Tja, dat wist ik al veel langer.quote:Beleid Balkenende remde economie sterk, stelt Rabo
door Thomas Olivier
DEN HAAG - Een verkeerde timing van het begrotingsbeleid en de pessimistische toon van de kabinetten Balkenende hebben de Nederlandse economie ’sterk geremd’. Het ’zuur’ is te hard aangezet en dat heeft de consument moeten bekopen met een onnodig harde daling van de koopkracht.
Dat concludeert de Rabobank in zijn nieuwste kwartaalbericht. De kabinetten Balkenende 1 tot en met 3 waren niet in staat de concurrentiepositie en economische groei te verbeteren. Het beleid was volgens de Rabobank-economen te eenzijdig gericht op loonmatiging. Voor investeringen in kennis en het stimuleren van ondernemerschap was te weinig ruimte.
„Sommige politici dromen nog steeds van loonmatiging, het is tijd dat zij wakker worden“, zegt W. Boonstra, hoofd van het Economisch Bureau van de Rabobank. De arbeidsmarkt trekt aan en loonmatiging is daardoor niet langer houdbaar. Politici zouden veel meer moeten inzetten op het vergroten van het arbeidsaanbod en dat betekent investeren in kennis.
Paars
Het arbeidsmarktbeleid van de kabinetten Balkenende was volgens de Rabobank verre van succesvol. Het arbeidsaanbod nam de afgelopen jaren weliswaar toe, maar dat is vooral te danken aan maatregelen die werden genomen ten tijde van het paarse kabinet.
De conclusies van de Rabobank staan in schril contrast met de boodschap die politici in de aanloop naar de verkiezingen op tv, radio en in de krant verkondigen. De een na de ander klopte zich de afgelopen weken op de borst: hun beleid zou hebben gezorgd voor een opleving van de economie. Wereld
Minister De Geus van Sociale Zaken benadrukte onlangs nog dat de economische groei zonder het kabinetsbeleid ’aanzienlijk minder’ zou zijn dan nu het geval is. Het Centraal Bureau voor de Statistiek maakte gelijk een relativering: de opleving in Nederland is veeleer te danken aan de sterke wereldeconomie dan een verdienste van het kabinet. Minister Zalm heeft de overheidsfinanciën wel met succes op orde gebracht door bezuinigingen en maatregelen in de zorg en sociale zekerheid, stelt de Rabobank.
Met de verkiezingen in zicht, dreigt de scoringsdrang onder politici weer op te laaien. Nu moeten zij volgens Boonstra niet in de bekende valkuil stappen: cadeautjes uitdelen, waardoor het overschot op de begroting wordt ’verkwanseld’.
Ondanks alle kritiek is de Rabobank positief over de Nederlandse economie. Die zal dit jaar met 3 procent groeien en volgend jaar met 3,25 procent, verwacht de bank. „Nederlanders hebben meer vertrouwen in de economie, mede dankzij een toenemende koopkracht.“ GPD
Bron : http://www.pzc.nl/internationaal/binnenland/article648909.ece
WanT??quote:
Want???? Roepen is 1, onderbouwen is twee.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Napalm het volgende:
Onzin
Nou dat lijkt mij wel duidelijk. Het moet maar eenbs gezegd zijn. Balk boort ons steeds de grootste onzin door de neus. Nl. dat het zijn verdienste is dat de economie opleeft. Het is de grootste kul-kolder.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:07 schreef Sidekick het volgende:
Vreemd dat de Rabobank dit soort zaken bespreekt in hun kwartaalbericht.
Dus hier een geweldige OPFRISSING...quote:De boodschap is overigens niet onbekend, dat was al veel eerder bekend.
Maar het korte geheugen van mensen zorgt ervoor dat er niet meer wordt gekeken naar de eerste drie jaar.
Had je de Rabobank ook zo de hemel in geprezen wanneer ze met een bericht op de proppen waren gekomen dat niet correspondeerde met je eigen visie? Had je het dan uberhaupt in een nieuw topic geplaatst? Nou?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dat lijkt mij wel duidelijk. Het moet maar eenbs gezegd zijn. Balk boort ons steeds de grootste onzin door de neus. Nl. dat het zijn verdienste is dat de economie opleeft. Het is de grootste kul-kolder.
Dus blij met een organisatie die ergens verstand van heeft.....en het kunnen weten....
[..]
Dus hier een geweldige OPFRISSING...
Wel was 'een aanzienlijk deel van het hogere arbeidsaanbod' te danken aan maatregelen die al tijdens de Paarse kabinetten werden ingevoerd. De Rabo-onderzoekers benadrukken daarnaast dat het kennisbeleid teleurstelde. 'Er was sprake van veel woorden maar te weinig daden'.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef Tikorev het volgende:
Over hetzelfde rapport:
Financieel Dagblad: Rabo: kabinetten Balkenende hebben arbeidsaanbod vergroot
Provinciale Zeeuwse Courant: Beleid Balkenende remde economie sterk, stelt Rabo
[quote]
Die spreken elkaar toch niet tegen?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef Tikorev het volgende:
Mmm, Financieel Dagblag of Provinciale Zeeuwse Courant....![]()
Je begrijpt het niet. Als dit kabinet normaal had gedaan, stonden we er nu veel beter voor. Daar komt het artikel zo ongeveer op neer.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:15 schreef abominabel het volgende:
Als het inderdaad echt zo slecht was geweest met Nederland als werd gesuggereerd, dan hadden we er nu nog niet zo bovenop kunnen zijn geklommen.
Het IMF heeft er volgens TS gewoon geen zak verstand van. Een beetje zaken roepen die niet corresponderen met zijn mening. Schande!quote:Op woensdag 13 september 2006 21:15 schreef Tikorev het volgende:
Zelfs het IMF complimenteert Baklenende voor het gevoerde beleid:
Complimenten van IMF voor Nederlands beleid
Nederland heeft de afgelopen jaren een ‘sterk beleid’ gevoerd, dat heeft bijgedragen aan het economisch herstel, zoals dat vorig jaar begon en dit jaar doorzette. Dat is het oordeel van het Internationale Monetaire Fonds (IMF) in de periodieke beoordeling van de Nederlandse economie
Het Provincale Zeeuwse Nieuws staat vrij alleen met haar beweringen....
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg. Prachtig verkiezingsprogram.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Als dit kabinet normaal had gedaan, stonden we er nu veel beter voor. Daar komt het artikel zo ongeveer op neer.
Het feit dat je voor zo'n uitspraak de Zeeuwse Provinciale Courant moet citeren zegt denk ik wel genoeg...quote:Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dit kabinet normaal had gedaan, stonden we er nu veel beter voor. Daar komt het artikel zo ongeveer op neer.
in het Branbants Dagblad stond EXACT hetzelfde (GPD) artikel. Ik heb nog nooit een kwaad woord gehoord over onze GPD bladen. Nou ja , je moet wel zwaar onderontwikkeld zijn als GPD je niets zegt......Je zou de eerste zijn die ze niet serieus zou nemen.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het feit dat je voor zo'n uitspraak de Zeeuwse Provinciale Courant moet citeren zegt denk ik wel genoeg...![]()
Rabobank: beleid Balkenende misluktquote:Op woensdag 13 september 2006 21:15 schreef Tikorev het volgende:
Het Provincale Zeeuwse Nieuws staat vrij alleen met haar beweringen....
Wat is er mis met de Zeeuwse Provinciale Courant?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:26 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het feit dat je voor zo'n uitspraak de Zeeuwse Provinciale Courant moet citeren zegt denk ik wel genoeg...![]()
Ik vind het totaal onbelangrijk wie er nu met beweringen komt, het gaat om de analyse en de onderbouwing van de beweringen.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:33 schreef Sickie het volgende:
Hey Echtgaaf. Wat als de ABN nu morgen het tegenovergestelde beweert, is dat dan een waardeloze bank?
Klopt grote rem op de innovatie. En de concurentie met Polen of China kunnen we toch nooit aan.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Die spreken elkaar toch niet tegen?
Ik ben het trouwens wel bijzonder eens met een punt: dat er achterlijk vastgehouden wordt aan loonmatiging. Dat wordt (is) echt nog eens keer het einde van dit land.
Tja innovatie en Nederland gaat zo moeilijk samen......Er lijken hier alleen verkopers te zijn.......quote:Op woensdag 13 september 2006 21:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt grote rem op de innovatie. En de concurentie met Polen of China kunnen we toch nooit aan.
Ja vier kabinetten in vier jaar tijd is wel een record.....Wel een met een twijfelachtige eer. Idd niet zo goed voor het vertrouwen en stabiliteit in het land. Balkenende ontbreekt simpelweg de regie....(is er ook niet geschikt voor)quote:Op woensdag 13 september 2006 21:47 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is 4 jaar politieke instabiliteit natuurlijk altijd slecht voor de economie. Dat is deze kabinetten ook te verwijten.
Er is niet per se iets mis met de Zeeuwse Courant, ik vind zo'n lokaal krantje alleen niet echt een gewichtige bron.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Zeeuwse Provinciale Courant?
De LPF is voornamelijk een project geweest van teleurgestelde PvdA'ers. Kun je dat het kabinet kwalijk nemen?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:47 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is 4 jaar politieke instabiliteit natuurlijk altijd slecht voor de economie. Dat is deze kabinetten ook te verwijten.
Dit hebben ze van de Rabobank een jaar of twee geleden ook al gezegd hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Napalm het volgende:
vlug scannende zie ik alvast de eerste blunder; achteraf kijkende stelt de Rabo dat het kabinetsbeleid inzake de bezuinigingen te streng was:
Zelfs van het lpf debacle de PvdA de schuld geven. Je wordt steeds wanhopiger he?quote:Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De LPF is voornamelijk een project geweest van teleurgestelde PvdA'ers. Kun je dat het kabinet kwalijk nemen?
Wat lees jij toch slecht. Ik zei dat de LPF vooral een project is geweest van teleurgestelde PvdA'ers. Gezien het gigantische verlies van de PvdA toen lijkt mij dat juist. Vervolgens geef ik daar niet de PvdA de schuld van, ik vraag alleen of je daar het kabinet de schuld van kan geven zoals jij dat doet.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs van het lpf debacle de PvdA de schuld geven.
Iedereen adviseerde de koningin destijds een kabinet CDA/VVD/LPF, ook de PvdAquote:Op woensdag 13 september 2006 22:40 schreef du_ke het volgende:
Ja je kan het kabinet er de schuld van geven met zo'n instabiel zooitje in zee te gaan.
Ja dat maakt geen ruk uit. Het was ook van te voren een slechte keuze en dat kan je degenen die hem genomen hebben kwalijk nemen.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:41 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Iedereen adviseerde de koningin destijds een kabinet CDA/VVD/LPF, ook de PvdA![]()
Het alternatief was geen regering. Dus het maakt wel degelijk uit.quote:
Er wordt heel veel aan productontwikkeling en research gedaan in Nederland. Het is alleen niet altijd zo zichtbaar. We hebben in Nederland wel veel te weinig kleine technology startups en venture capital.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja innovatie en Nederland gaat zo moeilijk samen......Er lijken hier alleen verkopers te zijn.......
Maar ja, om iets te kunnen verkopen moet het eerst worden ontwikkeld.....
hier schieten we gewoon te kort.
Het innovatie platform is hier gewoon een farce. Het wordt tijd voor een deltaplan Innovatie.
Typisch dat je van weinig partijen hoort dat dit echt heel belangrijk is.. muv D66.
Tja onze hoop in bange dagen , de heer Balkenende, is voorzitter van het Innovatieplatform. Nog nooit heb ik hem in die hoedanigheid horen roepen dat Innovatie zo belangrijk is....Ook hier zit ie dus niet op zijn plaats...
We missen de boot straks voorgoed....
Alleen met verkopers winnen we hier de oorlog niet.....Straks een ontwikkelingsland. Ik bedoel een derde wereldland, dus niet een land wat veel doet aan productontwikkeling en research...
De onderbouwing in het artikel is zo geweldig niet.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind het totaal onbelangrijk wie er nu met beweringen komt, het gaat om de analyse en de onderbouwing van de beweringen.
Nederland is een handelsland. Altijd al geweest. Die zogenaamde kenniseconomie is nog een heel eind bij ons vandaan. Tot die tijd moeten we onder andere concurreren met landen als China, of we dat nu willen of niet. Daarnaast moet de ommezwaai naar een kenniseconomie komen vanuit het bedrijfsleven, niet vanuit de overheid. De overheid heeft hier simpelweg te weinig invloed op. Het enige wat ze kan is dit proces tot op zekere hoogte facaliteren.quote:Op woensdag 13 september 2006 23:40 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
Er wordt heel veel aan productontwikkeling en research gedaan in Nederland. Het is alleen niet altijd zo zichtbaar. We hebben in Nederland wel veel te weinig kleine technology startups en venture capital.
En als politici het hebben over innovatie dan gaat het vooral om het doorvoeren van het wensenlijstje van de grote multinationals en het lukraak rondstrooien van subsidie.
wat hij zegtquote:Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Napalm het volgende:
Onzin. Valt me mee dat je niet meteen het FNV haat bericht erbij plakt.
Het verhaal (.pdf) staat hier: http://www.rabobankgroep.nl/pers/
Nu ga ik dat eerst lezen en dan eens kijken waarom de OECD het kabinetsbeleid wel goed vindt.
Edit:
vlug scannende zie ik alvast de eerste blunder; achteraf kijkende stelt de Rabo dat het kabinetsbeleid inzake de bezuinigingen te streng was:
1) Volledig voorbijgaand aan het feit dat we moesten bezuinigen omdat we de EU-nomrne overschreden. (heeft NL zelfs een waarschuwing van de EC voor gehad)
2) Een achterhaald geloof in de grote invloed van kabinetsbeleid op de economische ontwikkelingen in een open economie als de NLse..
3) Het grote feit dan NL nog vele harder moet bezuinigen ivm de vergrijzing. We hebben immers structureel een overschot van 2% nodig om de vergrijzing op te kunnen vangen.
Edit 2:
* Kijk ze zijn wel blij met de hervormingen van de bijstand en de WAO.
* Kritiek is er op het niet hervormen van de AOW. Dat lijkt me ook niet zo gek; dat moet je doen tijdens de hoogconjunctuur..
* Andere kritiek (p9) is dat het kabinet structurele hervormingen in de sociale zekerheid heeft toegepast toen daar draagvlak voor was
Allemaal punten waar EG het mee oneens zou zijn!!!
* Nog meer kritiek is er dat de loonmatiging onvoldoende was. Lijkt me meer kritiek op de kut-vakbonden. Balk had toch al ruzie met ze, dan kon moeilijk nog meer of wel?
* Kritiek op de lage R&D investeringen. Dat is een hele uitgebreide en ingewikkelde discussie maar daar gaan de Rabo schaapjes in hun onwetendheid aan voorbij... Sowieso de link met het kabinet Balk is onduidelijk.
* Administratieve lastenvermindering valt tegen volgens het Rabo-stuk maar faalt vervolgens om dit aan te tonen.![]()
Ik ken wat mensen bij de Rabo maar ik had beter van ze verwacht. Zeker geschreven door een trainee ofzo.
26 zetels hadden ze. Dan waren er een heel aantal andere coalities mogelijk.quote:Op woensdag 13 september 2006 23:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het alternatief was geen regering. Dus het maakt wel degelijk uit.
dat zou kiezersbedrog zijnquote:Op donderdag 14 september 2006 00:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
26 zetels hadden ze. Dan waren er een heel aantal andere coalities mogelijk.
dan snap jij democratie niet.quote:
Op dat moment niet en dat snap jij ook best wel, een nieuwe partij die gelijk zoveel zetels haalt en de tweede partij van Nederland wordt kun je niet negeren al helemaal niet met de ophef die eromheen was.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
26 zetels hadden ze. Dan waren er een heel aantal andere coalities mogelijk.
Dan was het uitsluiten van de PvdA in 2003 dat ook.. En het door laten regeren van VVD en CDA nu al helemaal.quote:
Tja dat weet ik niet. Denk dat de keuze die ze nu gemaakt hebben in elk geval slecht was. Andere keuzes zouden op veel commentaar gerekend kunnen hebben maar dat is geen reden waarom het niet zou kunnen zeker als dat beter is voor het land.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Op dat moment niet en dat snap jij ook best wel, een nieuwe partij die gelijk zoveel zetels haalt en de tweede partij van Nederland wordt kun je niet negeren al helemaal niet met de ophef die eromheen was.
Het zou pas fout zijn als onder die overige 124 zetels niet gekeken werd naar mogelijke coalities. Een grote winst, maar nog altijd véél minder dan de helft van de kamer, in een verkiezing zou niet meteen regeren moeten betekenen. En waar is anders de PvdA in de regering?quote:Op donderdag 14 september 2006 00:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Op dat moment niet en dat snap jij ook best wel, een nieuwe partij die gelijk zoveel zetels haalt en de tweede partij van Nederland wordt kun je niet negeren al helemaal niet met de ophef die eromheen was.
Daar werd dus ook na gekeken vandaar het advies van bijna alle partijen om als eerste een coalite proberen te vormen tussen CDA,LPF en VVD net zoals bij de verkiezingen daarop als eerste een coalitie tussen CDA en PvdA werd geprobeert. Niet dat dit een garantie is dat die coalitie er gaat komen dat lieten CDA en PvdA wel zien.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:24 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Het zou pas fout zijn als onder die overige 124 zetels niet gekeken werd naar mogelijke coalities. Een grote winst, maar nog altijd véél minder dan de helft van de kamer, in een verkiezing zou niet meteen regeren moeten betekenen. En waar is anders de PvdA in de regering?
Het lijkt me logisch dat je eerst probeert te formeren tussen de grote winnaars en eventueel een partij die er redelijk bij past, dat is bij beide verkiezingen gebeurd. Bij de verkiezingen van 2002 vond de kiezer de PvdA en ook de VVD opeens slecht voor het land. Ik vond het eigenlijk ook niet terecht dat de VVD toen bij de formatie werd uitgenodigt gezien de uitslag maar dat is het vervelende van een veel partijenstelsel en dat er op dat moment geen andere serieuze mogelijkheid was.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat weet ik niet. Denk dat de keuze die ze nu gemaakt hebben in elk geval slecht was. Andere keuzes zouden op veel commentaar gerekend kunnen hebben maar dat is geen reden waarom het niet zou kunnen zeker als dat beter is voor het land.
ik niet.quote:Of had jij ook maar 1 moment vertrouwen in B1? Of iemand anders ben wel benieuwd?
Het is juist slecht gesteld in Nederland op het gebied van innovatie en kennis economie.quote:Op woensdag 13 september 2006 23:40 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
Er wordt heel veel aan productontwikkeling en research gedaan in Nederland. Het is alleen niet altijd zo zichtbaar. We hebben in Nederland wel veel te weinig kleine technology startups en venture capital.
En als politici het hebben over innovatie dan gaat het vooral om het doorvoeren van het wensenlijstje van de grote multinationals en het lukraak rondstrooien van subsidie.
Tja Balkenende....quote:09:17 14 September 2006
"Kenniseconomie nog onder de maat"
Het is nog steeds niet goed gesteld met de kenniseconomie in Nederland. De resultaten die het Innovatieplatform heeft geboekt, zijn teleurstellend.
De Stichting Nederland Kennisland komt tot die conclusie na onderzoek. Een rapport met de resultaten wordt vandaag aangeboden aan PvdA-leider Bos. Volgens de stichting is er sinds 2003 te veel gepraat en te weinig gedaan.
Vooral op het gebied van onderwijs doet Nederland het volgens de stichting niet goed. Er is te veel schooluitval en er zijn te weinig hoogopgeleiden. Nederland mist zo internationaal de boot, zegt de Stichting Nederland Kennisland
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6D7C4DD3A8272.html
[/quote
en
[quote]
‘Innovatieplatform heeft weinig bereikt’
Door onze redacteur Japke-d. Bouma
Rotterdam, 13 sept. Het Innovatieplatform van premier Balkenende, dat tot doel heeft om de innovatiekracht van Nederland te versterken, heeft in drie jaar weinig bereikt. „We constateren dat het platform veel goed werk heeft verricht om innovatie en kenniseconomie op de agenda te krijgen. Maar er is amper iets concreet gemaakt."en verderoverzicht - Meer economisch nieuws
print artikel mail artikel
Dit stelt stichting Kennisland, die in 2003 aan de wieg stond van het Innovatieplatform, in een publicatie die morgen wordt aangeboden aan PvdA-leider Wouter Bos. Nederland moet beter gaan presteren op het gebied van onderwijs, innovatie en vernieuwing. We zijn nu al teruggezakt in de middenmoot, zo schrijft Kennisland.
Kennisland is een stichting die wordt gefinancierd door instanties als de gemeente Amsterdam, de universiteit van Leiden en bedrijven als ING en KPN, en werkt soms in opdracht van ministeries. In 2003 publiceerde Kennisland de Kenniseconomie Monitor. Vlak daarna benoemde premier Balkenende de toenmalige Kennisland voorzitter, Frans Nauta, als secretaris van zijn Innovatieplatform dat toen net was opgericht.
„Balkenende zei bij het begin van het platform dat het een ijsbreker moest worden die voor doorbraken in de samenleving zou zorgen. Ik heb van een ijsbreker toch een ander beeld, moet ik zeggen”, zegt Hans Westerhof, directeur van Kennisland.
In het advies dat morgen openbaar wordt, stelt Kennisland zes ‘doorbraken’ voor om het dreigende kennistekort in Nederland nu eindelijk wel aan te gaan pakken. Drie ervan gaan over onderwijs, één gaat over het makkelijker maken voor ondernemers om een bedrijf te starten.
Deze zomer kwamen het Centraal Cultureel Planbureau en de Onderwijsraad ook al met gelijksoortige adviezen.
http://www.nrc.nl/economie/article480517.ece
Tja, consistent.quote:Op donderdag 14 september 2006 09:41 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik ken het (kennis)niveau binnen de Rabobank niet, maar het wordt duidelijk tijd om daar eens in te investeren.
Napalm, kom op. nou ff serieus. Ik weet dat het je slecht uitkomt. Maar erken nou een mijn stelling, dat niet alle economen eensgezind zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Napalm het volgende:
Ik ken wat mensen bij de Rabo maar ik had beter van ze verwacht. Zeker geschreven door een trainee ofzo.
Haha als iemand het niet met ze eens is is of het onderzoek slecht of de onderzoeker incompetent. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op donderdag 14 september 2006 09:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Napalm, kom op. nou ff serieus. Ik weet dat het je slecht uitkomt. Maar erken nou een mijn stelling, dat niet alle economen eensgezind zijn.
Ik ook.quote:Op donderdag 14 september 2006 09:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha als iemand het niet met ze eens is is of het onderzoek slecht of de onderzoeker incompetent. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ofwel ik heb ietwat meer vertrouwen in de rabobank dan in een paar fokkers.
Halloquote:Op donderdag 14 september 2006 09:58 schreef 7th_wave het volgende:
zou het dan beter zijn geweest om de bijstand met 20% te verhogen, de minimumlonen te laten stijgen, de algehele loonkosten te laten stijgen, en de ondernemerslasten te verzwaren?dat zijn namelijk de wensen van de andere kant
Het is ook een feit dat de koopkracht van alle groepen gestegen is (CEP 2006).quote:Op donderdag 14 september 2006 10:16 schreef dVTB het volgende:
Goed om dit eens te lezen. Overigens is het ook een feit dat het gemiddeld besteedbaar inkomen van Nederlanders de afgelopen vier jaar op rij is gedaald. Zoals EchtGaaf al zegt: de economie herstelt zich nu ONDANKS het kabinetsbeleid, niet dankzij.
Poep, onzin. Zeker weer dat trieste plaatje met begrotingstekorten? Keer op keer wijzen de mensen met verstand van zaken je erop dat dat helemaal niets zegt zolang je geen correctie maakt voor de economische groei (bekleid en vertragaagde effecten van beleid)quote:Op donderdag 14 september 2006 10:16 schreef dVTB het volgende:
[quote]Op donderdag 14 september 2006 10:16 schreef dVTB het volgende:
En alle leugens dat linkse partijen niet met geld kunnen omgaan, zijn eveneens onzin. De geschiedenis toont aan dat kabinetten met deelname van een linkse partij een BETER financieel beleid voerden dan rechtse kabinetten.
Precies. De VVD doet het op zo`n manier dat de economie ervan profiteren kan; de dubbeltjes worden dan met hard werk kwartjes. De pvda doet het op zo`n manier dat de dubbeltjes 11 cent worden en de kwartjes ook. Gelijkheidsideaal.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:16 schreef dVTB het volgende:
Bovendien is dat geld-uitdeel verhaal sowieso onzin. De PvdA deelt het geld alleen wat anders uit dan CDA en VVD.
Je leest je eigen topics niet eens?quote:Op donderdag 14 september 2006 10:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit echt niet de visie van de Rabobank hoor. ze stellen alleen dat er teveel nadruk op loonmatiging is gelegd. En bovendien vergaten te investeren..........
CBS meldt het volgende:quote:Op donderdag 14 september 2006 10:38 schreef Napalm het volgende:
Het is ook een feit dat de koopkracht van alle groepen gestegen is (CEP 2006).
Overigens waarnaar jij verwijst is niet het "gemiddeld besteedbaar inkomen" maar het "gemiddeld voor consumptie beschikbare besteedbaar inkomen". Beiden hangen nauw samen met de globale recessie en die begon al onder Kok II.
Weet waarover je praat.
Bron:quote:Reëel beschikbaar inkomen vier jaar achtereen gedaald
Het reëel beschikbaar inkomen van Nederlandse huishoudens daalde in 2005 met 0,7 procent ten opzichte van 2004. Daarmee was 2005 het vierde jaar op rij waarin het reëel beschikbaar inkomen daalde. In de periode 1996–2001 steeg het nog ieder jaar. Het beschikbaar inkomen van huishoudens kwam in 2005 uit op 235,4 miljard euro.
Beschikbaar inkomen stijgt minder dan primair inkomen
Weliswaar steeg het primair inkomen in 2005 met 2,3 procent, maar de betaalde belastingen en premies namen sneller toe dan de ontvangen uitkeringen. Het beschikbaar inkomen van huishoudens groeide daardoor slechts met 1,0 procent. Gecorrigeerd voor inflatie was er zelfs een daling van 0,7 procent. Hiermee was 2005 het vierde jaar op rij dat het reëel beschikbaar inkomen afnam.
Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)len/2005-1858-wm.htmquote:Besteedbaar inkomen in 2004 weer gedaald
In 2004 bedroeg het gemiddeld besteedbaar inkomen van een huishouden 28,5 duizend euro. Dit was 0,7 procent lager dan een jaar eerder. In 2001 zorgde de belastingherziening nog voor een flinke inkomensstijging. Daarna volgden een aantal jaren van inkomensdaling. Gecorrigeerd voor inflatie lag het inkomen in 2004 nog 1,5 procent hoger dan in 2000.
Al drie jaar inkomensdaling
In 2001 kwam een eind aan een periode van stijgende inkomens. De groei van het besteedbaar inkomen van huishoudens in 2001 met 4,7 procent was hoofdzakelijk te danken aan de belastingherziening in dat jaar. Na 2001 daalde het gemiddeld besteedbaar inkomen drie jaar op rij. In 2004 lag het inkomen 1,5 procent boven het niveau van vier jaar geleden.
Bovenstaand cijfermateriaal is wel degelijk gecorrigeerd op inflatie.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:38 schreef Napalm het volgende:
Poep, onzin. Zeker weer dat trieste plaatje met begrotingstekorten? Keer op keer wijzen de mensen met verstand van zaken je erop dat dat helemaal niets zegt zolang je geen correctie maakt voor de economische groei (bekleid en vertraagde effecten van beleid)
Een ander betichten van 'poep, onzin' en dan zelf dit soort bagger neerkwakkenquote:Op donderdag 14 september 2006 10:38 schreef Napalm het volgende:
Precies. De VVD doet het op zo`n manier dat de economie ervan profiteren kan; de dubbeltjes worden dan met hard werk kwartjes. De pvda doet het op zo`n manier dat de dubbeltjes 11 cent worden en de kwartjes ook. Gelijkheidsideaal.
hmm, ik wist niet dat ze de term zo hanteerden. In de definitie geeft het CBS het wel volledig:quote:
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Dat een brand uitgaat valt te danken aan de brandweer, dat de brand onstond is niet de schuld van de brandweer..quote:Op donderdag 14 september 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
Zie SVP ook de grafieken op deze pagina's. Overigens is het frappant dat rechts er WEL prat op gaat dat de economie nu weer wat aantrekt en alle eer hiervoor naar zich toetrekt, maar op het moment dat slechte cijfers van de afgelopen jaren aan bod komen, is het 'ineens' een externe factor waarmee een regering maar te leven heeft. Tikkeltje hypocriet. Het is of het één, of het ander. OF de economie is dankzij CDA/VVD nu weer aangetrokken nadat het dankzij CDA/VVD drie jaar slecht ging met de economie, OF economie is een externe factor waarop regeringsbeleid geen invloed heeft.
Je snapt het verschil niet tussen inflatie en conjunctuurschommelingen?quote:Op donderdag 14 september 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
Bovenstaand cijfermateriaal is wel degelijk gecorrigeerd op inflatie.
De rijke mensen zijn zo slim om naar Brasschaat/ Monaco te verhuizen. Dat zegt al genoeg..quote:Op donderdag 14 september 2006 11:03 schreef dVTB het volgende:
Een ander betichten van 'poep, onzin' en dan zelf dit soort bagger neerkwakkenGeef mij eens voorbeelden van mensen die hun 'kwartjes' hebben zien veranderen in 11 cent, tijdens PvdA bewind? Alle rijke mensen in Nederland? Die hebben onder PvdA-bewind meer dan de helft van hun vermogen verloren ofzo?
Of hoe word ik anders geacht om deze abstracte onzin te interpreteren?
ik snap het prima, maar na zo'n duidelijke stem van de kiezer heb je als politicus imo de morele verplichting om die te volgen. ook al is elke coalitie met een meerderheid democratisch verantwoord.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dan snap jij democratie niet.
quote:Op donderdag 14 september 2006 13:13 schreef pberends het volgende:
Balkenende heeft niets structureels bijdragen.
Nee , jij moet mijn post goed lezen: te veel op het (ONDERWERP) loonmatiging. Er moest ook worden geinvesteerd. Dat is het punt. Ik heb het dus niet op de hoogte van de loonmatiging, maar het ONDERWERP.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je leest je eigen topics niet eens?![]()
De rabo zegt dat er te weinig loonmatiging is geweest.![]()
Pagina 9 in het rabo-stuk: "Loonmatiging onvoldoende"
Wel hoog op de agenda maar daar blijft het bij. Niet lullen maar poetsen zou ik zeggen. Er is teveel geluld maar te weinig gepoetst onder de Balk kabinetten. Zie berichtgeving rond Stichting Nederland Kennisland. En mijn post hierover.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:15 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
- veel steun aan innovatie projecten, het staat nu definitief heel hoog op de agenda
Veel woorden, echter nu de daden.....Waar blijven de super universiteiten? Die komen er volgens mij niet......quote:- structurele cultuuromslag in het academisch wereldje mbt excelleren en selecteren
Slechte en a-sociale zaak.quote:- WAO opgetieft
Hoe investeert een kabinet in een kenniseconomie?quote:Op donderdag 14 september 2006 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
De grote fout van dit kabinet is dat ze veel te weinig in de kenniseconomie hebben geinvesteerd, ondanks veel lullen. Maar niets te weinig doen op dit onderwerp...
Leg mij uit wat hier niet consistent is. Begrijpend lezen blijft lastig.quote:
door beta onderwijs te bevorderen.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Hoe investeert een kabinet in een kenniseconomie?
Hoe bevorder je onderwijs?quote:Op donderdag 14 september 2006 13:35 schreef 7th_wave het volgende:
door beta onderwijs te bevorderen.
bovenaan op de politieke agendaquote:Op donderdag 14 september 2006 13:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Heel veel belastinggeld uitgeven dus en dwangmaatregelen opleggen. Als ik het niet dacht.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
bovenaan op de politieke agenda
Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs, veel meer geld daarheen.
subsidie voor bedrijven die alles doen op het gebied van R&D, innovatie, kenniseconomie
drie super universiteiten, waarvan 1 super TU (EHV, wat mij betreft)
driekwart minder (kut) voetbal op TV. In plaats hiervan meer techische docu´s op TV. mensen voor techniek laten interesseren. Meer inhoudelijk TV dan het hap snap TV wat er nu is. Intellect stimuleren
Ambitie om tot de top drie van de wereld te horen
Bezieling moet weer terug komen.
Herwaardering, Beta gebeuren
Vestigingsklimaat verbeteren industrie
en zo meer..
Verder
quote:Op donderdag 14 september 2006 13:34 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Leg mij uit wat hier niet consistent is. Begrijpend lezen blijft lastig.![]()
Nou dat is wel duidelijk. Wie kan niet begrijpend lezenquote:Op donderdag 14 september 2006 09:41 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik ken het (kennis)niveau binnen de Rabobank niet, maar het wordt duidelijk tijd om daar eens in te investeren.
Niks dwang± het staat de bedrijven vrij of ze er grebruik van willen maken.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Heel veel belastinggeld uitgeven dus en dwangmaatregelen opleggen. Als ik het niet dacht.
Inderdaad, en waarom kom ik tot die conclusie? Omdat het rapport slecht onderbouwd is. Of snap je die link niet? Ik kan het niet duidelijker uitleggen. Misschien kan iemand anders je helpen. Maar goed, onderbouwen vind jij blijkbaar niet belangrijk.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Nou dat is wel duidelijk. Wie kan niet begrijpend lezen![]()
Hij zegt het kennisniveau bij de Rabo niet, maar komt wel met de conclusie dat het kennelijk te weinig is, want ze daarin gaan investeren. Hoe kan je dat dan zeggen...![]()
Het kennisniveau is dus niet hoog genoeg om een goed onderbouwd onderzoek te doen. Niet consistent? Degene die dat beweert kan beter zelf ook maar geen onderzoek doen.quote:Ik vind het trouwens een slecht onderbouwd onderzoek. Ik ken het (kennis)niveau binnen de Rabobank niet, maar het wordt duidelijk tijd om daar eens in te investeren.
populariteit stimuleren, kwaliteit verbeteren, en aantrekkelijker maken door financiele prikkels (lager collegegeld bijvoorbeeld)quote:Op donderdag 14 september 2006 13:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Hoe bevorder je onderwijs?
daarnaast is er door het kabinet in de kenniseconomie geinvesteerd door subsidies in de vorm van korting op de loonbelasting voor hoogwaardig speur en ontwikkelingswerk te verstrekken.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
dit zijn vrijwel allemaal maatregelen die gunstig zijn voor een kleine groep en ongunstig voor een hele grote groep.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:15 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
![]()
![]()
dat zal ik ook nog even onderbouwen:
- verdere liberalisering van de markt
- lagere corporate tax rates
- veel steun aan startende ondernemers
- veel steun aan innovatie projecten, het staat nu definitief heel hoog op de agenda
- structurele cultuuromslag in het academisch wereldje mbt excelleren en selecteren
- deregulering
- WAO opgetieft
- loonmatiging is tamelijk structureel, maar idd niet heel erg
dit is weer zo'n typisch voorbeeld van redeneren vanuit de eigen broekzak, en weigeren het grote plaatje te zien. de economie is meer dan alleen de lonen (en uitkeringen) en kosten van de burgers. gebrek aan inzicht daarin getuigt niet van erg veel maatschappelijk besef.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:48 schreef slaveloos het volgende:
[..]
staat het inmiddels.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
bovenaan op de politieke agenda
grove grove linkse denkfout. hoe meer geld er naar toe smijten hoe hoger de kwaliteit. de universiteiten moeten zich meer gaan richten op tweede en derde geldstroom, dit stimuleer je niet door de eerste geldstroom te verbreden. De tweede geldstroom wordt weldegelijk verbreed met als grote voorbeeld de smartmix.quote:Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs, veel meer geld daarheen.
gebeurd al. wellicht nog te weinig, maar wat is te veel en te weinig?quote:subsidie voor bedrijven die alles doen op het gebied van R&D, innovatie, kenniseconomie
heir wordt over gesproken, maar je bent naief als je denkt dat dit in 1 kabinetsperiode is gefixt. je bent sowieso naief als je denkt dat ook maar iets snel veranderd kan worden in het universitaire wereldje.quote:drie super universiteiten, waarvan 1 super TU (EHV, wat mij betreft)
de nieuwe mediawet verbied geloof ik amusement op de publieke zenders. verder dan dat kan de overheid niets doen.quote:driekwart minder (kut) voetbal op TV. In plaats hiervan meer techische docu´s op TV. mensen voor techniek laten interesseren. Meer inhoudelijk TV dan het hap snap TV wat er nu is. Intellect stimuleren
top 3 van wat? innovatie landen? ik geloof dat die ambitie wel bestaat. om dit te realiseren zullen we meer met europa moeten samenwerken, maar dat is een vreselijke organisatie. lastig dus.quote:Ambitie om tot de top drie van de wereld te horen
begeisterung!quote:Bezieling moet weer terug komen.
mee eens, daar zijn als zeer veel projecten voor gestart op MO met name. het blijft een moeilijke zaak. ze krijgen iig veel geld.quote:Herwaardering, Beta gebeuren
daar is heel veel aan gedaan. lage corporate tax oa, goede infrastructuur. nu nog een snellere visum applicatie voor buitenlanders met baan/diploma en we doen het super goed!quote:Vestigingsklimaat verbeteren industrie
jij spreekt als iemand die geen ervaring hebt met het onderwerp. Ik zou je graag willen spreken als je zelf arbeidsongeschikt wordt en niet in aanmerking komt voor een WIA uitkering. (je moet bijna hiervoor een LIJK zijn). Ik denk dat je dan zwaar op de koffie komt, en dat je dan wel anders lult.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:48 schreef slaveloos het volgende:
[..]
- WAO weg isik hoop dat de WIA het beter gaat doen, maar dat is zeker een goed punt van Balkenende
dit is dus hoe dom de burger is. die denkt alleen aan zichzelf en heeft beelden die totaal niet kloppen.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:48 schreef slaveloos het volgende:
- loonmatiging iskappen darmee dus, zeker gezien de stijgende prijzen.
precies mijn puntquote:Op donderdag 14 september 2006 13:50 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
dit is weer zo'n typisch voorbeeld van redeneren vanuit de eigen broekzak, en weigeren het grote plaatje te zien. de economie is meer dan alleen de lonen (en uitkeringen) en kosten van de burgers. gebrek aan inzicht daarin getuigt niet van erg veel maatschappelijk besef.
welk groot plaatje?quote:Op donderdag 14 september 2006 13:50 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
dit is weer zo'n typisch voorbeeld van redeneren vanuit de eigen broekzak, en weigeren het grote plaatje te zien. de economie is meer dan alleen de lonen (en uitkeringen) en kosten van de burgers. gebrek aan inzicht daarin getuigt niet van erg veel maatschappelijk besef.
Je rijtje maatregelen staat toch echt bol van dwang hoor. Je wilt zelfs gaan bepalen wat er uitgezonden wordt op tv.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Niks dwang± het staat de bedrijven vrij of ze er grebruik van willen maken.
Schroef de belastingen drastisch terug en verbaas je over de enorme boost die dat oplevert. Jouw ongetwijfeld goed bedoelde plannen leveren alleen maar belastingverhogingen op en werken dus contra-productief.quote:Niet voor eeuwig, het is een investering die zich op de langere termijn zich gaat terugverdienen...De steun is niet meer nodig als de industrie uiteindelijk gaat bloeien...Een boost dus.
Als je niet in aanmerking komt voor de WIA ben je niet arbeidsongeschikt. De WIA werd hoog tijd gezien de 1 miljoen WAO'ers op een werkbevolking van 8 miljoen (en de daarbij behorende hoge belastingtarieven).quote:Op donderdag 14 september 2006 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou je graag willen spreken als je zelf arbeidsongeschikt wordt en niet in aanmerking komt voor een WIA uitkering.
fabels? O ja dat klopt natuurlijk, want de energieprijzen mag ik niet meerekenen natuurlijk. En ach wat is 1% stijging voor een gezin dat zich op het minimum begeeft.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:54 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dit is dus hoe dom de burger is. die denkt alleen aan zichzelf en heeft beelden die totaal niet kloppen.
loonmatiging zorgt voor meer werk voor Nederland en dus meer banen. tevens is het een reactie op te hoge loongstijgingen in het recente verleden. lage lonen stimuleren ook investeringen in ons land. het is gewoon TOP over de hele linie.
DE PRIJZEN STIJGEN NAUWELIJKS. ik geloof dat dit jaar de inflatie zelf onder de 1% liggen (ik hoorde zelfs iets over een 0,5%). het zijn FABELS. doe je huiswerk eens!
Maar niet in de maakbare wereld van EchtGaaf.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Schroef de belastingen drastisch terug en verbaas je over de enorme boost die dat oplevert. Jouw ongetwijfeld goed bedoelde plannen leveren alleen maar belastingverhogingen op en werken dus contra-productief.
ik ben zelfstandig ondernemer, dus ik ben sowieso het haasje als ik arbeidsongeschikt word. De WAO was gewoon een mastodont geworden, dat kon gewoonweg niet meer. Ik zeg toch ook dat ik wil zien hoe de WIA eruit ziet over een jaar, maar die WAO in zijn oude vorm handhaven is onhaalbaar.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
jij spreekt als iemand die geen ervaring hebt met het onderwerp. Ik zou je graag willen spreken als je zelf arbeidsongeschikt wordt en niet in aanmerking komt voor een WIA uitkering. (je moet bijna hiervoor een LIJK zijn). Ik denk dat je dan zwaar op de koffie komt, en dat je dan wel anders lult.
LANG LEVE ONWETEND NEDERLAND. DE ULTIMITIET ALS HET GAAT OM KORTZICHTICHHEID......Dus Nederland ga lekker zo door met het slopen van de sociale zekerheid. Als je er zelf maar geen last van hebt....
ps ik hoop het niet voor je dat je arbeidsongschikt wordt, dit voor de duidelijkheid.
De inflatie in Nederland ligt al drie jaar lager dan het gemiddelde van de Eurozone. Ook de energie wordt daarin meegenomen.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:59 schreef slaveloos het volgende:
[..]
O ja dat klopt natuurlijk, want de energieprijzen mag ik niet meerekenen natuurlijk.
Er moet nog een zin erbij Niet Lullen Maar Poetsen . Teveel geouwehoerd, te weinig gedaan.quote:
Het beleid moet En En En En zijn. Niet alleen maar meer geld werkt idd niet goed. Maar zonder extra geld kan niet.quote:grove grove linkse denkfout. hoe meer geld er naar toe smijten hoe hoger de kwaliteit.
Goed plan. Maar niet zonder overheid.quote:de universiteiten moeten zich meer gaan richten op tweede en derde geldstroom, dit stimuleer je niet door de eerste geldstroom te verbreden. De tweede geldstroom wordt weldegelijk verbreed met als grote voorbeeld de smartmix.
Kennelijk nog weinig. zie conclusies SNK. Erdere post.quote:gebeurd al. wellicht nog te weinig, maar wat is te veel en te weinig?
Meerdere kab. periodes zijn idd nodig. Het liefst zie ik een deltaplan. Dat mis ik. Niet kunnen kan bij mij niet. Willen wel. Laten zien dat we heel veel kunnen.quote:heir wordt over gesproken, maar je bent naief als je denkt dat dit in 1 kabinetsperiode is gefixt. je bent sowieso naief als je denkt dat ook maar iets snel veranderd kan worden in het universitaire wereldje.
Goeie stap. Ik hoop dat het beter zal gaan. Commerciele zenders zijn redelijk vrij maar daar komt alllen bagger op. mensen lezen veel te weinig, steeds minder.....Het intellect daalt met rasse schreden. Misschien vergezocht, maar ik zie hier een kern v.e. probleem. Het zit in de wortels van de maatschappij. ....mensen kiezen te vaak voor pretstudies......etc etc.quote:de nieuwe mediawet verbied geloof ik amusement op de publieke zenders. verder dan dat kan de overheid niets doen.
dat paternalisme komt me de strot uit iig.
[..]
Ja, erg ambitieus, maar je moet doelen stellen als we iets willen bereiken...quote:top 3 van wat? innovatie landen?
De ambitie staat op een vee lte laag pitje. Het begint al met een verkeerd boegbeeld voor het Innovatie Platform. Onze non/beta Balk... Pieper hoort daar te zitten.quote:ik geloof dat die ambitie wel bestaat. om dit te realiseren zullen we meer met europa moeten samenwerken, maar dat is een vreselijke organisatie. lastig dus.
Een job zonder bezieling is tot mislukken gedoemdquote:begeisterung!![]()
Goed zo. moet nog lager misschien...quote:daar is heel veel aan gedaan. lage corporate tax oa
Slechte infrastructuur. vergelijk omringende landen. Betuwelijn is farce. hadden ze beter in de wegen kunnen stoppen.quote:, goede infrastructuur.
Sure.quote:nu nog een snellere visum applicatie voor buitenlanders met baan/diploma en we doen het super goed!
lager dan het gemiddelde in de eurozone zegt me helemaal niks, ik constateer dat ik minder kan uitgeven nu.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:04 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De inflatie in Nederland ligt al drie jaar lager dan het gemiddelde van de Eurozone. Ook de energie wordt daarin meegenomen.
Ik hoor juist vaak het tegenovergestelde nu kinderen bijvoorbeeld gratis zijn meeverzekerd en het schoolgeld voor 16/17 jarigen is afgeschaft.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:10 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Maar wat ik vooral constateer tegenwoordig is dat ik sinds ik kinderen heb en veel in aanraking kom met andere mensen met kinderen, ze me vertellen dat ze allemaal beduidend minder te besteden hebben sinds een paar jaar.
Ik spreek je nog wel als het jou treft en naast de WIA uitkering pist. Als het spreken niet lukt, ben je vast toegelaten tot de wia. Als het spreken wel lukt heb je dubbel pech.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Als je niet in aanmerking komt voor de WIA ben je niet arbeidsongeschikt. De WIA werd hoog tijd gezien de 1 miljoen WAO'ers op een werkbevolking van 8 miljoen (en de daarbij behorende hoge belastingtarieven).
Dat succes kan ik minstens verbeteren. Als ik als politicus besluit om morgen de sociale zekerheid af te schaffen, heeft er niemand meer een uitkering. Dit zou mijn niemand kunnen verbeteren. Succesquote:Ik begreep dat de uitkeringen in Nederland nu voor het eerst sinds de TweedeWereldoorlog zijn gedaald. Een ongekend succes...![]()
misschien heb je gelijk, dat het het afgelopen jaar iets minder slecht is geworden als je kinderen tussen de 16 en 17 hebt, de meeste ouders die ik spreek hebben jongere kinderen. Ik zie wel dat Balkenende nu iets probeert te doen voor die groep, maar mijns inziens te laat.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:12 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik hoor juist vaak het tegenovergestelde nu kinderen bijvoorbeeld gratis zijn meeverzekerd en het schoolgeld voor 16/17 jarigen is afgeschaft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |