quote:CONCERT AGENDA
DOORNROOSJE
Za 7 okt - The Black Keys
Do 12 okt - Johan
Di 24 okt - Thomas Dybdahl
Do 2 nov - Man Man
Zo 19 nov - Two Gallants
EFFENAAR
Di 29 aug - Eagles of Death Metal
Do 28 sep - Triggerfinger
Do 5 okt - The Veils
Do 12 okt - The Pipettes
Di 24 okt - Infadels
Zo 5 nov - Under Beyen
Do 23 nov - Damien Jurado
Vr 24 nov - Mando Diao
PARADISO
Ma 28 aug - Gnarls Barkley
Za 2 sep - Grizzly Bear
Do 7 sep - The Night of the Unexpected (o.a. Lee Ranaldo en DJ Olive)
Vr 8 sep - Bettie Serveert
Ma 11 sep - The Bottle Rockets
Wo 13 sep - Hot Chip + Tilly and the Wall
Za 16 sep - Infadels
Ma 18 sep - Badly Drawn Boy
Di 3 okt - Ryan Adams
Vr 6 okt - The Veils
Wo 11 okt - The Pipettes
Za 21 okt - Zoot Woman
Ma 23 okt - Mates of State
Wo 25 okt - Johan
Vr 27 okt - Thomas Dybdahl
Vr 3 nov - Cat Power
Ma 6 nov - Under Beyen
Za 11 nov - Sufjan Stevens
Ma 13 nov - Juliette & the Licks + Tapes n Tapes
Vr 17 nov - The Levellers
Za 18 nov - Two Gallants
Vr 24 + Za 25 nov - London Calling
MELKWEG
Do 7 sep - Ozark Henry
Ma 2 okt - The Datsuns
Vr 6 okt - The Black Keys
Zo 8 okt - Mogwai
Wo 18 okt - The Rapture
Di 31 okt - The Dears + Ron Sexsmith
ROTOWN
Vr 15 sep - Infadels
Za 23 sep - Amusement Parks on Fire
Za 7 okt - Kelley Stoltz
Wo 25 okt - Mocky
Do 26 okt - Thomas Dybdahl
Zo 5 nov - Man Man
Wo 8 nov - Under Beyen
VERA
Do 24 aug - T.Raumschmiere
Do 31 aug - The Chariot
Wo 6 sept - Johan
Do 7 sept - The Revs
Wo 13 sep - Cansei De Ser Sexy
Do 28 sep - A-Frames
Vr 6 okt - I Love You But I've Chosen Darkness
Do 12 okt - The Come On's
Vr 13 okt - The Pipettes
Za 21 okt - Persil
Wo 25 okt - Thomas Dybdahl
Za 28 okt - The Dears
TIVOLI OUDEGRACHT
Do 14 sep - Infadels
Wo 4 okt - The Veils
Do 5 okt - The Rapture
Wo 11 okt - Snow Patrol
Do 26 okt - Johan
Do 23 nov - Mando Diao + Yo La Tengo
Zo 3 dec - Kaisers Orchestra
TIVOLI DE HELLING
Za 23 sep - Triggerfinger
Zo 22 okt - Pere Ubu
MEZZ
Vr 6 okt - The Love Substitutes
Do 16 nov - The Levellers
NIGHTTOWN
Vr 15 sep - Infadels
Za 16 sep - Bazar Curieux festival
Do 5 okt - The Rapture
Vr 13 okt - Johan
Za 18 nov - The Levellers
013
Vr 8 sep - dEUS
Vr 22 sep - Johan
PAARD VAN TROJE
Za 26 aug - T.Raumschmiere
Za 18 nov - The Levellers
EKKO
Vr 1 sep - Zea + Persil + Suicidal Birds
Za 9 sep - The Revs
Vr 22 sep - Amusement Parks on Fire
Do 28 sep - We Vs. Death
Do 5 okt - Blood on the Wall
Vr 6 okt - Kelley Stoltz
Do 26 okt - Mocky
Vr 3 nov - Under Beyen
Za 25 nov - Damien Jurado
VLEERMUISHOLLEN
OCCII
De Nieuwe Anita
Amsterdam Underground Collective
Winston International
Ik vind ze wel leuk eigenlijk, alhoewel ik vermoed dat ze maar een beperkte houdbaarheidsdatum zullen hebben.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:29 schreef lienelien het volgende:
Wat vinden we hier van The Pipettes?
Blije Zooiquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:32 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nee, ik ook niet. Ik vind het helemaal niks. Blije zooi. En ik heb medestanders:
http://www.musicmeter.nl/album/52931
Érg laag..
En zoals iedereen weet is een stemming onder 23 mensen op een of andere site meteen een bindend oordeel over de kwaliteit van een plaat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:32 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Nee, ik ook niet. Ik vind het helemaal niks. Blije zooi. En ik heb medestanders:
http://www.musicmeter.nl/album/52931
Érg laag..
Yupquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En zoals iedereen weet is een stemming onder 23 mensen op een of andere site meteen een bindend oordeel over de kwaliteit van een plaat.
Voor Stars Are Blind, of voor haar tape-inc.-vriendje?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:25 schreef JelleS het volgende:
Ach, Paris Hilton kreeg 4 sterren van AMG. Smaken verschillen.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:01 schreef JelleS het volgende:
Jawel hoor, maar moet ik dan haha gaan typen? Ik geef gewoon even een linkje.
M'n collega vond het op Dolly Dots lijken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:29 schreef lienelien het volgende:
Wat vinden we hier van The Pipettes?
Dolly Dotsquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:41 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
M'n collega vond het op Dolly Dots lijken.![]()
Ik ben niet echt bekend met het ouvre van de Dolly Dots, maar ik durf Pipettes nu niet meer zo goed in het openbaar te luisteren.
Ik vind het zelf een leuke niets-aan-de-hand cd hoor.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:44 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dolly Dots![]()
Nee, zo erg is het niet![]()
Ik vind die cd van Stuart Staples, die MethodMich in userreviews tipte, erg goed. Als je van mooi gearrangeerde singer/songwriter muziek houdt dan moet je dat echt even checken.quote:
Die heb ik al eens geluisterd, maar te weinig nog (slechts 1 keer), dus ja... is wel een (herinnerings)tip.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:50 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vind die cd van Stuart Staples, die MethodMich in userreviews tipte, erg goed. Als je van mooi gearrangeerde singer/songwriter muziek houdt dan moet je dat echt even checken.
En "The Night of the Unexpected", met o.a. Lee Ranaldo en DJ Olive.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 07:43 schreef OMG het volgende:
In de concert agenda mist natuurlijk de show van Grizzly Bear op 2 september in Paradiso waar ik na de muziekmeet heen ga!
Inderdaad een fijne plaat, en de laatste Dears valt ook steeds beter op zijn plaatsquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:16 schreef -Dries- het volgende:
De nieuwe Decemberists mag er trouwens best wezen. Ow die zijn niet meer indie he, dus daar mogen we niet over praten
Lambchop vind ik ook een fijn album. Hidden Cameras zegt me niets. Ik zal eens op onderzoek uitgaan wat voor fijne muziek dat dan wel mag wezen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:15 schreef placebeau het volgende:
De nieuwe Lambchop en de nieuwe hidden cameras zijn geweldig. Vind ik.
Je vergeet een extra trekpleister voor de mannen:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:13 schreef lienelien het volgende:
*kuch, kuch*
May I present to you:
New Young Pony Club
Écht wel indie!![]()
Denk in de richting van heel opgewekte muziek.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:43 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Lambchop vind ik ook een fijn album. Hidden Cameras zegt me niets. Ik zal eens op onderzoek uitgaan wat voor fijne muziek dat dan wel mag wezen.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:34 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Je vergeet een extra trekpleister voor de mannen:
[afbeelding]
Als je dat meteen had laten zien dan had ik zeker 5 seconden eerder geklikt.
Helemaal bovenaan in MUZ staat een topic met een lijst van alle artiesten/band-topics, heel handig als je iets zoektquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:18 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Crane Wife vind ik erg leuk tot nu toe. Maar was er niet een Decemberists-topic? Kan 'm iig niet vinden.
edit: Oh, hij is al gekickt.
Die heb ik een paar maanden geleden eens genoemd en toen kende, dacht ik, alleen pfaf het... leuk bandje wel...quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:57 schreef OMG het volgende:
Margot & the Nuclear So and So's - Een band uit Indianapolis. Aangezien ik daar binnenkort heen ga moet ik daar maar eens een CD-tje van deze band zien te vinden.
Check!quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:57 schreef OMG het volgende:
Make it pop is inderdaad een geweldig creatieve combinatie van punk, noise, McLusky-achtige humor en freejazz (en ze lijken qua geluid ook wel als een creatievere, maar minder in-your-face versie van McLuskyquote:Op maandag 28 augustus 2006 10:04 schreef Z het volgende:
Op de luisterpaal staat een plaat van de Giddy Motors, daar was jij toch van gecharmeerd Grobbel? Ik kan me herinneren dat je ze een lange tijd geleden eens in je Top100 had staan ofzo.
Wat voor dag is dat?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:26 schreef Z het volgende:
6 oktober Casiotone For The Painfully Alone in de paradiso.
Hmm dan zal het wel niet lukken, ben ik bang.... Bovendien weet ik niet of ik Diaan wel mee krijgquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:30 schreef Z het volgende:
Een vrijdag.
Tja wij zitten met de afstand... En om er nou speciaal vrij voor te nemen.... Nee dat gaat me ook te ver...(dan liever naar Athene) En in het slechtste geval moet ik eerst uit Zwolle komen....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:35 schreef Z het volgende:
Mooie dag toch? Doorgaans staan dit soort bandjes maandag na 11-en geprogrammeerd.
Ik ken wel The Sound (wat een jaren '70/'80 postpunkbandje was), maar van The Sounds heb ik nog nooit gehoord. Behoorlijk pretentieuze bandnaam, in elk geval.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:12 schreef arucard het volgende:
Kent iemand The Sounds ? Ik ben niet echt een indie kenner maar volgens mij is het indie.
moest ik ook meteen aan denken jaquote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ken wel The Sound (wat een jaren '70/'80 postpunkbandje was)
http://www.last.fm/music/The+Soundsquote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:28 schreef cafca het volgende:
[..]
moest ik ook meteen aan denken ja
nog weer een new-wave-revival bandje dus? Ik weet niet of we daar wel op zitten te wachten, maar ik zal eens luisteren...
Of gewoon even op myspace kijken: http://www.myspace.com/thesoundsquote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:33 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
http://www.last.fm/music/The+Sounds
Kan je snel een paar fragmenten beluisteren.
Ik weet het... Ik stel een groot aantal "must buys" gewoon net zolang uit tot ik ze voor een enigszins redelijke prijs kan aanschaffen. Zo heb ik onlangs Chutes Too Narrow van The Shins pas aangeschaft, alhoewel het toch alweer een release was uit 2003; maar als je zo'n CD altijd voor 16+ euro geprijsd ziet staan dan geef ik m'n geld toch liever uit aan een andere CD die ik net zo graag wil hebben maar bijvoorbeeld slechts 10 of 12 euro kost.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:07 schreef hydraulix het volgende:
Zoveel leuke muziek, zo weinig geld![]()
"Best leuk", maar niet geweldig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Of gewoon even op myspace kijken: http://www.myspace.com/thesounds
Heeeeel FOK! is het nu aan tsjecken.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:12 schreef Grobbel het volgende:
Dit nummer draai ik al een maand lang met een zekere regelmaat, en dan is het des te opmerkelijk dat dit voor Yo La Tengo eigenlijk maar een tussendoortje was die pas recentelijk via hun website is uitgebracht. Erg mooi, compact en vrolijk nummer.
http://www.yolatengo.com/audio/yo_la_tengo_beanbag.mp3
quote:Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Vorige week gezien in Malmö, tussen duizenden zweden, en ik vond het best leukquote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:12 schreef arucard het volgende:
Kent iemand The Sounds ? Ik ben niet echt een indie kenner maar volgens mij is het indie.
Nog niet, maar daar ga jij mij vast bij helpen.quote:Op zondag 3 september 2006 22:25 schreef -Dries- het volgende:
Iemand de nieuwe mountain goats gehoord?
Ik weet niet waar je het over hebt :squote:Op zondag 3 september 2006 23:46 schreef JelleS het volgende:
[..]
Nog niet, maar daar ga jij mij vast bij helpen.
Leuke cd, alleen wel erg lange nummers allemaalquote:Op woensdag 6 september 2006 15:59 schreef Z het volgende:
Dan tip ik 'Brightblack Morning Light' nog even voor je volgende shopping spree. Soort van Shoegaze-Blues.
De rest van het optreden deed meer aan je onderschrift denken..quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:33 schreef nein het volgende:
stiekem is mew ook best wel heel leuk, te weinig gehoord..laatste 5 mins op lowlands gezien, kippevel. Nu weer kippevel bij t zelfde nummer op album...probeer de titel op mp3 terug te zoeken maar kan m zo niet vinden
Qua naam zeker... nog niks van geluisterd, maar het is zeker het plan om hier op korte termijn verandering in te brengen... Gary Lourisquote:Op vrijdag 8 september 2006 18:42 schreef methodmich het volgende:
Nog mensen die bekend zijn met Golden Smog trouwens?
Leuk hobbyprojectje van enkele grootheden.
quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:10 schreef de_man_in_beige het volgende:
Kijk eens aan wat ik zonet heb binnengehaald... wie weet wel de plaat van het jaar![]()
[afbeelding]
Joanna Newsom is terug!De officiële release is pas 14 november, maar "Ys" is blijkbaar al via de "andere kanalen" te vinden. Ik ben het album nu voor het eerst aan het beluisteren en het klinkt erg goed! "Ys" verschilt op enkele punten van "The Milk-eyed Mender": slechts 5 nummers (het kortste duurt 7'17") en de harp wordt aangevuld met andere instrumenten, vooral strijkers. Aan die arrangementen moet ik wel nog wat wennen, zeker bij de nummers die ik al kende. Van drie van de vijf nummers waren er nl al lang live-opnames te vinden op het web (Emily, Sawdust & Diamonds, Cosmia).
edit: ook "Only Skin" kende ik al, maar dan onder de werktitel "Suite of New Songs"
En Jeff Tweedy ook natuurlijkquote:Op vrijdag 8 september 2006 21:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Qua naam zeker... nog niks van geluisterd, maar het is zeker het plan om hier op korte termijn verandering in te brengen... Gary Louris![]()
Zó aanwezigquote:Zo 8 okt - Mogwai
Ik ken het probleemquote:Op zaterdag 9 september 2006 13:03 schreef nein het volgende:
Ben ik hier nou de enige wiens tenen krommen zodra Joanna Newsom wordt aangezet? Ik kan tegen veel rare stemmen..maar dit slaat alles!
Zoals Tool naar de andere wereld helpen. Al ben ik waarschijnlijk rancuneus omdat ik Ænima gewoon een kutplaat vind en ie echt veel te duur was geprijsd (was ook zo een beetje de druppel geweest qua woekerprijzen in de FRS, sindsdien ben ik een echte koopjesjager geworden).quote:Op maandag 11 september 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
Muziekbands/artiesten battle [part 2]
Best een leuk topic. Ook Grobbel en Daisy Duke zijn er al actief, maar de andere indiehelden van hier moeten er toch ook best wat leuks in kunnen doen.
http://predictfork.blogspot.com/ -> Grappig blogje dat pitchforkcijfers probeert te voorspellen.quote:Op maandag 11 september 2006 22:55 schreef de_man_in_beige het volgende:
Het inzetten op de Pitchfork score kan beginnen. Ik ga voor 9.4!
Ben wel benieuwd, maar een hele plaat lang Of Montreal houd ik meestal niet vol. Hun laatste (?) EP daarentegen was erg goed (Coquelicot Asleep in the Poppies: A Variety of Whimsical Verse)quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:42 schreef thijsdetweede het volgende:
Mensen hier die gelukkig worden van een nieuw of montreal album? 23 januari is er alweer een nieuwe.
I'll be there. Ben benieuwd hoe Now&Wow als concertzaal gaat functioneren.quote:Op maandag 11 september 2006 17:36 schreef spacemangraig het volgende:
Ik zag net op Pitchfork dat Liars a.s. zaterdag op Bazar Curieux in Rotterdam spelen.. Leek me wel een aanrader. Helaas kan ik zelf niet.
Ahjawel. 't Valt alleen in het straatje Maxïmo Park, Franz Ferdinand, The Killers. De populaire, commercieel succes hebbende indie. Of sluit dit elkaar weer uit?quote:Op woensdag 13 september 2006 11:07 schreef Spec87 het volgende:
ff een vraagje. Is Boy Kill Boy nou indie of niet? er is nog geen topic over, het is niet heel bekend, en het komt op london calling.
Integendeel, bij Pitchfork zijn ze juist gek op dergelijke freakfolk. Ik verwacht zelf een 8.3 of hoger.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:
En Pitchfork lijkt me op de één of andere manier niet echt Joanna Newsom-fähig, al kan ik me vergissen. Zal wel krap aan een vijfje worden en dan weten wij dat het goed zit.
dat heb ik ook idd. neemt niet weg dat ik het wel erg leuke muziek vind, het kan alleen geen hele plaat dragen imo.quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:29 schreef Z het volgende:
Ben wel benieuwd, maar een hele plaat lang Of Montreal houd ik meestal niet vol.
ben ik het wel mee eens. soms gaat het wel, maar na een paar nummers kan het behoorlijk irriteren.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:03 schreef nein het volgende:
Ben ik hier nou de enige wiens tenen krommen zodra Joanna Newsom wordt aangezet? Ik kan tegen veel rare stemmen..maar dit slaat alles!
Ik ben nu naar die nieuwe plaat aan het luisteren, en ik vind haar stemgeluid beter te behappen dan op haar oudere werk. Ergens wel vergelijkbaar met dat van Björk, eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:03 schreef nein het volgende:
Noah's Ark van CocoRosie kreeg anders een erg lage beoordeling.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:31 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Integendeel, bij Pitchfork zijn ze juist gek op dergelijke freakfolk. Ik verwacht zelf een 8.3 of hoger.
En Boy Kill Boy past qua aalgladde productie in ieder geval wel in hetzelfde rijtje als The Killers - en helaas ook wat de kwaliteit van hun output betreft (een paar sterke singles en een verder weinig interessant eerste album).
Ik heb 'm gisteren gehaald. Erg mooie plaat, erg gevarieerd ook, soms alleen zo gevarieerd dat er een paar missers op staan inderdaad, zoals het erg flauwe en puberale Hurricane.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die Golden Smog plaat is toch wel erg leuk hoor. Gouden combinatie, Jeff Tweedy en Gary Louris. Jammer genoeg zijn de meeste songs waarop ze niet samen zijn te horen dan weer wat minder, maar voor die paar pareltjes is het al de moeite waard.
Bijna te briljantquote:Op woensdag 13 september 2006 17:27 schreef Z het volgende:
Young Folks is inderdaad een briljant liedje.
Ja... Ik herinner mij dat ze toen een goede, maar niet echt opvallend hoge score kreeg, maar op het einde van het jaar wel in de top-10 van hun lijstje stond, hoger dan enkele platen die ze tijdens het jaar een veel betere score hadden gegeven.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:40 schreef Grobbel het volgende:
Mich, de vorige Joanna Newsom plaat kreeg in ieder geval ook een 8 van Pitchfork:
http://www.pitchforkmedia(...)_The_MilkEyed_Mender
Jep.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:28 schreef methodmich het volgende:
Wie deed dan de review op de FP? Pink_Floyd??
Houden zoquote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Lieke_K het volgende:
Psapp heeft geen eigen topic als ik het goed heb...
Er komen hier verder nauwlijks vrouwen.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Lieke_K het volgende:
En dat nummer van hen wat gebruikt wordt bij Grey's Anatomy (ik had de link nog niet eens gelegd, maar las dat dat van hen is) staat op geen van beide
Wist niet eens van het bestaan af, zal met één tsjecken!quote:Op donderdag 21 september 2006 16:32 schreef Imaginary_Friend het volgende:
heeft iemand de nieuwe Magnolia Electric Co. al gehoord? Meningen?
Erg sterk! Wel veel te kort, maar schitterende nummers met een heerlijke combi tussen up-tempo alt.country, folk, en singer-songwriter-pop.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:32 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Ik ben er toch vrij regelmatigquote:Op donderdag 21 september 2006 16:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Er komen hier verder nauwlijks vrouwen.
Grapje, moet ze maar niet over vrouwen-soaps gaan beginnen hier.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik ben er toch vrij regelmatig![]()
Het ging over Psappquote:Op donderdag 21 september 2006 17:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Grapje, moet ze maar niet over vrouwen-soaps gaan beginnen hier.
Het is leuk zei ik toch!!quote:Op donderdag 21 september 2006 18:33 schreef Lieke_K het volgende:
Mja. Het is toch indie? Is het eindelijk eens een keer indie, is het weer niet goed.
Kijk, nog een fan!quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:02 schreef methodmich het volgende:
JelleS was ook wel fan van Fionn Regan toch?
Erg fijne plaat is dat.
Oké, ik vatte 'wel geinig' verkeerd op.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:57 schreef pfaf het volgende:
Het is leuk zei ik toch!!
Ik zeg alleen dat je het antwoord op je vraag over die soap hier waarschijnlijk niet zal krijgen.
Da's Jason Molina toch ook? Ik ben al die namen van hem een beetje kwijt.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:32 schreef Imaginary_Friend het volgende:
Mij ook...quote:Op donderdag 21 september 2006 19:04 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Jullie stellen me diep teleur!![]()
2e album kwam pas in mei uit, dus nog geen 3e album.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:04 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Maar ik dacht juist: als íemand weet of ze een derde album hebben, dan bevindt diegene zich hier.
Jullie stellen me diep teleur!![]()
Jaquote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Lieke_K het volgende:
Psapp heeft geen eigen topic als ik het goed heb... Vandaar kom ik hier![]()
Echt super die nummers. Ze hebben 2 albums, klopt dat?
Cosy In The Rocket bedoel je neem ik aan? Nee, die staat niet op die albums. Denk niet dat het er speciaal voor geschreven is maar dat de makers het gewoon gekozen hebben als theme nadat het al gemaakt was waarna Psapp blijkbaar heeft besloten om het niet op het laatste album te zetten.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:45 schreef Lieke_K het volgende:
En dat nummer van hen wat gebruikt wordt bij Grey's Anatomy (ik had de link nog niet eens gelegd, maar las dat dat van hen is) staat op geen van beide? Is dat speciaal daarvoor geschreven of hangt er nog ergens een derde album rond?
Heb je die zelf, of moet ik ff helpen?quote:Op donderdag 21 september 2006 22:33 schreef Lieke_K het volgende:
Inderdaad, dat nummer bedoel ik. Oké, dankjewel!
Modjes!!!quote:Op donderdag 21 september 2006 22:33 schreef lienelien het volgende:
[..]
Heb je die zelf, of moet ik ff helpen?
Muffig! Dit is de hipste place on fok!!! We make or break the hypes!quote:Op donderdag 21 september 2006 23:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja die komen hier in dit muffige hol![]()
Ik dan héquote:Op donderdag 21 september 2006 23:01 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Muffig! Dit is de hipste place on fok!!! We make or break the hypes!
yep, ook bekend van Songs:Ohia en legio andere projecten.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Da's Jason Molina toch ook? Ik ben al die namen van hem een beetje kwijt.
Met afstand de beste plaat van Songs: Ohia is trouwens The Lioness.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:38 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
yep, ook bekend van Songs:Ohia en legio andere projecten.
pfaf: klinkt goed! ga hem binnenkort ook beluisteren, enkele recensies hebben me aardig nieuwsgierig gemaakt intussen![]()
Beter nog dan Axxes & Ace?quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Met afstand de beste plaat van Songs: Ohia is trouwens The Lioness.![]()
Axxes & Ace is ook erg goed, maar the Lioness is wat mij betreft nog beter. Opener The Black Crow alleen al.quote:Op vrijdag 22 september 2006 07:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Beter nog dan Axxes & Ace?
Nog een album op mijn "moet nog hebben" lijstje dus....![]()
Thanks, ik ga denk ik Red Sparowes eens proberen. Voor Mogwai, Explosions in the Sky en Sigur Ros heb ik ook een zwak.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:39 schreef pfaf het volgende:
Klinkt op het eerste gehoor wel aardig cafca!
2 erg toffe albums:
Red Sparowes - Every Red Heart Shines Toward the Red Sun
&
Monster Movie - All Lost
Vooral de eerste is voor post-rock liefhebbers een heerlijke plaat, alleen de tracklist is er weer een om de vingers bij af te likken.
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)quote:Op maandag 25 september 2006 01:53 schreef MadScientist het volgende:
goed, ik zag zo'n nummer voorbij komen bij MTV Brand New (jaja), en het was echt heel cool en de clip was ook briljant. Young Folks van Peter Bjorn and John. Echt zoiets waarvan je in het begin niet weet wat je ermee aan moet maar het is wel erg tof.
quote:Op maandag 25 september 2006 14:25 schreef Corsnor het volgende:
Iemand bekend met Peter Bjorn and John? Nieuwe cd (Writers Block) is goed geniaal. Single Young Folks komt wel eens voorbij op MTV.
Anders lees je het topic even door....quote:Op maandag 25 september 2006 14:25 schreef Corsnor het volgende:
Iemand bekend met Peter Bjorn and John? Nieuwe cd (Writers Block) is goed geniaal. Single Young Folks komt wel eens voorbij op MTV.
hey ik had er nog op gezocht maar kon niets van vinden met de foksearch...quote:Op maandag 25 september 2006 09:26 schreef Z het volgende:
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Briljant nummer inderdaad.
Dat is 'tie al meer dan een maand.quote:Op woensdag 27 september 2006 02:10 schreef _dirkjan_ het volgende:
De nieuwe Decemberists is uitgelekt op de welbekende plekken, en oh wat klinkt ie heerlijk!
quote:Op woensdag 27 september 2006 00:15 schreef bigshadow het volgende:
Rocky Votolato (Makers)
Goeie keuze, Camera Obscura is een topalbum! Ik ga vrijdag weer eens langs. Heb al wat op het oog.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:15 schreef bigshadow het volgende:
Leuk dagje gehad in de velvet, als nieuwe plaat My brightest Diamond meegenomen, alleen al voor het openingsnummerDaarnaast uit de bakken Clor (voor een m8), Camera Obscura (underachievers), Rocky Votolato (Makers) en The Chalets (Ranja bandje!!) meegenomen, een mooie oogst!
Ja, die hoorde ik vandaag ook, bleef de hele tijd in me kop zitten... vet!quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:22 schreef methodmich het volgende:
Wel grappig, een man ging een CD luisteren. Je hoorde door de koptelefoon het fluitje van Peter, Bjorn and John....
Mwah, misschien ligt het ook aan mijn stemming van de laatste weken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 19:32 schreef JelleS het volgende:
Niet verwacht dat je The Pipettes zou halen. Nu heb ik ook Pull Shapes tig keer achter elkaar beluisterd, maar verder dan dat kwam ik eigenlijk niet. Na zo'n verdomd leuk catchy nummer is de rest maar wat flauwtjes.
Och, MM is verliefdquote:Op vrijdag 29 september 2006 20:16 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, misschien ligt het ook aan mijn stemming van de laatste weken.
In Friesland of in Scandinavië?quote:Op zaterdag 30 september 2006 01:17 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Och, MM is verliefdTijd om een plaatje op te nemen in het hoge noorden met veel strijkers
![]()
Weet niet of ze dat kan.... Het is allemaal zo pril beste thijs....quote:Op zaterdag 30 september 2006 11:28 schreef thijsdetweede het volgende:
Je bent verliefd op iemand die niet kan strijken, begrijp ik?
Dat is echt meer dan geniaal.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:39 schreef Z het volgende:
De pitchforkreview van de nieuwe plaat van Jet (NSFW)
http://pitchforkmedia.com(...)w/38853/Jet_Shine_On
![]()
Whaaaa!!!!quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:39 schreef Z het volgende:
![]()
Bwhahahahah XDquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:39 schreef Z het volgende:
![]()
quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:39 schreef Z het volgende:
![]()
Idd, het klinkt eerder als een zeer positieve omschrijving!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:46 schreef methodmich het volgende:
Klinkt niet als een slechte omschrijving Tom_Tom-!!!
Help me, waar ken ik die cd-hoes van!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:56 schreef cafca het volgende:
Mensen, het nieuwe album van Robyn Hitchcock is geweldig!
Ik heb hem nu een keer of 10 gehoord, en hij wordt steeds mooier.
Beetje een mix van REM, Soft Boys, Syd Barrett-Pink Floyd en Robyn's beste jaren 80 werk.
Kijk en luister:
http://www.myspace.com/robynhitchcock
Ook een leuk interview op:
http://www.bullz-eye.com/(...)/robyn_hitchcock.htm
Over Jarvis Cocker gesproken... die schijnt ook weer in de weer te zijn met liedjes opnemen. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:35 schreef nein het volgende:
Ben momenteel helemaal verslaafd aan "the song that we sing" van Charlotte Gainsbourg. Franse actrice/zangeres die samen met de heren van Air, Jarvis Cocker en Nigel Godrich (producer van oa ok computer) een album heeft gemaakt (wat 5.55 heet). Ik vind het eigenlijk een nieuwe air cd maar nu met een gewone zangeres
Junior boys! jaa!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:00 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik begin eindelijk die cd van Guilemots een beetje te waarderen. Tot nu toe niet veel aandacht aan besteed, maar dat volle orkestrale geluid trekt me wel.
Als tegenhanger vind ik de cd van Junior Boys ook erg goed. Heel minimalistisch, maar toch ook met een zekere soul. De openingstrack Double Shadow is echt geweldig. Ontzettend glad, maar toch ook erg spannend. Voetjes van de vloer!
Ik had hem al gepost in "laatst gekochte CD's", maar verder weet ik het niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Help me, waar ken ik die cd-hoes van!
De nummers doen me niet heel echt veel overigens.
Klinkt interessant, ik zal er eens naar gaan luisteren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:35 schreef nein het volgende:
Ben momenteel helemaal verslaafd aan "the song that we sing" van Charlotte Gainsbourg. Franse actrice/zangeres die samen met de heren van Air, Jarvis Cocker en Nigel Godrich (producer van oa ok computer) een album heeft gemaakt (wat 5.55 heet). Ik vind het eigenlijk een nieuwe air cd maar nu met een gewone zangeres
Cool, the Howling Bells. Die hebben dit jaar ook al drie best goede singles uitgebracht (Low Happening, Blessed Night en Setting Sun).quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:35 schreef methodmich het volgende:
Meer een terugkeer naar zijn oudere werk toch, van Sparklehorse? Klinkt wel interessant.
Ook best interessant: MUZ user-reviews deel 3
Aparte nieuwe look heeft ie..quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:01 schreef de_man_in_beige het volgende:
Podcast Patrick Wolf (deel 1 van 5):
...een interview en een nieuw nummer
PS: de interviewster is een irritante trut![]()
![]()
Over het algemeen worden bij alle singles een clip gemaakt. Stel dat een nummer aanslaat, wordt opgepikt, whatever en dat men daarom een nieuwere duurdere clip gaat maken vind ik dat wel een beetje Sell-out. Maar dat is vaak voor mij ook meer een charme kwestie, niemand kan het een band kwalijk nemen als ze geld willen verdienen met hun songs. Wel als die songs daardoor minder leuk/toegankelijker/commercieler worden. Snap je?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:25 schreef Numbie het volgende:
Ik heb ook een vraagje aan alle indie-lliefhebbers-allesweters on here. Meer een discussie-vraag eigenlijk: Vinden jullie dat een indie-artiest een sell-out wordt zodra deze videoclips gaat maken (geheel onafhankelijk van platenmaatschappij)?
Eens!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:42 schreef bigshadow het volgende:
Maar Coldplay ging daarna een veel toegankelijkere richting op, en dat bracht hen veel meer succes (Clocks etc), maar die songs zijn veel minder leuk. Een afgevlakte versie van het eerdere materiaal. In zo'n geval vind ik het kwalijk dat de kwaliteit af neemt.
Tsja, ik denk dat een platenmaatschappij daar mede verantwoordelijk voor is. Nogmaals, money makes the world go round. De Death cab for cutie van nu is ook milder dan het eerdere werk, en hoewel Plans in het verlengde ligt van transatlanticism (een sterker album vind ik) is het nu net wel even met die gepolijste edgequote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:15 schreef Numbie het volgende:
Ok, maar denk je dat dat een richting is die door de band zelf gekozen is? Of is dat de schuld van de platenmaatschappij? Hoor je ook erg veel namelijk; met Death Cab zou hetzelfde zijn gebeurd; terwijl ik Plans een logisch vervolg vond op Transatlanticism...
Wie, wat, waar?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:01 schreef peaceman het volgende:
Eens!
Om over X&Y maar te zwijgen he?!![]()
quote:
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:50 schreef bigshadow het volgende:
Mag ik hem daarna ook weggeven? Dan hebben we een deal![]()
Ik denk dat veel mensen die klagen over sell-outs stiekem een beetje gefrustreerd zijn dat dat ene speciale bandje niet meer speciaal is. Probleem is dat ze dat nooit toegeven, maar altijd vage verhalen over commerciele vervlakking gaan ophangen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:25 schreef Numbie het volgende:
Ik heb ook een vraagje aan alle indie-lliefhebbers-allesweters on here. Meer een discussie-vraag eigenlijk: Vinden jullie dat een indie-artiest een sell-out wordt zodra deze videoclips gaat maken (geheel onafhankelijk van platenmaatschappij)?
Tof, ik zal je er over laten slapen, misschien heb je hem toch liever zelf!quote:
Maar als een indiebandje populair wordt kun je zeggen: Ik was de hype voor!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen die klagen over sell-outs stiekem een beetje gefrustreerd zijn dat dat ene speciale bandje niet meer speciaal is. Probleem is dat ze dat nooit toegeven, maar altijd vage verhalen over commerciele vervlakking gaan ophangen.
Ikzelf heb er geen enkele moeite mee om het toe te geven trouwens, een band is stukken leuker als jij tot dat besloten groepje hoort dat ze kent.
Het geluid van een band is altijd afhankelijk van een aantal invloeden, en die platenmaatschappij met een grote zak geld zal daar ongetwijfeld éém van zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:15 schreef Numbie het volgende:
Ok, maar denk je dat dat een richting is die door de band zelf gekozen is? Of is dat de schuld van de platenmaatschappij? Hoor je ook erg veel namelijk; met Death Cab zou hetzelfde zijn gebeurd; terwijl ik Plans een logisch vervolg vond op Transatlanticism...
Vind ik een goede opmerkingquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 07:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Het geluid van een band is altijd afhankelijk van een aantal invloeden, en die platenmaatschappij met een grote zak geld zal daar ongetwijfeld één van zijn.
Een grote platenmaatschappij zal een band altijd in die richting willen duwen waar ze een zo groot mogelijk publiek bereiken.
De mate van Sell-out is in mijn ogen dan ook in hoeverre een band zich in die richting laat duwen, ongeacht platenmaatschappij, clips, of wat dan ook.
Dus: hoeveel laat een band zijn geluid bepalen door de platenmaatschappij?
mja, dat is wel goed omschreven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 07:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Het geluid van een band is altijd afhankelijk van een aantal invloeden, en die platenmaatschappij met een grote zak geld zal daar ongetwijfeld éém van zijn.
Een grote platenmaatschappij zal een band altijd in die richting willen duwen waar ze een zo groot mogelijk publiek bereiken.
De mate van Sell-out is in mijn ogen dan ook in hoeverre een band zich in die richting laat duwen, ongeacht platenmaatschappij, clips, of wat dan ook.
Dus: hoeveel laat een band zijn geluid bepalen door de platenmaatschappij?
Iemand riep dat idd; ik was het daar niet mee eens, maar was wel benieuwd naar hoe de meningen hierover verdeeld waren hierquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:05 schreef bigshadow het volgende:
Maar iemand van je vrienden riep dat DCFC sell-outs waren, aan de hoogste boom moesten worden opgehangen omdat ze het clubcircuit hebben verraden om keirijk te worden?![]()
En jij was het daar niet mee eens dan!
Lol, zit die link nog steeds in me sig.. ik ben al een jaar niet op last.fm geweestquote:Op donderdag 12 oktober 2006 21:43 schreef placebeau het volgende:
[..]
Leuke buren heb je op last.fm [afbeelding]
Das meer de alt. country richting zeker?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:03 schreef methodmich het volgende:
En de soloplaat van Tim O'Reagan, lid van The Jayhawks. Die moet het nog gaan maken, dus voorlopig is ie nog knetterindie.
Ja, singer / songwriter achtig met een countrytintje.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:24 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Das meer de alt. country richting zeker?
Maar het blijft indie, dus het past wel degelijk in dit topicquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, singer / songwriter achtig met een countrytintje.
Staat nu trouwens op de luisterpaal!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:03 schreef methodmich het volgende:
Verder die verzameling rarities van Bright Eyes meegepikt, daar kan je natuurlijk nooit enig commercieel winstbejag in ontdekken.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:13 schreef methodmich het volgende:
Ligt qua niveau ongeveer op het niveau van zijn composities op Rainy Day Music. Dus als die je aanspreken, dan is het een tip!
quote:1,5 jaar terug schreef pfaf in z'n Rainy Day Music recensie:
Opvallend is dat de nummers geschreven door andere bandleden, ( bassist Perlman en drummer O Reagen) een beetje buiten de boot vallen. Het flauwe Don’t let the world get in your way en saaie Will I see you in heaven worden echter meteen weer opgevolgd door toppers als Come to the River en Stumbeling through the dark, waardoor ze slechts kleine smetjes op een verder zeer geslaagd album zijn.
Yupz, maar er staat ook bassist Perlman bij.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:29 schreef methodmich het volgende:
Zonde man. Maar was niet juist Tampa To Tulsa van Tim?
Ga em ook maar halen dan denk ik. Ooit ontdekt via een Belgisch meisje op soulseek, maar voor de rest ook nooit iets over gelezen. Wat erg zonde is natuurlijk, ze verdienen het zeker.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:30 schreef methodmich het volgende:
Een beetje een kruising tussen het rauwere You Kill Me en de wat melodieuzere EP en titelloze plaat van daarvoor. Klinkt wel als een plaat die ik vermoedelijk veel ga draaien de komende tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |