abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41770027

Hey, ook negertjes in Eindhoven hebben het heet hoor.
pi_41770091
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:29 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]

Hey, ook negertjes in Eindhoven hebben het heet hoor.
Dat kan niet . Dit is weer voor zwarten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41770453
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kan niet . Dit is weer voor zwarten.
Niet als ze geintegreerd zijn
pi_41770571
Dag.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41770742
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet als ze geintegreerd zijn
Een Neger kan niet integreren en blijft door z'n kleurtje gewoon tot in de 23e generatie een allochtoon .
pi_41770776
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:55 schreef du_ke het volgende:

Een Neger kan niet integreren en blijft door z'n kleurtje gewoon tot in de 23e generatie een allochtoon .
Ow, ik wist niet dat jij de nieuwe woordvoerder van Wilders was
pi_41770836
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ow, ik wist niet dat jij de nieuwe woordvoerder van Wilders was
Je hoeft niet alles te weten. Moet het een beetje stil houden van de beveiliging die nu overal mee naar toe gaat.
pi_41770871
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:59 schreef du_ke het volgende:

Je hoeft niet alles te weten. Moet het een beetje stil houden van de beveiliging die nu overal mee naar toe gaat.
Ahhh, ik snap het. Wees niet bevreesd, jouw geheim is veilig bij mij
pi_41770941
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ahhh, ik snap het. Wees niet bevreesd, jouw geheim is veilig bij mij
Tss je bent links radicaal die zijn niet vies van een stevig portie geweld.
pi_41771202
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:50 schreef Apropos het volgende:
Dag.
Dag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41771527
http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan

quote:
part of a Cold War strategy, in 1979 the United States government under President Jimmy Carter and National Security Advisor Zbigniew Brzezinski began to covertly fund and train anti-government Mujahideen forces through the Pakistani secret service agency known as Inter Services Intelligence (ISI)
He kijk, de US heeft zelf een streng-islamtisch bewind in Afghanistan gesteund, die uiteindelijk Bin Laden en z'n crew ging herbergen. Goed gedaan!
pi_41771628
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:27 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan

[afbeelding]
[..]

He kijk, de US heeft zelf een streng-islamtisch bewind in Afghanistan gesteund, die uiteindelijk Bin Laden en z'n crew ging herbergen. Goed gedaan!
Complot he? Zodat Bush jr tijdens z'n presidentschap wat aan te vallen had .
pi_41771659
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Complot he? Zodat Bush jr tijdens z'n presidentschap wat aan te vallen had .
Nogal cynisch voor een land dat zo voor democratie en vrijheid is en ook nog eens tegen terroristen.
pi_41771715
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Nogal cynisch voor een land dat zo voor democratie en vrijheid is en ook nog eens tegen terroristen.
In de jaren 80 waren ze meer anti SU dan pro vrijheid hoor .
pi_41771833
quote:
"I don't think that anybody could have predicted that these people would take an airplane and slam it into the World Trade Center, take another one and slam it into the Pentagon, that they would try to use an airplane as a missile"
Condoleezza Rice, Press conference, May 16, 2002
quote:
The Genoa Group of Eight Summit protest, from July 18 to July 22, 2001
quote:
"Newspapers in Germany, France, Russia and London reported in the months before September 11th of a blizzard of warnings delivered to the Bush administration from all points on the compass. The German intelligence service BND warned American and Israeli agencies that terrorists were planning to hijack commercial aircraft and use them as weapons to attack important American targets. Egypt warned of a similar plane-based plot against Bush during the G-8 summit in Genoa last June, a warning taken so seriously that anti-aircraft batteries were placed around Columbus Airport in Italy."
quote:
U.S. President George W. Bush will not stay with other world leaders because of fear of terrorist attack. (G8)
Bush, Cheney en Rice zeggen allen na 11 september dat ze totaal niet verwacht hadden dat er vliegtuigen als wapens gebruikt zouden worden tegen gebouwen. Waarom zijn diezelfde soort dreigingen wel serieus genomen voor persoonlijke veiligheid tijdens de G8 voor Bush en consorten voor 9/11?
pi_41772013
Nou, waarom?
pi_41772282
Ik las net dit zo over de SP:
De bevolking kan, als het aan de partij ligt, het kabinet via een referendum ontbinden en nieuwe verkiezingen laten uitschrijven.

Dat vind ik nou echt geweldig, het heeft als gevolg dat een nieuw kabinet niet 1 of andere eigen agenda gaat uit lopen voeren, maar zich totaal moet verwantwoorden en uitleg geven over wat ze willen gaan doen. Mocht de overheid een grote fout maken of iets in de doofpot stoppen (alle blunders van kabinet Balkenende bijv.) dan kunnen de burgers stemmen om het kabinet af te zetten. Dat komt toch wel een stuk dichter bij echte democratie
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
Onie da?!
pi_41772608
En wie beslist dat er een referendum uitgeschreven wordt?
pi_41772641
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Autodidact het volgende:
Zal wel weer van die 100.000 handtekeningen ellende worden
pi_41772759
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:03 schreef Autodidact het volgende:
De kiesraad ?
Je kunt ook een eis meenemen dat minimaal 50% van de kiesgerechtigden voorstander is van een referendum.
Dit is vast te stellen door opiniepelingen..
pi_41772788
Democratie voor gevorderden, met Fareed Zakaria (werd al eerder genoemd in dit topic geloof ik) over te veel inspraak.

Maar het is goed dat er ideeėn opborrelen, misschien vinden we ooit een beter alternatief dan het huidige systeem.
pi_41772830
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De kiesraad ?
Je kunt ook een eis meenemen dat minimaal 50% van de kiesgerechtigden voorstander is van een referendum.
Dit is vast te stellen door opiniepelingen..
Dan leg je wel erg veel macht bij opiniepeilers of de kiesraad. En kan dit op elk willekeurig moment gepeild worden, of moet het onbehagen een tijdje (hoe lang) volhouden?
pi_41772943
Bijv een DowJones Index van de 10 belangrijkste opiniepeilingen maken.
Als die index 4 weken achtereen aangeeft dat 55 % voor een referendum is dan stelt de kiesraad een deadline op 5 weken later...
Zit men in die 5weken gemiddeld ook boven de 55% dan beslist de kiesraad dat 2 maanden later een referendum gehouden moet worden.
We hebben het over een motie van wantrouwen van de kiezers zelf tegen het kabinet, toch ?
Ander soort referenda ligt wat ingewikkelder.

De macht ligt overduidelijk bij de kiezers, tenzij de opiniepeilers aan het frauderen zijn.
pi_41772999
Maar ik snap het niet. De kiezer kiest toch zijn parlementariėrs? De parlementariėrs hebben de macht om een kabinet te laten vallen....dat is wat een parlementaire democratie inhoudt. Wat je nu doet is niet de macht van het parlement indammen, en die aan de leken geven.

Mij lijkt het zaak de macht van het kabinet in te dammen, door het parlement juist meer macht te geven.
pi_41773302
Pardon... die leken zijn wel de burgers die volgens het begrip "demos cratie' de baas moeten zijn.
Kamerverkiezingen zijn mandaatverkiezingen.. De burger geeft zijn rechten af aan een kandidaat.
Referenda zijn directe verkiezingen..is directe democratie zonder de tussenpersoon het kamerlid.
Jij als sociaal-liberaal moet toch eerder in deze D'66-richting denken ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')