Volgens mij ook. Er wordt inderdaad gezegd dat je niet mag afvallen, vanwege de afvalstoffen die in het vet zitten, maar in de vetten die je tijdens de zwangerschap hebt opgebouwd zitten niet of nauwelijks afvalstoffen (bron: mijn zus..die dietiste is). Pas als je heel veel gaat afvallen, dan komen ook de afvalstoffen vrij die in het oude vet zitten en die komen dan via de BV bij je kindje uit. Dat is dus wat je vermijden wilt. Dus rustig aan en inderdaad gezond eten in combinatie met sporten, zorgt voor een gezonde manier van afvallen, waardoor jij uiteindelijk ook weer vrolijker wordt. En die vrolijkheid zorgt voor positieve hormomen en minder stress-hormonen.....die ook niet goed zijn voor je beeb...quote:Op donderdag 14 september 2006 12:05 schreef Belana het volgende:
je mag best wat afvallen toch dutch? alleen niet te snel.
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik krijg dus wel een beetje de kriebels van deze opmerking. Mijn zus kan dit nl. zo zijig zeggen, dat jeukt.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:59 schreef cattie het volgende:
Maar we hebben er wel hele mooie ventjes voor terug gekregen!![]()
Bang dat ze me een aansteller vind.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:41 schreef Igraine het volgende:
Niet leuk Ingrid als je je zo triestig voelt, waarom durf je niet naar de dokter? Dan kan je dat gelijk aankaarten, samen met je bekkenklachten.
En Owlet, lekker in die emo dag duiken joh, morgen is het weer voorbij waarschijnlijk.
Alle 3 de hoofdmaaltijden zo? Of 's avonds wel gewoon warm eten?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:22 schreef Sugar het volgende:
Drie hoofdmaaltijden en 3 tussenmaaltijden nemen.
Hoofdmaaltijd: 2 sneetjes bruin brood met dun boter en beleg of bijvoorbeeld muesli met yoghurt.
Tussenmaaltijd: stukje peperkoek, beker yoghurt, bakje rauwkost, gevarieerd fruit.
Dat lukt!!!
Sorry, sorry, zo bedoelde ik het niet! Het was alleen een poging om je op te vrolijken.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:17 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik krijg dus wel een beetje de kriebels van deze opmerking. Mijn zus kan dit nl. zo zijig zeggen, dat jeukt.
(..)
Hoezo heeft zij daar geen verstand van als ik vragen mag?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:21 schreef nebelung het volgende:
Ik vind best dat je een dietiste kunt inschakelen Dutch, waarom niet? (alleen niet Sonja Bakker, want die heeft geen verstand van bv en afvallen, ben ik achter gekomen).
Oke, dank je voor het antwoord. Ik val nu zonder iets bijzonders te doen al goed af (eigenlijk iets te goed, ik zit boven de 500 gram per week), dus ben nu niet van plan om haar dieet te volgen. Het was meer een idee voor als het vanzelf afvallen stopt.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:14 schreef nebelung het volgende:
Nou zoals het er staat. Ze is desgevraagd wel pro-bv, maar geeft weinig handvatten om te snel afvallen te voorkomen. 'Eet maar wat meer', zegt ze dan. Je kan het best volgen, maar dan zul je je wel bewust moeten zijn dat je meer brood, zuivel en fruit moet eten dan zij zegt. (dat zegt zij desgevraagd over bv en haar dieet zelf ook). Je hebt geloof ik niet eens 1000 kcal per dag bij dat dieet, dat zou ik bij bv niet aanraden). Als je het wel volgen wil zou je het dan als leidraad moeten zien en niet strikt volgen, zoals mensen die geen bv geven.
In LIF loopt een Sonja Bakker topic trouwens.
Het voedingscentrum zet overigens kanttekeningen bij het dieet.
SB is een gewichtsconsulente, geen dietiste trouwens, dat vind ik ook nog een verschil.
Zorgen om mij? Hoezo dan?quote:Op donderdag 14 september 2006 15:19 schreef nebelung het volgende:
Ingrid, ik maak me wat zorgen over je. Ga toch maar naar de huisarts hoor, je stelt je helemaal niet aan.
Lief Belaantje, het lijkt verdorie wel alsof ik mijzelf hoor praten hierquote:Op donderdag 14 september 2006 16:30 schreef Belana het volgende:
op dagen als vandaag vraag ik me echt af of ik wel een goeie moeder ben
ik heb geen geduld, ik ben niet lief, ik doe geen leuke dingen, ik kan niet knutselen, logisch toch dat Liam doet zoals ie doet... op dagen als vandaag neem ik me dan weer voor het morgen beter te doen. meer geduld, even wat leuks samen gaan doen en ik weet dat dat helpt. vandaag ben ik een moeder van lik me vessie, echt. het ligt voor een groot deel aan mezelf gewoon. niet gaan zeggen dat het niet zo is, want het is wel zo. ik ben ten slotte de volwassene, die kleine ukkemeneer kan er allemaal weinig aan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |