abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:53:37 #1
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_41750888
en hier verder.

"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:55:37 #2
Stranger than fiction
pi_41750970
Wat is een dirhim waard, Mutantje?
pi_41751052
Al meer dan zeventig steunbetuigingen. Zo zo dat gaat de goede kant op.
pi_41751122
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
dubbeltje ongeveer
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41751245
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
10 eurocent. Lekker makkelijk rekenen dus 10 Dirham is dus een euro.
pi_41751291
Motie van LPF'er Varela:

Alle christelijke partijen tegen, das wel opvallend .
pi_41751321
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

Je kunt niet lezen?

[q]Ik wacht nog steeds op jouw cijfers ipv lucht verplaatsen zonder inhoud.
min of meer geschreven in een periode waarin de economie kwakkelde en in opdracht van een kabinet dat alles wat paars is afkraakt. Dat hoeft nog niet zoveel in te houden. En het CPB gaat de financiele paragraaf van de SP ook vast goedkeuren..
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kunt dus echt niet lezen.
[..]
Ik geef maar een van de vele voorbeelden waarbij de overheid het blijkbaar toch niet zo slecht voor elkaar heeft. Overstroomt je huis 4 keer per jaar? Drijven de drollen in je gang? Wordt er maandelijks een familielid van je vermoord? Laten ze je liggen als je aangereden wordt en er een ambulance komt? Kan je je auto kwijt voor de deur? Kan je naar school? Zijn we de afgelopen 60 jaar binnengevallen door een vijandelijke natie? Zijn er wegen in de buurt?
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:15:32 #8
Stranger than fiction
pi_41751868
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:17:47 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41751983
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[afbeelding]
Hey tof, een nieuwe ECHTE liberale partij?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:20:19 #10
Stranger than fiction
pi_41752099
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:20:35 #11
Stranger than fiction
pi_41752120
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hey tof, een nieuwe ECHTE liberale partij?
Blijkbaar.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:31:43 #12
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41752503
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:02 schreef pberends het volgende:
Motie van LPF'er Varela:

Alle christelijke partijen tegen, das wel opvallend .
een Motie van Varela, dat is pas opvallend..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:34:08 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41752605
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[afbeelding]
De vrije samenleving werd en wordt bedreigd, daarom zetten we dat maar in een kluis, en voeren we de Patriot Act in.

Briljant, G. Waggle'on Bush, Briljant.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:36:27 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41752701
quote:
Groep Wilders liet subsidie liggen
Door onze redacteur Joep Dohmen
Rotterdam, 12 sept. De groep Wilders, de Lijst Hilbrand Nawijn en andere afsplitsingen van Tweede Kamerfracties zijn door eigen toedoen de afgelopen jaren honderdduizenden euro’s aan overheidssubsidie misgelopen.
[..]
http://www.nrc.nl/binnenland/article479198.ece
De ironie

Een politicus 'genekt' door regels, heerlijk ironisch, maar eigenlijk is het natuurlijk best triest.
pi_41753288
quote:
Nina Brink, voormalig topvrouw van World Online heeft tijdens een interview van het blad Ondernemend Nederland gezegd dat ze sinds het beursdebacle met WOL meer dan ooit op haar intuïtie vertrouwt. Ze zegt dat haar voorgevoel haar al zei dat het niks zou worden met WOL op de beurs. Ze zegt dat ze echter werd overgehaald door rationele argumenten. Ook zei haar voorgevoel dat ze de boel moest verkopen. Dit deed ze net op tijd.

Ook wist ze dat er iets ergs ging gebeuren in New York op 11 september 2001. "Wat niemand weet is dat ik in de ochtend van 11 september rond vijf uur 's nachts in New York wakker ben geworden. Ik heb mijn bankier in Amsterdam gebeld en tegen hem gezegd: verkoop al mijn aandelen. Alles. Nu. En dat was nogal wat. De directie belde me terug om me te vragen of ik wel goed bij mijn hoofd was: ik zou zeker geld verliezen op die manier.", zegt Brink. Niet veel later stortten de vliegtuigen in het World Trade Center, wat qua aandelen verliesgevend voor Brink zou zijn.

Bron: De Telegraaf
That's odd...
pi_41753406
5 uur in de nacht je bankier bellen
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:01:34 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41753835
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De ironie

Een politicus 'genekt' door regels, heerlijk ironisch, maar eigenlijk is het natuurlijk best triest.
Zoqwel Wilders als Nawijn zeggen "Mij was verteld dat het niet mogelijk was". Wie vertelde ze dat dan vraag ik me af? DIe gast moesten ze maar eens aanklagen
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41753892
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:03 schreef du_ke het volgende:
min of meer geschreven in een periode waarin de economie kwakkelde en in opdracht van een kabinet dat alles wat paars is afkraakt. Dat hoeft nog niet zoveel in te houden. En het CPB gaat de financiele paragraaf van de SP ook vast goedkeuren..
Dus het CPB zit er naast?
quote:
Ik geef maar een van de vele voorbeelden waarbij de overheid het blijkbaar toch niet zo slecht voor elkaar heeft. Overstroomt je huis 4 keer per jaar? Drijven de drollen in je gang? Wordt er maandelijks een familielid van je vermoord? Laten ze je liggen als je aangereden wordt en er een ambulance komt? Kan je je auto kwijt voor de deur? Kan je naar school? Zijn we de afgelopen 60 jaar binnengevallen door een vijandelijke natie? Zijn er wegen in de buurt?
Daar tegenover staan ontelbare punten waarop de overheid faalt. Waarom is het onderwijs zo beroerd, waarom zijn mensen zo passief en verwachten ze van alles van de overheid, waarom is de 20ste eeuw doordrenkt met ellende, waarom zijn taxi's zo duur, waarom staan er files, waarom is de belasting zo hoog, waarom mogen mensen niet op eigen benen staan, waarom is de integratie mislukt, waarom is de zorg zo beroerd, waarom kan je door de regels het bos niet meer zien, waarom hangen er in de natuur allemaal verbodsbordjes, waarom is de AOW onbetaalbaar in de toekomst etc etc etc.
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:11:33 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41754275
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zoqwel Wilders als Nawijn zeggen "Mij was verteld dat het niet mogelijk was". Wie vertelde ze dat dan vraag ik me af? DIe gast moesten ze maar eens aanklagen
En dat terwijl elke burger wel weet dat als je iets van de overheid hoort, dat zwart op wit, in drievoud, met handtekening moet hebben, omdat je er anders niet al te veel aan hebt. Ik overdrijf lichtelijk, maar je moet sowieso áltijd wat op papier hebben, aan woorden heb je echt niets.

Maar een politicus weet dat niet? Ai. Ironie.
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:11:46 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:13:05 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41754334
Ik hoorde vandaag de volgende zin op de radio:

'ondervoeding komt het meeste voor bij [..] en verzorgingstehuizen'

Huh!?
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:14:23 #22
89730 Drugshond
pi_41754754
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[afbeelding]
Fareed Zakaria

Wat hij omschrijft als "Wij moeten die verscheidenheid onderkennen en ernaar handelen" is in feite niets minder dan een eerherstel van Machiavellisme En zo hoort het!
pi_41757838
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:52 schreef zakjapannertje het volgende:
5 uur in de nacht je bankier bellen
Oh, dat kan hoor mits je genoeg geld op de bank hebt staan, dan kun je echt dag en nacht terecht.
pi_41757853
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:11 schreef Drugshond het volgende:
Een sigaar roker is geen onruststoker.
Vraag maar aan de stagaires op het Witte Huis
  woensdag 13 september 2006 @ 01:23:53 #26
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_41758043
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:40 schreef Apropos het volgende:
Trouwens, Da_Ripper; de wet die na de Rijksdagbrand in werking werd gesteld had niets van doen met het ''vrijwillig inleveren van burgerrechten'' door de Duitse bevolking, die had namelijk niets te zeggen.
Inderdaad, het woordje vrijwillig had er niet tussen horen staan.
De rechten van de burger (want die hadden ze dus grondwettelijk nog wel) werden enorm ingekort zie hier:

§ 1. Articles 114, 115, 117, 118, 123, 124 and 153 of the Constitution of the German Empire are suspended until further notice. It is therefore permissible to restrict the rights of personal freedom [ habeas corpus ], freedom of opinion, including the freedom of the press, the freedom to organize and assemble, the privacy of postal, telegraphic and telephonic communications, and warrants for house searches, orders for confiscations as well as restrictions on property, are also permissible beyond the legal limits otherwise prescribed.

Auw, that's gotta hurt your patriotism

Ik moest wel ff zoeken uit welk topic je me daar quote, NWS/911 complot of niet deeltje 9
Wat je vindt, ...
pi_41758281
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:03 schreef du_ke het volgende:
Goedkeuren?

Ik zou een andere term hanteren..
pi_41761091
quote:
MIAMI, Florida (AP) -- U.S. Rep. Katherine Harris told a religious journal that separation of church and state is "a lie" and God and the nation's founding fathers did not intend the country be "a nation of secular laws."

The Republican candidate for U.S. Senate also said that if Christians are not elected, politicians will "legislate sin," including abortion and gay marriage.

Harris made the comments -- which she clarified Saturday -- in the Florida Baptist Witness, the weekly journal of the Florida Baptist State Convention, which interviewed political candidates and asked them about religion and their positions on issues.

Separation of church and state is "a lie we have been told," Harris said in the interview, published Thursday, saying separating religion and politics is "wrong because God is the one who chooses our rulers."
Electing non-Christians allows 'legislating sin'

"If you're not electing Christians, then in essence you are going to legislate sin," Harris said.
http://edition.cnn.com/20(...)harris.ap/index.html

(dit is dezelfde madam die de stemmen telde bij de beruchte presidentsverkiezingen in Florida van 2000)

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 13-09-2006 09:04:22 ]
pi_41761342
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
en hier verder.

[afbeelding]
Ben benieuwd naar hun programma. Misschien heb ik dan ook een huisje.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:19:38 #30
Stranger than fiction
pi_41761534
GOEDEMORGEN!
  woensdag 13 september 2006 @ 09:33:39 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41761856
quote:
Op woensdag 13 september 2006 08:59 schreef Autodidact het volgende:

[..]

http://edition.cnn.com/20(...)harris.ap/index.html

(dit is dezelfde madam die de stemmen telde bij de beruchte presidentsverkiezingen in Florida van 2000)
quote:
"If you're not electing Christians, then in essence you are going to legislate sin,"
Hoe kúnnen ze het uit hun bek krijgen, echt.

En dan abortus en homo-huwelijk een zonde noemen. Jammer hoor.
pi_41761941
quote:
Nederland genoopt kieswet te wijzigen

BRUSSEL - De Nederlandse regering moet de kieswet aanpassen na een uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Dat tikte Nederland op de vingers, omdat het de inwoners van Aruba en de Nederlandse Antillen onterecht heeft uitgesloten van deelname aan de verkiezingen voor het Europees Parlement.

Het Hof was door de Raad van State gevraagd om een oordeel na een klacht van twee Arubanen. De twee vonden dat zij het recht moesten hebben om mee te stemmen voor het europarlement, omdat ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Maar dat werd geweigerd met het argument dat zij op Aruba wonen. Dat maakt geen deel uit van de Europese Unie. Als ze minstens tien jaar in Nederland hadden gewoond, zouden ze wel stemrecht hebben.

Volgens het Hof mogen de EU-landen zelf beslissen of de inwoners van overzeese gebieden, zoals Aruba en de Nederlandse Antillen, bij de verkiezingen voor het europarlement mogen meestemmen of zich kandidaat mogen stellen.

Maar volgens het Hof moet ieder land daarbij wel vasthouden aan het beginsel van gelijke behandeling. Wat dat betreft zit Nederland volgens het Hof fout, omdat Nederlanders die bijvoorbeeld in Noorwegen of de Verenigde Staten wonen, wel mogen meestemmen bij de Europese verkiezingen – ook al hebben ze nooit in Nederland gewoond.

De regering wacht nu eerst de einduitspraak van de Raad van State af. Daarna zal volgens een woordvoerder worden bekeken of het nodig is het kiesrecht voor het Europees Parlement op de een of andere manier uit te breiden naar Aruba en de Nederlandse Antillen. Een alternatief is dat er aan het stemrecht voor Nederlanders in derde landen wordt gemorreld.

Frankrijk geeft de inwoners van zijn overzeese gebieden wel het recht om mee te doen aan de Europese gebieden, ook al vallen die buiten het grondgebied van de EU. De kwestie moet in ieder geval zijn opgelost vóór 2009, wanneer de volgende euroverkiezingen worden gehouden.
bron volkskrant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41762294
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Hoe kúnnen ze het uit hun bek krijgen, echt.

En dan abortus en homo-huwelijk een zonde noemen. Jammer hoor.
Ook vrij dom eigenlijk, als Christen zijnde. Het argument tegen abortus, komt niet uit de bijbel, maar uit een middeleeuws dogma dat bij bevruchting een ziel wordt toegewezen.....Weten zij veel, de dominee zegt het toch?
  woensdag 13 september 2006 @ 09:55:42 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41762395
Allright, who can I bitch-slap for this shit!?
quote:
Onderwijs als speerpunt
door: Erwin Boutsma

vrijdag 8 september 2006
Onderwijs staat weer op de politieke agenda. Met de verkiezingen voor de deur lijken de vijf grootste partijen elkaar in hun verkiezingsprogramma’s te willen aftroeven wat betreft de investeringen in onderwijs.

GroenLinks spant de kroon met 3,7 miljard euro, maar nadere inspectie leert dat daarvan slechts 0,4 miljard is bestemd voor hoger onderwijs. Maar dat is nog altijd bijna gelijk aan wat de zuinigste partij, het CDA, voor de héle onderwijssector wil uittrekken (0,5 miljard). De VVD zit daar met 1,0 miljard boven, maar blijft ook ver achter op GroenLinks, de SP (2,5 miljard) en de PvdA (2,1 miljard). Geen van deze partijen specificeert echter hoeveel daarvan naar het hoger onderwijs gaat.
http://www.technischweekblad.nl/Default.lynkx?id=3430
Driewerf
  woensdag 13 september 2006 @ 09:58:47 #35
Stranger than fiction
pi_41762455
Inderdaad, slap gelul wederom.

Ik word daar oprecht triest van.
pi_41762457
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:50 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ook vrij dom eigenlijk, als Christen zijnde. Het argument tegen abortus, komt niet uit de bijbel, maar uit een middeleeuws dogma dat bij bevruchting een ziel wordt toegewezen.....Weten zij veel, de dominee zegt het toch?
Zou het een béter argument zijn als het wel in de Bijbel stond?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 13 september 2006 @ 10:00:18 #37
Stranger than fiction
pi_41762489
Ik vind dat er teveel mensen met een mening zijn. Meningen zijn verderfelijk.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:01:53 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_41762537
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
en hier verder.

[afbeelding]
Interessant, ik ben al heel lang op zoek naar een alternatief voor D66. De mensen die zich in dit artikel presenteren word ik echter ook niet vrolijk van. Het zijn althans niet bepaald mijn ideeën.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41762580
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Zou het een béter argument zijn als het wel in de Bijbel stond?
Ik vind het altijd slecht om je argumenten uit de bijbel/koran (en daarmee uit de context) te halen, laat dat even duidelijk zijn . Iemand die zich Christen noemt, ziet zich logischerwijs als volgeling van Jezus. Waarom zou een Christen zich kunnen beroepen op middeleeuwse dogma's van anderen? Hij heeft toch alleen met Jezus te maken?
pi_41762788
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Inderdaad, slap gelul wederom.

Ik word daar oprecht triest van.
Vouw je hand eens open, dan krijg je van Vadertje Staat een heerlijke sigaar uit eigen doos.
pi_41762834
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:03 schreef Autodidact het volgende:

Iemand die zich Christen noemt, ziet zich logischerwijs als volgeling van Jezus. Waarom zou een Christen zich kunnen beroepen op middeleeuwse dogma's van anderen? Hij heeft toch alleen met Jezus te maken?
Nou, bijvoorbeeld een Rooms Katholiek beroept zich uitdrukkelijk niet alleen op de bijbel of Jezus maar op de heilige moederkerk en de paus, juist vanwege de kerkelijke dogma's.

Een volgeling van Jezus zal zich -bij gebrek aan Jezus- sowieso moeten beroepen op anderen, waarbij het vaststellen van wélke anderen door de traditie is vastgelegd, alsmede de interpretatie en gevolgtrekkingen uit het gezegde.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:15:39 #42
Stranger than fiction
pi_41762841
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:12 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Vouw je hand eens open, dan krijg je van Vadertje Staat een heerlijke sigaar uit eigen doos.
precies 20 cent bovenop m'n budget
pi_41763017
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, bijvoorbeeld een Rooms Katholiek beroept zich uitdrukkelijk niet alleen op de bijbel of Jezus maar op de heilige moederkerk en de paus, juist vanwege de kerkelijke dogma's.
Ja, soms wordt het ook wel een polytheïsme genoemd. In de VS zijn niet zo veel katholieken meer, en daar had ik het eigenlijk over.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:14 schreef sigme het volgende:
Een volgeling van Jezus zal zich -bij gebrek aan Jezus- sowieso moeten beroepen op anderen, waarbij het vaststellen van wélke anderen door de traditie is vastgelegd, alsmede de interpretatie en gevolgtrekkingen uit het gezegde.
Nou, een volgeling van Jezus zal zich in eerste instantie moeten beroepen op de vier evangelieën, die zijn waarschijnlijk niet door ooggetuigen en decennia na Jezus' dood opgesteld dus ook die zal een goed Christen met een korreltje zout nemen; zeker als je de historische context in je studie opneemt. Voor de rest kun je zelf prima onderzoeken wat Jezus' leer was, en alles dat na -pak hem beet- de tweede eeuw is opgeschreven is voor een Christen die de historische context begrijpt irrelevant. Het zegt namelijk niets over Jezus, maar over de volgelingen van dat moment.
pi_41763386
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus het CPB zit er naast?
[..]
Die kans is zeker aanwezig. Ook het CPB is zeker niet onfeilbaar.
quote:
Daar tegenover staan ontelbare punten waarop de overheid faalt. Waarom is het onderwijs zo beroerd, waarom zijn mensen zo passief en verwachten ze van alles van de overheid, waarom is de 20ste eeuw doordrenkt met ellende, waarom zijn taxi's zo duur, waarom staan er files, waarom is de belasting zo hoog, waarom mogen mensen niet op eigen benen staan, waarom is de integratie mislukt, waarom is de zorg zo beroerd, waarom kan je door de regels het bos niet meer zien, waarom hangen er in de natuur allemaal verbodsbordjes, waarom is de AOW onbetaalbaar in de toekomst etc etc etc.
De meeste van deze punten zijn discutabel of onwaar. Daarnaast kan ik zo nog een hoo voorbelden geven waar de overheid het niet zo slecht doet. Daarom kan ik het gewoon niet eens zijn met je stelling dat waar de overheid om de hoek komt kijken het bijna altijd fout gaat. Dat is gewoon niet waar.

Daarnaast is in veel van de voorbeelden die je geeft de overheid niet de (enige) die schuld draagt.

[ Bericht 4% gewijzigd door du_ke op 13-09-2006 10:42:37 ]
pi_41763588
HenriO meldt zich
  woensdag 13 september 2006 @ 11:01:43 #46
Stranger than fiction
pi_41764108
Goedemorgen Henri.
pi_41764180
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
HenriO meldt zich
Ah, heel goed . Goeiemorgen enzo .

Ter zake:
Ik heb Floripas gemaild, ze liet weten jou te missen - en dat jij als je wil wel haar emailadres mag.

Mail mij even als je haar emailadres wil hebben, mijn mailadres staat in m'n profiel.
pi_41764333
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:04 schreef sigme het volgende:
Ah, heel goed . Goeiemorgen enzo .

Ter zake:
Ik heb Floripas gemaild, ze liet weten jou te missen - en dat jij als je wil wel haar emailadres mag.

Mail mij even als je haar emailadres wil hebben, mijn mailadres staat in m'n profiel.
Hey leuk, alles goed met haar?

Ik zie geen mailadres in je profiel staan overigens.
  woensdag 13 september 2006 @ 11:16:50 #49
Stranger than fiction
pi_41764549
Kut! Koffie omgegooid. ZONDE en nog erger het ging vol over mezelf heen.
pi_41764645
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hey leuk, alles goed met haar?
Druk druk druk enzo.
quote:
Ik zie geen mailadres in je profiel staan overigens.
Verdomd, je hebt gelijk. Veranderd, staat er nu wel weer: sigme
pi_41764691
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Teken dat je teveel koffie drinkt.
  woensdag 13 september 2006 @ 11:23:27 #52
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41764722
En dat God onmiddelijk straft, passieve slavendrijver Butters, met je koffie
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41764816
God straft slavendrijvers? De bijbelse God niet in ieder geval....integendeel.
  woensdag 13 september 2006 @ 11:26:51 #54
Stranger than fiction
pi_41764830
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:22 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Teken dat je teveel koffie drinkt.
Dit was pas mijn 1e kop
  woensdag 13 september 2006 @ 11:28:05 #55
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41764872
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:26 schreef Autodidact het volgende:
God straft slavendrijvers? De bijbelse God niet in ieder geval....integendeel.
God moet ook met z'n tijd mee
  woensdag 13 september 2006 @ 11:30:10 #56
Stranger than fiction
pi_41764946
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:28 schreef Aoristus het volgende:

[..]

God moet ook met z'n tijd mee
God moet niks. Die kan doen waar hij/zij/het zin in heeft.
  woensdag 13 september 2006 @ 11:33:09 #57
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41765056
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

God moet niks. Die kan doen waar hij/zij/het zin in heeft.
en daarom heb je natuurlijk koffie op je broek
  woensdag 13 september 2006 @ 11:37:27 #59
Stranger than fiction
pi_41765189
quote:
Ik vroeg me dat laatst ook al af. Wat doe jij in het dagelijks leven? Ben je nog student of werk je ergens achter een pc?
pi_41765851
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik vroeg me dat laatst ook al af. Wat doe jij in het dagelijks leven? Ben je nog student of werk je ergens achter een pc?
Ik werk ergens achter een pc.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:29:55 #61
Stranger than fiction
pi_41766584
pi_41766629
quote:
Wel een hele dubieuze manier van vreemdgaan.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:36:43 #64
Stranger than fiction
pi_41766765
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:32 schreef pberends het volgende:
De Grafkelder

Lekkere subforum .
Net als het keiharde porno voor Danny subforum.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:38:37 #65
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41766823
Holy f*ck, wil ik naar Don Giovanni gaan in Orpheus, is de voorstelling enkele daarvoor uitverkocht. Bij die Zauberflöte trof dit ongeluk mij ook al.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:40:11 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41766856
Toch wel gek, dat een half uurtje bij de huisarts in Duitsland 8 euro kost, en in Nederland makkelijk 80.

Dan vind ik het niet gek dat mensen zich in het buitenland laten helpen, want dat Duitse artsen zo verschrikkelijk onkundig zijn gaat er bij mij niet echt in.
pi_41766933
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:40 schreef Yildiz het volgende:
Toch wel gek, dat een half uurtje bij de huisarts in Duitsland 8 euro kost, en in Nederland makkelijk 80.

Dan vind ik het niet gek dat mensen zich in het buitenland laten helpen, want dat Duitse artsen zo verschrikkelijk onkundig zijn gaat er bij mij niet echt in.
En hoe waarschijnlijk vind je het dat een huisarts inderdaad de kost verdient met 16 ¤ per uur?

Jij hebt je alarmbelletjes op vreemde plaatsen zitten, Yildiz.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:47:42 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41767084
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:42 schreef sigme het volgende:

[..]

En hoe waarschijnlijk vind je het dat een huisarts inderdaad de kost verdient met 16 ¤ per uur?

Jij hebt je alarmbelletjes op vreemde plaatsen zitten, Yildiz.
Nou is het natuurlijk een eigen ervaring, maar ik ben pas geholpen, een half uur lang ongeveer, voor 8 euro. Daar zat wat wachttijd tussen, maargoed, een bezoekje dus.

Een bezoekje en onderzoek kostte daar 8 euro. Hier nooit. Ongetwijfeld werden er meerderen geholpen in de tijd dat ik wachtte, maar ik zat daar wel een half uur. Niet een half uur continu een huisarts bij me, maar je snapt me.

Dat ik een half uur lang continu geholpen werd is dus een aanname van je.
pi_41767921
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat mag nooit!
pi_41768615
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou is het natuurlijk een eigen ervaring, maar ik ben pas geholpen, een half uur lang ongeveer, voor 8 euro. Daar zat wat wachttijd tussen, maargoed, een bezoekje dus.

Een bezoekje en onderzoek kostte daar 8 euro. Hier nooit. Ongetwijfeld werden er meerderen geholpen in de tijd dat ik wachtte, maar ik zat daar wel een half uur. Niet een half uur continu een huisarts bij me, maar je snapt me.

Dat ik een half uur lang continu geholpen werd is dus een aanname van je.
Nee, jij stelde dat een half uurtje bij de huisarts in Duitsland 8 euro kost.

Ik vermoed dat Duitse artsen verzekeringsgeld of staatsgeld of geld van farmaceutisch bedrijven ontvangen - als ze hun patienten maar 16¤ per uur in rekening brengen.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:46:40 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41768731
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, jij stelde dat een half uurtje bij de huisarts in Duitsland 8 euro kost.
Ok, point taken. Ik vermoed dat het inderdaad veel hoger ligt, om een volledig half uur daar behandeld te worden.
quote:
Ik vermoed dat Duitse artsen verzekeringsgeld of staatsgeld of geld van farmaceutisch bedrijven ontvangen - als ze hun patienten maar 16¤ per uur in rekening brengen.
Nou, dat vond ik dus vreemd, gezien ik daar gewoon als tourist binnen kwam lopen.
Ook betaalde ik gelijk in cash de rekening, zou het dan alsnog met steun van de Duitse overheid gaan?
  woensdag 13 september 2006 @ 14:13:25 #72
Stranger than fiction
pi_41769527
het is nu al 26.4 graden in m'n werkruimte.

Ben benieuwd hoe warm Mon het heeft op z'n zolderkamer.
pi_41769790
tss is het een keer lekker weer en dan gelijk weer zeiken over de hitte .

Denk aan de negertjes in Afrika die hebben het pas warm!
pi_41769815
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef du_ke het volgende:
tss is het een keer lekker weer en dan gelijk weer zeiken over de hitte .

Denk aan de negertjes in Afrika die hebben het pas warm!
Ja maar die zitten niet op een zolderkamer achter de PC!
pi_41769964
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja maar die zitten niet op een zolderkamer achter de PC!
Oh? Er zijn ook rijke Negertjes met een zolder met PC
pi_41770027

Hey, ook negertjes in Eindhoven hebben het heet hoor.
pi_41770091
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:29 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]

Hey, ook negertjes in Eindhoven hebben het heet hoor.
Dat kan niet . Dit is weer voor zwarten.
pi_41770453
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kan niet . Dit is weer voor zwarten.
Niet als ze geintegreerd zijn
pi_41770571
Dag.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41770742
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet als ze geintegreerd zijn
Een Neger kan niet integreren en blijft door z'n kleurtje gewoon tot in de 23e generatie een allochtoon .
pi_41770776
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:55 schreef du_ke het volgende:

Een Neger kan niet integreren en blijft door z'n kleurtje gewoon tot in de 23e generatie een allochtoon .
Ow, ik wist niet dat jij de nieuwe woordvoerder van Wilders was
pi_41770836
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ow, ik wist niet dat jij de nieuwe woordvoerder van Wilders was
Je hoeft niet alles te weten. Moet het een beetje stil houden van de beveiliging die nu overal mee naar toe gaat.
pi_41770871
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:59 schreef du_ke het volgende:

Je hoeft niet alles te weten. Moet het een beetje stil houden van de beveiliging die nu overal mee naar toe gaat.
Ahhh, ik snap het. Wees niet bevreesd, jouw geheim is veilig bij mij
pi_41770941
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ahhh, ik snap het. Wees niet bevreesd, jouw geheim is veilig bij mij
Tss je bent links radicaal die zijn niet vies van een stevig portie geweld.
pi_41771202
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:50 schreef Apropos het volgende:
Dag.
Dag.
pi_41771527
http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan

quote:
part of a Cold War strategy, in 1979 the United States government under President Jimmy Carter and National Security Advisor Zbigniew Brzezinski began to covertly fund and train anti-government Mujahideen forces through the Pakistani secret service agency known as Inter Services Intelligence (ISI)
He kijk, de US heeft zelf een streng-islamtisch bewind in Afghanistan gesteund, die uiteindelijk Bin Laden en z'n crew ging herbergen. Goed gedaan!
pi_41771628
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:27 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan

[afbeelding]
[..]

He kijk, de US heeft zelf een streng-islamtisch bewind in Afghanistan gesteund, die uiteindelijk Bin Laden en z'n crew ging herbergen. Goed gedaan!
Complot he? Zodat Bush jr tijdens z'n presidentschap wat aan te vallen had .
pi_41771659
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Complot he? Zodat Bush jr tijdens z'n presidentschap wat aan te vallen had .
Nogal cynisch voor een land dat zo voor democratie en vrijheid is en ook nog eens tegen terroristen.
pi_41771715
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Nogal cynisch voor een land dat zo voor democratie en vrijheid is en ook nog eens tegen terroristen.
In de jaren 80 waren ze meer anti SU dan pro vrijheid hoor .
pi_41771833
quote:
"I don't think that anybody could have predicted that these people would take an airplane and slam it into the World Trade Center, take another one and slam it into the Pentagon, that they would try to use an airplane as a missile"
Condoleezza Rice, Press conference, May 16, 2002
quote:
The Genoa Group of Eight Summit protest, from July 18 to July 22, 2001
quote:
"Newspapers in Germany, France, Russia and London reported in the months before September 11th of a blizzard of warnings delivered to the Bush administration from all points on the compass. The German intelligence service BND warned American and Israeli agencies that terrorists were planning to hijack commercial aircraft and use them as weapons to attack important American targets. Egypt warned of a similar plane-based plot against Bush during the G-8 summit in Genoa last June, a warning taken so seriously that anti-aircraft batteries were placed around Columbus Airport in Italy."
quote:
U.S. President George W. Bush will not stay with other world leaders because of fear of terrorist attack. (G8)
Bush, Cheney en Rice zeggen allen na 11 september dat ze totaal niet verwacht hadden dat er vliegtuigen als wapens gebruikt zouden worden tegen gebouwen. Waarom zijn diezelfde soort dreigingen wel serieus genomen voor persoonlijke veiligheid tijdens de G8 voor Bush en consorten voor 9/11?
pi_41772013
Nou, waarom?
pi_41772282
Ik las net dit zo over de SP:
De bevolking kan, als het aan de partij ligt, het kabinet via een referendum ontbinden en nieuwe verkiezingen laten uitschrijven.

Dat vind ik nou echt geweldig, het heeft als gevolg dat een nieuw kabinet niet 1 of andere eigen agenda gaat uit lopen voeren, maar zich totaal moet verwantwoorden en uitleg geven over wat ze willen gaan doen. Mocht de overheid een grote fout maken of iets in de doofpot stoppen (alle blunders van kabinet Balkenende bijv.) dan kunnen de burgers stemmen om het kabinet af te zetten. Dat komt toch wel een stuk dichter bij echte democratie
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
Onie da?!
pi_41772608
En wie beslist dat er een referendum uitgeschreven wordt?
pi_41772641
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Autodidact het volgende:
Zal wel weer van die 100.000 handtekeningen ellende worden
pi_41772759
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Autodidact het volgende:
De kiesraad ?
Je kunt ook een eis meenemen dat minimaal 50% van de kiesgerechtigden voorstander is van een referendum.
Dit is vast te stellen door opiniepelingen..
pi_41772788
Democratie voor gevorderden, met Fareed Zakaria (werd al eerder genoemd in dit topic geloof ik) over te veel inspraak.

Maar het is goed dat er ideeën opborrelen, misschien vinden we ooit een beter alternatief dan het huidige systeem.
pi_41772830
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De kiesraad ?
Je kunt ook een eis meenemen dat minimaal 50% van de kiesgerechtigden voorstander is van een referendum.
Dit is vast te stellen door opiniepelingen..
Dan leg je wel erg veel macht bij opiniepeilers of de kiesraad. En kan dit op elk willekeurig moment gepeild worden, of moet het onbehagen een tijdje (hoe lang) volhouden?
pi_41772943
Bijv een DowJones Index van de 10 belangrijkste opiniepeilingen maken.
Als die index 4 weken achtereen aangeeft dat 55 % voor een referendum is dan stelt de kiesraad een deadline op 5 weken later...
Zit men in die 5weken gemiddeld ook boven de 55% dan beslist de kiesraad dat 2 maanden later een referendum gehouden moet worden.
We hebben het over een motie van wantrouwen van de kiezers zelf tegen het kabinet, toch ?
Ander soort referenda ligt wat ingewikkelder.

De macht ligt overduidelijk bij de kiezers, tenzij de opiniepeilers aan het frauderen zijn.
pi_41772999
Maar ik snap het niet. De kiezer kiest toch zijn parlementariërs? De parlementariërs hebben de macht om een kabinet te laten vallen....dat is wat een parlementaire democratie inhoudt. Wat je nu doet is niet de macht van het parlement indammen, en die aan de leken geven.

Mij lijkt het zaak de macht van het kabinet in te dammen, door het parlement juist meer macht te geven.
pi_41773302
Pardon... die leken zijn wel de burgers die volgens het begrip "demos cratie' de baas moeten zijn.
Kamerverkiezingen zijn mandaatverkiezingen.. De burger geeft zijn rechten af aan een kandidaat.
Referenda zijn directe verkiezingen..is directe democratie zonder de tussenpersoon het kamerlid.
Jij als sociaal-liberaal moet toch eerder in deze D'66-richting denken ?
pi_41775457
Donner's sharia in EénVandaag, Netwerk en NOVA .

Over hypes gesproken...
  woensdag 13 september 2006 @ 17:42:48 #103
93744 Finder_elf_towns
pi_41775691
Pberends, heb je een idee wat de sharia inhoud? Zo ja, dan begrijp je ook wel waarom er zoveel drukte om is.
pi_41775746
quote:
518 Teletekst wo 13 sep
Economie China goed voor Nederland
` De opkomst van China als economische
wereldmacht is gunstig voor Nederland.
Dat is de conclusie in een rapport van
het Centraal Planbureau.

Door de goedkope producten van China is
de inflatie in Nederland 0,2% per jaar
lager.Een huishouden is daardoor zo'n
300 euro per jaar goedkoper uit.Van de
import komt bijna 8% uit China.

Van onze uitvoer gaat 0,9% naar China.
Dat heeft 23.000 banen opgeleverd.Ook
komen er banen doordat Chinese firma's
zich hier vestigen.Rotterdam is een
doorvoerhaven van Chinese producten
geworden.Duizend trucks per dag brengen
die goederen naar de Europese landen.
Krijg nou borsten, wat is dit voor pulpjournalistiek? We importeren 8% en we exporteren 1% van onze totale handel naar China, maar het is nog steeds GEWELDIG voor onze economie? Dan kun je het handelstekort van de VS zelfs in positief licht brengen .
pi_41775849
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Pberends, heb je een idee wat de sharia inhoud? Zo ja, dan begrijp je ook wel waarom er zoveel drukte om is.
Pure bangmakerij. Morgen zegt Jan M. misschien dat communisme moet kunnen, maar who cares?
  woensdag 13 september 2006 @ 17:51:01 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41775970
quote:
Misschien hè, misschien moeten we de mogelijkheid dat fascisme de democratie insluipt ook maar verbieden.

Oh nee, wacht, dat onteemt de mogelijkheid tot het groeien van de macht van de overheid, dat doen we dan weer níet.
pi_41776065
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Misschien hè, misschien moeten we de mogelijkheid dat fascisme de democratie insluipt ook maar verbieden.

Oh nee, wacht, dat onteemt de mogelijkheid tot het groeien van de macht van de overheid, dat doen we dan weer níet.
Communisme moet ook verboden worden, bijna niemand die het wil, maar communisme is zo erg he! Symboolpolitiek heet dat.
pi_41776186
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Communisme moet ook verboden worden, bijna niemand die het wil, maar communisme is zo erg he! Symboolpolitiek heet dat.
En het zou alleen maar wind in de zeilen zijn van communisten.
pi_41776344
Er is ook een kans dat een meerderheid van de bevolking achter de pedopartij staat. Maar dat zal je Donner wel niet zo snel horen zeggen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41776417
quote:
Wolfke weet je ook hoe de Nederlandse demografie er uitziet? Zo ja dan weet je ook dat het een storm in een glas water is.

Oh en heb je de Nederlandse cultuur of beschaving al in kaart gebracht?
pi_41776462
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:03 schreef sizzler het volgende:
Er is ook een kans dat een meerderheid van de bevolking achter de pedopartij staat. Maar dat zal je Donner wel niet zo snel horen zeggen.
Dit doet mij aan mijn geniale lemming-topic denken

Origineel: Stel dat moslims massaal de Hitlergroet gaan uitbrengen
Mijn lemming: Stel dat Christenen massaal gaan poepen?
Gevolgd door een andere lemming: Stel dat hindoes zich massaal gaan abonneren op de Viva

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 18:08:51 ]
pi_41776520
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gevolgd door een andere lemming: Stel dat hindoes zich massaal gaan abonneren op de Viva
.

Precies ja.

Sharia-gezeik is gewoon een nondiscussie voor de minstens de komende 50 jaar.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:16:40 #114
Stranger than fiction
pi_41776682
  woensdag 13 september 2006 @ 18:17:07 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41776694
1943 Fascisme
1945 Nazisme
1989 Communisme
2006 Fortuynisme
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41776724
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Sidekick het volgende:
1943 Fascisme
1945 Nazisme
1989 Communisme
2006 Fortuynisme
2006 Loose Change
pi_41776761
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

2006 Loose Change
2006 Johan_de_With
  woensdag 13 september 2006 @ 18:22:13 #118
Stranger than fiction
pi_41776846
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Sidekick het volgende:
1943 Fascisme
1945 Nazisme
1989 Communisme
2006 Fortuynisme
Pas na de verkiezingen!
pi_41776874
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:10 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Precies ja.

Sharia-gezeik is gewoon een nondiscussie voor de minstens de komende 50 jaar.
klopt moslims zijn gewoon een modeonderwerp zoals ik ook al aangaf in het Nederland moslimrepubliek topic. Over een paar jaar gaat het grote publieke debat weer heel ergens anders over.
pi_41776901
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

klopt moslims zijn gewoon een modeonderwerp zoals ik ook al aangaf in het Nederland moslimrepubliek topic. Over een paar jaar gaat het grote publieke debat weer heel ergens anders over.
Mag van mij wel opschieten, wordt er een beetje moe van.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:24:45 #121
Stranger than fiction
pi_41776928
ach moslim ga toch intergireren!
pi_41776956
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mag van mij wel opschieten, wordt er een beetje moe van.
Haha een jaartje of 2 zal je er nog wel aan vastzitten .
  woensdag 13 september 2006 @ 18:28:55 #123
Stranger than fiction
pi_41777062
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha een jaartje of 2 zal je er nog wel aan vastzitten .
Ik vrees dat het nog wel langer gaat duren...
pi_41777097
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Oh dat kan hoor maar je merkt nu al dat het veel minder een thema is in de verkiezingen dan een paar jaar terug. De aandacht voor het onderwerp begint weer wat af te nemen volgens mij.

Ware het niet dat een serieuze aanslag in Nederland de stemming weer erg negatief kan en zal maken vrees ik.
pi_41777110
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Als het langer dan 10 jaar duurt, ben ik hier weg.
pi_41777171
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als het langer dan 10 jaar duurt, ben ik hier weg.
net als veel andere hoog opgeleide jonge moslims en dat is juist wat we niet moeten hebben. 'Jullie' zullen toch echt mede de AOW van m'n ouders op moeten brengen .
pi_41777231
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

net als veel andere hoog opgeleide jonge moslims en dat is juist wat we niet moeten hebben. 'Jullie' zullen toch echt mede de AOW van m'n ouders op moeten brengen .
Ik zou er geen problemen mee hebben om de AOW van je ouders op te brengen hoor. Of de ouders van wie dan ook. Maar als er 10 jaar lang alleen maar over moslims gepraat wordt en niet met, dan is mijn limiet ook gewoon bereikt, zoekt men het maar uit.
pi_41777262
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zou er geen problemen mee hebben om de AOW van je ouders op te brengen hoor. Of de ouders van wie dan ook. Maar als er 10 jaar lang alleen maar over moslims gepraat wordt en niet met, dan is mijn limiet ook gewoon bereikt, zoekt men het maar uit.
Ik geef je groot gelijk. Erger me er ook kapot aan.
pi_41777799
Weet iemand eigenlijk waarom Christenen specifiek het kruis als religieus symbool gebruiken?
pi_41777853
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die waren nog best leuk ja.
pi_41777919
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:53 schreef Mutant01 het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom Christenen specifiek het kruis als religieus symbool gebruiken?
Jezus -> gestorven voor onze zonden -> aan een kruis -> kruis als symbool van ons lijden en de herinnering aan christus.

Aan veel kruizen zie je ook christus nog hangen. Bij de katholieken dan want bij protestanten is het weer niet toegestaan om hem af te beelden.
pi_41777925
quote:
Veel klachten over 'keihard' housefestival
quote:
Op woensdag 13 september 2006 @ 18:51 schreef pberends het volgende:
"A lot of Christians wear crosses around their necks. You think when Jesus comes back, he ever wants to see a fucking cross?"
pi_41777963
quote:
Of is dit een grap a la "Omdat hij gekruizigd is want als hij was verdronken dan hadden alle katholieken nu een aquarium boven hun deur!" ?
pi_41777992
Ja maar dat snap ik dus niet he. Het is namelijk niet een al te fijne herinnering (voor de Christenen dan, want bij Moslims is Jezus nooit gestorven aan het kruis). Er gaat niets positiefs uit vanuit een kruis. Het lijkt dan net of ze het kruis eren, juist omdat Jezus eraan gestorven is.
pi_41777993
quote:
Omdat hij gekruisigd is.

Hadden de Romeinen hem nou maar verdronken, dan had men tenminste leuke aquaria aan de muur gehad
pi_41778012
quote:
Das eigenlijk exact wat ik bedoel
pi_41778036
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Of is dit een grap a la "Omdat hij gekruizigd is want als hij was verdronken dan hadden alle katholieken nu een aquarium boven hun deur!" ?
Haha! Zie de post van Tijger
  woensdag 13 september 2006 @ 19:00:46 #139
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41778041
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Precies, op die manier gelooft de mens meer en meer in de staat.

Hoe vaak vraag ik wel niet in de winkel de volgende discussie gehoord heb, niet normaal;

'is dit gezond?'
'weet ik veel, zal wel, anders was het wel verboden'
en dat zegt dan een specialist(e)

Daarmee dus aangevende, dat men zo onderhand gaat denken dat alles wat bestaat, gezond is. Omdat de overheid het anders wel zou verbieden. Dus we gaan lekker onder de zonne(n)bank op onze 19e, om vervolgens raar te kijken als je op je 30e huidkanker hebt. Waarna men in een infotainment nieuwsprogramma gaat beweren dat het nog eens de schuld van de overheid is ook.

Die luie apathie, het blinde vertrouwen, dat gaat ons nog eens op breken.
pi_41778045
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:57 schreef sizzler het volgende:
want bij protestanten is het weer niet toegestaan om hem af te beelden.
pi_41778065
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:57 schreef pberends het volgende:

[...] fucking cross [...]
Ik zeg: the excorcist.
pi_41778114
Al speel ik daar een beetje vals.
pi_41778137
Protestanten lijken dan best op Moslims (qua niet mogen afbeelden enzo) Hoewel het vroeger wel werd gedaan door moslims dacht ik.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 19:03:46 ]
pi_41778172
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

[afbeelding]

Speaking of which: deze atheïst gaat binnenkort meedoen aan een alpha-cursus!
  woensdag 13 september 2006 @ 19:04:57 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41778205
Yo Sizzly wizzly! zou tvlxd zeggen, hoe gaat ie?
pi_41778246
O ja, die wordt bij mij in de straat ook aangeboden.
Vanwaar deze (late) interesse?
pi_41778292
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
Ja maar dat snap ik dus niet he. Het is namelijk niet een al te fijne herinnering (voor de Christenen dan, want bij Moslims is Jezus nooit gestorven aan het kruis). Er gaat niets positiefs uit vanuit een kruis. Het lijkt dan net of ze het kruis eren, juist omdat Jezus eraan gestorven is.
Hoe is hij in de koran-versie dan aan zijn eind gekomen?
pi_41778334
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:04 schreef Sidekick het volgende:
Yo Sizzly wizzly! zou tvlxd zeggen, hoe gaat ie?
Goed. Sinds vandaag officieel werkloos. Nog geen baan dus.

Nog steeds bij dat ene bedrijf bezig waar je destijds voor werd opgeleid?
pi_41778350
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Natuurlijke dood.
pi_41778395
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Niet, men heeft een dubbelganger aan het hout genageld en Jezus houdt ongeschonden domicilie in de hemel, geloof ik.

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.
pi_41778439
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Natuurlijke dood.
Echt??

Hmm, naast de bijbel moet ik ook de Koran maar eens lezen. Staan daar trouwens apocriefen in die niet in de bijbel staan dat je weet?

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Canon_van_de_Bijbel
pi_41778495
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef Bluesdude het volgende:
Pardon... die leken zijn wel de burgers die volgens het begrip "demos cratie' de baas moeten zijn.
Kamerverkiezingen zijn mandaatverkiezingen.. De burger geeft zijn rechten af aan een kandidaat.
Referenda zijn directe verkiezingen..is directe democratie zonder de tussenpersoon het kamerlid.
Jij als sociaal-liberaal moet toch eerder in deze D'66-richting denken ?
Sociaal-liberalisme is niet per definitie voor directe democratie, en ik vraag me af of D'66 het hier mee eens is. Directe democratie zal nooit werken, en dat heeft vrij simpele redenen. Ik heb een linkje gegeven, die van Tegenlicht. Bekijk dat eens.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:13:44 #153
Stranger than fiction
pi_41778528
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

Niet, men heeft een dubbelganger aan het hout genageld en Jezus houdt ongeschonden domicilie in de hemel, geloof ik.

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
Mooi mooi, dat is het grote voordeel van een geloof. Je kan werkelijk ALLES geloven.
pi_41778651
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Mooi mooi, dat is het grote voordeel van een geloof. Je kan werkelijk ALLES geloven.
Ik kan er naast zitten, hoor, maar zo is het mij meermalen uitgelegd.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:21:24 #155
Stranger than fiction
pi_41778822
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

ik geloof je op je woord.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:22:39 #156
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41778859
quote:

[..]

En is gaan werken in Cafe Rene zeker?
  woensdag 13 september 2006 @ 19:23:37 #157
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41778894
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Goed. Sinds vandaag officieel werkloos. Nog geen baan dus.
Hmm, is dat goed?
quote:
Nog steeds bij dat ene bedrijf bezig waar je destijds voor werd opgeleid?
Yep.
pi_41779004
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hmm, is dat goed?
Nope.
pi_41779031
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En is gaan werken in Cafe Rene zeker?
quote:
polleren van een wijnglas
Weer iets geleerd.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:30:19 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_41779146
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:16 schreef Apropos het volgende:
quote:
004.157
YUSUFALI: That they said (in boast), "We killed Christ Jesus the son of Mary, the Messenger of Allah";- but they killed him not, nor crucified him, but so it was made to appear to them, and those who differ therein are full of doubts, with no (certain) knowledge, but only conjecture to follow, for of a surety they killed him not:-
PICKTHAL: And because of their saying: We slew the Messiah, Jesus son of Mary, Allah's messenger - they slew him not nor crucified him, but it appeared so unto them; and lo! those who disagree concerning it are in doubt thereof; they have no knowledge thereof save pursuit of a conjecture; they slew him not for certain.
SHAKIR: And their saying: Surely we have killed the Messiah, Isa son of Marium, the messenger of Allah; and they did not kill him nor did they crucify him, but it appeared to them so (like Isa) and most surely those who differ therein are only in a doubt about it; they have no knowledge respecting it, but only follow a conjecture, and they killed him not for sure.
Zo staat het in de Koran. Er staat dus niets letterlijk over Judas. Dat het Judas was, komt duidelijk naar voren in het Evangelie van Barnabas (overigens niet een Islamitische tekst per se), maar daar zijn de meeste mensen het over eens dat het een vervalsing is uit de zestiende eeuw. Er zijn wel verwijzingen naar eerdere versies van het evangelie, maar ook die komen waarschijnlijk uit het tweede millennium.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:36:39 #161
Stranger than fiction
pi_41779372
tijd om te sporten.
pi_41779586
quote:

[..]

Dit wist ik niet, ik moest glimlachen.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:50:58 #163
89730 Drugshond
pi_41779880
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:26 schreef sizzler het volgende:
Nope.
Bummer...

Ga gewoon werken desnoods als uitzendkracht en probeer over afdelingsgrenzen heen te kijken (of reageer gewoon mee in bepaalde beslissingen).
pi_41780053
Heeft Fok! geen baantje voor tha siz?
pi_41780114
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bummer...

Ga gewoon werken desnoods als uitzendkracht en probeer over afdelingsgrenzen heen te kijken (of reageer gewoon mee in bepaalde beslissingen).
I know, maar zelfs daar kom ik niet tussen.

Wie zegt dat de economie aantrekt mag me de vacatures wijzen. Ach, nu eerst eens fulltima solliciteren. Dan zien we wel hoe lang het duurt.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:59:03 #166
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41780162
heb je al een uitkering?
  woensdag 13 september 2006 @ 19:59:09 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_41780165
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:57 schreef sizzler het volgende:
Wie zegt dat de economie aantrekt mag me de vacatures wijzen. Ach, nu eerst eens fulltima solliciteren. Dan zien we wel hoe lang het duurt.
Laat je omscholen tot ITer. .
pi_41780283
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:59 schreef Aoristus het volgende:
heb je al een uitkering?
Binnenkort maar eens aanvragen..
  woensdag 13 september 2006 @ 20:06:05 #169
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41780428
quote:
de CDA fractie: Kruizen zouden niet als decor moeten worden gebruikt

Haal dat fucking kruisje dan van je nek, schijnheil
  woensdag 13 september 2006 @ 20:06:43 #170
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41780449
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

pas op he, het is tegenwoordig heel normaal dat pas afgestudeerden moeten schoffelen voor een uitkering. Dat moet je niet willen
  woensdag 13 september 2006 @ 20:09:11 #171
89730 Drugshond
pi_41780534
quote:

[..]

Totaljobs is wel een leuke.... (krijg nog steeds regelmatig mail).
Intermediar (zeker doen).
Monsterboard (idem).

Ik begin over 5 weken met een nieuwe functie... maar er loopt nog een solli over het opzetten van magazijnsystemen in het buitenland (logistiek + automatisering). En dan te bedenken dat mijn feitelijke opleiding werktuigbouwkunde was. Ik kijk graag over de schutting mee . Zeker in deze tijd omdat veel high-tech kennis over de grens gaat (DSM, ASML uitgezonderd). Maar omgekeerd is het logistieke/beheers proces wel booming.
pi_41780564
Hoi beste mensen, .
pi_41780715
Je denkt toch niet dat ik dat hele Donner-vindt-de-sharia-flex-gebeuren ga volgen, hè? Ik las het vanavond in de krant en dacht: "Onverstandige uitspraak, maar wel typisch Donner, die onpopulair kan overkomen, maar over het algemeen wel juist." Maar niet altijd, hè...
pi_41781023
Deze uitspraak is grappiger:

Donner: Islam warm welkom geven
quote:
''Sinds halverwege de twintigste eeuw hebben veel Nederlanders het traditionele christendom ingeruild voor het geloof in vrije abortus, de weldadige werking van drugs en de zegeningen van het homohuwelijk.
Oh, dus elke ongelovige is homo, heeft een abortus ondergaan of/en zit aan de drugs en is geweldadig?

.
pi_41781081
Wat idioot. Het is geen geloof, het is een principe gebaseerd op liberalisme.
pi_41781100
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:23 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Haar eigen schuld, volgens Napalm.
pi_41781184
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Haar eigen schuld, volgens Napalm.
"En nu trek je een bikini aan!"
pi_41781222
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:23 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Je zou er een avatar van moeten maken. Met als ondertitel 'eigen schuld, dik gat in je kop'.
pi_41781345
Lekker ziek, Monidiqueje.
pi_41781439
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dit wist ik niet, ik moest glimlachen.
Want?
pi_41781546
Ik geloof in abortus. Abortus geeft mij een zinvol bestaan en ik zou niet willen leven in een wereld zonder abortus. Abortus gebeurt voor onze zonden, en daarom houd ik er zo van.

Abortus is gebaseerd op vijf pilaren:
- De bevruchting
- Het besluit tot abortus (vijf maal per dag gedenken)
- Het medisch onderzoek
- Het psychologisch onderzoek
- Het verwijderen van een foetus

Geloof begint met de getuigenis: "Beste dokter, ik heb een zonde begaan en wil graag mijn foetus laten verwijderen". De dokter begint het ritueel van medisch onderzoeken en bezoek aan de psychiater. Geloof in de heilige abortus biedt je een eeuwig leven, en de jaarlijkse vastenmaand: één grote orgie, en elke Aborteling dient zeker eenmaal in zijn leven de heilige graal te vinden, mits hij hiertoe de juiste Viagrapillen via zijn mailbox, door God, aangeboden krijgt.

Ooooh, I want to believe!
pi_41781661
Wat een goed argument. Je zei, dat wist ik niet "ik moest glimlachen". Je quote een specifieke post en hiermee maak je alleen jezelf belachelijk.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 20:43:03 ]
pi_41781683
Nee, Donner slaat de plank gewoon helemaal mis door vrije abortus neer te zetten als een geloof.
pi_41781810
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want?
Zie GB's opmerking. Het is een grappige mythe. Ken je die van Gilgamesj, of die van Ginnungagap...best leuk om te leuzen.
pi_41781851
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Twee hoeren en een pooier.
pi_41781868
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zie GB's opmerking. Het is een grappige mythe. Ken je die van Gilgamesj, of die van Ginnungagap...best leuk om te leuzen.
Ja, terugkrabbelen tot de opmerking van een ander. Je quote een specifieke post. Wat is er zo lachwekkend aan dan? Immers jij GELOOFT niet dat een bepaald geloof de waarheid is. Dat is net zo een keihard geloof, met het verschil dat ik jouw geloof niet belachelijk maak.

Wie zegt dat een mythe geen fictieve waarheden bevat?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 20:49:05 ]
pi_41781920
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
quote:
Shakur was placed on life support until his death six days later, on September 13, 1996, at 4:03 PM PDT.
Ah, precies 10 jaar geleden.
pi_41781961
Er is overigens niets mis met het belachelijk maken van geloven.
pi_41781975
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:49 schreef Monidique het volgende:
Er is overigens niets mis met het belachelijk maken van geloven.
Nee, maar dan moeten ongelovigen ook niet huilen als dat andersom gebeurd.
pi_41782016
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar dan moeten ongelovigen ook niet huilen als dat andersom gebeurd.
Uiteraard niet, maar succesvolle pogingen van gelovigen om ongelovigen om hun ongeloof belachelijk te maken zijn op één hand te tellen, schat ik.
pi_41782061
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar succesvolle pogingen van gelovigen om ongelovigen om hun ongeloof belachelijk te maken zijn op één hand te tellen, schat ik.
Schat je dat? En waarom zou dat zo zijn? Is dat vanwege de volwassenere houding van gelovigen of is het zo dat ongelovigen het belachelijk maken van andere gelovigen als een soort van hobby beschouwen. Het belachelijk maken van gelovigen gebeurd nou niet met de beste argumenten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 20:52:56 ]
pi_41782115
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Schat je dat? En waarom zou dat zo zijn?
Dat schat ik met een natte vinger in de lucht, omdat ik eerlijk gezegd nog nooit een succesvolle poging tot het belachelijk maken van ongeloof heb gezien.
quote:
Is dat vanwege de volwassenere houding van gelovigen of is het zo dat ongelovigen het belachelijk maken van andere gelovigen als een soort van hobby beschouwen. Het belachelijk maken van gelovigen gebeurd nou niet met de beste argumenten.
Tsja...
pi_41782169
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat schat ik met een natte vinger in de lucht, omdat ik eerlijk gezegd nog nooit een succesvolle poging tot het belachelijk maken van ongeloof heb gezien.
[..]

Tsja...
Hoevaak zie je pogingen van gelovigen om ongelovigen belachelijk te maken? En hoevaak andersom?
pi_41782175
Hoe dan ook, niets mis met belachelijk maken van geloof, vrije abortus is geen geloof en ik haal nog wat thee.
pi_41782189
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoevaak zie je pogingen van gelovigen om ongelovigen belachelijk te maken?
Niet zo vaak.
quote:
En hoevaak andersom?
Vrij vaak.
pi_41782217
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, terugkrabbelen tot de opmerking van een ander. Je quote een specifieke post.
Ja, ik moest glimlachen toen ik de mythe las, omdat ik het een grappige mythe vind. Dat zeg ik toch?
quote:
Wat is er zo lachwekkend aan dan? Immers jij GELOOFT niet dat een bepaald geloof de waarheid is. Dat is net zo een keihard geloof, met het verschil dat ik jouw geloof niet belachelijk maak.
Nounou, iemand op z'n pik getrapt...dat zal allemaal best hoor, de topics hierover zijn te vinden in WFL. Doe je best en maak mijn "geloof" belachelijk .
quote:
Wie zegt dat een mythe geen fictieve waarheden bevat?
Mythes kunnen zelfs feitelijk waar zijn...
pi_41782298
.

Ik ga terug naar huis, waar ik nog steeds geen internet heb....ik lees het allemaal morgen wel.
pi_41782341
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:57 schreef Autodidact het volgende:
Ja, ik moest glimlachen toen ik de mythe las, omdat ik het een grappige mythe vind. Dat zeg ik toch?
Wat is er dan zo grappig aan, dat is mijn vraag nu al 20 keer.
quote:
Nounou, iemand op z'n pik getrapt...dat zal allemaal best hoor, de topics hierover zijn te vinden in WFL. Doe je best en maak mijn "geloof" belachelijk .
Ik ben niet op mijn pik getrapt, maar dat dubbele mag wel afgelopen zijn. Schoppen tegen gelovigen, en als dat andersom gebeurt, heel hard zitten huilen. Je geloof belachelijk maken, kan alleen als je argumenten aandraagt waarbij je aantoont dat "andere geloven" fout zitten.
quote:
Mythes kunnen zelfs feitelijk waar zijn...
Waarom is het dan lachwekkend, als je zelf weet dat mythes feitelijk waar kunnen zijn?
pi_41782360
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoevaak zie je pogingen van gelovigen om ongelovigen belachelijk te maken? En hoevaak andersom?
Wij ongelovigen maken gelovigen niet belachelijk, we wijzen er hoogstens op dát gelovigen belachelijk zijn, belachelijke dingen geloven, belachelijke dingen doen.

we're innocent
pi_41782410
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:01 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Wij ongelovigen maken gelovigen niet belachelijk, we wijzen er hoogstens op dát gelovigen belachelijk zijn, belachelijke dingen geloven, belachelijke dingen doen.

we're innocent
Dus je gaat uit van je EIGEN feitelijke waarheid. Maar als de gelovigen andersom een dergelijke mening er op na houden, zijn het extremisten, en sta jij vooraan om allerlei dingen over hen te roepen en bij elkaar te liegen.

Bedankt voor het aantonen van je hypocrisie.
pi_41782512
Het gaat niet om twee gelijkwaardige waarheden, dat is nu het hele punt met de tegenstelling tussen geloof en ongeloof.
pi_41782535
Ik weet niet zeker waarom ik het grappig vind, maar waarschijnlijk omdat het origineel gevonden is, bijna net zo origineel als Jezus' dood in het Johannesevangelie (Pilates als held, hoe gaaf).

Maar mutant, als ik wil lachen om een mythe, dan lach ik om een mythe...of een gelovige in die mythe er nou argumenten voor wil hebben of niet.

Je mag misschien aangeven wanneer ik heel hard zit te huilen als een gelovige in een bepaalde mythe geweldloos (en zelfs met een gezonde dosis humor) het ongeloof belachelijk probeert te maken. Het leidt vaak juist tot hilariteiten...ken je Pat Robertson?

Nu ga ik echt weg hoor.
pi_41782571
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:05 schreef Monidique het volgende:
Het gaat niet om twee gelijkwaardige waarheden, dat is nu het hele punt met de tegenstelling tussen geloof en ongeloof.
Ongeloof, althans de vorm van autodidact, is feitelijk geloven dat religie bullshit is. In die zin is het een geloof, net als een religie dat is.
pi_41782573
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je gaat uit van je EIGEN feitelijke waarheid. Maar als de gelovigen andersom een dergelijke mening er op na houden, zijn het extremisten, en sta jij vooraan om allerlei dingen over hen te roepen en bij elkaar te liegen.

Bedankt voor het aantonen van je hypocrisie.
wat bezielt je in godsnaam om op mijn post serieus te rageren? begrijp me niet verkeerd, ik vermoede dat je dat zou doen. maar toch.
Mischien moest je eens wat vaker een biertje drinken, of er eens mee beginnen.
  woensdag 13 september 2006 @ 21:07:09 #209
93744 Finder_elf_towns
pi_41782603
Pope speaks out on jihad, urges talk
ASSOCIATED PRESS
quote:
REGENSBURG, Germany— Pope Benedict XVI said yesterday that Islamic holy war was against God's nature and invited Muslims to join in a peaceful cultural dialogue.

In a speech at Regensburg University, Benedict made an unusual reference to jihad, or holy war — a concept used by Islamic extremists to justify suicide bombings and other attacks.

Benedict's address was about faith and reason, and how they cannot be separated and are essential for "that genuine dialogue of cultures and religions so urgently needed today.''

Citing historic Christian commentary on holy war and forced conversion, the Pope quoted from a 14th-century Byzantine emperor, Manuel II Paleologos.

"The emperor comes to speak about the issue of jihad, holy war," the Pope said. "He said, I quote, `Show me just what (Islamic Prophet) Muhammad brought that was new, and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached.'"

Clearly aware of the topic's sensitivity, he added, "I quote," twice before pronouncing the phrases on Islam, while neither explicitly agreeing with nor repudiating them. "The emperor goes on to explain in detail the reasons why spreading the faith through violence is something unreasonable,'' he said.

"Violence is incompatible with the nature of God and the nature of the soul," the Pope said.
bron

[ Bericht 4% gewijzigd door Finder_elf_towns op 13-09-2006 21:10:35 (klote url) ]
pi_41782676
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ongeloof, althans de vorm van autodidact, is feitelijk geloven dat religie bullshit is. In die zin is het een geloof, net als een religie dat is.
Er is al wel zo'n drie miljoen keer uitgelegd wat het verschil is tussen niet-geloven-dat en geloven-dat-niet, dus het lijkt mij niet nodig om dat nog eens te herhalen.
pi_41782709
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

wat bezielt je in godsnaam om op mijn post serieus te rageren? begrijp me niet verkeerd, ik vermoede dat je dat zou doen. maar toch.
Mischien moest je eens wat vaker een biertje drinken, of er eens mee beginnen.
Wat bezielt je om terug te krabbelen? Heb ik kennelijk gelijk?
pi_41782777
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is al wel zo'n drie miljoen keer uitgelegd wat het verschil is tussen niet-geloven-dat en geloven-dat-niet, dus het lijkt mij niet nodig om dat nog eens te herhalen.
Je mag het mij best wel eens uitleggen hoor. Want het niet geloven dat, kan je zo uitleggen dat het geloven-dat-niet wordt. Tenzij er natuurlijk feiten zijn. Als er feiten op tafel liggen dat een Geloof bullshit blijkt te zijn, dan is het niet geloven-dat-niet.
pi_41782787
En zelfs: Wie ontkent dat vijfenzeventig miljoen jaar geleden de heer Xenu menselijke zielen heeft geroofd door slaven in een vulkaan te stoppen en deze te bombarderen met waterstofbommen, is immers nog geen gelovige.
pi_41782808
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Pope speaks out on jihad, urges talk
ASSOCIATED PRESS
[..]

bron

[afbeelding]
Is dat niet die halve nazi?
pi_41782822
Geloof ligt buiten de wetenschap en daarom is het schermen met 'feiten' bespottelijk.
pi_41782848
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:12 schreef Monidique het volgende:
En zelfs: Wie ontkent dat vijfenzeventig miljoen jaar geleden de heer Xenu menselijke zielen heeft geroofd door slaven in een vulkaan te stoppen en deze te bombarderen met waterstofbommen, is immers nog geen gelovige.
Het gaat hier alleen niet om een ontkennen, maar iets actief als een onwaarheid pogen te beschouwen. Daar heb ik het over, en niet over een ontkennen.
pi_41782880
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:12 schreef Monidique het volgende:
Geloof ligt buiten de wetenschap en daarom is het schermen met 'feiten' bespottelijk.
Hoe bedoel je? Je kan toch eventueel feitelijk aantonen dat bijv. de profeten hebben bestaan of niet? En hoe ze zijn gestorven, en bepaalde zaken toetsen aan de wetenschap?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 21:14:38 ]
pi_41782925
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat bezielt je om terug te krabbelen? Heb ik kennelijk gelijk?
ow, je bent best hopeloos weet je dat? Ik krabbel niet terug, ik krabbelde al helemaal niet vooruit. Ik heb net in een andere topic een ellenlange post neergetypt, en ik heb het voorlopig wel weer even gehad.

Mijn vraag: ben je altijd zo serieus?
pi_41783013
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier alleen niet om een ontkennen, maar iets actief als een onwaarheid pogen te beschouwen. Daar heb ik het over, en niet over een ontkennen.
Iets actief als een onwaarheid pogen te beschouwen? Ik ontken dat 9/11 is uitgevoerd door de Amerikaanse regering, dit baseer ik mede op allerlei wetenschappelijke onderzoeken en logica en natuurwetten, toch ben ik geen gelovige. Ik kan de Opstanding op eenzelfde wijze ontkennen, het maakt mij geen gelovige.

Daarnaast, zoals ik al zei, geloof valt niet te berederen, het heeft zichzelf buiten de wetenschap geplaatst, omdat het immers binnen de wetenschap verworpen zal worden. Daarom is het onzinnig om het over feiten, bewijzen of zelfs waarheden te hebben, want dat zijn wetenschappelijke termen (ok, ok, die derde niet echt), en geloof is geen wetenschap.
pi_41783017
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:14 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ow, je bent best hopeloos weet je dat? Ik krabbel niet terug, ik krabbelde al helemaal niet vooruit. Ik heb net in een andere topic een ellenlange post neergetypt, en ik heb het voorlopig wel weer even gehad.

Mijn vraag: ben je altijd zo serieus?
We waren bezig met een serieuze discussie, als je er daar plotseling over mee gaat praten verwacht ik dat je serieus bent ja.

Het viel ook nergens af te leiden of je serieus was of niet, aangezien je bijna altijd die PI gebruikt.
pi_41783100
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Je kan toch eventueel feitelijk aantonen dat bijv. de profeten hebben bestaan of niet? En hoe ze zijn gestorven, en bepaalde zaken toetsen aan de wetenschap?
O, natuurlijk, maar je zult er geen hemelvaart of godsvisioenen mee kunnen bewijzen. Niemand betwist het bestaan van Mohammed, bijvoorbeeld, en dat zou je wel kunnen bewijzen, maar dat hij visioenen kreeg, dat kun je niet bewijzen.
pi_41783168
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef Monidique het volgende:
Iets actief als een onwaarheid pogen te beschouwen? Ik ontken dat 9/11 is uitgevoerd door de Amerikaanse regering, dit baseer ik mede op allerlei wetenschappelijke onderzoeken en logica en natuurwetten, toch ben ik geen gelovige. Ik kan de Opstanding op eenzelfde wijze ontkennen, het maakt mij geen gelovige.
Dus je meent over feiten te beschikken waaruit blijkt dat de Bijbel en de Koran allemaal onwaarheden bevatten. Een actief ontkennen, doormiddel van feiten. Er zijn daarnaast talloze andere mensen die geen feiten kunnen aanhalen en toch actief ontkennen. Die geloven.
quote:
Daarnaast, zoals ik al zei, geloof valt niet te berederen, het heeft zichzelf buiten de wetenschap geplaatst, omdat het immers binnen de wetenschap verworpen zal worden. Daarom is het onzinnig om het over feiten, bewijzen of zelfs waarheden te hebben, want dat zijn wetenschappelijke termen (ok, ok, die derde niet echt), en geloof is geen wetenschap.
Dat is mijnsinsziens niet waar. Het bestaan van profeten, het nagaan van de gebeurtenissen binnen die periode aan de hand van literatuur en wetenschap is gewoon mogelijk. Misschien niet alles, maar behoorlijk wat. Zo is bijv. de omschrijving van de vorm van de aarde behoorlijk correct binnen de Koran. Is dat niet wetenschap binnen religie?
pi_41783246
Je haalt wat dingetjes door de war, Mutant01.
pi_41783308
In de war, door elkaar, whatever!
pi_41783479
quote:
De jonge Lee verminkt zichzelf al sinds haar jeugd. Na haar behandeling komt ze als secretaresse terecht bij het advocatenkantoor van Mr. Grey. Hoewel ze een relatie heeft is ze meer geïnteresseerd in haar baas, met wie ze een s.m.-verhouding begint.
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5761847
pi_41783534
quote:

[..]

Volkskrant banen, Intermediair, uitzendbureaus echt allemaal niks? Wel klote dan.
pi_41783561
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

Kom op zeg ga dan de fabriek in spaanplaten sorteren ofzo. Uitkering aanvragen is wel erg laf.
pi_41783636
Ik moet niks hebben van een uitkering, er is altijd wel werk te vinden, maar ik heb makkelijk praten. Ik kan mij voorstellen dat je liever een uitkering hebt als je op het moment geniet van bepaalde zaken en verplichtingen hebt, maar ja, om het geld hoef je het niet te doen, denk ik, misschien om de vrije tijd.
pi_41783773
Daarnaast komt er volgens mij ook heel veel gezeik kijken bij het aanvragen/ hebben van een uitkering. Je mag bijna geen eigen vermogen hebben moet je hele boekhouding overleggen en dat voor een paar centen die je met parttime werken ook wel binnentikt.
pi_41783843
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We waren bezig met een serieuze discussie, als je er daar plotseling over mee gaat praten verwacht ik dat je serieus bent ja.

Het viel ook nergens af te leiden of je serieus was of niet, aangezien je bijna altijd die PI gebruikt.
Mja, goed, maar het blijft de SC nietwaar. Daarbij verras ik graag mensen

en eeuh, wat is een "PI"?
pi_41783862
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Mja, goed, maar het blijft de SC nietwaar. Daarbij verras ik graag mensen

en eeuh, wat is een "PI"?
Post Icon.
  woensdag 13 september 2006 @ 21:49:52 #233
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41784173
Ik heb drie dagen een WW-uitkering gehad. Verplichting tot solliciteren op kutbaantjes, een hele papieren rompslomp, walging.
pi_41784658
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

"Waarom zou de koran de laatste en meest ware openbaring Gods zijn? Omdat God dit zelf aan Mohammed heeft gezegd. En hoe weten we dat God dit aan Mohammed heeft verteld? Omdat het in de koran staat."

Herman Philipse - Het Atheïstisch Manifest, p.132

En zo is de circel rond. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Bijbel en de Thora.
  woensdag 13 september 2006 @ 22:13:47 #235
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41785036
d'r komt een goede film op belgie 2 / Canvas nu
pi_41785048
Ladies and gentlemen, the president of the United States of Amerika:
quote:
Matt Lauer: And yet you admitted that there were these CIA secret facilities. OK?

President Bush: So what? Why is that not within the law?

Matt Lauer: The head of Amnesty International says secret sites are against international law.

President Bush: Well, we just disagree with him. Plus, my job is to protect you. And most American people, if I said [to them] that we had who we think is the mastermind of the 9/11, they would say, “Why don’t you see if you can’t get information without torturing him,” which is what we did.

Matt Lauer: I don’t want to let this “within the law issue” slip though. I mean, if, in fact, there was water boarding used with Khalid Sheikh Mohammed, and for the viewers, that’s basically when you strap someone to a board and you make them feel as if they’re going to drown by putting them underwater, if that was legal and within the law, why couldn’t you do it at Guantanamo? Why did you have to go to a secret location around the world?

President Bush: I’m not going to talk about techniques. And, I’m not going explain to the enemy what we’re doing. All I’m telling you is that you’ve asked me whether or not we’re doing things to protect the American people, and I want the American people to know we are doing so.
[ bron ]
pi_41785063
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:13 schreef Aoristus het volgende:
d'r komt een goede film op belgie 2 / Canvas nu [afbeelding]
[pol 1018] Van As verneukt door Nawijn.
  woensdag 13 september 2006 @ 22:29:37 #238
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41785592
quote:
goed zo
pi_41785651
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:13 schreef Monidique het volgende:
Ladies and gentlemen, the president of the United States of Amerika:
[..]

[ bron ]
Ik vind dat we, onder bepaalde omstandigheden, ook martelen moeten toestaan.

Maar alleen als een gewichtig en nationaal belang is en anders onze rechtstaat ernstig in gevaar wordt gebracht.

Voorbeeld: Om Nawijn uit de Kamer te krijgen. Of om een comeback van Willibrord Frequin tegen te gaan.
pi_41785768
Mijn god zelfs de val van het Kabinet Balkenende 1 is nu de schuld van de PvdA !
pi_41785801
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:33 schreef du_ke het volgende:
Mijn god zelfs de val van het Kabinet Balkenende 1 is nu de schuld van de PvdA !
Wie, wat, waar?
  woensdag 13 september 2006 @ 22:35:25 #242
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41785830
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:30 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vind dat we, onder bepaalde omstandigheden, ook martelen moeten toestaan.

Maar alleen als een gewichtig en nationaal belang is en anders onze rechtstaat ernstig in gevaar wordt gebracht.

Voorbeeld: Om Nawijn uit de Kamer te krijgen. Of om een comeback van Willibrord Frequin tegen te gaan.
En, als een Irakees dan een Amerikaanse soldaat te pakken heeft, die wellicht kan weten waar de bommen vanavond gaan vallen, mag hij dan ook martelen, om zijn landgenoten te redden?

Moeilijk, moeilijk.

Ik zeg nee, beiden niet.
pi_41785882
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wie, wat, waar?
Tikorevje

Drie kabinetten Balkenende remde de economie sterk
  woensdag 13 september 2006 @ 22:42:23 #244
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41786137
quote:
volgens mij loopt ie toch al een tijdje mee
pi_41786289
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:42 schreef Aoristus het volgende:

[..]

volgens mij loopt ie toch al een tijdje mee
Ja maar tegenwoordig ligt echt alles aan de PvdA .
  woensdag 13 september 2006 @ 22:51:31 #246
89730 Drugshond
pi_41786468
quote:
Loreena McKennitt - The old ways

The thundering waves are calling me home, home to you
The pounding sea is calling me home, home to you.

On a dark new year's night
On the west coast of Clare
I hear your voice singing
Your eyes danced the song
Your hands played the tune
T'was a vision before me.

We left the music behind and the dance carried on
As we stole away to the seashore
We smelt the brine, felt the wind in our hair
With sadness you paused.

Suddenly I knew that you'd have to go
Your world was not mine, your eyes told me so
Yet it was there I felt the crossroads of time
And I wondered why.

As we cast our gaze on the tumbling sea
A vision came o'er me
Of thundering hooves and beating wings
In clouds above.

As you turned to go I heard you call my name.
You were like a bird in a cage, spreading its
Wings to fly
"The old ways are lost" you sang as you flew
And I wondered why.

Machtig nummer..... vooral de afwisseling van enkel naar dubbelstem.
Kippenvel ook na 400x of zo.
  woensdag 13 september 2006 @ 22:53:45 #247
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41786549
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Machtig nummer..... vooral de afwisseling van enkel naar dubbelstem.
Kippenvel ook na 400x of zo.
* Lollerwire aanslingert
  woensdag 13 september 2006 @ 23:02:32 #248
89730 Drugshond
pi_41786880
Download dan liever.
quote:
Loreena McKennitt - The mystic's dream
A clouded dream on an earthly night
Hangs upon the crescent moon
A voiceless song in an ageless light
Sings at the coming dawn
Birds in flight are calling there
Where the heart moves the stones
It's there that my heart is longing
All for the love of you

A painting hangs on an ivy wall
Nestled in the emerald moss
The eyes declare a truce of trust
Then it draws me far away
Where deep in the desert twilight
Sand melts in pools of the sky
Darkness lays her crimson cloak
Your lamps will call me home

And so it's there my homage's due
Clutched by the still of the night
Now I feel you move
And every breath is full
So it's there my homage's due
Clutched by the still of the night
Even the distance feels so near
All for the love of you

A clouded dream on an earthly night
Hangs upon the crescent moon
A voiceless song in an ageless light
Sings at the coming dawn
Birds in flight are calling there
Where the heart moves the stones
It's there that my heart is longing
All for the love of you
Hier is ze solo op haar best (en ze is goed).... maar die dubbelstem van het andere nummer is perfect in belans.
pi_41787120
Loreena McKennitt is erg goed. Spectaculair goede live optredens - Live in Paris and Toronto -
Wat een stem
  woensdag 13 september 2006 @ 23:51:22 #250
89730 Drugshond
pi_41787846
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:08 schreef Godslasteraar het volgende:
Loreena McKennitt is erg goed. Spectaculair goede live optredens - Live in Paris and Toronto -
Wat een stem
Yup, ze gaat trouwens weer zingen.... ff een stop van een jaar of zeven.

"Vas" - Upon the Faded, is een stem als een viool.... Compleet andere techniek... maar zeldzaam qua gehoor.
  woensdag 13 september 2006 @ 23:57:49 #251
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41788063
the secretary was een goede film, zouden ze een voorbeeld aan kunnen nemen in Hollywood
pi_41789978
Voor mij staat vast: als tweederde van alle Nederlanders morgen een rechts kabinet zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zo iets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is nou juist de essentie van democratie."
  donderdag 14 september 2006 @ 01:38:37 #253
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41790119
Bluesdude, ga slapen
pi_41790844
quote:
Op donderdag 14 september 2006 01:38 schreef Aoristus het volgende:
Bluesdude, ga slapen
Ja!!!!!!!!!!!!!1111
pi_41791508
Zeg sizzler, je bent in goed gezelschap.
quote:
De bijbel ga ik lezen en daarna de koran.
pi_41791532
Goede morgen deze morgen.

Ik begin deze dag alweer niet met bijbelstudie.
pi_41792499
Hallo.
pi_41792559
"Niet praten is ook een vorm van praten"

Uh huh.
pi_41792936
We gooien er maar een plaatje van Joop van Zijl tegenaan:

Joop van Zijl
pi_41793172
Goeiemorgen.

Door de holling in der rug kan je pas goed zien hoe dik haar reet is.
pi_41793295
'Fietshelm vergroot kans op ongelukken'

Sukkeltje Brinkhorst voor al die tijd voor niets een helm gedragen .
pi_41794246
Arme Sizzler, de blanken zijn al bijna op en hij is nog steeds niet nodig .
quote:
'Blanke mannen raken op'

De arbeidsmarkt trekt enorm aan, waardoor de blanke mannen van 35 jaar ‘op raken’.

Al is dat geen ramp, want volgens werkgeversorganisatie AWVN zorgt de juiste mix van personeel voor een hoger rendement. Een divers samengesteld personeelsbestand zorgt voor een hoger rendement en een betere aansluiting van producten en diensten bij de wensen van de klant, vindt 40% van de werkgevers. Dat blijkt uit een enquête die AWVN hield onder zijn leden.
Meer vrouwen, ouderen, arbeidsgehandicapten en allochtonen aannemen is van vitaal belang voor bedrijven. Iedere afdeling P&O zou daarom een ‘diversiteitsmanagement’ moeten voeren, waarmee het arbeidspotentieel onder verschillende groepen werknemers worden aangeboord. Diversiteitsmanagement betekent niet alleen nieuwe mensen uit doelgroepen aannemen, maar ook inspelen op hun wensen en behoeften, waardoor hun kennis en ervaring optimaal wordt benut, concludeert de AWVN.

In de enquête gaf bijna eenderde van de werkgevers aan van plan te zijn binnenkort een analyse te maken van de diversiteit binnen hun organisatie.

Door Godelief Swank / woensdag 13 september 2006
pi_41795905
JEZUS JAN SMIT EVERYWHERE NOOOOOOOOOOOO!
pi_41795971
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:40 schreef zakjapannertje het volgende:
............

Neoconservatief presidentskandidaat Gingrich verklaart Wereldoorlog III
Jim Lobe
.........
alweer?
pi_41795994
goedemorgen Mutant!

nu ook een hekel aan Donner?
pi_41796191
Bij een "reet" stel ik me toch wel iets anders voor, en zeker niet de gespierde billen van Vida.
pi_41796194
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
goedemorgen Mutant!

nu ook een hekel aan Donner?
Een hekel niet, maar hij moet zijn Christelijke agenda niet over de rug van moslims gaan voeren.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:30:07 #270
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41796335
  donderdag 14 september 2006 @ 11:35:39 #271
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41796483
quote:
Op donderdag 14 september 2006 09:22 schreef pberends het volgende:
'Fietshelm vergroot kans op ongelukken'

Sukkeltje Brinkhorst voor al die tijd voor niets een helm gedragen .
Missschien was het beter geweest als ie wel een keer was gevallen
quote:
'Kenniseconomie in Nederland niet op peil'

ANP

AMSTERDAM - Het is niet goed gesteld met de kenniseconomie in Nederland. De mogelijkheden voor ‘een slim land’ worden lang niet optimaal benut en Nederland doet nog steeds te weinig aan innovatie. Vooral op het gebied van onderwijs is er nog veel winst te halen.

Deze conclusies staan in de donderdag gepubliceerde Kenniseconomie Monitor 2006, gemaakt door de Stichting Kennisland. De Kenniseconomie Monitor 2006 wordt donderdag aangeboden aan PvdA-lijsttrekker Wouter Bos op de Dag van de Kenniseconomie.
pi_41796525
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een hekel niet, maar hij moet zijn Christelijke agenda niet over de rug van moslims gaan voeren.
en als ik je nu eens vertel dat hij de directe aanleiding was voor mijn aanwezigheid hier op fok!

maar goed, het blijft toch een merkwaardig gezicht dat dit soort "discussies" vooral tussen niet-moslims woeden. En natuurlijk een hoop gebakken lucht over een volstrekt theoretische hypothese. Typisch Nederlands
  donderdag 14 september 2006 @ 11:40:08 #273
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41796624
quote:
CDA wil verbod op shariapartij en pedopartij

ANP

DEN HAAG - Het CDA wil een verbod op alle politieke partijen die de huidige rechtsorde omver willen werpen of waarvan de opvattingen daartegen indruisen. Dat geldt bijvoorbeeld voor een partij die de sharia (islamitische wetgeving) wil invoeren, maar ook voor de pedofielenpartij of een neofascistische partij.

Kamerlid Sybrand van Haersma Buma van de regeringspartij zei dat donderdag voorafgaande aan het spoeddebat over de uitspraken van CDA-minister Piet Hein Donner (Justitie) over de sharia. Volgens de CDA-fractie is er in onze samenleving geen plaats voor partijen waarvan de ideeën onvermijdelijk leiden tot strafbare feiten of ertoe leiden dat onze democratische rechtsorde terzijde wordt geschoven.

In de afgelopen dagen ontstond vooral in de Kamer veel ophef over de uitlatingen van Donner. Als tweederde van de Nederlanders de sharia zou willen invoeren, moet dat volgens hem mogelijk zijn. Na de kritiek benadrukte Donner dat hij een eventuele invoering van de sharia ‘volstrekt verwerpelijk acht’ en ‘in strijd met alle fundamentele waarden en normen die wij in Nederland kennen’.

De sharia druist volgens Donner in tegen onze rechtsorde. Hij zou zo'n stelsel altijd bestrijden. Hij zei bovendien dat zijn uitspraken een ‘louter theoretische gedachteoefening’ betroffen. Hij betreurt het als daarover misverstand is ontstaan.

Kamerlid Geert Wilders zal een motie van wantrouwen tegen Donner indienen, als de minister zijn gewraakte uitspraken niet intrekt.
Het bleek allemaal maar een hele nare droom te zijn geweest
pi_41796637
quote:
tss je weet dat commentaar op Balkenende niet mag. De gelederen moeten gesloten blijven.

Tijd dat die roomse relnicht verhagen het voor het zeggen krijgt .
  donderdag 14 september 2006 @ 11:42:05 #275
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41796705
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

tss je weet dat commentaar op Balkenende niet mag. De gelederen moeten gesloten blijven.

Tijd dat die roomse relnicht verhagen het voor het zeggen krijgt .
Let maar op, Bert krijgt weer een stoel vooraan bij het volgende CDA congres
pi_41796821
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het bleek allemaal maar een hele nare droom te zijn geweest
Zullen ze bij het CDA democratie ooit in kunnen schatten? Waar zijn ze nou mee bezig?
pi_41796891
jow weet een van jullie of je een pdf file van een presentatie ook als 'handouts' uit kan printen? Dus meer sheet per pagina. Krijg het niet voor elkaar .
  donderdag 14 september 2006 @ 11:49:15 #278
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41796974
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:44 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zullen ze bij het CDA democratie ooit in kunnen schatten? Waar zijn ze nou mee bezig?
volgens mij prediken ze het eigen geleuf
  donderdag 14 september 2006 @ 11:55:48 #279
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41797170
quote:
‘Moslims zien in Nederlands recht al veel van sharia terug’

Van onze verslaggever Bart Jungmann

AMSTERDAM - Stel dat alle moslims van Nederland stemmen op een fundamentalistische partij die de sharia wil invoeren. ‘Kom je uit op hoogstens zeventien zetels.’ Stel dat zo’n partij in de verre toekomst er toch in slaagt twee van de drie stemmen te halen en metterdaad de sharia in te voeren. ‘Dan moet de Grondwet worden gewijzigd, want man en vrouw zijn dan niet langer gelijk. Dat is in strijd met internationale verdragen, en als Nederland die opzegt, worden we een paria als Noord-Korea.’

Jurist en arabist Maurits Berger is het op zichzelf helemaal eens met minister Donner van Justitie. De democratische wetgeving maakt invoering van de sharia mogelijk. ‘Maar het is echt een volstrekt onzinnige discussie.’

Volgens Berger, verbonden aan instituut Clingendael, leeft onder Nederlandse moslims ook helemaal niet de wens om de sharia in te voeren. Maar dat kan natuurlijk veranderen als de discussie steeds weer wordt aangewakkerd, zoals nu weer door minister Donner. ‘Op die manier kan het wel eens een self fulfilling prophecy worden.’

Het hele probleem van islamitische regelgeving ligt besloten in het woord sharia of eigenlijk in wat het woord is gaan betekenen. Voor niet-moslims staat de sharia gelijk aan het afhakken van handen en het verplicht dragen van sluiers, uitwassen in enkele dictatoriale moslimlanden. Maar voor de inwoners van dergelijke landen staat de sharia juist voor rechtvaardigheid. Berger: ‘In die zin is het een slogan, een schreeuw om een beter bestaan.’

De sharia is niet vastgelegd in een wetboek, maar wordt afgeleid uit een verzameling van commentaren. Dat verklaart de uiteenlopende interpretaties: de sharia als een private beleving over hoe het leven als moslim moet worden ingericht en de sharia als een stelsel van wetten. ‘In landen als Iran en Nigeria wordt de sharia van bovenaf opgelegd. Ik ken veel moslims voor wie de Nederlandse rechtsstaat meer beantwoordt aan het idee van de sharia dan wat in de meeste moslimlanden gepraktiseerd wordt.’

Is de sharia inderdaad onverenigbaar met het Nederlands recht? Berger vindt dat een onmogelijke vraag, omdat de sharia ook gaat over normen en waarden. ‘Maar Nederland voldoet in grote mate aan de vereisten van een islamitische staat, inclusief de sharia.’

en met dit bericht wordt het ego van Donner nog even veiliggesteld. En zo kwam alles toch nog goed
pi_41797200
Spoken zoeken?
pi_41797213
Alles is de schuld van de PvdA Alles is de schuld van de PvdA .

Het CDA wil de democratie uitschakelen
  donderdag 14 september 2006 @ 12:01:54 #282
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41797362
quote:
Jurist en arabist Maurits Berger is het op zichzelf helemaal eens met minister Donner van Justitie. De democratische wetgeving maakt invoering van de sharia mogelijk. ‘Maar het is echt een volstrekt onzinnige discussie.
pi_41797383
Als het Donner niet was zou ik trouwens zeggen dat het een slimme marketingtruc was...even hypen, zinvolle ophef, sussen, verkiezingsprogram aanscherpen voor meer zetels en boeken verkopen.

Maar het is Donner, dus ik denk het niet.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:02:58 #284
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41797389
Ik schrok me de tering gister bij de wereld draait door, dat valse loeder Mei Li Vos van de alternatieve vakbond AVV heeft zich ingewrongen op de kieslijst voor de PvdA en nog op een hoge plek ook
  donderdag 14 september 2006 @ 12:04:30 #285
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41797432
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:02 schreef Autodidact het volgende:
Als het Donner niet was zou ik trouwens zeggen dat het een slimme marketingtruc was...even hypen, zinvolle ophef, sussen, verkiezingsprogram aanscherpen voor meer zetels en boeken verkopen.

Maar het is Donner, dus ik denk het niet.
Maar is 't wel tijd voor een Hollandsche Patriot Act ?

Mensen zijn nu natuurlijk bang, want de sharia is nu door het cda genoemd als een serieuze optie, ook al slaat het als een lul op een trommel.
pi_41797438
Wel jammer dat R@b hard wegrent nadat je hem op zijn hypocrisie wijst
pi_41797468
In het Wolffoversum schijnt het wel een serieuze optie te zijn.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:07:20 #288
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41797522
als dat zou gebeuren, dan wordt Jan Marijnissen minister-president
pi_41797545
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:02 schreef Aoristus het volgende:
Ik schrok me de tering gister bij de wereld draait door, dat valse loeder Mei Li Vos van de alternatieve vakbond AVV heeft zich ingewrongen op de kieslijst voor de PvdA en nog op een hoge plek ook
Was toch al een tijdje bekend?

Maar heb jij al een keuze kunnen maken voor de verkiezingen? Je was toch ook een beetje van je SP geloof gevallen?
pi_41797805
Bij bestand -> afdrukken en dan afdrukken en kiezen voor hand-outs.
pi_41797807
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:43 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, imam wordt je niet zomaar. Hij zal wel weten waar hij over praat. Dat deze boodschap niet goed valt bij al die Nederlandse part-time moslims is een ander verhaal.
Tis maar goed dat je geen moslim bent, dan was je namelijk allang radicaal geworden. Een imam kan je echt wel "zomaar" worden. Vandaar ook dat er in Marokko bijvoorbeeld nu imam-opleidingen van staatswege verplicht zijn, zo roei je mongolen uit die doen alsof ze alles weten en waarvan de mensen denken "hij zal wel weten waar hij over praat" (zoals jij dus ). Zo leer je nog eens wat over de moslimcultuur Godslasteraar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2006 12:17:55 ]
pi_41797863
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Bij bestand -> afdrukken en dan afdrukken en kiezen voor hand-outs.
Zo werkt het in powerpoint maar bij een pdf bestand lukt me dat niet
pi_41797879
Tell the truth, ride a horse and shoot arrows.

De instelling van de (vroege) Perzen.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:20:29 #294
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41797918
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was toch al een tijdje bekend?

Maar heb jij al een keuze kunnen maken voor de verkiezingen? Je was toch ook een beetje van je SP geloof gevallen?
Ik geloof in Aleid Wolfsen en anders wel in Jet Bussemaker, dat zijn verstandige mensen die wel dingen voor elkaar krijgen. Beiden staan ze op de lijst van de PvdA. Maar het is een twijfelpartij.

De SP zijn voor mij oplichters, de enige twee verse raadsleden, namelijk Jasper van Dijk en Sadet Karabulut, zijn geinstalleerd als gemeenteraadslid in maart. Ronald van Raak heeft destijds de kandidatencommissie geleid en een toneelstukje gearrangeerd om het te doen lijken alsof kandidaten ook daadwerkelijk een kans zouden hebben. Leuk detail is dat de notuliste van die commissie, de uiteindelijke nummer 3 op de kieslijst bleek te zijn..
Inmiddels zie ik dat ook Ronald van Raak goed voor zichzelf heeft gezorgd en zich een royale plek heeft toebedeeld op de lijst van de 2e kamer. Als de SP zoveel zetels haalt, dan betekent dat, dat de gemeenteraadsbezetting van de SP in 8 tot 12 jaar niet veranderd is. Met een ledental van tussen de 10.000 en 100.000 vind ik dat zeer eigenaardig...

Ik vind het ook zeer vreemd dat je altijd dezelfde mensen op plekken terugziet, die voor sommigen totaal niet gepast of geschikt zijn. Zo'n Renske Leijten bijvoorbeeld, die heb ik eens ontmoet bij zo'n festival in de Westergasfabriek dat zij in goede banen moest leiden. Ik had me opgegeven als vrijwilliger en merkte dat ze het gewoon niet kon, kinderen moesten na een dag hard werken een pokke eind lopen zonder dat ze wisten waar ze dan naartoe moesten, ze begon nog tegen me aan te zeuren over die wilde tijden die ze had meegemaakt op technofeestjes in de westergasfabriek. Allemaal details die aangeven dat iemand gewoon niet volwassen genoeg is om zulke verantwoordelijkheid te dragen. Inmiddels staat ze wel op plaats 9 van de kieslijst. Dat zijn al 4 mensen onder de eerste 10 op de lijst die ik door schade en schande niet vertrouw.

Denk je echt dat ik dan op de SP ga stemmen?

Ik ben dus eigenlijk politiek dakloos. Heb jij nog goede tips ?
pi_41797923
Ik verlang naar een kalifaat.
pi_41797938
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ik verlang naar een kalifaat.
Met een tuin en een tuinhuisje. Die strekt van mijn voortuin tot de achtertuin.
pi_41797947
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:18 schreef du_ke het volgende:
Zo werkt het in powerpoint maar bij een pdf bestand lukt me dat niet
Dat kan volgens mij ook niet. Dat is bovendien onleesbaar lijkt me.
pi_41797986
En waarom schrijft Aoristus zo veel.
  donderdag 14 september 2006 @ 12:26:20 #299
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41798077
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
En waarom schrijft Aoristus zo veel.
omdat ik nuchter ben
pi_41798118
quote:
I live in Iran, in karaj.. and I LOVE ELVIS PRESLEY!!!
pi_41798137
Mogen ze muziek luisteren in Iran dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')