abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41781988
quote:
Beleid Balkenende remde economie sterk, stelt Rabo

door Thomas Olivier

DEN HAAG - Een verkeerde timing van het begrotingsbeleid en de pessimistische toon van de kabinetten Balkenende hebben de Nederlandse economie ’sterk geremd’. Het ’zuur’ is te hard aangezet en dat heeft de consument moeten bekopen met een onnodig harde daling van de koopkracht.
Dat concludeert de Rabobank in zijn nieuwste kwartaalbericht. De kabinetten Balkenende 1 tot en met 3 waren niet in staat de concurrentiepositie en economische groei te verbeteren. Het beleid was volgens de Rabobank-economen te eenzijdig gericht op loonmatiging. Voor investeringen in kennis en het stimuleren van ondernemerschap was te weinig ruimte.
„Sommige politici dromen nog steeds van loonmatiging, het is tijd dat zij wakker worden“, zegt W. Boonstra, hoofd van het Economisch Bureau van de Rabobank. De arbeidsmarkt trekt aan en loonmatiging is daardoor niet langer houdbaar. Politici zouden veel meer moeten inzetten op het vergroten van het arbeidsaanbod en dat betekent investeren in kennis.

Paars

Het arbeidsmarktbeleid van de kabinetten Balkenende was volgens de Rabobank verre van succesvol. Het arbeidsaanbod nam de afgelopen jaren weliswaar toe, maar dat is vooral te danken aan maatregelen die werden genomen ten tijde van het paarse kabinet.
De conclusies van de Rabobank staan in schril contrast met de boodschap die politici in de aanloop naar de verkiezingen op tv, radio en in de krant verkondigen. De een na de ander klopte zich de afgelopen weken op de borst: hun beleid zou hebben gezorgd voor een opleving van de economie. Wereld

Minister De Geus van Sociale Zaken benadrukte onlangs nog dat de economische groei zonder het kabinetsbeleid ’aanzienlijk minder’ zou zijn dan nu het geval is. Het Centraal Bureau voor de Statistiek maakte gelijk een relativering: de opleving in Nederland is veeleer te danken aan de sterke wereldeconomie dan een verdienste van het kabinet. Minister Zalm heeft de overheidsfinanciën wel met succes op orde gebracht door bezuinigingen en maatregelen in de zorg en sociale zekerheid, stelt de Rabobank.

Met de verkiezingen in zicht, dreigt de scoringsdrang onder politici weer op te laaien. Nu moeten zij volgens Boonstra niet in de bekende valkuil stappen: cadeautjes uitdelen, waardoor het overschot op de begroting wordt ’verkwanseld’.

Ondanks alle kritiek is de Rabobank positief over de Nederlandse economie. Die zal dit jaar met 3 procent groeien en volgend jaar met 3,25 procent, verwacht de bank. „Nederlanders hebben meer vertrouwen in de economie, mede dankzij een toenemende koopkracht.“ GPD

Bron : http://www.pzc.nl/internationaal/binnenland/article648909.ece
Tja, dat wist ik al veel langer.

Balkenende en de zijnen hebben de economische groei ZWAAR gefrustreerd. De burgers hel en verdoemenis aangepraat. De economisch herstel had veel eerder kunnen optreden.

Ik heb het hier al zo vaak geroepen: DE ECONOMIE HERSTELT ZICH ONDANKS HET KABINETSBELEID IPV DANKZIJ.

De rabobank is het kennelijk hartelijk met me eens. Hulde.

Voor degenen die mij eerder niet wilden geloven: lees het artikel maar.

Ik hoop nu eindelijk dat ieders ogen worden geopend......en gezond kiest per 22/11. Succes.

Anyone?
pi_41782159
De bron .
pi_41782271
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:55 schreef -Angelus- het volgende:
De bron .
WanT??

Wat is er mis met de Rabobank (zeer degelijk en vooraanstaand) of bedoel je PZC?? Die laatste is de provinciale Zeeuwse Krant.

Wat is daar mis mee?

Het artikel stond verder gewoon ook in GPD krant : "Het Brabants Dagblad"

Dus wat is je punt?
  woensdag 13 september 2006 @ 21:01:40 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_41782377
Over twee maanden kunnen we Balkenende laten weten wat we van z'n beleid vonden
pi_41782452
Onzin. Valt me mee dat je niet meteen het FNV haat bericht erbij plakt.

Het verhaal (.pdf) staat hier: http://www.rabobankgroep.nl/pers/

Nu ga ik dat eerst lezen en dan eens kijken waarom de OECD het kabinetsbeleid wel goed vindt.

Edit:

vlug scannende zie ik alvast de eerste blunder; achteraf kijkende stelt de Rabo dat het kabinetsbeleid inzake de bezuinigingen te streng was:
1) Volledig voorbijgaand aan het feit dat we moesten bezuinigen omdat we de EU-nomrne overschreden. (heeft NL zelfs een waarschuwing van de EC voor gehad)
2) Een achterhaald geloof in de grote invloed van kabinetsbeleid op de economische ontwikkelingen in een open economie als de NLse..
3) Het grote feit dan NL nog vele harder moet bezuinigen ivm de vergrijzing. We hebben immers structureel een overschot van 2% nodig om de vergrijzing op te kunnen vangen.

Edit 2:
* Kijk ze zijn wel blij met de hervormingen van de bijstand en de WAO.
* Kritiek is er op het niet hervormen van de AOW. Dat lijkt me ook niet zo gek; dat moet je doen tijdens de hoogconjunctuur..
* Andere kritiek (p9) is dat het kabinet structurele hervormingen in de sociale zekerheid heeft toegepast toen daar draagvlak voor was
Allemaal punten waar EG het mee oneens zou zijn!!!

* Nog meer kritiek is er dat de loonmatiging onvoldoende was. Lijkt me meer kritiek op de kut-vakbonden. Balk had toch al ruzie met ze, dan kon moeilijk nog meer of wel?
* Kritiek op de lage R&D investeringen. Dat is een hele uitgebreide en ingewikkelde discussie maar daar gaan de Rabo schaapjes in hun onwetendheid aan voorbij.. . Sowieso de link met het kabinet Balk is onduidelijk.
* Administratieve lastenvermindering valt tegen volgens het Rabo-stuk maar faalt vervolgens om dit aan te tonen.

Ik ken wat mensen bij de Rabo maar ik had beter van ze verwacht. Zeker geschreven door een trainee ofzo.

[ Bericht 59% gewijzigd door Napalm op 13-09-2006 21:28:54 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41782488
Het spijt me, maar zijn de Rabobank economen en hun visie maatgevend? Of is het slechts 1 insteek op de materie die jou toevallig het best past?
Say your prayers
pi_41782632
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Napalm het volgende:
Onzin
Want???? Roepen is 1, onderbouwen is twee.

Daar ga je dan Napalm, met je verhaal over het consumentenvertrouwen wat er amper toe zou doen.....

Het leven is erg hard......

Maar je moet toegeven dat Napalms visie niet de enige is in het land der economen.....Maar dat heb ik je al van eerder van overtuigd...
pi_41782646
Vreemd dat de Rabobank dit soort zaken bespreekt in hun kwartaalbericht. De boodschap is overigens niet onbekend, dat was al veel eerder bekend. Maar het korte geheugen van mensen zorgt ervoor dat er niet meer wordt gekeken naar de eerste drie jaar.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41782741
Over hetzelfde rapport:

Financieel Dagblad: Rabo: kabinetten Balkenende hebben arbeidsaanbod vergroot
Provinciale Zeeuwse Courant: Beleid Balkenende remde economie sterk, stelt Rabo

Mmm, Financieel Dagblag of Provinciale Zeeuwse Courant....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41782743
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:07 schreef Sidekick het volgende:
Vreemd dat de Rabobank dit soort zaken bespreekt in hun kwartaalbericht.
Nou dat lijkt mij wel duidelijk. Het moet maar eenbs gezegd zijn. Balk boort ons steeds de grootste onzin door de neus. Nl. dat het zijn verdienste is dat de economie opleeft. Het is de grootste kul-kolder.

Dus blij met een organisatie die ergens verstand van heeft.....en het kunnen weten....
quote:
De boodschap is overigens niet onbekend, dat was al veel eerder bekend.

Maar het korte geheugen van mensen zorgt ervoor dat er niet meer wordt gekeken naar de eerste drie jaar.
Dus hier een geweldige OPFRISSING...
  woensdag 13 september 2006 @ 21:13:51 #11
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41782867
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou dat lijkt mij wel duidelijk. Het moet maar eenbs gezegd zijn. Balk boort ons steeds de grootste onzin door de neus. Nl. dat het zijn verdienste is dat de economie opleeft. Het is de grootste kul-kolder.

Dus blij met een organisatie die ergens verstand van heeft.....en het kunnen weten....
[..]

Dus hier een geweldige OPFRISSING...
Had je de Rabobank ook zo de hemel in geprezen wanneer ze met een bericht op de proppen waren gekomen dat niet correspondeerde met je eigen visie? Had je het dan uberhaupt in een nieuw topic geplaatst? Nou?
Say your prayers
pi_41782879
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef Tikorev het volgende:
Over hetzelfde rapport:

Financieel Dagblad: Rabo: kabinetten Balkenende hebben arbeidsaanbod vergroot
Provinciale Zeeuwse Courant: Beleid Balkenende remde economie sterk, stelt Rabo

[quote]
Wel was 'een aanzienlijk deel van het hogere arbeidsaanbod' te danken aan maatregelen die al tijdens de Paarse kabinetten werden ingevoerd. De Rabo-onderzoekers benadrukken daarnaast dat het kennisbeleid teleurstelde. 'Er was sprake van veel woorden maar te weinig daden'.

Uit hetzelfde fin dagblad http://www.fd.nl/ShowNews.asp?Context=N%7C2%7CX%7C1zoeken&NewsId=219682
  woensdag 13 september 2006 @ 21:14:08 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_41782883
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef Tikorev het volgende:
Mmm, Financieel Dagblag of Provinciale Zeeuwse Courant....
Die spreken elkaar toch niet tegen?

Ik ben het trouwens wel bijzonder eens met een punt: dat er achterlijk vastgehouden wordt aan loonmatiging. Dat wordt (is) echt nog eens keer het einde van dit land.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41782937
Zelfs het IMF complimenteert Baklenende voor het gevoerde beleid:

Complimenten van IMF voor Nederlands beleid

Nederland heeft de afgelopen jaren een ‘sterk beleid’ gevoerd, dat heeft bijgedragen aan het economisch herstel, zoals dat vorig jaar begon en dit jaar doorzette. Dat is het oordeel van het Internationale Monetaire Fonds (IMF) in de periodieke beoordeling van de Nederlandse economie

Het Provincale Zeeuwse Nieuws staat vrij alleen met haar beweringen....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41782938
Als het inderdaad echt zo slecht was geweest met Nederland als werd gesuggereerd, dan hadden we er nu nog niet zo bovenop kunnen zijn gekomen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_41782995
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:15 schreef abominabel het volgende:
Als het inderdaad echt zo slecht was geweest met Nederland als werd gesuggereerd, dan hadden we er nu nog niet zo bovenop kunnen zijn geklommen.
Je begrijpt het niet. Als dit kabinet normaal had gedaan, stonden we er nu veel beter voor. Daar komt het artikel zo ongeveer op neer.
  woensdag 13 september 2006 @ 21:17:05 #17
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41783026
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:15 schreef Tikorev het volgende:
Zelfs het IMF complimenteert Baklenende voor het gevoerde beleid:

Complimenten van IMF voor Nederlands beleid

Nederland heeft de afgelopen jaren een ‘sterk beleid’ gevoerd, dat heeft bijgedragen aan het economisch herstel, zoals dat vorig jaar begon en dit jaar doorzette. Dat is het oordeel van het Internationale Monetaire Fonds (IMF) in de periodieke beoordeling van de Nederlandse economie

Het IMF heeft er volgens TS gewoon geen zak verstand van. Een beetje zaken roepen die niet corresponderen met zijn mening. Schande!
Say your prayers
  woensdag 13 september 2006 @ 21:17:41 #18
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41783062
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Als dit kabinet normaal had gedaan, stonden we er nu veel beter voor. Daar komt het artikel zo ongeveer op neer.
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg. Prachtig verkiezingsprogram.
Say your prayers
pi_41783272
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als dit kabinet normaal had gedaan, stonden we er nu veel beter voor. Daar komt het artikel zo ongeveer op neer.
Het feit dat je voor zo'n uitspraak de Zeeuwse Provinciale Courant moet citeren zegt denk ik wel genoeg...
pi_41783386
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het feit dat je voor zo'n uitspraak de Zeeuwse Provinciale Courant moet citeren zegt denk ik wel genoeg...
in het Branbants Dagblad stond EXACT hetzelfde (GPD) artikel. Ik heb nog nooit een kwaad woord gehoord over onze GPD bladen. Nou ja , je moet wel zwaar onderontwikkeld zijn als GPD je niets zegt......Je zou de eerste zijn die ze niet serieus zou nemen.
  woensdag 13 september 2006 @ 21:29:31 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41783412
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:15 schreef Tikorev het volgende:

Rabobank: beleid Balkenende mislukt
Rabobank kraakt kabinet
Rabo uit forse kritiek op kabinet
De rest van de media hebben het over meer aanbod van arbeid, voornamelijk dankzij de Paarse kabinetten en de prognose van de economie. Feitelijk hebben ze het allemaal over hetzelfde bericht van Rabobank, sommige leggen nadruk op de kritiek, anderen de nadruk op het positieve.

Maar het gaat natuurlijk niet om de media die hierover berichtgeven: het gaat om de Rabobank.
pi_41783419
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat is er mis met de Zeeuwse Provinciale Courant?
  woensdag 13 september 2006 @ 21:33:34 #23
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41783574
Hey Echtgaaf. Wat als de ABN nu morgen het tegenovergestelde beweert, is dat dan een waardeloze bank?
Say your prayers
  woensdag 13 september 2006 @ 21:43:54 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41783970
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:33 schreef Sickie het volgende:
Hey Echtgaaf. Wat als de ABN nu morgen het tegenovergestelde beweert, is dat dan een waardeloze bank?
Ik vind het totaal onbelangrijk wie er nu met beweringen komt, het gaat om de analyse en de onderbouwing van de beweringen.
pi_41784031
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Die spreken elkaar toch niet tegen?

Ik ben het trouwens wel bijzonder eens met een punt: dat er achterlijk vastgehouden wordt aan loonmatiging. Dat wordt (is) echt nog eens keer het einde van dit land.
Klopt grote rem op de innovatie. En de concurentie met Polen of China kunnen we toch nooit aan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41784079
Daarnaast is 4 jaar politieke instabiliteit natuurlijk altijd slecht voor de economie. Dat is deze kabinetten ook te verwijten.
pi_41784314
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt grote rem op de innovatie. En de concurentie met Polen of China kunnen we toch nooit aan.
Tja innovatie en Nederland gaat zo moeilijk samen......Er lijken hier alleen verkopers te zijn.......

Maar ja, om iets te kunnen verkopen moet het eerst worden ontwikkeld.....

hier schieten we gewoon te kort.

Het innovatie platform is hier gewoon een farce. Het wordt tijd voor een deltaplan Innovatie.

Typisch dat je van weinig partijen hoort dat dit echt heel belangrijk is.. muv D66.

Tja onze hoop in bange dagen , de heer Balkenende, is voorzitter van het Innovatieplatform. Nog nooit heb ik hem in die hoedanigheid hoeren roepen dat Innovatie zo belangrijk is....Ook hier zit ie dus niet op zijn plaats...

We missen de boot straks voorgoed....

Alleen met verkopers winnen we hier de oorlog niet.....Straks een ontwikkelingsland. Ik bedoel een derde wereldland, dus niet een land wat veel doet aan productontwikkeling en research...
pi_41784359
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:47 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is 4 jaar politieke instabiliteit natuurlijk altijd slecht voor de economie. Dat is deze kabinetten ook te verwijten.
Ja vier kabinetten in vier jaar tijd is wel een record.....Wel een met een twijfelachtige eer. Idd niet zo goed voor het vertrouwen en stabiliteit in het land. Balkenende ontbreekt simpelweg de regie....(is er ook niet geschikt voor)
pi_41785245
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat is er mis met de Zeeuwse Provinciale Courant?
Er is niet per se iets mis met de Zeeuwse Courant, ik vind zo'n lokaal krantje alleen niet echt een gewichtige bron.
pi_41785277
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:47 schreef du_ke het volgende:
De LPF is voornamelijk een project geweest van teleurgestelde PvdA'ers. Kun je dat het kabinet kwalijk nemen?
pi_41785517
quote:
vlug scannende zie ik alvast de eerste blunder; achteraf kijkende stelt de Rabo dat het kabinetsbeleid inzake de bezuinigingen te streng was:
Dit hebben ze van de Rabobank een jaar of twee geleden ook al gezegd hoor.
pi_41785724
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De LPF is voornamelijk een project geweest van teleurgestelde PvdA'ers. Kun je dat het kabinet kwalijk nemen?
Zelfs van het lpf debacle de PvdA de schuld geven. Je wordt steeds wanhopiger he?

Je weet toch wel dat het een complot was van de PO?

En ja ook al zijn het teleurgestelde PvdA'ers iedere dwaas kon bedenken dat dergelijke ruziemakers het nooit een kabinetsperiode vol hadden kunnen houden.
pi_41785971
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zelfs van het lpf debacle de PvdA de schuld geven.
Wat lees jij toch slecht. Ik zei dat de LPF vooral een project is geweest van teleurgestelde PvdA'ers. Gezien het gigantische verlies van de PvdA toen lijkt mij dat juist. Vervolgens geef ik daar niet de PvdA de schuld van, ik vraag alleen of je daar het kabinet de schuld van kan geven zoals jij dat doet.
pi_41786051
Ja je kan het kabinet er de schuld van geven met zo'n instabiel zooitje in zee te gaan. Dat is een grove fout geweest van CDA en VVD die ons land kapitalen heeft gekost. En zeker de economische groei heeft geremd.
pi_41786111
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:40 schreef du_ke het volgende:
Ja je kan het kabinet er de schuld van geven met zo'n instabiel zooitje in zee te gaan.
Iedereen adviseerde de koningin destijds een kabinet CDA/VVD/LPF, ook de PvdA
pi_41786161
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Iedereen adviseerde de koningin destijds een kabinet CDA/VVD/LPF, ook de PvdA
Ja dat maakt geen ruk uit. Het was ook van te voren een slechte keuze en dat kan je degenen die hem genomen hebben kwalijk nemen.
pi_41787335
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat maakt geen ruk uit.
Het alternatief was geen regering. Dus het maakt wel degelijk uit.
pi_41787547
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja innovatie en Nederland gaat zo moeilijk samen......Er lijken hier alleen verkopers te zijn.......

Maar ja, om iets te kunnen verkopen moet het eerst worden ontwikkeld.....

hier schieten we gewoon te kort.

Het innovatie platform is hier gewoon een farce. Het wordt tijd voor een deltaplan Innovatie.

Typisch dat je van weinig partijen hoort dat dit echt heel belangrijk is.. muv D66.

Tja onze hoop in bange dagen , de heer Balkenende, is voorzitter van het Innovatieplatform. Nog nooit heb ik hem in die hoedanigheid horen roepen dat Innovatie zo belangrijk is....Ook hier zit ie dus niet op zijn plaats...

We missen de boot straks voorgoed....

Alleen met verkopers winnen we hier de oorlog niet.....Straks een ontwikkelingsland. Ik bedoel een derde wereldland, dus niet een land wat veel doet aan productontwikkeling en research...
Er wordt heel veel aan productontwikkeling en research gedaan in Nederland. Het is alleen niet altijd zo zichtbaar. We hebben in Nederland wel veel te weinig kleine technology startups en venture capital.

En als politici het hebben over innovatie dan gaat het vooral om het doorvoeren van het wensenlijstje van de grote multinationals en het lukraak rondstrooien van subsidie.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
  woensdag 13 september 2006 @ 23:58:07 #39
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41788071
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:43 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik vind het totaal onbelangrijk wie er nu met beweringen komt, het gaat om de analyse en de onderbouwing van de beweringen.
De onderbouwing in het artikel is zo geweldig niet.
Say your prayers
pi_41788140
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:40 schreef dwergplaneet het volgende:

[..]

Er wordt heel veel aan productontwikkeling en research gedaan in Nederland. Het is alleen niet altijd zo zichtbaar. We hebben in Nederland wel veel te weinig kleine technology startups en venture capital.

En als politici het hebben over innovatie dan gaat het vooral om het doorvoeren van het wensenlijstje van de grote multinationals en het lukraak rondstrooien van subsidie.
Nederland is een handelsland. Altijd al geweest. Die zogenaamde kenniseconomie is nog een heel eind bij ons vandaan. Tot die tijd moeten we onder andere concurreren met landen als China, of we dat nu willen of niet. Daarnaast moet de ommezwaai naar een kenniseconomie komen vanuit het bedrijfsleven, niet vanuit de overheid. De overheid heeft hier simpelweg te weinig invloed op. Het enige wat ze kan is dit proces tot op zekere hoogte facaliteren.
Say your prayers
  donderdag 14 september 2006 @ 00:14:46 #41
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41788598
quote:
Onzin. Valt me mee dat je niet meteen het FNV haat bericht erbij plakt.

Het verhaal (.pdf) staat hier: http://www.rabobankgroep.nl/pers/

Nu ga ik dat eerst lezen en dan eens kijken waarom de OECD het kabinetsbeleid wel goed vindt.

Edit:

1) Volledig voorbijgaand aan het feit dat we moesten bezuinigen omdat we de EU-nomrne overschreden. (heeft NL zelfs een waarschuwing van de EC voor gehad)
2) Een achterhaald geloof in de grote invloed van kabinetsbeleid op de economische ontwikkelingen in een open economie als de NLse..
3) Het grote feit dan NL nog vele harder moet bezuinigen ivm de vergrijzing. We hebben immers structureel een overschot van 2% nodig om de vergrijzing op te kunnen vangen.

Edit 2:
* Kijk ze zijn wel blij met de hervormingen van de bijstand en de WAO.
* Kritiek is er op het niet hervormen van de AOW. Dat lijkt me ook niet zo gek; dat moet je doen tijdens de hoogconjunctuur..
* Andere kritiek (p9) is dat het kabinet structurele hervormingen in de sociale zekerheid heeft toegepast toen daar draagvlak voor was
Allemaal punten waar EG het mee oneens zou zijn!!!

* Nog meer kritiek is er dat de loonmatiging onvoldoende was. Lijkt me meer kritiek op de kut-vakbonden. Balk had toch al ruzie met ze, dan kon moeilijk nog meer of wel?
* Kritiek op de lage R&D investeringen. Dat is een hele uitgebreide en ingewikkelde discussie maar daar gaan de Rabo schaapjes in hun onwetendheid aan voorbij.. . Sowieso de link met het kabinet Balk is onduidelijk.
* Administratieve lastenvermindering valt tegen volgens het Rabo-stuk maar faalt vervolgens om dit aan te tonen.

Ik ken wat mensen bij de Rabo maar ik had beter van ze verwacht. Zeker geschreven door een trainee ofzo.
wat hij zegt
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_41788615
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het alternatief was geen regering. Dus het maakt wel degelijk uit.
26 zetels hadden ze. Dan waren er een heel aantal andere coalities mogelijk.
  donderdag 14 september 2006 @ 00:18:50 #43
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41788714
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat zou kiezersbedrog zijn
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 14 september 2006 @ 00:19:54 #44
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_41788736
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:18 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

dan snap jij democratie niet.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_41788741
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op dat moment niet en dat snap jij ook best wel, een nieuwe partij die gelijk zoveel zetels haalt en de tweede partij van Nederland wordt kun je niet negeren al helemaal niet met de ophef die eromheen was.
pi_41788818
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:18 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Dan was het uitsluiten van de PvdA in 2003 dat ook.. En het door laten regeren van VVD en CDA nu al helemaal.
pi_41788872
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Op dat moment niet en dat snap jij ook best wel, een nieuwe partij die gelijk zoveel zetels haalt en de tweede partij van Nederland wordt kun je niet negeren al helemaal niet met de ophef die eromheen was.
Tja dat weet ik niet. Denk dat de keuze die ze nu gemaakt hebben in elk geval slecht was. Andere keuzes zouden op veel commentaar gerekend kunnen hebben maar dat is geen reden waarom het niet zou kunnen zeker als dat beter is voor het land.

Of had jij ook maar 1 moment vertrouwen in B1? Of iemand anders ben wel benieuwd?
  donderdag 14 september 2006 @ 00:24:49 #48
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_41788887
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het zou pas fout zijn als onder die overige 124 zetels niet gekeken werd naar mogelijke coalities. Een grote winst, maar nog altijd véél minder dan de helft van de kamer, in een verkiezing zou niet meteen regeren moeten betekenen. En waar is anders de PvdA in de regering?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_41789122
quote:
Op donderdag 14 september 2006 00:24 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het zou pas fout zijn als onder die overige 124 zetels niet gekeken werd naar mogelijke coalities. Een grote winst, maar nog altijd véél minder dan de helft van de kamer, in een verkiezing zou niet meteen regeren moeten betekenen. En waar is anders de PvdA in de regering?
Daar werd dus ook na gekeken vandaar het advies van bijna alle partijen om als eerste een coalite proberen te vormen tussen CDA,LPF en VVD net zoals bij de verkiezingen daarop als eerste een coalitie tussen CDA en PvdA werd geprobeert. Niet dat dit een garantie is dat die coalitie er gaat komen dat lieten CDA en PvdA wel zien.
pi_41789179
De Rabo heeft gelijk.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')