quote:Als ik boven op de Dom sta,
Kijk ik even naar benee,
Dan zie ik het ouwe Grachie
't Vreeburg en Wijk C.
Ja, dan springt mijn hartsjie open,
Ben trots, wat dachie wat!
d'r is geen mooier plekkie
as Uterech me stad, as Uterech me stad!
Liedtekst: Herman Berkien
quote:Utreg me stadsjie daar gebeurd van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsjie van ons land de sterrewijk ut houtplein en het lange roze dal utreg ut mooist van allemaal (2x)
ben geboren in een huissie in de zakkedragesteeg vlak bij ut losement van jan de tentenneus
al het breuk de gekke bult en kols de kutjeskin schele okkeloen en blauwe teus woon al me leven lang in utreg en ik het ut naar me zin want der is bij ons van alles aan de hand je ken gaan dansen of naar kroegies en je stap het leven in met mooie mokkels en een flipper aan de wand
utreg me stadsjie daar gebeurd van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsjie van ons land de sterrewijk ut houtplein en het lange roze dal utreg ut mooist van allemaal (2x)
in het stadsjie met ze graggies daar is plaat svan iedereen ze kommen uit allehande landen naar ons toe k kijk haast nooit meer televisie een ander land hoef k nie heen k zie bij me voor de deur al buite land genoeg
knappe rug is ook het zandpad bij genategrummiedreef daar ken je genieten van een broodsjie warm vlees
als de gordijnen zijn gesloten nou dan hank de bood goed scheef het is daar dag en nag het rooie lampen fees
utreg me stadsjie daar gebeurd van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsjie van ons land de sterrewijk ut houtplein en het lange roze dal utreg ut mooist van allemaal (2x)
eens per jaar dan is het buurtfees en dan wordt de straat versierd we kwakken vlagge en wat slingers aan de kant
de worden spelletjies gedaan en iedereen drinkt blikies bier en na het dansen loop ut stevig uit de hand we happe koek we lopen zak we spelen bingo en een stamp mooie prijzen ken je winnen allemaal
maar het mooiste das mas klimmen man dan lach ie je een kramp alle die rijksgenoten als aapen in de paal
wat daggie wat van fc utreg gaan we zondags smidagdags met ze alle heen dan staan we te vlagge en te schreeuwen jopie geeft die bal een schup en geef die hondelul der ook meteen een
de sterrewijk het houtplein en het lange roze dal utreg het mooist van ellemaal
Liedtekst: Herman Berkien
quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]!
!
!
Ik wil niet. Utrecht is mijn stadsjie.Ik wil mensen die op een tuinstoel voor hun huis zitten en aan de buurman vragen hoe hun "vakaaaansjie" was. Ik wil door de stad lopen op een zonovergoten Culturele Zondag, en dan als ik uit de EKKO kom tien minuten in de rij staan voor een ijsje bij Il Mulino. Ik wil achter de bar staan bij Tivoli, waar we in tegenstelling tot Paradiso ons bier niet aanlengen met water. Ik wil me op de Nieuwe Gracht verbazen over die mooie bomen, omdat ik daar nooit ben en me elke keer dat ik daar wel ben me weer opnieuw verbaas. Ik wil de zonnebloempittenschilfers op de Amsterdamsestraatweg horen knarsen onder mijn fietswiel. Ik wil die groep oudere jongens/jonge vaders zien voetballen in het Wilhelminapark op zondag. Ik wil 's nachts uit Lunetten naar de stad fietsen, en dan op het viaduct naar de laatste treinen kijken in het oranje licht van de straatlantaarns. Ik wil dansen in een dampende EKKO. Ik wil over de Kanaalstraat fietsen op de vroege zaterdagmiddag en blij zijn dat ik het overleefd heb als ik uiteindelijk op de Groeneweg aankom. Ik wil bovenop de Tuindorpflat's foto's maken van de huizen in Overvecht terwijl de zon ondergaat achter het gebouw van de Belasting. Ik wil verdwalen in de Konmar in Overvecht. Ik wil diepgevroren zeevruchten kopen bij Toko Centraal. Ik wil voor een derde keer in 1 week bij Kafé België gaan eten en dan lief bedankt worden door de barjongen omdat ik de glazen terugbreng naar de bar als ik wegga. Ik wil op mijn hippe fiets naar Leidse Rijn, en met andere Utrechtse mensen met hippe fietsen naar hippe Utrechtse bandjes staan te kijken op De Beschaving. Ik wil 'popje' genoemd worden door de enthousiaste nichten van de sangriabar op het PANN-feest.
Ik wil geen Amsterdam. Ik wil Utrecht.
achter de bieb...quote:Op zondag 10 september 2006 23:46 schreef Sjoewe het volgende:
Nou een vriend van me heeft daar achter de bieb gewoont, en die zijn een paar jaar geleden verhuisd omdat er gewoon al drie keer iemand voor de deur was neergestoken
Nolius woont ook in een van de nieuwbouwflats hier. Er wordt hier veel aan de weg getimmerd ja. De nieuwbouw spuit de grond uit en ook de As van Berlage wordt onderhanden genomen (Prinsbernardlaan-Burg. van Tuyllkade en de van hoorn en egmondkade).quote:Op maandag 11 september 2006 00:03 schreef speknek het volgende:
Zuilen zou ik ook niet willen wonen inderdaad. Alhoewel het reuze opgeknapt schijnt te zijn de laatste paar jaren, de keren dat ik er doorheen fietste deed ik sneller dan normaal.
(het ligt trouwens vooral aan dat het zo rete ver weg ligt, maar toch).
Daar woon ik dus over 2 wekenquote:Op maandag 11 september 2006 00:11 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik weet niet goed hoe het er nu is, het is al wel weer jaartje of 5 geleden. Ik heb lang in Ondiep gewoond aan de rand van Zuilen. En er was weliswaar veel onderlinge sociale controle, maar dat betekende niet dat er wel een paar keer een auto werd ingevorderd door de belasting, of er een aantal gehandicpate parkeerplaatsen aan mensen die beslist geen handicap hadden waren toebedeeld enzo
hahahaquote:Op maandag 11 september 2006 00:11 schreef Sjoewe het volgende:
..., of er een aantal gehandicpate parkeerplaatsen aan mensen die beslist geen handicap hadden waren toebedeeld enzo
quote:Op maandag 11 september 2006 00:13 schreef Hugster het volgende:
[..]
Daar woon ik dus over 2 weken![]()
Ik vind die rasechte kitsch Utreggers heerlijk
Je omschrijft het perfectquote:Op maandag 11 september 2006 00:16 schreef martijn_AR het volgende:
[..]
De luchten van vers gehaalde patat vermengt met de geurige afhaalchinees.... het geluid van GTItjes die het altijd aanwezige achtergrond geluid van Andre Hazes, Wolter Kroes en De Gebroeder Ko overstemmen.
Mijn buurvrouw die me 's ochtends begroet met : Goa je weer werken Jochie!
Heerlijk
quote:Op maandag 11 september 2006 00:29 schreef Sjoewe het volgende:
Ook toen mn kat weggelopen was, had ik briefjes door de bus gedaan.
'Is juh katjiej weggelope jochiej? Moar dat terzoij ej, ken je je fietiej effe losmoake, andus kraig ik krasse op meh woageh'
En wat ga je in de Bijlmer doen?quote:Op maandag 11 september 2006 00:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
Morgen moet ik me om 9 uur weer in ons hoofdstedelijke kankergezwel melden..
.
Kijk, dit is gewoon mijn taaltje.quote:Op maandag 11 september 2006 00:29 schreef Sjoewe het volgende:
Ook toen mn kat weggelopen was, had ik briefjes door de bus gedaan.
'Is juh katjiej weggelope jochiej? Moar dat terzoij ej, ken je je fietiej effe losmoake, andus kraig ik krasse op meh woageh'
Een berber bergdorpje classificeert toch niet echt als authentiek Utrechtsquote:Op maandag 11 september 2006 01:05 schreef Undergod het volgende:
stiekem is kanaleneiland natuurlijk ook een volkswijk
Welk een ouderwetse denkbeelden.quote:Op maandag 11 september 2006 01:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Een berber bergdorpje classificeert toch niet echt als authentiek Utrechts.
Je hebt gelijk, inmiddels wel.quote:
Überhaubt?quote:Op maandag 11 september 2006 07:38 schreef DennisMoore het volgende:
Verder dan winkelcentrum Kanaleneiland kom ik niet..
oooh authentiek Utrechts... ik dacht dat we het over volken haddenquote:Op maandag 11 september 2006 01:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Een berber bergdorpje classificeert toch niet echt als authentiek Utrechts.
Zonnebankquote:Op maandag 11 september 2006 08:06 schreef DennisMoore het volgende:
Welk zonnebankcentrum/studio gaan jullie naartoe (if any)?
VS begint:
Gemiddeld eens per maand naar "Linewish", dat rijtje winkels aan de Arnodreef, tegenover station Overvecht. Kost ca 6 euro per 20 minuten..
Er was een Jaguar tegen een brandweerwagen gereden op het kruispunt Vredeburg-Catharijnesingel. Hoe en waarom weet ik niet, toen ik er langs fietste was het ergste leed al geleden. En ik doe niet zo erg aan ramptoerisme.quote:Op maandag 11 september 2006 19:54 schreef speknek het volgende:
Waarom was Vredeburg afgesloten? Ongeluk ofzo?
Bron: RTVUtrecht.nlquote:UTRECHT - In het centrum van Utrecht is een verkeerschaos ontstaan doordat er een brandweerwagen op een personenauto is gereden. Dat gebeurde op de hoek van de Cathartijnesingel met het Vredenburg.
De inzittenden van de personenauto zijn daarbij gewond geraakt. Het is nog niet bekend hoe slecht ze er aan toe zijn, maar een slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht.
Door het ongeluk is het Vredenburg helemaal afgesloten. Bussen en ander verkeer moeten omrijden.
Slecht. Ongeveer een kwart van de motorkap was weg.quote:
Da's al een tijdje een running gag op de frontpage. Eerst waren er natuurlijk de debielen die niet doorhadden dat hun 'rip voor de nabestaanden' belachelijk was, maar er bleken zoveel debielen te zijn dat het nu algemeen geaccepteerd is.quote:Op maandag 11 september 2006 21:28 schreef DennisMoore het volgende:
Zijn er dooien dan?
En waarom moeten nabestaanden in vrede rusten?
Ja, ik vráág maar...
Graag gedaan. De tunnel bij de Van Sijpensteinkade is trouwens nog dramatischer vind ik.quote:Op maandag 11 september 2006 22:27 schreef Christine het volgende:
(Nog bedankt Q, voor de tip dat het korter was om "vlakbij het station door dat fietserstunneltje" te gaan. Ik dacht dat ik dood ging.)
Heeee niets tegen Kanaleneiland he. Ohww wacht ik woon er gelukkig tegenover. Niet dat dat veel beter isquote:Op maandag 11 september 2006 22:24 schreef DennisMoore het volgende:
Ah, mijn dank..
De Frontpage, daar kom ik nooit, net als in/op Kanaleneiland.
Omdat ik dus panisch ben voor tunnels.quote:Op maandag 11 september 2006 22:34 schreef Sjoewe het volgende:
Niet zonder een giga eind (kilometers) om te fietsen, maar ehm tja ehm waarom in gods naam
Oja, in Bergen op Zoom.quote:Op maandag 11 september 2006 22:56 schreef CrustyClown het volgende:
Heeee niets tegen Kanaleneiland he. Ohww wacht ik woon er gelukkig tegenover. Niet dat dat veel beter is. Maar toch
. Niets tegen mijn hood he
![]()
Hoe ver is dat om fietsen?quote:Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Q. het volgende:
In Maarssen kan je over het spoor zonder tunnel.
Jaja, ik moet mijn profiel weer eens updaten, mijn sig loopt ook al achter op de feestjes. Maar ben inmiddels van Bergen op zoom naar breda verhuist, terug naar boz. En woon sinds dit schooljaar in Utrechtquote:
Van wie is dat plan? Ik wil met hem/haar trouwen.quote:Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Q. het volgende:
En er zijn plannen om ter hoogte van het Rabo hoofdkantoor een brug over het spoor te bouwen richting Park Nieuwenoord.
Van de Rabobank.quote:Op maandag 11 september 2006 23:03 schreef Christine het volgende:
[..]
Van wie is dat plan? Ik wil met hem/haar trouwen..
Mja ik vrees echt dat er in dit deel van de stad geen weg OVER het spoor isquote:Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef Christine het volgende:
[..]
Omdat ik dus panisch ben voor tunnels..
Best ver. En in Groenekan kan je over het spoor richting Amersfoort denk ik.quote:Op maandag 11 september 2006 23:02 schreef Christine het volgende:
[..]
Hoe ver is dat om fietsen?
Oh, ik kan natuurlijk ook op de Uithof gaan wonen.
De hele amsterdamsestraatweg af, ongeveer een half uur, en dan vervolgens dat half uur ook weer terug.quote:Op maandag 11 september 2006 23:02 schreef Christine het volgende:
[..]
Hoe ver is dat om fietsen?
Oh, ik kan natuurlijk ook op de Uithof gaan wonen.
De spoorbrug op de amsterdamsestraatweg is trouwens nog wel te doen. In vergelijking met de daalsetunnel.quote:Op maandag 11 september 2006 23:04 schreef martijn_AR het volgende:
[..]
Mja ik vrees echt dat er in dit deel van de stad geen weg OVER het spoor is
Of de immer leuke Van Sijpensteinsetunnel, JunkHQ.quote:Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef Christine het volgende:
[..]
De spoorbrug op de amsterdamsestraatweg is trouwens nog wel te doen. In vergelijking met de daalsetunnel.
Junks galore!quote:Op maandag 11 september 2006 23:07 schreef Q. het volgende:
Of de immer leuke Van Sijpensteinsetunnel, JunkHQ.
En de spoorovergang bij de HSU...quote:Op maandag 11 september 2006 23:05 schreef Christine het volgende:
[..]
De spoorbrug op de amsterdamsestraatweg is trouwens nog wel te doen. In vergelijking met de daalsetunnel.
Nee, morgen is het weer over.quote:Op maandag 11 september 2006 23:07 schreef Sjoewe het volgende:
Sorry dat ik het zo stel, maar je bent besloten om met deze angst te blijven leven?
Heb je dan reele voorbeelden van bruggen in Nederland in het recente verleden die onder het treingewicht zijn ingestort?quote:Op maandag 11 september 2006 23:10 schreef Christine het volgende:
[..]
Nee, morgen is het weer over..
Maar serieus, wat kan je eraan doen? Onder gewone (kleine) treintunnels durf ik wel door als er geen trein overheen gaat op dat moment, maar anders kan ik gewoon nergens anders aan denken dan het gewicht wat op die tunnel rust en dat het elk moment boven op mij kan instorten. Altijd al gehad trouwens, die angst. Maar hier zijn wel extreem veel (trein)tunnels, zodat het nu echt opvalt.
Dat doe ik, maar soms fietsen er mensen heel sloom voor me.quote:Op maandag 11 september 2006 23:11 schreef DennisMoore het volgende:
Heel hard fietsen, ogen dicht en uit laten vieren.
En een trein in een instortende tunnel bovenop je. What a way to go!
Nog nooit vertoond in de Mens'lijke Geschiedenis!.
Heb je wel eens onder Centraal Station gelopen?quote:Op maandag 11 september 2006 23:15 schreef DennisMoore het volgende:
'k Heb het vermoeden dat zo'n tunnel nog niet instort, al is een trein twee keer zo zwaar!.
Wordt allemaal overgedimensioneerd etc.
Via de huisarts laten verwijzen.quote:Op maandag 11 september 2006 23:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Heb je wel eens onder Centraal Station gelopen?
Moet je eens opletten hoe krom het plafond staat... dat de schrootjes op het plafond allemaal gebarsten zijn en dat er soms rare dingen naar beneden vallen.
Maargoed, dit is allemaal offtopic.
Ontopic dan maar. Weet iemand een goede psycholoog in Utrecht?.
Vind ik best tof, vooral bij die oude ijzeren viaducten, maakt zo'n lekker teringgeluid.quote:Op maandag 11 september 2006 23:16 schreef DennisMoore het volgende:
Gebeurt trouwens maar hoogst zelden helaas, dat er een trein over rijdt nét op het moment dat ik er fiets....
Metaalmoeheidquote:Op maandag 11 september 2006 23:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Vind ik best tof, vooral bij die oude ijzeren viaducten, maakt zo'n lekker teringgeluid.
Bij vliegtuigen ja.quote:Op maandag 11 september 2006 23:18 schreef Christine het volgende:
[..]
Metaalmoeheid.
Het komt voor he.
Je moet er idd wel vanaf willen.. Het feit dat je hier hardop zegt dat het een irreele angst is is de eerste stap. Ik was vroeger panisch voor honden en vond mijn angst wel reeel bij mij is het langzaam vermindert toen ik voor me zelf wilde toegeven dat het een irreele angst was en dat ik DUS wel de confrontatie met mijn angst aankon van wege het irreele karakter van mijn angst.quote:Op maandag 11 september 2006 23:14 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat doe ik, maar soms fietsen er mensen heel sloom voor me.
En ik schaam me ervoor..
Het is ook geen reële angst, maar dat is wel vaker zo, met angsten.. Dus logisch nadenken dat het zich nog nooit heeft voorgedaan, helpt niks. Eens moet de eerste keer zijn he.
.
Goed, ik ga wel eens in therapie voor die angst (ofzo) maar het is mijn enige echte angst, dat koester ik ook wel een beetje..
Mijn fiets had het ook. Ik had opeens twee halve fietsenquote:
Whehe. Ik visualiseerde.quote:Op maandag 11 september 2006 23:20 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mijn fiets had het ook. Ik had opeens twee halve fietsen
De onderste stang ging eerst, en toen knakte de bovenste ook naar beneden door. Gelukkig was het in de brandgang met 3 km/u, anders had ik waarschijnlijk mn tweede gebroken kaak mogen verwelkomenquote:
De fietsenmaker ookquote:
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad!! Die bruggen liggen er al jaren. En als de schrootjes barsten door het gewicht van de trein was ie al lang ingestortquote:Op maandag 11 september 2006 23:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Heb je wel eens onder Centraal Station gelopen?
Moet je eens opletten hoe krom het plafond staat... dat de schrootjes op het plafond allemaal gebarsten zijn en dat er soms rare dingen naar beneden vallen.
Maargoed, dit is allemaal offtopic.
Ontopic dan maar. Weet iemand een goede psycholoog in Utrecht?.
sprak de psycholoogquote:Op maandag 11 september 2006 23:54 schreef ioko het volgende:
[..]
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad!! Die bruggen liggen er al jaren. En als de schrootjes barsten door het gewicht van de trein was ie al lang ingestort. Klinkt al een lichte fobie hoor, dat is goed te behandelen...
Sorry he?quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:08 schreef Christine het volgende:
[..]
sprak de psycholoog.
Oja, ik zit in de UB.
Ik heb nog ff bij de Jazzalike bigband gestaan, en dat is wel tof. (<--sluikreklame)quote:Op zondag 10 september 2006 19:48 schreef Christine het volgende:
[..]
Oh en EricT, heb je nog verder wat cultuur meegekregen van Parnassos? Sorry dat ik zo snel die workshop in moest. Volgend jaar doen we een herkansing..
En anders gewoon met je fiets door HC banjerenquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:36 schreef Christine het volgende:
Het openbaart zich pas sinds ik in Utrecht woon.
Maar ik hoop dat het vanzelf over gaat..
+ 5 Herkenbaar.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:27 schreef Christine het volgende:
Komt goed, komt goed. Maar soms he... soms... pffffft.
En voordat je het weet is je volledige sociale leven compleet geïntegreerd en verweven met fok.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:37 schreef DennisMoore het volgende:
Amsterdam-topic deel 4 Weer lekker fris!
quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:37 schreef DennisMoore het volgende:
Amsterdam-topic deel 4 Weer lekker fris!
* Dit uitzicht elke dag heeftquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]Ik wil bovenop de Tuindorpflat's foto's maken van de huizen in Overvecht terwijl de zon ondergaat achter het gebouw van de Belasting. Ik wil 'popje' genoemd worden door de enthousiaste nichten van de sangriabar op het PANN-feest.
Zaterdag ben ik op het verkleedfeest van een vriendin van me. En het vorige PANNfeest moest ik werken, dus ik heb mijn portie Dancing Queen/Tomber La Chemise/Bahia-hiii, bahia-hoeoeoe voor de komende tijd wel weer gehad.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:02 schreef menininha het volgende:
[..]
* Dit uitzicht elke dag heeft
Zaterdag weer pann heUtrechtse gays zijn relaxed
Dat lijkt me dit topic wel mooi samenvatten. Slotje?quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
Odequote:Op dinsdag 12 september 2006 21:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]!
!
!
Ik wil niet. Utrecht is mijn stadsjie.Ik wil mensen die op een tuinstoel voor hun huis zitten en aan de buurman vragen hoe hun "vakaaaansjie" was. Ik wil door de stad lopen op een zonovergoten Culturele Zondag, en dan als ik uit de EKKO kom tien minuten in de rij staan voor een ijsje bij Il Mulino. Ik wil achter de bar staan bij Tivoli, waar we in tegenstelling tot Paradiso ons bier niet aanlengen met water. Ik wil me op de Nieuwe Gracht verbazen over die mooie bomen, omdat ik daar nooit ben en me elke keer dat ik daar wel ben me weer opnieuw verbaas. Ik wil de zonnebloempittenschilfers op de Amsterdamsestraatweg horen knarsen onder mijn fietswiel. Ik wil die groep oudere jongens/jonge vaders zien voetballen in het Wilhelminapark op zondag. Ik wil 's nachts uit Lunetten naar de stad fietsen, en dan op het viaduct naar de laatste treinen kijken in het oranje licht van de straatlantaarns. Ik wil dansen in een dampende EKKO. Ik wil over de Kanaalstraat fietsen op de vroege zaterdagmiddag en blij zijn dat ik het overleefd heb als ik uiteindelijk op de Groeneweg aankom. Ik wil bovenop de Tuindorpflat's foto's maken van de huizen in Overvecht terwijl de zon ondergaat achter het gebouw van de Belasting. Ik wil verdwalen in de Konmar in Overvecht. Ik wil diepgevroren zeevruchten kopen bij Toko Centraal. Ik wil voor een derde keer in 1 week bij Kafé België gaan eten en dan lief bedankt worden door de barjongen omdat ik de glazen terugbreng naar de bar als ik wegga. Ik wil op mijn hippe fiets naar Leidse Rijn, en met andere Utrechtse mensen met hippe fietsen naar hippe Utrechtse bandjes staan te kijken op De Beschaving. Ik wil 'popje' genoemd worden door de enthousiaste nichten van de sangriabar op het PANN-feest.
DAT lijkt me nou een goed ideequote:Op dinsdag 12 september 2006 22:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Kan die tirade niet in de OP ofzo ?
SGS is leuk !quote:[b]Op dinsdag 12 september 2006 21:27 Zeer herkenbaar verhaal
Ja, maar eigenlijk wil ik graag bij het ESN, en ik heb het denk ik te druk voor twee verenigingenquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:03 schreef ioko het volgende:
[..]
SGS is leuk !Ik heb er een aantal jaren bij gezeten en ik ken een paar bestuursleden nu, en veel oud- bestuursleden. Het is echt een leuke club mensen en je kunt zo betrokken zijn als je maar wilt....
Je bent niet de enigequote:Op dinsdag 12 september 2006 21:27 schreef Christine het volgende:
Nou.
Ik ben eindelijk op adem genoeg gekomen om mijn verhaal even af te steken.
Ik heb namelijk flink de balen in.
Als student maak je gemakkelijk vrienden en nieuwe contacten. Tenminste, dat hoor je altijd. En altijd als ik bij andere mensen (studenten) in andere steden op bezoek was, dan ging dat ook voor mij op. Daarom zag ik niet op tegen het verhuizen naar een nieuwe stad + al mijn vrienden (ooowwww wat waren dat veel zeg!) achter laten om in Utrecht te gaan studeren.
Maar ik ben helemaal niet goed in vrienden maken!
So far heb ik alleen aan de UIT twee potentiële vriendinnetjes overgehouden (met wie ik iig ga squashen dus dat is al iets). Van mijn studie hoef ik niks te verwachten, vrijwel niemand woont in Utrecht. En vanmiddag moesten we in de werkgroep duo's vormen voor een opdracht en raad eens wie er alleen over bleef? Ik fietste met tranen in m'n ogen naar huis, waar ik een flink potje heb zitten janken..
Maar ik zet mijn schouders er weer onder, ik ga waarschijnlijk lid worden van de SGS (ben ik vanmiddag al even wezen buurten, ontzettend leuke mensen daar) en ik ga natuurlijk rondhangen bij Parnassos en ik heb me net als geïnteresseerde gemeld bij een internationale vereniging.
Komt goed, komt goed. Maar soms he... soms... pffffft.
quote:Op woensdag 13 september 2006 06:45 schreef SnowDoggg het volgende:
Wat is het toch prachtig als je vroeg op bent en je ziet de stad Utrecht tot leven komen![]()
agree!quote:Op woensdag 13 september 2006 06:58 schreef Q. het volgende:
Als niet-student mensen leren kennen is nog veul moeilijker. Alle mensen die ik ken kende ik al toen ik hier kwam wonen, ze komen alleen allemaal hier wonen.![]()
Ik heb 'm in een topicreport geplaktquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Kan die tirade niet in de OP ofzo ?
Pracht en praal van HC? Hoe erg is dat oord waar jij werkt eigenlijk Q?!quote:Op woensdag 13 september 2006 14:55 schreef Q. het volgende:
Ik verheug mij reeds op het moment dat ik over twee uur met de trein in mijn mooie Utrecht aankom, de Dom in de middagzon te zien stralen en dat ik als hoogtepunt de pracht en praal van HC in ogenschouw mag nemen..
Amersfoort.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:02 schreef ioko het volgende:
[..]
Pracht en praal van HC? Hoe erg is dat oord waar jij werkt eigenlijk Q?!
Pracht en praal...HC....quote:Op woensdag 13 september 2006 14:55 schreef Q. het volgende:
Ik verheug mij reeds op het moment dat ik over twee uur met de trein in mijn mooie Utrecht aankom, de Dom in de middagzon te zien stralen en dat ik als hoogtepunt de pracht en praal van HC in ogenschouw mag nemen..
Alles is beter dan Amersfoort, ZELFS HC!quote:Op woensdag 13 september 2006 15:02 schreef ioko het volgende:
[..]
Pracht en praal van HC? Hoe erg is dat oord waar jij werkt eigenlijk Q?!
Wansmaak is ook smaakquote:
Is Amersfoort ZO in en in triestquote:Op woensdag 13 september 2006 15:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Alles is beter dan Amersfoort, ZELFS HC!
Weet je zeker dat het een schildpad was ? Mijn schoonmoeder wil namelijk nog wel eens een stukkie gaan zwemmen met haar schild op haar rug.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef VoreG het volgende:
Ik zag net een schildpad in de Oude Gracht zwemmen, arm beessie
Klopt, maar ik moet welquote:Op woensdag 13 september 2006 16:42 schreef Christine het volgende:
Het is te warm om iets te doen.
Dan heb je een heel klein schoonmoedertjequote:Op woensdag 13 september 2006 16:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het een schildpad was ? Mijn schoonmoeder wil namelijk nog wel eens een stukkie gaan zwemmen met haar schild op haar rug.
Met rode strepen op de wangen? En hele lange enge nagels?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:09 schreef Hathor het volgende:
Dat klopt, en ze is ook een beetje groenig.![]()
Ik heb haar net zien zwemmenquote:Op woensdag 13 september 2006 17:20 schreef Hathor het volgende:
Ken je haar soms ?
Terecht dat ze dat blurren.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:49 schreef VoreG het volgende:
Dat gebouw van het DGZ, zo heet het toch?, is staatsgevaarlijk
Ik woon er 10 meter vandaan, maar daar is echt niks boeiends, het is een groot park waar honden schijten
Of de spoorwegovergang
"Vast wel."quote:Op woensdag 13 september 2006 18:31 schreef DennisMoore het volgende:
Als 't nou live was, konden we kijken of het al te druk is op terrasjes.
Ik woon een eindje verderop.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:51 schreef ioko het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het konijnenhok op ons dakterras staat er zelfs op(rode rondje)
Met welk doel?quote:Op woensdag 13 september 2006 18:31 schreef DennisMoore het volgende:
Als 't nou live was, konden we kijken of het al te druk is op terrasjes.
Alcoholist! Dat doe je toch niet?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zuipen Beschaafd een biertje drinken.
Hé, wat grappig, zo gedetailleerd is nog maar sinds heel kort mogelijk dan, of niet? Want ik heb helemaal niet zo lang geleden nog gekeken of ik mijn eigen huis kon vinden (ik woon bij jou in de straat) en toen was Utrecht nog één grote blur.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:04 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
In het rode cirkeltje..
Photoshop.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:43 schreef _Floddertje_ het volgende:
O wat leuk zeg, ik ga straks meteen ook eens kijken. Wat zien die straten er trouwens allemaal uitgestorven uit. Waar zijn al die voetgangers en fietsers gebleven?
Dat zou een behoorlijke understatement zijn. Nouja we moeten gewoon genoeg verdienen (netto 1900 geloof ik, op een huur van 800). Maar die vrouw van het bemiddelingsbureau klonk wel heel bedenkelijk. Nou kwam dat ook omdat ze dacht dat m'n vriendin maar 700 verdiende (een wetenschapper die minder verdient dan het minimumloon -quote:Op woensdag 13 september 2006 19:52 schreef Q. het volgende:
Zou echt überkut zijn als het niet door zou gaan, spek.
Er wordt op tijd naar bed gegaan, want morgen moet er weer gewerkt worden en ik ben nog steeds niet helemaal fit.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:56 schreef Christine het volgende:
Wordt er nog gezopen vanavond?
Dat klinkt bijna obsceen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:33 schreef Hugster het volgende:
Q ik heb 4 jaar lang 10x per week door je steegje gelopen
Was het lekker?quote:Op woensdag 13 september 2006 20:33 schreef Hugster het volgende:
Q ik heb 4 jaar lang 10x per week door je steegje gelopen
Er zijn van die grappen, die zijn zo stom dat ze weer leuk worden.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:04 schreef Q. het volgende:
Als je mn huis maar niet lek prikt.
jaquote:
Ik begin echt steeds meer op mijn vader te lijken.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Er zijn van die grappen, die zijn zo stom dat ze weer leuk worden.
Dit is daar niet een van.
Echt heel veel last heb ik er niet van. Ik weet wel dat de Grebbenberglaan hier schuin tegenover (bij de sportvelden) De plek van Utrecht is waar de meeste autoinbraken plaats vinden. Veel ouders die hun auto 'even' parkeren met heel veel dure dingen er in. Het is elke dag weer feest met de grote hoeveelheden glas op de weg.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:46 schreef Hugster het volgende:
[..]
ja
Wel vaak ruzie gehad met die hondsbrutale Marokkaanse strontjochies bij jou uit de buurt.
De hebben echt een lef menOok van 10-12 jaar eh
![]()
Ja daar heb ik dus al die tijd op school gezetenquote:Op woensdag 13 september 2006 21:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Echt heel veel last heb ik er niet van. Ik weet wel dat de Grebbenberglaan hier schuin tegenover (bij de sportvelden) De plek van Utrecht is waar de meeste autoinbraken plaats vinden. Veel ouders die hun auto 'even' parkeren met heel veel dure dingen er in. Het is elke dag weer feest met de grote hoeveelheden glas op de weg.
Ik hoor ze ook, iemand enig idee wat er aan de hand is?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:58 schreef _Floddertje_ het volgende:
Allemensen, wat komen er ontzettend veel sirenes langs op dit moment...
Het houdt ook maar niet op.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:59 schreef Q. het volgende:
Ik hoor ze ook, iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ze heeft tieten, Q.!quote:Op woensdag 13 september 2006 22:02 schreef Christine het volgende:
Q, zou jij me binnenkort een keertje met de auto willen/kunnen helpen met het verplaatsen van twee dozen vol met boeken van mijn huis naar De Slegte?
Hoe moet ik ooit met de auto bij De Slegte komen?quote:Op woensdag 13 september 2006 22:02 schreef Christine het volgende:
Q, zou jij me binnenkort een keertje met de auto willen/kunnen helpen met het verplaatsen van twee dozen vol met boeken van mijn huis naar De Slegte?
Ik heb géén idee. Ook niet waar het zit trouwens. Maar ik ga niet twee verhuisdozen achterop de fiets zetten.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe moet ik ooit met de auto bij De Slegte komen?
Ik ben er al achter, dankzij deze site, daarop werd om 21.56 uur een bedrijfsbrand aan de Van Heuven Goedhartlaan gemeld.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:59 schreef Q. het volgende:
Ik hoor ze ook, iemand enig idee wat er aan de hand is?
De Slegte zit aan de Oude Gracht.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:22 schreef Christine het volgende:
Ik heb géén idee. Ook niet waar het zit trouwens. Maar ik ga niet twee verhuisdozen achterop de fiets zetten..
Check. Ben net terugquote:Op woensdag 13 september 2006 19:56 schreef Christine het volgende:
Wordt er nog gezopen vanavond?
Op de drukste plek van de Oude Gracht as I might add.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:23 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
De Slegte zit aan de Oude Gracht.
Bedrijfsbrand, zouden die Mocros dat kantoorgebouw op de hoek met de Beneluxlaan in de fik hebben gestoken? Of de Rijnbaan?quote:Op woensdag 13 september 2006 22:23 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik ben er al achter, dankzij deze site, daarop werd om 21.56 uur een bedrijfsbrand aan de Van Heuven Goedhartlaan gemeld.
Hoe krijg ik die boeken daar dan?quote:Op woensdag 13 september 2006 22:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Op de drukste plek van de Oude Gracht as I might add.
Niet met mijn auto iig.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:38 schreef Christine het volgende:
[..]
Hoe krijg ik die boeken daar dan?.
Ik heb vakantie, Q. Je staat versteld hoe vroeg je dan kan beginnenquote:Op woensdag 13 september 2006 22:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Zo vroeg? Dat kan nooit echt zuipen zijn geweest.
We hebben antwoord, de Rijnbaan dus:quote:Op woensdag 13 september 2006 22:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Bedrijfsbrand, zouden die Mocros dat kantoorgebouw op de hoek met de Beneluxlaan in de fik hebben gestoken? Of de Rijnbaan?
quote:Bij een brand in het winkelcentrum aan de Van Heuven Goedhartlaan (Kanaleneiland) hebben gisteravond (woensdag) drie winkels schade opgelopen.
Er was sprake van hevige rookontwikkeling. De brandweer rukte met groot materieel uit omdat boven de winkels mensen wonen. Sommige bewoners zijn hun huis uitgevlucht. Anderen keken vanaf het balkon gelaten toe hoe de brandweer z’n werk deed. De oorzaak is nog onbekend. Er vielen geen gewonden. Het vuur ontstond even voor 22.00 uur. De brandweer was nog geruime tijd bezig met nablussen. Zowel bij de Aldi, de slager als de bakker was er schade. Het vervallen winkelcentrum is omgeven van bouwhekken, klaar voor een opknapbeurt. De brand bracht tientallen bewoners van de wijk Kanaleneiland-Noord de straat op.
Dat doen ze idd om de zoveel jaar, ongelofelijk wat ze daar uithalen!! De rest van de grachten zijn trouwens even erg, al zitten daar niet alleen fietsen maar zelfs koelkasten bijquote:Op donderdag 14 september 2006 11:42 schreef Svyatagor het volgende:
Prachtig gezicht vanmorgen op weg naar mijn werk. Op het Smakkelaarsveld waren ze bezig fietsen uit dat slootje te vissen. Midden op het veld lag een manshoge berg met allemaal half vergane stinkende fietsen. Heb een paar fotootjes gemaakt, die zal ik vanavond posten.
En schildpa.. schoonmoeders!quote:Op donderdag 14 september 2006 12:14 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat doen ze idd om de zoveel jaar, ongelofelijk wat ze daar uithalen!! De rest van de grachten zijn trouwens even erg, al zitten daar niet alleen fietsen maar zelfs koelkasten bij![]()
ah vandaar die graafmachinequote:Op donderdag 14 september 2006 11:42 schreef Svyatagor het volgende:
Prachtig gezicht vanmorgen op weg naar mijn werk. Op het Smakkelaarsveld waren ze bezig fietsen uit dat slootje te vissen. Midden op het veld lag een manshoge berg met allemaal half vergane stinkende fietsen. Heb een paar fotootjes gemaakt, die zal ik vanavond posten.
Verkopen als nieuw.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:56 schreef Christine het volgende:!
Wat doen ze naderhand eigenlijk met die fietsenlijkjes?
De opvis-meneren waren ook wel trots op hun werk. Maakten zelf ook foto's enzo.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:59 schreef Q. het volgende:
Tering wat een stapel!
Welkom in Utrecht, hel voor fietseigenaren.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:26 schreef troT het volgende:
Sinds 1 augustus mag ik mijzelf rekenen tot inwoner van het mooie Utrecht![]()
Vorige week heb ik eindelijk mijn trouwe oude fietsje naar Utrecht gehaald zodat ik niet elke ochtend word gesandwiched in lijn 11. Werd ik gisterochtend wakker, kijk uit mijn raam; fiets gemolesteerd![]()
Waarom?
p.s. iemand een fietsenschuurtje in Lombok ter beschikking?
p.p.s. waar haal ik een nieuwe oude goede goedkope fiets vandaan (in Utrecht)?
Klopt voor mij ook! Woon ook al 6 jaar in Utrecht, met opafiets die niet wordt gejat....quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:15 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik woon al zes jaar in Utrecht, mijn omafiets is nog nooit gestolen. Kwestie van én een goed AXA-slot én een joekel van een massief metalen brommerslot eromheen gooien. En het slot altijd ook door je frame heen halen, want vaak zie je op straat een volledig intact slot om een lantaarnpaal liggen, tja dan weet je dat de fiets die daar aan vast zat dus gewoon knullig op slot gezet is.
Wat een onzin zeg!! Erg jammer voor jullie.....quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:15 schreef speknek het volgende:
RAAAAAGHH, de eigenaar vond inderdaad dat we niet genoeg verdienden!![]()
!
Kutmongool, we hadden nog elfhonderd per maand over na de huur! Wilde zeker na afloop stiekem de huur omhoog gooien ofzo.
Wat idioot inderdaad! Jammerquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:15 schreef speknek het volgende:
!
Kutmongool, we hadden nog elfhonderd per maand over na de huur! Wilde zeker na afloop stiekem de huur omhoog gooien ofzo.
tss. ik wist niet eens dat je daar op geweigerd kon worden. Ja, dat ze willen checken dat je een bepaald inkomen hebt snap ik, maar als je zoveel overhoudt zou dat nooit een probleem moeten zijn, lijkt me. Bummer zeg.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:15 schreef speknek het volgende:
!
Waar woon je dan ergens in lombok? bij mij in de straat is juist zoveel sociale controle (iedereen kent elkaar of is familie zo ongeveerquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:24 schreef troT het volgende:
Fiets is ook niet gestolen maar gewoon in elkaar getrapt. En ik verwacht dat het repareren van twee in elkaar getrapte wielen en een krom stuur en zadel meer kost dan een nieuwe tweedehands fiets. Ik was wel bang voor diefstal maar mijn twee supersloten hebben het nog goed gehouden. Het is in mijn straatje wel aan de orde van de dag (nacht eigenlijk) dat fietsen gesloopt worden. Gewoon wat jongens die zich 's nachts vervelen. Mijn fiets was niet het enige slachtoffer deze week![]()
Ik verdenk het bemiddelingsbureau er ernstig van broddelwerk geleverd te hebben, ook niet eens opbellen of er iemand garant kan staan ofzo...quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:39 schreef Svyatagor het volgende:
tss. ik wist niet eens dat je daar op geweigerd kon worden. Ja, dat ze willen checken dat je een bepaald inkomen hebt snap ik, maar als je zoveel overhoudt zou dat nooit een probleem moeten zijn, lijkt me. Bummer zeg.![]()
Ik heb geen achtertuin.quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:46 schreef VoreG het volgende:
Nooit problemen met mijn fiets
AXA slot, groot slot achter en groot slot voor.
Verder parkeer ik hem hier in de achtertuin waar niemand bijkan
Wat een kutzooi man! Pfff.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:15 schreef speknek het volgende:
!
Achtertegelvierkantjequote:Op zaterdag 16 september 2006 08:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb geen achtertuin.;
Ons plaatsje.quote:
Ik vind het wilhelminapark leuker, maar das misschien persoonlijk....quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:54 schreef The6thgate het volgende:
kent iemand hier het griftpark? is dat wat?
En dan heb je je bescheidenheid nog niet eens genoemdquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
God, ik ben zo leuk en zo mooi..
Was ook het bevrijdingsfestival afgelopen jaar, idd, leuk park.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:25 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ja, in Park Transwijk ga ik altijd hardlopen.Dat is echt best een leuk park geworden.
Proberen de criminele jeugd voor te blijven?quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:25 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ja, in Park Transwijk ga ik altijd hardlopen.Dat is echt best een leuk park geworden.
Goed voor je conditie joh, dat joggenquote:Op zaterdag 16 september 2006 20:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Proberen de criminele jeugd voor te blijven?
Same here! Transwijk, mijn wijkquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:25 schreef _Floddertje_ het volgende:
Marokkanen kunnen niet fietsen. En junks halen hun neus op voor Zuid-West.quote:Op maandag 18 september 2006 08:10 schreef Q. het volgende:
Ik heb wel het gevoel dat er in (zuid-)west een heel stuk minder fietsen gestolen worden dan in de rest van de stad. Zal ook wel komen doordat in al die lelijke flats genoeg fatsoenlijke ruimte is om die dingen te stallen.
Dat zeg ik. In ZW is het beter.quote:Op maandag 18 september 2006 14:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Marokkanen kunnen niet fietsen. En junks halen hun neus op voor Zuid-West.
woonde jij niet al in transwijk?quote:Op maandag 18 september 2006 15:05 schreef speknek het volgende:
Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat ik binnen afzienbare tijd in ZW woon.
Niet!quote:Op maandag 18 september 2006 15:52 schreef zatoichi het volgende:
Ik dacht al, er ontbreekt een topic in mijn AT; zijn we alweer twee topics verder met deze reeks... Tja moet je maar niet drie weken op vakantie gaan. Ohja en jullie kleppen teveel
Mwoa.quote:Op woensdag 13 september 2006 06:58 schreef Q. het volgende:
Als niet-student mensen leren kennen is nog veul moeilijker. Alle mensen die ik ken kende ik al toen ik hier kwam wonen, ze komen alleen allemaal hier wonen.![]()
Hebben we nog niet genoeg van dat soort figuren hier?quote:Op maandag 18 september 2006 19:35 schreef DennisMoore het volgende:
Weer een Enschede'er naar Utrecht..
Mwhoaquote:Op maandag 18 september 2006 19:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Hebben we nog niet genoeg van dat soort figuren hier?
VETTT! !!!quote:Op zondag 17 september 2006 23:58 schreef Undergod het volgende:
een foto van park transwijk is mijn achtergrond.
Hoe stoer ben ik.![]()
En het is zo lekker dichtbij![]()
In het multi cultureel koffiehuis dat onder m´n flat zitquote:Op maandag 18 september 2006 20:34 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
VETTT! !!!
Ik woon ook in Transwijk. Maar er zijn idd een hoop fokkers die in transwijk wonen ja. Best gezellig toch
. Als ik me dan verveel kunnen we een FOK zuip avondje houden
Ah, jij woont naast DM.quote:Op maandag 18 september 2006 20:41 schreef ma_jojo het volgende:
[..]
In het multi cultureel koffiehuis dat onder m´n flat zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |