abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 21:53:40 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40917209
Vervolg van Hoe gaat het met de moeders? Deel 24

Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:10:43 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_40917940
Mag ik dan beginnen met dat ik me als moeder van nu 2 prachtige kinderen heel rijk voel
Ik heb het best druk nu op een dag en ik ben mega moe, maar ik vind het geweldig!
Van het ontzwangeren heb ik niet zo heel veel last voor mijn gevoel dit keer, maar ik heb ook geen extreme zwangerschapskwalen gehad. (ja, ik was enorm snel op mijn tenen getrapt, dat wel ja )
Ik herstel sneller dit keer ook en het vloeien is ook al gestopt. Ik ben heel blij dat ik mijn lijf weer terug heb en dat er een prachtig, lief, mooi, knap heerlijk ventje in de wieg ligt
Ik heb hier vreselijk naar uit gekeken... en dan bedoel ik echt dit moment... de eerste perikelen na de geboorte weer achter de rug en alles in weer wat relatief rustiger vaarwater.
kortom, met deze moeder zit het wel goed
stormy waters...
sailin'
pi_40917943
Prima openingspost. We waren aan het kletsen over afvallen na de bevalling. Fijn dat je man het wat genuanceerd heeft Cattie. Soms kunnen ze zo lekker uit de hoek komen

Kijk en daar is Belana ook al Geweldig dat je je dit keer zo goed voelt. En je hebt gelijk, je hebt een prachtig mooi mannetje gebaard!
Lekker douchen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:22:20 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918451
Maar ik wilde Cattie nog wel even een hart onder de riem steken . Ik kwam beide keren gigantisch aan, maar het ging er ook vanzelf weer af. Ik denk echt dat je jezelf 9 maanden tot een jaar moet gunnen voordat je lijf weer (bijna) is zoals het was. En vooral niet idioot gaan lijnen, daar help je alleen je stofwisseling maar van over de rel, en dan heb je nog een veel groter probleem.

En wat betreft je man, hij zal het echt wel niet zo verkeerd bedoelen, maar maak hem wčl duidelijk dat je net een kind gedragen en gebaard hebt, en dat je lijf nou eenmaal geen elastiekje is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40918545
@ Leah, dank je voor je hart onder de riem! En wat is slank? Normaal weeg ik ongeveer 65 kg bij een lengte van 1.70 m, nu dus 10 kg meer.
Soms denk ik van mijn man dat hij zich goed in kan leven in vrouwen, maar nu blijkt wel weer dat het ook een botte boer kan zijn...

Maar even on topic: Wat geweldig dat je het allemaal geweldig vindt Belana!
Met mij gaat het als moeder zijnde verder ook helemaal prima. Ik geniet intens van mijn grote kleine man, ik ben echt verliefd op hem! Ik heb nooit geweten dat de liefde voor je kind zo ontzettend diep gaat! Echt geweldig. En hij doet het goed, wat mij ook heel erg goed doet!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:25:16 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_40918595
dat is mijn ervaring ook, het kan ff duren, maar het komt weer goed (zelfs zonder sporten )
Moet zeggen dat ook dat dus dit keer een stuk sneller gaat, nog 3 kilo van mijn startgewicht
stormy waters...
sailin'
pi_40918620
Ik heb sinds een week of twee weer het gevoel dat ik mijzelf weer ben. Ik val minder uit naar manlief, heb weer meer geduld en eindelijk, eindelijk heb ik het idee dat ik het huishouden weer aan kan Wat ook wel heel erg helpt is dat Emma meer en meer onafhankelijk van mij wordt. Ze kan rustig drie kwartier zelf inde box spelen of zich even vermaken op haar kamer terwijl ik de was ophang of ff snel onder douche stap.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40918656
Fijn Belana

Nog even over dat dieten tijdens de bv-periode: goed op je eten en calorie-inname letten mag wel. Het klopt idd dat je meestal meer calorieen nodig hebt dan normaal (ik heb 't toen eens voor mezelf met een amerikaanse site uitgerekend en zou normaal 2000 cal oid moeten innemen en tijdens de bv 3000, per dag dus). Rustig-aan afslanken mag, tot zo'n pond per week. Het risico van gifstoffen in de moedermelk door afvallen is niet zo groot zolang het gaat om 'zwangerschapsvet'. Dat vet is nl recent opgebouwd en bevat dus ook minder afvalstoffen dan vet dat al langer in je lijf rondhangt. Veel vrouwen vallen vanzelf af door de borstvoeding (ik zelf vrij veel, maar dat was pas na een tijdje/paar maanden en echt niet meteen na de bevalling al). Sommigen hebben de pech dat ze juist dan langer vet vasthouden omdat ze die als reserve nodig hebben voor de borstvoeding volgens hun lichaam. LLL heeft een folder die misschien handig is, ik ken 'm zelf niet: http://www.lll.borstvoeding.nl/brochures/2_voedingmoeder.html
Op www.borstvoedingsforum.nl komen ook regelmatig vragen voorbij over dit ondw dus daar is met de zoekfunctie wel veel te vinden.
Maar fijn dat je man het genuanceerd heeft Cattie
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:29:34 #9
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918801
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:24 schreef cattie het volgende:
@ Leah, dank je voor je hart onder de riem! En wat is slank? Normaal weeg ik ongeveer 65 kg bij een lengte van 1.70 m, nu dus 10 kg meer.
Soms denk ik van mijn man dat hij zich goed in kan leven in vrouwen, maar nu blijkt wel weer dat het ook een botte boer kan zijn...
Da's vrij slank . Die 10 kilo gaat er echt vanzelf af, dat zul je zien. Met BV, en je loopt je de tandjes met zo'n kleine baby (is mijn ervaring). Komt echt goed! Maar gun jezelf de tijd, je hebt al je energie hard nodig.
Ik vind dat trouwens niet off topic, je lijf na de bevalling hoort toch echt bij het verse moederschap, in mijn ogen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40919563
Bah, moet helaas toch gaan sporten. Mn buikje wil niet weg.

Verder voel ik me als moeder goed. Ben trots op Kim, wat ze allemaal kan en doet. Maar nu vooral moe, vanwege een paar zware nachten.

Enne Cattie, bij jou komt het afvallen vast goed! Zitten de kilo's verspreid, of plaatselijk?
Bij mij dus plaatselijk. (of mag je het hier niet over hebben?)
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 22:46:54 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40919644
Afvallen hoort toch bij het ontzwangeren? Dus dat mag gewoon hoor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40933385
Ben hier met de bevalling "maar" 6 kilo kwijt geraakt maar toch zit ik 10 kilo onder mijn gewicht waar ik mee begon

En verder gaat het hier echt super. Vind het echt zo leuk om mama te zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_40935311
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:20 schreef MeNicole het volgende:
Ben hier met de bevalling "maar" 6 kilo kwijt geraakt maar toch zit ik 10 kilo onder mijn gewicht waar ik mee begon

En verder gaat het hier echt super. Vind het echt zo leuk om mama te zijn
ik ben jaloehoers!
Heb me nog niet gewogen, maar al die twintig kilo's zijn er nog niet af. En dan wil ik daarna eigenlijk nog wel een paar kilo af vallen om écht lekker in mijn vel te zitten.
Maar ja, we zien het wel. Eerst maar een bij komen van de zwangerschap. En stiekem hoop ik natuurlijk dat ik een van die vrouwen ben die door het geven van BV af gaat vallen

Moeder zijn bevalt me uitstekend, al ben ik nog elke dag verbaasd hoe alles ineens om kan draaien. Dingen die vroeger belangrijk waren zijn het nu niet meer en dingen die vroeger moeite kosten doe je nu gewoon omdat je kind het nodig heeft.
*zucht*, wat hou ik veel van haar
pi_41011587
hoelang kan het maximaal duren eigenlijk voordat je weer ongesteld wordt?
of is er geen maximum?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41013172
bij bv? wat denk je van een jaar of 4/5? Dat is standaard bij de !Kung maar hier in 't Westen zit je gemiddeld eerder op een maand of 14/15 als je "eco-borstvoedt".
(Bij mij bijna anderhalf jaar.)
pi_41014702
maar ik geef dus al 3 maanden geen bv meer..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41015187
Volgens mij valt er niet veel over te zeggen hoe lang het kan duren na stoppen met bv.. op amerikaanse sites wordt wel gezegd dat het meestal 2-8 weken duurt dan. Maar misschien kun je voor de zekerheid beter even bij je huisarts navragen wat hun 'beleid' is? Ik denk dat je je tot een maand of 9 nog geen zorgen hoeft te maken hoor, komt wel meer voor op zich. Er zijn ook vrouwen die stoppen met bv omdat ze zwanger wllen worden en bij wie het dan nog maanden duurt voor ze weer vruchtbaar zijn.
  maandag 21 augustus 2006 @ 07:24:59 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_41020798
bij mij heeft het de vorige keer na het stoppen met de BV ongeveer een maand of 4/5 geduurd nog pinquit dus je hebt nog wel ff hoor
stormy waters...
sailin'
pi_41030029
Hoelang moet je eigenlijk wachten tot je weer sex mag? Heb niet helemaal opgelet toen de vlos dat aan het uitleggen was denk ik
Liefde
pi_41030382
volgens mij mag je dat gewoon zelf weten.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:40:10 #21
108648 cattie
lieve moeder
pi_41030472
Ik las laatst dat wordt aangeraden om het pas weer na een maand te doen.
Ik moet er nog niet aan denken, ik associeer mijn vagina nog veel te erg met de bevalling...
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:41:22 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41030519
MeNicole , na 6 weken. Maar eigenlijk pas als jij je daar goed bij voelt.
off the record; gisteravond voelde ik me voor het eerst weer 'goed' . en daarna voelde ik me nog beter . Bij ons dus na net geen 9 weken

Cattie, zullen we elkaar de hand schudden? Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik qua gewicht. Ik woog 59 kilo voor de zwangerschap (bij 1.68) en ik blijf nu gewoon hangen op 69 kilo.
Poemojn, ik ben zo blij dat jij hier ook bent. Jij komt altijd met een stukje informatie die ik zelf nog niet gevonden had (of te lui was om te zoeken ). Vooral dat stuk over:
quote:
Het risico van gifstoffen in de moedermelk door afvallen is niet zo groot zolang het gaat om 'zwangerschapsvet'. Dat vet is nl recent opgebouwd en bevat dus ook minder afvalstoffen dan vet dat al langer in je lijf rondhangt
en
quote:
Sommigen hebben de pech dat ze juist dan langer vet vasthouden omdat ze die als reserve nodig hebben voor de borstvoeding volgens hun lichaam
vind ik erg interessant.
A zou dus betekenen dat ik snel mijn kilo's kwijt zou zijn, maar B spreekt het tegen. Oftewel ik heb gewoon vette pech.
Maar ik ga eens proberen of het me lukt een pond per week af te vallen. Ik wil het zó graag kwijt. Ik zit verdorie nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken.
En als er iemand roept "geduld is een schone zaak", jammer dat heb ik even niet. Ik wil het nú kwijt. Ik wou dat ik Sylvie Meis - Van der Vaart of hoe ze zich de laatste tijd ook noemt, heette.

Het probleem wat ik ook heb is dat ik met de bv ook gewoon veel honger heb. En dan moet ik wat eten. Probeer het zo verantwoord mogelijk te doen, maar het is toch gewoon meer dan dat ik normaal gesproken zou eten als ik geen bv gaf. Normaal gesproken eet ik nl. helemaal niet zoveel. Dus zo val ik ook niet echt af.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41030628
Ik dacht dat je pas weer seks mocht als het bloeden was gestopt? Omdat het anders nog een open wond is, en dus infectiegevaar...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:45:50 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41030688
Tex, jij gaat door voor de koelkast.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41030834
Het bloeden is wel gestopt maar dat kan ook zo weer beginnen. Maar hoef ook niet meteen al te neuken zeg maar maar alleen klaarkomen mag toch al wel. Dat heeft toch helemaal nix met een open wond te maken enzo
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')