En dat zegt iemand die in een callcenter werkt.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Tommeke het volgende:
Albers![]()
Wat een uitstalingsloze piemel zeg
Ten 1e heeft dat niets met uitstraling te maken, ten 2e werk ik daar niet eens meer en ten 3e Albers blijft een rare kwast!quote:Op maandag 18 juni 2007 11:42 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die in een callcenter werkt.
Whehe je werkt bij een callcenter!quote:Op maandag 18 juni 2007 11:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ten 1e heeft dat niets met uitstraling te maken, ten 2e werk ik daar niet eens meer en ten 3e Albers blijft een rare kwast!
Een 1-stop strategie is inderdaad aanvallend, of je het er nou mee eens bent of niet. Doordat hij maar 1 stop maakte gingen zijn banden naar de klote en kon hij een goede klassering wel vergeten, het was een gok. Reken Albers niet af op zijn race van gisteren.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:49 schreef Remzz het volgende:
Albers:
"Het belangrijkste is dat ik de race vandaag heb uitgereden, zeker na Canada. Ik reed op een aanvallende strategie, waarbij ik maar één pitstop had gepland. "
Een aanvallende strategie![]()
En toch ruim 70 seconden achter Sutil over de finish komen rollen.... Dan doe je toch iets niet goed...quote:Op maandag 18 juni 2007 15:23 schreef sanger het volgende:
Albers gokte op een 1-stopsstrategie.
Hij verloor in de eerste stint (totdat hij gelapt werd) per ronde 0,3 seconden ten opzichte van Sutil.
73 ronden maal 0,3 seconden = 21,9 seconden wat hij hierdoor zou verliezen.
De gemiddelde tijd in pits en eruit was meer dan 23 seconden als ik het goed begrepen heb. Er is dus wel sprake van een aanvallende strategie.
Te snel gelapt worden is het probleem geweest. Op het vuil, seconde of 2 per ronde verlies en dan komt de volgende er alweer aan.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En toch ruim 70 seconden achter Sutil over de finish komen rollen.... Dan doe je toch iets niet goed...
Sutil werd pas veel later gelapt dan Albers. Bovendien is Albers 3 keer gelapped en Sutil 2 keer. Dat maakt enorm veel verschil, geen 70 seconden hoor, maar wel heel veel.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En toch ruim 70 seconden achter Sutil over de finish komen rollen.... Dan doe je toch iets niet goed...
Daaruit bleek dus dat de strategie niet goed werktequote:Op maandag 18 juni 2007 15:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf was het ruim 70 seconden..quote:Op maandag 18 juni 2007 15:29 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Sutil werd pas veel later gelapt dan Albers. Bovendien is Albers 3 keer gelapped en Sutil 2 keer. Dat maakt enorm veel verschil, geen 70 seconden hoor, maar wel heel veel.
Het was om en nabij de 74 seconden, Albers werd nog net niet gelapped.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf was het ruim 70 seconden..
Ja ok, het is de Telegraaf natuurlijk, niet echt een serieuze krant
http://nl.youtube.com/watch?v=EtGEV1OIbAUquote:Op zondag 1 juli 2007 16:12 schreef PizzaSalami het volgende:
Filmpje?
ach beter als massaquote:
quote:
quote:
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:43 schreef Libris het volgende:
Wat een eikel, hopelijk krijgt ie nu de zak
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:43 schreef admiraal_anaal het volgende:zal dit zijn laatste wedstrijd zijn
Ik dacht allemaal het zelfde toen ik de radio hoorde *Langs de Lijn*...quote:Op zondag 1 juli 2007 14:57 schreef dronkeykong het volgende:
Goed hoor, je wordt zoek gereden door Sutil en geef hem nog ff de schuld
Hij geeft Sutil helemaal niet de schuld maar sommigen willen dat gewoon horen. Sutil kwam te snel binnen, chaos bij het team en bij Albers zelf en hij gaf zelf gewoon toe dat het zijn fout was. Hij probeerde alleen een beetje te verklaren waarom het mis heeft kunnen gaan...quote:Op zondag 1 juli 2007 19:25 schreef Sally het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik dacht allemaal het zelfde toen ik de radio hoorde *Langs de Lijn*...
