abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26375091
Ik wil gaan moven naar Utrecht,
want ik wil naar een stad waar iets meer te beleven valt (nu in Nijmegen , echt boring) en wat mij betreft vallen Rotterdam, Den Haag en Amsterdam sowieso af.
Maar waar ik wel een beetje huiverig voor ben zijn die straatterroristjes (althans, voor mijn reactie op hun )
Zijn er ook nog buurten waar het wel een beetje gezelli/volks is, zonder dat je gelijk een figurant bent in een soort van gangstamovie ?
Waar in Utrecht is het oké om te wonen?
Waar zeker niet?
  woensdag 20 april 2005 @ 14:36:48 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26375202
Kanaleneiland is genoeg te beleven naar t schijnt

Lombok is ook leuk met al z'n allochtonen. Daar is het zo volks dat het er stikt van de groenteboertjes die met hun blote poten op het nog te verkopen fruit staan als ze even een bordje gaan ophangen.

Het scheelt wel dat ze die poten nog net gewassen hebben in de moskee om de hoek.

pi_26377453
Hangt er net vanaf wat je wilt. Lombok vind ik harstikke leuk met alle winkeltjes e.d. Eigenlijk zijn alle wijken rondom het centrum wel oke. De wijk direct ten zuiden van station Overvecht (is dat Tuindorp al?) is heel erg mooi, hele mooie grote huizen en rustig en veel groen). Maar misschien kan je beter eens naar een makelaar in Utrecht gaan, die kan je precies vertellen wat je in welke buurt vindt en wat bij je past.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 20 april 2005 @ 16:00:21 #4
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26377518
Ga in de Meern of vleuten wonen, waar mijn ouders ook wonen. Lekker rustig, en zeer mooie huizen. 25minuutjes op de fiets en je zit in hartje Utreg.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_26377701
Als je inUtrecht zelf wilt wonen zijn er verschillende wijken waar je kan gaan wonen. Ik raad Overvecht en Kanaleneiland af. Overvecht verandert langzaam in een ghetto, kanaleneiland trekt steeds meer bij.
Ik zou niet in een van de buitenwijken gaan wonen, zoals Leidsche Rijn of Vleuten - De Meern in tegenstelling tot Public_NME. Dit waren voorheen zelfstandige gemeentes, maar behoren sinds 2000 tot Utrecht. De sfeer is er daarom niet helemaal gezellig (veel zeikerds) en veel nieuwbouw (jonge gezinnen met kinderen) Als ik jou was, zou ik het in Utrecht zelf zoeken in de buurt van het centrum.
Zijn genoeg leuke plekken (maar genoeg woningen, weet ik niet) ga eens met de kaart op stap en beschrijf je bevindingen, dan kunnen wij adviseren
  woensdag 20 april 2005 @ 16:29:06 #6
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26378350
In het centrum van Utreg is het ook goed te doen, alleen zijn de huizen vaak oud (en gaar). In de buurt waar ik woon(de) in de Meern is de sfeer top. Wel veel jonge gezinnen idd, maar dat heb je meestal met nieuwbouwwijken. Het is gewoon heerlijk wonen en de huizen zijn over het algemeen luxer.
(zou niet naar parkwijk gaan, daar schijnt de sfeer idd erg k*t te zijn)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 20 april 2005 @ 16:37:38 #7
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_26378589
quote:
Op woensdag 20 april 2005 14:36 schreef PLAE@ het volgende:

Kanaleneiland is genoeg te beleven naar t schijnt

Lombok is ook leuk met al z'n allochtonen. Daar is het zo volks dat het er stikt van de groenteboertjes die met hun blote poten op het nog te verkopen fruit staan als ze even een bordje gaan ophangen.

Het scheelt wel dat ze die poten nog net gewassen hebben in de moskee om de hoek.

Het is juist heel erg "trendy" om in Lombok te gaan wonen.
Wanna see a joke, check a look-a-like
  woensdag 20 april 2005 @ 16:40:23 #8
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_26378661
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:37 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 20 april 2005 @ 16:42:06 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26378707
Ik ben niet zo trendy
pi_26378799
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:37 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Lombok verandert langzaam in een yuppenbuurt
  woensdag 20 april 2005 @ 16:49:21 #11
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26378898
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:00 schreef Public_NME het volgende:
Ga in de Meern of vleuten wonen, waar mijn ouders ook wonen. Lekker rustig, en zeer mooie huizen. 25minuutjes op de fiets en je zit in hartje Utreg.
Ik heb 18 jaar in Vleuten gewoond (daar waar nu Leidsche Rijn wordt gebouwd) en ben blij dat ik er weg ben, zeker nu alles volgebouwd wordt.

Enige pluspunt is inderdaad dat je met de fiets zo in hartje Utrecht zit
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 20 april 2005 @ 17:05:02 #12
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_26379322
Tuindorp Oost als het je niet uit maakt dat er een grote kans is dat je buren ouder dan 50 zijn . Zit je dichtbij alles wat je nodig hebt, winkelcentrum Overvecht met de auto en de binnenstad in een paar minuten met de bus. En in de buurt zelf een mini winkelcentrum (de gaard) en supermarkten e.d. op de jan van galenstraat.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_26380167
Ik ben vrij kort geleden verhuist naar Pijlsweerd, en dat bevalt me prima. Ik woon daar in een huurhuis, en mijn directe omgeving is behoorlijk volks. Ik vind dat best gezellig, behalve dan dat er af en toe keihard Frans Bauer door de buurt klinkt

Het gedeelte met koopwoningen varieert van gewone huizen tot dure huizen en ziet er erg goed uit. Ik zelf zou gaan zoeken in buurten als Wittevrouwen, Lombok, Pijlsweerd, Tuinwijk, Oudwijk, Watervogelenbuurt, en de Vogelenbuurt. Als je veel geld tot je beschikking hebt, naast de dure huizen uit voorgaande wijken: Tuindorp, Oog en Al, Wilheminabuurt en het Centrum.

Wat je ook kan doen is een keertje rondgaan kijken in Utrecht; bekijk de ligging van deze (en andere wijken op een kaart, en ga de buurten een keertje rond. Kun je tenminste een beetje eigen indruk krijgen.

Succes!
  woensdag 20 april 2005 @ 17:42:56 #14
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26380219
Hier in Ondiep, bij de Amsterdamsestraatweg is het ook prima toeven hoor, soms de gelegenheidslinkert maar voor de rest prima wonen dicht bij het station en het centrum.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_26380605
Zuilen en Kanaleneiland vermijden. Rest valt wel mee.
Sterrewijk is leuk als je van FC Utreg houdt

Als je het kan betalen is Wittevrouwen een heel leuke buurt.
pi_26381162
Tip: raadpleeg de wijkenmonitor op de site van Gemeente Utrecht, daar vind je info en cijfers per buurt over o.a. criminaliteit, gem. leeftijd, inkomen, koop/huurwoningen etc.

Als je betaalbaar wilt wonen is het deel van Zuilen bij het Julianapark (Zuilen zuid-west) zeker aan te raden. Veel studenten, veel starters en eigenlijk een heel rustige buurt.

Kanaleneiland zou ik mijden. Overvecht ook, hoewel sommige delen van Overvecht wel goed te doen schijnen te zijn.
pi_26385430
quote:
Op woensdag 20 april 2005 17:42 schreef Sjoewe het volgende:
Hier in Ondiep, bij de Amsterdamsestraatweg is het ook prima toeven hoor, soms de gelegenheidslinkert maar voor de rest prima wonen dicht bij het station en het centrum.
en goed te betalen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 20 april 2005 @ 21:28:06 #18
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_26386424
Kanaleneiland is geweldig

.
.

.

.

Als je beschikt over een automatisch wapen

[ Bericht 12% gewijzigd door kofkof op 20-04-2005 21:41:58 ]
pi_26386458
zuilen is ook erg gezellig
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  woensdag 20 april 2005 @ 21:45:28 #20
81237 releaze
best of both worlds
pi_26386988
in alle wijken die grenzen aan de stad is het gezellig. lombok, ondiep, tolsteeg, wittevrouwen, erg aardig allemaal. allez, je moet wat geld hebben wil je in utrecht komen wonen. de meeste huurhuizen liggen toch wel in de slechtere gedeeltes van utrecht, denk aan kanaleneiland en overvecht. daar wil je qua gezelligheid ook echt niet zitten, want het is daar verschrikkelijk.

ik woon zelf al bijna mn hele leven in lombok, erg gezellig. combinatie tussen yuppen, buitenlanders, bejaarden en sjonnie en anitas, in een wijk waar alles opgeknapt is. en 10 minuutjes lopen naar het cs, - is na het centrum denk ik toch wel het levendigste plekje van de stad. hier en daar wat junkies, maar niet echt iets waar je veel (over)last van heb.
Erg welvarend ook, tientallen groentenwinkeltjes, maar 0 parkeerplekken op zaterdag.
  woensdag 20 april 2005 @ 22:00:17 #21
353 DJ
Hello :W
pi_26387471
In Lunetten is het ook erg leuk om te wonen. Het is wijk die ca 25 jaar oud is. Goede openbaar vervoer verbinding (binnen 15 minuten ben je in binnenstad, met de trein zelfs 5 minuten).
Lunneten zit naast wijken Hoograven en Tolsteeg. Er wonen allerlei soorten mensen.
Eigen winkelcentrum met o.a. 2 grote supermarkten C1000 en AH.
Parkeerplaatsen geen probleem.

http://www.lunetten.nl/web/index.html
The Truth is Out There !
  woensdag 20 april 2005 @ 23:38:26 #22
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26391084
Kanalen eiland valt best mee hoor. Overvecht is crimineler dan kanalen eiland. Het is geen leuke buurt om te wonen in de zin dat het allemaal jaren 60 hoogbouw is, maar voor de rest valt het allemaal wel mee en wordt het nogal overdreven in de media.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 20 april 2005 @ 23:53:54 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26391591
Kanaleneiland valt mee.... echt niet heh, echt de ghetto.
  woensdag 20 april 2005 @ 23:58:30 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26391727
Ik kom er regelmatig, ook 's nachts. Een paar vrienden van me wonen er, en werkelijk ik heb er nooit wat vervelends meegemaakt. Zeker het stuk bij het ziekenhuis/zwembad den hommel is echt geen ramp. Het stond laatst ook ergens in het stadsblad, dat kwa criminaliteit en verpaupering Overvecht Kanaleneiland voorbij is gestreeft. Ik zou d'r zelf ook niet gaan wonen, maar zo erg als het hier wordt omschreven is het ECHT niet.
  donderdag 21 april 2005 @ 00:12:28 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26392098
Dat stuk bij het 24 oktoberplein is zeker normaal en dat beschouw ik eigenlijk ook niet als kanaleneiland. Dat zit meer tussen Oog en al en Kanaleneiland in. Moet je voor de gein eens een paar straten achter het ziekenhuis gaan kijken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')