abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:11:03 #151
108648 cattie
lieve moeder
pi_42369906
Anderhalve kilo in de week! Het is dat het niet goed is voor de bv, maar verder is het geweldig! Ik val heel onregelmatig af. Soms een week niet of 500 gram en dan opeens weer meer dan een kilo in een week! Terwijl ik de hele tijd ongeveer evenveel eet en beweeg. Beetje vreemd.

Sterkte nog met de tanden op elkaar zetten!
pi_42372795
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:32 schreef cattie het volgende:
Die 7 maanden waren helaas omdat ik met 23 weken zwangerschap al moest stoppen met werken... De eerste 4 maanden was ik dus kindloos thuis en dat was niet leuk. De laatste 3 maanden met Ive gingen daarintegen weer veel te snel!

Wat fijn dat het moederschap al een beetje went.

Nog een positief berichtje: ik ben al 6 kg kwijt, nog 4 te gaan!
O, dat is inderdaad balen! Ik vond die 4 kindloze verlofweken al zo lang!

Ik verlies nu nog een kilo, of soms een halve per dag, maar als dat stopt moet er nog 8.. dan ga ik jullie eens tips vragen. Wat gaan jullie hard
Eva
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:27:55 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42372910
Tijdens de bv kun je toch beter niet afslanken? Dat is niet goed voor je conditie lijkt me...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:33:05 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42373147
PV 500 gram per week mag je veilig afvallen als je bv geeft
(en in het begin natuurlijk gewoon zoals 't vlak na de bevalling eraf gaat.. de zwangerschapskilo's bevatten nagenoeg geen giftige afvalstoffen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 07:47:38 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_42379599
wat voor schema gaf sugar laatst? daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar dutch! Lekker hoor dat het afvallen goed gaat bij jou en ook cattie. Ik raak langzamerhand wel weer wat kwijt, zit nu nog 2 kilo van mijn start gewicht, zonder er echt wat voor te doen, das wel lekker. Maar voor het mooie wil ik er nog een kilo of 6 vanaf hebben en daar zal ik wel wat voor moeten doen, dus een werkend schema is welkom
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 07:52:29 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42379621
Drie hoofdmaaltijden en 3 tussenmaaltijden nemen.

Hoofdmaaltijd: 2 sneetjes bruin brood met dun boter en beleg of bijvoorbeeld muesli met yoghurt en 's avonds natuurlijk gewoon warm eten op een verstandige manier.
Tussenmaaltijd: stukje peperkoek, beker yoghurt, bakje rauwkost, gevarieerd fruit.

Dat lukt!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:07:35 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_42379701
nou, dat probeer ik eigenlijk ook wel zo te doen, hoewel ik wel moet opletten dat ik ontbijt ook, want dat sla ik nogal eens over.

hoe gaat het nou met jou sjoeg?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:13:08 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42379743
Met een eetschema bedoel je? Euhm, nog niet.
Gewoon nog geen tijd voor om dat zo te doen. Komt erop neer dat ik soms veel minder eet dan dit, soms meer, soms verstandiger en soms onverstandiger. Maar dat is wel iets wat binnenkort ook op de rit moet komen, anders blijf ik me dáár rot over voelen, denk ik.

Heb er nu de tijd nog niet voor, of de rust. Ik graai een boterham uit de keuken, kwak er wat op en eet lopend en opruimend door het huis. Ik moet al moeite doen om alle dingen die ik nu slik (antibiotica 3 x per dag, ijzer 2 x, vitamine B 1 x en visolie 2 x) niet te vergeten, dus helemaal uitgebalanceerde maaltijdjes maken, zit er nog niet in.

Ontbijten is wel heel belangrijk ook, belana! En natuurlijk veel drinken. het is vooral belangrijk dat je je bloedsuikerspiegel niet te veel laat schommelen, daarom regelmatig eten met kleinere tussenmaaltijden. Dat werkt beter dan 3 keer een veel grotere hoeveelheid.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:51:15 #159
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42380109
Sjoeg gewoon zomaar

Ik schrik een beetje van al die verhalen van moeders die niet lekker in hun vel zitten. Ik ken het gevoel maar als je, je zo voelt is het alsof je de enige bent die het zo voelt en of niemand je verder begrijpt (vaag verhaal ). Fijn dat jullie hier wat steun aan elkaar kunnen hebben. Kop op dames, ooit zal het beter gaan!

Hier gaat het eigenlijk super. Ik ben heel druk met werk, studie, fröbelen en met Kai gaat het nu helemaal super. Afgezien van de bronchitis en een heftige eczeemaanval is hij gewoon een vrolijk, gezellig en tevreden kereltje. Zondag wordt hij alweer twee. De tijd is zo snel gegaan en tegelijkertijd voelt het alsof Kai er altijd al geweest is.

Ik ben wel heel jaloers op al die afvalverhalen Ik heb er na de bevalling niet genoeg bovenop gezeten en heb uit verveling alle zwangerschapskilo's er gewoon weer bijgegeten Nu moet en zal ik ze er gewoon afkrijgen. Het eetschema van Sugar red ik niet. Ik ben bang dat ik dan na een week van de honger bezwijk, maar het is een mooie richtlijn om mee te beginnen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42380257
Dat schema van Sugar red ik ook niet, m@x Maar mischien dat ik het ga proberen met bijv. 3 boterhammen. Sowieso zou het bij mij al schelen als ik verstandig zou gaan eten, ipv de hoeveelheid aanpassen.

En het is idd fijn om te lezen niet de enige moeder te zijn die nergens aan toe denkt te komen enzo. Ik heb gisteren mezelf een schop onder de kont gegeven en ben met Amber en Iris met de trein geweest om Peter op te halen van zijn werk. Gewoon voor de leuk Het blijktdat het je best een paar simpele afspraakjes kunt maken met Amber (lief bij mama blijven, handje geven ---> want een beetje gevaarlijk bij de treinen) En zo was het tch nog een leuk uitstapje van een klein uurtje. Amber wilde al zoooo lang met de trein.
Ik ben er wel van overtuigd dat zodra we een eigen huis hebben dat het dan allemaal hel anders gaat (lees: een stuk beter)
pi_42380292
M@x, wij eten via het voedingscentrum. Dat zijn lekkere maaltijden mar met heel weinig calorieen. Ik ben ondertussen nu ruim 5 kg kwijt

[ Bericht 19% gewijzigd door Vicky op 05-10-2006 09:21:02 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 oktober 2006 @ 09:10:48 #162
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42380366
Hoe gaat het met de huizenjacht eigenlijk LadyS?
pi_42380508
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:10 schreef Yoni het volgende:
Hoe gaat het met de huizenjacht eigenlijk LadyS?
niet zo goed, kopen is eigenlijk te duur in die regio en voor een huurwoning staan we nu 20e./24e
Dus het is gewoon afwachten.
Iemand (die aannemer is) had een pand gekocht dat over een jaar tot anderhalf jaar tegen de vlakte gaat en hij zocht mensen om zijn kosten een beetje tegemoet te komen en om de krakers buiten te houden. Maar dat huis was zoooo verschrikkelijk uitgewoond, dat zou teveel geld gaan kosten om bewoonbaar te krijgen. En dat vond ik zonde als het maar om zo een korte periode gaat.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:26:53 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_42381790
Maar LadyS, waarom zijn jullie dan al die kant opgegaan eigenlijk? (gewoon nieuwsgierigheid hoor )
het lijkt me ook niet ideaal zoals jullie nu wonen namelijk?
stormy waters...
sailin'
pi_42381993
Peter komt hier vandaan en ik vond het toen niet erg om hier te gaan wonen. Maar sinds de geboorte van Amber wil ik weer terug. Het is nu verre van ideaal. Niet eens zozeer omdat we inwonen, want de onderlinge verhoudingen zijn nog steeds goed Maar meer omdat het zo krap is. Zoals je hebt kunnen lezen in het babietjestopic past Iris nog maar net in haar wiegje, maar het zal moeilijk worden om haar ledikantje bij ons bed te zetten, zonder een commode/ladenkastje op te geven waar dus kleding inzit.
Iris bij Amber op de kamer lijkt me niks, dat kan nooit goed gaan. Amber is té zorgzaam zeg maar.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:51:20 #166
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42384018
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:33 schreef E.T. het volgende:
PV 500 gram per week mag je veilig afvallen als je bv geeft
(en in het begin natuurlijk gewoon zoals 't vlak na de bevalling eraf gaat.. de zwangerschapskilo's bevatten nagenoeg geen giftige afvalstoffen)
Maar hoe zit het dan met mijn kilo's? Want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik ben nog 7 a 8 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Valt dat na 3 maanden nog steeds onder de zwangerschapskilo's en kan ik die zonder problemen wegwerken of moet ik me echt houden aan die 500 gram per week?
Ik vind het nl. een beetje vaag of die 500 gram nu gaat bij het afvallen bij je oude prezwangerschapsgewicht (dus echt afslanken) of voor de extra kilo's die zijn blijven hangen na de zwangerschap?

Ik schrok nl. best wel toen ik anderhalve kilo was afgevallen. Gelijk bang dat Cas de afvalstoffen binnen had gekregen. Dus deze week is het weer zoeken naar een balans.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:55:57 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42384132
Het lijkt me dat die 500 gr. zijn om weer terug te komen op je gewicht van toen je zwanger werd.
Dat zegt 'men' toch ook altijd. Dat je van bv geven sneller je figuur weer terug hebt. Lijkt me niet dat je dan moet blijven bunkeren als een bouwvakker om op dat na-zwangerschapsgewicht te blijven.
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 oktober 2006 @ 11:56:59 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42384158
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:51 schreef dutchie het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met mijn kilo's? Want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik ben nog 7 a 8 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Valt dat na 3 maanden nog steeds onder de zwangerschapskilo's en kan ik die zonder problemen wegwerken of moet ik me echt houden aan die 500 gram per week?
Ik vind het nl. een beetje vaag of die 500 gram nu gaat bij het afvallen bij je oude prezwangerschapsgewicht (dus echt afslanken) of voor de extra kilo's die zijn blijven hangen na de zwangerschap?

Ik schrok nl. best wel toen ik anderhalve kilo was afgevallen. Gelijk bang dat Cas de afvalstoffen binnen had gekregen. Dus deze week is het weer zoeken naar een balans.
Beiden Dutch, het gaat er namelijk om dat het geen 'oude' kilo's zijn. want in oude kilo's die allang opgeslagen zijn, zitten vrij veel gifstoffen. Nieuwe kilo's hebben nog niet de kans gehad om die op te slaan... Zoiets is het volgens mij.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:00:33 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42387788
Ik heb mezelf bij beide kinderen een jaar gegeven om weer op mijn gewicht te komen. Gewoon normaal gegeten, en de natuur zijn werk laten doen . Is beide keren ook goed gekomen.

Wat ik er maar mee wil zeggen dames, wees ook niet te streng voor jezelf hč? Je lijf heeft er ook 9 maanden over gedaan om die kilo's te verzamelen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42390545
ik sluit me bij leah aan, meiden jullie gaan als een speer, hartstikke goed maar het HOEFT natuurlijk echt niet zo snel te gaan. ik ben wel TE laks geweest trouwens, na beide zwangerschappen bleven ca 5 kilo's hangen, en ik ben nu dan maar eens begonnen die (inmiddels ruim) 10 kg wat serieuzer te lijf te gaan.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 16:38:05 #171
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42393465
Ja, ik weet ook wel dat ik niet te streng moet zijn voor mezelf. Maar ik ben gewoon van nature zo vreselijk ongeduldig. Als ik iets wil, dan wil het nu. Ik wil van A naar Z zonder eerst langs B etc. te moeten.
Da's probleem 1. Probleem 2 is dat als ik ergens voor ga, ik er ook helemaal voor ga. Zo ook met afvallen/terugkomen op mijn oude gewicht. Dan wil ik mijn schouders eronder zetten en er flink tegenaan gaan. En dat kan nu niet. Daar ben ik me heel erg bewust van. Daarom ben ik ook echt aan het zoeken naar een nieuwe methode, waarbij ik dus een wat betere balans krijg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 18:59:17 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_42397955
Dutchie, het is idd even het vinden van een balans, maar dat komt vast helemaal goed! En ik weet dat je er niets aan hebt dat ik het zeg, maar toch bij deze: ik vind je een mooie vrouw!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:03:21 #173
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42398071
Ik had zelf het idee dat ik mijn stofwisseling zou vernaggelen als ik echt ging lijnen, vandaar dat mezelf gegeven jaar.

En ik heb het al wel vaker geschreven, de kilo's waren heftig hier (30 kilo+25 kilo), maar blijkbaar pikte mijn lijf toch weer zijn oude modus op daarna.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:09:57 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42420328
deze mama moet nogsteeds al vanaf week 2 na de bevalling ofzo 4 kilo verliezen om op mijn startgewicht te zitten.

had gedacht dat het me weinig kon schelen, maar zit er toch wel mee
en vanochtend dacht ik weer na het staan op de weegschaal: nu moet ik geen tussendoortjes meer eten voor de 20e keer ofzo

maja moet er toch maar aan beginnen nu echt! vooral 's avonds voor de tv eet ik koekjes, zonder te merken dat ik de volgende pak
pffff zou eigenlijk meoten gaan sporten oid maar daar heb ik niet echt tijd/geld/plaats voor
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:14:12 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42420416
verder ben ik elke dag wel een keer aan het denken over hoe het nou over een tijd moet.

max heeft het echt heel goed naar zijn zin hier (bij oma dus) en vind oma echt super! ook kan hij heel goed met mijn broer opschieten, dat is de enige man in huis en max is toch wel gek op mannen

oma vind het ook heerlijk om weer een kleintje in huis te hebben en houdt ook erg veel van max.
toch zit ik vaak te denken dat ik over een tijd toch wel op mezelf wil, of nog een keer een vent zoeken om nog een brusje voor max te maken
maar dan gelijk komt er naar boven dat max het hier gewoon heel goed heeft en zich echt thuis voelt. we hebben dan ook een heerlijk huis hier.
Maar het is ook weer raar (?) om als moeder bij je moeder te wonen, of niet?
en ik wil ook wel weer een keer werken enzo. pffff ik vind het lastig.

maar ik vind zelf dat ik me nog niet druk hoef te maken, want het is nu allemaal nog goed! maar toch denk ik er elke dag aan. stom!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')