abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 september 2006 @ 14:45:23 #101
103793 kozakken
Living the life
pi_41951494
Toen er alleen nog maar bv werd gegeven gingen er veel meer kinderen aan ondervoeding dood en had je minnen om het zogen over te nemen.
pi_41952091
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe zal het zijn geweest toen er nog geen kv was en moeders gedwongen waren bv te geven... ?
Dan gaven ze koemelk of lammetjespap oid.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:04:02 #103
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41952126
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:45 schreef kozakken het volgende:
Toen er alleen nog maar bv werd gegeven gingen er veel meer kinderen aan ondervoeding dood en had je minnen om het zogen over te nemen.
Naar ik weet waren minnen alleen weggelegd voor de rijke moeders. Die zagen hun kinderen pas als ze van de bv af waren, na een jaar dus..
bizar hé?
Tja, en ik heb in het boekvan dokter spock gelezen dat ze ook wel melk van andere dieren gaven.( paard en geit..blegh)
pi_41952412
Er werd 'vroeger' niet alleen maar bv gegeven, dat is een historisch misverstand.

Al in de 5e eeuw werd er melk van dieren (schapen- en geitenmelk) aan kinderen gegeven, ook in Europa. En ander eten, soms met 2 weken al. Pas in de 18e eeuw (toen men in de hogere kringen wel 'minnen' gebruikte) begon men zich zorgen te maken over de hoge kindersterfte (vanwege geen arbeidskrachten) en werd de welgestelde vrouw aangespoord om zelf de borst te geven. Borstvoeding was in de 18e eeuw maatschappelijk nogal omstreden. En vanaf 1870 bestaan er al allerlei kunstmatig gemaakte melkmengels voor zuigelingen.

(uit mijn blote hoofd hoor, dus mocht er van sprake zijn van geschiedsvervalsing in deze post, dan komt dat voor mijn rekening.)
Variety is the spice of life
pi_41967370
Klopt wel aardig, de jaartallen weet ik ook niet al is geitenmelk ed dacht ik al bekend van ver voor het jaar 0.
De slechte kunstvoeding in die tijd (en de hoge vruchtbaarheid doordat ze geen bv gaven) was juist oorzaak voor het sterven van heel veel jonge baby's. Het schijnt zelfs dat een deel van de jodenhaat veroorzaakt werd doordat joodse baby's wel bleven leven (waarschijnlijk doordat die 'veplicht' 2 jaar bv kregen omdat dat in de talmoed wordt aanbevolen) itt de 'autochtone' baby's.
Kunstvoeding was vroeger ook huisgemaakt, kinderen kregen dingen als koffie, rauwe koemelk, aangelengde koemelk, broodpap etc. Pas met de opkomst van de industrie werd het mogelijk om poeder te maken van koemelk, en dat te steriliseren etc. Toen kon het ook getransporteerd worden, en wijdverbreid verkocht. Na WOII werd het steeds meer een statussymbool om flesvoeding te geven en verdween de kennis over borstvoeding ook snel (in ziekenhuizen werd bijv na de bevalling in de borsten geknepen om te zien of er melk kwam, zo nee dan moest de baby over op flesvoeding en werd in een aparte zaal verzorgd; in verband met de hygiëne kreeg de moeder haar kind pas weer te zien als ze naar huis mochten). Tot er poeder van gemaakt kon worden werd 't als vloeibare melk verkocht op speciale verkooppunten waar de kinderen gewogen werden. Het gemiddeld hogere gewicht van kv-baby's werd toen gebruikt om aan te tonen dat kv veel beter was dan borstvoeding, meer voedingsstoffen bevatte etc.
In die tijd mocht ook elke fabrikant nog zelf de samenstelling bepalen, pas veel later (jaren 70 dacht ik) ging de overheid regels opstellen over wat er minimaal in moest zitten en over veiligheid enzo.

In derdewereldlanden wordt het vaak als statussymbool gezien (en zijn de bv-cijfers vaak lager dan hier in NL); mensen geven de helft van hun salaris uit aan kunstvoeding want dat is beter; dat geven ze in het Westen ook. En fabrikanten spelen daar op in door bijv meisjes in Hollandse klederdracht op de verpakking te zetten met als onderschrift dat 't hier al heel lang gebruikt wordt.
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:53:10 #106
103793 kozakken
Living the life
pi_41967912
Tanx voor de nuances. Had het weer lekker ongenuanceerd neergepend vanmiddag. Maar dat zijn wel de dingen die me als eerste te binnen schoten.
pi_41977279
Deze moeder was gister helemaal op. Kevin is maar thuis gebleven van school omdat ik het echt niet meer aan kon. Heb dus gister lekker in bed gelegen en zo'n beetje helemaal niks met Mikael gedaan. Nu gaat het gelukkig weer. Mika was vanmorgen laat wakker dus heb weer lekker uit kunnen slapen.
Zaterdag gaat hij voor de eerste keer uit logeren. Gaan Kevin en ik lekker de stad in, dan rondje kermis en dan naar de bios. En dan.... oh lekker lang slapen, heb er nu al helemaal zin in Zie er alleen wel tegen op dat ik zo lang zonder Mika moet maar ja het is echt wel een keertje nodig
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 20 september 2006 @ 13:03:54 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41980552
Sugar, hoe is het nu met jou? En met je gezinnetje?
pi_41980579
Kermis? Bij ons ook al kermis vanaf donderdag.
Nou, geniet er maar van meis!!

Hier gerommel met hormonen, moeder natuur wil geloof ik laten weten dat menstruatie écht nog bestaat... voorlopig nog niets definitiefs gezien...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:28:22 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41981267
PV, hier net zo. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar er is nog niks. Ik hoop ook dat het nog even wegblijft, was bij Léon na een maand of 4 dacht ik. En Cas is vandaag net 3 maanden geworden. wtf? is ie ineens al 3 maanden?
Dus van mij mag het nog wel even wegblijven ook omdat ik nog bv geef. Dat gestuntel dan.
Dacht eergister dat het er echt aan zat te komen, klein beetje 'gekleurde onderbroek', maar 's middags was het weg. Gister hetzelfde verhaal en ik denk dat dat vandaag ook weer zo gaat. Maar ik hou mijn vingers nog even gekruisd.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41981431
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:07 schreef MeNicole het volgende:
Deze moeder was gister helemaal op. Kevin is maar thuis gebleven van school omdat ik het echt niet meer aan kon. Heb dus gister lekker in bed gelegen en zo'n beetje helemaal niks met Mikael gedaan. Nu gaat het gelukkig weer. Mika was vanmorgen laat wakker dus heb weer lekker uit kunnen slapen.
Zaterdag gaat hij voor de eerste keer uit logeren. Gaan Kevin en ik lekker de stad in, dan rondje kermis en dan naar de bios. En dan.... oh lekker lang slapen, heb er nu al helemaal zin in Zie er alleen wel tegen op dat ik zo lang zonder Mika moet maar ja het is echt wel een keertje nodig
Lekker hoor, even saampjes eruit! hier is ook kermis deze week, woon je toevallie in Hengelo?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 20 september 2006 @ 13:40:57 #112
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41981592
Zo zeg, hier al een paar dagen een supermoeie en beetje sjaggerijnige moeder. Het lijkt wel dat nu Jetske doorslaapt ik begin te merken hoe moe ik ben. Ik heb echt nergens zin in. Ik zie op tegen het moment dat ze zo weer wakker wordt en we weer moeten voeden. Helaas heeft dat ook zo z'n weerslag op haar want uitgerekend nu eet ze slechter en is ze huileriger dan normaal. Pffff.
Lekker douchen!
pi_41981850
Volhouden sjak. Het gaat over. Zeggen ze. Dat van die vermoeidheid heb ik ook. Zo lang Anna maar druk blijft en niet slaapt gaat het nog wel, maar als ze dan 's nachts eindelijk rustig is stort ik in. Vannacht sliep ze wonder boven wonder ineens en ik werd steeds wakker en hoopte maar dat ze zou blijven slapen. Het gaat over. Zeggen ze.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 20 september 2006 @ 13:53:14 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_41981909
ik ben dus niet de enige die op haar tandvlees loopt. Al 11 weken heb ik niet meer dan 4 uur max achter elkaar geslapen. Ik begin het nu echt te merken en over 2 weken moet ik weer werken, dus dat gaat zwaar worden..
Sterkte allemaal!
pi_41981915
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:34 schreef Fuente het volgende:

[..]

Lekker hoor, even saampjes eruit! hier is ook kermis deze week, woon je toevallie in Hengelo?
Nee Almelo, maar we gaan wel naar Hengelo
Liefde
pi_41982209
Ik zei het net als grapje tegen Jarno in het bv-topic, maar ik heb dus écht al 10 maanden niet meer doorgeslapen (niet meer dan 4 uur per nacht). En ik ben echt heel moe momenteel.

Ik durf dat haast niet hier te zetten want nou lijkt na jullie verhalen net alsof ik baas boven baas doe of zo, ik zweer dat dat niet zo is, ik was echt van plan om het hier neer te pennen. Ik ben zo verschrikkelijk moe. Mijn dochter komt 's nachts nog steeds een paar keer. Al 10 maanden geen nacht doorgeslapen. Mijn man wil graag dat ze op haar eigen kamer gaat slapen want dan krijg ik wellicht wel rust. Ik wil dat niet graag, want dan kan ik tussen 2 kamers gaan pendelen 's nachts en word ik nog moeier. Andere mensen roepen meteen dat ik dan maar met de bv moet stoppen, maar dat is echt nog geen optie.

Normaal kan ik er nog prima tegen en pep ik me wel weer op. Maar vandaag lukt het even niet.
pi_41982351
Sorry, ik wil niemand van de bv afpraten want ik ben er van overtuigd dat het een prachtig iets is en absoluut het beste is, maar na 10 maanden (!) zou ik het er toch eens ernstig over gaan hebben met mijn vrouw.

Da's gewoon bijna een jaar!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 20 september 2006 @ 14:11:42 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41982384
Nebelung, dan huilen we samen gewoon even

Waarom wil je je dochter niet naar haar eigen kamer doen? Misschien leert ze dan ook wat beter doorslapen als je haar daaraan went (ik weet niet hoe dat werkt hoor) Jetske slaapt nu ook door en dat vind ik erg prettig, zeker als ik straks moet werken moet ik er niet aan denken om heel veel wakker te worden 's nachts.

Ik ben wel stiekem blij om te horen dat ik niet de enige ben, het hoort erbij dat weet ik, maar dat is ook weer zo'n dooddoener. Nou ja, ik ga nu echt naar boven om Jetske wakker te maken om te eten. Ik hoop dat ze nu wat beter wil drinken dan vanochtend.
Lekker douchen!
pi_41982392
Ja, en daar kan ik niets mee, Jarno. Nu staan we quite.

Er zijn dames in dat topic die al veel langer bv geven. Verder nog iets?
  woensdag 20 september 2006 @ 14:14:07 #120
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41982447
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:10 schreef Jarno het volgende:
Sorry, ik wil niemand van de bv afpraten want ik ben er van overtuigd dat het een prachtig iets is en absoluut het beste is, maar na 10 maanden (!) zou ik het er toch eens ernstig over gaan hebben met mijn vrouw.

Da's gewoon bijna een jaar!
Waarom zou je dat willen? Als het goed gaat dan heb jij er toch geen last van.
Lekker douchen!
pi_41982508
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:11 schreef nebelung het volgende:
Ja, en daar kan ik niets mee, Jarno. Nu staan we quite.

