De bedoeling van DGK is dat het minstens één jaar loopt, maar het kan mogelijk jaren duren. In Duitsland is zoiets geprobeerd met BB: das Dörf, maar die hield het ook niet lang vol. De keren dat ik BB keek begon het me na 2 maanden eigenlijk ook al te vervelen. Laat staan een programma dat dus een jaar moet duren en gaat over hoe mensen 24 uur in een Villa moeten vertoeven.
De kijker hoopt op veel spanning en strijd. Karakters die elkaar niet liggen en dergelijke, maar de bewoners zoeken natuurlijk naar eenheid. Daarom snap ik ook niet dat mensen hopen op veel ruzies, dat houdt niemand lang vol. Daar heeft niemand trek in. Een jaar lang, 365 dagen, ruziemaken en op elkaar schelden. Hou jij dat zelf vol?
Daarom zal ook in DGK er veelal een gezapige sfeer hangen. Fijn dat iedereen een arrogante promotrailer heeft gemaakt, maar zodra ze binnen zijn gaan ze snel op zoek naar het zogenaamde maatje. Gezellig in de tuin liggen, beetje de tijd uitzitten.
Maar stel er zit een ongeloofelijk gehaaid persoon in de Villa. Iemand die uitmuntend mensen kan treiteren. Die persoon maakt natuurlijk geen vrienden. Wat hadden we vorig jaar een hekel aan Tanja in BB5. Die hadden we de overwinning niet gegund. Is dat in DGK anders? Kan het publiek deze keer de meest onuitstaanbare persoon wel als winnaar zien? Kan het publiek een jaar lang kijken naar zo iemand?
Uiteindelijk zal er toch een clubje maatjes overblijven. Of het nou de opperpestkop die iedereen na 3 maanden heeft weggepest op zijn maatje na is, of een hele groep mensen die elkaar tof vinden, uiteindelijk zal er 24/7 gelummeld worden en quasi filosofische gesprekken gevoerd worden. Dat houdt geen enkele kijker langer dan twee weken vol.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*