Dat gebeurt hier inderdaad ook standaard...quote:Op maandag 25 september 2006 13:26 schreef Leah het volgende:
Ik doe het wel, uit bittere noodzaak omdat Dreumes anders domweg niet aan slapen toekomt. Maar de babyfoon gaat naar de buurvrouw, we hebben een rookmelder, en ik ben ongeveer een kwartiertje weg. Mocht de buuv niet kunnen (en alle andere buuven ook niet) dan gaat het kind mee.
Iedereen mag het helemaal zelf weten, maar ik zou het doodeng vinden om weg te gaan zonder extra controle, zeg maar. Dat zou zeker niet aanvoelen als tijd voor mezelf, eerder als een nagel aan mijn doodskist, van de stress.
Nou maakt nog steeds wel uit vind ik... Met kinderwagen in de bus, heel gedoe vind ik. Of later bepakt en bezakt op de fiets, nog steeds een heel gedoe. En dan heb je zoveel tijd voor kind weer fles/borst moet, of in het openbaar een luier verschonen, etc. Allemaal dingen die ik niet als "tijd voor mezelf" beschouwquote:Op maandag 25 september 2006 13:31 schreef Leah het volgende:
Ik snap de uitspraak, "Ik moet ook aan mezelf denken" trouwens niet zo goed. Een baby gaat toch gewoon in de kinderwagen mee naar de stad, en dan kun jij toch lekker je gang gaan?
Juist als ze groter worden, en eigenlijk niet meer in de buggy willen wordt het geen uitje meer, maar zolang ze nog in de wagen liggen, maakt dat toch niets uit?
Ja, je hebt gelijk. Ik hees die van mij gewoon in de auto, en die sliepen wel in de wagen. Maar ik moet er bij zeggen dat dat al wel na de eerste heftige tijd van veel voedingen was hoor. Zoals jij het beschrijft is het idd geen feestjequote:Op maandag 25 september 2006 13:43 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou maakt nog steeds wel uit vind ik... Met kinderwagen in de bus, heel gedoe vind ik. Of later bepakt en bezakt op de fiets, nog steeds een heel gedoe. En dan heb je zoveel tijd voor kind weer fles/borst moet, of in het openbaar een luier verschonen, etc. Allemaal dingen die ik niet als "tijd voor mezelf" beschouw
Maar goed, dan ging ik gewoon de stad in als vriendje thuis was in het weekend![]()
Ik heb Noah ook nooit alleen gelaten, behave een enkele keer als ik een brief ging posten op de hoek van de straat...
De kans dat er iets gebeurt is misschien maar klein, maar het zál je maar gebeuren...
Nee dat snap ik ook niet zo. Ik heb ook wel behoefte aan tijd écht voor mezelf, maar dan liever een paar uur de stad in. Dat wil ik ook echt wel plannen. Een half uurtje even boodschappen doen vind ik ook een godsgeschenk op dit moment, maar dat komt alleen voor als het net zo uit komt omdat er bijv. iemand anders thuis is.quote:Op maandag 25 september 2006 13:51 schreef E.T. het volgende:
maar met een boek en zoogcompressen ben je niet bepakt en bezakt.
En als je dat in een half uur tijd kunt halen, snap ik die 'om mezelf moeten denkne' ook niet zo..![]()
Niet als je alleen gaat. Maar als je je kind meeneemt moet er een wandelwagen mee, en tas met spullen, voedingen, luiers, luierdoekjes, speeltjes, etc. En mijn bepakt en bezakt sloeg ook vooral op het met de fiets gaan. Het is niet even de fiets pakken, maar fietsstoeltje, windscherm, kind voorop, en tas met spullen nodig voor kind, de buggy. En als je in je eentje gaat heb je zulke dingen misschien in een half uurtje gedaan, maar met kind duurt alles vaak ineens 5 keer zolang.quote:Op maandag 25 september 2006 13:51 schreef E.T. het volgende:
maar met een boek en zoogcompressen ben je niet bepakt en bezakt.
En als je dat in een half uur tijd kunt halen, snap ik die 'om mezelf moeten denkne' ook niet zo..![]()
Nou hè! Wat een genot kan dat zijnquote:Op maandag 25 september 2006 14:09 schreef texelonia het volgende:
In die eerste weken vond ik even rustig kunnen douchen al quality time voor mezelf.
Ingrid, kan Kim nog niet even alleen zitten? Want Merlijn is nu bijna 9 maanden en mag al mee op de fiets hoor. Normaal gesproken mag het ook vanaf een maand of 8/9. Als ze maar al een beetje zelfstandig los kunnen zitten, dan kunnen ze het wel aan.quote:Op maandag 25 september 2006 18:18 schreef Ingrid19 het volgende:
Maar naar de stad ga ik zelden alleen, of met Kim. Ik moet dan met de bus, of een half uur fietsen en ze kan nog neit op de fiets. Zal vast niet lang meer duren.
Lijkt me wel leuk, maar de eerste paar keer ook eng, om met Kim te fietsen.
Ze kan wel op de bank alleen zitten, maar niet op de grond of in de box. Of ze het nou niks aan vind, of gewoon nog niet kan, weet ik niet.quote:Op maandag 25 september 2006 18:22 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ingrid, kan Kim nog niet even alleen zitten? Want Merlijn is nu bijna 9 maanden en mag al mee op de fiets hoor. Normaal gesproken mag het ook vanaf een maand of 8/9. Als ze maar al een beetje zelfstandig los kunnen zitten, dan kunnen ze het wel aan.
ja alles moet hoog en uit de weg.... Wij hebben het een en ander ook gebaricadeerd..quote:Op maandag 25 september 2006 19:04 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ze kan wel op de bank alleen zitten, maar niet op de grond of in de box. Of ze het nou niks aan vind, of gewoon nog niet kan, weet ik niet.
We hebben zaterdag een 2e hands bobike opgehaald. Misschien van het weekend een klein stukje proberen.
Ze heeft het kruipen nu echt ontdekt! Echt leuk. Alleen merk je nu wel dat je sommige dingen hoog neer moet zetten. Ze had een suikerklontjesdoos te pakken en gooide die op de kop. En ze sabbelde aan een suikerklontje. Gelukkig had ik het op tijd door. Maar ze zat me wel uit te lachen.
Daar heb ik al meerdere malen dankbaar gebruik van gemaakt!quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:48 schreef dutchie het volgende:
Hoe blijf je ook alweer rustig in zo'n situatie?Misschien moet ik ook maar eens een sleutel neerleggen bij de buren.
Ik had nog niks gezegd, wou niet zomaar in een "discussie" binnen komen vallenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:54 schreef kozakken het volgende:
Anitra, heb het mss gemist hoor. Maar wat zeiden ze in het ziekenhuis. Wat was de uitslag?
Hé hé! Eindelijk iemand die "mijn kant kiest".quote:Op maandag 25 september 2006 11:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Hoeveel ouders staan er wel niet kindloos bij het schoolplein om
8:45
12:00
13:00 of
15:00
Die laten bijna allemaal hun kleintje alleen thuis![]()
Maar als het aan je knaagt, waarom doe je het dan? En dat is absoluut niet aanvallend bedoelt, want ik kan me wel degelijk voorstellen dat er situaties zijn waarin iemand geen andere oplossing ziet. Al zou het echt mijn keus niet zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Hé hé! Eindelijk iemand die "mijn kant kiest".
Mijn moeder liet mij en mijn zussen zo vaak alleen. En wij zijn ook allemaal groot geworden.
En tuurlijk knaagt er wel iets aan me als zijnde brand o.i.d.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |