Volgens mij ook. Er wordt inderdaad gezegd dat je niet mag afvallen, vanwege de afvalstoffen die in het vet zitten, maar in de vetten die je tijdens de zwangerschap hebt opgebouwd zitten niet of nauwelijks afvalstoffen (bron: mijn zus..die dietiste is). Pas als je heel veel gaat afvallen, dan komen ook de afvalstoffen vrij die in het oude vet zitten en die komen dan via de BV bij je kindje uit. Dat is dus wat je vermijden wilt. Dus rustig aan en inderdaad gezond eten in combinatie met sporten, zorgt voor een gezonde manier van afvallen, waardoor jij uiteindelijk ook weer vrolijker wordt. En die vrolijkheid zorgt voor positieve hormomen en minder stress-hormonen.....die ook niet goed zijn voor je beeb...quote:Op donderdag 14 september 2006 12:05 schreef Belana het volgende:
je mag best wat afvallen toch dutch? alleen niet te snel.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik krijg dus wel een beetje de kriebels van deze opmerking. Mijn zus kan dit nl. zo zijig zeggen, dat jeukt.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef cattie het volgende:
Maar we hebben er wel hele mooie ventjes voor terug gekregen!![]()
Bang dat ze me een aansteller vind.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:41 schreef Igraine het volgende:
Niet leuk Ingrid als je je zo triestig voelt, waarom durf je niet naar de dokter? Dan kan je dat gelijk aankaarten, samen met je bekkenklachten.
En Owlet, lekker in die emo dag duiken joh, morgen is het weer voorbij waarschijnlijk.
Alle 3 de hoofdmaaltijden zo? Of 's avonds wel gewoon warm eten?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:22 schreef Sugar het volgende:
Drie hoofdmaaltijden en 3 tussenmaaltijden nemen.
Hoofdmaaltijd: 2 sneetjes bruin brood met dun boter en beleg of bijvoorbeeld muesli met yoghurt.
Tussenmaaltijd: stukje peperkoek, beker yoghurt, bakje rauwkost, gevarieerd fruit.
Dat lukt!!!
Sorry, sorry, zo bedoelde ik het niet! Het was alleen een poging om je op te vrolijken.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:17 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik krijg dus wel een beetje de kriebels van deze opmerking. Mijn zus kan dit nl. zo zijig zeggen, dat jeukt.
(..)
Hoezo heeft zij daar geen verstand van als ik vragen mag?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:21 schreef nebelung het volgende:
Ik vind best dat je een dietiste kunt inschakelen Dutch, waarom niet? (alleen niet Sonja Bakker, want die heeft geen verstand van bv en afvallen, ben ik achter gekomen).
Oke, dank je voor het antwoord. Ik val nu zonder iets bijzonders te doen al goed af (eigenlijk iets te goed, ik zit boven de 500 gram per week), dus ben nu niet van plan om haar dieet te volgen. Het was meer een idee voor als het vanzelf afvallen stopt.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:14 schreef nebelung het volgende:
Nou zoals het er staat. Ze is desgevraagd wel pro-bv, maar geeft weinig handvatten om te snel afvallen te voorkomen. 'Eet maar wat meer', zegt ze dan. Je kan het best volgen, maar dan zul je je wel bewust moeten zijn dat je meer brood, zuivel en fruit moet eten dan zij zegt. (dat zegt zij desgevraagd over bv en haar dieet zelf ook). Je hebt geloof ik niet eens 1000 kcal per dag bij dat dieet, dat zou ik bij bv niet aanraden). Als je het wel volgen wil zou je het dan als leidraad moeten zien en niet strikt volgen, zoals mensen die geen bv geven.
In LIF loopt een Sonja Bakker topic trouwens.
Het voedingscentrum zet overigens kanttekeningen bij het dieet.
SB is een gewichtsconsulente, geen dietiste trouwens, dat vind ik ook nog een verschil.
Zorgen om mij? Hoezo dan?quote:Op donderdag 14 september 2006 15:19 schreef nebelung het volgende:
Ingrid, ik maak me wat zorgen over je. Ga toch maar naar de huisarts hoor, je stelt je helemaal niet aan.
Lief Belaantje, het lijkt verdorie wel alsof ik mijzelf hoor praten hierquote:Op donderdag 14 september 2006 16:30 schreef Belana het volgende:
op dagen als vandaag vraag ik me echt af of ik wel een goeie moeder ben
ik heb geen geduld, ik ben niet lief, ik doe geen leuke dingen, ik kan niet knutselen, logisch toch dat Liam doet zoals ie doet... op dagen als vandaag neem ik me dan weer voor het morgen beter te doen. meer geduld, even wat leuks samen gaan doen en ik weet dat dat helpt. vandaag ben ik een moeder van lik me vessie, echt. het ligt voor een groot deel aan mezelf gewoon. niet gaan zeggen dat het niet zo is, want het is wel zo. ik ben ten slotte de volwassene, die kleine ukkemeneer kan er allemaal weinig aan doen.
Balen van die slijmbeursontsteking Ingrid! Hoop dat diclofenac helpt. Anders wordt het ws. een hydrocortisonenspuit en die zijn gemeenquote:Op vrijdag 15 september 2006 10:19 schreef Ingrid19 het volgende:
We zijn net terug van de dokter. Kim vond het wer prachtig in de wachtkamer, hi zat ook helemaal vol. Aandacht genoeg dus!
Toch maar goed dat ik heen ben geweest, want ik heb een slijmbeursonsteking (oid) in mijn heup.
Moet nu 10 dagen 3x daags diclofenac slikken. Als het neit helpt, dan krijg ik een spuit
Heb niet verder gevraagd, dit moet gewoon helpen!
En ik heb telefoonnummer van maatschappelijk werk. Misschien wel goed om met iemand te praten.
Ja, volgens mij heet dat zo. Brrr, wil geen spuit!quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Balen van die slijmbeursontsteking Ingrid! Hoop dat diclofenac helpt. Anders wordt het ws. een hydrocortisonenspuit en die zijn gemeen
Fijn dat je een telefoonnummer hebt gekregen van maatsch. werk! Praten lucht altijd op!
Ben je dan vergeten dat je in het begin ook Maria niet helemaal begreep? Dat had ook tijd nodig. Dat geldt voor iedereen denk ik. Alles met elkaar (bv, bloedverlies, hormonen, het opnieuw leren kennen van je gezin) is het gewoon zwaar voor je nu. En ik begrijp dat je deze fase echt voorbij wilt laten gaan. En ik hoop ook dat het idd 'maar' een fase is. Het enige wat ik voor je kan doen is je zeggen, dat je op die moeilijke momenten alleen maar moet denken; 'het gaat over'. Probeer het, probeer rustig te blijven. Da's het enige wat ik voor je kan doen. Hoop echt van harte dat het dus idd 'maar' een fase is. Dat er verder niets anders is.quote:Op zondag 17 september 2006 10:46 schreef Sugar het volgende:
Ik weet het gewoon niet en verlang ernaar dat ik Storm net zo ga begrijpen als Maria. Hopelijk komt die klik met de tijd en is dit (achteraf) allemaal heel normaal.
Deels ben ik dat vergeten en deels voelt het nu anders. En dat tweede bedoelde ik met mijn angst voor of het iets ergers is dan de normale wen- en stresstijd.quote:Op zondag 17 september 2006 21:11 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ben je dan vergeten dat je in het begin ook Maria niet helemaal begreep? Dat had ook tijd nodig. Dat geldt voor iedereen denk ik.
Ikke ook zaterdag. 6 Weken na de bevalling gewoon. Had zo gehoopt dat het maanden zou durenquote:Op maandag 18 september 2006 07:57 schreef Belana het volgende:
ik ben trouwens gewoon alweer ongesteld geworden
Het vloeien heeft hier alleen de kraamweek geduurd. Kreeg 2 weken geleden zere rug dus wist ik al dat ik weer een eisprong had gehad. En inderdaad precies 2 weken later, zaterdag dus, ongesteld.quote:Op maandag 18 september 2006 11:53 schreef Belana het volgende:
heb jij maar zo kort gevloeid dan MeNicole? dat duurde hier 5 weken en 4 weken erna dus ongesteld.