Wat een prutser, ik denk niet dat hij nog lang bij Spyker rijdt *sorry voor alle(?) fans....*
Dat interview ga ik nog eens luisteren/kijken *net als 'het voorval'* op de video. Als hij idd Sutil de schuld geeft, heefite helemaal afgedaan bij me.
D'r zit toch een steekje onder water in zijn betoog. Ja hij neemt de schuld opzich, maar zegt er wel bij dat hij die fout maakt omdat Sutil te vroeg binnen komt waardoor het chaos en hektiek is...quote:Op zondag 1 juli 2007 19:29 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Hij geeft Sutil helemaal niet de schuld maar sommigen willen dat gewoon horen. Sutil kwam te snel binnen, chaos bij het team en bij Albers zelf en hij gaf zelf gewoon toe dat het zijn fout was. Hij probeerde alleen een beetje te verklaren waarom het mis heeft kunnen gaan...
Ik wil ook een zak geld erbij!!!! Voor Albers kan ik namelijk niks meer krijgen op de f1-marktquote:Op zondag 1 juli 2007 16:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Jezus wat een domme fout.
Ik neem hem alleen van je over als ik geld toe krijg.
Dat is toch ook zo? Als Sutil niet binnen was gekomen, was er geen chaos geweest in de pits bij Spyker. Hij geeft echter wel toe dat het zijn eigen schuld was dat hij te vroeg weg reed. Is dat niet voldoende?quote:Op zondag 1 juli 2007 19:39 schreef DarkShine het volgende:
[..]
D'r zit toch een steekje onder water in zijn betoog. Ja hij neemt de schuld opzich, maar zegt er wel bij dat hij die fout maakt omdat Sutil te vroeg binnen komt waardoor het chaos en hektiek is...
Hij mag niet wegrijden als de Lollypop omlaag is. Dat heeft er niks mee te maken of Sutil wel of niet eerder binnenkomt en of het wel of geen chaos is.quote:Op zondag 1 juli 2007 19:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Als Sutil niet binnen was gekomen, was er geen chaos geweest in de pits bij Spyker. Hij geeft echter wel toe dat het zijn eigen schuld was dat hij te vroeg weg reed. Is dat niet voldoende?
Door de chaos maakte hij waarschijnlijk deze domme fout. Had hij nooit mogen doen. Hij verklaart alleen waarom hij deze fout maakte, hij geeft Sutil niet de schuldquote:Op zondag 1 juli 2007 19:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hij mag niet wegrijden als de Lollypop omlaag is. Dat heeft er niks mee te maken of Sutil wel of niet eerder binnenkomt en of het wel of geen chaos is.
Probeer je te verplaatsen in de situatie; er was een hoop paniek, hij moest wachten, wil als een gek weg, fokt zichtzelf op en maakt een grote fout... jammer, kan gebeuren.quote:Op zondag 1 juli 2007 19:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hij mag niet wegrijden als de Lollypop omlaag is. Dat heeft er niks mee te maken of Sutil wel of niet eerder binnenkomt en of het wel of geen chaos is.
Kennen is een groot woord, ik heb wat vervelende dingen met hem meegemaakt maar dat is al jaren geleden.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:27 schreef Sally het volgende:
Hoezo 'persoonlijke vete'? Ken je 'm persoonlijk?
quote:
toevallig in zandvoort? want daar heb ik ook vervelende dingen mee gemaakt met albersquote:Op zondag 1 juli 2007 20:31 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Kennen is een groot woord, ik heb wat vervelende dingen met hem meegemaakt maar dat is al jaren geleden.
Staat op de sportpagina van de Telegraaf. Vanmorgen ook gelezen.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
SimtekF1 wat is je bron van dat bericht?
Sorry, ja was idd de telegraaf.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Staat op de sportpagina van de Telegraaf. Vanmorgen ook gelezen.
Dat "auto aanpassen aan de coureur" moet toch eens afgelopen zijn, he!quote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef sanger het volgende:
Zowel Gasgoyne en Kolles hebben bij mij alle krediet verspeeld.
Als ik Albers was geweest had ik allang ontslag genomen
Ik zou niet kunnen leven met de kritiek van hun kant, terwijl ze zelf ook fout op fout stapelen (Canada voorvleugel niet vervangen bij pitstop). En dan ook nog eens weigeren de auto aan te passen naar de rijstijl en wensen van de coureur, maar wel verwachten dat hij in diezelfde auto goed rijdt. Laat ze zelf eens gaan hardlopen op te kleine schoenen.
quote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef sanger het volgende:
Zowel Gasgoyne en Kolles hebben bij mij alle krediet verspeeld.
Als ik Albers was geweest had ik allang ontslag genomen
Ik zou niet kunnen leven met de kritiek van hun kant, terwijl ze zelf ook fout op fout stapelen (Canada voorvleugel niet vervangen bij pitstop). En dan ook nog eens weigeren de auto aan te passen naar de rijstijl en wensen van de coureur, maar wel verwachten dat hij in diezelfde auto goed rijdt. Laat ze zelf eens gaan hardlopen op te kleine schoenen.
quote:Tijdens de 1ste pitstop op Magny Cours heeft Christian Albers besloten zijn ontslag in te dienen. Door dat Sutil voor zijn beurt ging, moest Albers luttele seconden wachtten. Hij stapte daarop woedend uit de auto en diende per direct zijn ontslag in. En voegde daaraan toe: Stelletje prutsers!
Nee, en Montoya die over een monteur heen reed, of McLaren die het wiel niet vast zet. Of Schumachre die Villeneuve en Hill de baan moedwillig afbeukt. Dat is allemaal niet stom! Nee meneer Lauda, je bent pas echt stom als je uit de bocht vliegt en al je haren van je hoofd schroeit. En om maar niet te spreken van zijn zoontjequote:Niki Lauda haalt uit naar Albers
‘Ze moeten zijn rijbewijs afnemen’
[02-07] De mislukte pitstop van Christijan Albers in Magny-Cours waarbij hij te vroeg weg reed en de losgerukte brandslang met zich mee sleepte, heeft veel stof doen opwaaien. Voor zijn carrière wordt gevreesd, ook buiten Nederland.
Lauda: 'Zoiets stoms heb ik nog nooit gezien'Oud-wereldkampioen Niki Lauda wist niet wat hij zag, toen de Spyker-coureur te vroeg weg reed en bijna de hele tankinstallatie meesleepte. Zijn oordeel over Albers liegt er dan ook niet om. De Oostenrijker staat bekend om zijn uitgesproken mening, en ook dit keer is hij alles behalve mild.
Lauda: ,,Ik zou die Albers de volgende keer niet meer laten starten. Sterker nog, ze zouden hem zijn rijbewijs moeten afnemen. Zoiets stoms heb in al die jaren dat ik in de Formule 1 rondloop nog nooit gezien.”
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6031
Waarom zou dat dan? Waarom wordt een Ferrari wel naar wens van Raikkonen gemaakt, en een McLaren naar Alonso??? Juist ja, omdat die teams begrijpen hoe je het beste presteert.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat "auto aanpassen aan de coureur" moet toch eens afgelopen zijn, he!
- Het is nog altijd de coureur die aan moet geven hoe de auto afgesteld moet worden.
- Auto en coureur moeten naar elkaar toe groeien. Een goede coureur geeft mee.
- Van F1-coureurs mag je godver toch wel verwachten dat ze goed auto kunnen rijden!!!
- Geef mij maar kleine schoenen en een paar miljoen euro. Ik loop me uit de naad voor je.
Zo goed zijn als de B versie in het voordeel uitpakt voor Albers en Sutil daar flink problemen mee heeft.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou dat dan? Waarom wordt een Ferrari wel naar wens van Raikkonen gemaakt, en een McLaren naar Alonso??? Juist ja, omdat die teams begrijpen hoe je het beste presteert.
- Een coureur kan afstellen wat hij wilt, maar er zijn beperkingen met afstelmogelijkheden.
- Een goede coureur geeft mee, zodat ze naar elkaar toegroeien. Maar daar is hier geen sprake van. Albers geeft mee, de auto/Spyker niet.
- Albers kan ook goed auto rijden, dat heeft hij al bewezen in de voorbije seizoenen.
- Tuurlijk loop je, maar je loopt lang niet zo goed en snel als met goed passende schoenen.
Juist het feit dat Sutil consequent sneller is geeft m.i. aan dat het niet aan Albers ligt. Dan had Albers zo nu en dan ook sneller moeten wezen. Het verschil is te groot om aan een (bewezen F1-waardige) coureur te wijten.
Neemt niet weg dat Albers niet presteert en daardoor gewoon onder druk staat en hoort te staan. En ik ben er ook van overtuigd dat CA dit seizoen voor het laatst in de F1 actief is, wat het voor ons Nederlanders minder leuk maakt om naar te kijken. Als hij het seizoen al afmaakt overigens.
Maar goed, daar denken de Albers-bashers niet over na.
Je wilt echt die coureurs met Albers vergelijken? Of die teams met Spyker? Vergelijk dan met Liuzzi/Speed/STR of Sato/Davidson/SAquote:Op maandag 2 juli 2007 12:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou dat dan? Waarom wordt een Ferrari wel naar wens van Raikkonen gemaakt, en een McLaren naar Alonso??? Juist ja, omdat die teams begrijpen hoe je het beste presteert.
Als de andere laat zien dat het beter kan zijn de beperkingen nog niet gehaaldquote:- Een coureur kan afstellen wat hij wilt, maar er zijn beperkingen met afstelmogelijkheden.
Waarom testen ze dan? Om Albers te laten wennen aan hun nieuwe bedenksels of om Albers feedback te kunnen laten geven? Alle coureurs miepen dat het team niet de perfecte auto voor ze heeft gemaakt als het slecht gaat. Alle coureurs weten ook dat er een punt is dat je dat niet meer als excuus moet/kan gebruiken.quote:- Een goede coureur geeft mee, zodat ze naar elkaar toegroeien. Maar daar is hier geen sprake van. Albers geeft mee, de auto/Spyker niet.
In voorbije seizoenen heeft Albers laten zien dat hij vaak trager is dan z'n teamgenoot. Zeker als het erom spant. Een goede coureur moet ook met druk omkunnen. Lekker veel heb je aan een Albers als je 'm in een top-team douwt en de druk is steeds maar te groot.quote:- Albers kan ook goed auto rijden, dat heeft hij al bewezen in de voorbije seizoenen.
Maar men zou zien dat ik hard m'n best doe. Ik check of m'n veters nog vast zitten aan de schoenendoos voor ik ga lopen, ik kijk niet naar de touwtjes van m'n trainingsbroek om zo in een vangrail te lopen en ik ga ZEKER niet jou voor kak zetten. Want je geeft me nog steeds de schoenen om mee te lopen, al zijn ze klein.quote:- Tuurlijk loop je, maar je loopt lang niet zo goed en snel als met goed passende schoenen.
Dit slaat werkelijk als een tang op een varken of het is nog te vroeg voor mij om te begrijpen. Dus als je mij naast Schumacher in een auto zet en hij is elke keer sneller dan moet dat aan de auto liggen anders had ik ook een paar keer sneller moeten zijn? Uitleg gewenst.quote:Juist het feit dat Sutil consequent sneller is geeft m.i. aan dat het niet aan Albers ligt. Dan had Albers zo nu en dan ook sneller moeten wezen. Het verschil is te groot om aan een (bewezen F1-waardige) coureur te wijten.
De Albers-fans denken ook niet echt na over waar ze trots op zijn. Sorry hoor maar ik ben ook niet trots op een hoop stront omdat 'ie uit Nederland komt. Onvoorwaardelijk fan zijn is wel één van de domste dingen die er is, imo. Albers exit is een andere NL coureur erin, lijkt me en da's een stap vooruit, hoe je het ook bekijkt.quote:Neemt niet weg dat Albers niet presteert en daardoor gewoon onder druk staat en hoort te staan. En ik ben er ook van overtuigd dat CA dit seizoen voor het laatst in de F1 actief is, wat het voor ons Nederlanders minder leuk maakt om naar te kijken. Als hij het seizoen al afmaakt overigens.
Maar goed, daar denken de Albers-bashers niet over na.
Dat is voor Albers wel te hopen inderdaad.. Ik neem ook aan dat die B-spec ook tot op zekere hoogte voor hem, als eerste rijder en 'ervaren' (langst zittende) coureur bij het team, is ontwikkeld.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:14 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Zo goed zijn als de B versie in het voordeel uitpakt voor Albers en Sutil daar flink problemen mee heeft.
Iedereen die Gascoyne basht om Albers te verdedigen moet niet vergeten uit welke hoek Mike komt en waarom hij bij Spyker is. En dat de B-spec wagen waar Albers zo op wacht het product is van de persoon wie hij de schuld geeft dat z'n huidige auto niet aan hem wordt aangepast.quote:Michael "Mike" Gascoyne (born April 2, 1963) in Norwich, England, is a designer of Formula One cars. He is currently Chief Technology Officer for Spyker F1.
Gascoyne has worked for several grand prix teams including McLaren, Sauber and Tyrrell. Most recently Gascoyne worked as technical director at Jordan and Renault, and joined the Toyota F1 team in December 2003. With a salary reputed to be as high as $8 million per year (source F1 Racing magazine, February 2005), made Gascoyne the highest paid engineer in Formula One, eclipsing more successful Technical Directors such as Adrian Newey and Ross Brawn.
Albers zit totaal niet op z'n plek bij Spyker. Die blunders die hij maakt zijn de acties van een man die bezwijkt onder de druk. Hij doet het ook ronduit slecht, terwijl hij wel beter kan. Ik vind hem nu minder dan Monteiro vorig jaar. Maar al met al is hij , in mijn optiek, te licht bevonden voor de F1. Hij is een prima rijder voor de DTM of de WTCC.quote:
Verstappen fansquote:Op maandag 2 juli 2007 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Lachen om de blunder van Spyker : meer uitleg
edit : van het AD zelfen die reacties
quote:Ik reageer omdat C.Albers
1.teveel fouten maakt(benzineslang,bord gear in e.a.)
2.de moed heeft om het over het vervangen van oudere rijders te hebben,hij kan beter zelf stoppen met de F1
3.de arrogantie van deze redelijk goede rijder
4.niet opgewassen tegen de F1 druk mentaal en de betere rijder Sutil,die zaterdag jl. een mankement aan zijn wagen had tijdens de training.
Het beste advies voor Spyker is hem te vervangen(eind 2007) en een andere Sutil/Hamilton te kontrakteren.
5.na iedere wedstrijd een excuus voorhanden hebben waardoor hij weer trager is t.o.v. Sutil
gewoon het gaspedaal langer laten staan.
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
Lachen om de blunder van Spyker : meer uitleg
edit : van het AD zelfen die reacties
Toeval of neukt die van der Garde gewoon z'n carriere flink omhoog?quote:Testcoureur Giedo van der Garde, gesteund door de miljoenen van schoonvader Marcel Boekhoorn, staat te popelen om in te stappen.
Daar lijkt het op, want van z'n prestaties moet hij het niet hebben.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Toeval of neukt die van der Garde gewoon z'n carriere flink omhoog?![]()
Vrij smakeloosquote:Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef Slein83 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee meneer Lauda, je bent pas echt stom als je uit de bocht vliegt en al je haren van je hoofd schroeit.
Het is niks anders dan een hypocriet naar mannetje, die eerst eens naar zichzelf moet kijken of zijn eigen zoontje.quote:
eh, fout! Ik ben neutrale toeschouwer!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach VerstappenAlbersfans. Daar kan je geen discussie mee hebben.
quote:Lauda eist startverbod Albers
MAGNY-COURS - Voormalig wereldkampioen Niki Lauda eist dat het F1-rijbewijs van Christijan Albers wordt ingetrokken. De Nederlander verliet tijdens de GP van Frankrijk te snel de pitlane en sleurde een groot deel van zijn tankinstallatie mee. Deze flater dwong hem tot de opgave en leverde hem ook een boete van 6000 euro op.
EPA
Albers nam meteen na de race alle schuld op zich, maar dat volstaat niet voor ex-wereldkampioen Niki Lauda.
"Albers moet langs de kant blijven. Ik zou hem in de volgende race niet laten starten of zijn rijbewijs zelfs helemaal intrekken. Dit is zonder twijfel de domste actie die ik ooit in de Formule 1 heb gezien."
Voorlopig leverde de flater van Albers hem enkel een boete op. De wedstrijdleiding van de GP van Frankrijk gaf de Nederlander een boete van 6000 euro wegens 'het vervuilen van de pitstraat met benzine'.
Staat op nu.nlquote:Op maandag 2 juli 2007 14:00 schreef sanger het volgende:
Bron?
Overigens heeft Lauda niets te eisen imo
Met de echte fans kan je geen redelijke discussie hebben. Maakt niet uit van wie ze fan zijn, maar het Verstappenforum slaat echt alles.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ach VerstappenAlbersfans. Daar kan je geen discussie mee hebben.
Ja, truequote:Op maandag 2 juli 2007 15:11 schreef kriele het volgende:
[..]
Met de echte fans kan je geen redelijke discussie hebben. Maakt niet uit van wie ze fan zijn, maar het Verstappenforum slaat echt alles.
quote:Boete en forse kritiek voor Albers
De internationale media heeft vandaag forse kritiek geuit op Christijan Albers nadat hij gisteren tijdens de pitstop te vroeg weg reed.
De Duitse krant Bild kopte als volgt: "Christijan Albers - de idioot uit Nederland". Ook de kranten in de Engelse media haalden fors uit. The Sun en The Daily Telegraph haalden Albers door het slijk, daarnaast trokken beide kranten ook de toekomst van de Nederlander in de Formule 1 in twijfel.
Voormalig Formule 1 wereldkampioen Niki Lauda uitte ook kritiek:
"Christijan Albers moet aan de kant blijven. Ik zou hem de volgende race niet laten starten of zijn superlicentie (het Formule 1 rijbewijs red.) afnemen. Dit is zonder de twijfel de domste actie ik ooit in de Formule 1 heb gezien."
De FIA heeft Albers voorlopig alleen een boete opgelegd van 6800 Amerikaanse Dollars vanwege het vervuilen van de pitsstraat met benzine.
Het hypokriete mannetje is wel drievoudig wereldkampioen uit een tijd dat de fouten van Albers fataal waren geweest.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:49 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Het is niks anders dan een hypocriet naar mannetje, die eerst eens naar zichzelf moet kijken of zijn eigen zoontje.
[..]
eh, fout! Ik ben neutrale toeschouwer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |