abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:39:49 #1
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39108268

The Pipettes

Dat de muziekwereld om de zoveel jaar in herhaling valt zal voor niemand een verrassing zijn, en de hele 60s girl group retro-gedoe is ook al veel vaker gedaan. Maar als het songmateriaal gewoon in orde is en dat retrogevoel ook op een goede manier wordt overgebracht (compleet met de lullige kledingstijl en dito dansjes), dan kan zoiets toch ineens weer precies op zijn plaats klinken binnen de huidige tijdsgeest.
Op 17 juli zal pas het eerste album van dit damestrio uitkomen (genaamd We are the Pipettes), maar met de vooruitgesnelde single "Pull Shapes" zijn ze langzamerhand al vele muziekliefhebbers voor zich aan het winnen. Een gimmickband die maar hooguit 1 album lang interessant blijft? Wellicht. Maar dat neemt niet weg dat ze voor nu onherroepelijk catchy zijn en vooralsnog naar meer smaken!

De video van "Pull Shapes" kan hier worden gedownload of je kunt 'm op Youtube bekijken. De video voor "Your kisses are wasted on me" is hier te bekijken.

Verder kun je op hun Myspace pagina 4 tracks van ze beluisteren, waaronder "Pull Shapes".
pi_39109062
Jaaaaaa ! . The Pipettes ! .

Nou ben ik zelf ook van de pony en de sixtiesjurkjes, maar dit is gewoon briljant gedaan. Niet dat halfzachte laffe stippenwerk waar elke emotioneel gehandicapte puber tegenwoordig in rondloopt. En de muziek ! Ik word er zo verdomde vrolijk van. Lekker meezingen. .

. "Your kisses are wasted on me." .

Ik klink zelf nu vast ook heel huppelig en labiel, maar goed.
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:45:59 #3
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39110562
Flinterdunne pure pop, en rete-aanstekelijk! Persoonlijk heb ik er vrij weinig mee, het is mij allemaal net iets te 'bedacht', maar desondanks zit het allemaal wel vrij goed in elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaisyDuke op 22-06-2006 18:16:52 (typo) ]
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39113854
Die met dat bruine haar is leuk!
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:20:55 #5
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_39114323
Aaaaaaah, heerlijk veilige, retro-voor-de-retro formulepop met huppelende polkadotjes.

Afgrijselijk....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_39114431
Als ik nou originele 60s bandjes wil luisteren van dit soort, wat is dan een aanradert ?
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:29:09 #7
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39114561
The Ronettes of natuurlijk The Supremes. Vooral naar die laatste hebben de drie meisjes uit Brighton goed geluisterd.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39117167
Rose bedoelde ik.

donderdag 22 juni 2006 @ 17:29:38 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39118110
Ik heb alleen 'Pull Shapes' gezien en gehoord, maar het laat me eigenlijk volkomen koud. Het lijkt wel bijna een parodie, met echt een compleet uitgekauwd 13 in een dozijn accoordenschema. Bijna formulewerk.

Nou ja, zal nog eens naar de rest luisteren, maar voorlopig is het imo weer 'much ado about nothing'.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_39121516
Het was erg vrolijk en aanstekelijk op London Calling Koninginnedag dit jaar.

Leuke dames, leuke dansjes, leuke liedjes. .
pi_39122330
Erg catchy inderdaad, ik had ze al vaker gehoord maar het doet me erg weinig Wel leuke dames
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_39173320
Ja had ze ook live gezien op London Calling, maar vond de muziek een beetje zwakjes. Wel grappig dat ze van die typische jaren '60 dansjes erbij doen
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:52:09 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39773015
Interview op 3voor12:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=29094848

Tot voor kort dacht je aan concepten in combinatie met popmuziek aan de Backstreet Boys, Take That of The Spice Girls als het meiden betrof. Een door een masterbrein bij elkaar geraapt groepje zangeressen, die gekneed worden om de top 40 te bestormen. In de jaren vijftig gebeurde dat natuurlijk ook al met groepen als The Shangri-La's. Bij de Pipettes is het niet veel anders. Iemand bracht ze bij elkaar met een vastomlijnd plan. Alleen de uitwerking is even iets anders. Of het resultaat de hitlijsten gaat bestormen moeten we nog even afwachten.

Gitarist van The Pipettes, genaamd Monster Bobby, was op het idee gekomen een moderne popgroep te beginnen. Maar wel een groep die het geluid van de jaren zestig, en dan vooral waar Phil Spector beroemd mee geworden was, hoog in het vaandel had. Dat werden The Pipettes. Maar de zangeressen die het eindelijk zijn gaan doen, bleken een eigen mening te hebben. En zo had het concept opeens veel weg van een gewone band. "Ik denk niet dat Bobby er op gerekend had dat we allemaal van die sterke meningen hadden", zegt Rose giechelend.

"Het maakt het juist interessant dat we normaal gesproken waarschijnlijk niet snel met elkaar muziek zouden zijn gaan maken", aldus Gwenno. "We hebben allemaal een andere achtergrond, maar we hebben een doel en dat is popnummers maken." Rose speelde in haar eentje gitaar op haar kamer toen ze nog studeerde. Gwenno acteerde en zong in het Welsh, waar ze vandaan komt. Maar ze toerde bijvoorbeeld ook met Lords of The Dance. Becki speelde vroeger in musicals en houdt van bands als Sleater-Kinney.

"The Pipettes is een concept en een idee om de muziekhistorie op een moderne manier te benaderen en er naar te refereren", probeert Gwenno filosofisch te verklaren. Ze snapt dan ook niet waarom iedereen maar met die term retro aan komt zetten. "Niemand noemt The Arctic Monkeys of The Libertines retro en er is niets aan ze wat nog niet eerder gedaan is." Rose valt haar bij: "Het enige dat je over onze muziek kunt zeggen is dat het popmuziek is. Maar ons album klinkt niet als een oud album, het klinkt als een album dat in 2006 gemaakt is."
pi_39846787
Ik vind ze echt steeds leuker worden. Het ultieme album voor de zomer is het in ieder geval al wel. .

En de clip van Pull Shapes is echt te leuk. Als je niet al blij werd van het nummer, word je wel blij van de clip.
pi_39847177
Klinkt leuk.

Wel een beetje jammer; ik zat een paar jaar geleden oude platen van Phil Spector en Sonny & Cher te luisteren en zei tegen een vriend van me dat zulke muziek over een paar jaar weer big gaat worden. Had ik het zelf nu maar gemaakt.
pi_39864403
Ik vind ze stiekem leuk!
pi_39871037
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind ze stiekem leuk!
Ik vind ze niet eens stiekem leuk maar gewoon openlijk! Gister bij Sounds geweest maar daar hadden ze hem nog niet, in NL pas op 14 augustus.
  zondag 16 juli 2006 @ 11:02:37 #18
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39871166
Ja, 14 augustus pas. Doen ze ook nog een zelfstandig optreden in Nederland eigenlijk? Ik zou graag de danspasjes eens live zien.

Overigens heb ik de CD nu wel gedownload, maar kan ik B-kantjes nergens vinden en die wil ik ook wel eens beluisteren.

"Pulls Shapes!"
pi_39871220
quote:
Het debuutalbum, We Are The Pipettes, komt 14 augustus. Je kunt The Pipettes 18 augustus live gaan bekijken op Pukkelpop en in het najaar in het Nederlandse clubcircuit.
  zondag 16 juli 2006 @ 11:21:08 #20
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39871467
Cool. Als het een beetje behoorlijk geprijsd is ga ik wel kijken. En danspasjes leren. En verliefd zijn.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:04:28 #21
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40943910
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind ze stiekem leuk!
Ik dus ook. Kwam het album bij toeval tegen bij een recensie in de Revu en was wel benieuwd. Het is erg fout maar je wordt er zo lekker vrolijk van. Vooral Pull shapes en Dirty mind springen er uit.
pi_40946157
Vandaag de CD gekocht bij Sounds in Rotterdam.

Er staat ook een bonustrack op: Really That Bad. Doet me ook weer enorm aan een oud liedje denken, maar ik weet bij God niet welke.
pi_40973670
Vriend van me smste vanaf Pukkelpop dat the Pipettes erg tof waren geweest.

Ze schijnen trouwens deze herfst in Paradiso te komen.
pi_40973839
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:24 schreef AudreyHepburn het volgende:

Ze schijnen trouwens deze herfst in Paradiso te komen.
Jep! Woensdag 11 oktober. De kaarten zijn vandaag in de verkoop gegaan en retegoedkoop. Ik ga!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:58:09 #25
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40976201
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:30 schreef MadGuy het volgende:
Jep! Woensdag 11 oktober. De kaarten zijn vandaag in de verkoop gegaan en retegoedkoop. Ik ga!
Bedankt voor de tip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')