Of Heidfeld in een Jordan (voorloper van MF1).quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:28 schreef Spooky4u het volgende:
Een jaar extra bij Midland/Spyker is geen ramp, zolang je maar kunt blijven racen, dan komt dat topteam vanzelf. Kijk maar naar Fisico, die heeft de gehele linie gehad.
Teon was Jordan nog een team dat races kon winnenquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Of Heidfeld in een Jordan (voorloper van MF1).
Leuk dat ze alle4 als manager Dhr. Briatore hebben of hadden. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, dat bedoelde ik net, Alonso, Webber, Trulli en Fisichella zijn daar ook begonnen en waren daar na 1 (half) seizoen al terug weg om naar een beter team te verhuizen.
Alleen types als Badoer en Gene bleven daar langer hangen om terug te verdwijnen.
deze gaf ook Jos een kans !quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:06 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Leuk dat ze alle4 als manager Dhr. Briatore hebben of hadden. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Er moeten natuurlijk wel plaatsen zijn.......quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, dat bedoelde ik net, Alonso, Webber, Trulli en Fisichella zijn daar ook begonnen en waren daar na 1 (half) seizoen al terug weg om naar een beter team te verhuizen.
Alleen types als Badoer en Gene bleven daar langer hangen om terug te verdwijnen.
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef WEST het volgende:
we kunnen net zo goed een autosport subforum erbij hebben hier op fok.
Gewoon zorgen dat er genoeg centrale topics zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.
De reden dat er geen subforum komt is dat de postaantallen te laag zijn vergeleken bij andere subfora. De algemene opvatting is dat het nu prima loopt zo binnen SPT.
Er worden bijna geen nieuwe centrale topics meer gemaakt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat er genoeg centrale topics zijn.
Al is het ontopic blijven soms moeilijk genoeg, al probeer ik het vaak niet eens meer.![]()
Chris heeft z'n leeftijd tegen. Bovengenoemden waren veel jonger toen ze bij de mindere teams reden. En daarnaast is het tegenwoordig bijna een pre om een manager als Briatore of een Willie Weber te hebben. Die hebben de echte macht. Kijk maar naar zo'n matig rijder als een Webber of een R. Schumacher. Altijd krijgen zij wel weer een contract bij een team dat punten kan pakken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, dat bedoelde ik net, Alonso, Webber, Trulli en Fisichella zijn daar ook begonnen en waren daar na 1 (half) seizoen al terug weg om naar een beter team te verhuizen.
Alleen types als Badoer en Gene bleven daar langer hangen om terug te verdwijnen.
Niet oud, maar hij heeft een "gearriveerde" leeftijd. Daarnaast is de concurrentie vanuit de GP2 erg groot en die gasten zijn splinterjong en hebben de toekomst. Chris zou nu de overstap moeten maken naar een beter team. Dit beseft hij zelf ook en dringt aan op een test bij een beter team. Puur om te kunnen laten zien dat hij mee kan met de grote jongens.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:27 schreef Spooky4u het volgende:
Nog 1 die het snapt, al ben ik ik het niet eens met het leeftijd gebeuren.
Chris is in de F1 nog echt niet oud.
Boehoe... Voetbal heeft WEL een eigen subforum.....quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.
De reden dat er geen subforum komt is dat de postaantallen te laag zijn vergeleken bij andere subfora. De algemene opvatting is dat het nu prima loopt zo binnen SPT.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Boehoe... Voetbal heeft WEL een eigen subforum.....![]()
Haai!Weer terug van de sport!(school)
* Sally gaat even verder met haar avondeten eten...
Joh, voeg mekaar ff lekker toe op MSN, lekker boeiend dat ge'sc in elk F1 topic.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:12 schreef sanger het volgende:
[..]
lekker gesport dan.....?
Pasta was het toch?
quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef ixio het volgende:
[..]
Joh, voeg mekaar ff lekker toe op MSN, lekker boeiend dat ge'sc in elk F1 topic.
Lees er dan overheen...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef ixio het volgende:
[..]
Joh, voeg mekaar ff lekker toe op MSN, lekker boeiend dat ge'sc in elk F1 topic.
Verstappen heeft echter in zijn gehele F1 Carierre niet 1 keer mogen spreken van het feit dat hij naar een beter team ging.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Voegt niet zoveel toe vrees ik, Verstappen was in zijn beginfase succesvoller.
ik heb het ook al eens aangekaart, maar ik denk dat er echt nog wel veel annimo voor is en dat de post aantallen echt niet lager worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.
De reden dat er geen subforum komt is dat de postaantallen te laag zijn vergeleken bij andere subfora. De algemene opvatting is dat het nu prima loopt zo binnen SPT.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik denk dat die kans niet alleen voor Chris zou moeten komen Sanger, er zijn genoeg goeie coureurs (ook buiten NL) die niet in de F1 zitten omdat er maar weinig plekjes zijn.
CA verbaasd me de laatste races positief (vandaar zn selectie in mn Fok!team) en denk dat hij als hij betere mensen om hem heen krijgt nog meer kan doen (zeker als er geld in die wagen gestopt word).
Als ik eerlijk moet zijn denk ik niet dar RD hier iets zou kunnen betekenen. Ondanks zijn rol als testcoureur. Hij staat er namelijk niet echt bekend om dat hij een auto kan ontwikkelen itt CA en Zonta.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:33 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW kan inderdaad een Ca, Rd, Massa (als die buiten de boot valt) en een Zonta wel gebruiken, ben benieuwd of Chris die kans krijgt!
Denk dat dat voornamelijk komt omdat RD dezelfde setups rijdt als DC, waardoor er op zijn setup veel meer info komt. Dit verklaard ook de mindere prestaties van CK in mijn ogen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat ik ooit gelezen heb (beat me if im wrong) is DC zeer tevreden over hoe RD de RB2 sneller maakt. Maargoed hoop dat CA van Spijker een middenmotor kan maken!
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.
Volgens mij hoort deze discussie eerder thuis in het Albers-topic.
bronquote:Albers gaat er vol voor tijdens laatste races
Voor de tweede keer dit jaar maakte Christijan Albers afgelopen week deel uit van het actieve deel van de Formule 1-wedstrijd. Na een goed optreden in Monaco kon de Nederlander optimaal profiteren van de chaos in de eerste ronde om daarmee grote delen van de GP van Turkije tegen andere bolides te racen dan die van teamgenoot Monteiro.
Albers verklaart op de website van MF1Racing dat het racen met andere wagens als een opluchting voelde. "Het was gewoon zo geweldig om ineens samen met Fisichella en Webber te kunnen racen." Het krachtige presteren smaakt de Midland-rijder naar meer: komend weekeinde in Monza zou Albers zijn prestatie - hoewel dan zonder uitvalbeurt - graag overdoen.
"We moeten daar zelfs nog meer ons best doen dan in Turkije. Ik wil hetzelfde bereiken in Monza, maar daar zal het nog zwaarder worden voor ons. Onze topsnelheid is minder goed dan die van de andere wagens maar dat zal ons er niet van weerhouden tot het uiterste te gaan", stelt de Nederlander die altijd gefocust is op het maximaal te bereiken doel.
Na Monza zou de koek echter nog lang niet op mogen zijn wat Albers betreft. "Daarna komen nog China, Japan en Brazilië. Mensen denken misschien dat we allang gestopt zijn met het ontwikkelen van de wagen maar dat klopt dus absoluut niet. Wacht maar af!", spreekt de rijder spierballentaal.
Wanneer de testtijden in Monza als graadmeter moeten worden genomen staat de coureur echter een harde dobber te wachten. De Midlands waren vrijwel de gehele week op de Super Aguri's na de langzaamsten van het veld. Albers zal waarschijnlijk weer een tumultueuze start nodig hebben om een glorieuze prestatie te kunnen bereiken.
Ik erger me niet, ben alleen blij als hij eruit vliegt!quote:Op donderdag 14 september 2006 06:47 schreef Spooky4u het volgende:
Ik ben bang dat je de komende paar jaar nog veel ergenis zal voelen!![]()
Jij misschien wel....de niet bevooroordeelde F1 fans waarschijnlijk niet......quote:Op donderdag 14 september 2006 07:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik erger me niet, ben alleen blij als hij eruit vliegt!
Misschien vind hij dat van jou ook wel!quote:Op donderdag 14 september 2006 01:57 schreef DarkShine het volgende:
Hoe eerder hij uit de F1 is hoe beter! Wat vind ik hem een misselijk ventje!!
Wat ik me na de eerdere reactie wel kan voorstelenquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Misschien vind hij dat van jou ook wel!![]()
jup maar dat vond ik al toen hij nog DTM reed en zelf in de audi S spindequote:Op donderdag 14 september 2006 01:57 schreef DarkShine het volgende:
Hoe eerder hij uit de F1 is hoe beter! Wat vind ik hem een misselijk ventje!!
Ja, die 2 zijn grote vrienden geworden in de DTMquote:Op woensdag 27 september 2006 13:44 schreef Rory78 het volgende:
Ehm...
Bij mijn weten werd hij er toen vanaf getikt door Patrick Huisman.
bronquote:Albers: ,,Dit is helemaal te gek!”
Albers tekent contract bij Spyker MF1
29-9 - Het is definitief! Christijan Albers rijdt in 2007 voor Spyker MF1. Het team maakte dat vanochtend om 7 uur Nederlandse tijd bekend. ,,Dit is helemaal te gek,” aldus Albers.
Deze bekendmaking komt voor de meeste mensen niet als een verrassing, hoewel manager Lodewijk Varossieau insinueerde een verrassing in petto te hebben. In Turkije verklaarde hij dat de officiële bekendmaking pas in Japan zou plaats vinden.
In een nogal ‘lollig’ persbericht verklaart Albers: ,,Het is natuurlijk fantastisch dat ik mijn plek binnen het team kan behouden. Dat het nu een Nederlands team is, is helemaal mooi. Maar het beste is nog dat ze besloten hebben me te betalen om in hun auto te rijden. Meer kan ik niet wensen voor mijn derde jaar in de Formule 1.”
,,Natuurlijk ben ik enorm enthousiast over de nieuwe eigenaren van het team, hun toewijding, de komst van Mike Gascoyne en de motorendeal die binnenkort bekend wordt gemaakt. De basis voor een goed team is er al, iedereen is bovendien enorm gemotiveerd. Ik kijk dan ook uit naar volgend jaar,”aldus de 27-jarige Albers.
Ook teambaas Colin Kolles is tevreden. ,,In eerste instantie wilden we alleen Albers’ verloofde Liselore houden,” grapt hij. ,,Maar naarmate het seizoen vorderde werd Christijan alsmaar sneller. Sneller zelfs dan we dachten dat de auto aan kon. Albers versterkte daarmee zijn onderhandelingspositie. Volgend jaar is hij bovendien een getrouwd man en heeft hij dus twee bazen die ervoor zorgen dat hij presteert.”
Michiel Mol (directeur van Spyker F1 Cars) zegt als mede-eigenaar van een Nederlands team blij en trots te zijn een landgenoot aan boord te hebben. ,,Christijan heeft zijn positie in het team verdiend. Zijn prestaties weerleggen dan ook het vertrouwen dat ik samen met de andere sponsors zijn hele carrière al gehad heb.”
zou mij verbazen als het ferrari zou worden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:31 schreef Spooky4u het volgende:
Alles lijtk erop te wijzen dat Ferrari de nieuwe krachtbron zou worden.
Is sportief en commercieel de beste optie, al zou het nog van enkele kleine zaken afhangen.
Duidelijk verhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:41 schreef Spooky4u het volgende:
Het idee is tweeledig he.
Om meer Spykers te verkopen, moet je F1 team het gewoon goed doen!
Maar om het goed te doen als F1 team, heb je en een financieel sterke omgeving om je nodig, en een krachtige motor.
Met een ferrari motor heb je meerdere bedrijven die zich daarmee willen associeren.
De gedachte bij een ferrari spreekt voor zich, terwijl bij vele een Cosworth benaming niet verder gaat als Ford.
Vanuit Spyker dus helemaal te snappen dat ze liever een Ferrari hebben dan een Cosworth.
Anderzijds, waarom zou Ferrari in zee willen gaan met Spyker?
Dat vind ik dan weer vaag.
Tenzij er ook Ferrari in de straatauto's (en Le Mans) komt. Dan verdienen beidenquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef Spooky4u het volgende:
Ja ok. Die link is ook duidelijk.
Maar elke verkochte Spyker is toch een verkochte Ferrari minder... Dat het Ferrari misschien helemaal geen pijn doet kan ook natuurlijk.
Dat is een ander verhaal!quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:26 schreef Spooky4u het volgende:
Ik denk dat Spyker wel graag in het segment van Ferrari zal willen zitten hoor.
Oliesjeiks zijn er niet zoveel.
Maar nu nietquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:35 schreef Spooky4u het volgende:
Hetzelfde verhaal toch? Alleen meer op lange termijn.
ik denk dat ze goede kans maken. red bull rijd nu natuurlijk ook met ferrari motoren en haalt regelmatig punten. waarom zou het bij spyker dan niet kunnen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:07 schreef 4-elements het volgende:
Twee keer dezelfde flauwe reactie in verschillende topics...![]()
In ieder geval geen verrassing dat Albers bij Spyker blijft. Ben benieuwd of hij volgend jaar in de buurt van punten kan komen met een Ferrari-motor (waar ik voor het gemak maar even van uit ga) en een ontwerp van Gascoyne. Hij doet in ieder geval goed zijn best, komt zeer gedreven over tegenwoordig.
Dat ontwerp zal nog niet van Gascoine zijn denk ik. Als ik het goed gevolgd heb (ondanks vakantie) zijn ze daar al mee aan het bouwen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:07 schreef 4-elements het volgende:
Twee keer dezelfde flauwe reactie in verschillende topics...![]()
In ieder geval geen verrassing dat Albers bij Spyker blijft. Ben benieuwd of hij volgend jaar in de buurt van punten kan komen met een Ferrari-motor (waar ik voor het gemak maar even van uit ga) en een ontwerp van Gascoyne. Hij doet in ieder geval goed zijn best, komt zeer gedreven over tegenwoordig.
