abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 22:42:29 #1
108648 cattie
lieve moeder
pi_40367898
En hier verder!
  maandag 31 juli 2006 @ 22:44:03 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_40367961
Een vraagje voor dutchie (en alle andere experts, maar jij vertelde dat je weer graag wilde sporten): na hoeveel tijd ga jij weer sporten?
  maandag 31 juli 2006 @ 22:51:52 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40368306
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:36 schreef Fuente het volgende:
Igraine, knuffelbuffel is zo lief

Het is de eerste keer dat ik het hier neerzet. Manlief weet er uiteraard van, die was erbij, mijn moeder had een vermoeden, wat ik destijds onkende (nee joh, alles gaat priiiiima).
Laatst heb ik met mijn beide ouders wel een gesprek gehad hierover.
We hebben uiteindelijk wel een klacht bij de kraamzorg ingedient, hierover nog een nagesprek gehad en daaruit bleek dat er meer klachten over de betreffende kraamverzorgster waren geweest, en dat er maatregelen getroffen zijn, maar hoe of wat weet ik niet.
Het is ook niet dat het per definitie aan haar lag, ik denk dat ik sowieso met deze gevoelens te maken had gekregen, maar het is wel dat zij besloot maar 3 uur per dag er te zijn (en er wel voor zorgen dat ze er was als de verlos voor de controles kwam) en om de signalen niet op te pikken.

Uiteindelijk is het goedgekomen, en geniet ik ontzettend. Ik weet ook niet waarom het me nu nog zo bezighoudt, ik denk omdat je nu terugkijkt op de beginperiode, op een jaar terug. Ik heb ontzettend mazzel gehad dat manlief alles overnam van me, 40 uur werken, dan thuiskomen bij een brullende vrouw, en dan nog alles doen.

Als ik ooit een tweede kindje mag krijgen dan ben ik wel van plan om dingen anders aan te pakken en eerder aan de bel te trekken. Ik zou dolgraag langere tijd willen borstvoeden, de borstvoeding bij Sara ging in principe ook perfect, ze groeide goed enz, maar ik kon het gewoon niet hebben.

Nou ja, het is iig wel fijn om alles een keer eruit te gooien, en inmiddels weet ik wel dat ik niet de enige ben die dit ervaren heeft na een bevalling, en dat het uiteindelijk ook meeviel, gezien dat ik er op eigen kracht, zonder medicijnen weer uitgekomen ben.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:56:11 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40368503
Ik had het er nog even ingezet omdat het vast voor veel mensen herkenbaar (in meer of mindere mate) is.
Weet je, als ik het lees denk ik, had maar meteen een andere KV gevraagd. Maar dat doe je niet, pasbevallen en kwetsbaar. Ik herken het zo, je laat zoveel over je heen komen als je net een kindje gekregen hebt, waar je in het normale leven nooit zo over je heen zou laten lopen...

Het is best goed dat je dat een keer uitspreekt, dat helpt met verwerken, denk ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 07:23:00 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_40375907
goed dat je het nog een keer neer hebt gezet Leah, want anders had ik er ook overheen gekeken. Fuente, wat erg meid. Je bent idd kwetsbaar als je net bevallen bent, zo heb ik dat ook dit keer weer ervaren. 1,5 week lang janken omdat de bv niet wil zoals ik het wil...
gelukkig had ik een lieve kraamhulp, want als dat dan dus ook nog eens raar is.. pfff...
uitspreken is altijd goed, lekker van je af schrijven hier!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:40:38 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40376369
Cattie, ik ga dus met iets meer dan 6 weken sporten. Nu is het wel zo dat ik op de sportschool werk, dus ik weet wel een beetje wat wel en niet kan. Ik ga dus gewoon trainen met een hartslagmeter om en luister goed naar mijn lichaam en mijn collega die me gaat begeleiden. Wel luxe dus.

Fuente, ik heb gisteravond je verhaal lezen. Dame, ik snap je dubbele gevoelens wel en ik vind het rot voor je dat het zo gegaan is. Gelukkig is nu alles anders. Geniet van elkaar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:43:02 #7
103793 kozakken
Living the life
pi_40376396
fuente, ik vind het eigenlijk helemaal niet raar dat het er nu zo uitkomt. Juist omdat Sara bijna 1 wordt. Ik vond het zo'n mijlpaal en heb zoveel teruggekeken juist in de periode rond Jonnes eerste verjaardag. Alsof je dan pas echt (na ontzwangerd te zijn) de reflectie hebt om terug te kunnen kijken en je gevoelens ook veel meer iets van een afstand te kunnen zien.

Eerst ben je vol van bevalling en zorgen voor zo'n klein purkje, dan wennen aan 'nieuw leven' en veranderde levensstijl, dan weer werken/gewoon ritme/dingen moeten of weet ik veel en dan pas... zo rond het eerste jaar wordt je wakker en heb je je lijf weer een beetje terug, kun je het geestelijk een beetje een plek geven en voel je je een stuk minder onzeker met je kind. En dan vallen er opeens weer puzzelstukjes op z'n plaats..... voor je

Dat is in ieder geval het plaatje wat ik zelf ervaren heb rondom mijn eigen kleine mannetje.
-gelukkig wel goede kraamhulp enzo, maar anders had je mij ook echt he-le-maal kunnen opvegen. Verheug me ook niet echt op de eerste onzekerheid, angst en weet ik veel wat nog meer net na de bevalling-
pi_40376605
Meiden, ontzettend bedankt
Ik merk inderdaad dat dit soort dingen vaker voorkomen dan gedacht worden. Zo had ik het laatst met een kennis over de kraamtijd enz, en bleek dat zij precies hetzelfde heeft ervaren, dat gevoel!
Erover praten lucht erg op. Bij de volgende zou ik de kraamhulp veel eerder wegsturen en vragen om een ander, het kan gewoon, maar op dat moment dacht dat ik dat niet kon maken. Stom eigenlijk, want ze is wel in mijn huis, bij mijn kindje enzo.

Belana, voel je je inmiddels wel wat beter ?

Allemaal bedankt voor het 'aanhoren' van mijn verhaal, ik ga in ieder geval met frisse moed verder, hup naar mijn meiskes eerste verjaardag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40377546
Fuente alles is al gezegd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40377839
Nog even over dat sporten...
Ik wil ook graag gaan beginnen, maar vriendlief vraagt zich af of dat al wel zo verstandig is.
Ik heb al een jaar of 2 niets meer aan sport gedaan namelijk. Wel een erg makkelijke bevalling gehad en buiten een constante vermoeidheid eigenlijk nergens last meer van (Ben bevallen op 22 juni 2006)

Ook heb ik het idee dat mijn borstvoeding wat aan het teruglopen is, want t monstertje lijkt nooit genoeg te hebben...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_40377887
Dat zijn vast de 6 weken-regeldagen dan Vamp
meestal 10 dagen, 6 weken, 3 mnd, 6 mnd. Veel aanleggen en t komt wel goed.

Fuente, wat een rotverhaal.. wel erg goed dat je toen een andere kraamverzorgster gekregen hebt!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:09:18 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40377932
fuente zoals bar zegt tis allemaal al gezegd... geniet lekker van je kleine meisje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:11:24 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_40377979
Fuente, met mij gaat het nu wel weer hoor, ik heb veel gehuild en gepraat en bepaalde beslissingen genomen waardoor ik me nu beter voel. daarnaast probeer ik even veel slaap in te halen en dan komt het helemaal goed. Ik was er wel wat op voorbereid dit keer.
En wat ik zeg, ik had in ieder geval wel een normale kraamhulp, want dat verhaal van jou vind ik echt te zot voor woorden! Is daar nog wat mee gedaan?
Gelukkig gaat het nu allemaal goed met jou en je prachtige meisje! En voor de volgende keer weet je beter idd!
stormy waters...
sailin'
pi_40380281
Fuente
Ik herken ook wel wat in je verhaal. Gelukkig hadden wij wel een onzettende fijne kraamhulp. Dat huilen van Sara had Amber ook zo erg. Op een gegeven moment weet je ook echt niet meer wat je moet doen!

Belana

Vanmorgen naar de fysio geweest. Ben wat stijf in me rug en mijn werveltjes lopen niet lekker. Ze heeft lopen duwen en buigen.. ik dacht dat ik door de grond ging.. Moet veel blijven bewegen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:19:05 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_40381226
vicky, ik roep het heel vaak hier, maar zou een chiropractor niet wat voor je zijn? die zet de wervels weer op zijn plaats en dat is echt een verademing. sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_40381329
Belana, ik kijk ff aan hoe het gaat. Mocht ik er over een dag of 2 nog last van hebben, ga ik ff bellen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40381497
Volgensmij zijn er heel veel moeders voor wie de kraamtijd geen roze wolk is.
Ik vond het zelf wel heel bijzonder, maar roze wolk, nee. Daarvoor werd ik teveel heen en weer geslingerd tussen alle mogelijke emoties; door de hormonen, het gedoe met de BV en de onzekerheid of ik dit echt wel zou kunnen, moeder zijn.
Gelukkig had ik wel fijne kraamhulpen, maar dan nog is het gewoon een pittige periode.

Over het sporten; ik heb vanaf 3 weken na de bevalling postnatale gym gedaan via de thuiszorg en ben bij 6 weken weer gaan fitnessen. Dat ging/gaat prima. Gewoon goed luisteren naar je lichaam. Inmiddels voel ik me wel weer zeker genoeg over m'n lichaam om ook weer eens wat springlesjes (aerobics) en buikspieroefeningen te proberen.
pi_40382310
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Fuente alles is al gezegd
Hier sluit ik me bij aan! Fuente

Hier was de kraamhulp de 1e dagen heel lief en behulpzaam. De 2e kraamphulp een bitch. Ik mocht niet eens een middagdutje doen.
En met de borstvoeding erg weing hulp gehad, mede daarom snel gestopt. Daar voel ik me soms wel schuldig over.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:08:20 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40382795
Ik heb denk ik als weinigen wel de kraamweek als een roze wolk ervaren.. op oud en nieuw in het zkh na Ik had een super kraamhulp en mijn mama was hier en ik mocht doen wat ik wou en niet doen wat ik niet wou ben echt in de watten gelegd
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40383702
Fuente, lastig he bij je eerste, alles gaat nou eenmaal nogn niet vanzelf, en dat had die kraam ook moeten weten.

net als onzekerheid, je weet niet hoe, je weet niet wat, das heel normaal, maar als je kraam je daar niet mee helpt, wat moet je dan?!
je denkt: dit is zeker normaal zo ofzo? en zegt maar niks.

gelukkig gaat het inderdaad bij een eventuele 2e heel anders, want je durft nu gewoon meteen te zeggen hoe of wat! waarschijnlijk nu al bij saartje, als er iets is wat je niet aanstaat, zal je het meteen laten weten!
heerlijk, wat een kindje met je kan doen vreselijk ook, af en toe

en heerlijk dat het toch allemaal goed is gekomen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40383908
Mijn kraamweek was niet super, maar ik heb het ook niet als vreselijk naar ervaren ofzo.

ik heb 3 verschillende kraamhulpen gehad.
aan het eind van de week de relatie tussen mij en de papa van max officieel verbroken. opluchting!
mijn moeder was er gelukkig voor me
ik kon de hele wereld aan.
zat de hele week te wachten op het einde van de week, omdat dan de kraam weg zou gaan, mijn bed weer omlaag mocht en ik lekker alles zelf mocht doen
heel veel mensen die langskwamen en gingen vertellen dat MIJN kind zo mooi was
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:17:39 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40384840
Vamp, in jouw geval raad ik je aan om echt alleen iets te gaan doen waarbij je begeleiding krijgt. Gewoon eerst rustig kijken hoe je lichaam erop reageert.
Het enige nadeel wat je kan ondervinden aan sporten/bv is dat de borstvoeding ook iets minder wordt na de sport. Dus als je voeding toch al iets terugloopt, even op letten.
Waarom denk je trouwens dat je voeding terugloopt?
pi_40384920
3 verschillende allehoela en ook 3 verschillende mannieren... lijkt me niet gemakkelijk.
Sta je er nu alleen voor Pinquit of begrijp ik dat nu verkeerd... (je hoeft er niets op te antwoorden om te hoor)
Altijd leuk om idd te horen dat je ze een mooi kindje hebt idd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40385401
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:17 schreef dutchie het volgende:
Vamp, in jouw geval raad ik je aan om echt alleen iets te gaan doen waarbij je begeleiding krijgt. Gewoon eerst rustig kijken hoe je lichaam erop reageert.
Het enige nadeel wat je kan ondervinden aan sporten/bv is dat de borstvoeding ook iets minder wordt na de sport. Dus als je voeding toch al iets terugloopt, even op letten.
Waarom denk je trouwens dat je voeding terugloopt?
Dat wordt dan dus waarschijnlijk nog wat langer rondlopen met dit flubberlijf!

Ik heb het gevoel dat t terug loopt omdat t minimomster na een paar "teugen" en goed "geklok" (het slikgeluid zeg maar) Uhm stil valt...Hij klokt niet meer zeg maar.
Ook lijkt het of er steeds kortere tijden zitten tussen de voedingen... En dan wordt ie echt heeel boos als ie geen tiet krijgt! Dus hij wil dan geen speentje, even knuffelen of lekker rondlopen.

nou kan het warme weer van de afgelopen tijd en de regeldagen natuurlijk ook meespelen..

Ook met kolven krijg ik er niet veel uit...Nou weet ik dat t mannetje er zelf meer uit krijgt, maar nog geen 30 cc uit een volle "ochtendborst" lijkt me toch wel heel erg weinig

Aan de andere kant...Hij groeit zienderogen en heeft goeie plasluiers.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:41:27 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40385642
Vooral die plasluiers zouden je gerust moeten stellen, maar toch blijft het knagen hč? Ik heb dat de eerste keer ook gehad, je kunt gewoon niet zien hoeveel ze binnenkrijgen. En kolven lukt ook niet bij iedereen direct. Dus dan kun je ook een vertekend beeld krijgen. Misschien is die neusspray wel een idee.

En dat flubberlijf; ik liep vanmorgen in de stad en ik voelde mijn buik gewoon meedeinen. Pfff wat ben ik dat zat zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')