Rustig aan doen he Linda, en goed voor jezelf (blijven) zorgen hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:33 schreef linda856763 het volgende:
Zo, terug van boodschappen doen, net een avocado opgesmikkelden wat gedronken, alle ramen wagenwijd open, en ik voel me al een stuk beter.
Ik vergeet soms een beetje om voor me zelf te zorgen, en vooral genoeg drinken doe ik niet echt. Dus ik denk dat dat het was, maar ik hou het in de gaten hoor!
En morgen zal ik wel een karaf met water voor mezelf klaar zetten, en zorgen dat die leeg is aan het eind van de dag...
Ik ben nu trouwens de rest van de week aan het volboeken met afspraken. Alles onder voorbehoud, maar wel lekker, het geeft wat afleiding...
Mooi joh!! En weer een jongetje!quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:50 schreef sweaty het volgende:
Hier ook een jochie hoor (zie vorig deel). Vanmiddag hebben we een echo gehad om de ligging en de groei te bepalen en beebje is gedraaid!!!. Ik voelde al 3 dagen "schopjes" bovenin i.p.v. onderin, maar durfde er niet teveel op te hopen. Alles is goed en als hij zo doorgroeit zoals hij nu doet, zal hij bij de geboorte ruim 7,5 pond zijn, een gezonde stevige knaap dus
Moest het even zeggen
Oh, echt, wat fijn Sweaty! Een hele zorg minderquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:50 schreef sweaty het volgende:
Hier ook een jochie hoor (zie vorig deel). Vanmiddag hebben we een echo gehad om de ligging en de groei te bepalen en beebje is gedraaid!!!. Ik voelde al 3 dagen "schopjes" bovenin i.p.v. onderin, maar durfde er niet teveel op te hopen. Alles is goed en als hij zo doorgroeit zoals hij nu doet, zal hij bij de geboorte ruim 7,5 pond zijn, een gezonde stevige knaap dus
Moest het even zeggen
nou het was de eerste keer dat ze het meette.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef ik80 het volgende:
mijn baarmoeder was ook 25 cm bij 26 weken, help? Nee hoor tegen mij deed ze er niet vreemd over. Ik geloof dat het er meer om gaat dat het iedere keer groeit als je komt? Ik zat nu op 31 cm bij 34 weken 4 dagen.
geniet er lekker van linda.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:50 schreef linda856763 het volgende:
Tegen mij zei de vk altijd dat het aantal cm ongeveer overeen zou moeten komen met het aantal weken. Dus 25 cm is prima voor 26 weken toch?
Ik heb het gehad voor vandaag. Niets bijzonders, maar ik ga nu lekker in bed liggen met wat tijdschriften, de afstandsbediening, een pot thee en wat chocola.![]()
![]()
Jaha!!quote:
Grappig he?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gister mijn kindje echt gevoeld voor het eerst.
Ik voelde aan mijn buik en merkte dat die aan de ene kant dikker was dan aan de andere kant. Dus ik ging wat beter voelen en ik voelde echt een harde grote bol, het hoofdje (of heel misschien de billetjes?). Zo lief!
oooooooooh wat mooi. Heerlijk gevoel is dat.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gister mijn kindje echt gevoeld voor het eerst.
Ik voelde aan mijn buik en merkte dat die aan de ene kant dikker was dan aan de andere kant. Dus ik ging wat beter voelen en ik voelde echt een harde grote bol, het hoofdje (of heel misschien de billetjes?). Zo lief!
Ja klopt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef E.T. het volgende:
ik denk dat een geboortelijst iets typisch belgisch is?
Is dat net zoiets als een huwelijkslijst? Een verlanglijst die bij bepaalde winkels ligt, waar de visite uit kan kiezen voor de kado's?
quote:Op woensdag 20 september 2006 03:58 schreef mjammetje het volgende:
Joehoe![]()
![]()
![]()
Vruchtwater is net geknapt.
quote:mijn kerel is al half ingestort geloof ik...hij puft en zucht en drinkt warme melk.
Was ik Appelsap vergeten!quote:Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef Suzanna het volgende:
Appelsap, wat leuk dat je je kindje gaat voelen! Wel apart hoor, dat het kindje echt aan één kant lag. Ik heb dat zelf zo vroeg niet gevoeld volgens mij. Lijkt me wel gaaf!
Dát lijkt me raar!quote:Op woensdag 20 september 2006 10:59 schreef Suzanna het volgende:
Bij de bevalling van Noa was het vruchtwater zowat 'weg' leek het wel (na 24 uur gebroken vliezen en weeën) en zag ik haar heel duidelijk 'liggen' als ik naar m'n buik keek.
quote:Op woensdag 20 september 2006 12:32 schreef PM-girl het volgende:
Kastone, ook jij voelt leven! Leuk he!
Het moet er toch echt van komen, dus toe dan maar...quote:inwendig onderzoek, tsja, het is voor het goede doel he!