Inderdaad is dat allemaal rond de Cosworth motor getekend. Dit lijkt erop dat er eerder met Cosworth gepraat werd door (toen nog) Midland. Oftewel alsof MF1 zelf van de Toyota af wilde.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:17 schreef Rory78 het volgende:
Yep, maar de eerste schetsen zijn rondom een verwachtte deal met Cosworth getekend. Ik weet niet in hoeverre die ontwerpen dan van tafel kunnen. Mocht dat zo zijn, dan is de komst van Gascoyne natuurlijk een gouden greep!
Maar goed, het blijft afwachten, want zelfs met Adrian Newey als ontwerpchef is een Ferrari-motor geen garantie voor succes..
En dan is de vraag in hoeverre RBR dit heeft voorzien. Oftewel of het ontwerp is gebouwd rondom Ferrari motoren of Renault motoren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:39 schreef Rory78 het volgende:
...maar wel in doorontwikkeling door Adrian Newey. Je hoeft niemand wijs te maken, dat hij hier totaal geen invloed op gehad heeft. Anyway, in 2007 komt de eerste volledige AN-RB aan de start en dan liggen in die auto n.a.w. Renault-blokken, want de Ferrari's zullen wel naar het 'Italiaanse' STR gaan, tenminste als 1 + 1 nog altijd 2 is...
En het 2006 chassis van Red Bull zal ook wel weer naar Toro Rosso gaan wat het voor Spyker nog moeilijker maakt om te concurreren met dat team. Het chassis waar Toro Rosso dit jaar mee rijdt is ook al een klapje beter dan het Midland chassis.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:39 schreef Rory78 het volgende:
...maar wel in doorontwikkeling door Adrian Newey. Je hoeft niemand wijs te maken, dat hij hier totaal geen invloed op gehad heeft. Anyway, in 2007 komt de eerste volledige AN-RB aan de start en dan liggen in die auto n.a.w. Renault-blokken, want de Ferrari's zullen wel naar het 'Italiaanse' STR gaan, tenminste als 1 + 1 nog altijd 2 is...
Ik weet haast wel zeker dat STR het RBR2006 chassis krijgt. SuperAugurken krijgen het Honda2006 chassis.quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:30 schreef kriele het volgende:
[..]
En het 2006 chassis van Red Bull zal ook wel weer naar Toro Rosso gaan wat het voor Spyker nog moeilijker maakt om te concurreren met dat team. Het chassis waar Toro Rosso dit jaar mee rijdt is ook al een klapje beter dan het Midland chassis.
Daarnaast denk ik dat Super Aguri volgend jaar ook veel beter voor de dag zal komen. Al dan niet met behulp van Honda.
Goed puntquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:26 schreef Rory78 het volgende:
Ik weet niet of we er zomaar vanuit mogen gaan dat die teams het chassis van hun grote broer gaan krijgen. Allereerst is zoiets pas vanaf 2008 toegestaan en bovendien; als dat werkelijk zo zou zijn: waarom zou Spyker dan geen kans maken om met het huidige Ferrari-chassis te gaan rijden?
bronquote:Ik zou mijn eigen jacht willen ontwerpen’’
Albers zou graag sneller tevreden zijn
12-10 - Christijan Albers staat te boek als een coureur die keihard werkt en niet snel tevreden is. Hij beseft dat dat af en toe irritant kan zijn. ,,Hopelijk komt er een dag waarop ik echt tevreden kan zijn.”
De Nederlandse coureur neemt het Spyker MF1-team (voorheen MF1 Racing) op sleeptouw en daarbij vallen soms, als het tegen zit of als er fouten worden gemaakt, wel eens harde woorden. Een positieve eigenschap, maar de 27-jarige coureur is van mening dat hij best eens sneller genoegen mag nemen met goede prestaties.
,,Zelfs als ik fantastisch rijd, als ik bijvoorbeeld een DTM-race win met tien seconden voorsprong, kan het voor mij nog beter. Dat gaat wat ver. Ik wil sneller met een positief gevoel terug kunnen kijken op mijn eigen prestaties”, reflecteert hij in de rubriek On the spot van ITV.
,,Bij mij moet het altijd beter. Ik wil altijd meer. Het zou fijn zijn als ik op een dag terug kijk en trots op mezelf kan zijn, maar ik heb dat nooit.” Albers is zich er van bewust dat hij af en toe te ver doordraaft. ,,Ik zou meer van de goede dingen moeten genieten. Men denkt vaak dat ik chagrijnig ben, maar dat is niet zo. Ik wil mezelf gewoon iedere dag verder verbeteren en er daarna weer een schepje bovenop doen.”
Ook werd Albers gevraagd over welk talent hij graag zou willen beschikken. ,,Ik zou jachten willen bouwen, want ik houd enorm van boten. Een kleine speedboot is alles wat ik nu heb, maar ik zou graag eens in mijn eigen boot willen varen.”
quote:Christijan en Liselore stappen in huwelijksbootje
Christijan Albers en Liselore Kooijman zijn zaterdag in het huwelijk getreden. Het bruidspaar zag er prachtig uit. Zaterdagavond was er een groot feest in het Westergasfabriek te Amsterdam, waarbij veel familieleden en vrienden aanwezig waren.
Familie, vrienden en het management wensen het stel veel geluk toe!
bronquote:Christijan Albers: "Ik was een soort stierenvechter"
Het team van Spyker MF1, voormalig Midland en volgend jaar Spyker F1, heeft een enerverend seizoen 2006 beleefd. Voorafgaand aan het seizoen waren de verwachtingen hooggespannen maar al vroeg in het seizoen merkte het team dat de achterstand op de voornaamste concurrent, dit jaar Scuderia Toro Rosso, niet kleiner was geworden.
Spyker MF1-coureur Christijan Albers voelde zich dit seizoen benadeeld. Het team van Scuderia Toro Rosso gebruikte gelimiteerde V10-motoren van Cosworth, terwijl Spyker het met de V8-motoren van Toyota moest doen. Albers verklaarde: “Stel je voor dat een voetbalteam met twaalf man op het veld zou verschijnen, terwijl er maar elf zijn toegestaan. De fans zouden het niet eens accepteren.” Over het mogelijke voordeel van de V10-motor zijn de meningen verdeeld.
Spyker MF1 heeft echter een opwaartse lijn laten zien gedurende het seizoen. Aan het einde van het seizoen kwam het team zelfs in de buurt van het team Red Bull Racing. Albers voegde toe: “Ik voelde me dit seizoen steeds meer een soort stierenvechter. Dat maakte dit seizoen leuker dan 2005.”
Albers is tevreden met zijn eigen prestaties maar het seizoen is inmiddels ten einde. Volgend jaar wordt de uitdaging alleen maar groter. In 2007 rijdt Albers voor een Nederlands team met Ferrari-motoren en met Mike Gascoyne als technisch directeur van het team.
Shownieuws is bijna failliet gegaan heb ik gehoord........quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:13 schreef TJDoornbos het volgende:
hoeveel hadden ze betaald?
Jawel, maar een Spyker is wel wat exclusiever dan een Carreraquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:05 schreef Spooky4u het volgende:
PON is ook persoonlijk sponsor van CA he.
das modequote:Op dinsdag 14 november 2006 16:46 schreef Rory78 het volgende:
Wat vonden jullie van de gekreuktheid van het jasje van dhr. Kolles? *proest*
Dat ie een doodnormale vent is en niet een of andere playboy a la Briatore.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:46 schreef Rory78 het volgende:
Wat vonden jullie van de gekreuktheid van het jasje van dhr. Kolles? *proest*
Omdat?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind het nog steeds een vervelend mannetje.
Nee. BliksemSchigt is gefrustreerd dat Doornbos geen zitje heeft en botviert daarom zijn frustratie hierover op Albers.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:52 schreef sanger het volgende:
Ligt het aan Albers dan dat Doornbos geen zitje heeft??
Je bent niet alleenquote:
Inderdaad, wil je op dat niveau meedoen dan moet je egoistisch zijn en dan boeit het geen reet of de andere toevallig ook een Nederlander isquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:23 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee. BliksemSchigt is gefrustreerd dat Doornbos geen zitje heeft en botviert daarom zijn frustratie hierover op Albers.
Albers =![]()
Lag jij maarquote:Op woensdag 28 februari 2007 08:35 schreef TJDoornbos het volgende:
Lag me dood als Chris direct punten haalt in Melbourne
Ik bedoel het niet lullig, hoor namelijk op div sites mensen die ik als Chris-fans ken zeuren dat het niks word enzo. Maar ik begin er steeds meer in te geloven dat Spyker dit jaar gaat verbazen en al zou dat pas vanaf Turkije zijn. Las laatst een stukje met Mike en die zei dat ze in het begin wellicht niet sterk zullen zijn, wel slim en in de openingsraces vliegen er nogal eens wat auto's uit dus waarom zou Chris mits hij uiteraard wel heel blijft geen punten kunnen scoren?quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Lach jij maar
Ik lach wel gewoon oke
Ik doelde meer op je spelfoutjequote:Op woensdag 28 februari 2007 09:42 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet lullig, hoor namelijk op div sites mensen die ik als Chris-fans ken zeuren dat het niks word enzo. Maar ik begin er steeds meer in te geloven dat Spyker dit jaar gaat verbazen en al zou dat pas vanaf Turkije zijn. Las laatst een stukje met Mike en die zei dat ze in het begin wellicht niet sterk zullen zijn, wel slim en in de openingsraces vliegen er nogal eens wat auto's uit dus waarom zou Chris mits hij uiteraard wel heel blijft geen punten kunnen scoren?
Hij had dan ook een probleem met zijn wagen, Albers is echt niet 2,6 s langzamer dan Sutilquote:Op zondag 18 maart 2007 19:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tot nu toe heeft hij Sutil nog niet verslagen..
Omdat er grind achter hun oren zit?quote:Op zondag 18 maart 2007 21:56 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vond het ook heel gek eruit zien. Zelfs als hij te laat remde, had ik toch het idee dat het nog wel te redden was. Maar goed, er waren er wel wat meer die zich even achter de oren moeten krabben.
Ook in de vrije trainingen was Sutil snellerquote:Op zondag 18 maart 2007 19:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hij had dan ook een probleem met zijn wagen, Albers is echt niet 2,6 s langzamer dan Sutil
Volgens mij was die nog te redden maar daar zullen andere het wel niet mee eens zijnquote:Op zondag 18 maart 2007 21:56 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vond het ook heel gek eruit zien. Zelfs als hij te laat remde, had ik toch het idee dat het nog wel te redden was. Maar goed, er waren er wel wat meer die zich even achter de oren moeten krabben.
er stond op teletekst dat ie zat te prutsen met een uitgevallen oorplug en daardoor zijn rempunt mistte!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:36 schreef Halvor het volgende:
Wat een prutser is die Albers zeg. Te laat remmen en je wagen in de banden parkeren. Altijd zeggen dat ie full-attack gaat rijden enzo, maar hij bakt er nooit wat van![]()
Omdat Albers toen met diezelfde auto (met probleempje) reed. In de race was Albers zwaarder en sneller met de T-car.quote:Op zondag 18 maart 2007 23:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ook in de vrije trainingen was Sutil sneller
Idd, maar een fout die hij ook gewoon zelf toegeeft.quote:Op maandag 19 maart 2007 09:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Je kan er allerlei draaien aan geven, maar dit weekend heeft Albers gewoon verprutst..
Ja tuurlijk, dat ben ik ook met je eens.quote:Op maandag 19 maart 2007 09:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Je kan er allerlei draaien aan geven, maar dit weekend heeft Albers gewoon verprutst..
Ik heb tijdens de race de live timing erbij gehad. De eerste ronden was Albers zelfs iets trager, maar na de eerste drie ronden waren de rondetijden van Albers beter. Zeker weten of Albers vol zat doe ik niet, maar er is wel op gezinspeeld, en het lijkt me logisch gezien de startpositie (vanuit de pits).quote:Op maandag 19 maart 2007 13:02 schreef Rory78 het volgende:
Ik wacht eerst even af op de feiten via f1matrix.it om zomaar te zeggen dat Chris sneller was... Sowieso heeft hij maar weinig vergelijkbare ronden gereden (eerste ronde had hij al achterstand en is de timing niet hetzelfde; derde ronde had Sutil een aanvaring met Davidson, dus die kun je ook schrappen); bovendien: hoe weet je zeker (!) dat Chris vol zat en Sutil niet?
Anyway, een ramp-weekend voor Chris, die constant achter de feiten aanliep en langzamer was dan zijn teamgenoot. Dat is een feit; de oorzaak zou kunnen zijn (!) dat er iets mis was met zijn wagen. Aannemelijk, want 2,6s is wel heel erg veel en volgens ooggetuigen lagen de wagens van de beide heren ook totaal verschillend op de weg.
Jammer dat een domme fout zijn race eindigde, want ik had Chris graag het verschil in de race willen zien maken. N.B.: dat snoertje van zijn oorplug is niet de oorzaak van de crash; dat is het te laat remmen voor de bocht...
Volgende keer beter; daar vertrouw ik op! Chris is altijd al een slow starter geweest (getuige zijn zuivere hattrick eerste uitvaller van het seizoen) en dat heeft hij ook altijd netjes vereffend met een knap vervolg gedurende het seizoen.
Komt wel goed.
Wat weer komt omdat hij met dat snoertje bezig was ipv op de baan te letten (volgens het AD).quote:Op maandag 19 maart 2007 13:02 schreef Rory78 het volgende:
[..]
N.B.: dat snoertje van zijn oorplug is niet de oorzaak van de crash; dat is het te laat remmen voor de bocht...
[..]
Nederland 2, 22:50-00:10 uurquote:NCRV Dokument: Family one - en/of snel naar de hel
Pitspoezen, megadeals op miljoenenjachten en ontmoetingen met de dood in iedere haarspeldbocht. De opkomst van onze Christijan Albers in de wereld van de Formule 1-racesport.
Albers’ carrière in de wereld van snelle auto’s begint in de jaren negentig met het rijden in karts. Via de Formule 3-races in Duitsland en de internationale Formule 3000 komt hij in 2001 terecht in de DTM, de Deutsche Tourenwagen Masters. Maar de beslissing om hem op te nemen in de familie van Formule 1-rijders wordt niet genomen en Christijan blijft doorzetten, én successen behalen, in de DTM-klasse. In 2004 probeert hij het opnieuw. Ook nu krijgt hij niet de felbegeerde plek.
Uiteindelijk komt het verlossende woord van Minardi. Met veel spektakel toont Christijan zijn auto aan het publiek, midden op het Rembrandtplein in Amsterdam. De successen blijven echter uit en Christijan stapt over naar team Midland F1 Racing. Halverwege het seizoen wordt Midland gekocht door Spyker en wordt zo het eerste Nederlandse team met een Nederlandse coureur in de Formule 1-geschiedenis.
Lijkt mij wel een interessante doku, ik ga zeker even kijken.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:40 schreef roelofjan het volgende:
Vanavond trouwens een doku over hem op Ned 2..
[..]
Nederland 2, 22:50-00:10 uur
Wedden van niet?quote:
Echt wel, Albers was sneller van de baanquote:
Ja, wat is dit nou weer? Vaag dit..quote:Op maandag 19 maart 2007 22:58 schreef Rover het volgende:
Volgens mij zenden ze vandaag een andere docu uit...
Laten ze dan meteen de naam van Spyker F1 veranderen in Lotus F1. Krijg je meteen meer aanzien in de pitsstraat et zo'n legendarische naam. En dan nog een ontwerper die in de voetsporen van Chapman kan treden en we zijn rijp voor een wereldtitel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik lees net dat Spyker ook plannen heeft om Lotus over te nemen
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6170
Ja, dat gaan ze vast doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Laten ze dan meteen de naam van Spyker F1 veranderen in Lotus F1.
Ik hoop dat Spyker het waar kan maken..........quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik lees net dat Spyker ook plannen heeft om Lotus over te nemen
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6170
Ja hoop ik ookquote:Op woensdag 21 maart 2007 07:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik hoop dat Spyker het waar kan maken..........
Ja, in beslag genomen door de AIVD.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:10 schreef Coelho het volgende:
Er is ook nergens een reden te vinden waarom ze die docu nou ineens niet uitzonden. Misschien beursgevoelige info erin over Spyker?
klopt Dus misschien komt de docu helemaal niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:07 schreef sanger het volgende:
Albers was het trouwens niet helemaal eens met de inhoud van de documentaire. Er schijnen een aantal bedrijven in genoemd te worden waar CA nooit iets mee t emaken heeft gehad.
sportiefquote:Op zaterdag 24 maart 2007 08:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Kan de TT niet aangepast worden in : Albers, een blijvertje aan de achterkant van de grid!!!
RD neerlands hoop in Amerika ofzo lijkt me wel goed.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:45 schreef sanger het volgende:
Zullen we de titel van het RD topic dan ook maar aanpassen????
Zat meer te denken aan: RD, kansloos in de F1quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:04 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
RD neerlands hoop in Amerika ofzo lijkt me wel goed.
Sorry zat me te vervelen vanmorgen![]()
Ja zou ook kunnen. Want laten we wel wezen er zat veel meer in dan testrondjes en 9 races rijden................quote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Zat meer te denken aan: RD, kansloos in de F1
Of iets in die trant........
Blijkbaar nietquote:Op dinsdag 27 maart 2007 08:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ja zou ook kunnen. Want laten we wel wezen er zat veel meer in dan testrondjes en 9 races rijden................
Ik hoorde, wat er van waar is is een 2de, dattie ook naar Williams, Toyota en Honda als 3de man kon eind 2005......maargoed het gaat hier over Spykerman niet over RDquote:
De gesprekken waren in 1ste instantie voor tweede coureurquote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Albers kon ook naar Williams als 3de man.
Met RD ook maar al snel werd Rosberg binnengehaaldquote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
De gesprekken waren in 1ste instantie voor tweede coureur
Je bedoeld Wurz gepromoveerd?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:59 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Met RD ook maar al snel werd Rosberg binnengehaald
Nee, een jaar eerder toen Rosberg binnenkwam als tweede coureur. Zowel Albers als Rosberg waren toen ook (theoretisch) in de race voor deze positie.quote:
Ik doelde juist op afgelopen Silly Season. Albers is toen ook in gesprek geweest met Williams.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, een jaar eerder toen Rosberg binnenkwam als tweede coureur. Zowel Albers als Rosberg waren toen ook (theoretisch) in de race voor deze positie.
Ik doelde op de winter ervoor. Maar weet niet 100% zeker of RD en CA toen als 2de man gevraagd zijn. Maar meen zoiets ooit gehoord te hebben!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik doelde juist op afgelopen Silly Season. Albers is toen ook in gesprek geweest met Williams.
Laten we realisitisch blijvenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:19 schreef HPoi het volgende:
Albers! Canada! Puntjes!
Negatief realistisch: Kwalificeert zich als 21. En valt in de race uit met defecte remmen.quote:
Negatief realistisch: Kwalificeert als 22ste, en valt bij de start uit.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:25 schreef HPoi het volgende:
[..]
Negatief realistisch: Kwalificeert zich als 21. En valt in de race uit met defecte remmen.
Positief enigzins realistisch: Kwalificeert zich op plaats 16 en finished op plaats 11.
En dat zegt iemand die in een callcenter werkt.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Tommeke het volgende:
Albers![]()
Wat een uitstalingsloze piemel zeg
Ten 1e heeft dat niets met uitstraling te maken, ten 2e werk ik daar niet eens meer en ten 3e Albers blijft een rare kwast!quote:Op maandag 18 juni 2007 11:42 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die in een callcenter werkt.
Whehe je werkt bij een callcenter!quote:Op maandag 18 juni 2007 11:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ten 1e heeft dat niets met uitstraling te maken, ten 2e werk ik daar niet eens meer en ten 3e Albers blijft een rare kwast!
Een 1-stop strategie is inderdaad aanvallend, of je het er nou mee eens bent of niet. Doordat hij maar 1 stop maakte gingen zijn banden naar de klote en kon hij een goede klassering wel vergeten, het was een gok. Reken Albers niet af op zijn race van gisteren.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:49 schreef Remzz het volgende:
Albers:
"Het belangrijkste is dat ik de race vandaag heb uitgereden, zeker na Canada. Ik reed op een aanvallende strategie, waarbij ik maar één pitstop had gepland. "
Een aanvallende strategie![]()
En toch ruim 70 seconden achter Sutil over de finish komen rollen.... Dan doe je toch iets niet goed...quote:Op maandag 18 juni 2007 15:23 schreef sanger het volgende:
Albers gokte op een 1-stopsstrategie.
Hij verloor in de eerste stint (totdat hij gelapt werd) per ronde 0,3 seconden ten opzichte van Sutil.
73 ronden maal 0,3 seconden = 21,9 seconden wat hij hierdoor zou verliezen.
De gemiddelde tijd in pits en eruit was meer dan 23 seconden als ik het goed begrepen heb. Er is dus wel sprake van een aanvallende strategie.
Te snel gelapt worden is het probleem geweest. Op het vuil, seconde of 2 per ronde verlies en dan komt de volgende er alweer aan.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En toch ruim 70 seconden achter Sutil over de finish komen rollen.... Dan doe je toch iets niet goed...
Sutil werd pas veel later gelapt dan Albers. Bovendien is Albers 3 keer gelapped en Sutil 2 keer. Dat maakt enorm veel verschil, geen 70 seconden hoor, maar wel heel veel.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En toch ruim 70 seconden achter Sutil over de finish komen rollen.... Dan doe je toch iets niet goed...
Daaruit bleek dus dat de strategie niet goed werktequote:Op maandag 18 juni 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En toch ruim 70 seconden achter Sutil over de finish komen rollen.... Dan doe je toch iets niet goed...
Volgens de Telegraaf was het ruim 70 seconden..quote:Op maandag 18 juni 2007 15:29 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Sutil werd pas veel later gelapt dan Albers. Bovendien is Albers 3 keer gelapped en Sutil 2 keer. Dat maakt enorm veel verschil, geen 70 seconden hoor, maar wel heel veel.
Het was om en nabij de 74 seconden, Albers werd nog net niet gelapped.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf was het ruim 70 seconden..
Ja ok, het is de Telegraaf natuurlijk, niet echt een serieuze krant
http://nl.youtube.com/watch?v=EtGEV1OIbAUquote:Op zondag 1 juli 2007 16:12 schreef PizzaSalami het volgende:
Filmpje?
ach beter als massaquote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:43 schreef Libris het volgende:
Wat een eikel, hopelijk krijgt ie nu de zak
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:43 schreef admiraal_anaal het volgende:zal dit zijn laatste wedstrijd zijn
Ik dacht allemaal het zelfde toen ik de radio hoorde *Langs de Lijn*...quote:Op zondag 1 juli 2007 14:57 schreef dronkeykong het volgende:
Goed hoor, je wordt zoek gereden door Sutil en geef hem nog ff de schuld
Hij geeft Sutil helemaal niet de schuld maar sommigen willen dat gewoon horen. Sutil kwam te snel binnen, chaos bij het team en bij Albers zelf en hij gaf zelf gewoon toe dat het zijn fout was. Hij probeerde alleen een beetje te verklaren waarom het mis heeft kunnen gaan...quote:Op zondag 1 juli 2007 19:25 schreef Sally het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik dacht allemaal het zelfde toen ik de radio hoorde *Langs de Lijn*...
Wat een prutser, ik denk niet dat hij nog lang bij Spyker rijdt *sorry voor alle(?) fans....*
Dat interview ga ik nog eens luisteren/kijken *net als 'het voorval'* op de video. Als hij idd Sutil de schuld geeft, heefite helemaal afgedaan bij me.
D'r zit toch een steekje onder water in zijn betoog. Ja hij neemt de schuld opzich, maar zegt er wel bij dat hij die fout maakt omdat Sutil te vroeg binnen komt waardoor het chaos en hektiek is...quote:Op zondag 1 juli 2007 19:29 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Hij geeft Sutil helemaal niet de schuld maar sommigen willen dat gewoon horen. Sutil kwam te snel binnen, chaos bij het team en bij Albers zelf en hij gaf zelf gewoon toe dat het zijn fout was. Hij probeerde alleen een beetje te verklaren waarom het mis heeft kunnen gaan...
Ik wil ook een zak geld erbij!!!! Voor Albers kan ik namelijk niks meer krijgen op de f1-marktquote:Op zondag 1 juli 2007 16:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Jezus wat een domme fout.
Ik neem hem alleen van je over als ik geld toe krijg.
Dat is toch ook zo? Als Sutil niet binnen was gekomen, was er geen chaos geweest in de pits bij Spyker. Hij geeft echter wel toe dat het zijn eigen schuld was dat hij te vroeg weg reed. Is dat niet voldoende?quote:Op zondag 1 juli 2007 19:39 schreef DarkShine het volgende:
[..]
D'r zit toch een steekje onder water in zijn betoog. Ja hij neemt de schuld opzich, maar zegt er wel bij dat hij die fout maakt omdat Sutil te vroeg binnen komt waardoor het chaos en hektiek is...
Hij mag niet wegrijden als de Lollypop omlaag is. Dat heeft er niks mee te maken of Sutil wel of niet eerder binnenkomt en of het wel of geen chaos is.quote:Op zondag 1 juli 2007 19:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Als Sutil niet binnen was gekomen, was er geen chaos geweest in de pits bij Spyker. Hij geeft echter wel toe dat het zijn eigen schuld was dat hij te vroeg weg reed. Is dat niet voldoende?
Door de chaos maakte hij waarschijnlijk deze domme fout. Had hij nooit mogen doen. Hij verklaart alleen waarom hij deze fout maakte, hij geeft Sutil niet de schuldquote:Op zondag 1 juli 2007 19:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hij mag niet wegrijden als de Lollypop omlaag is. Dat heeft er niks mee te maken of Sutil wel of niet eerder binnenkomt en of het wel of geen chaos is.
Probeer je te verplaatsen in de situatie; er was een hoop paniek, hij moest wachten, wil als een gek weg, fokt zichtzelf op en maakt een grote fout... jammer, kan gebeuren.quote:Op zondag 1 juli 2007 19:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hij mag niet wegrijden als de Lollypop omlaag is. Dat heeft er niks mee te maken of Sutil wel of niet eerder binnenkomt en of het wel of geen chaos is.
Kennen is een groot woord, ik heb wat vervelende dingen met hem meegemaakt maar dat is al jaren geleden.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:27 schreef Sally het volgende:
Hoezo 'persoonlijke vete'? Ken je 'm persoonlijk?
quote:
toevallig in zandvoort? want daar heb ik ook vervelende dingen mee gemaakt met albersquote:Op zondag 1 juli 2007 20:31 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Kennen is een groot woord, ik heb wat vervelende dingen met hem meegemaakt maar dat is al jaren geleden.
Staat op de sportpagina van de Telegraaf. Vanmorgen ook gelezen.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
SimtekF1 wat is je bron van dat bericht?
Sorry, ja was idd de telegraaf.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Staat op de sportpagina van de Telegraaf. Vanmorgen ook gelezen.
Dat "auto aanpassen aan de coureur" moet toch eens afgelopen zijn, he!quote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef sanger het volgende:
Zowel Gasgoyne en Kolles hebben bij mij alle krediet verspeeld.
Als ik Albers was geweest had ik allang ontslag genomen
Ik zou niet kunnen leven met de kritiek van hun kant, terwijl ze zelf ook fout op fout stapelen (Canada voorvleugel niet vervangen bij pitstop). En dan ook nog eens weigeren de auto aan te passen naar de rijstijl en wensen van de coureur, maar wel verwachten dat hij in diezelfde auto goed rijdt. Laat ze zelf eens gaan hardlopen op te kleine schoenen.
quote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef sanger het volgende:
Zowel Gasgoyne en Kolles hebben bij mij alle krediet verspeeld.
Als ik Albers was geweest had ik allang ontslag genomen
Ik zou niet kunnen leven met de kritiek van hun kant, terwijl ze zelf ook fout op fout stapelen (Canada voorvleugel niet vervangen bij pitstop). En dan ook nog eens weigeren de auto aan te passen naar de rijstijl en wensen van de coureur, maar wel verwachten dat hij in diezelfde auto goed rijdt. Laat ze zelf eens gaan hardlopen op te kleine schoenen.
quote:Tijdens de 1ste pitstop op Magny Cours heeft Christian Albers besloten zijn ontslag in te dienen. Door dat Sutil voor zijn beurt ging, moest Albers luttele seconden wachtten. Hij stapte daarop woedend uit de auto en diende per direct zijn ontslag in. En voegde daaraan toe: Stelletje prutsers!
Nee, en Montoya die over een monteur heen reed, of McLaren die het wiel niet vast zet. Of Schumachre die Villeneuve en Hill de baan moedwillig afbeukt. Dat is allemaal niet stom! Nee meneer Lauda, je bent pas echt stom als je uit de bocht vliegt en al je haren van je hoofd schroeit. En om maar niet te spreken van zijn zoontjequote:Niki Lauda haalt uit naar Albers
‘Ze moeten zijn rijbewijs afnemen’
[02-07] De mislukte pitstop van Christijan Albers in Magny-Cours waarbij hij te vroeg weg reed en de losgerukte brandslang met zich mee sleepte, heeft veel stof doen opwaaien. Voor zijn carrière wordt gevreesd, ook buiten Nederland.
Lauda: 'Zoiets stoms heb ik nog nooit gezien'Oud-wereldkampioen Niki Lauda wist niet wat hij zag, toen de Spyker-coureur te vroeg weg reed en bijna de hele tankinstallatie meesleepte. Zijn oordeel over Albers liegt er dan ook niet om. De Oostenrijker staat bekend om zijn uitgesproken mening, en ook dit keer is hij alles behalve mild.
Lauda: ,,Ik zou die Albers de volgende keer niet meer laten starten. Sterker nog, ze zouden hem zijn rijbewijs moeten afnemen. Zoiets stoms heb in al die jaren dat ik in de Formule 1 rondloop nog nooit gezien.”
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6031
Waarom zou dat dan? Waarom wordt een Ferrari wel naar wens van Raikkonen gemaakt, en een McLaren naar Alonso??? Juist ja, omdat die teams begrijpen hoe je het beste presteert.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat "auto aanpassen aan de coureur" moet toch eens afgelopen zijn, he!
- Het is nog altijd de coureur die aan moet geven hoe de auto afgesteld moet worden.
- Auto en coureur moeten naar elkaar toe groeien. Een goede coureur geeft mee.
- Van F1-coureurs mag je godver toch wel verwachten dat ze goed auto kunnen rijden!!!
- Geef mij maar kleine schoenen en een paar miljoen euro. Ik loop me uit de naad voor je.
Zo goed zijn als de B versie in het voordeel uitpakt voor Albers en Sutil daar flink problemen mee heeft.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou dat dan? Waarom wordt een Ferrari wel naar wens van Raikkonen gemaakt, en een McLaren naar Alonso??? Juist ja, omdat die teams begrijpen hoe je het beste presteert.
- Een coureur kan afstellen wat hij wilt, maar er zijn beperkingen met afstelmogelijkheden.
- Een goede coureur geeft mee, zodat ze naar elkaar toegroeien. Maar daar is hier geen sprake van. Albers geeft mee, de auto/Spyker niet.
- Albers kan ook goed auto rijden, dat heeft hij al bewezen in de voorbije seizoenen.
- Tuurlijk loop je, maar je loopt lang niet zo goed en snel als met goed passende schoenen.
Juist het feit dat Sutil consequent sneller is geeft m.i. aan dat het niet aan Albers ligt. Dan had Albers zo nu en dan ook sneller moeten wezen. Het verschil is te groot om aan een (bewezen F1-waardige) coureur te wijten.
Neemt niet weg dat Albers niet presteert en daardoor gewoon onder druk staat en hoort te staan. En ik ben er ook van overtuigd dat CA dit seizoen voor het laatst in de F1 actief is, wat het voor ons Nederlanders minder leuk maakt om naar te kijken. Als hij het seizoen al afmaakt overigens.
Maar goed, daar denken de Albers-bashers niet over na.
Je wilt echt die coureurs met Albers vergelijken? Of die teams met Spyker? Vergelijk dan met Liuzzi/Speed/STR of Sato/Davidson/SAquote:Op maandag 2 juli 2007 12:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou dat dan? Waarom wordt een Ferrari wel naar wens van Raikkonen gemaakt, en een McLaren naar Alonso??? Juist ja, omdat die teams begrijpen hoe je het beste presteert.
Als de andere laat zien dat het beter kan zijn de beperkingen nog niet gehaaldquote:- Een coureur kan afstellen wat hij wilt, maar er zijn beperkingen met afstelmogelijkheden.
Waarom testen ze dan? Om Albers te laten wennen aan hun nieuwe bedenksels of om Albers feedback te kunnen laten geven? Alle coureurs miepen dat het team niet de perfecte auto voor ze heeft gemaakt als het slecht gaat. Alle coureurs weten ook dat er een punt is dat je dat niet meer als excuus moet/kan gebruiken.quote:- Een goede coureur geeft mee, zodat ze naar elkaar toegroeien. Maar daar is hier geen sprake van. Albers geeft mee, de auto/Spyker niet.
In voorbije seizoenen heeft Albers laten zien dat hij vaak trager is dan z'n teamgenoot. Zeker als het erom spant. Een goede coureur moet ook met druk omkunnen. Lekker veel heb je aan een Albers als je 'm in een top-team douwt en de druk is steeds maar te groot.quote:- Albers kan ook goed auto rijden, dat heeft hij al bewezen in de voorbije seizoenen.
Maar men zou zien dat ik hard m'n best doe. Ik check of m'n veters nog vast zitten aan de schoenendoos voor ik ga lopen, ik kijk niet naar de touwtjes van m'n trainingsbroek om zo in een vangrail te lopen en ik ga ZEKER niet jou voor kak zetten. Want je geeft me nog steeds de schoenen om mee te lopen, al zijn ze klein.quote:- Tuurlijk loop je, maar je loopt lang niet zo goed en snel als met goed passende schoenen.
Dit slaat werkelijk als een tang op een varken of het is nog te vroeg voor mij om te begrijpen. Dus als je mij naast Schumacher in een auto zet en hij is elke keer sneller dan moet dat aan de auto liggen anders had ik ook een paar keer sneller moeten zijn? Uitleg gewenst.quote:Juist het feit dat Sutil consequent sneller is geeft m.i. aan dat het niet aan Albers ligt. Dan had Albers zo nu en dan ook sneller moeten wezen. Het verschil is te groot om aan een (bewezen F1-waardige) coureur te wijten.
De Albers-fans denken ook niet echt na over waar ze trots op zijn. Sorry hoor maar ik ben ook niet trots op een hoop stront omdat 'ie uit Nederland komt. Onvoorwaardelijk fan zijn is wel één van de domste dingen die er is, imo. Albers exit is een andere NL coureur erin, lijkt me en da's een stap vooruit, hoe je het ook bekijkt.quote:Neemt niet weg dat Albers niet presteert en daardoor gewoon onder druk staat en hoort te staan. En ik ben er ook van overtuigd dat CA dit seizoen voor het laatst in de F1 actief is, wat het voor ons Nederlanders minder leuk maakt om naar te kijken. Als hij het seizoen al afmaakt overigens.
Maar goed, daar denken de Albers-bashers niet over na.
Dat is voor Albers wel te hopen inderdaad.. Ik neem ook aan dat die B-spec ook tot op zekere hoogte voor hem, als eerste rijder en 'ervaren' (langst zittende) coureur bij het team, is ontwikkeld.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:14 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Zo goed zijn als de B versie in het voordeel uitpakt voor Albers en Sutil daar flink problemen mee heeft.
Iedereen die Gascoyne basht om Albers te verdedigen moet niet vergeten uit welke hoek Mike komt en waarom hij bij Spyker is. En dat de B-spec wagen waar Albers zo op wacht het product is van de persoon wie hij de schuld geeft dat z'n huidige auto niet aan hem wordt aangepast.quote:Michael "Mike" Gascoyne (born April 2, 1963) in Norwich, England, is a designer of Formula One cars. He is currently Chief Technology Officer for Spyker F1.
Gascoyne has worked for several grand prix teams including McLaren, Sauber and Tyrrell. Most recently Gascoyne worked as technical director at Jordan and Renault, and joined the Toyota F1 team in December 2003. With a salary reputed to be as high as $8 million per year (source F1 Racing magazine, February 2005), made Gascoyne the highest paid engineer in Formula One, eclipsing more successful Technical Directors such as Adrian Newey and Ross Brawn.
Albers zit totaal niet op z'n plek bij Spyker. Die blunders die hij maakt zijn de acties van een man die bezwijkt onder de druk. Hij doet het ook ronduit slecht, terwijl hij wel beter kan. Ik vind hem nu minder dan Monteiro vorig jaar. Maar al met al is hij , in mijn optiek, te licht bevonden voor de F1. Hij is een prima rijder voor de DTM of de WTCC.quote:
Verstappen fansquote:Op maandag 2 juli 2007 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Lachen om de blunder van Spyker : meer uitleg
edit : van het AD zelfen die reacties
quote:Ik reageer omdat C.Albers
1.teveel fouten maakt(benzineslang,bord gear in e.a.)
2.de moed heeft om het over het vervangen van oudere rijders te hebben,hij kan beter zelf stoppen met de F1
3.de arrogantie van deze redelijk goede rijder
4.niet opgewassen tegen de F1 druk mentaal en de betere rijder Sutil,die zaterdag jl. een mankement aan zijn wagen had tijdens de training.
Het beste advies voor Spyker is hem te vervangen(eind 2007) en een andere Sutil/Hamilton te kontrakteren.
5.na iedere wedstrijd een excuus voorhanden hebben waardoor hij weer trager is t.o.v. Sutil
gewoon het gaspedaal langer laten staan.
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Lachen om de blunder van Spyker : meer uitleg
edit : van het AD zelfen die reacties
Toeval of neukt die van der Garde gewoon z'n carriere flink omhoog?quote:Testcoureur Giedo van der Garde, gesteund door de miljoenen van schoonvader Marcel Boekhoorn, staat te popelen om in te stappen.
Daar lijkt het op, want van z'n prestaties moet hij het niet hebben.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Toeval of neukt die van der Garde gewoon z'n carriere flink omhoog?![]()
Vrij smakeloosquote:Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef Slein83 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee meneer Lauda, je bent pas echt stom als je uit de bocht vliegt en al je haren van je hoofd schroeit.
Het is niks anders dan een hypocriet naar mannetje, die eerst eens naar zichzelf moet kijken of zijn eigen zoontje.quote:
eh, fout! Ik ben neutrale toeschouwer!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach VerstappenAlbersfans. Daar kan je geen discussie mee hebben.
quote:Lauda eist startverbod Albers
MAGNY-COURS - Voormalig wereldkampioen Niki Lauda eist dat het F1-rijbewijs van Christijan Albers wordt ingetrokken. De Nederlander verliet tijdens de GP van Frankrijk te snel de pitlane en sleurde een groot deel van zijn tankinstallatie mee. Deze flater dwong hem tot de opgave en leverde hem ook een boete van 6000 euro op.
EPA
Albers nam meteen na de race alle schuld op zich, maar dat volstaat niet voor ex-wereldkampioen Niki Lauda.
"Albers moet langs de kant blijven. Ik zou hem in de volgende race niet laten starten of zijn rijbewijs zelfs helemaal intrekken. Dit is zonder twijfel de domste actie die ik ooit in de Formule 1 heb gezien."
Voorlopig leverde de flater van Albers hem enkel een boete op. De wedstrijdleiding van de GP van Frankrijk gaf de Nederlander een boete van 6000 euro wegens 'het vervuilen van de pitstraat met benzine'.
Staat op nu.nlquote:Op maandag 2 juli 2007 14:00 schreef sanger het volgende:
Bron?
Overigens heeft Lauda niets te eisen imo
Met de echte fans kan je geen redelijke discussie hebben. Maakt niet uit van wie ze fan zijn, maar het Verstappenforum slaat echt alles.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach VerstappenAlbersfans. Daar kan je geen discussie mee hebben.
Ja, truequote:Op maandag 2 juli 2007 15:11 schreef kriele het volgende:
[..]
Met de echte fans kan je geen redelijke discussie hebben. Maakt niet uit van wie ze fan zijn, maar het Verstappenforum slaat echt alles.
quote:Boete en forse kritiek voor Albers
De internationale media heeft vandaag forse kritiek geuit op Christijan Albers nadat hij gisteren tijdens de pitstop te vroeg weg reed.
De Duitse krant Bild kopte als volgt: "Christijan Albers - de idioot uit Nederland". Ook de kranten in de Engelse media haalden fors uit. The Sun en The Daily Telegraph haalden Albers door het slijk, daarnaast trokken beide kranten ook de toekomst van de Nederlander in de Formule 1 in twijfel.
Voormalig Formule 1 wereldkampioen Niki Lauda uitte ook kritiek:
"Christijan Albers moet aan de kant blijven. Ik zou hem de volgende race niet laten starten of zijn superlicentie (het Formule 1 rijbewijs red.) afnemen. Dit is zonder de twijfel de domste actie ik ooit in de Formule 1 heb gezien."
De FIA heeft Albers voorlopig alleen een boete opgelegd van 6800 Amerikaanse Dollars vanwege het vervuilen van de pitsstraat met benzine.
Het hypokriete mannetje is wel drievoudig wereldkampioen uit een tijd dat de fouten van Albers fataal waren geweest.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:49 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Het is niks anders dan een hypocriet naar mannetje, die eerst eens naar zichzelf moet kijken of zijn eigen zoontje.
[..]
eh, fout! Ik ben neutrale toeschouwer!
Dus? Shumacher is ook een arrogant en hypocriet mannetje. Het heeft dus geen enkele bal te maken of je goed of slecht rijd.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het hypokriete mannetje is wel drievoudig wereldkampioen uit een tijd dat de fouten van Albers fataal waren geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |