Rustig aan doen he Linda, en goed voor jezelf (blijven) zorgen hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:33 schreef linda856763 het volgende:
Zo, terug van boodschappen doen, net een avocado opgesmikkelden wat gedronken, alle ramen wagenwijd open, en ik voel me al een stuk beter.
Ik vergeet soms een beetje om voor me zelf te zorgen, en vooral genoeg drinken doe ik niet echt. Dus ik denk dat dat het was, maar ik hou het in de gaten hoor!
En morgen zal ik wel een karaf met water voor mezelf klaar zetten, en zorgen dat die leeg is aan het eind van de dag...
Ik ben nu trouwens de rest van de week aan het volboeken met afspraken. Alles onder voorbehoud, maar wel lekker, het geeft wat afleiding...
Mooi joh!! En weer een jongetje!quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:50 schreef sweaty het volgende:
Hier ook een jochie hoor (zie vorig deel). Vanmiddag hebben we een echo gehad om de ligging en de groei te bepalen en beebje is gedraaid!!!. Ik voelde al 3 dagen "schopjes" bovenin i.p.v. onderin, maar durfde er niet teveel op te hopen. Alles is goed en als hij zo doorgroeit zoals hij nu doet, zal hij bij de geboorte ruim 7,5 pond zijn, een gezonde stevige knaap dus
Moest het even zeggen
Oh, echt, wat fijn Sweaty! Een hele zorg minderquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:50 schreef sweaty het volgende:
Hier ook een jochie hoor (zie vorig deel). Vanmiddag hebben we een echo gehad om de ligging en de groei te bepalen en beebje is gedraaid!!!. Ik voelde al 3 dagen "schopjes" bovenin i.p.v. onderin, maar durfde er niet teveel op te hopen. Alles is goed en als hij zo doorgroeit zoals hij nu doet, zal hij bij de geboorte ruim 7,5 pond zijn, een gezonde stevige knaap dus
Moest het even zeggen
nou het was de eerste keer dat ze het meette.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef ik80 het volgende:
mijn baarmoeder was ook 25 cm bij 26 weken, help? Nee hoor tegen mij deed ze er niet vreemd over. Ik geloof dat het er meer om gaat dat het iedere keer groeit als je komt? Ik zat nu op 31 cm bij 34 weken 4 dagen.
geniet er lekker van linda.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:50 schreef linda856763 het volgende:
Tegen mij zei de vk altijd dat het aantal cm ongeveer overeen zou moeten komen met het aantal weken. Dus 25 cm is prima voor 26 weken toch?
Ik heb het gehad voor vandaag. Niets bijzonders, maar ik ga nu lekker in bed liggen met wat tijdschriften, de afstandsbediening, een pot thee en wat chocola.![]()
![]()
Jaha!!quote:
Grappig he?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gister mijn kindje echt gevoeld voor het eerst.
Ik voelde aan mijn buik en merkte dat die aan de ene kant dikker was dan aan de andere kant. Dus ik ging wat beter voelen en ik voelde echt een harde grote bol, het hoofdje (of heel misschien de billetjes?). Zo lief!
oooooooooh wat mooi. Heerlijk gevoel is dat.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gister mijn kindje echt gevoeld voor het eerst.
Ik voelde aan mijn buik en merkte dat die aan de ene kant dikker was dan aan de andere kant. Dus ik ging wat beter voelen en ik voelde echt een harde grote bol, het hoofdje (of heel misschien de billetjes?). Zo lief!
Ja klopt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef E.T. het volgende:
ik denk dat een geboortelijst iets typisch belgisch is?
Is dat net zoiets als een huwelijkslijst? Een verlanglijst die bij bepaalde winkels ligt, waar de visite uit kan kiezen voor de kado's?
quote:Op woensdag 20 september 2006 03:58 schreef mjammetje het volgende:
Joehoe![]()
![]()
![]()
Vruchtwater is net geknapt.
quote:mijn kerel is al half ingestort geloof ik...hij puft en zucht en drinkt warme melk.
Was ik Appelsap vergeten!quote:Op woensdag 20 september 2006 10:40 schreef Suzanna het volgende:
Appelsap, wat leuk dat je je kindje gaat voelen! Wel apart hoor, dat het kindje echt aan één kant lag. Ik heb dat zelf zo vroeg niet gevoeld volgens mij. Lijkt me wel gaaf!
Dát lijkt me raar!quote:Op woensdag 20 september 2006 10:59 schreef Suzanna het volgende:
Bij de bevalling van Noa was het vruchtwater zowat 'weg' leek het wel (na 24 uur gebroken vliezen en weeën) en zag ik haar heel duidelijk 'liggen' als ik naar m'n buik keek.
quote:Op woensdag 20 september 2006 12:32 schreef PM-girl het volgende:
Kastone, ook jij voelt leven! Leuk he!
Het moet er toch echt van komen, dus toe dan maar...quote:inwendig onderzoek, tsja, het is voor het goede doel he!
Ach, heel herkenbaar PM! Alles is klaar, en staat klaar, dus laat maar komen. Maar shit, ben je zelf klaar voor wat gaat gebeuren, en durf je wel...Kan je lichaam het wel aan, is het kindje sterk genoeg...quote:Hier gaat het wel. Voel me niet optimaal, misselijk al een paar dagen en benauwd. Gisteren bij de vk goed nagekeken, alles ok. Ze gaf aan dat ze nu een gewicht verwachtte van 7,5 a 8 pond, en aangezien ik niet veel ruimte heb, daarom die klachten krijg.
Ik ben het op zich niet zat (fysiek), maar heb wel erg last van angst dat er iets mis zal gaan. Zeker nu het klaar is allemaal, laat het maar komen. Vk heeft me wel gerust gesteld door te zeggen dat ik altijd mag bellen als ik het op wat voor manier dan ook zat ben. Daarna in de auto even een potje zitten huilen.
Dus het kan beter.
quote:Op woensdag 20 september 2006 10:29 schreef Moonah het volgende:
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:47 schreef Rottdog het volgende:
Er komt een baby aan *roert in de pan* Er komt een baby aan roert in de pan
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:47 schreef Rottdog het volgende:
Er komt een baby aan *roert in de pan* Er komt een baby aan roert in de pan
Da was mijn dansmovequote:
Mag je hier geen dokter voor bellen? Mss een andere praktijk dan?quote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef Suzanna het volgende:
Weet iemand van jullie welke kinderziektes gevaarlijk kunnen zijn voor het ongeboren kindje?? Mijn jongste dochtertje Emma heeft nu vlekjes op haar gezicht en lijfje (van het weekend had ze koorts/'verhoging en was ze erg hangerig, nu niet meer eigenlijk) en ik vraag me af of het gevaarlijk kan zijn. Iemand? (ben te laat om de dokter te bellen... )
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:35 schreef poemojn het volgende:
Mjammetje succes!
Vandaag in de krant: 'Kraamafdelingen moeten rekenen met wensen gezin'
Kinderziektes tijdens de zwangerschap (Google..)quote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef Suzanna het volgende:
Weet iemand van jullie welke kinderziektes gevaarlijk kunnen zijn voor het ongeboren kindje?? Mijn jongste dochtertje Emma heeft nu vlekjes op haar gezicht en lijfje (van het weekend had ze koorts/'verhoging en was ze erg hangerig, nu niet meer eigenlijk) en ik vraag me af of het gevaarlijk kan zijn. Iemand? (ben te laat om de dokter te bellen... )
Ach gosh...quote:Op woensdag 20 september 2006 12:32 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben het op zich niet zat (fysiek), maar heb wel erg last van angst dat er iets mis zal gaan.
Er gaan verhalen over de 5e ziekte. Die zou schadelijk kunnen zijn voor je in de eerste helft van je zwangerschap. Ik zou even de dokter bellen voor je dochter en de vk voor jezelf. De VK kan je hier een beter antwoord op geven dan ik.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef Suzanna het volgende:
quote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef Moonah het volgende:
En Linda, is je man niet gewoon vreselijk onzeker en maakt hij daarom zo'n stennis? Het is voor hem ook lastig om alles vanaf de zijlijn mee te maken.
quote:Neemt natuurlijk niet weg dat dat gezeur reteirritant kan zijn...
Mijn dokter heeft maar een beperkt telefonisch spreekuur en is na een bepaalde tijd niet meer bereikbaar voor afspraken. Voor spoed kun je dan een ander nummer bellen, maar dit is niet echt spoed te noemen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:09 schreef Moonah het volgende:
Mag je hier geen dokter voor bellen? Mss een andere praktijk dan?
Och, dat zeggen ze je dan vanzelf wel... Je zo'n zorgen maken is ook niets. Maar ik snap je ook wel.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:25 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Mijn dokter heeft maar een beperkt telefonisch spreekuur en is na een bepaalde tijd niet meer bereikbaar voor afspraken. Voor spoed kun je dan een ander nummer bellen, maar dit is niet echt spoed te noemen.
Ja, dat is waar, maar tijdens de bevalling gaan ze een CTG lijn en een druklijn aanleggen, dus dan moeten ze ook daar frommelen. Dan liever voor het eerst tijdens een minder stressvolle situatie.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:55 schreef sjak het volgende:
LindaHet komt er echt op een gegeven moment wel uit, of ze nu voelen of niet
![]()
Van studiefinanciering kan je vaak nog geen boekenpakket van betalenquote:Op woensdag 20 september 2006 18:44 schreef cloarie het volgende:
Appelsap, je krijgt toch wel gewoon studiefinanciering als je wil gaan studeren? En verder zou ik 't ook niet weten, maar volgens mij gelden die regels zelfs als je gescheiden bent (met alimentatie e.d.).
*uit lurkstand* Als student (weet niet of dit ook evt. voor het MBO geldt, vast wel, maar het geldt iig wel voor Universiteit en HBO) kun je lenen tegen een lage rente en het terugbetalen is heel goed te doen. Misschien iets om over na te denken.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:00 schreef appelsap het volgende:
Alles wat ik krijg is 250 euro als ik uitwonend zou zijn. (huur en dergelijke hoef ik dan niet te betalen he als ik samenwoon.) Daar moet ik boekengeld van betalen en lesgeld en alle extra dingen die er bij komen kijken. Ik zie dat nog niet gebeuren van die 250 euro.
partnertoeslag komen we niet voor in aanmerking. Mijn vriend werkt fulltime.
Een normale student kan ernaast werken en voor mij wordt dat moeilijk. Ik snap niet dat er niet zoiets is voor mensen met een kind. (ja, ok is je eigen keuze) Maar voor arme mensen heb je ook zoiets.
Misschien onaardig van mij te reageren hoor.. maar ik vind jouw gedachtengang ook een beetje krom. Je bent zwanger en daarmee niet gelijk hulpbehoevend. Tuurlijk wil je het beste voor je kind (en voor jezelf) op lange termijn maar misschien is het verstandig eerst eens op de korte termijn oplossingen te zoeken?quote:Op woensdag 20 september 2006 17:54 schreef appelsap het volgende:
ik wil gaan studeren omdat ik dat belangrijk vind voor de toekomst en er alleen maar beter van kan worden. Dat kost veel geld en met een kindje heb je al een stuk minder. Maar dat ik dan geen hulp krijg (ik heb niet bewust voor dit kind gekozen) dat vind ik krom. Je zou bijna er bijna van gaan zeggen dat het kind geen vader heeft. (dat meen ik natuurlijk niet want dat is niet wat ik wil)
Ik heb idd ook twee jaar lang flink geleend (en gestudeerd hoorquote:Op woensdag 20 september 2006 19:16 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
*uit lurkstand* Als student (weet niet of dit ook evt. voor het MBO geldt, vast wel, maar het geldt iig wel voor Universiteit en HBO) kun je lenen tegen een lage rente en het terugbetalen is heel goed te doen. Misschien iets om over na te denken.
Lekker is dat he catoot? Bij Dylan zat ik er al op met 13 weken, nu is het helaas niet meer, te weinig animoquote:Op woensdag 20 september 2006 20:52 schreef Catootje het volgende:
....ik kom effe langsvliegen hoor, heb weinig tijd maar heb vandaag zwangerzwemmen gedaan en ik ben gevloerd haha! Eindelijk een cursus gevonden waar je gewoon sport en dus niet alleen maar geklets!
feauteau madame!quote:Op woensdag 20 september 2006 21:08 schreef E.T. het volgende:
Vandaag was Swets vrij en ik was gewoon aan 't werk.. Ik kom thuis en 't eerste wat hij zegt: "is je buik ge-explodeerd ofzo???"
Ik geloof dat ik vandaag een groeispurtje heb gehad dus. De hele dag heeft m'n buik op spanning gestaan, veel harde buiken, met als resultaat een buik die behoorljk groter is
dit weekendquote:
Het staat er wat verkeerd wat ik bedoel. Ik bedoel niet dat ik noodzakelijk hulpbehoevend ben, maar het is nu meer de twijfel en angst of het wel gaat lukken (ik weet dat het voorbarig is om zo te denken, maarja zo ben ik.) En als het niet lukt of er dan geen andere mogelijkheden zijn dan meteen lenen.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:03 schreef Neuk het volgende:
[..]
Misschien onaardig van mij te reageren hoor.. maar ik vind jouw gedachtengang ook een beetje krom. Je bent zwanger en daarmee niet gelijk hulpbehoevend. Tuurlijk wil je het beste voor je kind (en voor jezelf) op lange termijn maar misschien is het verstandig eerst eens op de korte termijn oplossingen te zoeken?
Wij hebben ook niet gekozen voor ons kind maar zijn er, net als jullie, hartstikke blij mee. Ik doe naast mijn baan ook een studie en daar steek ik eigen geld in. En wij moeten dus ook dingen laten die we anders wel zouden (kunnen) doen. En ik denk dat dat bij veel meer mensen dan jij denkt zo is... Dat wil niet zeggen dat het kind niet groot wordt! We moeten er alleen wat harder voor werken dan iemand die zijn zaakjes wel op orde heeft.
Succes!
ps hoe denk je dat dat in andere landen gaat eigenlijk?
Nou, dat mormel hier doet nu al vreemder dan normaal. Ik word echt moedeloos van dat gezeik in de hondenmand bv. Elke dag kunnen we het kussentje van onze teckel in de biotex zetten omdat de kat erin zeikt...quote:Op donderdag 21 september 2006 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Neuk, bedoel je als de baby geboren is? Ik heb daar een tijdje geleden veel tips over gelezen, dus er zijn vast wel experts hier!! (of in het babietjestopic)
Gaf ik die tip hier niet?quote:Op donderdag 21 september 2006 08:44 schreef snoopy het volgende:
Ik heb wel eens de tip gehoord om voordat de baby er is, de box te vullen met ballonnen. Dat vinden katten meestal eng en zo leren ze er uit te blijven.
kop onder de kraan en zelf half opengekrabt worden lijkt me niet verstandig ook ivm toxoplasmose niet. Daarbij helpt het niet en maak je ze alleen onzeker en bang. Plantenspuit? Yeps die kent ie wel, maar hij doet het altijd als je het niet ziet. Want hij weet heus wel dat het niet hoort. En zijn poepbak is ook echt schoon! Ik heb zelfs gecontroleerd! Dus daar kan het ook niet aan liggen, helaas...quote:Op donderdag 21 september 2006 08:52 schreef minoes_ het volgende:
En de kat met de kop onder de kraan zetten,als ze heeft gepiest?Of met de plantenspuit erachteraan?Schijnt ook te helpenSucces!
Greotjes,Minoes![]()
Ik heb hetzelfde gevoel, dit aangeleerde gedrag (want dat is het gewoon) dat leert hij hier in huis nooit meer af.... Niet als je er al zo veel geld in hebt gestoken dat je eigenlijk al lang een oplossing had moeten hebben. Maar het is verder zo'n leukerd!quote:Op donderdag 21 september 2006 08:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik had ook zo'n jaloerse kat. ik heb het bijna een jaar volgehouden, maar kon bijna doorlopend dweilen.
op een gegeven moment werd ik er hypernerveus van. ik was de hele dag aan het opletten of katlief ergens overheen/tegenaan aan het zeiken was.
toen heb ik de knoop doorgehakt en hem opgegeven voor herplaatsing.
dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik zelf een ander huis voor hem vond.
maar ik ben bang dat het niet over gaat.
Grote mensenpampers om!quote:Op donderdag 21 september 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, hier ligt mini niet meer dwars! Gister gevlost, en de nacht ervoor was mijn buik één grote pulserende bult. Is ze ws toen goed gaan liggen zodat vlos gister keurig kontje omhoog koppie naar beneden kon constateren.
Ik moet nu elk half uur plassen.![]()
Vlekken gaan er met verven niet uit hoor.quote:Op donderdag 21 september 2006 09:51 schreef minoes_ het volgende:
Eerst maar even in de was dus en als t er niet uit wil,dan ga ik ze proberen te verfen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |