abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42002928
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:03 schreef Neuk het volgende:

[..]

Misschien onaardig van mij te reageren hoor.. maar ik vind jouw gedachtengang ook een beetje krom. Je bent zwanger en daarmee niet gelijk hulpbehoevend. Tuurlijk wil je het beste voor je kind (en voor jezelf) op lange termijn maar misschien is het verstandig eerst eens op de korte termijn oplossingen te zoeken?
Wij hebben ook niet gekozen voor ons kind maar zijn er, net als jullie, hartstikke blij mee. Ik doe naast mijn baan ook een studie en daar steek ik eigen geld in. En wij moeten dus ook dingen laten die we anders wel zouden (kunnen) doen. En ik denk dat dat bij veel meer mensen dan jij denkt zo is... Dat wil niet zeggen dat het kind niet groot wordt! We moeten er alleen wat harder voor werken dan iemand die zijn zaakjes wel op orde heeft.
Succes!

ps hoe denk je dat dat in andere landen gaat eigenlijk?
Het staat er wat verkeerd wat ik bedoel. Ik bedoel niet dat ik noodzakelijk hulpbehoevend ben, maar het is nu meer de twijfel en angst of het wel gaat lukken (ik weet dat het voorbarig is om zo te denken, maarja zo ben ik.) En als het niet lukt of er dan geen andere mogelijkheden zijn dan meteen lenen.
Ik weet heel goed dat er mensen zijn die er slechter voorstaan maar dat vind ik juist het kromme, dat er dan geen enkele hulp is, al zou het maar een beetje zijn omdat een studerende moeder veel minder kan werken. Ik betrok het even op mezelf maar ik bedoelde het meer in het algemeen.

Nouja goed ik ben er al weer overheen hoor.
Ik maak me waarschijnlijk veel te druk. Er zijn mensen die van (veel) minder een heel gezin moeten onderhouden en dat soort dingen dus ons zou het ook moeten lukken.

Nu zal ik erover ophouden.
  donderdag 21 september 2006 @ 08:04:00 #127
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42006413
Eventjes zwaaien naar alle LLM's!

En naar de rest ook.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42006444
Logisch dat je je zorgen maakt Appelsap. En het lijkt me logisch om te uit te zoeken wat de mogelijkheden voor jullie zijn. Het komt vast goed.

Hoe zou het met mjammetje zijn?

Sugar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 21 september 2006 @ 08:24:52 #129
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42006622
Heeft iemand nog een tip mbt jaloerse huisdieren? Of met bv. huisdieren die ander gedrag gaan vertonen?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_42006705
Hey Sugar

Appelsap, kan me voorstellen dat je je hierover zorgen maakte hoor! Dat hoort erbij... alle dingen die nu op je af komen zijn best overweldigend lijkt me! Weten dat je zwanger bent is 1 ding... alles wat erna komt is iets anders!

Ik ga vandaag even naar de vk (zowiezo afspraak) en vraag dan meteen of ik haar moet waarschuwen als ik ook die kinderziekte zou krijgen. Hopelijk ben ik er gewoon immuun voor ... want het ziet er naar uit dat mijn oudste ook ziek wordt.
Mijn moeder komt trouwens vandaag oppassen als ik naar de vk ga, ze is echt zo'n schat! Ik vraag me af of meer moeders hier zo lief zijn?
Ze is ook nog eens pasgeleden geopereerd (nier geheel verwijderd) en is nog steeds aan het herstellen dus ik heb haar op het hart gedrukt dat het alleen kan als ze zich goed voelt. Twee van die kleintjes is niet niets!
pi_42006718
Neuk, bedoel je als de baby geboren is? Ik heb daar een tijdje geleden veel tips over gelezen, dus er zijn vast wel experts hier!! (of in het babietjestopic)
pi_42006767
Suzanna, grote kans dat je al antistoffen hebt tegen de 5e ziekte. Volgens mijn vk hoefde ik me er niet echt zorgen over te maken. Maar vragen is natuurlijk altijd handig.

En ja, ik heb ook zo'n lieve moeder. Ze neemt nu, tijdens mijn zwangerschapsverlof, elke maandag vrij om hier in huis te komen helpen. Dus dat is fijn. En mijn schoonmoeder komt op dinsdag.
Echt blij ben ik daarmee.
  donderdag 21 september 2006 @ 08:40:09 #133
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42006795
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Neuk, bedoel je als de baby geboren is? Ik heb daar een tijdje geleden veel tips over gelezen, dus er zijn vast wel experts hier!! (of in het babietjestopic)
Nou, dat mormel hier doet nu al vreemder dan normaal. Ik word echt moedeloos van dat gezeik in de hondenmand bv. Elke dag kunnen we het kussentje van onze teckel in de biotex zetten omdat de kat erin zeikt...
Ik ben zo bang dat ie dat ook in de box gaat doen, en op het zitzakje (ik wil zo'n doomoo aanschaffen).
De box staat al een aantal weken in de kamer speciaal om hem te laten wennen (wel zonder boxkleed natuurlijk) en dusver blijft ie eruit. Maar wat als er straks iets 'warms' in ligt? Wat als ie er bovenop gaat liggen? Hij gaat nu ook al telkens zo vreemd opdringerig op mijn buik liggen. Ik weet het niet, hoor... maar ik heb er zo weinig vertrouwen in. Ik word er moedeloos en verdrietig van als ik zie dat niets effect heeft. Dure spuitfles met speciaal spul voor katjes gehaald zodat ze niet overal zeiken... nou het werkt wel 5 minuten! Daarna is dat kussentje weer helemaal zeiknat.

en mijn moeder is de beste de liefste oma gaat ze ook nog es worden! De meest begripvolle vrouw op de wereld, da's mijn moeder ook
Iedere golf van de zee,
pi_42006870
Ik heb wel eens de tip gehoord om voordat de baby er is, de box te vullen met ballonnen. Dat vinden katten meestal eng en zo leren ze er uit te blijven.
pi_42006873
Wow Snoopy, jij hebt gewoon twee helpende moeders!! Lief is dat he
Ik ga het idd gewoon vragen aan de vk, heb besloten om de huisarts niet te bellen. Hij kan over de telefoon toch niet zeggen wat het is en of het gevaarlijk kan zijn, én ik voel me ook nog helemaal niet ziek (wel doodmoe, maar dat is een ander verhaal )... Bedankt voor je geruststelling!

Neuk, wat lijkt me dat vervelend zeg! apart wel, dat ze het aanvoelen dat je zwanger bent. Dat vind ik dan weer wel iets moois hebben... maar dat gedrag erbij is wel heel erg lastig en vervelend natuurlijk ... Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt!
(je moeder klinkt wel heeeeel geweldig! Echt fijn voor je. Ik vind die van mij ook de liefste schat van de hele wereld, maar da's die van mij he Ik vind trouwens wel dat ik echt bof met haar en vraag me af waaraan ik het verdiend heb, want ik hielp haar vroeger zowat niet als opstandige tiener... )
  † In Memoriam † donderdag 21 september 2006 @ 08:49:38 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42006947
ik had ook zo'n jaloerse kat. ik heb het bijna een jaar volgehouden, maar kon bijna doorlopend dweilen.
op een gegeven moment werd ik er hypernerveus van. ik was de hele dag aan het opletten of katlief ergens overheen/tegenaan aan het zeiken was.
toen heb ik de knoop doorgehakt en hem opgegeven voor herplaatsing.
dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik zelf een ander huis voor hem vond.
maar ik ben bang dat het niet over gaat.
pi_42006987
En de kat met de kop onder de kraan zetten,als ze heeft gepiest?Of met de plantenspuit erachteraan?Schijnt ook te helpen Succes!

Greotjes,Minoes
pi_42007044
Onze katten zijn totaal niet jaloers. Ze komen af en toe een keer aan Anna snuffelen, maar vinden het niet boeiend. Toch laten we ze niet met haar alleen. Ik denk niet dat ze bij haar gaan liggen, maar als ze schrikken, willen ze nog wel eens wegspringen (met flinke nagels).

Mijn (schoon)moeder wil wel komen helpen, maar dat zie ik zelf niet zo zitten. Ik deed het liever zelf, anders moet ik zo letten op wat ik zeg de hele dag.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 21 september 2006 @ 08:58:09 #139
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42007048
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:44 schreef snoopy het volgende:
Ik heb wel eens de tip gehoord om voordat de baby er is, de box te vullen met ballonnen. Dat vinden katten meestal eng en zo leren ze er uit te blijven.
Gaf ik die tip hier niet?
Het geeft echter geen garanties en al helemaal niet voor het ledikantje...
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:52 schreef minoes_ het volgende:
En de kat met de kop onder de kraan zetten,als ze heeft gepiest?Of met de plantenspuit erachteraan?Schijnt ook te helpen Succes!

Greotjes,Minoes
kop onder de kraan en zelf half opengekrabt worden lijkt me niet verstandig ook ivm toxoplasmose niet. Daarbij helpt het niet en maak je ze alleen onzeker en bang. Plantenspuit? Yeps die kent ie wel, maar hij doet het altijd als je het niet ziet. Want hij weet heus wel dat het niet hoort. En zijn poepbak is ook echt schoon! Ik heb zelfs gecontroleerd! Dus daar kan het ook niet aan liggen, helaas...
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik had ook zo'n jaloerse kat. ik heb het bijna een jaar volgehouden, maar kon bijna doorlopend dweilen.
op een gegeven moment werd ik er hypernerveus van. ik was de hele dag aan het opletten of katlief ergens overheen/tegenaan aan het zeiken was.
toen heb ik de knoop doorgehakt en hem opgegeven voor herplaatsing.
dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik zelf een ander huis voor hem vond.
maar ik ben bang dat het niet over gaat.
Ik heb hetzelfde gevoel, dit aangeleerde gedrag (want dat is het gewoon) dat leert hij hier in huis nooit meer af.... Niet als je er al zo veel geld in hebt gestoken dat je eigenlijk al lang een oplossing had moeten hebben. Maar het is verder zo'n leukerd!
Iedere golf van de zee,
pi_42007220
Goedemorgen. Meld.
Brr, ik ga maar iets leuks doen vandaag - weet nog niet wat, want anders gaat dit een vreselijke baaldag worden geloof ik. Ik zit maar te wachten op een heeeel klein tekentje dat er iets gaande is in mijn buik, maar niets .

Neuk, geen tips, alleen sterkte met je diertje(s) -wij hebben alleen twee vogels in een kooi, dat moet geen problemen geven denk ik. Ze hebben alleen nog wel eens de neiging om geluiden te proberen te overstemmen. Dat wordt nog wat tijdens een huiluurtje.

En nog steeds geen bericht van Mjammetje? Spannend hoor. Zou ze nu thuis of in het zkh bevallen...?

en nu word ik ook nog bijna jaloers op alle mensen met lieve moeders. Ik en mijn moeder, dat is echt haat-liefde... Ik wil haar er wel bij betrekken, maar ze irriteert me zo - hyper, druk, mond staat nooit stil - ze belt me nu telkens met smoesjes, terwijl ze weet dat ik niet aldoor updates wil geven, ik bel heus als het er is.... Maar ze is wel heel leuk en lief en goed met kinderen, dus een leuke oma zal ze echt wel worden..

Oké, ik ga snel wat anders doen, en mijn humeur komt ook wel weer goed.
Eva
pi_42007409
Oh ja, hier ligt mini niet meer dwars! Gister gevlost, en de nacht ervoor was mijn buik één grote pulserende bult. Is ze ws toen goed gaan liggen zodat vlos gister keurig kontje omhoog koppie naar beneden kon constateren.
Ik moet nu elk half uur plassen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 21 september 2006 @ 09:33:00 #142
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_42007632
Mjammetje, zet hem op
Ben je een dag niet online is er gewoon een bevalling aan de gang..

Bedankt voor jullie lieve reacties op het draaien van beebje, het heeft me goed gedaan. Ik probeerde er weinig aan te denken, maar toch onbewust of bewust weet niet hield het me erg bezig.

Linda, ik denk inderdaad ook dat je gewoon onzeker is over wat er allemaal gaat gebeuren. Hij heeft er natuurlijk totaal geen invloed op. Nog even volhouden meid, ik hoop voor je dat je toch "normaal" kunt bevallen en dat het allemaal goed zal gaan.

Ik weet nu wat nesteldrang is Gisteren zijn en ik de hele dag bezig geweest met schoonmaken en vandaag gaan we "vrolijk" verder. Ik was denk ik iets te enthousiast, kon s'avonds nog amper lopen van de steken in mijn d s
Gewoon rustig aan doen vandaag. Het is toch ook weer van dat klote weer vandaag zeg!!. Bijna herfst dus regen, wind en hagel wil ik zien geen zon

Fijne dag iedereen, Wendy gaat weer aan de schoonmaak. Stel je voor dat het morgen komt dan moet alles wel klaar zijn
  donderdag 21 september 2006 @ 09:33:02 #143
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42007633
quote:
Op donderdag 21 september 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, hier ligt mini niet meer dwars! Gister gevlost, en de nacht ervoor was mijn buik één grote pulserende bult. Is ze ws toen goed gaan liggen zodat vlos gister keurig kontje omhoog koppie naar beneden kon constateren.
Ik moet nu elk half uur plassen.
Grote mensenpampers om!
Ik hoop dat ze zo blijft liggen Is toch mooi! Scheelt weer troubles...
Iedere golf van de zee,
pi_42007780
Mwana, ellek foordeel hep se naadeel...

Linda, hier ook een zeer problemetische verstandhouding met fam/oma..oma is wel geweldig als oma en danielle adoreert haar...

Huisdieren: ik heb er zelf geen last van gehad, weet eik ook geen tips. Het vervelende van katten is, is dat ze zo'n eigen willetje hebben en zo moeilijk dingen kunnen afleren. Mijn hond heb ik kindproof gemaakt door hem pas aandacht te geven als danielle in de kamer was. Of een middagje extra snoepjes geven en beleonen als hij rustig bleef als danielle naar hem toekroop...dat soort acties. Nu kan danielle hem zelf eten geven en zo, dus nu is er geen centje pijn meer. Maar de katten

Appelsap, ik word van de hormonen ook enoooorm regelig hoor (zo heb ik danielle, 2,5 jaar oud, al voor een school aangemeld)...en het is ook wel verstandig vind ik om van tevoren wel te weten waar je aan toe bent. Soms is er zomaar ineens een regeling waar je gebruik van kan maken. En zo niet, is dat ook wel weer fijn om te weten want dan kun je over op plan B....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_42007984
Nog geen nieuws van mjammetje?Ik hoop dat deze toch niet meer nodig zijn,maar vooruit,ik gooi er nog maar 1 in

Kom net bij de kruidvat vandaan.Daar hebben ze 7 rompers voor een tientje,zo Heb maar meteen 2 pakken gekocht,in 2 verschillende maten.Moet me wel beheersen om ze niet alvast te gaan wassen
Ik denk dat ik eerst maar aan 1 van de 3 bananendozen begin,daar zitten nog enorm veel kleertjes in.Ook een paar shirtjes met vlekjes Hoe dat nou kan,want alles is er gewassen ingegaan.Eerst maar even in de was dus en als t er niet uit wil,dan ga ik ze proberen te verfen.
Linda,doos chocola in de buurt,wil misschien ook helpen voor je humeur

Groetjes,Minoes
pi_42008634
Jeuj! Mwanabeeb ligt ook goed! Fijn hoor!
En wat een gedoe met die beesten zeg Neuk...
Appelsap, step by step. Nare situatie nu, maar er komt altijd overal een oplossing voor. Ja, heel makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, maar wél waar. Ik vond de post van Neuk ook wel een goede relativerende.

Linda, ook hier dubbele gevoelens qua moeder hoor.
Heel lief, zorgzaam, betrokken etcetc, maar grrrr, keerzijde is het betuttelende/beklemmende.
Dus, you're not the oly one!

Verder heb ik eeeeeindelijk weer eens lekker geslapen!

En Mjam-mjam-mjammetje.... hoe gaatie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42008753
Ow,vergeet ik helemaal te vertellen,dat ik vanmiddag voor de eerste keer naar de vlos ga hier.Ik had gisteren gebeld en kon vandaag meteen komen.Straks ook meteen een nieuwe huisarts regelen en dan zijn we weer helemaal bij wb de gezondheidsdingen.Zal wel even aan de vlos vragen wat ik allemaal nog moet regelen.Volgens mij kraamzorg en verzekering moet ik ook nog bellen.Vanmiddag volgt de update

Groetjes,Minoes
pi_42008818
quote:
Op donderdag 21 september 2006 09:51 schreef minoes_ het volgende:
Eerst maar even in de was dus en als t er niet uit wil,dan ga ik ze proberen te verfen.
Vlekken gaan er met verven niet uit hoor.
Tenzij je iets heel donker verft, dan wil het wel eens lukken.
En veel plezier bij de vlos! Echo? Hartje luisteren?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42009356
Zo dan. Had eigenlijk wel een baby-bericht verwacht. Maar ik bendan ook verder helemaaaaaaaal niet ongeduldig of zo.....

Moonah lekker geslapen. Mooooooi zo....
Minoes naar de VK lekker benieuwd wat er gaat gebeuren...
Mwana een baby op d'r kop in je buik. Heerlijk is dat. Lekker straks die voetjes in je ribben ter bevestiging dat het goed is....

Gevoelens qua moeder. Tja.....ik zeg denk ik even niets. Mijn schoonmoeder kan me niet ondersteunen omdat ze kanker heeft en mijn eigen moeder ben ik al kwijt geraakt aan die K*T ziekte. Dus ookal zouden ze willen (en dat zou volgens mij nog goed gaan ook), gaat het niet. Nee.....nu even geen tranen.....heb ik geen zin in!!!

Verder heeft mijn buik in de afgelopen 2 weken een behoorlijk spurt gemaakt. Als je op de link klikt dan kom je op mijn 'afval-site'. Alleen houdt ik nu bij wat ik aankom. In gewicht en omvang. De rode lijn is mijn gewicht sinds het begin van de zwangerschap, de gele de omvang van mijn buik en de paarse is mijn taille omvang....

mijn gewicht en buikomvang

Mjammetje (zijn ze nog nodig???)
  donderdag 21 september 2006 @ 11:16:02 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_42009915
Ik gok dat er snel genoeg vers baby nieuws zal komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties