Dan gaven ze koemelk of lammetjespap oid.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe zal het zijn geweest toen er nog geen kv was en moeders gedwongen waren bv te geven... ?
Naar ik weet waren minnen alleen weggelegd voor de rijke moeders. Die zagen hun kinderen pas als ze van de bv af waren, na een jaar dus..quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:45 schreef kozakken het volgende:
Toen er alleen nog maar bv werd gegeven gingen er veel meer kinderen aan ondervoeding dood en had je minnen om het zogen over te nemen.
Lekker hoor, even saampjes eruit! hier is ook kermis deze week, woon je toevallie in Hengelo?quote:Op woensdag 20 september 2006 11:07 schreef MeNicole het volgende:
Deze moeder was gister helemaal op. Kevin is maar thuis gebleven van school omdat ik het echt niet meer aan kon. Heb dus gister lekker in bed gelegen en zo'n beetje helemaal niks met Mikael gedaan. Nu gaat het gelukkig weer. Mika was vanmorgen laat wakker dus heb weer lekker uit kunnen slapen.
Zaterdag gaat hij voor de eerste keer uit logeren. Gaan Kevin en ik lekker de stad in, dan rondje kermis en dan naar de bios. En dan.... oh lekker lang slapen, heb er nu al helemaal zin inZie er alleen wel tegen op dat ik zo lang zonder Mika moet
maar ja het is echt wel een keertje nodig
![]()
Nee Almelo, maar we gaan wel naar Hengeloquote:Op woensdag 20 september 2006 13:34 schreef Fuente het volgende:
[..]
Lekker hoor, even saampjes eruit! hier is ook kermis deze week, woon je toevallie in Hengelo?
Waarom zou je dat willen? Als het goed gaat dan heb jij er toch geen last van.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:10 schreef Jarno het volgende:
Sorry, ik wil niemand van de bv afpraten want ik ben er van overtuigd dat het een prachtig iets is en absoluut het beste is, maar na 10 maanden (!) zou ik het er toch eens ernstig over gaan hebben met mijn vrouw.
Da's gewoon bijna een jaar!
Nee, maar ik bedoel, als jij er zo enorm onder te lijden hebt... ik zou haar op een gegeven moment toch tegen zichzelf willen beschermen hoor. Dat hebben we ook van tevoren besproken, het gaat niet ten koste van álles.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:11 schreef nebelung het volgende:
Ja, en daar kan ik niets mee, Jarno. Nu staan we quite.
Er zijn dames in dat topic die al veel langer bv geven. Verder nog iets?
Ik bedoel dus meer, als het 10 maanden lang zo gaat als het nu gaat.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:14 schreef sjak het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Als het goed gaat dan heb jij er toch geen last van.
I know, maar ik dacht dat het in eerste instantie daar betrekking op had.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind.
Ja die afspraak hebben we al 10 maanden. Ik hoef maar te roepen en hij staat er hoorquote:Op woensdag 20 september 2006 14:30 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het echt heel knap als je dat vol kunt houden, nebelung.
Ik word ook slecht wakker, maar ik zeg altijd wel dat ze me gewoon wakker moet maken als er 'iets' is. En dat iets kan varieren van 'doe jij die luier ff' tot 'ik trek het ff niet meer'. Kun je zoiets niet afspreken? Ik heb gisterenavond ook bijna 3 uur met Anna zitten tutten zodat YPPY ff kon slapen voordat ik naar bed ging bijvoorbeeld. Dat zijn toch uurtjes die je dan pakt. Op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer omdat ze honger krijgt, maar toch.
Bij mij was dat een kwestie van wennen. Ik kan nu redelijk snel uit bed zijn, al gaat de helft dan een beetje op de auto-pilot in het begin.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind. Dat Nebelung BV geeft en haar kind op haar eigen kamer heeft is denk ik niet zo zeer de oorzaak van de vermoeidheid. Het hoort gewoon bij het verschijnsel kinderen hebben, hoe vervelend het ook is.
Ik las gisteren dat tuitbekertjes ook best mogen en dat dat dan vaak wel gaat?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:34 schreef nebelung het volgende:
Dat kan dus niet omdat ze een fles weigert (afgekolfde melk).
YPPY heeft een paar nachten op een matras in Anna d'r kamer geslapen. Omdat ze gewoon écht niet stil werd en continue bij d'r wilde zijn. En alhoewel ik dat ook niet ideaal vond, kun je ze zo wel elke keer stug weer in d'r bedje leggen om het toch maar te blijven proberen, ik ben namelijk ook zo'n man die het erg belangrijk vind dat een kind in z'n eigen bed ligt 's nachts.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
Ik maak Mark ook niet wakker. Omdat Ronja naast mijn kant van het bed slaap en ik toch al slecht slaap kan ik haar pakken als ze een klein beetje wakker begint te worden en begint te smakken. Ik verschoon haar alleen als het echt nodig is en voedt haar half-slapend. Dat kost veel minder tijd en energie dan dat ik Mark wakker moet maken en moet wachten tot hij haar heeft verschoond zodat ik haar weer kan voeden. Tegen die tijd zijn we allemaal klaarwakker en is het voor ronja weer moeilijker om in slaap te komen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen. Tegen die tijd kan ik Mika al verschonen en de fles klaar hebben. En dan ben ik dus al klaarwakker en heeft het nog weinig zin om Kevin wakker te maken.
Ja, zo één heb ik er ook! Maar je hebt gelijk: dat is het, dat extra zintuig!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef owlet het volgende:
Moederschap is echt zwaar vind ik. Ook al heb je een goede verdeling en ook al heb je een man die zoals Jarno altijd bereid is om dingen over te nemen of een luisterend oor te bieden. Dan nog, heb je een soort extra zintuig dat altijd op scherp staat en ben je altijd deels bij je kind. En dat kost gewoon een berg energie.
Precies! Ik heb een enorm makkelijk en vrolijk kind! Ik huil zelden uit in het openbaar en in irl ook vrijwel nooit, maar had de behoefte nu.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef sjak het volgende:
Ik denk niet dat het nu om het zoeken naar een oplossing gaat, het gaat gewoon om het uiten van het gevoel. Vaak helpt dat en even uithuilen alweer genoeg om het weer even vol te kunnen houden.
bij mij zelf zou dat dus wel die nekslag geven denk ik. Ik kan alles snachts half slapend doen omdat ze naast me ligt. Zou ik naar een andere kamer moeten lopen dan is ze al weer wakkerder en huilt ze waardoor ik zelf weer wakkerder ben. Nu ben ik binnen tien minuten tot een kwartiertje weer in slaap, anders zal dat wat langer duren vrees ik.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
Waarom niet een tijdje proberen? Dat stukje lopen om haar te gaan halen als ze honger heeft zal nou ook niet de nekslag van de vermoeidheid geven toch?
Ha! Dat kan ik me voorstellen. Slapende honden babies niet wakker maken!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef Jarno het volgende:
Alhoewel ik gisteren, toen ze in de box in slaap viel, zoiets had van 'slaap lekker meid' en d'r heb laten liggen..
Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:49 schreef Meaghan het volgende:
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat kindjes die flesvoeding krijgen eerder en langer doorslapen 's nachts, omdat flesvoeding zwaarder op de maag zou liggen dan borstvoeding wat zeer snel verteerd waardoor het kind ook weer sneller komt voor een voeding.
Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!".quote:Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef sjak het volgende:
Jetske is nu 9 weken en slaapt van 23.00-7.00. Ze krijgt volledige BV.
Hm, misschien is dit omdat je de hoeveelheid dan beter kan afstemmen, zodat je zeker weet dat ze echt verzadigd is?quote:Op woensdag 20 september 2006 14:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.
Mag niet? Waarom niet? Zolang zij goed blijft plassen, tevreden is en aanokmt enzo, dan mag ze van mij hele nachten slapenquote:Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!".. Sta je dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |