Deze moeder heeft een emo-dag.
Ik kon het me niet voorstellen toen ik zwanger was. Sterker nog, ik vond er geen klap aan om zwanger te zijn.
En nog steeds beschouw ik het echt als een noodzakelijk kwaad, alleen nodig om een kind te krijgen.
Maar toch... elke dag komen er minder kaartjes in de bus, elke dag is weer een stukje "normaler".
En nu mis ik het zo...
Niet die kwaaltjes, niet het gevoel dat die zwangerschap nóóit meer zou eindigen.
Maar toch hè...
De bevalling was echt niet leuk. 24 uur weeën voor niets en daarna naar het ziekenhuis.
Maar zelfs dát mis ik. De intense opluchting toen de ruggeprik begon te werken en het leven weer de moeite waard werd.
Het bijzondere gevoel van dat heel stille ziekenhuis midden in de nacht, met mijn vriend die een tukje deed op de slaapbank en mijn moeder die in dat schemerlicht met mij de weeën weg zat te praten.
De verbazing toen ze ineens een wiegje naar binnen reden, zou er dan toch écht een kindje komen? :smile:
Wat róók ze lekker!
Die paar uur zonder slaap op een stille ziekenhuiszaal waarin ik alleen maar naar haar kon kijken. Nog steeds verbaasd dat dat zo maar uit mij was gekomen.
Dat alles schiet zo snel weg...
En dan kijk ik naar mijn dochter, die in vijf weken van een klein hoopje huilend mens zonder gebruiksaanwijzing naar een echt individu is gegaan. Dat me chagrijnig kan maken door ineens te besluiten om elk nachtelijk uur te willen drinken. Maar datzelfde individu maakt me gek van gemis naar haar als ze ineens de hele nacht doorslaapt.
Een meisje dat het zó goed doet dat ik me afvraag hoe ik ooit heb kunnen denken dat die tepelkloven nooit meer over zouden gaan of dat we ons hele leven snachts wakker zouden zijn.
Ik snap het niet, waarom gaat het zo snel?!