Dan gaven ze koemelk of lammetjespap oid.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe zal het zijn geweest toen er nog geen kv was en moeders gedwongen waren bv te geven... ?
Naar ik weet waren minnen alleen weggelegd voor de rijke moeders. Die zagen hun kinderen pas als ze van de bv af waren, na een jaar dus..quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:45 schreef kozakken het volgende:
Toen er alleen nog maar bv werd gegeven gingen er veel meer kinderen aan ondervoeding dood en had je minnen om het zogen over te nemen.
Lekker hoor, even saampjes eruit! hier is ook kermis deze week, woon je toevallie in Hengelo?quote:Op woensdag 20 september 2006 11:07 schreef MeNicole het volgende:
Deze moeder was gister helemaal op. Kevin is maar thuis gebleven van school omdat ik het echt niet meer aan kon. Heb dus gister lekker in bed gelegen en zo'n beetje helemaal niks met Mikael gedaan. Nu gaat het gelukkig weer. Mika was vanmorgen laat wakker dus heb weer lekker uit kunnen slapen.
Zaterdag gaat hij voor de eerste keer uit logeren. Gaan Kevin en ik lekker de stad in, dan rondje kermis en dan naar de bios. En dan.... oh lekker lang slapen, heb er nu al helemaal zin inZie er alleen wel tegen op dat ik zo lang zonder Mika moet
maar ja het is echt wel een keertje nodig
![]()
Nee Almelo, maar we gaan wel naar Hengeloquote:Op woensdag 20 september 2006 13:34 schreef Fuente het volgende:
[..]
Lekker hoor, even saampjes eruit! hier is ook kermis deze week, woon je toevallie in Hengelo?
Waarom zou je dat willen? Als het goed gaat dan heb jij er toch geen last van.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:10 schreef Jarno het volgende:
Sorry, ik wil niemand van de bv afpraten want ik ben er van overtuigd dat het een prachtig iets is en absoluut het beste is, maar na 10 maanden (!) zou ik het er toch eens ernstig over gaan hebben met mijn vrouw.
Da's gewoon bijna een jaar!
Nee, maar ik bedoel, als jij er zo enorm onder te lijden hebt... ik zou haar op een gegeven moment toch tegen zichzelf willen beschermen hoor. Dat hebben we ook van tevoren besproken, het gaat niet ten koste van álles.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:11 schreef nebelung het volgende:
Ja, en daar kan ik niets mee, Jarno. Nu staan we quite.
Er zijn dames in dat topic die al veel langer bv geven. Verder nog iets?
Ik bedoel dus meer, als het 10 maanden lang zo gaat als het nu gaat.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:14 schreef sjak het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Als het goed gaat dan heb jij er toch geen last van.
I know, maar ik dacht dat het in eerste instantie daar betrekking op had.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind.
Ja die afspraak hebben we al 10 maanden. Ik hoef maar te roepen en hij staat er hoorquote:Op woensdag 20 september 2006 14:30 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het echt heel knap als je dat vol kunt houden, nebelung.
Ik word ook slecht wakker, maar ik zeg altijd wel dat ze me gewoon wakker moet maken als er 'iets' is. En dat iets kan varieren van 'doe jij die luier ff' tot 'ik trek het ff niet meer'. Kun je zoiets niet afspreken? Ik heb gisterenavond ook bijna 3 uur met Anna zitten tutten zodat YPPY ff kon slapen voordat ik naar bed ging bijvoorbeeld. Dat zijn toch uurtjes die je dan pakt. Op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer omdat ze honger krijgt, maar toch.
