abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 september 2006 @ 22:59:08 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42217741
Angelique is 44 en heeft drie tienerdochters van 13,15 en 16 jaar.

Nicolaas heeft twee dochters van 17 en 13 en een zoontje van 2 jaar.

Natasia heeft twee zoontjes van 9 en 5

Wat vinden we ervan dat deze ouders hun kinderen mogelijk voor jaren eigenlijk door iemand anders laten opvoeden. De kinderen zien hun moeder/vader eigenlijk alleen nog maar op de televisie. Is dat wel verantwoord???
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_42217816
Ze kunnen toch bezoeken winnen? Of telefoongesprekken?
  donderdag 28 september 2006 @ 23:04:10 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42217974
Ik vraag me af of de deelnemers wel beseffen hoelang dit geintje kan gaan duren...

aan de andere kant: als ze het niet volhouden, mogen ze vertrekken natuurlijk
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Moderator donderdag 28 september 2006 @ 23:07:16 #4
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42218117
Ik snap daar werkelijk niets van.
Nicolaas is dan nog gescheiden, dacht ik, en zag zijn kinderen toch al niet zo héél vaak, maar Natasia niet ... héél merkwaardig.

Ze schijnt ook heel raar het huis in te zijn gegaan. De bewoners werden tijdens hun afscheidsfeest ineens opgehaald door een BN'er, en ze konden kiezen: of meteen meegaan en alvast een ton incasseren (mits er minimaal een jaar in het huis vertoefd wordt), óf nog 24 uur bij je familie zijn.
Natasia liep al heel snel weg, om mee te gaan. Want een "cold turkey" leek haar het beste voor haar kinderen. De BN'er in kwestie, Gordon in dit geval, moest de kinderen troosten want die raakten helemaal overstuur, maar hij wist er ook niet zoveel raad mee. Anyway, dit zal zondag tijdens de kick off wel worden uitgezonden.

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je serieus voor de overwinning gaat, met twee kinderen onder de 10. Want je moet mentaal (voor)bereid zijn om er jaren te blijven zitten.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator donderdag 28 september 2006 @ 23:07:47 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42218144
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef teamlead het volgende:
aan de andere kant: als ze het niet volhouden, mogen ze vertrekken natuurlijk
Als ze dat binnen een jaar doen, kost ze dat wel 10.000 euro.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 28 september 2006 @ 23:11:49 #6
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42218272
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef Gert het volgende:
Ik snap daar werkelijk niets van.
Nicolaas is dan nog gescheiden, dacht ik, en zag zijn kinderen toch al niet zo héél vaak, maar Natasia niet ... héél merkwaardig.
Ik heb Angelique al horen zeggen dat haar drie kinderen (zelfs maar twee geloof ik) een uurtje mogen langskomen op haar verjaardag. Die is 13 November meen ik. Dat uurtje vond ze meer dan genoeg zei ze
  donderdag 28 september 2006 @ 23:16:44 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42218460
Het leuke van dit concept is natuurlijk dat de deelnemers (als het goed is) behoorlijk egoistisch zijn. En als ik zo lees dat Angelique een uurtje wel genoeg vindt met haar kinderen en Natasia zonder met haar ogen te knipperen gewoon vertrekt, lijkt het me dat er goed opgelet is bij de casting
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Moderator donderdag 28 september 2006 @ 23:18:39 #8
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42218534
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:16 schreef teamlead het volgende:
Het leuke van dit concept is natuurlijk dat de deelnemers (als het goed is) behoorlijk egoistisch zijn. En als ik zo lees dat Angelique een uurtje wel genoeg vindt met haar kinderen en Natasia zonder met haar ogen te knipperen gewoon vertrekt, lijkt het me dat er goed opgelet is bij de casting
Maar de traantjes komen nog wel hoor.

En er gaan ook zéker mensen vertrekken omdat ze er niet meer tegen kunnen om hun kinderen niet te zien opgroeien.
  donderdag 28 september 2006 @ 23:20:50 #9
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42218628
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:18 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar de traantjes komen nog wel hoor.

En er gaan ook zéker mensen vertrekken omdat ze er niet meer tegen kunnen om hun kinderen niet te zien opgroeien.
De kids van Nicolaas en Angelique zijn wel in zo'n levensfase waar je een vlucht soms wel kunt voorstellen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 00:17:11 #10
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_42220526
Weet iemand iets over die moeder met een jong kindje dat ook nog eens een niertransplantatie had gekregen onlangs???? Kan er niks over vinden, maar 538 had het er vanochtend over (en dat zo iemand uit de ouderlijke macht gezet moest worden)
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 00:21:24 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42220641
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 00:17 schreef bb-millie het volgende:
Weet iemand iets over die moeder met een jong kindje dat ook nog eens een niertransplantatie had gekregen onlangs???? Kan er niks over vinden, maar 538 had het er vanochtend over (en dat zo iemand uit de ouderlijke macht gezet moest worden)
Ja dat is Nastasia dus. Ik heb het stuk teruggevonden, uit De Telegraaf:

Tranen om ’Gouden Kooi’-mama

De Gouden Kooi heeft zijn eerste tranen opgeleverd. In het weekend waarin de aspirant-miljonairs voor minimaal een jaar afscheid moesten nemen van hun familieleden, zijn ze aan de eerste verlokkingen blootgesteld. Negen bekende Nederlanders overvielen de kooibewoners tijdens hun afscheidsfeestje. Meteen meekomen in plaats van nog 24 uur samenzijn met de geliefden, betekende de mogelijkheid om een extra honderdduizend euro te verdienen.

Dat de singles daarvoor gingen, is begrijpelijk. En dat de gescheiden vader Nicolaas meteen in de gereedstaande auto stapte, is te verdedigen. Maar dat ook de 32-jarige Natasia, mama van een ernstig ziek 6-jarig zoontje en een dochtertje van negen abrupt vertrok, verbaasde zelfs de producent van het programma.
„Het was best hartverscheurend,” vertelt zij.
„Gordon was degene die daar op bezoek kwam. Natasia ging meteen mee. Haar dochtertje schreeuwde het uit van verdriet. Maar Natasia koos voor cold turkey. Zij stuurde Gordon terug om het meisje te troosten. En bleef zelf buiten wachten.”
Natasia was op het moment van de overval alleen thuis met de kinderen. Ze charterde het buurmeisje om op te passen. Haar vriend vertelt: „Ik ben gebeld en naar huis gesneld. Ik heb ook geen gelegenheid meer gehad om afscheid van Natasia te nemen. Maar ik sta helemaal achter haar beslissing. Wanneer het afscheid is, maakt niet uit. Anders was er een dag later ook gehuild. En het is heel belangrijk dat Natasia dit doet. Voor haarzelf moest er afstand van de kinderen komen, want ze heeft er de afgelopen tijd bijna te dicht op gezeten. En ik heb de kinderen uitgelegd hoe goed het is voor hun toekomst is als mama wint. De traantjes zijn intussen gedroogd. Ik denk dat de kinderen het volhouden als mama het ook volhoudt. En omgekeerd.”

Natasia zei tijdens de interviews die vooraf gingen aan het programma dat zij tijd nodig had om aan zichzelf te werken. Ze voelt zich ’moe’ van het zorgen voor de kinderen. Haar zoontje heeft een levertransplantatie gehad en daardoor is Natasia de afgelopen jaren bijna niet aan zichzelf toegekomen. Wel gaf ze aan De Gouden Kooi direct te zullen verlaten als haar zoontje medisch behoefte heeft aan een stuk van haar lever. Natasia: „Dan ben ik er natuurlijk wel. Maar nu zijn de kinderen bij mijn vriend in goede handen.” De vriend, die overigens niet de vader is van haar kinderen, is voorlopig ingetrokken in het huis van Natasia, waar hij samen met haar zus voor hen zorgt.
De mama heeft het, nadat zij toch ook flink wat tranen moest wegslikken, intussen erg fijn in de villa. Nadat ze gisteren had gesport met personal trainer Carlos, hield ze zich bezig met het beoordelen van de capaciteiten van de huishoudsters, die bij de villa solliciteerden.
  vrijdag 29 september 2006 @ 00:26:38 #12
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_42220785
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 00:21 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar dat ook de 32-jarige Natasia, mama van een ernstig ziek 6-jarig zoontje en een dochtertje van negen abrupt vertrok, verbaasde zelfs de producent van het programma.
omfg....
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
pi_42221905
wat een ziek wijf, of ze kan het thuis echt nie meer aan maar dna lijkt dit me ook niet gezond
pi_42229478
arme kids
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:42:50 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42229996
het zal je moeder wezen zeg
pi_42230364
lekker ja die moeder..... voor 100.000 extra die je miss toch niet wint
Haleloeja
pi_42232719
Zo zie je maar weer, Geld maakt veel mensen Gek.
Compleet gestoort om voor minimaal een jaar je kinderen achter te laten, die hebben geen keuze en de kans dat dat hen voor de rest van hun verdere leven gaat achtervolgen is nooit met geld goed te maken.
Ik kan het met voor een programma als BB nog een klein beetje voorstellen, 3 maanden is ook al dom en zou ik nooit doen maar lijkt mij wel overheen te komen maar meer dan een jaar, misschien wel 4 en dan puur en alleen om het geld

Compleet bezopen van die mensen maar daar zullen ze door Johny wel op gecast zijn en hem kan ik geen ongelijk geven, die mensen maken die domme keuze mee te doen aan zo'n programma.

Voor die gast die zijn kinderen toch al bijna nooit ziet, tja, misschien wel een manier om daar overheen te komen, wie weet, dat kan ik me dan nog wel voorstellen maar van een moeder NOOIT
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 14:45:52 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42232899
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:37 schreef Harrie het volgende:
Voor die gast die zijn kinderen toch al bijna nooit ziet, tja, misschien wel een manier om daar overheen te komen, wie weet, dat kan ik me dan nog wel voorstellen maar van een moeder NOOIT
Ik krijg ook meer de indruk dat Natasia is gevlúcht, voor de enorme druk die de ziekte van haar kind de afgelopen tijd met zich meebracht. Ze is eigenlijk gewoon overspannen, en heeft in die gemoedstoestand deze beslissing genomen. Ik denk dat als ze weer een beetje bijgekomen is, ze het huis verlaat om naar haar kinderen terug te keren. Die gaat het nooit een jaar of langer volhouden.
  vrijdag 29 september 2006 @ 15:11:07 #19
3767 Herald
Come get some
pi_42233544
Maar er wordt hier meteen vanuit gegaan dat het programma ook daadwerkelijk jaren gaat duren. Probleem is dat het een TVprogramma is dat kijkcijfers moet genereren. Het is maar de vraag of televisiekijkend Nederland wel jaren naar een moeder in een villa wil kijken. Theoretisch kan het jaren duren ja, maar als er geen hond naar kijkt zet De Mol natuurlijk liever een succesvol programma als Funniest Homevideos op die plek.

Zie ook hier mijn topic over de lengte van het programma: Is een jaar niet te lang?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 29 september 2006 @ 15:17:30 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42233694
We kunnen wel lekker makkelijk gaan roepen dat het programma toch geen jaar of jaren gaat duren, maar waarom gaan we niet gewoon uit van de bedoeling van het programma.... en dat is een paar jaar doorgaan. Lekker negatief doen kan altijd nog. De Mol kan ook lekker veilig een een of ander populair buitenlands serietje erop gooien om half acht natuurlijk. Moet hij dat dan maar doen? Lekker op veilig spelen
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 15:21:16 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42233781
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:11 schreef Herald het volgende:
Maar er wordt hier meteen vanuit gegaan dat het programma ook daadwerkelijk jaren gaat duren. Probleem is dat het een TVprogramma is dat kijkcijfers moet genereren.
Wat Scanman min of meer ook zegt: het is voor de deelnemers in dit opzicht totaal niet relevant of het programma "misschien wel flopt". Daar ga je toch niet op gokken, als je je opgeeft?
Als je dat huis in gaat, dan moet je er rekening mee houden dat het minstens een jaar duurt voordat je überhaupt van je boete van 10.000 euro af bent. En de uiteindelijke winst kan nog weleens veel langer gaan duren.
  vrijdag 29 september 2006 @ 15:44:03 #22
3767 Herald
Come get some
pi_42234269
Ik vind het gewoon niet realistisch om zo'n langlopend programma te maken. Ik wil niet beweren dat het een flop word, ik misgun het De Mol niet, maar ik weet ook dat trouwe BBkijkers hier op het forum na 3 dagen beginnen te klagen als er geen ene zak gebeurt. En hoeveel saaie dagen heb je in een programma dat jarenlang gaat duren?
Ik ben van mening dat je niet 365 ongeregisseerde spannende afleveringen kan maken. Mijn punt is dat als de deelnemers zich zo goed handhaven dat ze jaren in die villa kunnen blijven het een saaie show wordt. En naar een saaie show kijkt niemand. En omdat niemand kijkt wordt het van de buis gehaald.

Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat voor truuks John de Mol gaat uithalen om het interessant te houden.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:02:47 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42234732
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:44 schreef Herald het volgende:
Maar goed, ik weet natuurlijk niet wat voor truuks John de Mol gaat uithalen om het interessant te houden.
Hij hoopt vast ook op veel onderlinge strubbelingen en relaties in het huis. Daar zie ik vooralsnog niet veel van komen. Zeker geen relaties. Nena is heel preuts, Eveline is heel erg veeleisend en vindt eigenlijk nooit iemand leuk. De ouderen kan ik nog niet goed inschatten.
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 16:21:07 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42235304
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:44 schreef Herald het volgende:
Ik vind het gewoon niet realistisch om zo'n langlopend programma te maken. Ik wil niet beweren dat het een flop word, ik misgun het De Mol niet, maar ik weet ook dat trouwe BBkijkers hier op het forum na 3 dagen beginnen te klagen als er geen ene zak gebeurt. En hoeveel saaie dagen heb je in een programma dat jarenlang gaat duren?
Ik ben van mening dat je niet 365 ongeregisseerde spannende afleveringen kan maken. Mijn punt is dat als de deelnemers zich zo goed handhaven dat ze jaren in die villa kunnen blijven het een saaie show wordt. En naar een saaie show kijkt niemand. En omdat niemand kijkt wordt het van de buis gehaald.
Dat is toch een wat bredere discussie. Het heeft niet zoveel met het onderwerp van dit topic te maken, namelijk het achterlaten van je kinderen.
Het kan best hoor, wat jij zegt, dat het programma gaat floppen. Maar daar ga je natuurlijk niet vanúit, als je je als deelnemer opgeeft. Dus je zult je als moeder of vader mentaal moeten instellen op minstens een jaar zonder je kinderen (en erger: zij zonder jou).
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:47:49 #25
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42235927
Het schijnt dat er vanavond kinderen komen van bv Angelique. Dat worden weer tranen met tuiten denk ik. Zal me benieuwen hoe dat afscheid dan weer gaat. Misschien weer heel koeltjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')