Ach, heel herkenbaar PM! Alles is klaar, en staat klaar, dus laat maar komen. Maar shit, ben je zelf klaar voor wat gaat gebeuren, en durf je wel...Kan je lichaam het wel aan, is het kindje sterk genoeg...quote:Hier gaat het wel. Voel me niet optimaal, misselijk al een paar dagen en benauwd. Gisteren bij de vk goed nagekeken, alles ok. Ze gaf aan dat ze nu een gewicht verwachtte van 7,5 a 8 pond, en aangezien ik niet veel ruimte heb, daarom die klachten krijg.
Ik ben het op zich niet zat (fysiek), maar heb wel erg last van angst dat er iets mis zal gaan. Zeker nu het klaar is allemaal, laat het maar komen. Vk heeft me wel gerust gesteld door te zeggen dat ik altijd mag bellen als ik het op wat voor manier dan ook zat ben. Daarna in de auto even een potje zitten huilen.
Dus het kan beter.
quote:Op woensdag 20 september 2006 10:29 schreef Moonah het volgende:
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:47 schreef Rottdog het volgende:
Er komt een baby aan *roert in de pan* Er komt een baby aan roert in de pan
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:47 schreef Rottdog het volgende:
Er komt een baby aan *roert in de pan* Er komt een baby aan roert in de pan
Da was mijn dansmovequote:
Mag je hier geen dokter voor bellen? Mss een andere praktijk dan?quote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef Suzanna het volgende:
Weet iemand van jullie welke kinderziektes gevaarlijk kunnen zijn voor het ongeboren kindje?? Mijn jongste dochtertje Emma heeft nu vlekjes op haar gezicht en lijfje (van het weekend had ze koorts/'verhoging en was ze erg hangerig, nu niet meer eigenlijk) en ik vraag me af of het gevaarlijk kan zijn. Iemand? (ben te laat om de dokter te bellen... )
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:35 schreef poemojn het volgende:
Mjammetje succes!
Vandaag in de krant: 'Kraamafdelingen moeten rekenen met wensen gezin'
Kinderziektes tijdens de zwangerschap (Google..)quote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef Suzanna het volgende:
Weet iemand van jullie welke kinderziektes gevaarlijk kunnen zijn voor het ongeboren kindje?? Mijn jongste dochtertje Emma heeft nu vlekjes op haar gezicht en lijfje (van het weekend had ze koorts/'verhoging en was ze erg hangerig, nu niet meer eigenlijk) en ik vraag me af of het gevaarlijk kan zijn. Iemand? (ben te laat om de dokter te bellen... )
Ach gosh...quote:Op woensdag 20 september 2006 12:32 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben het op zich niet zat (fysiek), maar heb wel erg last van angst dat er iets mis zal gaan.
Er gaan verhalen over de 5e ziekte. Die zou schadelijk kunnen zijn voor je in de eerste helft van je zwangerschap. Ik zou even de dokter bellen voor je dochter en de vk voor jezelf. De VK kan je hier een beter antwoord op geven dan ik.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef Suzanna het volgende:
quote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef Moonah het volgende:
En Linda, is je man niet gewoon vreselijk onzeker en maakt hij daarom zo'n stennis? Het is voor hem ook lastig om alles vanaf de zijlijn mee te maken.
quote:Neemt natuurlijk niet weg dat dat gezeur reteirritant kan zijn...
Mijn dokter heeft maar een beperkt telefonisch spreekuur en is na een bepaalde tijd niet meer bereikbaar voor afspraken. Voor spoed kun je dan een ander nummer bellen, maar dit is niet echt spoed te noemen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:09 schreef Moonah het volgende:
Mag je hier geen dokter voor bellen? Mss een andere praktijk dan?
Och, dat zeggen ze je dan vanzelf wel... Je zo'n zorgen maken is ook niets. Maar ik snap je ook wel.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:25 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Mijn dokter heeft maar een beperkt telefonisch spreekuur en is na een bepaalde tijd niet meer bereikbaar voor afspraken. Voor spoed kun je dan een ander nummer bellen, maar dit is niet echt spoed te noemen.
Ja, dat is waar, maar tijdens de bevalling gaan ze een CTG lijn en een druklijn aanleggen, dus dan moeten ze ook daar frommelen. Dan liever voor het eerst tijdens een minder stressvolle situatie.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:55 schreef sjak het volgende:
LindaHet komt er echt op een gegeven moment wel uit, of ze nu voelen of niet
![]()
Van studiefinanciering kan je vaak nog geen boekenpakket van betalenquote:Op woensdag 20 september 2006 18:44 schreef cloarie het volgende:
Appelsap, je krijgt toch wel gewoon studiefinanciering als je wil gaan studeren? En verder zou ik 't ook niet weten, maar volgens mij gelden die regels zelfs als je gescheiden bent (met alimentatie e.d.).
*uit lurkstand* Als student (weet niet of dit ook evt. voor het MBO geldt, vast wel, maar het geldt iig wel voor Universiteit en HBO) kun je lenen tegen een lage rente en het terugbetalen is heel goed te doen. Misschien iets om over na te denken.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:00 schreef appelsap het volgende:
Alles wat ik krijg is 250 euro als ik uitwonend zou zijn. (huur en dergelijke hoef ik dan niet te betalen he als ik samenwoon.) Daar moet ik boekengeld van betalen en lesgeld en alle extra dingen die er bij komen kijken. Ik zie dat nog niet gebeuren van die 250 euro.
partnertoeslag komen we niet voor in aanmerking. Mijn vriend werkt fulltime.
Een normale student kan ernaast werken en voor mij wordt dat moeilijk. Ik snap niet dat er niet zoiets is voor mensen met een kind. (ja, ok is je eigen keuze) Maar voor arme mensen heb je ook zoiets.
Misschien onaardig van mij te reageren hoor.. maar ik vind jouw gedachtengang ook een beetje krom. Je bent zwanger en daarmee niet gelijk hulpbehoevend. Tuurlijk wil je het beste voor je kind (en voor jezelf) op lange termijn maar misschien is het verstandig eerst eens op de korte termijn oplossingen te zoeken?quote:Op woensdag 20 september 2006 17:54 schreef appelsap het volgende:
ik wil gaan studeren omdat ik dat belangrijk vind voor de toekomst en er alleen maar beter van kan worden. Dat kost veel geld en met een kindje heb je al een stuk minder. Maar dat ik dan geen hulp krijg (ik heb niet bewust voor dit kind gekozen) dat vind ik krom. Je zou bijna er bijna van gaan zeggen dat het kind geen vader heeft. (dat meen ik natuurlijk niet want dat is niet wat ik wil)
Ik heb idd ook twee jaar lang flink geleend (en gestudeerd hoorquote:Op woensdag 20 september 2006 19:16 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
*uit lurkstand* Als student (weet niet of dit ook evt. voor het MBO geldt, vast wel, maar het geldt iig wel voor Universiteit en HBO) kun je lenen tegen een lage rente en het terugbetalen is heel goed te doen. Misschien iets om over na te denken.
Lekker is dat he catoot? Bij Dylan zat ik er al op met 13 weken, nu is het helaas niet meer, te weinig animoquote:Op woensdag 20 september 2006 20:52 schreef Catootje het volgende:
....ik kom effe langsvliegen hoor, heb weinig tijd maar heb vandaag zwangerzwemmen gedaan en ik ben gevloerd haha! Eindelijk een cursus gevonden waar je gewoon sport en dus niet alleen maar geklets!
feauteau madame!quote:Op woensdag 20 september 2006 21:08 schreef E.T. het volgende:
Vandaag was Swets vrij en ik was gewoon aan 't werk.. Ik kom thuis en 't eerste wat hij zegt: "is je buik ge-explodeerd ofzo???"
Ik geloof dat ik vandaag een groeispurtje heb gehad dus. De hele dag heeft m'n buik op spanning gestaan, veel harde buiken, met als resultaat een buik die behoorljk groter is
dit weekendquote:
Het staat er wat verkeerd wat ik bedoel. Ik bedoel niet dat ik noodzakelijk hulpbehoevend ben, maar het is nu meer de twijfel en angst of het wel gaat lukken (ik weet dat het voorbarig is om zo te denken, maarja zo ben ik.) En als het niet lukt of er dan geen andere mogelijkheden zijn dan meteen lenen.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:03 schreef Neuk het volgende:
[..]
Misschien onaardig van mij te reageren hoor.. maar ik vind jouw gedachtengang ook een beetje krom. Je bent zwanger en daarmee niet gelijk hulpbehoevend. Tuurlijk wil je het beste voor je kind (en voor jezelf) op lange termijn maar misschien is het verstandig eerst eens op de korte termijn oplossingen te zoeken?
Wij hebben ook niet gekozen voor ons kind maar zijn er, net als jullie, hartstikke blij mee. Ik doe naast mijn baan ook een studie en daar steek ik eigen geld in. En wij moeten dus ook dingen laten die we anders wel zouden (kunnen) doen. En ik denk dat dat bij veel meer mensen dan jij denkt zo is... Dat wil niet zeggen dat het kind niet groot wordt! We moeten er alleen wat harder voor werken dan iemand die zijn zaakjes wel op orde heeft.
Succes!
ps hoe denk je dat dat in andere landen gaat eigenlijk?
Nou, dat mormel hier doet nu al vreemder dan normaal. Ik word echt moedeloos van dat gezeik in de hondenmand bv. Elke dag kunnen we het kussentje van onze teckel in de biotex zetten omdat de kat erin zeikt...quote:Op donderdag 21 september 2006 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Neuk, bedoel je als de baby geboren is? Ik heb daar een tijdje geleden veel tips over gelezen, dus er zijn vast wel experts hier!! (of in het babietjestopic)
Gaf ik die tip hier niet?quote:Op donderdag 21 september 2006 08:44 schreef snoopy het volgende:
Ik heb wel eens de tip gehoord om voordat de baby er is, de box te vullen met ballonnen. Dat vinden katten meestal eng en zo leren ze er uit te blijven.
kop onder de kraan en zelf half opengekrabt worden lijkt me niet verstandig ook ivm toxoplasmose niet. Daarbij helpt het niet en maak je ze alleen onzeker en bang. Plantenspuit? Yeps die kent ie wel, maar hij doet het altijd als je het niet ziet. Want hij weet heus wel dat het niet hoort. En zijn poepbak is ook echt schoon! Ik heb zelfs gecontroleerd! Dus daar kan het ook niet aan liggen, helaas...quote:Op donderdag 21 september 2006 08:52 schreef minoes_ het volgende:
En de kat met de kop onder de kraan zetten,als ze heeft gepiest?Of met de plantenspuit erachteraan?Schijnt ook te helpenSucces!
Greotjes,Minoes![]()
Ik heb hetzelfde gevoel, dit aangeleerde gedrag (want dat is het gewoon) dat leert hij hier in huis nooit meer af.... Niet als je er al zo veel geld in hebt gestoken dat je eigenlijk al lang een oplossing had moeten hebben. Maar het is verder zo'n leukerd!quote:Op donderdag 21 september 2006 08:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik had ook zo'n jaloerse kat. ik heb het bijna een jaar volgehouden, maar kon bijna doorlopend dweilen.
op een gegeven moment werd ik er hypernerveus van. ik was de hele dag aan het opletten of katlief ergens overheen/tegenaan aan het zeiken was.
toen heb ik de knoop doorgehakt en hem opgegeven voor herplaatsing.
dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik zelf een ander huis voor hem vond.
maar ik ben bang dat het niet over gaat.
Grote mensenpampers om!quote:Op donderdag 21 september 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, hier ligt mini niet meer dwars! Gister gevlost, en de nacht ervoor was mijn buik één grote pulserende bult. Is ze ws toen goed gaan liggen zodat vlos gister keurig kontje omhoog koppie naar beneden kon constateren.
Ik moet nu elk half uur plassen.![]()
Vlekken gaan er met verven niet uit hoor.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:51 schreef minoes_ het volgende:
Eerst maar even in de was dus en als t er niet uit wil,dan ga ik ze proberen te verfen.
Is het echt...is het echt???? Vertel, vertel, vertel!!!!quote:Op donderdag 21 september 2006 11:16 schreef Troel het volgende:
Ik gok dat er snel genoeg vers baby nieuws zal komen![]()
Dat doet mijn moeder ookquote:Op donderdag 21 september 2006 11:28 schreef PM-girl het volgende:
En met name schoonmoeder kan ik op een of andere manier niet goed verdragen, dat heb ik voorheen nooit gehad. Ze maakt het in mijn ogen zo haar ding, terwijl het MIJN zwangerschap is, van ons.
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Hier veel last van menstruatiebuikpijn en rugpijn. Maar allemaal vrij constant, dus nog niets alarmerends denk ik. Ik verlies wat vocht zo nu en dan, maar geen vruchtwater.
Nee, geen foto. Hij voelde zich al zo gepikeerd als er voor de zoveelste keer werd gelachen om zijn ongeluk. Dus dat heb ik hem maar niet aan gedaan...quote:Op donderdag 21 september 2006 11:28 schreef PM-girl het volgende:
.....
En chaca, goed dat lijstjes prettig werken voor je. Heb je geen foto van jij en je buik en je man en de rolstoel??
Hier veel last van menstruatiebuikpijn en rugpijn. Maar allemaal vrij constant, dus nog niets alarmerends denk ik. Ik verlies wat vocht zo nu en dan, maar geen vruchtwater.
quote:Op donderdag 21 september 2006 11:47 schreef chacama het volgende:
Enne....dat wat je omschrijft....noem jij niets.... GRRRR. Ik noem dat rommelen en het beter voorbereidende werk..... Ik heb nog steeds een tweede bevalling te goed voor deze week. Dus het is aan jullie om uit te vechten wie de komende dagen nog even de planning op scherp zet......
Heb ik gisteren ook gedaan. Had ik wat te doen in de auto. Maar misselijk...........ohhhhhhquote:Op donderdag 21 september 2006 11:48 schreef linda856763 het volgende:
En waarom schep ik nou een zak snoep bij de Kruitvat? Ik zit me hier helemaal misseljik te snoepen![]()
Hier.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:22 schreef linda856763 het volgende:
En waar o waar zijn PM-girl en Bass Miss?
Pepernoten zeg ik je, pepernotenquote:Op donderdag 21 september 2006 11:48 schreef linda856763 het volgende:
En waarom schep ik nou een zak snoep bij de Kruitvat? Ik zit me hier helemaal misseljik te snoepen![]()
Toch weer die zolder he...Moonah. Dus het lijkt me logisch. Jij moet naar zolder om te kunnen beginnen. WIe had dat ook al weer gedroomd????quote:Op donderdag 21 september 2006 11:58 schreef Moonah het volgende:
En de combinatie 'pepernoten' en 'rommelen' maakt dat ik nu een fucking Sinterklaasliedje in mijn hoofd heb.![]()
![]()
Rommeldebooooommel, wat een gestoooommel, hoor ik me daar op de zoooholder...
Zo, nu hebben jullie hem ook in je hoofd.![]()
Gelukkig heb ik van de teckel geen last. Het ging om de kat, lieve schatquote:Op donderdag 21 september 2006 11:28 schreef PM-girl het volgende:
Neuk, onze teckel is er kort voor mijn zwangerschap pas bijgekomen, dus ik heb geen tips. Ik kan nl niet zeggen dat hij anders doet dan anders daarom.
Tips die ik gehoord heb: laten ruiken aan luier ed. Als je naar het zkh gaat, zorgen dat de hond thuis is als de baby aankomt ipv andersom. Meteen laten snuffelen zodat het niet iets verbodens wordt.
Tegelijk aandacht geven, maar soms ook alleen de hond.
Ben erg benieuwd hoe het hier zal gaan.
quote:Op donderdag 21 september 2006 12:02 schreef chacama het volgende:
[..]
Toch weer die zolder he...Moonah. Dus het lijkt me logisch. Jij moet naar zolder om te kunnen beginnen. WIe had dat ook al weer gedroomd????
Nee het is veel te warm vandaag!quote:En veel boodschappen in huis gehaald...........Jipppppppieeeeeeeee......laat het puffen maar beginnen....
Mag bestquote:Op donderdag 21 september 2006 12:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oei pepernoten.... lekkkkkkuuuuuurrrr !!! maar mag niet he??? teveel kaneel zit erin... beetje mag he???![]()
![]()
Ik ken hem lekker nietquote:Op donderdag 21 september 2006 11:58 schreef Moonah het volgende:
En de combinatie 'pepernoten' en 'rommelen' maakt dat ik nu een fucking Sinterklaasliedje in mijn hoofd heb.![]()
![]()
Rommeldebooooommel, wat een gestoooommel, hoor ik me daar op de zoooholder...
Zo, nu hebben jullie hem ook in je hoofd.![]()
En ik ben vanochtend ook al fanatiek de zolder aan het opruimen...quote:Op donderdag 21 september 2006 12:02 schreef chacama het volgende:
[..]
Toch weer die zolder he...Moonah. Dus het lijkt me logisch. Jij moet naar zolder om te kunnen beginnen. WIe had dat ook al weer gedroomd????
Misschien niet de meest katvriendelijk methode, maar blijkbaar wel de meest effectieve.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:17 schreef cattie het volgende:
1 van mijn katten wilde de hele zwangerschap op me zitten. Gek werd ik ervan! Ook wel lief hoor.![]()
Ive hebben ze de eerste week gemeden als de pest, in een grote boog liepen ze om hem heen. Nu negeren ze hem gewoon, heel soms komen ze even snuffelen. Ze vinden ook alle babyspullen niet interessant, behalve de box (lekker zacht kleed), maar daar heb ik in 1 dag een einde aan gemaakt. Ik was namelijk chagerijnig en toen sprongen ze in de box (Ive lag er niet in) en ik was zo boos dat ik naar ze geschreeuwd heb en ze eruit gegooid heb.Ze hebben het nooit meer gedaan.
WTFquote:Op donderdag 21 september 2006 12:24 schreef bixister het volgende:
handig toch, huisdieren: mijn hypofyseloze en dus bleekgele kikker kleurde destijds spontaan groen toen ik 'm wat urine inspoot. toen wist ik het zeker: ik was zwanger!![]()
Die van mij wilde niet in de plee blijven zitten. Toen heb ik de billetjes maar opgegeten, maakte hij zich toch nog een beetje nuttig.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:24 schreef bixister het volgende:
handig toch, huisdieren: mijn hypofyseloze en dus bleekgele kikker kleurde destijds spontaan groen toen ik 'm wat urine inspoot. toen wist ik het zeker: ik was zwanger!![]()
Ik moest wel lachen...quote:
Maar jij krijgt een baby. Ook leuk!quote:
Neuk, laat je niet in de war brengen door allerlei uitspraken van al dan niet deskundigen. Kies er één op wie je vertrouwt en verder zal het allemaal wel. Tenminste, dat werkt bij mij. Maar ja, bij jou is de á terme datum sowieso al een paar keer veranderd he...quote:Ben trouwens naar therapie geweest vanochtend. Mevrouw zei dat ik er heel anders uitzag dan vorige week! Beeb is ingedaald volgens haar... Zou zomaar kunnen, mijn buik hangt ergens richting knieën vond ik zelf alAnyways.... Volgens haar kan ik nooit 33+ wk zijn, minstens 2 verder. Tja, nu weet ik het dus ook niet meer! Ik zei het de hele tijd toch al!
quote:Op donderdag 21 september 2006 12:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die van mij wilde niet in de plee blijven zitten. Toen heb ik de billetjes maar opgegeten, maakte hij zich toch nog een beetje nuttig.
tsk, 't juiste knopje zeker niet ingetoetst?quote:Op donderdag 21 september 2006 12:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Die van mij wilde niet in de plee blijven zitten.
Ik ga van de zaken uit zoals ik ze al die tijd in mijn kop had, en dat zou betekenen dat ik 2 weekjes verder ben. Tot nu toe klopte dat nog continu.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen...![]()
[..]
Maar jij krijgt een baby. Ook leuk!
[..]
Neuk, laat je niet in de war brengen door allerlei uitspraken van al dan niet deskundigen. Kies er één op wie je vertrouwt en verder zal het allemaal wel. Tenminste, dat werkt bij mij. Maar ja, bij jou is de á terme datum sowieso al een paar keer veranderd he...
Ik kreeg gisteren ook weer een heel ander verhaal bij de gyn dan ik tot nu toe van alle andere artsen had gehoord. In eerste instantie grote verwarring, daarna gewoon lekker van me af laten glijden.
Wij kregen een gratis maxi-cosi bij de babykamer. Dus ik denk wel dat er het een en ander te onderhandelen valt als je alles bij 1 winkel koopt.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En als je alles wat je nodig bent voor de baby in 1 winkel koopt kun je dan op een fikse korting rekenen?
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:21 schreef Suzanna het volgende:
Eventjes klagen hier...
Had mijn moeder aangeboden vanmiddag op m'n kleintjes te passen zodat ik naar de vk kon... kan ik ineens vanalles niet vinden, ben ik m'n envelop kwijt met vk-kaart, mijn portemonnee, vind ik mijn portemonnee maar zit er geen buskaart in, én geen geld, én geen pinpas... Dus bus gemist en kan ik niet naar de vk.![]()
![]()
heb ik weer he...
Probeerde net de vk te bereiken dat ik niet kon komen, is het nummer alleen van 10-12 's ochtends bereikbaar en kun je (voor spoed alleen! Stel je voor!) het 06-nummer alleen bellen. Ik heb maar een smsje gestuurd.
En nu heb ik rugpijn en buikpijn en hoofdpijn en staat het huilen me nader dan het lachen ...(tja, zulke dingen vind ik altijd heel erg
... )
En hoe laat je het ons weten? Met een buikfoto! Ik had liever die kikker gezienquote:Op donderdag 21 september 2006 12:24 schreef bixister het volgende:
Ja, want je hebt de hele ochtend op met je luie reet op de bank gezeten, gewacht tot je moeder er was om de kids ongewassen, niet gekleed, en vooral zonder eten aan haar over te dragen. Om nog maar te zwijgen wat je voor jezelf al gedaan hebt en verder allemaal niet nog meer in de uren die te kort lijken voor elkaar hebt gekregen. Dus, ja het is helemaal jouw eigen schuld...... Miepie....die dingen gebeuren. En, ja het is rot en vervelend. Maar het is niet zo erg jouw schuld als dat je nu zegt. Misschien was het handig geweest als je alles bij elkaar hebt liggen op een vaste plek, maar ook dan raak je nog dingen kwijt.....quote:Op donderdag 21 september 2006 14:32 schreef Suzanna het volgende:
PM-girl, m'n moeder heeft een auto, maar de kinderen liggen te slapen... dus dat heeft ook geen zin..
Githa, ik kan ze niet meer bereiken op hun normale nummer en ik durf het 06-nummer niet te bellen omdat dat alleen maar voor spoed is...(erg lastig vind ik dat als ze zowat niet bereikbaar zijn op een normale manier...)
Chacama, gelukkig ben ik dan niet de enige die om zulke situaties moet huilen. Ik heb er meerdere meegemaakt (tja, met kinders kun je echt ook niet alles voorzien dus zulke dingen komen dan ook weleens voor) en elke keer moest ik eigenlijk huilen omdat ik me dan zó rot voel. Voel me nu ook super rot, want m'n moeder is er speciaal voor gekomen en nu kan ze weer naar huis...alleen maar door zulke stomme dingen![]()
(en omdat ik weer zo stom ben geweest, want tis toch uiteindelijk m'n eigen schuld...als ik 's ochtends had gezocht was het waarschijnlijk niet gebeurd
)
cleargreen!quote:Op donderdag 21 september 2006 14:35 schreef beefcake het volgende:
En hoe laat je het ons weten? Met een buikfoto! Ik had liever die kikker gezien
En ik heb ooit de alternatieve zwangerschapstest van "de naald in de ijzeren pot" in OUD geintroduceerd.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:08 schreef dutchie het volgende:
Voor degenen die het niet weten; vroeger werd soms de kikkerproef gedaan voor de komst van de predictors en de clear blue's.
Hoe werkt die? Je maakt me nieuwsgierigquote:Op donderdag 21 september 2006 14:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
En ik heb ooit de alternatieve zwangerschapstest van "de naald in de ijzeren pot" in OUD geintroduceerd.
mij ookquote:Op donderdag 21 september 2006 15:05 schreef reese.com het volgende:
[..]
Hoe werkt die? Je maakt me nieuwsgierig
Ik wil mijn vriend best vragen of ie een potje voor je wil volblaffenquote:Op donderdag 21 september 2006 14:38 schreef reese.com het volgende:
Ik vind het tijd voor een baby en 't kan me niet schelen van wie.Wie biedt zich aan?
Hahahaha, oke ik had me niet gerealiseerd dat je het ook zo op kon vattenquote:Op donderdag 21 september 2006 15:13 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik wil mijn vriend best vragen of ie een potje voor je wil volblaffen![]()
Nah, wat heeft Verdonk hier nou weer mee te makenquote:Op donderdag 21 september 2006 14:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
En ik heb ooit de alternatieve zwangerschapstest van "de naald in de ijzeren pot" in OUD geintroduceerd.
idd leuk topic,quote:Op donderdag 21 september 2006 15:11 schreef YPPY het volgende:
Dat was echt een supertopic.
topic met test: Wachten op het tweede streepje #40
bronquote:Ga niet in bad, douchen mag wel, maar niet met zeep wassen van onderen. Pas als je goede weeën hebt en de verloskundige heeft geconstateerd dat er ontsluiting is, dan mag je weer in bad.
En ook een miniversie voor de babykleertjes maken hè!quote:Op donderdag 21 september 2006 19:35 schreef linda856763 het volgende:
Die nesteldrang wordt steeds dringender zeg. Ik ga nu dit maken en dan morgen de kledingkast reorganiseren.
![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 20:01 schreef snoopy het volgende:
[..]
En ook een miniversie voor de babykleertjes maken hè!
gezellig hequote:Op donderdag 21 september 2006 19:56 schreef Brighteyes het volgende:
Dat liedje er ook bij!
Succes Linda!
En ik dacht net: PM-girl is misschien wel doorgegaan met rommelen, en ligt nu te puffen, maar ook al niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:43 schreef PM-girl het volgende:
Ik dacht: BM is begonnen, maar nog niet dus....
Nee nee, jij bent morgen aan de beurt.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:06 schreef linda856763 het volgende:
En ik dacht net: PM-girl is misschien wel doorgegaan met rommelen, en ligt nu te puffen, maar ook al niet.![]()
Sorry Chacama, gooien we je hele schema in de war! Maar we hebben nog tot zaterdag toch?
Neeeeee, niet tot zaterdag. We gaan namelijk uit van mijn uitgerekende datum ennnnne die ligt op vrijdag. Morgen ben ik precies 30 weken zwanger dus ergens morgen voor 12 uur 's nachts moeten er toch echt twee uit de lijst zijn....quote:Op donderdag 21 september 2006 21:06 schreef linda856763 het volgende:
[..]
En ik dacht net: PM-girl is misschien wel doorgegaan met rommelen, en ligt nu te puffen, maar ook al niet.![]()
Sorry Chacama, gooien we je hele schema in de war! Maar we hebben nog tot zaterdag toch?
morgen.....nu ga ik slapen... trustequote:Op donderdag 21 september 2006 21:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ja dat kindje is er nu wel lijkt me, ze zal er wel lekker van genieten nu, en terecht natuurlijk!
Mijn vriend vond het wel oke eigenlijk wat ik had uitgezocht, hij gaat nog wel een keer mee om het live goed te keuren
Alleen de kinderwagen, daar moeten we nog een robbertje vechten om de kleur...ik vond de aquablauwe wel heel leuk, nu wil hij bruin!!! Bruin vind ik echt niks, maar hij wil een donkere kleur, is bang dat een lichte kleur snel vies wordt.
En dan hebben we de discussie nog over of je de kinderwagenbak (reiswieg) op de grond neerzet buiten.....lijkt mij niet dus, en hij denkt van wel. Tja dan wordt ie vies natuurlijk.
Jullie mening graag!!!
Sorry! Ik begrijp dingen verkeerd denk ikquote:
Ik heb gedouched voor ik de verloskundige belde zelfs. Zo bang was ik anders te weinig tijd te hebben (ik wist dat ik naar het ziekenhuis zou moeten).quote:Op donderdag 21 september 2006 18:20 schreef Bass-Miss het volgende:
Neenee! Gewoon ter info!
Ik wil gewoon proper de bevalling ingaan en was al aan het denken dat ik me niet meer fatsoenlijk kon wassen moest....
Ben gewoon scenarios aan het uitdenken.
Daar was de foei voor bedoeld! Ach ja, preuts meisje hier. Beetje dan.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:13 schreef Neuk het volgende:
Ik wil mijn vriend best vragen of ie een potje voor je wil volblaffen![]()
Gáááááádver.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:34 schreef linda856763 het volgende:
o, en ik kan melden dat prostaglandines op mij, en op Plurkje, nog geen effect hebben![]()
![]()
Vraag niet hoe, maar het was wel leukquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:42 schreef Moonah het volgende:
Gáááááádver.
Hebben jullie 'het' gedaan???![]()
Hoe?quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:45 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Vraag niet hoe, maar het was wel leuk![]()
![]()
bij Sugar werkte het ook wel...
En dan nóg geen resultaat.quote:
Sja, en met hechtingen enzo, zal het ná de bevalling ook nog wel even duren... Man, ik was bijna vergeten hoe het moest.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dan nóg geen resultaat.
Naja, het was iig leuk!
Da's waar ook, daar kun je het ook nog voor doen....
Die hadden ze bij ons niet meer. Maar goed ook, want eigenlijk heb ik zat rompertjes...quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:47 schreef minoes_ het volgende:
Ik heb de roze rompers maar laten liggen en die blauw/groen/wit/multi maar meegenomen,kan ook voor een meisje lijkt mij.En de kamer word toch ook lime/aqua/fucsia,dus dan vind ik dat wel leuk,kleertjes in die kleuren.
damn, ik ben net te laat zie ik!quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:02 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Oké, Ik80, we houden er over op
Ik wil het best doen, maar ik vind eigenlijk gewoon dat Mjammetje zelf moet updaten, want het is toch haar droppie enzoquote:Op donderdag 21 september 2006 11:22 schreef linda856763 het volgende:
Troel, kom op, jij zou toch een update geven?Of gaan ze het toch zelf doen?
Ik wil nu eindelijk wel eens boven aan het lijstje staan
En waar o waar zijn PM-girl en Bass Miss?
Ik vond gewoon mijn man erg liefquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:46 schreef PM-girl het volgende:
Linda, ben je soms ongeduldig?? Jij wilde gewoon bij die 4 procent horen!
Heb pas wel ergens gelezen dat het niet altijd aan te raden is.
Persoonlijk was het voor mij een maandje geleden al niet meer zo leuk, dus tenzij een vk me verplicht, is het voorlopig niet hier!
Ook wel begrijpelijk, in ieder geval goed nieuws dat het kindje er is! kun je niet even laten weten aan haar dat wij staan te springen van ongeduld?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:08 schreef Troel het volgende:
Ik wil het best doen, maar ik vind eigenlijk gewoon dat Mjammetje zelf moet updaten, want het is toch haar droppie enzo
Maar ze is inderdaad bevallen en voor zover ik weet gaat alles goed met moeder en kind (en met vader)
Chacama, kun je met je huisarts gaan praten? - ik weet niet of dat iemand is met wie je goed kunt praten, maar hij/zij kan wel goede ideeën hebben. En zo te horen heb je wel hulp nodig, want zoveel harde buiken lijken me niet goed...quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:42 schreef chacama het volgende:
Zou eigenlijk het liefst even met iemand hierover willen praten. Iemand die me even kan helpen om de boel weer op de rit te krijgen. Gewoon in praktijk, maar ook in mijn hoofd. Maar eens zien of ik zo iemand kan vinden.
En met het risico dat ik jullie nu allemaal over me heen krijg dat ik het dus echt rustig aan moet doen........... Hoe erg is het ook al weer al, als je veel (alleen als je ligt en stilzit niet) harde buiken hebt????
Ze had het erover dat ze nog wat wilde bijslapen, maar dat ging over gisteren. Ik zie haar ook verder niet online en vind het niet echt gepast om haar nu te smssen, want ze zal wel bekaf zijn.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:12 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ook wel begrijpelijk, in ieder geval goed nieuws dat het kindje er is! kun je niet even laten weten aan haar dat wij staan te springen van ongeduld?![]()
Misschien kan de huisarts een uitzondering maken en bij je langskomen? Hij maakt toch meestal een ronde?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:56 schreef chacama het volgende:
En nog een vraag. Ik twijfel of ik misschien niet toch een blaasontsteking heb. Moet veel plassen en dit in combi met de harde buiken ???? Heb geen branderig gevoel of zo, maar het vele plassen (en kleine beetjes) doet me twijfelen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat die gup op mijn blaas zitten te duwen.... pffff lekker hoor die twijfel. Toch, maar dadelijk ff de HA bellen en overleggen. Zie alleen nog niet hoe ik mijn plasje daar ga krijgen. Misschien krijg ik de antibiotica wel gewoon mee zonder dat ik langs kom ?????
Ik denk dat dat in vergeljiking met de kinderstoel iets boven het budget is. En eigenlijk heb ik een hekel aan video's. Oké, die van het kindje zullen leuk zijn, maar ik heb er zo'n hekel aan om mezelf terug te zien op film...quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:05 schreef PM-girl het volgende:
Linda, wij hebben een videocamera gekregen, neemt niet veel plek in, maar wel erg leuk straks! (en nu ook al!)
Ga over een kwartier bellen en dat weet ik of hij langskomt of dat ik iemand moet vinden om mijn plas te halen en langs te bregen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:10 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Misschien kan de huisarts een uitzondering maken en bij je langskomen? Hij maakt toch meestal een ronde?
[..]
Ik denk dat dat in vergeljiking met de kinderstoel iets boven het budget is. En eigenlijk heb ik een hekel aan video's. Oké, die van het kindje zullen leuk zijn, maar ik heb er zo'n hekel aan om mezelf terug te zien op film...
ik bedenk opeens, ik wou nog een 40wk buikfoto maken. Ga dat gelijk maar even doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |