andere manier) gebruik enzo. Maar doe ik Ive daar niet te kort mee? Ben ik een slechte moeder, aangezien elke dag bij mijn kind zijn niet volledig bevredigend voor mij is?

Gelukkig kan ik nu weer Ive gaan op halen!
Hier is maar 1 antwoord op: NEE, je bent geen slechte moeder!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42233806
Tuurlijk ben je geen slechte moeder cattie. Je bent zelfs een betere moeder als je doet waar je je goed bij voelt. Doordat je werkt kun je er op de andere dagen veel beter voor Ive zijn. Als thuiszitten voor jou niet goed is, moet je dat echt niet doen.

Ik zou binnen een paar weken compleet gek worden als ik niet meer hoefde te werken. Ik vind Anna een ontzettend schatje, maar thuisblijven de hele week red ik ook echt niet. Dan zou ze helemaal niks aan me hebben.

Kun je misschien via je huisarts ergens terecht Ingrid? Of anders vanuit het maatschappelijk werk? Je moet niet rond blijven lopen zo, is voor Kim ook niet goed. Ze heeft meer aan een gelukkige moeder.
Ik loop nu erg op de zaken vooruit en bemoei me met iets waar ik niks mee te maken heb, maar ken je het principe van home-start? Dat is een vrijwilligersorganisatie (van vanuit Humanitas) en wat jij soms beschrijft komt me bekend voor als ik kijk naar de gezinnen die ondersteund worden.
*OUD heilige*
pi_42233968
Cattie alleen als jij gelukkig bent en lekker in je vel zit, ben je de beste moeder voor Ive. Dat drinken komt wel goed. En als hij het bij je inhaalt is er ook niets aan de hand. Ik herhaal dus gewoon de woorden van Sjeen en YPPY EE, je bent geen slechte moeder. Je bent een bezorgde moeder, maar dat is niet meer dan logisch.

Yppy ik hoop dat het met Anna snel beter gaat. Het is zo verschrikkelijk om je kindje pijn te zien hebben. Je zult vast alle trus al hebben gehad. Maar ik weet dat ik bij Fleur ze op een gegeven moment (toen ze er in paste) bijna constant in de baby bjorn heb gehad (een andere draagzak/doek kan natuurlijk ook). Buik op buik dat vond ze erg prettig en ik had mijn handen vrij. En het mooiste was dat als ik stofzuigde ze helemaal tot rust kwam. Lekker tegen mama aan met geluiden die blijkbaar aan de baarmoeder deden denken.
pi_42234061
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:22 schreef YPPY het volgende:

Kun je misschien via je huisarts ergens terecht Ingrid? Of anders vanuit het maatschappelijk werk? Je moet niet rond blijven lopen zo, is voor Kim ook niet goed. Ze heeft meer aan een gelukkige moeder.
Ik loop nu erg op de zaken vooruit en bemoei me met iets waar ik niks mee te maken heb, maar ken je het principe van home-start? Dat is een vrijwilligersorganisatie (van vanuit Humanitas) en wat jij soms beschrijft komt me bekend voor als ik kijk naar de gezinnen die ondersteund worden.
Kan de ha pas maandag bellen. Heb met maatschappelijk werk gebeld en er is woensdag en vrijdag een inloopspreekuur.
home-start heb ik nog nooit van gehoord.
pi_42234535
En Cattie, natuurlijk ben je geen slechte moeder!
pi_42234558
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:22 schreef YPPY het volgende:

Ik zou binnen een paar weken compleet gek worden als ik niet meer hoefde te werken. Ik vind Anna een ontzettend schatje, maar thuisblijven de hele week red ik ook echt niet. Dan zou ze helemaal niks aan me hebben.
Misschien ben ik dan wel gewoon gek aan het worden.
pi_42234611
In de baby bjorn zit ze heel veel. Ik ben er erg blij mee. Daardoor kan ik toch nog iets doen.

home start is geen hulpverlening, maar kan wel aanvullend werken. Ook als je bijvoorbeeld op een lange wachtlijst terecht zou komen.
*OUD heilige*
pi_42234839
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:56 schreef Ingrid19 het volgende:

Misschien ben ik dan wel gewoon gek aan het worden.
misschien zou een paar dagen per week even niet alleen maar moeder zijn voor jou ook goed werken? heel rot dat je je zo ellendig voelt in ieder geval.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 september 2006 @ 16:08:39 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42234924
Over 'slechte moeders' gesproken... Discussie: Je kinderen misschien jaren achter laten.
pi_42235156
Tegen het einde van mijn zwangerschapsverlof (lees: 3 jaar terug en ik weet het nog als de dag van gisteren) liep ik tegen de muren op. Belde bijna dagelijks met mijn werk of ik niet al vast kon inlezen of dat ze al iets voor me hadden. Ik was echt toe aan een andere uitdagende omgeving. Dus het is helemaal niet gek dat je je zo voelt. Toen ik eenmaal aan de gang ging (3 dagen in de week), bloeide ik weer helemaal op. Vond het heerlijk om thuis te zijn en te keutelen en kon weer zonder moeite het huishouden oppaken e.d.

En dit betekent niet dat ik vind dat moeders moeten werken, maar begrijp wel dat sommige het nodig hebben. Mijn moeder werkte toen ik klein was ook niet, maar deed wel andere dingen. Zoals meehelpen op de PSZ, voorleesmoeder op school ect. Ze was ook een echt goed met kinderen en vond daar ook haar uitdagingen in. Dus kijk eens wat jij leuk vind om te doen. En als dat bijv. mensen helpen is dan kan dat ook makkelijk in combi mt zorg voor je kind.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:28:37 #69
108648 cattie
lieve moeder
pi_42235496
Dank jullie wel voor de lieve woorden!
Ive had dan wel weinig gedronken, maar was verder wel vrolijk geweest en had lekker geslapen, dus hij heeft het best naar zijn zin gehad. En ik heb hem net uitgebreid gevoed en gemasseerd, ik voel me nu alweer een stuk beter. Ik ben denk ik ook wel een betere moeder voor Ive als ik naast het zorgen voor hem ook nog werk. En de leidsters op het kdv zijn heel ervaren en lief, dus ik weet dat hij daar 2 dagen in de week in goede handen is. Nu het ook nog zo voelen.

Ingrid, wat rot dat je je niet goed voelt! Veel sterkte!
pi_42238045
Het lukt me niet om werk te vinden. Ben daarnaast ook faalangstig. Ik hoop dat maatschappelijk werk kan helpen, om mij doorstuurt naar iemand die kan helpen. Het is gewoon erg rot, klote gewoon.
en de laatste tijd heb ik dat gevoel vaker. Niet leuk.

Tnx iedereen!
pi_42238262
Herkenbaar Ingrid..
Heb ook nog steeds geen werk, en daar dus enorm veel stress van enzow. En hoewel ik nu zeeën van tijd heb om leuke dingen met Noah te doen en het huishouden tot in de puntjes te verzorgen, valt alles me zoooo enorm zwaar en komt er meestal maar weinig van trecht Voel me een slechte moeder, een slechte huisvrouw, een slechte partner... Kortom ik voel me gewoon slecht

Maar ja, we blijven doorgaan he...

Sterkte ermee Ingrid.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 20:52:50 #72
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42241934
Tja, iedere moeder is er weer anders in. Mijn moeder stopte met werken na mijn geboorte, vloog tegen het plafond op en ging tegen de mores van haar tijd en omgeving weer aan het werk. Mijn jaarcontract liep af tijdens mijn zwangerschap en ik solliciteer op volledige banen, maar da's voornamelijk uit financieel motief want ik wil het liefst zoveel mogelijk thuis zijn met m'n kind. Daar heb ik mezelf trouwens wel erg mee verrast.

Het soort afremmende stress dat texelonia noemt herken ik ook wel. Maar je kunt nou eenmaal niet alles goed doen, dus ben ik voorlopig tevreden als ik het in ieder geval als moeder goed doe. (Huishouden was toch al niet mijn sterkste kant )

[ Bericht 11% gewijzigd door Macka66 op 29-09-2006 21:06:18 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 september 2006 @ 21:00:11 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42242203
Tex, ik ken dat... In de periode dat ik thuis was, voerde ik nauwelijks wat uit. Alles kon immers morgen ook nog Nu is mijn huis stukken opgeruimder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjeen op 29-09-2006 21:05:18 ]
pi_42243813
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 18:27 schreef texelonia het volgende:
Herkenbaar Ingrid..
Heb ook nog steeds geen werk, en daar dus enorm veel stress van enzow. En hoewel ik nu zeeën van tijd heb om leuke dingen met Noah te doen en het huishouden tot in de puntjes te verzorgen, valt alles me zoooo enorm zwaar en komt er meestal maar weinig van trecht Voel me een slechte moeder, een slechte huisvrouw, een slechte partner... Kortom ik voel me gewoon slecht

Maar ja, we blijven doorgaan he...

Sterkte ermee Ingrid.
Jij ook sterkte.
Gelukkig zijn er wel goede momenten! Zoals lekker gek doen met Kim. Kim die lief lacht. Gewoon gezellig thuis zijn met zn 3en. Etc.
Helaas wonen mijn vriendinnen " ver" weg. En nieuwe vriendinnen maken gaat niet makkelijk worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ingrid19 op 29-09-2006 22:03:21 ]
pi_42244334
Idd, één blik op je kindje en je hebt weer genoeg motivatie om maar weer door te gaan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:23:40 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42244561
Voor Cattie: Is dit een foto van een slechte moeder?

Dacht het niet, de liefde spat er vanaf.
En ik heb me de tering gezocht naar deze foto om maar mijn punt te maken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:09:50 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42245720
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:30 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Wat je beschrijft, zo voel ik me de laatste tijd vaak. Misschien moet ik toch maar hulp zoeken dan.

Je klinkt iig positief!
2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:15 schreef Ingrid19 het volgende:
Ga zo maatschappelijk werk bellen.
  † In Memoriam † zaterdag 30 september 2006 @ 00:10:40 #78
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42247745
Zeg moeders die zich zo'n slechte moeder voelen: dutchie heeft helemaal gelijk met die sprekende foto van Cattie. Van jullie is er vast ook wel zo'n foto te vinden, en jullie zijn aan het posten en lezen in OUD!. Dat betekent dat jullie betrokken ouders zijn, die willen lezen en schrijven over (jullie) kinderen. Meer dan de liefde van betrokken ouders kan een kind zich niet wensen!! Jullie doen het veel en veel beter dan je denkt!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42256306
Cattie, je bent absoluut geen slechte moeder!! Kijk eens naar die foto! Die is super! De liefde tussen moeder en kind is zooo goed zichtbaar!!

Ingrid, je moet echt hulp gaan zoeken anders zak je alleen maar verder in de spiraal! Ga eventueel praten met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (heeft mijn goed geholpen). En probeer toch iets voor jezelf te gaan ondernemen. Je bent dan wel moeder, maar naast moeder ben je ook nog vrouw van Djeez en je bent Ingrid! Misschien kan je 1 keer per week Kim naar je moeder brengen en dan kan jij een dagje lekker Ingrid zijn ipv alleen maar mamma! Er zijn ook trainingen om over je faalangst heen te komen!

Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik heb ook in dat schuitje gezeten dat ik even niet meer wist waar ik het zoeken moest en door praten ben ik heel ver gekomen!

Je kunt het!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:10:06 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_42256353
cattie, ik heb je ontmoet en je bent wel zo'n lieve mama!
stormy waters...
sailin'
pi_42256726
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:23 schreef dutchie het volgende:
Voor Cattie: Is dit een foto van een slechte moeder?
[afbeelding]
Dacht het niet, de liefde spat er vanaf.
En ik heb me de tering gezocht naar deze foto om maar mijn punt te maken.

Dank je wel!
Jullie zijn allemaal lief!
Ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Ive zit volgens de leidsters op het kdv de hele tijd te lachen, dus hij vindt het niet erg en ik ben een leukere moeder als ik werk. Dus gaat Ive lekker naar het kdv, werk ik lekker en ben ik wel een goede moeder. Punt.
pi_42257324
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:05 schreef Vicky het volgende:

Ingrid, je moet echt hulp gaan zoeken anders zak je alleen maar verder in de spiraal! Ga eventueel praten met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige (heeft mijn goed geholpen). En probeer toch iets voor jezelf te gaan ondernemen. Je bent dan wel moeder, maar naast moeder ben je ook nog vrouw van Djeez en je bent Ingrid! Misschien kan je 1 keer per week Kim naar je moeder brengen en dan kan jij een dagje lekker Ingrid zijn ipv alleen maar mamma! Er zijn ook trainingen om over je faalangst heen te komen!

Ik heb misschien makkelijk praten, maar ik heb ook in dat schuitje gezeten dat ik even niet meer wist waar ik het zoeken moest en door praten ben ik heel ver gekomen!

Je kunt het!!
Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?
Faalangsttraining heb ik me al vaker voor aangemeld. Maar hier in de buurt is er geen groep die bij mij past. Helaas. Ik ga maandag een afspraak bij de ha maken. Ik moet toch voor mijn heuo heen, waar ik nog steeds veel last van heb. Dan kaart ik het probleem aan en dan kijken wat hij/zij zegt.
En woensdag is er een inloopspreekuur van het mw, daar moet je eerst heen, voordat je verder terecht kan.
pi_42257345
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

2 weken geleden ging je het maatschappelijk werk al bellen, wat is daar toen dan mee gebeurd?
[..]
ik durfde niet en toen ik uiteindelijk wel belde, nam er niemand op.
Verder niks mee gedaan. Maar het gevoel blijft en gaat niet weg, dus toch maar er achteraan gewwest en uitgevonden dat er dus inloopspreekuur is op woensdag en vrijdag.
pi_42257429
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:46 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Hoe kom ik in contact met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Wordt dat vergoed?
Faalangsttraining heb ik me al vaker voor aangemeld. Maar hier in de buurt is er geen groep die bij mij past. Helaas. Ik ga maandag een afspraak bij de ha maken. Ik moet toch voor mijn heuo heen, waar ik nog steeds veel last van heb. Dan kaart ik het probleem aan en dan kijken wat hij/zij zegt.
En woensdag is er een inloopspreekuur van het mw, daar moet je eerst heen, voordat je verder terecht kan.
ik kwam er via de ha mee in contact.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42257695
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik kwam er via de ha mee in contact.
Aha. Dan zal ik dat ook navragen.
pi_42260270
Het zit me weer mee. Twee dagen niet gevloeid, ben ik ongesteld. Ik hoopte zo het half jaar te halen, maar het is nu op de dag af zes weken. Gelukkig maar dat al drie verloskundigen me hebben verteld dat je vlak na de bevalling al vruchtbaar kunt zijn. Moet ik daar maar eens achteraan.

Fietsen ging wel perfect. Op mijn conditie na dan.
*OUD heilige*
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:11:45 #87
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42280997
Wanneer kregen jullie 'het moedergevoel'? Ik heb dat nog steeds niet geloof ik en vind het nu wel een keer tijd worden.
*OUD heilige*
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:14:37 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_42281063
Tja, wat is het moedergevoel?
Ik had wel van het allereerste moment dat ik Ive zag: "dat is mijn baby en die hoort bij mij". Het voelde direct heel erg goed. Maar of dat het moedergevoel is?
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:16:37 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_42281123
Yppy, ik had dat met Liam ook helemaal niet, er is in de loop van de tijd een band op gebouwd omdat je elkaar leert kennen enzo, de liefde groeide zeg maar. Nu met ezra had ik het wel meteen, maar ik denk zelf dat dat komt omdat ik al mama was.
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:17:49 #90
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42281147
met deze moeder gaat het goed ik ben nu 7.5 kg afgevallen en weeg nu net zoveel als 3 jaar geleden nog 1 kg en ik ben onder de 100
ik ben blijhijjjjjjjj, echt blijhijjjjj
nog 20.9 kg te gaan
pi_42285440
Ik ben nu ook moeder!
Raar, vreemd, onwerkelijk, doodeng, en soms ook heel vanzelfsprekend.
Wat een wonder dat Eva soms ligt te huilen, en dan bij mij onmiddellijk stil is. Zij kent mij nu beter dan ik haar denk ik. Ik moet haar nog helemaal leren kennen.
Soms vliegt het me ook aan, vooral als ze even huilt. We hadden het ook goed zonder haar. Maar als ik haar dan vast heb, ben ik zo verliefd, dan maakt alles niets meer uit

Lichamelijk gaat het eigenlijk boven verwachting. Ik loop aardig rond, kan al best veel weer. Alleen overeind komen uit bed is lastig met een operatiewond en veel stuwing (hoewel dat minder wordt). Slapen is lastig. Mijn hoofd loopt over!

ik hoop hier wel vaker te posten en dan ook op jullie te reageren, nu ben ik nog niet helemaal bijgelezen..
Eva
pi_42285757
Deze moeder merkt de laaste dagen dat de prikkelbare darm klachten erger worden, aangezien ze bij mij ook erg hormoongerelateerd zijn had ik ook zoiets van hoe bijna ontzwangerd. Zat vannacht met diaree op de wc en Merlijn mee op schoot. Hij pikt het namelijk niet dat mamma zo maar verdween en pappa was niet goed genoeg, dus was dat huilen. Vandaag heel weinig gegeten maar ik voelde me wel beter, langzaam weer opbouwen met eten en hopen dat het goed blijft gaan. Ik vind het de laatste tijd wel moeilijk, het eenkennige van Merlijn, het constant hangen bij mij en het hem niet af kunnen geven. Hij vindt het prima bij pappa zolang ik er niet ben, maar ben ik er wel hangt hij heel erg aan mij. Is natuurlijk wel lekker, maar af en toe iets minder is ook goed.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:29:36 #93
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42288096
Het moedergevoel... poeh.... op sommige dagen is dat er hier gewoon niet. Dat zijn de dagen dat Kai alleen maar loopt te miepen en piepen. Dan vind ik er helemaal niks aan en vraag ik me af waar ik in godsnaam aan begonnen ben Gelukkig zijn die dagen er bijna niet meer. Eén klein lachje of grapje kan alles in één keer goedmaken. Maar ook hier heeft het even geduurd voordat ik besefte dat ik gewoon iemands moeder ben. Dat ik de verantwoordelijkheid heb voor een kind. Nog steeds als ik een buurkindje "Kai z'n moeder" hoor roepen duurt het even voor ik door heb dat hij het tegen mij heeft. Ja, dat ben ik inderdaad en dat blijf ik mijn hele leven lang "Kai z'n moeder"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:44:02 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42290616
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
Wanneer kregen jullie 'het moedergevoel'? Ik heb dat nog steeds niet geloof ik en vind het nu wel een keer tijd worden.
Oh meid, je hebt het al lang . Het is misschien anders als de boekjes omschrijven, maar als ik jouw posts lees, hoef je je over dat moeder gevoel echt geen zorgen te maken hoor!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:57:39 #95
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_42291203
welkom Linda856763!

Pfieuw ik ben kapot zeg! drie dagen achter elkaar keihard gewerkt en vandaag was het weer even mijn laatste dag ( ben nu 5 dagen vrij jeujjj!!)
Vandaag lostte ik mijn man af die een dienst na mij had, en Daniël is uuuuren wakker geweest .. alleen maar huilen, en hij werd alleen maar stil als ik hem op mijn arm nam en rondliep.
Ik kon gewoon niet meer. Voor het eten een hazelsaapje gedaan terwijl hij naast me lag te jammeren.
Ik moest steeds de speen terugdoen, maar ik heb wel even kunnen slapen...
Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen, naast een huilende baby slapen, maar ik was écht heel erg moe..
Ik geloof dat ik wat te hard van stapel ben gelopen.. een bevalling is niet niks, en ik werk zeker zo hard en zoveel als voorheen.

gelukkig heb ik een geweldig stel schoonouders die een lekker bordje eten voor me over hadden en die Daniël vast hielden als hij weer huilde
Nu slaapt hij eindelijk..
pi_42292613
Noem mij maar Linda hoor! die 856763 heeft Fok er zelf bijbedacht omdat er al een andere Linda was blijkbaar...

Zielig hoor, zo'n huilend hoopje mens. Sterkte Nanalune!
Eva
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:36:49 #97
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_42292799
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:31 schreef linda856763 het volgende:
Noem mij maar Linda hoor! die 856763 heeft Fok er zelf bijbedacht omdat er al een andere Linda was blijkbaar...

Zielig hoor, zo'n huilend hoopje mens. Sterkte Nanalune!
okey Linda

Ja tis inderdaad wel zielig zo'n klein baby'tje wat huilt, je weet gewoon niet wat er aan de hand is.
En op de 1 of andere manier komt er steeds een stoot adrenaline vrij als hij huilt, dát is gewoon heel vermoeiend.
pi_42303810
Moeilijk Randa, dat eenkennige. Dat is toch zo'n tijd waar ze allemaal doorheen gaan. Of is het een sprongetje?

Dat weet ik niet Leah. Als ik zie hoe J. is met Anna en hoe hij daarvan kan genieten. Dat heb ik niet. Ik doe veel met haar, maar dat is omdat ik weet dat goed is, maar het is niet een soort van oer-instinct. Misschien hormonen ofzo, het is natuurlijk ook onduidelijk wat dat iets is.
*OUD heilige*
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:52:56 #99
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42312580
Githa, bedankt voor het aanbod

Kozakken Dat zal wel lukken denk ik

YPPY, ik heb vandaag 3 uur gewerkt (en dat ging wel redelijk, maar ik ben wel erg moe nu) en donderdag ga ik weer 3 uur werken en dan kijk ik met mijn leidinggevende hoe we het volgende week gaan doen. In eerste instantie wilde zij dat ik gewoon weer 50% kwam werken (= 3x4 uur), maar dat werkte niet en gaf zoveel stress dat ik helemaal niet kwam, dus dit werkt veel beter.

Ingrid, idd gewoon even aankaarten bij je ha. Ik heb aan de bel getrokken toen ik merkte dat ik eigenlijk alleen m'n bed uit kwam op Robin eten te geven en zo sukkelde ik verder en ik wilde voorkomen dat ik zelfs dat niet meer zou doen. En net als Viicky, praat ik met een SPV-er (en nog dezelfde ook ) en ik slik anti-depressiva. Sterkte

Cattie, je bent echt geen slechte moeder hoor. Het is ook fijn om af en toe geen mama of vriendin/vrouw te zijn, maar gewoon cattie. En de eerste keren je kindje wegbrengen naar "vreemden" is ook moeilijk ik presteerde het Robin gewoon maar niet te brengen om te wennen, want ik wilde er niet aan wennen

Martineke Ik herken zooo wat je bedoelt!! Ik zit sinds vorige week ook onder de 100, voor het eerst sinds jaaaaaaaaaaren. Ben dit jaar 10 kg afgevallen Nog 25 te gaan minimaal

En dat moeder gevoel.. soms kan ik niet meer geloven dat Robin uit mij is gekomen, omdat hij al zo een grote knul is en het lijkt allemaal zo lang geleden. Maar zodra hij op m'n buik lag na de bevalling was hij mijn kindje.. eigenlijk in mijn buik ook al
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_42318573
FF snel. Ben naar de ha geweest. Ik ben wel depressief. Wel redelijk licht.
Ik heb nu medicijnen. amitriptyline. Dat moet ook met het slapen helpen.
Voorlopig nog niet praten met een psych oid. Eerst kijken of de medicijnen werken.
Nu ga ik Kim troosten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')