Bij mij was dat een kwestie van wennen. Ik kan nu redelijk snel uit bed zijn, al gaat de helft dan een beetje op de auto-pilot in het begin.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind. Dat Nebelung BV geeft en haar kind op haar eigen kamer heeft is denk ik niet zo zeer de oorzaak van de vermoeidheid. Het hoort gewoon bij het verschijnsel kinderen hebben, hoe vervelend het ook is.
Ik las gisteren dat tuitbekertjes ook best mogen en dat dat dan vaak wel gaat?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:34 schreef nebelung het volgende:
Dat kan dus niet omdat ze een fles weigert (afgekolfde melk).
YPPY heeft een paar nachten op een matras in Anna d'r kamer geslapen. Omdat ze gewoon écht niet stil werd en continue bij d'r wilde zijn. En alhoewel ik dat ook niet ideaal vond, kun je ze zo wel elke keer stug weer in d'r bedje leggen om het toch maar te blijven proberen, ik ben namelijk ook zo'n man die het erg belangrijk vind dat een kind in z'n eigen bed ligt 's nachts.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
Ik maak Mark ook niet wakker. Omdat Ronja naast mijn kant van het bed slaap en ik toch al slecht slaap kan ik haar pakken als ze een klein beetje wakker begint te worden en begint te smakken. Ik verschoon haar alleen als het echt nodig is en voedt haar half-slapend. Dat kost veel minder tijd en energie dan dat ik Mark wakker moet maken en moet wachten tot hij haar heeft verschoond zodat ik haar weer kan voeden. Tegen die tijd zijn we allemaal klaarwakker en is het voor ronja weer moeilijker om in slaap te komen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen. Tegen die tijd kan ik Mika al verschonen en de fles klaar hebben. En dan ben ik dus al klaarwakker en heeft het nog weinig zin om Kevin wakker te maken.
Ja, zo één heb ik er ook! Maar je hebt gelijk: dat is het, dat extra zintuig!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef owlet het volgende:
Moederschap is echt zwaar vind ik. Ook al heb je een goede verdeling en ook al heb je een man die zoals Jarno altijd bereid is om dingen over te nemen of een luisterend oor te bieden. Dan nog, heb je een soort extra zintuig dat altijd op scherp staat en ben je altijd deels bij je kind. En dat kost gewoon een berg energie.
Precies! Ik heb een enorm makkelijk en vrolijk kind! Ik huil zelden uit in het openbaar en in irl ook vrijwel nooit, maar had de behoefte nu.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef sjak het volgende:
Ik denk niet dat het nu om het zoeken naar een oplossing gaat, het gaat gewoon om het uiten van het gevoel. Vaak helpt dat en even uithuilen alweer genoeg om het weer even vol te kunnen houden.
bij mij zelf zou dat dus wel die nekslag geven denk ik. Ik kan alles snachts half slapend doen omdat ze naast me ligt. Zou ik naar een andere kamer moeten lopen dan is ze al weer wakkerder en huilt ze waardoor ik zelf weer wakkerder ben. Nu ben ik binnen tien minuten tot een kwartiertje weer in slaap, anders zal dat wat langer duren vrees ik.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
Waarom niet een tijdje proberen? Dat stukje lopen om haar te gaan halen als ze honger heeft zal nou ook niet de nekslag van de vermoeidheid geven toch?
Ha! Dat kan ik me voorstellen. Slapende honden babies niet wakker maken!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef Jarno het volgende:
Alhoewel ik gisteren, toen ze in de box in slaap viel, zoiets had van 'slaap lekker meid' en d'r heb laten liggen..
Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:49 schreef Meaghan het volgende:
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat kindjes die flesvoeding krijgen eerder en langer doorslapen 's nachts, omdat flesvoeding zwaarder op de maag zou liggen dan borstvoeding wat zeer snel verteerd waardoor het kind ook weer sneller komt voor een voeding.
Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!".quote:Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef sjak het volgende:
Jetske is nu 9 weken en slaapt van 23.00-7.00. Ze krijgt volledige BV.
Hm, misschien is dit omdat je de hoeveelheid dan beter kan afstemmen, zodat je zeker weet dat ze echt verzadigd is?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.
Mag niet? Waarom niet? Zolang zij goed blijft plassen, tevreden is en aanokmt enzo, dan mag ze van mij hele nachten slapenquote:Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!".. Sta je dan.
Ik denk het niet, ze had toen net gegeten (het was echt bedoeld als proef, of ze uberhaupt een fles wilde enzo) en zat al redelijk vol. Maar pas nadat ze het laatste slokje uit de fles had gedronken ging het lichtje uit. Misschien een toevalstreffer hoor maar dat gevoel had ik er toen niet bij.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:01 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Hm, misschien is dit omdat je de hoeveelheid dan beter kan afstemmen, zodat je zeker weet dat ze echt verzadigd is?
Ja, van mij ook maar wij kregen een hele verhandeling over darmen die lui worden en weet ik veel wat. Maar goed, dat was ook de keer dat ze net ff wat weinig aangekomen was. Maar ik bedoel maar, al die adviezen... brrrr.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:01 schreef sjak het volgende:
[..]
Mag niet? Waarom niet? Zolang zij goed blijft plassen, tevreden is en aanokmt enzo, dan mag ze van mij hele nachten slapen
Tja, ik weet het ook allemaal niet hoor. Ik doe gewoon wat ik denk dat het beste voor haar is. Zij blijft zelf slapen dus het kan blijkbaar geen kwaad, als ze honger heeft dan wordt ze wel wakker denk ik dan. Overmorgen mogen wij weer naar het CB, ben wel benieuwd hoor wat ze zeggen. Maar dan nog maak ik zelf mijn beslissingen of ik daar wat mee doe. Zo werd ons ook afgeraden om een fles (afgekolfde melk) te geven en een speen, wij doen dat beiden vanaf het begin al en voelen ons daar goed bij, dan is het wat mij betreft een goed iets.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, van mij ook maar wij kregen een hele verhandeling over darmen die lui worden en weet ik veel wat. Maar goed, dat was ook de keer dat ze net ff wat weinig aangekomen was. Maar ik bedoel maar, al die adviezen... brrrr.
Ik las in het borstvoedings handboek dat je 'het hele idee van zelf 's nachts door slapen los moet laten'. Dat je moet genieten van de tijd met je kind (duuuuh), ook al is dat 's nachts en dat we ten onrechte denken dat we recht hebben op door slapen. Ja, dikke doei!quote:Op woensdag 20 september 2006 15:20 schreef sjak het volgende:
Nee, dat doorslapen doet ze pas sinds een paar dagen.![]()
Ik ken het zelf alleen niet.quote:Today's society leads us to believe that "normal babies" sleep through the night from about two months; my research indicates that this is more the exception than the rule. The number of families in your boat could fill a fleet of cruise ships.
"At our last day-care parent meeting, one father brought up the fact that his two-year-old daughter wasn't sleeping through the night. I discovered that out of 24 toddlers only six stayed asleep all night long."
.Robin, mother of thirteen-month-old Alicia
Dat is wel heel herkenbaar ja. Wij zijn ooit heel hoopvol aan flesvoeding begonnen bij Eva, in de hoop dat ze zou doorslapen. Nou dan kom je van een koude kermis thuisquote:Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef m@x het volgende:
Het klinkt misschien stom maar ons hielp het om te gaan slapen met het idee dat het weer een nacht met onderbrekingen zou gaan worden in plaats van wanhopig te hopen op een nacht zonder onderbrekingen. Dat doen we trouwens nog steeds. De teleurstelling als Kai 's nachts wakker wordt lijkt dan wel minder groot te zijn.
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:44 schreef m@x het volgende:
Ik was in het begin zo bang dat ik over mijn zadeltje heen zou zakken. Hoe bedoel je idioot![]()
Ik heb hoegenaamd geen last meer, alleen als ik de kinderwagen een stoepetje op moet tillen, dan zet ik blijbaar op een bepaalde manier kracht wat druk op mijn bekken geeft. het duurt gewoon wel even voordat je daar echt weer helemaal vanaf bentquote:Op donderdag 21 september 2006 11:54 schreef dutchie het volgende:
Herkent iemand dit?
Het kan wel, maar ik doe het niet. Heb nog wel wat op de hdd te kijken en in huis te doen. Foto's voor Kims album uitzoeken bijvoorbeeld, een vilt poppetje maken (iig proberen) etc.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:04 schreef Suzanna het volgende:
Ingridsnap wel wat je bedoelt hoor... maar hoop wel dat je doorzet! Sterkte met je pijn enne... dan ga je toch lekker naar opa en oma toe? Dan zie je Kim weer én heb je gezelligheid... of kan dat niet?
Zwemmen mag wel. Babyzwemmen lijkt me heel leuk, misschien dat we een proefles kunnen doen. Zou mooi zijn als Kim op de fiets mee kan. Ik heb geen rijbewijs en moet dan met het ov, is moeilijk te bereiken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:55 schreef YPPY het volgende:
Mag je niet zwemmen Ingrid? Dat is niet zo belastend en je kunt Kim zelfs meenemen als je gaat babyzwemmen. Je moet het wel leuk vinden wat je doet, anders houdt je het toch niet vol. Of andere sporten dan waar je nu aan denkt. Mag je dansen? Of aquarobic? Of Nordicwalking, ben je helemaal hip
Ze heeft me wat rekoefeningen mee gegeven, ik had namelijk erg last van mijn heupen en dat was echt een spieren kwestie, maar verder wordt ik "gekraakt" dus de wervels weer op hun plekje en eigenlijk ben ik alweer helemaal de oudequote:Op donderdag 21 september 2006 22:35 schreef bixister het volgende:
geeft die ook oefeningen mee voor thuis?
Ik ga er info over opvragen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:28 schreef CrazyMoon het volgende:
wat ook leuk is, aquarobic, is aerobic in het water. Heb ik ook gedaan, en ik vond het erg leuk. Zit er aan te denken om dat weer te gaan doen. Ik wil ook afvallen, maar ja.. voor de zwangerschap had ik ook al een buikje maar geen zin en fut om er wat aan te doen :S
Het was dramaquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:50 schreef m@x het volgende:
Anitra, hoe is de MRI gegaan?
Weet iemand dan wel dat hij daar ligt? Behalve jij dus.quote:Op maandag 25 september 2006 00:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb daar dus echt geen moeite mee..![]()
Ik heb hem geloof ik in de tweede week al een keertje bij mijn moeder achtergelaten. Toen ben ik eventjes de stad ingegaan om een boek en zoogkompressen te kopen. En ik weet dat het een beetje een taboe is, maar ik durf hem zelfs een half uurtje alleen te laten, zonder dat er iemand is. Ik denk dat ik het anders voel wanneer Kendahl mobiel gaat worden, dan vind ik het wel eng. Maar nu kan er toch echt weinig gebeuren.
edit: tuurlijk mis ik hem wel en denk ik wel aan hem, maar dat weerhoudt me er niet van. Ik moet ook aan mezelf denken.![]()
euhm? hoezo alleen? laat je hem alleen thuis??quote:Op maandag 25 september 2006 00:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb daar dus echt geen moeite mee..![]()
Ik heb hem geloof ik in de tweede week al een keertje bij mijn moeder achtergelaten. Toen ben ik eventjes de stad ingegaan om een boek en zoogkompressen te kopen. En ik weet dat het een beetje een taboe is, maar ik durf hem zelfs een half uurtje alleen te laten, zonder dat er iemand is. Ik denk dat ik het anders voel wanneer Kendahl mobiel gaat worden, dan vind ik het wel eng. Maar nu kan er toch echt weinig gebeuren.
edit: tuurlijk mis ik hem wel en denk ik wel aan hem, maar dat weerhoudt me er niet van. Ik moet ook aan mezelf denken.![]()
En was het lekker?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:01 schreef LadyS het volgende:
Deze moeder gaat vanmiddag naar de schoonheidsspecialiste voor een gezichtsbehandeling van een uur![]()
Ik heb er helemaal zin inIs voor het eerst dat ik zoiets laat doen, dus ben benieuwd!!
Hoeveel ouders staan er wel niet kindloos bij het schoolplein omquote:Op maandag 25 september 2006 00:46 schreef nanalune het volgende:
[..]
euhm? hoezo alleen? laat je hem alleen thuis??
Dat gebeurt hier inderdaad ook standaard...quote:Op maandag 25 september 2006 13:26 schreef Leah het volgende:
Ik doe het wel, uit bittere noodzaak omdat Dreumes anders domweg niet aan slapen toekomt. Maar de babyfoon gaat naar de buurvrouw, we hebben een rookmelder, en ik ben ongeveer een kwartiertje weg. Mocht de buuv niet kunnen (en alle andere buuven ook niet) dan gaat het kind mee.
Iedereen mag het helemaal zelf weten, maar ik zou het doodeng vinden om weg te gaan zonder extra controle, zeg maar. Dat zou zeker niet aanvoelen als tijd voor mezelf, eerder als een nagel aan mijn doodskist, van de stress.
Nou maakt nog steeds wel uit vind ik... Met kinderwagen in de bus, heel gedoe vind ik. Of later bepakt en bezakt op de fiets, nog steeds een heel gedoe. En dan heb je zoveel tijd voor kind weer fles/borst moet, of in het openbaar een luier verschonen, etc. Allemaal dingen die ik niet als "tijd voor mezelf" beschouwquote:Op maandag 25 september 2006 13:31 schreef Leah het volgende:
Ik snap de uitspraak, "Ik moet ook aan mezelf denken" trouwens niet zo goed. Een baby gaat toch gewoon in de kinderwagen mee naar de stad, en dan kun jij toch lekker je gang gaan?
Juist als ze groter worden, en eigenlijk niet meer in de buggy willen wordt het geen uitje meer, maar zolang ze nog in de wagen liggen, maakt dat toch niets uit?
Ja, je hebt gelijk. Ik hees die van mij gewoon in de auto, en die sliepen wel in de wagen. Maar ik moet er bij zeggen dat dat al wel na de eerste heftige tijd van veel voedingen was hoor. Zoals jij het beschrijft is het idd geen feestjequote:Op maandag 25 september 2006 13:43 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou maakt nog steeds wel uit vind ik... Met kinderwagen in de bus, heel gedoe vind ik. Of later bepakt en bezakt op de fiets, nog steeds een heel gedoe. En dan heb je zoveel tijd voor kind weer fles/borst moet, of in het openbaar een luier verschonen, etc. Allemaal dingen die ik niet als "tijd voor mezelf" beschouw
Maar goed, dan ging ik gewoon de stad in als vriendje thuis was in het weekend![]()
Ik heb Noah ook nooit alleen gelaten, behave een enkele keer als ik een brief ging posten op de hoek van de straat...
De kans dat er iets gebeurt is misschien maar klein, maar het zál je maar gebeuren...
Nee dat snap ik ook niet zo. Ik heb ook wel behoefte aan tijd écht voor mezelf, maar dan liever een paar uur de stad in. Dat wil ik ook echt wel plannen. Een half uurtje even boodschappen doen vind ik ook een godsgeschenk op dit moment, maar dat komt alleen voor als het net zo uit komt omdat er bijv. iemand anders thuis is.quote:Op maandag 25 september 2006 13:51 schreef E.T. het volgende:
maar met een boek en zoogcompressen ben je niet bepakt en bezakt.
En als je dat in een half uur tijd kunt halen, snap ik die 'om mezelf moeten denkne' ook niet zo..![]()
Niet als je alleen gaat. Maar als je je kind meeneemt moet er een wandelwagen mee, en tas met spullen, voedingen, luiers, luierdoekjes, speeltjes, etc. En mijn bepakt en bezakt sloeg ook vooral op het met de fiets gaan. Het is niet even de fiets pakken, maar fietsstoeltje, windscherm, kind voorop, en tas met spullen nodig voor kind, de buggy. En als je in je eentje gaat heb je zulke dingen misschien in een half uurtje gedaan, maar met kind duurt alles vaak ineens 5 keer zolang.quote:Op maandag 25 september 2006 13:51 schreef E.T. het volgende:
maar met een boek en zoogcompressen ben je niet bepakt en bezakt.
En als je dat in een half uur tijd kunt halen, snap ik die 'om mezelf moeten denkne' ook niet zo..![]()
Nou hè! Wat een genot kan dat zijnquote:Op maandag 25 september 2006 14:09 schreef texelonia het volgende:
In die eerste weken vond ik even rustig kunnen douchen al quality time voor mezelf.
Ingrid, kan Kim nog niet even alleen zitten? Want Merlijn is nu bijna 9 maanden en mag al mee op de fiets hoor. Normaal gesproken mag het ook vanaf een maand of 8/9. Als ze maar al een beetje zelfstandig los kunnen zitten, dan kunnen ze het wel aan.quote:Op maandag 25 september 2006 18:18 schreef Ingrid19 het volgende:
Maar naar de stad ga ik zelden alleen, of met Kim. Ik moet dan met de bus, of een half uur fietsen en ze kan nog neit op de fiets. Zal vast niet lang meer duren.
Lijkt me wel leuk, maar de eerste paar keer ook eng, om met Kim te fietsen.
Ze kan wel op de bank alleen zitten, maar niet op de grond of in de box. Of ze het nou niks aan vind, of gewoon nog niet kan, weet ik niet.quote:Op maandag 25 september 2006 18:22 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ingrid, kan Kim nog niet even alleen zitten? Want Merlijn is nu bijna 9 maanden en mag al mee op de fiets hoor. Normaal gesproken mag het ook vanaf een maand of 8/9. Als ze maar al een beetje zelfstandig los kunnen zitten, dan kunnen ze het wel aan.
ja alles moet hoog en uit de weg.... Wij hebben het een en ander ook gebaricadeerd..quote:Op maandag 25 september 2006 19:04 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ze kan wel op de bank alleen zitten, maar niet op de grond of in de box. Of ze het nou niks aan vind, of gewoon nog niet kan, weet ik niet.
We hebben zaterdag een 2e hands bobike opgehaald. Misschien van het weekend een klein stukje proberen.
Ze heeft het kruipen nu echt ontdekt! Echt leuk. Alleen merk je nu wel dat je sommige dingen hoog neer moet zetten. Ze had een suikerklontjesdoos te pakken en gooide die op de kop. En ze sabbelde aan een suikerklontje. Gelukkig had ik het op tijd door. Maar ze zat me wel uit te lachen.
Daar heb ik al meerdere malen dankbaar gebruik van gemaakt!quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:48 schreef dutchie het volgende:
Hoe blijf je ook alweer rustig in zo'n situatie?Misschien moet ik ook maar eens een sleutel neerleggen bij de buren.
Ik had nog niks gezegd, wou niet zomaar in een "discussie" binnen komen vallenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:54 schreef kozakken het volgende:
Anitra, heb het mss gemist hoor. Maar wat zeiden ze in het ziekenhuis. Wat was de uitslag?
Hé hé! Eindelijk iemand die "mijn kant kiest".quote:Op maandag 25 september 2006 11:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Hoeveel ouders staan er wel niet kindloos bij het schoolplein om
8:45
12:00
13:00 of
15:00
Die laten bijna allemaal hun kleintje alleen thuis![]()
Maar als het aan je knaagt, waarom doe je het dan? En dat is absoluut niet aanvallend bedoelt, want ik kan me wel degelijk voorstellen dat er situaties zijn waarin iemand geen andere oplossing ziet. Al zou het echt mijn keus niet zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Hé hé! Eindelijk iemand die "mijn kant kiest".
Mijn moeder liet mij en mijn zussen zo vaak alleen. En wij zijn ook allemaal groot geworden.
En tuurlijk knaagt er wel iets aan me als zijnde brand o.i.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |