quote:
Op vrijdag 29 september 2006 00:17 schreef bb-millie het volgende:Weet iemand iets over die moeder met een jong kindje dat ook nog eens een niertransplantatie had gekregen onlangs???? Kan er niks over vinden, maar 538 had het er vanochtend over (en dat zo iemand uit de ouderlijke macht gezet moest worden)
Ja dat is Nastasia dus. Ik heb het stuk teruggevonden, uit De Telegraaf:
Tranen om ’Gouden Kooi’-mama
De Gouden Kooi heeft zijn eerste tranen opgeleverd. In het weekend waarin de aspirant-miljonairs voor minimaal een jaar afscheid moesten nemen van hun familieleden, zijn ze aan de eerste verlokkingen blootgesteld. Negen bekende Nederlanders overvielen de kooibewoners tijdens hun afscheidsfeestje. Meteen meekomen in plaats van nog 24 uur samenzijn met de geliefden, betekende de mogelijkheid om een extra honderdduizend euro te verdienen.Dat de singles daarvoor gingen, is begrijpelijk. En dat de gescheiden vader Nicolaas meteen in de gereedstaande auto stapte, is te verdedigen. Maar dat ook de 32-jarige Natasia, mama van een ernstig ziek 6-jarig zoontje en een dochtertje van negen abrupt vertrok, verbaasde zelfs de producent van het programma.
„Het was best hartverscheurend,” vertelt zij.
„Gordon was degene die daar op bezoek kwam. Natasia ging meteen mee. Haar dochtertje schreeuwde het uit van verdriet. Maar Natasia koos voor cold turkey. Zij stuurde Gordon terug om het meisje te troosten. En bleef zelf buiten wachten.”
Natasia was op het moment van de overval alleen thuis met de kinderen. Ze charterde het buurmeisje om op te passen. Haar vriend vertelt: „Ik ben gebeld en naar huis gesneld. Ik heb ook geen gelegenheid meer gehad om afscheid van Natasia te nemen. Maar ik sta helemaal achter haar beslissing. Wanneer het afscheid is, maakt niet uit. Anders was er een dag later ook gehuild. En het is heel belangrijk dat Natasia dit doet. Voor haarzelf moest er afstand van de kinderen komen, want ze heeft er de afgelopen tijd bijna te dicht op gezeten. En ik heb de kinderen uitgelegd hoe goed het is voor hun toekomst is als mama wint. De traantjes zijn intussen gedroogd. Ik denk dat de kinderen het volhouden als mama het ook volhoudt. En omgekeerd.”
Natasia zei tijdens de interviews die vooraf gingen aan het programma dat zij tijd nodig had om aan zichzelf te werken. Ze voelt zich ’moe’ van het zorgen voor de kinderen. Haar zoontje heeft een levertransplantatie gehad en daardoor is Natasia de afgelopen jaren bijna niet aan zichzelf toegekomen. Wel gaf ze aan De Gouden Kooi direct te zullen verlaten als haar zoontje medisch behoefte heeft aan een stuk van haar lever. Natasia: „Dan ben ik er natuurlijk wel. Maar nu zijn de kinderen bij mijn vriend in goede handen.” De vriend, die overigens niet de vader is van haar kinderen, is voorlopig ingetrokken in het huis van Natasia, waar hij samen met haar zus voor hen zorgt.
De mama heeft het, nadat zij toch ook flink wat tranen moest wegslikken, intussen erg fijn in de villa. Nadat ze gisteren had gesport met personal trainer Carlos, hield ze zich bezig met het beoordelen van de capaciteiten van de huishoudsters, die bij de villa solliciteerden.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."