abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41982915
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind. Dat Nebelung BV geeft en haar kind op haar eigen kamer heeft is denk ik niet zo zeer de oorzaak van de vermoeidheid. Het hoort gewoon bij het verschijnsel kinderen hebben, hoe vervelend het ook is.
pi_41982979
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen. Tegen die tijd kan ik Mika al verschonen en de fles klaar hebben. En dan ben ik dus al klaarwakker en heeft het nog weinig zin om Kevin wakker te maken.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41983007
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind.
I know, maar ik dacht dat het in eerste instantie daar betrekking op had.

Is kolven en je man 1 of 2 nachtvoedingen laten doen geen optie? Wil ik straks ook gaan doen als we een beetje voorraad hebben.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_41983022
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:30 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het echt heel knap als je dat vol kunt houden, nebelung.

Ik word ook slecht wakker, maar ik zeg altijd wel dat ze me gewoon wakker moet maken als er 'iets' is. En dat iets kan varieren van 'doe jij die luier ff' tot 'ik trek het ff niet meer'. Kun je zoiets niet afspreken? Ik heb gisterenavond ook bijna 3 uur met Anna zitten tutten zodat YPPY ff kon slapen voordat ik naar bed ging bijvoorbeeld. Dat zijn toch uurtjes die je dan pakt. Op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer omdat ze honger krijgt, maar toch.
Ja die afspraak hebben we al 10 maanden. Ik hoef maar te roepen en hij staat er hoor

Maar die voedingen kan hij niet geven. Dat kan dus niet omdat ze een fles weigert (afgekolfde melk). Bovendien ben ik slecht in kolven. Inmiddels eet ze gewoon redelijk ander voedsel natuurlijk, maar bv vormt gewoon nog het hoofdbestanddeel. Ze is er gek op en dat onthoud ik haar gewoon niet, 's nachts drinkt ze het beste. Ze leert nu uit een beker drinken, dat zal misschien schelen.
Variety is the spice of life
pi_41983037
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen.
Bij mij was dat een kwestie van wennen. Ik kan nu redelijk snel uit bed zijn, al gaat de helft dan een beetje op de auto-pilot in het begin.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:36:06 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41983076
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:31 schreef owlet het volgende:
maar jarno, FV is geen garantie voor een doorslapend kind. Dat Nebelung BV geeft en haar kind op haar eigen kamer heeft is denk ik niet zo zeer de oorzaak van de vermoeidheid. Het hoort gewoon bij het verschijnsel kinderen hebben, hoe vervelend het ook is.
Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
Waarom niet een tijdje proberen? Dat stukje lopen om haar te gaan halen als ze honger heeft zal nou ook niet de nekslag van de vermoeidheid geven toch?
pi_41983088
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:34 schreef nebelung het volgende:
Dat kan dus niet omdat ze een fles weigert (afgekolfde melk).
Ik las gisteren dat tuitbekertjes ook best mogen en dat dat dan vaak wel gaat?
pi_41983177
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar ik kan me wel voorstellen dat haar man zich af vraagt of hun kindje niet door zou slapen als ze op haar eigen kamertje ligt.
YPPY heeft een paar nachten op een matras in Anna d'r kamer geslapen. Omdat ze gewoon écht niet stil werd en continue bij d'r wilde zijn. En alhoewel ik dat ook niet ideaal vond, kun je ze zo wel elke keer stug weer in d'r bedje leggen om het toch maar te blijven proberen, ik ben namelijk ook zo'n man die het erg belangrijk vind dat een kind in z'n eigen bed ligt 's nachts. ..

Alhoewel ik gisteren, toen ze in de box in slaap viel, zoiets had van 'slaap lekker meid' en d'r heb laten liggen. .
pi_41983180
Ah, weer een heerlijke spuitelf reactie van me. Dat krijg je als je perse wilt fok-ken tijdens het voeden en dus met één hand moet typen!

MeNicole, ik denk dat iedereen je verhaal herkent. Ik althans wel, al denk ik dat jij het soms nog een stukje moeilijker hebt omdat je als BV-gevende moeder wat makkelijker even aan kan leggen om in ieder geval even stilte te hebben.
Da's niet bedoeld als "BV is beter"-argument trouwens, absoluut niet.

Moederschap is echt zwaar vind ik. Ook al heb je een goede verdeling en ook al heb je een man die zoals Jarno altijd bereid is om dingen over te nemen of een luisterend oor te bieden. Dan nog, heb je een soort extra zintuig dat altijd op scherp staat en ben je altijd deels bij je kind. En dat kost gewoon een berg energie.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:41:27 #135
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41983266
Ik denk niet dat het nu om het zoeken naar een oplossing gaat, het gaat gewoon om het uiten van het gevoel. Vaak helpt dat en even uithuilen alweer genoeg om het weer even vol te kunnen houden. We weten allemaal dat het erbij hoort, er is niet zoveel aan te doen. Zelfs met een makkelijk kind zoals die van mij heb je die moeheid het is deels ook psychisch en hormonaal denk ik. Alleen al dat verantwoordelijkheidsgevoel is zo overweldigend, dat beangstigt mij wel eens hoor!
Lekker douchen!
pi_41983281
Nou dat weet ik niet BE. Het is wel een paar keer. Het voordeel van bv is juist dat je niet je bed uit hoeft om van alles te gaan doen. Ik kan haar (half) slapend aanleggen of ze legt zichzelf aan (als ze naast me ligt) en zo weer terugleggen. Hoef ik mijn bed niet uit en kan ik mezelf in een slaperige toestand houden. Als ik heen en weer moet gaan lopen dan ben ik op zeker wakker.

Ik kan de vermoeidheid echt wel aan hoor doorgaans, ik ben een zeer gelukkig mens verder en ik klaag er eigenlijk nooit over. Alleen de laatste dagen hebben een paar gesprekken met oa mijn man en vriendin me aan het nadenken gezet. Misschien moet ik het maar proberen haar in de andere kamer te leggen. Niet geschoten is altijd mis.
pi_41983303
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef MeNicole het volgende:
Kevin die word ook niet wakker. En het kost me ook heel veel moeite om hem wakker te krijgen. Tegen die tijd kan ik Mika al verschonen en de fles klaar hebben. En dan ben ik dus al klaarwakker en heeft het nog weinig zin om Kevin wakker te maken.
Ik maak Mark ook niet wakker. Omdat Ronja naast mijn kant van het bed slaap en ik toch al slecht slaap kan ik haar pakken als ze een klein beetje wakker begint te worden en begint te smakken. Ik verschoon haar alleen als het echt nodig is en voedt haar half-slapend. Dat kost veel minder tijd en energie dan dat ik Mark wakker moet maken en moet wachten tot hij haar heeft verschoond zodat ik haar weer kan voeden. Tegen die tijd zijn we allemaal klaarwakker en is het voor ronja weer moeilijker om in slaap te komen.
Alleen als ik echt heel moe ben wil ik hem nog wel eens wakker maken maar dat is meer voor de moral support en uit een soort "jaloezie" van mijn kant dat hij door kan slapen en ik niet
pi_41983397
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef owlet het volgende:

Moederschap is echt zwaar vind ik. Ook al heb je een goede verdeling en ook al heb je een man die zoals Jarno altijd bereid is om dingen over te nemen of een luisterend oor te bieden. Dan nog, heb je een soort extra zintuig dat altijd op scherp staat en ben je altijd deels bij je kind. En dat kost gewoon een berg energie.
Ja, zo één heb ik er ook! Maar je hebt gelijk: dat is het, dat extra zintuig!
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:41 schreef sjak het volgende:
Ik denk niet dat het nu om het zoeken naar een oplossing gaat, het gaat gewoon om het uiten van het gevoel. Vaak helpt dat en even uithuilen alweer genoeg om het weer even vol te kunnen houden.
Precies! Ik heb een enorm makkelijk en vrolijk kind! Ik huil zelden uit in het openbaar en in irl ook vrijwel nooit, maar had de behoefte nu.
pi_41983436
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom niet een tijdje proberen? Dat stukje lopen om haar te gaan halen als ze honger heeft zal nou ook niet de nekslag van de vermoeidheid geven toch?
bij mij zelf zou dat dus wel die nekslag geven denk ik. Ik kan alles snachts half slapend doen omdat ze naast me ligt. Zou ik naar een andere kamer moeten lopen dan is ze al weer wakkerder en huilt ze waardoor ik zelf weer wakkerder ben. Nu ben ik binnen tien minuten tot een kwartiertje weer in slaap, anders zal dat wat langer duren vrees ik.
Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat iemand het als oplossing aan draagt hoor, alleen denk ik dat niet de oplossing is, simpelweg omdat er geen echte oplossing is anders dan je kind heel rigoreus van de nachtvoedingen af dwingen.
pi_41983502
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:38 schreef Jarno het volgende:
Alhoewel ik gisteren, toen ze in de box in slaap viel, zoiets had van 'slaap lekker meid' en d'r heb laten liggen. .
Ha! Dat kan ik me voorstellen. Slapende honden babies niet wakker maken!
pi_41983510
Het verbaast me altijd hoe dat 'stug terugleggen' toch lijkt te werken. Soms duurt het een poging of 4, 5 maar dan slaapt ze dan toch. (En soms ook niet hoor). Ik denk ook wel eens dat ze, juist omdat ze bij mama ligt, graag wakker wordt omdat ze dan lekker even kan drinken en kroelen en dus minder diep in slaap komt. Maarja, je weet het niet he. Kon je maar in die koppies kijken. .
pi_41983551
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat kindjes die flesvoeding krijgen eerder en langer doorslapen 's nachts, omdat flesvoeding zwaarder op de maag zou liggen dan borstvoeding wat zeer snel verteerd waardoor het kind ook weer sneller komt voor een voeding. Weet iemand of dit ook echt zo is? Ik lees hier al die verhalen van oververmoeide moeders en het lijkt me zo ontzettend zwaar, petje af hoor meiden! Ik herken het zelf gelukkig niet, hier sliepen beide meiden na een paar weken al de nacht door. Ik vraag me nog steeds af of de flesvoeding hier invloed op heeft gehad.
pi_41983559
Ja Jarno, daar heb je gelijk in. Mijn man brengt haar naar bed, want dan is ze veel eerder en dieper in slaap dan als ik dat doe.

Meaghan, dat klopt wel van die licht verteerbaarheid.
pi_41983623
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:49 schreef Meaghan het volgende:
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat kindjes die flesvoeding krijgen eerder en langer doorslapen 's nachts, omdat flesvoeding zwaarder op de maag zou liggen dan borstvoeding wat zeer snel verteerd waardoor het kind ook weer sneller komt voor een voeding.
Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:52:54 #145
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41983652
Jetske is nu 9 weken en slaapt van 23.00-7.00. Ze krijgt volledige BV.
Lekker douchen!
pi_41983786
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef sjak het volgende:
Jetske is nu 9 weken en slaapt van 23.00-7.00. Ze krijgt volledige BV.
Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!". . Sta je dan.
  woensdag 20 september 2006 @ 14:59:17 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_41983838
Mijn man is bij ons juist degene die altijd direct wakker is, ik slaap er soms doorheen . (Waardoor ik me soms een slechte moeder voel, hoe kan ik door Ive's gehuil heenslapen?)
Ive is bij ons vorige week naar zijn eigen kamer gegaan omdat mijn man het niet meer trok. Dat houdt in dat ik nu minimaal 2x per nacht naar hem toe ga en op een stoel in zijn slaapkamer hem voed. Dat is wel zwaarder dan in bed voeden. Want ik kan niet lekker weg dutten. Maar mijn man kan dan in ieder geval wel slapen (hij kan niet slapen als ik naast hem lig te voeden), zodat hij zich wel goed genoeg voelt om Ive te troosten als Ive wakker wordt door krampjes ofzo. Mijn man helpt gelukkig heel goed mee.
pi_41983895
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb Anna 1 keer (bij wijze van test) de fles gegeven (met afgekolfde melk!), die zat er binnen no-time in en ze viel toen als een BLOK in slaap en heeft ook lang geslapen. Vond ik toen erg opvallend.
Hm, misschien is dit omdat je de hoeveelheid dan beter kan afstemmen, zodat je zeker weet dat ze echt verzadigd is?
  woensdag 20 september 2006 @ 15:01:09 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_41983898
Oh, wat hoop ik dat Ive snel een keer langere tijden tussen zijn nachtvoedingen laat. Want ik weet niet of ik dat bijvoorbeeld 10 maanden vol zou houden, ik vind het heel knap van je Nebelung!
  woensdag 20 september 2006 @ 15:01:48 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41983918
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, dat riepen wij ook vol trots op het CB, dat ze een nacht van 8 uur had gemaakt. "MAAR DAT MAG HELEGAAR NIEEEEEEEE!!!". . Sta je dan.
Mag niet? Waarom niet? Zolang zij goed blijft plassen, tevreden is en aanokmt enzo, dan mag ze van mij hele nachten slapen
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')