Er zijn dames in dat topic die al veel langer bv geven. Verder nog iets?
Nee, maar ik bedoel, als jij er zo enorm onder te lijden hebt... ik zou haar op een gegeven moment toch tegen zichzelf willen beschermen hoor. Dat hebben we ook van tevoren besproken, het gaat niet ten koste van álles.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_41982567
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:14 schreef sjak het volgende:

[..]

Waarom zou je dat willen? Als het goed gaat dan heb jij er toch geen last van.
Ik bedoel dus meer, als het 10 maanden lang zo gaat als het nu gaat.
pi_41982789
Het gaat natuurlijk niet om de bv he.

Als moeder kan je van heel veel dingen moe worden. En dat ben ik dan ook. Het uit zich alleen in slecht slapen en dan komen daar de nachtvoedingen nog boven op. Als ik mijn kind nu kv ga geven is dat geen garantie dat zij door slaapt (kindjes kunnen door veel dingen wakker worden/blijven) en dat ik doorslaap. Dus een discussie over wel/niet (lang) bv is gewoon niet aan de orde.

Mijn man denkt nu een oplossing te hebben bedacht door haar te willen verhuizen, want die heeft zorgen over dat ik zo moe ben, maar als ik dan alsnog heen en weer moet (hij wordt nergens wakker van) dan zet dat geen zoden aan de dijk denk ik.

Trouwens, mijn dochter slaapt prima, tussen de voedingen door. Ik ben zelf het grootste probleem.
pi_41982792
Ik heb ook al zo vaak op het punt gestaan om hier te gaan klagen. Maar dan dacht ik weer, ach het hoort er nu eenmaal bij. Maar ik vind het zo verevelend dat ik in princiepe alles alleen moet doen. Ik moet er 's nachts uit, ik moet er 's ochtends uit. Kijk kevin die werkt en gaat naar school dus die moet er ook wel vroeg uit. Maar toch vind ik dat heel anders dan dat ik eruit moet omdat er een kleintje huilt, die ik gewoon soms niet stil kan krijgen. Voel me dan zo'n domme moeder dat ik mijn eigen zoon niet stil kan krijgen Maar gister zat ik er dus echt door heen. Mika huilde (lees krijsde) van 6 tot kwart over 7 aan een stuk door, ik kon er gewoon niet meer tegen. Dus ik heb Kevin huilend opgebeld dat ik het niet meer trok. Ik was zo moe . En ik voelde me zo schuldig dat ik allemaal gemene dingen dacht die ik wel wilde doen met Mika op dat moment. Toen ik voor de zoveelste keer naar hem toe liep en een beetje hard zei: Wat moet je nou dan toch!! zag ik dat ie schrok. Moest ik nog harder huilen omdat ik zo'n stomme trut was. Arm kind.

Maar nu gaat het allemaal gelukkig wel weer
Liefde
pi_41982907
Ik vind het echt heel knap als je dat vol kunt houden, nebelung.

Ik word ook slecht wakker, maar ik zeg altijd wel dat ze me gewoon wakker moet maken als er 'iets' is. En dat iets kan varieren van 'doe jij die luier ff' tot 'ik trek het ff niet meer'. Kun je zoiets niet afspreken? Ik heb gisterenavond ook bijna 3 uur met Anna zitten tutten zodat YPPY ff kon slapen voordat ik naar bed ging bijvoorbeeld. Dat zijn toch uurtjes die je dan pakt. Op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer omdat ze honger krijgt, maar toch.
pi_41982915
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind. Dat Nebelung BV geeft en haar kind op haar eigen kamer heeft is denk ik niet zo zeer de oorzaak van de vermoeidheid. Het hoort gewoon bij het verschijnsel kinderen hebben, hoe vervelend het ook is.
pi_41982979
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen. Tegen die tijd kan ik Mika al verschonen en de fles klaar hebben. En dan ben ik dus al klaarwakker en heeft het nog weinig zin om Kevin wakker te maken.
Liefde
pi_41983007
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind.
I know, maar ik dacht dat het in eerste instantie daar betrekking op had.

Is kolven en je man 1 of 2 nachtvoedingen laten doen geen optie? Wil ik straks ook gaan doen als we een beetje voorraad hebben.
pi_41983022
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:30 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het echt heel knap als je dat vol kunt houden, nebelung.

Ik word ook slecht wakker, maar ik zeg altijd wel dat ze me gewoon wakker moet maken als er 'iets' is. En dat iets kan varieren van 'doe jij die luier ff' tot 'ik trek het ff niet meer'. Kun je zoiets niet afspreken? Ik heb gisterenavond ook bijna 3 uur met Anna zitten tutten zodat YPPY ff kon slapen voordat ik naar bed ging bijvoorbeeld. Dat zijn toch uurtjes die je dan pakt. Op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer omdat ze honger krijgt, maar toch.
Ja die afspraak hebben we al 10 maanden. Ik hoef maar te roepen en hij staat er hoor

Maar die voedingen kan hij niet geven. Dat kan dus niet omdat ze een fles weigert (afgekolfde melk). Bovendien ben ik slecht in kolven. Inmiddels eet ze gewoon redelijk ander voedsel natuurlijk, maar bv vormt gewoon nog het hoofdbestanddeel. Ze is er gek op en dat onthoud ik haar gewoon niet, 's nachts drinkt ze het beste. Ze leert nu uit een beker drinken, dat zal misschien schelen.
pi_41983037
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen.
Bij mij was dat een kwestie van wennen. Ik kan nu redelijk snel uit bed zijn, al gaat de helft dan een beetje op de auto-pilot in het begin.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:36:06 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41983076
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind. Dat Nebelung BV geeft en haar kind op haar eigen kamer heeft is denk ik niet zo zeer de oorzaak van de vermoeidheid. Het hoort gewoon bij het verschijnsel kinderen hebben, hoe vervelend het ook is.
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
Waarom niet een tijdje proberen? Dat stukje lopen om haar te gaan halen als ze honger heeft zal nou ook niet de nekslag van de vermoeidheid geven toch?
pi_41983088
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:34 schreef nebelung het volgende:
Dat kan dus niet omdat ze een fles weigert (afgekolfde melk).
Ik las gisteren dat tuitbekertjes ook best mogen en dat dat dan vaak wel gaat?
pi_41983177
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
YPPY heeft een paar nachten op een matras in Anna d'r kamer geslapen. Omdat ze gewoon écht niet stil werd en continue bij d'r wilde zijn. En alhoewel ik dat ook niet ideaal vond, kun je ze zo wel elke keer stug weer in d'r bedje leggen om het toch maar te blijven proberen, ik ben namelijk ook zo'n man die het erg belangrijk vind dat een kind in z'n eigen bed ligt 's nachts. ..

Alhoewel ik gisteren, toen ze in de box in slaap viel, zoiets had van 'slaap lekker meid' en d'r heb laten liggen. .
pi_41983180
Ah, weer een heerlijke spuitelf reactie van me. Dat krijg je als je perse wilt fok-ken tijdens het voeden en dus met één hand moet typen!

MeNicole, ik denk dat iedereen je verhaal herkent. Ik althans wel, al denk ik dat jij het soms nog een stukje moeilijker hebt omdat je als BV-gevende moeder wat makkelijker even aan kan leggen om in ieder geval even stilte te hebben.
Da's niet bedoeld als "BV is beter"-argument trouwens, absoluut niet.

Moederschap is echt zwaar vind ik. Ook al heb je een goede verdeling en ook al heb je een man die zoals Jarno altijd bereid is om dingen over te nemen of een luisterend oor te bieden. Dan nog, heb je een soort extra zintuig dat altijd op scherp staat en ben je altijd deels bij je kind. En dat kost gewoon een berg energie.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:41:27 #135
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41983266
Ik denk niet dat het nu om het zoeken naar een oplossing gaat, het gaat gewoon om het uiten van het gevoel. Vaak helpt dat en even uithuilen alweer genoeg om het weer even vol te kunnen houden. We weten allemaal dat het erbij hoort, er is niet zoveel aan te doen. Zelfs met een makkelijk kind zoals die van mij heb je die moeheid het is deels ook psychisch en hormonaal denk ik. Alleen al dat verantwoordelijkheidsgevoel is zo overweldigend, dat beangstigt mij wel eens hoor!
Lekker douchen!
pi_41983281
Nou dat weet ik niet BE. Het is wel een paar keer. Het voordeel van bv is juist dat je niet je bed uit hoeft om van alles te gaan doen. Ik kan haar (half) slapend aanleggen of ze legt zichzelf aan (als ze naast me ligt) en zo weer terugleggen. Hoef ik mijn bed niet uit en kan ik mezelf in een slaperige toestand houden. Als ik heen en weer moet gaan lopen dan ben ik op zeker wakker.

Ik kan de vermoeidheid echt wel aan hoor doorgaans, ik ben een zeer gelukkig mens verder en ik klaag er eigenlijk nooit over. Alleen de laatste dagen hebben een paar gesprekken met oa mijn man en vriendin me aan het nadenken gezet. Misschien moet ik het maar proberen haar in de andere kamer te leggen. Niet geschoten is altijd mis.
pi_41983303
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen. Tegen die tijd kan ik Mika al verschonen en de fles klaar hebben. En dan ben ik dus al klaarwakker en heeft het nog weinig zin om Kevin wakker te maken.
Ik maak Mark ook niet wakker. Omdat Ronja naast mijn kant van het bed slaap en ik toch al slecht slaap kan ik haar pakken als ze een klein beetje wakker begint te worden en begint te smakken. Ik verschoon haar alleen als het echt nodig is en voedt haar half-slapend. Dat kost veel minder tijd en energie dan dat ik Mark wakker moet maken en moet wachten tot hij haar heeft verschoond zodat ik haar weer kan voeden. Tegen die tijd zijn we allemaal klaarwakker en is het voor ronja weer moeilijker om in slaap te komen.
Alleen als ik echt heel moe ben wil ik hem nog wel eens wakker maken maar dat is meer voor de moral support en uit een soort "jaloezie" van mijn kant dat hij door kan slapen en ik niet
pi_41983397
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef owlet het volgende:

Moederschap is echt zwaar vind ik. Ook al heb je een goede verdeling en ook al heb je een man die zoals Jarno altijd bereid is om dingen over te nemen of een luisterend oor te bieden. Dan nog, heb je een soort extra zintuig dat altijd op scherp staat en ben je altijd deels bij je kind. En dat kost gewoon een berg energie.
Ja, zo één heb ik er ook! Maar je hebt gelijk: dat is het, dat extra zintuig!
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef sjak het volgende:
Ik denk niet dat het nu om het zoeken naar een oplossing gaat, het gaat gewoon om het uiten van het gevoel. Vaak helpt dat en even uithuilen alweer genoeg om het weer even vol te kunnen houden.
Precies! Ik heb een enorm makkelijk en vrolijk kind! Ik huil zelden uit in het openbaar en in irl ook vrijwel nooit, maar had de behoefte nu.
pi_41983436
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom niet een tijdje proberen? Dat stukje lopen om haar te gaan halen als ze honger heeft zal nou ook niet de nekslag van de vermoeidheid geven toch?
bij mij zelf zou dat dus wel die nekslag geven denk ik. Ik kan alles snachts half slapend doen omdat ze naast me ligt. Zou ik naar een andere kamer moeten lopen dan is ze al weer wakkerder en huilt ze waardoor ik zelf weer wakkerder ben. Nu ben ik binnen tien minuten tot een kwartiertje weer in slaap, anders zal dat wat langer duren vrees ik.
Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat iemand het als oplossing aan draagt hoor, alleen denk ik dat niet de oplossing is, simpelweg omdat er geen echte oplossing is anders dan je kind heel rigoreus van de nachtvoedingen af dwingen.
pi_41983502
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef Jarno het volgende:
Alhoewel ik gisteren, toen ze in de box in slaap viel, zoiets had van 'slaap lekker meid' en d'r heb laten liggen. .
Ha! Dat kan ik me voorstellen. Slapende honden babies niet wakker maken!
pi_41983510
Het verbaast me altijd hoe dat 'stug terugleggen' toch lijkt te werken. Soms duurt het een poging of 4, 5 maar dan slaapt ze dan toch. (En soms ook niet hoor). Ik denk ook wel eens dat ze, juist omdat ze bij mama ligt, graag wakker wordt omdat ze dan lekker even kan drinken en kroelen en dus minder diep in slaap komt. Maarja, je weet het niet he. Kon je maar in die koppies kijken. .
pi_41983551
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat kindjes die flesvoeding krijgen eerder en langer doorslapen 's nachts, omdat flesvoeding zwaarder op de maag zou liggen dan borstvoeding wat zeer snel verteerd waardoor het kind ook weer sneller komt voor een voeding. Weet iemand of dit ook echt zo is? Ik lees hier al die verhalen van oververmoeide moeders en het lijkt me zo ontzettend zwaar, petje af hoor meiden! Ik herken het zelf gelukkig niet, hier sliepen beide meiden na een paar weken al de nacht door. Ik vraag me nog steeds af of de flesvoeding hier invloed op heeft gehad.
pi_41983559
Ja Jarno, daar heb je gelijk in. Mijn man brengt haar naar bed, want dan is ze veel eerder en dieper in slaap dan als ik dat doe.

Meaghan, dat klopt wel van die licht verteerbaarheid.
pi_41983623
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:49 schreef Meaghan het volgende:
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat kindjes die flesvoeding krijgen eerder en langer doorslapen 's nachts, omdat flesvoeding zwaarder op de maag zou liggen dan borstvoeding wat zeer snel verteerd waardoor het kind ook weer sneller komt voor een voeding.
Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:52:54 #145
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41983652
Jetske is nu 9 weken en slaapt van 23.00-7.00. Ze krijgt volledige BV.
Lekker douchen!
pi_41983786
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef sjak het volgende:
Jetske is nu 9 weken en slaapt van 23.00-7.00. Ze krijgt volledige BV.
Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!". . Sta je dan.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:59:17 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_41983838
Mijn man is bij ons juist degene die altijd direct wakker is, ik slaap er soms doorheen . (Waardoor ik me soms een slechte moeder voel, hoe kan ik door Ive's gehuil heenslapen?)
Ive is bij ons vorige week naar zijn eigen kamer gegaan omdat mijn man het niet meer trok. Dat houdt in dat ik nu minimaal 2x per nacht naar hem toe ga en op een stoel in zijn slaapkamer hem voed. Dat is wel zwaarder dan in bed voeden. Want ik kan niet lekker weg dutten. Maar mijn man kan dan in ieder geval wel slapen (hij kan niet slapen als ik naast hem lig te voeden), zodat hij zich wel goed genoeg voelt om Ive te troosten als Ive wakker wordt door krampjes ofzo. Mijn man helpt gelukkig heel goed mee.
pi_41983895
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.
Hm, misschien is dit omdat je de hoeveelheid dan beter kan afstemmen, zodat je zeker weet dat ze echt verzadigd is?
  woensdag 20 september 2006 @ 15:01:09 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_41983898
Oh, wat hoop ik dat Ive snel een keer langere tijden tussen zijn nachtvoedingen laat. Want ik weet niet of ik dat bijvoorbeeld 10 maanden vol zou houden, ik vind het heel knap van je Nebelung!
  woensdag 20 september 2006 @ 15:01:48 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41983918
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!". . Sta je dan.
Mag niet? Waarom niet? Zolang zij goed blijft plassen, tevreden is en aanokmt enzo, dan mag ze van mij hele nachten slapen
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')