Ja!!!!!!!!!!!!!1111quote:Op donderdag 14 september 2006 01:38 schreef Aoristus het volgende:
Bluesdude, ga slapen
quote:De bijbel ga ik lezen en daarna de koran.
quote:'Blanke mannen raken op'
De arbeidsmarkt trekt enorm aan, waardoor de blanke mannen van 35 jaar ‘op raken’.
Al is dat geen ramp, want volgens werkgeversorganisatie AWVN zorgt de juiste mix van personeel voor een hoger rendement. Een divers samengesteld personeelsbestand zorgt voor een hoger rendement en een betere aansluiting van producten en diensten bij de wensen van de klant, vindt 40% van de werkgevers. Dat blijkt uit een enquête die AWVN hield onder zijn leden.
Meer vrouwen, ouderen, arbeidsgehandicapten en allochtonen aannemen is van vitaal belang voor bedrijven. Iedere afdeling P&O zou daarom een ‘diversiteitsmanagement’ moeten voeren, waarmee het arbeidspotentieel onder verschillende groepen werknemers worden aangeboord. Diversiteitsmanagement betekent niet alleen nieuwe mensen uit doelgroepen aannemen, maar ook inspelen op hun wensen en behoeften, waardoor hun kennis en ervaring optimaal wordt benut, concludeert de AWVN.
In de enquête gaf bijna eenderde van de werkgevers aan van plan te zijn binnenkort een analyse te maken van de diversiteit binnen hun organisatie.
Door Godelief Swank / woensdag 13 september 2006
alweer?quote:Op donderdag 14 september 2006 10:40 schreef zakjapannertje het volgende:
............
Neoconservatief presidentskandidaat Gingrich verklaart Wereldoorlog III
Jim Lobe
.........
Een hekel niet, maar hij moet zijn Christelijke agenda niet over de rug van moslims gaan voeren.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:17 schreef Godslasteraar het volgende:
goedemorgen Mutant!
nu ook een hekel aan Donner?![]()
Missschien was het beter geweest als ie wel een keer was gevallenquote:Op donderdag 14 september 2006 09:22 schreef pberends het volgende:
'Fietshelm vergroot kans op ongelukken'
Sukkeltje Brinkhorst voor al die tijd voor niets een helm gedragen.
quote:'Kenniseconomie in Nederland niet op peil'
ANP
AMSTERDAM - Het is niet goed gesteld met de kenniseconomie in Nederland. De mogelijkheden voor ‘een slim land’ worden lang niet optimaal benut en Nederland doet nog steeds te weinig aan innovatie. Vooral op het gebied van onderwijs is er nog veel winst te halen.
Deze conclusies staan in de donderdag gepubliceerde Kenniseconomie Monitor 2006, gemaakt door de Stichting Kennisland. De Kenniseconomie Monitor 2006 wordt donderdag aangeboden aan PvdA-lijsttrekker Wouter Bos op de Dag van de Kenniseconomie.
en als ik je nu eens vertel dat hij de directe aanleiding was voor mijn aanwezigheid hier op fok!quote:Op donderdag 14 september 2006 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een hekel niet, maar hij moet zijn Christelijke agenda niet over de rug van moslims gaan voeren.
Het bleek allemaal maar een hele nare droom te zijn geweestquote:CDA wil verbod op shariapartij en pedopartij
ANP
DEN HAAG - Het CDA wil een verbod op alle politieke partijen die de huidige rechtsorde omver willen werpen of waarvan de opvattingen daartegen indruisen. Dat geldt bijvoorbeeld voor een partij die de sharia (islamitische wetgeving) wil invoeren, maar ook voor de pedofielenpartij of een neofascistische partij.
Kamerlid Sybrand van Haersma Buma van de regeringspartij zei dat donderdag voorafgaande aan het spoeddebat over de uitspraken van CDA-minister Piet Hein Donner (Justitie) over de sharia. Volgens de CDA-fractie is er in onze samenleving geen plaats voor partijen waarvan de ideeën onvermijdelijk leiden tot strafbare feiten of ertoe leiden dat onze democratische rechtsorde terzijde wordt geschoven.
In de afgelopen dagen ontstond vooral in de Kamer veel ophef over de uitlatingen van Donner. Als tweederde van de Nederlanders de sharia zou willen invoeren, moet dat volgens hem mogelijk zijn. Na de kritiek benadrukte Donner dat hij een eventuele invoering van de sharia ‘volstrekt verwerpelijk acht’ en ‘in strijd met alle fundamentele waarden en normen die wij in Nederland kennen’.
De sharia druist volgens Donner in tegen onze rechtsorde. Hij zou zo'n stelsel altijd bestrijden. Hij zei bovendien dat zijn uitspraken een ‘louter theoretische gedachteoefening’ betroffen. Hij betreurt het als daarover misverstand is ontstaan.
Kamerlid Geert Wilders zal een motie van wantrouwen tegen Donner indienen, als de minister zijn gewraakte uitspraken niet intrekt.
tss je weet dat commentaar op Balkenende niet mag. De gelederen moeten gesloten blijven.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:30 schreef Aoristus het volgende:
Donner is gewoon een afleidingsmanouvre voor Bertje de Vries, die klaagt namelijk alweer dat hij Balkenende best wel een rechtse klojo vindt.
Let maar op, Bert krijgt weer een stoel vooraan bij het volgende CDA congresquote:Op donderdag 14 september 2006 11:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
tss je weet dat commentaar op Balkenende niet mag. De gelederen moeten gesloten blijven.
Tijd dat die roomse relnicht verhagen het voor het zeggen krijgt.
Zullen ze bij het CDA democratie ooit in kunnen schatten? Waar zijn ze nou mee bezig?quote:Op donderdag 14 september 2006 11:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het bleek allemaal maar een hele nare droom te zijn geweest
volgens mij prediken ze het eigen geleufquote:Op donderdag 14 september 2006 11:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zullen ze bij het CDA democratie ooit in kunnen schatten? Waar zijn ze nou mee bezig?
quote:‘Moslims zien in Nederlands recht al veel van sharia terug’
Van onze verslaggever Bart Jungmann
AMSTERDAM - Stel dat alle moslims van Nederland stemmen op een fundamentalistische partij die de sharia wil invoeren. ‘Kom je uit op hoogstens zeventien zetels.’ Stel dat zo’n partij in de verre toekomst er toch in slaagt twee van de drie stemmen te halen en metterdaad de sharia in te voeren. ‘Dan moet de Grondwet worden gewijzigd, want man en vrouw zijn dan niet langer gelijk. Dat is in strijd met internationale verdragen, en als Nederland die opzegt, worden we een paria als Noord-Korea.’
Jurist en arabist Maurits Berger is het op zichzelf helemaal eens met minister Donner van Justitie. De democratische wetgeving maakt invoering van de sharia mogelijk. ‘Maar het is echt een volstrekt onzinnige discussie.’
Volgens Berger, verbonden aan instituut Clingendael, leeft onder Nederlandse moslims ook helemaal niet de wens om de sharia in te voeren. Maar dat kan natuurlijk veranderen als de discussie steeds weer wordt aangewakkerd, zoals nu weer door minister Donner. ‘Op die manier kan het wel eens een self fulfilling prophecy worden.’
Het hele probleem van islamitische regelgeving ligt besloten in het woord sharia of eigenlijk in wat het woord is gaan betekenen. Voor niet-moslims staat de sharia gelijk aan het afhakken van handen en het verplicht dragen van sluiers, uitwassen in enkele dictatoriale moslimlanden. Maar voor de inwoners van dergelijke landen staat de sharia juist voor rechtvaardigheid. Berger: ‘In die zin is het een slogan, een schreeuw om een beter bestaan.’
De sharia is niet vastgelegd in een wetboek, maar wordt afgeleid uit een verzameling van commentaren. Dat verklaart de uiteenlopende interpretaties: de sharia als een private beleving over hoe het leven als moslim moet worden ingericht en de sharia als een stelsel van wetten. ‘In landen als Iran en Nigeria wordt de sharia van bovenaf opgelegd. Ik ken veel moslims voor wie de Nederlandse rechtsstaat meer beantwoordt aan het idee van de sharia dan wat in de meeste moslimlanden gepraktiseerd wordt.’
Is de sharia inderdaad onverenigbaar met het Nederlands recht? Berger vindt dat een onmogelijke vraag, omdat de sharia ook gaat over normen en waarden. ‘Maar Nederland voldoet in grote mate aan de vereisten van een islamitische staat, inclusief de sharia.’
quote:Jurist en arabist Maurits Berger is het op zichzelf helemaal eens met minister Donner van Justitie. De democratische wetgeving maakt invoering van de sharia mogelijk. ‘Maar het is echt een volstrekt onzinnige discussie.’
Maar is 't wel tijd voor een Hollandsche Patriot Act ?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:02 schreef Autodidact het volgende:
Als het Donner niet was zou ik trouwens zeggen dat het een slimme marketingtruc was...even hypen, zinvolle ophef, sussen, verkiezingsprogram aanscherpen voor meer zetels en boeken verkopen.
Maar het is Donner, dus ik denk het niet.
Was toch al een tijdje bekend?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:02 schreef Aoristus het volgende:
Ik schrok me de tering gister bij de wereld draait door, dat valse loeder Mei Li Vos van de alternatieve vakbond AVV heeft zich ingewrongen op de kieslijst voor de PvdA en nog op een hoge plek ook
Tis maar goed dat je geen moslim bent, dan was je namelijk allang radicaal geworden. Een imam kan je echt wel "zomaar" worden. Vandaar ook dat er in Marokko bijvoorbeeld nu imam-opleidingen van staatswege verplicht zijn, zo roei je mongolen uit die doen alsof ze alles weten en waarvan de mensen denken "hij zal wel weten waar hij over praat" (zoals jij dusquote:Op zondag 10 september 2006 18:43 schreef Godslasteraar het volgende:
Tja, imam wordt je niet zomaar. Hij zal wel weten waar hij over praat. Dat deze boodschap niet goed valt bij al die Nederlandse part-time moslims is een ander verhaal.
Zo werkt het in powerpoint maar bij een pdf bestand lukt me dat nietquote:Op donderdag 14 september 2006 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Bij bestand -> afdrukken en dan afdrukken en kiezen voor hand-outs.
Ik geloof in Aleid Wolfsen en anders wel in Jet Bussemaker, dat zijn verstandige mensen die wel dingen voor elkaar krijgen. Beiden staan ze op de lijst van de PvdA. Maar het is een twijfelpartij.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was toch al een tijdje bekend?
Maar heb jij al een keuze kunnen maken voor de verkiezingen? Je was toch ook een beetje van je SP geloof gevallen?
Met een tuin en een tuinhuisje. Die strekt van mijn voortuin tot de achtertuin.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ik verlang naar een kalifaat.
Dat kan volgens mij ook niet. Dat is bovendien onleesbaar lijkt me.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:18 schreef du_ke het volgende:
Zo werkt het in powerpoint maar bij een pdf bestand lukt me dat niet
omdat ik nuchter benquote:Op donderdag 14 september 2006 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
En waarom schrijft Aoristus zo veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |