abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:11:08 #1
3767 Herald
Come get some
pi_42227578
De bedoeling van DGK is dat het minstens één jaar loopt, maar het kan mogelijk jaren duren. In Duitsland is zoiets geprobeerd met BB: das Dörf, maar die hield het ook niet lang vol. De keren dat ik BB keek begon het me na 2 maanden eigenlijk ook al te vervelen. Laat staan een programma dat dus een jaar moet duren en gaat over hoe mensen 24 uur in een Villa moeten vertoeven.

De kijker hoopt op veel spanning en strijd. Karakters die elkaar niet liggen en dergelijke, maar de bewoners zoeken natuurlijk naar eenheid. Daarom snap ik ook niet dat mensen hopen op veel ruzies, dat houdt niemand lang vol. Daar heeft niemand trek in. Een jaar lang, 365 dagen, ruziemaken en op elkaar schelden. Hou jij dat zelf vol?
Daarom zal ook in DGK er veelal een gezapige sfeer hangen. Fijn dat iedereen een arrogante promotrailer heeft gemaakt, maar zodra ze binnen zijn gaan ze snel op zoek naar het zogenaamde maatje. Gezellig in de tuin liggen, beetje de tijd uitzitten.

Maar stel er zit een ongeloofelijk gehaaid persoon in de Villa. Iemand die uitmuntend mensen kan treiteren. Die persoon maakt natuurlijk geen vrienden. Wat hadden we vorig jaar een hekel aan Tanja in BB5. Die hadden we de overwinning niet gegund. Is dat in DGK anders? Kan het publiek deze keer de meest onuitstaanbare persoon wel als winnaar zien? Kan het publiek een jaar lang kijken naar zo iemand?

Uiteindelijk zal er toch een clubje maatjes overblijven. Of het nou de opperpestkop die iedereen na 3 maanden heeft weggepest op zijn maatje na is, of een hele groep mensen die elkaar tof vinden, uiteindelijk zal er 24/7 gelummeld worden en quasi filosofische gesprekken gevoerd worden. Dat houdt geen enkele kijker langer dan twee weken vol.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:37:56 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_42228374
Ik denk dat de regie er een belangrijke hand in heeft om kliekjesvorming tegen te gaan. Gewoon blijven verrassen en laat ze elkaar maar afmaken. Enig nadeeel is dat het dan geen jaar gaat duren.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_42228742
Wie betaald in die periode eigenlijk de rekeningen? Want je kunt geen uitkering trekken als je niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, dat wordt dus interen op het eigen vermogen met een minimale kans op een villa.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 29 september 2006 @ 11:58:39 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42228981
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 11:50 schreef Deetch het volgende:
Wie betaald in die periode eigenlijk de rekeningen? Want je kunt geen uitkering trekken als je niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, dat wordt dus interen op het eigen vermogen met een minimale kans op een villa.
ik neem aan dat ze (net als bij BB) een dagvergoeding krijgen voor de tijd dat ze in het huis zitten
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:03:16 #5
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_42229121
De achterblijvers krijgen maandelijks een bedrag om van te leven, er is geen sprake van daggeld... Verder krijgen die bewoners volgens mij ook dillema's op te lossen.
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  Redactie Frontpage zaterdag 30 september 2006 @ 03:17:51 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42252409
2 jaar is t al, daar hebben de bewoners ook voor getekend
pi_42257478
Halllooo wakker worden. je praat hier over je financiele toekomst veilig stellen, weet je wat je daar normaal gesproken voor moet doen, jaren studeren, jaren werken en er dan achter komen dat je nog moet sappelen. nee voor mij is de keus niet moeilijk.

In deze villa genieten ze mogen wat mij betreft veel te veel, onbeperkt contact via post, 3 x per jaar iemand op bezoek, tv kijken, eigen bedrijf of studie, alle ruimte om elkaar te ontlopen.

dit gaat langer duren dan Talpa kan bekostigen, ik denk niet dat er een echte winnaar uit komt zal wel een of andere reden komen dat er gestaakt wordt.
pi_42270011
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 03:17 schreef SunChaser het volgende:
2 jaar is t al, daar hebben de bewoners ook voor getekend
2 Jaar? Waar staat dat dan?
  zondag 1 oktober 2006 @ 00:32:48 #9
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42270821
Het kan zelfs wel 3 jaar duren.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_42270912
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:32 schreef scanman01 het volgende:
Het kan zelfs wel 3 jaar duren.
Jawel, maar SC beweert dat de bewoners ervoor hebben getekend om minimaal 2 jaar in het huis te moeten blijven i.p.v. 1.
Dat ben ik nog nergens tegen gekomen...
  Redactie Frontpage zondag 1 oktober 2006 @ 01:28:54 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_42272093
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 00:36 schreef Papabear het volgende:

[..]

Jawel, maar SC beweert dat de bewoners ervoor hebben getekend om minimaal 2 jaar in het huis te moeten blijven i.p.v. 1.
Dat ben ik nog nergens tegen gekomen...
Ruud de Wild volgde iemand die met de selectie meedeed en ver kwam, tot ze te horen kregen dat t huis duurder was geworden dan verwacht en ze minimaal 2 jaar erin moeten zijn om t huis te kunnen winnen.
pi_42272178
Wat nou als er nog 1 iemand over is nar anderhalf jaar tijd? moet die dan helemaal alleen in da huis blijven zitten? Of word het dan ongeldig verklaard en verkopen ze de villa
pi_42412088
Met het vooruitzicht op de villa is dat half jaar een makkie, maar ik ga er van uit dat het langer gaat duren, de eerste die vertrekt is Natascha en daar ben ik niet rouwig om, het programma zal aanslaan gezien de aandacht die het krijgt door de dagelijkse uitzending.

Na de eerste maand(en) volgt gewenning en je draai vinden, ik verwacht ook maatjes, afspraken en spelletjes.

De mensen met kinderen gaan het niet redden.
pi_42567928
Je kan natuurlijk stiekem met iemand afspreken dat je elkaar platneukt, samen leeft, en de rest van je familie voortaan opgeeft. Die SBS6 slaven zijn dan de lul, en op die manier zit je tot het einde in dat huis, met camera's dat wel, en met kids. En je familie tjeh dikke pech
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:25:08 #15
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_42568641
Ik dacht dat de intentie van het programma was dat er tien man in dat huis gaat, wie het het langst volhoudt mag het huis houden.
Dus mag er ´getreiterd´ worden enzo, ervoor zorgen dat je de andere 9 bewoners kwijtraakt...

Waarom dan toch dingen als ´elke maand een nieuwe bewoner´, ´andere bewoners wegstemmen´ en veel bewoners praten over ´1 jaar´ ?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_42586723
Hoe gaat dat straks als er een nieuw iemand bijkomt? die heeft dan toch voordeel op de rest?

Ze hadden het gewoon simpel moeten houden, 10 man in een huis, geen voet buiten de deur, dus ook geen uitn oid. en doe maar wat je wilt om elkaar eruit te krijgen, dan krijg je leuke tv
  woensdag 11 oktober 2006 @ 21:35:03 #17
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42591190
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:25 schreef Patch het volgende:
Ik dacht dat de intentie van het programma was dat er tien man in dat huis gaat, wie het het langst volhoudt mag het huis houden.
Dus mag er ´getreiterd´ worden enzo, ervoor zorgen dat je de andere 9 bewoners kwijtraakt...

Waarom dan toch dingen als ´elke maand een nieuwe bewoner´, ´andere bewoners wegstemmen´ en veel bewoners praten over ´1 jaar´ ?
Ik heb ergens gelezen, dat de kosten van de villa wat hoger zijn uitgevallen dan was ingecalculeerd. Dus om toch winst te kunnen draaien, moet er iig een jaar lang een bezetting van 10 man in de villa zijn, en pas daarna begint de afbraak. Het is dus puur een financiële kwestie.
pi_42591850
Het concept is volgens mij altijd al zo geweest dat minimaal 1 jaar blijven zitten en anders vervanging. Ik denk ook dat er best na dat 1e jaar snel een aantal bewoners vertrekken.
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 22:21:18 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_42593191
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 21:49 schreef happyme28 het volgende:
Het concept is volgens mij altijd al zo geweest dat minimaal 1 jaar blijven zitten en anders vervanging. Ik denk ook dat er best na dat 1e jaar snel een aantal bewoners vertrekken.
Iets zegt me dat er toch wel wat eerder mensen vertrekken. Met of zonder manipulatie door Talpa. Een jaar is toch wel érg lang, daar kunnen ze bij BB met z'n 100 dagen nog een hele dikke punt aan zuigen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_42595705
Ik geloof er ook wel in dat er een aantal niet sterk genoeg zijn en eerder vertrekken. Maar ik denk ook dat er een aantal zijn die dat jaar volmaken en dan vertrekken omdat ze het wel genoeg vinden, nog wat geld mee en dan pleite (Eveline bijvoorbeeld en ik zie Angelique er ook wel voor aan)
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:25:11 #21
3767 Herald
Come get some
pi_42595753
Overigens beredeneerde ik vanuit de kijker kant en niet vanuit de bewoner kant. Dat Piet een jaar lang kan vertoeven in een villa lijkt me niet zo moeilijk, maar kan Piet een jaar lang kijkers trekken door in een villa rond te hangen?

Stel ze moeten inderdaad 2 jaar blijven, dan moet Piet en Co 2 jaar lang, 5 dagen per week mensen enthousiasmeren om te kijken. Dat lijkt me dus best een zware klus.
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 23:28:56 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_42595874
Nee ok, maar is het hún plicht om ons te vermaken? Zíj zitten er gewoon om een villa te winnen en het zal hen misschien weinig boeien hoeveel mensen er naar hen kijken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 23:30:25 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_42595929
Al vraag ik me af of er een clausule in hun contract staat dat Sjonnie bij tegenvallende kijkcijfers te allen tijde gerechtigd is het programma voortijdig te beëindigen zonder de bewoners financieel te compenseren voor de geleverde moeite tot dan toe.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:32:43 #24
3767 Herald
Come get some
pi_42596010
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:28 schreef Cynix ® het volgende:
Nee ok, maar is het hún plicht om ons te vermaken? Zíj zitten er gewoon om een villa te winnen en het zal hen misschien weinig boeien hoeveel mensen er naar hen kijken.
ja duh, vandaar dat ik het van de kijker zijn kant probeer te belichten. De bewoners hebben inderdaad niks met de kijkers, maar omgekeerd wel. Kan jij 2 jaar lang kijken naar mensen die zitten te loerennaar een dom blondje dat steeds bukt voor haar hondje zodat ze een glimp van haar string kunnen zien?
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 23:35:27 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_42596107
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:32 schreef Herald het volgende:
Kan jij 2 jaar lang kijken naar mensen die zitten te loerennaar een dom blondje dat steeds bukt voor haar hondje zodat ze een glimp van haar string kunnen zien?
Nee, ik denk dat ik afhaak als ik na 3 maanden nog niet verder ben dan de navel van Nena.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')