Of Heidfeld in een Jordan (voorloper van MF1).quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:28 schreef Spooky4u het volgende:
Een jaar extra bij Midland/Spyker is geen ramp, zolang je maar kunt blijven racen, dan komt dat topteam vanzelf. Kijk maar naar Fisico, die heeft de gehele linie gehad.
Teon was Jordan nog een team dat races kon winnenquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Of Heidfeld in een Jordan (voorloper van MF1).
Leuk dat ze alle4 als manager Dhr. Briatore hebben of hadden. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, dat bedoelde ik net, Alonso, Webber, Trulli en Fisichella zijn daar ook begonnen en waren daar na 1 (half) seizoen al terug weg om naar een beter team te verhuizen.
Alleen types als Badoer en Gene bleven daar langer hangen om terug te verdwijnen.
deze gaf ook Jos een kans !quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:06 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Leuk dat ze alle4 als manager Dhr. Briatore hebben of hadden. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Er moeten natuurlijk wel plaatsen zijn.......quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, dat bedoelde ik net, Alonso, Webber, Trulli en Fisichella zijn daar ook begonnen en waren daar na 1 (half) seizoen al terug weg om naar een beter team te verhuizen.
Alleen types als Badoer en Gene bleven daar langer hangen om terug te verdwijnen.
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef WEST het volgende:
we kunnen net zo goed een autosport subforum erbij hebben hier op fok.
Gewoon zorgen dat er genoeg centrale topics zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.
De reden dat er geen subforum komt is dat de postaantallen te laag zijn vergeleken bij andere subfora. De algemene opvatting is dat het nu prima loopt zo binnen SPT.
Er worden bijna geen nieuwe centrale topics meer gemaakt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat er genoeg centrale topics zijn.
Al is het ontopic blijven soms moeilijk genoeg, al probeer ik het vaak niet eens meer.![]()
Chris heeft z'n leeftijd tegen. Bovengenoemden waren veel jonger toen ze bij de mindere teams reden. En daarnaast is het tegenwoordig bijna een pre om een manager als Briatore of een Willie Weber te hebben. Die hebben de echte macht. Kijk maar naar zo'n matig rijder als een Webber of een R. Schumacher. Altijd krijgen zij wel weer een contract bij een team dat punten kan pakken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, dat bedoelde ik net, Alonso, Webber, Trulli en Fisichella zijn daar ook begonnen en waren daar na 1 (half) seizoen al terug weg om naar een beter team te verhuizen.
Alleen types als Badoer en Gene bleven daar langer hangen om terug te verdwijnen.
Niet oud, maar hij heeft een "gearriveerde" leeftijd. Daarnaast is de concurrentie vanuit de GP2 erg groot en die gasten zijn splinterjong en hebben de toekomst. Chris zou nu de overstap moeten maken naar een beter team. Dit beseft hij zelf ook en dringt aan op een test bij een beter team. Puur om te kunnen laten zien dat hij mee kan met de grote jongens.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:27 schreef Spooky4u het volgende:
Nog 1 die het snapt, al ben ik ik het niet eens met het leeftijd gebeuren.
Chris is in de F1 nog echt niet oud.
Boehoe... Voetbal heeft WEL een eigen subforum.....quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.
De reden dat er geen subforum komt is dat de postaantallen te laag zijn vergeleken bij andere subfora. De algemene opvatting is dat het nu prima loopt zo binnen SPT.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Boehoe... Voetbal heeft WEL een eigen subforum.....![]()
Haai!Weer terug van de sport!(school)
* Sally gaat even verder met haar avondeten eten...
Joh, voeg mekaar ff lekker toe op MSN, lekker boeiend dat ge'sc in elk F1 topic.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:12 schreef sanger het volgende:
[..]
lekker gesport dan.....?
Pasta was het toch?
quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef ixio het volgende:
[..]
Joh, voeg mekaar ff lekker toe op MSN, lekker boeiend dat ge'sc in elk F1 topic.
Lees er dan overheen...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:17 schreef ixio het volgende:
[..]
Joh, voeg mekaar ff lekker toe op MSN, lekker boeiend dat ge'sc in elk F1 topic.
Verstappen heeft echter in zijn gehele F1 Carierre niet 1 keer mogen spreken van het feit dat hij naar een beter team ging.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Voegt niet zoveel toe vrees ik, Verstappen was in zijn beginfase succesvoller.
ik heb het ook al eens aangekaart, maar ik denk dat er echt nog wel veel annimo voor is en dat de post aantallen echt niet lager worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig van het weekend aangekaart bij 1 van de FA's tijdens een gezellige K&W meet.
De reden dat er geen subforum komt is dat de postaantallen te laag zijn vergeleken bij andere subfora. De algemene opvatting is dat het nu prima loopt zo binnen SPT.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik denk dat die kans niet alleen voor Chris zou moeten komen Sanger, er zijn genoeg goeie coureurs (ook buiten NL) die niet in de F1 zitten omdat er maar weinig plekjes zijn.
CA verbaasd me de laatste races positief (vandaar zn selectie in mn Fok!team) en denk dat hij als hij betere mensen om hem heen krijgt nog meer kan doen (zeker als er geld in die wagen gestopt word).
Als ik eerlijk moet zijn denk ik niet dar RD hier iets zou kunnen betekenen. Ondanks zijn rol als testcoureur. Hij staat er namelijk niet echt bekend om dat hij een auto kan ontwikkelen itt CA en Zonta.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:33 schreef TJDoornbos het volgende:
BMW kan inderdaad een Ca, Rd, Massa (als die buiten de boot valt) en een Zonta wel gebruiken, ben benieuwd of Chris die kans krijgt!
Denk dat dat voornamelijk komt omdat RD dezelfde setups rijdt als DC, waardoor er op zijn setup veel meer info komt. Dit verklaard ook de mindere prestaties van CK in mijn ogen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat ik ooit gelezen heb (beat me if im wrong) is DC zeer tevreden over hoe RD de RB2 sneller maakt. Maargoed hoop dat CA van Spijker een middenmotor kan maken!
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vorig jaar ging Albers in mijn ogen inderdaad niet helemaal lekker om met de media. Ik moet zeggen dat hij het dit seizoen een heel stuk beter doet. Wat ik ook wel positief vind aan Albers is dat hij ook advertenties plaatst om sponsors te werven. Je ziet aan alles dat die jongen er zoveel mogelijk uit probeert te halen. Dat kan ik toch wel in hem waarderen.
Volgens mij hoort deze discussie eerder thuis in het Albers-topic.
bronquote:Albers gaat er vol voor tijdens laatste races
Voor de tweede keer dit jaar maakte Christijan Albers afgelopen week deel uit van het actieve deel van de Formule 1-wedstrijd. Na een goed optreden in Monaco kon de Nederlander optimaal profiteren van de chaos in de eerste ronde om daarmee grote delen van de GP van Turkije tegen andere bolides te racen dan die van teamgenoot Monteiro.
Albers verklaart op de website van MF1Racing dat het racen met andere wagens als een opluchting voelde. "Het was gewoon zo geweldig om ineens samen met Fisichella en Webber te kunnen racen." Het krachtige presteren smaakt de Midland-rijder naar meer: komend weekeinde in Monza zou Albers zijn prestatie - hoewel dan zonder uitvalbeurt - graag overdoen.
"We moeten daar zelfs nog meer ons best doen dan in Turkije. Ik wil hetzelfde bereiken in Monza, maar daar zal het nog zwaarder worden voor ons. Onze topsnelheid is minder goed dan die van de andere wagens maar dat zal ons er niet van weerhouden tot het uiterste te gaan", stelt de Nederlander die altijd gefocust is op het maximaal te bereiken doel.
Na Monza zou de koek echter nog lang niet op mogen zijn wat Albers betreft. "Daarna komen nog China, Japan en Brazilië. Mensen denken misschien dat we allang gestopt zijn met het ontwikkelen van de wagen maar dat klopt dus absoluut niet. Wacht maar af!", spreekt de rijder spierballentaal.
Wanneer de testtijden in Monza als graadmeter moeten worden genomen staat de coureur echter een harde dobber te wachten. De Midlands waren vrijwel de gehele week op de Super Aguri's na de langzaamsten van het veld. Albers zal waarschijnlijk weer een tumultueuze start nodig hebben om een glorieuze prestatie te kunnen bereiken.
Ik erger me niet, ben alleen blij als hij eruit vliegt!quote:Op donderdag 14 september 2006 06:47 schreef Spooky4u het volgende:
Ik ben bang dat je de komende paar jaar nog veel ergenis zal voelen!![]()
Jij misschien wel....de niet bevooroordeelde F1 fans waarschijnlijk niet......quote:Op donderdag 14 september 2006 07:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik erger me niet, ben alleen blij als hij eruit vliegt!
Misschien vind hij dat van jou ook wel!quote:Op donderdag 14 september 2006 01:57 schreef DarkShine het volgende:
Hoe eerder hij uit de F1 is hoe beter! Wat vind ik hem een misselijk ventje!!
Wat ik me na de eerdere reactie wel kan voorstelenquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Misschien vind hij dat van jou ook wel!![]()
jup maar dat vond ik al toen hij nog DTM reed en zelf in de audi S spindequote:Op donderdag 14 september 2006 01:57 schreef DarkShine het volgende:
Hoe eerder hij uit de F1 is hoe beter! Wat vind ik hem een misselijk ventje!!
Ja, die 2 zijn grote vrienden geworden in de DTMquote:Op woensdag 27 september 2006 13:44 schreef Rory78 het volgende:
Ehm...
Bij mijn weten werd hij er toen vanaf getikt door Patrick Huisman.
bronquote:Albers: ,,Dit is helemaal te gek!”
Albers tekent contract bij Spyker MF1
29-9 - Het is definitief! Christijan Albers rijdt in 2007 voor Spyker MF1. Het team maakte dat vanochtend om 7 uur Nederlandse tijd bekend. ,,Dit is helemaal te gek,” aldus Albers.
Deze bekendmaking komt voor de meeste mensen niet als een verrassing, hoewel manager Lodewijk Varossieau insinueerde een verrassing in petto te hebben. In Turkije verklaarde hij dat de officiële bekendmaking pas in Japan zou plaats vinden.
In een nogal ‘lollig’ persbericht verklaart Albers: ,,Het is natuurlijk fantastisch dat ik mijn plek binnen het team kan behouden. Dat het nu een Nederlands team is, is helemaal mooi. Maar het beste is nog dat ze besloten hebben me te betalen om in hun auto te rijden. Meer kan ik niet wensen voor mijn derde jaar in de Formule 1.”
,,Natuurlijk ben ik enorm enthousiast over de nieuwe eigenaren van het team, hun toewijding, de komst van Mike Gascoyne en de motorendeal die binnenkort bekend wordt gemaakt. De basis voor een goed team is er al, iedereen is bovendien enorm gemotiveerd. Ik kijk dan ook uit naar volgend jaar,”aldus de 27-jarige Albers.
Ook teambaas Colin Kolles is tevreden. ,,In eerste instantie wilden we alleen Albers’ verloofde Liselore houden,” grapt hij. ,,Maar naarmate het seizoen vorderde werd Christijan alsmaar sneller. Sneller zelfs dan we dachten dat de auto aan kon. Albers versterkte daarmee zijn onderhandelingspositie. Volgend jaar is hij bovendien een getrouwd man en heeft hij dus twee bazen die ervoor zorgen dat hij presteert.”
Michiel Mol (directeur van Spyker F1 Cars) zegt als mede-eigenaar van een Nederlands team blij en trots te zijn een landgenoot aan boord te hebben. ,,Christijan heeft zijn positie in het team verdiend. Zijn prestaties weerleggen dan ook het vertrouwen dat ik samen met de andere sponsors zijn hele carrière al gehad heb.”
zou mij verbazen als het ferrari zou worden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:31 schreef Spooky4u het volgende:
Alles lijtk erop te wijzen dat Ferrari de nieuwe krachtbron zou worden.
Is sportief en commercieel de beste optie, al zou het nog van enkele kleine zaken afhangen.
Duidelijk verhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:41 schreef Spooky4u het volgende:
Het idee is tweeledig he.
Om meer Spykers te verkopen, moet je F1 team het gewoon goed doen!
Maar om het goed te doen als F1 team, heb je en een financieel sterke omgeving om je nodig, en een krachtige motor.
Met een ferrari motor heb je meerdere bedrijven die zich daarmee willen associeren.
De gedachte bij een ferrari spreekt voor zich, terwijl bij vele een Cosworth benaming niet verder gaat als Ford.
Vanuit Spyker dus helemaal te snappen dat ze liever een Ferrari hebben dan een Cosworth.
Anderzijds, waarom zou Ferrari in zee willen gaan met Spyker?
Dat vind ik dan weer vaag.
Tenzij er ook Ferrari in de straatauto's (en Le Mans) komt. Dan verdienen beidenquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:11 schreef Spooky4u het volgende:
Ja ok. Die link is ook duidelijk.
Maar elke verkochte Spyker is toch een verkochte Ferrari minder... Dat het Ferrari misschien helemaal geen pijn doet kan ook natuurlijk.
Dat is een ander verhaal!quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:26 schreef Spooky4u het volgende:
Ik denk dat Spyker wel graag in het segment van Ferrari zal willen zitten hoor.
Oliesjeiks zijn er niet zoveel.
Maar nu nietquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:35 schreef Spooky4u het volgende:
Hetzelfde verhaal toch? Alleen meer op lange termijn.
ik denk dat ze goede kans maken. red bull rijd nu natuurlijk ook met ferrari motoren en haalt regelmatig punten. waarom zou het bij spyker dan niet kunnen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:07 schreef 4-elements het volgende:
Twee keer dezelfde flauwe reactie in verschillende topics...![]()
In ieder geval geen verrassing dat Albers bij Spyker blijft. Ben benieuwd of hij volgend jaar in de buurt van punten kan komen met een Ferrari-motor (waar ik voor het gemak maar even van uit ga) en een ontwerp van Gascoyne. Hij doet in ieder geval goed zijn best, komt zeer gedreven over tegenwoordig.
Dat ontwerp zal nog niet van Gascoine zijn denk ik. Als ik het goed gevolgd heb (ondanks vakantie) zijn ze daar al mee aan het bouwen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:07 schreef 4-elements het volgende:
Twee keer dezelfde flauwe reactie in verschillende topics...![]()
In ieder geval geen verrassing dat Albers bij Spyker blijft. Ben benieuwd of hij volgend jaar in de buurt van punten kan komen met een Ferrari-motor (waar ik voor het gemak maar even van uit ga) en een ontwerp van Gascoyne. Hij doet in ieder geval goed zijn best, komt zeer gedreven over tegenwoordig.
Inderdaad is dat allemaal rond de Cosworth motor getekend. Dit lijkt erop dat er eerder met Cosworth gepraat werd door (toen nog) Midland. Oftewel alsof MF1 zelf van de Toyota af wilde.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:17 schreef Rory78 het volgende:
Yep, maar de eerste schetsen zijn rondom een verwachtte deal met Cosworth getekend. Ik weet niet in hoeverre die ontwerpen dan van tafel kunnen. Mocht dat zo zijn, dan is de komst van Gascoyne natuurlijk een gouden greep!
Maar goed, het blijft afwachten, want zelfs met Adrian Newey als ontwerpchef is een Ferrari-motor geen garantie voor succes..
En dan is de vraag in hoeverre RBR dit heeft voorzien. Oftewel of het ontwerp is gebouwd rondom Ferrari motoren of Renault motoren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:39 schreef Rory78 het volgende:
...maar wel in doorontwikkeling door Adrian Newey. Je hoeft niemand wijs te maken, dat hij hier totaal geen invloed op gehad heeft. Anyway, in 2007 komt de eerste volledige AN-RB aan de start en dan liggen in die auto n.a.w. Renault-blokken, want de Ferrari's zullen wel naar het 'Italiaanse' STR gaan, tenminste als 1 + 1 nog altijd 2 is...
En het 2006 chassis van Red Bull zal ook wel weer naar Toro Rosso gaan wat het voor Spyker nog moeilijker maakt om te concurreren met dat team. Het chassis waar Toro Rosso dit jaar mee rijdt is ook al een klapje beter dan het Midland chassis.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:39 schreef Rory78 het volgende:
...maar wel in doorontwikkeling door Adrian Newey. Je hoeft niemand wijs te maken, dat hij hier totaal geen invloed op gehad heeft. Anyway, in 2007 komt de eerste volledige AN-RB aan de start en dan liggen in die auto n.a.w. Renault-blokken, want de Ferrari's zullen wel naar het 'Italiaanse' STR gaan, tenminste als 1 + 1 nog altijd 2 is...
Ik weet haast wel zeker dat STR het RBR2006 chassis krijgt. SuperAugurken krijgen het Honda2006 chassis.quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:30 schreef kriele het volgende:
[..]
En het 2006 chassis van Red Bull zal ook wel weer naar Toro Rosso gaan wat het voor Spyker nog moeilijker maakt om te concurreren met dat team. Het chassis waar Toro Rosso dit jaar mee rijdt is ook al een klapje beter dan het Midland chassis.
Daarnaast denk ik dat Super Aguri volgend jaar ook veel beter voor de dag zal komen. Al dan niet met behulp van Honda.
Goed puntquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:26 schreef Rory78 het volgende:
Ik weet niet of we er zomaar vanuit mogen gaan dat die teams het chassis van hun grote broer gaan krijgen. Allereerst is zoiets pas vanaf 2008 toegestaan en bovendien; als dat werkelijk zo zou zijn: waarom zou Spyker dan geen kans maken om met het huidige Ferrari-chassis te gaan rijden?
bronquote:Ik zou mijn eigen jacht willen ontwerpen’’
Albers zou graag sneller tevreden zijn
12-10 - Christijan Albers staat te boek als een coureur die keihard werkt en niet snel tevreden is. Hij beseft dat dat af en toe irritant kan zijn. ,,Hopelijk komt er een dag waarop ik echt tevreden kan zijn.”
De Nederlandse coureur neemt het Spyker MF1-team (voorheen MF1 Racing) op sleeptouw en daarbij vallen soms, als het tegen zit of als er fouten worden gemaakt, wel eens harde woorden. Een positieve eigenschap, maar de 27-jarige coureur is van mening dat hij best eens sneller genoegen mag nemen met goede prestaties.
,,Zelfs als ik fantastisch rijd, als ik bijvoorbeeld een DTM-race win met tien seconden voorsprong, kan het voor mij nog beter. Dat gaat wat ver. Ik wil sneller met een positief gevoel terug kunnen kijken op mijn eigen prestaties”, reflecteert hij in de rubriek On the spot van ITV.
,,Bij mij moet het altijd beter. Ik wil altijd meer. Het zou fijn zijn als ik op een dag terug kijk en trots op mezelf kan zijn, maar ik heb dat nooit.” Albers is zich er van bewust dat hij af en toe te ver doordraaft. ,,Ik zou meer van de goede dingen moeten genieten. Men denkt vaak dat ik chagrijnig ben, maar dat is niet zo. Ik wil mezelf gewoon iedere dag verder verbeteren en er daarna weer een schepje bovenop doen.”
Ook werd Albers gevraagd over welk talent hij graag zou willen beschikken. ,,Ik zou jachten willen bouwen, want ik houd enorm van boten. Een kleine speedboot is alles wat ik nu heb, maar ik zou graag eens in mijn eigen boot willen varen.”
quote:Christijan en Liselore stappen in huwelijksbootje
Christijan Albers en Liselore Kooijman zijn zaterdag in het huwelijk getreden. Het bruidspaar zag er prachtig uit. Zaterdagavond was er een groot feest in het Westergasfabriek te Amsterdam, waarbij veel familieleden en vrienden aanwezig waren.
Familie, vrienden en het management wensen het stel veel geluk toe!
bronquote:Christijan Albers: "Ik was een soort stierenvechter"
Het team van Spyker MF1, voormalig Midland en volgend jaar Spyker F1, heeft een enerverend seizoen 2006 beleefd. Voorafgaand aan het seizoen waren de verwachtingen hooggespannen maar al vroeg in het seizoen merkte het team dat de achterstand op de voornaamste concurrent, dit jaar Scuderia Toro Rosso, niet kleiner was geworden.
Spyker MF1-coureur Christijan Albers voelde zich dit seizoen benadeeld. Het team van Scuderia Toro Rosso gebruikte gelimiteerde V10-motoren van Cosworth, terwijl Spyker het met de V8-motoren van Toyota moest doen. Albers verklaarde: “Stel je voor dat een voetbalteam met twaalf man op het veld zou verschijnen, terwijl er maar elf zijn toegestaan. De fans zouden het niet eens accepteren.” Over het mogelijke voordeel van de V10-motor zijn de meningen verdeeld.
Spyker MF1 heeft echter een opwaartse lijn laten zien gedurende het seizoen. Aan het einde van het seizoen kwam het team zelfs in de buurt van het team Red Bull Racing. Albers voegde toe: “Ik voelde me dit seizoen steeds meer een soort stierenvechter. Dat maakte dit seizoen leuker dan 2005.”
Albers is tevreden met zijn eigen prestaties maar het seizoen is inmiddels ten einde. Volgend jaar wordt de uitdaging alleen maar groter. In 2007 rijdt Albers voor een Nederlands team met Ferrari-motoren en met Mike Gascoyne als technisch directeur van het team.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |