quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik was aan het editten loissnelle jelle
Met hoeveel weken is jullie kleine geboren? En een extra echo, waarom dat?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:51 schreef _evenstar_ het volgende:
DD: hier ook eentje die met 40 weken nog gedraaid is en uit de bekken geschoten.
Als ze geen extra echo oid gehad heeft zou ik het wel vragen. Al is het maar voor de zekerheid.
Ik sliep al dagen niet en 2e kerstdag precies 40 weken zoveel pijn dat de verloskundige kwam, en bleek ze uit de bekken geschoten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:39 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Met hoeveel weken is jullie kleine geboren? En een extra echo, waarom dat?
Ze is al een tijd niet meer geweest en gaf de laatste keer ook al aan dat ze er wel uit mocht, uit het lijstje. Dat heb ik nu dan maar gedaan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:13 schreef linda856763 het volgende:
zouden we nog wat van Blupje horen? Ze is hier al even niet meer geweest geloof ik
Vreemd. Hij laad bij mij alles. Ik heb dan ook alle reacties op 1 pagina staan maar heb wel alles kunnen lezen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:46 schreef chacama het volgende:
Waarom is het zo dat als ik Z&G 232 open ik maar 2 bladzijdes krijg en niet het einde kan lezen.....?????
Oh en de naam voor het broertje van Maria.....ik heb er lang en hard over nagedacht, maar kan er echt niet op komen..... dus Wolfje...surprise me!! Het wordt in elk geval geen Gregor....
Tot zover mijn zeer onnuttige bijdrage.....
Hahaha. Ik zal eens kijken of er nog ruimte op de FOKserver isquote:
Hmm...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:41 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik sliep al dagen niet en 2e kerstdag precies 40 weken zoveel pijn dat de verloskundige kwam, en bleek ze uit de bekken geschoten.
Ik zou de volgende dag bij weer geen slaap ivm oververmoeidheid een controle in het zkh krijgen ivm slaap medicatie.
Bij de echo bleek ze ineens in stuit te zijn gedraaid.. vandaar beter een echo vragen als dan dat jullie voor een verrasing komen te staan met de bevalling![]()
ze is met 40 weken 5 dagen gebeoren met een KS![]()
Maar ik neem aan dat de Vk dat zelf ook wel snapt dat jij je niet zo goed kan ontspannen. Ik heb het ook hoor. Ik hou niet zo van dat gefrunnik aan mijn lijfquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:56 schreef ik80 het volgende:
Net weer bij de VK geweest, jeetje heb geloof ik een voorbeeldige zwangerschap. Ze ligt nog steeds goed (al een week zover wij weten!). Hoop dat ze dus ook zo blijft liggen. Volgens mij wil ze zelfs al af en toe naar beneden toe (steken in schaamgebied).
Bloeddruk goed (130/75) HB was ook prima (7)
Volgende keer krijgen we weer een afdpraak van een half uur, bevalling bspreken en een echo om te kijken of ze nog steeds goed ligt.
Jippie ben zo blij!! (ze vond alleen dat ik een moeilijke buik heb om te voelen, maar ja kan me nou eenmaal wat moeilijk ontspannen als anderen aan me zitten)
Als je de baby "Inter" noemt, kan dat nooit lang duren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:39 schreef Dylan Dog het volgende:
* Dylan Dog is wel een beetje trots dat ie eindelijk bovenaan staat in de lijst. Hij hoopt alleen ook dat ie er snel weer af is...
Dat hoop ik ookquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:39 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Met hoeveel weken is jullie kleine geboren? En een extra echo, waarom dat?
* Dylan Dog is wel een beetje trots dat ie eindelijk bovenaan staat in de lijst. Hij hoopt alleen ook dat ie er snel weer af is...
Het is alleen wel een klerenaam!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:16 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Als je de baby "Inter" noemt, kan dat nooit lang duren.
-------> [HOOLS] Hét VBL-café #1286 Oud en nieuw... en HOOLS MASCOTTES Sportcarriere topicquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:57 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Het is alleen wel een klerenaam!
Hoe was je vakantie?
Ja, dat vroeg ik me gister ook opeens af. Spannend hoor, en niet op de leuke manier...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:51 schreef Sugar het volgende:
Bar!![]()
![]()
Ik vraag me trouwens ook wel heel erg af hoe het nu met Moonah zal zijn. Hopelijk alles nog rustig en goed!
vieze franse stinkkaasjes (graag op mijn kraambed please!)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik mot niet alleen vlees, ik mot RAUW vlees.
Maar dat mag dus niet.
Boodschappenlijstje zodra de navelstreng doorgeknipt is:
-biefstuk
-filet americain
-gerookte zalm
-butterfish
-sushi
-leverworsten, van die heule lange
Wie vult aan?
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:50 schreef Troel het volgende:
Sugar, heb je Maria al een rode poncho aangedaan vandaag met zo'n hoedje en haar een mandje gegeven met bloemetjes en koekjes?
Misschien helpt het?
Die eerste bladzijde is véél langer dan normaal, dus je mist geen post.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:46 schreef chacama het volgende:
Waarom is het zo dat als ik Z&G 232 open ik maar 2 bladzijdes krijg en niet het einde kan lezen.....?????
Die mag je nu ook dacht ik, aangezien je omgerekend zo'n negen kilo kaneel naar binnen moet werken om kans te maken op enge bijwerkingen ofzo.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:27 schreef Neuk het volgende:
Smogs
[..]
vieze franse stinkkaasjes (graag op mijn kraambed please!)
kaneelstokken
liters koffie
Oe!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:15 schreef PM-girl het volgende:
Aanvulling lijstje:
- bordje carpaccio!
Ik vond al dat ik zoooooooo lang moest scrollen. Maar, goed voor dat anderen mij voor zijn....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:59 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Die eerste bladzijde is véél langer dan normaal, dus je mist geen post.
Volgens mij moet er iemand wolfjes huisje gewoon omverblazen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:50 schreef Troel het volgende:
Sugar, heb je Maria al een rode poncho aangedaan vandaag met zo'n hoedje en haar een mandje gegeven met bloemetjes en koekjes?
Misschien helpt het?
Nog een aanvulling:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:15 schreef PM-girl het volgende:
Aanvulling lijstje:
- bordje carpaccio!
Owlet, Kozakken, Misticle en YPPY bevallen!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:46 schreef Moonah het volgende:
Ik ga nog even een kwartiertje rondfokken (...!) en dan maar weer mijn bed in.
Veeeeel in bed liggen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:51 schreef bixister het volgende:
zo, dan witte we dè ôk wir.welkom thuis Moonah, wat vreselijk spannend joh. en nog steeds eigenlijk wel. maar hartstikke goed dat je kleine mannetje nog binnen zit! heel veel succes met het nu thuis ook echt extreem rustig aan doen. zo weinig mogelijk trappenlopen maar neem ik aan? (mijn collega die ook vreselijk te vroeg weeën kreeg mocht na een aantal weken in 't ziekenhuis toen ook weer naar huis maar moest als ze een trap gelopen had minimaal 3 uur op die verdieping blijven..!
) hopelijk heb je genoeg verzorging thuis?
Ik heb longrijpingsspuiten gehad, zodat zijn longetjes en andere orgaantjes zich wat sneller ontwikkelen. Feit dat zijn lichaam groter is dan gemiddeld is beter dan dat hij kleiner zou zijn. Maar het heeft geen invloed op de ontwikkeling van zijn organen, die hebben in principe gewoon de tijd nodig...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:53 schreef chacama het volgende:
Is het nu een voordeel dat je beeb voorligt op groeischema, mocht ie met bv. 35 weken geboren worden. Of heeft geeft die groei alleen lichamelijk aan en niet de ontwikkeling van de longen. Ik vroeg het me af....
Dikkeen welkom thuis!!
Thanks...ik duim voor jullie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik heb longrijpingsspuiten gehad, zodat zijn longetjes en andere orgaantjes zich wat sneller ontwikkelen. Feit dat zijn lichaam groter is dan gemiddeld is beter dan dat hij kleiner zou zijn. Maar het heeft geen invloed op de ontwikkeling van zijn organen, die hebben in principe gewoon de tijd nodig...
"Shaneequa"quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:40 schreef Sugar het volgende:
Ha, goed nieuws van Moonah! Hou het rustig en leuk dat je hier weer bent!![]()
Wolfje komt vandaag niet hoor Bix. Echt niet. Maar ik kan het wel prima 'handelen' vandaag, dus dat scheelt. Meestal is de ochtend het stomst, dan ben ik teleurgesteld, maar zelfs dat viel vandaag wel mee. Ik leer het wel.![]()
Renzell, ik vind alles leuk, dus morgen is goed! Maar een bevalling zou nog leuker zijn! Welke naam droomde je?! Aaaaah?
Whehehehehahahaquote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Shaneequa"![]()
Ik heb een keer gedroomd dat iemand mijn kind ontvoerd had en ik hem terugvond met oorbelletje, trainingspakje en dat ze hem al een kampnaam hadden gegeven![]()
gniffel....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Shaneequa"![]()
Ik heb een keer gedroomd dat iemand mijn kind ontvoerd had en ik hem terugvond met oorbelletje, trainingspakje en dat ze hem al een kampnaam hadden gegeven![]()
Eerst wel lezen, BEquote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:01 schreef Moonah het volgende:
Ik heb longrijpingsspuiten gehad, zodat zijn longetjes en andere orgaantjes zich wat sneller ontwikkelen. Feit dat zijn lichaam groter is dan gemiddeld is beter dan dat hij kleiner zou zijn. Maar het heeft geen invloed op de ontwikkeling van zijn organen, die hebben in principe gewoon de tijd nodig...
Ja, was ik niet onwijs bij steeds?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:12 schreef Sugar het volgende:
Oh he he, ik denk al dágen: wat doet BE toch steeds zo vroeg op. Een half jaar terug baalde ze al als ze om half negen wakker wasMaar idd, er begint me iets te dagen...
![]()
Ik zwaai 's ochtends uit het raam, maar ik weet niet of ze het ziet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:13 schreef bixister het volgende:
ohja, je zat in bangkok toch? leuk! ik ga dus eind november, ben heel benieuwd. de groetjes aan gaoxing!![]()
nee ik heb geen aandelen maar ik ben er nog steeds enthousiastover : http://www.curanol.nl/quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:46 schreef PM-girl het volgende:
* PM-girl net doet alsof ze niet op Wolfje zit te wachten
Weet iemand iets van Mantra, hoe het met hem of zijn vrouw is?
Ik80, fijn dat alles ok was bij de vk! Het schiet bij jou ook al op he!
Vannacht de schrik van mijn leven, naar de wc, bloedverlies. Gelukkig was ik zo nuchter even de 'goede uitgang' te checken, aambeien dus....HA gebeld, mag vanmiddag terugbellen of hij iets eraan wil doen, heb verder niet echt last.
Droomde prompt daarna dat de vk dan maar vast mijn buik opensneed, dat was dan makkelijker! Haha, ik moet namelijk straks naar de vk.
OK dankjewel voor de tip!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:13 schreef Jelief het volgende:
[..]
nee ik heb geen aandelen maar ik ben er nog steeds enthousiastover : http://www.curanol.nl/
Helpt echt geweldig!
Gerookte zalm mag je nu ook wel... maar dan wel vers. De verpakte is niet goed.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik mot niet alleen vlees, ik mot RAUW vlees.
Maar dat mag dus niet.
Boodschappenlijstje zodra de navelstreng doorgeknipt is:
-biefstuk
-filet americain
-gerookte zalm
-butterfish
-sushi
-leverworsten, van die heule lange
Wie vult aan?
quote:Vis en schaaldieren
Met name rauwe of koudgerookte vissoorten, zoals gerookte zalm, en schaaldieren zoals oesters hebben een zeker risico op listeria. Omdat gerookte zalm in een vacuümverpakking lang bewaard kan worden, kan de bacterie zich vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Gerookte zalm is als diepvriesproduct wel veilig, omdat de listeria-bacterie zich bij een temperatuur onder het vriespunt niet kan vermenigvuldigen. De zalm moet dan na het ontdooien wel meteen gegeten of bereid worden. Ook gerookte zalm die in een gerecht is verwerkt, is veilig: alle ziekmakende bacteriën worden bij het verhitten gedood. Om dezelfde reden is ook vers gebakken, gegrilde, gepocheerde of gekookte zalm geen probleem. Gerookte vis zoals paling en makreel worden door het roken gaar gemaakt waardoor eventuele bacteriën onschadelijk worden. Zoute haring wordt kort bewaard waardoor er geen gevaar is voor uitgroei van en schade door listeria. Ook zure haring is veilig.
Mijn vlos begon heul erg te stotteren toen ik informeerde naar of het vers dan wel mocht en wat dan het verschil was, vandaar dat ik het maar heb laten zitten in zijn geheel, better safe than sorry hequote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:36 schreef nikky het volgende:
[..]
Gerookte zalm mag je nu ook wel... maar dan wel vers. De verpakte is niet goed.
Fijn! Bedankt, ga meteen eventjes neuzen naar vrieszalm in de Appie straksquote:Tenzij je hem diepgevroren haalt. Onder 0 graden gaat de Listeria ( de hysterie bacterie noemen mijn vriendinnen het) dood.
Ik zal eens een stukje opzoeken waar dat stond.
kruikje alleen gebruiken om de bak van te voren op het warmen. Verder hetzelfde beddengoed als je in bed zou gebruiken (lakentjes, luier onder het hoofdje, dekentje), eventueel met een extra dekje of dekentje er over als het echt koud is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:57 schreef katlief het volgende:
Beetje knullig vraagje, maar wat voor dekentje deden jullie in een Dreami-bakje? En dan vooral in de maanden september t/m maart. En gebruikte je 1 of 2 kruikjes?
Ik vind/vond yoga erg prettig om te doen, maar met de zwangerschapsyoga zelf ben ik gestopt omdat het op een vervelend tijdstip was en omdat het niet veel afweek van de andere dingen die ik op yogagebied heb gedaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
oh ja, de verloskundige zei dat het wel handig was om een cursus te doen voor de bevalling, maar nu lijkt mij zwangerschapsgymnastiek zo'n huismussentheekransje...... is zwangerschapsyoga wat? Graag jullie mening....wat doen jullie zelf en hoe bevalt dat?
Ik heb wel de gymnastiek gedaan (van de Thuiszorg hier) en dat vond ik wel goed. Gewoon heldere duidelijke uitleg over de bevalling en goede oefeningen voor de spieren en ontspanningsoefeningen. Volgensmij ligt het zweefgehalte van wat voor cursus dan ook erg aan de docent. Ik heb nl. éé les een invaller gehad en die vond ik vreselijk, als ik die vast had gehad was ik zeker weten halverwege gestopt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
oh ja, de verloskundige zei dat het wel handig was om een cursus te doen voor de bevalling, maar nu lijkt mij zwangerschapsgymnastiek zo'n huismussentheekransje...... is zwangerschapsyoga wat? Graag jullie mening....wat doen jullie zelf en hoe bevalt dat?
Bedoel je gewoon zoiets of ben ik nu heel domquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:07 schreef Neuk het volgende:
PM: da's minder goed nieuws! *kusje op geeft* Bijna over nu?
Weet iemand ook waar ik zo'n skippybal kan scoren om mijn bekkenoefeningen op te doen??
Ikea heeft gerookte zalm in de diepvries, voor degenen die echt niet meer zonder kunnenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:36 schreef nikky het volgende:
[..]
Gerookte zalm mag je nu ook wel... maar dan wel vers. De verpakte is niet goed.
Tenzij je hem diepgevroren haalt. Onder 0 graden gaat de Listeria ( de hysterie bacterie noemen mijn vriendinnen het) dood.
Hoe noemen ze dat ding? Ik kan het nl. niet zo gauw vindenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:41 schreef E.T. het volgende:
[afbeelding]
deze kom ik tegen bij Baby-Walz.nl
Ik heb m ook! heerlijk!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:25 schreef E.T. het volgende:
bij zwangerschapsmode, dan nuttig voor mama en dan fitness.
Hij heet 'gymnastiekbal' en kost 10,95
Hassanjassan, wat bedoel je met rood vlees? Je mag namelijk wel rood vlees eten, maar het moet gewoon helemaal doorbakken zijn. Dus je hebt rood vlees (varkensvlees, rundvlees, enz.) en wit vlees (kip en kalkoen), maar al het vlees dat je vrouw eet, mag helemaal niet meer rauw zijn (en dus niet rosé, rood of ondoorbakken ziin).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:38 schreef hassanjassan het volgende:
het vrouwtje is vandaag begonnen met het zwangerschapsdieet. Vette vis (gestoomde makreel, gerookte paling, zoute haring, dat soort dingen), Vlees (zo min mogelijk rood vlees, maar moet kunnen af en te) veel verse groenten (voornamelijk groene bladgroentes, zoals brocolli, spinazie, andijvie), vers fruit en melk. Elke dag serveren we elkaar een glas verse jus, en er wordt afwisseld muesli/cruesli met yoghurt gegeten. Eigenlijk zouden we dit dieet allemaal volgen, toch, niet alleen als je zwanger bent.
Hebben jullie nog andere voedingstips, los van wat er al in de boeken en op sites staan?
Je weet wel dat ze last heeft van aambeien?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:07 schreef Neuk het volgende:
PM: da's minder goed nieuws! *kusje op geeft* Bijna over nu?
Weet iemand ook waar ik zo'n skippybal kan scoren om mijn bekkenoefeningen op te doen??
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:39 schreef dutchie het volgende:
[..]
Je weet wel dat ze last heeft van aambeien?
En over die gymnastiekbal, je kunt toch ook gewoon een skippybal kopen? Ik neem tenminste aan dat jullie de bal willen gebruiken voor het opvangen van de weëen? Dan volstaat zo'n skippybal. Het is goedkoper en je kind heeft er later ook nog wat aan.
Sugar, veel plezier straks op je 'date' met Renzell. Heb je lekker wat afleiding.
Sugarquote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:06 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, mócht iemand zich toevállig nog afvragen of ik dit soms zit te typen zittend op een kussen onder mijn ingeknipte doos met een baby op schoot en aan de tiet...
Het antwoord op die vraag isneen
![]()
Inky, ja! Dat hebben meer dames zeker. En ook al vaker aangegeven aan je, toch?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:35 schreef Inky05 het volgende:
We zijn net naar het ziekenhuis geweest, want ben ivm de stuitligging overgedragen aan de Gyn.
Ben nu 37,4 en uit de controle bleek dat de Uk ondertussen netjes is ingedaald met de bibs en beentjes dus netjes omhoog, hoofd ligt naar voren gebogen, bekken is ruim genoeg en Uk weegt ongeveer 5 pond.
Dit bij elkaar, en het feit dat er al een klein beetje ontsluiting is en het vruchtwater al minder wordt, wil ze me a.s. zaterdag (37,6) willen inleiden voor een stuitbevalling.
Ze heeft de ervaring dat dit goede omstandigheden zijn waarin zij de bevalling wil doen.
Dat is wel weer even een omschakeling als je heel de tijd te horen hebt gekregen een 1e kind in stuit wordt kijzersnede.![]()
We zijn nu weer even thuis om het te bespreken of we nu stuitbevalling willen of KS.![]()
En ik vraag me af of er meer dames zijn die voor deze keuze hebben gestaan, wat ze hebben gekozen en waarom ?!
Het gaat buiten de normale zwangerschapsklachtjes om wel goed met haarquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:17 schreef Githa het volgende:
Ik wou dat Xanthe zich weer eens kwam meldenop msn is ze ook al tijden niet meer geweest.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het topic in R&P de oorzaak van haar wegblijven is.
En de reden van wegblijven?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:25 schreef Neuk het volgende:
Het gaat buiten de normale zwangerschapsklachtjes om wel goed met haar
Hopelijk ben je nu gerust gesteld.
Gelukkig!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:25 schreef Neuk het volgende:
[..]
Het gaat buiten de normale zwangerschapsklachtjes om wel goed met haar
Hopelijk ben je nu gerust gesteld.
Whahahhaaa!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:06 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, mócht iemand zich toevállig nog afvragen of ik dit soms zit te typen zittend op een kussen onder mijn ingeknipte doos met een baby op schoot en aan de tiet...
Jawel, al begint die het ook echt zat te vinden...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:47 schreef clauwheee het volgende:
DDM. nog wel steeds in goed humeur?
Zie: Stuitliggingquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:32 schreef Inky05 het volgende:
Ja ja volgens de Gyn kon het sowieso niet lang meer duren. Dus kan snel of super snel mama worden
Hij ligt in stuit, maar wel in een "goede" stuit (dus ongedaald en beentjes en hoofdje OK voor een evt bevalling)
@ Sugar. Klopt dat we het al vaker over stuit en KS hebben gehad in de andere topics.
Maar ik vind het nu er nog een optie de stuitbevalling bij is gekomen, dus naast KS en nog evt gewone bevalling na spontaan draaien, moeilijk om te bepalen wat te doen.
De keuze is aan ons, ik sta de laatste weken vooral op de mode KS, dus dat is het 1e wat nu in me opkomt als beslissing.![]()
Concrete vraag was nu, wie heeft ook eens voor de keuze gestaan bij een stuit tussen bevallen en KS, en wat heb je gekozen en waarom. En als je bevalling hebt gekozen, is het dan evt nog een KS geworden ?
Ja, ik houd het bij, maar dat komt omdat ik vanaf juni 2005 bezig ben geweest met afvallen en nu dus heel gericht wilde opletten wat er met mijn gewicht gebeurt tijdens de zwangerschap. Ik heb er namelijk geen trek in om straks tot de conclusie te komen dat wat ik er in 2005 af had weten te krijgen er nu weer vrolijk had aan gegeten....en door te meten weet ik dus waar het vooral is gaan zitten. En dat is tot nu toe op de logische plekken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:22 schreef poemojn het volgende:
Hou je dat allemaal bijIk ben wel heel erg dan, weet meestal niet eens hoeveel ik weeg.
Ik heb ook mail van Xanthe teruggekregen nu, moet t later vandaag nog goed doorlezen en beantwoorden maar alles is idd in orde met haar.Alleen Fok ziet ze niet meer zitten.
Ja dat bedoel ik, rood vlees, gebakken tot schoenzool. Yam yam.....Maar goed, dat is dudielijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:06 schreef Sugar het volgende:
[..]
Hassanjassan, wat bedoel je met rood vlees? Je mag namelijk wel rood vlees eten, maar het moet gewoon helemaal doorbakken zijn. Dus je hebt rood vlees (varkensvlees, rundvlees, enz.) en wit vlees (kip en kalkoen), maar al het vlees dat je vrouw eet, mag helemaal niet meer rauw zijn (en dus niet rosé, rood of ondoorbakken ziin).
Ja ze is meteen met foliumzuur begonnen te slikken na het stoppen met de pil, da's zo'n 3 maanden geleden, direct na de bruiloft. De verpakking (het is zo'n combipil, vitamine en foliumzuur) zegt ook dat het pas echt gaat werken na 3-4 weken en presto....ik had meteen raak (superzaad hequote:Slikt je vrouw foliumzuur of is ze al verder dan 10-12 weken? Tot die termijn is foliumzuur namelijk belangrijk (het vermindert de kans op een open ruggetje).
Rauw vlees houdt ze soweiso niet van, als een kippenpootje maar een beetje roze is, gaat ze al helemaal flippen, dus daarom.quote:Verder: niet te veel cafeïne, geen alcohol, niet roken, geen drugs.![]()
En natuurlijk bepaalde etenswaren die verboden zijn, zoals: rauw vlees dus, gerookte zalm (van die roze voor op bijvoorbeeld een pistoletje, die. Tenzij diepgevroren geloof ik, lees maar paar bladzijden terug), rauwkost goed wassen, geen rauwmelkse kazen (moeilijk vindbaar hier in Nederland, dus niet gauw een probleem).
hahaha, succes daarmee dan (en bedankt voor de beeldvormingquote:Oh ja, mócht iemand zich toevállig nog afvragen of ik dit soms zit te typen zittend op een kussen onder mijn ingeknipte doos met een baby op schoot en aan de tiet...
Het antwoord op die vraag isneen
![]()
Ik wel. 15 kilo erbij alquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:22 schreef poemojn het volgende:
Hou je dat allemaal bijIk ben wel heel erg dan, weet meestal niet eens hoeveel ik weeg.
En dat vraag je aan Ben en Jerry's/kroketten van stations/alles wat maar gefrituurd is/Chocomel/etc-verslaafden?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
Oh ja, mss kunnen ons fokkers mij helpen om een gezond, voedzaam alternatief te verzinnen voor die nachtelijke schransbuien die eraan zitten te komen (vannacht wilde ze al dat ik McFlurry M&M's ging halen)...ik heb d'r tevreden kunnen stellen met een heerlijk dessert van perziken/nectarine compote (vers gemaakt met klein beetje kruidnagel, balsamicoazijn en wat vanillesuiker) en yoghurt. Yam yam....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
Jezus man, zeur niet zoquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
[..]....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
[..]
hihi mijn ideequote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jezus man, zeur niet zoMag ze dat alsjeblieft zelf bepalen!
Heb je dit topic al gelezen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
Oh ja, mss kunnen ons fokkers mij helpen om een gezond, voedzaam alternatief te verzinnen voor die nachtelijke schransbuien die eraan zitten te komen (vannacht wilde ze al dat ik McFlurry M&M's ging halen)...ik heb d'r tevreden kunnen stellen met een heerlijk dessert van perziken/nectarine compote (vers gemaakt met klein beetje kruidnagel, balsamicoazijn en wat vanillesuiker) en yoghurt. Yam yam....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
'quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef zout-droppie het volgende:
Ik ben nu 37 weken zwanger , de baby zou bij 33 weken al ingedaald zijn en toen had ik ook wel wat steekjes en pijntjes maar minder heftig dan nu. Nu lijkt het soms wel alsof er een breinaald in mijn plasser gestoken word (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) als ik loop.
Ik weet niet hoever je bent, maar dit klinkt als typische verwekingsklachten. je bekken verweekt om soepel te zijn voor de bevalling en dan kunnen je schaambotten idd letterlijk over elkaar schuiven. erg akelig, niks aan te doen. sterkte ermeequote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:56 schreef zout-droppie het volgende:
Ik kom nog eens een vraag stellen (zie het niet zo zitten om voor elk wissewasje de verloskundige te gaan bellen). Ik heb enorme steken in mijn schaamgebied als ik wil lopen. Het is dus ook bijna niet meer mogelijk om te lopen , is dit wel normaal? Voelt zeg maar alsof er bot over bot schuurt (hoofdje over bekken?).
Idd, mijn haren gaan al overeind staan als ik het lees (buiten dat geblaat over superzaad wat minstens net zo erg is).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:17 schreef zout-droppie het volgende:
Hassanjassan als je mijn vent zou zijn zou je geen leven meer hebben denk ik. Prima als je je zorgen maakt om je vrouw , maar ga niet te veel zitten betuttelen en laat ze ook lekker geworden en zelf beslissen in wat ze eet, haar lichaam geeft vaak goed aan waar het behoefte aan zal hebben tijdens de zwangerschap. Het is geen klein kind voor wie jij kunt beslissen wat er wel of niet gegeten mag worden.
Iehl.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:22 schreef chacama het volgende:
Nee, ik ben toch blij dat mijn vent nu wel vraagt of het wel zo verstandig is om dat 3e koekje te nemen. 1 voor mij en 1 voor de baby accepteerd ie nog (net!), maar toch. Ik heb het hem geloof ik niet verweten dat ie me toen niet weerhouden heeft van het onnodig aankomen, maar ik weet wel dat het nu beter gaat omdat ie meer op let met wat ik eet.
Suug, ik snap je reactie. Maar hij heeft me ook zien vechten tegen de kilo's en me zo gelukkig zien worden toen ik eindelijk op streef zat. Ik denk dan ook dat hij gewoon wil dat ik gelukkig blijf. En aangezien ie mijn gezicht al ziet vertrekken als ik nu op de weegschaal ga staan, helpt ie me op allerlei manieren. Waarbij het benadrukken van hoe mooi ik nu zwanger ben eigenlijk de hoofdmoot is. Het feit dat ie alleen mijn buik....ja en mijn borsten ziet groeien, is voor hem de grootste motivatie om mij te stimuleren om door te gaan met gezond te eten en te leven. Zo weet ie namelijk dat ik ook blijf genieten van mijn lichaam, iets dat een jaar geleden niet van toepassing was....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef Sugar het volgende:
[..]
Iehl.
Dit vind ik echt klinken als horror. Maar ieder zijn ding.![]()
Mijn vriendin had zo'n vriend , hij kwam uit Syrië , was moslim (alleen hield hij zich niet helemaal aan alle regels van het geloof) en ze woonden toen in New York , maar alles wat ze hebben wilde werd direct gehaald , besteld of gemaakt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:34 schreef texelonia het volgende:
In sommige culturen is het zelfs de gewoonte dat de man van een zwangere vrouw ALLES haalt waar zn vrouw zin in heeft, ongeacht welke tijdstip en waar het te halen is, hij hoort het voor je te halen
Dat heb ik dus ook. En als het meezit knakt het ook nog extreem hardquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:17 schreef Belana het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever je bent, maar dit klinkt als typische verwekingsklachten. je bekken verweekt om soepel te zijn voor de bevalling en dan kunnen je schaambotten idd letterlijk over elkaar schuiven. erg akelig, niks aan te doen. sterkte ermeeOw en die breinaaldsteken is idd indalen
goed nieuws! Ik had 4 weken na de bevalling al hoegenaamd nergens meer last vanquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:44 schreef Neuk het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. En als het meezit knakt het ook nog extreem hardDat doet echt pijn! Vooral proberen om normaal en zo galant mogelijk te blijven lopen zoutdroppie, anders wordt het serieus erger. Het heeft zo ver ik weet niets te maken met dat de bevalling zich gaat aandienen, ik heb het zelf vanaf week 25.
In een groot aantal culturen worden de vrouw juist allerlei restricties opgelegd: geen vlees, geen vis etc...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:40 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Mijn vriendin had zo'n vriend , hij kwam uit Syrië , was moslim (alleen hield hij zich niet helemaal aan alle regels van het geloof) en ze woonden toen in New York , maar alles wat ze hebben wilde werd direct gehaald , besteld of gemaakt.
Ik sta niet op de weegschaal. Heb wel mijn buik opgemeten... Die is van 90cm naar inmiddels 119cm gegaanquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik wel. 15 kilo erbij alEn ik groei het meest als ik rustig aan doe - en mijn verlof begint morgen
![]()
Da's het beste nieuws in tijden! Ik zei vorige week aan mijn bekken- en bekkenbodemtherapiedingeshaptonomezwangerschapsbegeleider dat ik het bijna niet kon geloven dat als het kind er een maal uit is dat ik dan vrijwel van mijn klachten af ben. Ze zei dat ik daar maar niet vanuit moest gaan. Ik was er depri van de hele dagquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:47 schreef Belana het volgende:
[..]
goed nieuws! Ik had 4 weken na de bevalling al hoegenaamd nergens meer last vanen ik had het ook al heel snel en best erg.
Ik had de vorige keer wel langer last, maar dat was een vaccuumpomp verlossing en dat is nogal veel geweld voor je bekken. Maar dit keer gaat het echt snel. Ik ben eerst wel boven gebleven (traplopen is funest en pijnlijk) maar wel boven lekker rond gaan lopen en bewegen (wel rustig aan) en na een paar dagen tree voo tree naar beneden (ik kon ook echt niet anders) en nog eens een paar dagen later kon ik gewoon de trap af. Ben nu 6 weken verder en ik heb echt nergens meer last van, dus er is echt hoop meidquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:53 schreef Neuk het volgende:
[..]
Da's het beste nieuws in tijden! Ik zei vorige week aan mijn bekken- en bekkenbodemtherapiedingeshaptonomezwangerschapsbegeleider dat ik het bijna niet kon geloven dat als het kind er een maal uit is dat ik dan vrijwel van mijn klachten af ben. Ze zei dat ik daar maar niet vanuit moest gaan. Ik was er depri van de hele dag
jup, zo zijn ze. Het is bij mij wel grappig om te zien datquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:56 schreef zout-droppie het volgende:
Die van mij (en is gewoon Nederlander) snapt af en toe niet dat ie me wel mag ontzien. Van de week was hij zelfs kwaad dat ik niks gedaan had in huis en zelfs geen eten zover klaar had gezet. Ik had gewoon zoveel pijn in mijn lijf en was daarnaast ook onwijs moe (heb hier nog een koter lopen en dat vergt ook de nodige inspanning). Tja het lijkt dan misschien simpel om ook nog even de aardappelen te schillen , maar een patatje vond ik die dag anders zelf ook prima en hij dus niet...
Maar over het algemeen is hij wel lief hoor , gezien de rest van woorden die we die dag hebben gehad denk ik dat hij zijn dag echt niet had toen. Want de volgende morgen had ik al een sms dat ik maar lekker rustig aan moest doen en de afwas maar moest laten staan
Inderdaad! Ik ben ondanks pil en condooms zwanger geraakt. Wat heeft mijn vriend dan? Toverballen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:01 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het gewoon zo dom klinken.."Superzaad"...kijk, ik was ook meteen zwanger en dat zelf door een condoom heen...maar dat superzaad geleuter vind ik echt iets voor 15-jarige pubers met acné.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:10 schreef Neuk het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik ben ondanks pil en condooms zwanger geraakt. Wat heeft mijn vriend dan? Toverballen?
![]()
Het zal wel gewoon een soort misplaatste vorm van trots zijn om te roepen dat je superzaad hebt. Zolang het maar uit een goed hart komt kan ik het nog wel hebben. De mijne roept ook wel eens zulke dingen en hij bedoeld er dan meestal iets liefs mee te zeggen. Dat moet je er dan zelf wel uit zien te filteren.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:01 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het gewoon zo dom klinken.."Superzaad"...kijk, ik was ook meteen zwanger en dat zelf door een condoom heen...maar dat superzaad geleuter vind ik echt iets voor 15-jarige pubers met acné.
Jij zegt wat ik niet durfdequote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:07 schreef Vivi het volgende:
Jezus man, zeur niet zoMag ze dat alsjeblieft zelf bepalen!
Dat gevoel ken ik. Ik heb dat ergens gelezen dat je dat kan voelen maar ik voel het zo vaak dat ik me wel afvraag of dat wel de hik is en niet gewoon een ritmische beweging. Misschien is hij gewoon muzikaal aangelegd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:12 schreef PM-girl het volgende:
Ieniemienie heeft trouwens vaak de hik nu, tenminste dat denk ik, het hikken gaat erg vlug achter elkaar, vergeleken met mijzelf.
En ik kreeg laatst nog wel te horen dat mijn zwangerschap me liever maakte en minder licht ontvlambaarquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:16 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Jij zegt wat ik niet durfde![]()
Ik kan veel minder hebben dan normaal. Misschien omdat ik ook nog steeds probeer alles te doen zoals voor de zwangerschap en dan de nachten met weinig slaap. Ik ben af en toe behoorlijk ontvlambaar en ben blij als mijn partner om 4 uur weer thuis is en de zorg over onze uitdagende peuter over kan nemen want mijn geduld raakt nu af en toe wel op. Vooral het niet luisteren en stoute dingen doen want mama staat toch niet zo snel meer opquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
En ik kreeg laatst nog wel te horen dat mijn zwangerschap me liever maakte en minder licht ontvlambaar
Whaha! Ik heb een idee. Gebruik een plantenspuit! Net als ik met hond en kat die aan het rotzakken zijnquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:33 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Vooral het niet luisteren en stoute dingen doen want mama staat toch niet zo snel meer opwat zijn ze gehaaid!
geeft zo'n zooitje. Moet je meteen weer dweilen.....en daar had je nu juist geen puf voor....verder een goed ideequote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef Neuk het volgende:
[..]
Whaha! Ik heb een idee. Gebruik een plantenspuit! Net als ik met hond en kat die aan het rotzakken zijnWerkt prima!
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef Neuk het volgende:
[..]
Whaha! Ik heb een idee. Gebruik een plantenspuit! Net als ik met hond en kat die aan het rotzakken zijnWerkt prima!
Ik kom ff niet meer bij van het lachenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:10 schreef Neuk het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik ben ondanks pil en condooms zwanger geraakt. Wat heeft mijn vriend dan? Toverballen?
![]()
Hehehe, iemand merkte ook al op tegen mij dat ik zo'n milde uitstraling had gekregenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
En ik kreeg laatst nog wel te horen dat mijn zwangerschap me liever maakte en minder licht ontvlambaar
Wacht maar totdat je straks mama bent!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oke dat zijn nachtelijke snaaiaanvallen...(geen last van, slaap nog als een blok, behalve af en toe een plaspauze)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:43 schreef chacama het volgende:
Eigenlijk is het het beste om de nachtelijk snaaiaanvallen toch te negeren.
Oh kroketten en bitterballen heb ik me de laatste weken van mijn zwangerschap ook ziek in gegeten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Oke dat zijn nachtelijke snaaiaanvallen...(geen last van, slaap nog als een blok, behalve af en toe een plaspauze)
Maar snaaiaanvallen overdag????? Ik heb steeds vreselijke zin in kroketten, frikandellen en dat soort vette hap.....mag van mezelf niet vaker als 1 keer per week eraan toegeven.......![]()
En snoep!!!!!!!!! whahahahawie dat ook heeft uitgevonden.......
![]()
Offtopic.... heb net gehoord dat mijn contract op het werk verhoogd wordt!!! YES! van 15 naar 20 uur per week! Weer een reden om iets lekkers te nemen haha
mmmm ik heb nog een haring in de koelkast![]()
Ja, daar gaat natuurlijk allemaal nog over gepraat worden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:18 schreef chacama het volgende:
Mooi appelsap, dat ze rekening houden met de zwangerschap. Bespreek met je mentor ook dat je eventueel wat meer klassen mag missen......het is immers belangrijker dat je de lessen voor je examenvakken volgt dan bijvoorbeeld L.O, godsdienst of maatschappijleer.....Kijk of je het rooster zo kunt omgooien dat je 's middags zoveel mogelijk vrij bent om te kunnen rusten.....
heel veel succes met het vertellen aan je klas. Het belangrijkste is dat jij en je vriend achter deze beslissing staan en dat je dat uitstraalt. Laat je niet uit het veld slaan....
hihihi.....welcome join the club..... 'we luv to snack'quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:25 schreef appelsap het volgende:
[..]
....
Ik begin ook snackmomenten te krijgen.
Elke dag trek in iets anders. Drop, chocolade of paprika chips.
Het lijkt ineens allemaal te lekker om te laten staan.
Idd. Slaapgebrek van hier tot Tokyo, tóch weer ongesteld binnen een paar maanden, onzeker over je lichaam, haar dat uitvalt, je afvragen wat er nog terugplooit en wat blijft hangen. Nou, als je dan weer een Libelle of Ouders Van Nu ziet met een foto van een stralende moeder in een kraakheldere, kreukloze, witte, linnen broek maatje 34 met een blije baby in identieke kleertjes die het allemaal zo fantastisch voor elkaar heeft in haar sobere Sjaandèboefrie Vinex-tokootje, dan ga je spontaan naar brandbare vloeistoffen zoeken. En jij maar snauwen tegen de kinderen/je man/de hond/het aangebrande potje nasi.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:16 schreef lcicle het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je straks mama bent!![]()
Toverballen![]()
Ik dacht ook dat dat nooit kon wat voor op die boekjes staat altijd maar moet zeggen dat ik nu denk dat dat wel kanquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Slaapgebrek van hier tot Tokyo, tóch weer ongesteld binnen een paar maanden, onzeker over je lichaam, haar dat uitvalt, je afvragen wat er nog terugplooit en wat blijft hangen. Nou, als je dan weer een Libelle of Ouders Van Nu ziet met een foto van een stralende moeder in een kraakheldere, kreukloze, witte, linnen broek maatje 34 met een blije baby in identieke kleertjes die het allemaal zo fantastisch voor elkaar heeft in haar sobere Sjaandèboefrie Vinex-tokootje, dan ga je spontaan naar brandbare vloeistoffen zoeken. En jij maar snauwen tegen de kinderen/je man/de hond/het aangebrande potje nasi.
Pffff net bij de zwangerschapscursus was er zo'n terugkomgroepje met pasgeboren baby's. Allemaal superslank in strakke spijkerbroekenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:47 schreef Mwanatabu het volgende:
...Nou, als je dan weer een Libelle of Ouders Van Nu ziet met een foto van een stralende moeder in een kraakheldere, kreukloze, witte, linnen broek maatje 34 met een blije baby in identieke kleertjes die het allemaal zo fantastisch voor elkaar heeft in haar sobere Sjaandèboefrie Vinex-tokootje, dan ga je spontaan naar brandbare vloeistoffen zoeken....
Ja hij is met de bibs in het bekken gedaald, ipv het hoofdje, dus stuitligging. En daarbij liggen de benen omhoog dus niet nog een voetje ofzo onder de bibs oidquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:51 schreef PM-girl het volgende:
Ik dacht daar toevallig straks nog aan, moet haast wel een medische bevruchting zijn geweest toch?
Zout-droppie, ja ik heb geschild! Goed he!! Ik word nog een echte huisvrouw!
Inky, volgens mij heb ik je vorige post niet helemaal gesnapt, je zei dat je kindje was ingedaald, met bips en benen omhoog, dan is er toch niets aan de hand? Of begrijp ik je verkeerd?
quote:
Ik denk trouwens dat maat 50 wel prima is. Misschien net een beetje ruim, maar zo erg is dat niet?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:33 schreef Inky05 het volgende:
Een kindje van 5 a 6 pond, welke maat kleertjes heb je daar voor nodig ?!
M'n kleinste spullen nu zijn mt 50, anders moet ik evt nog ff wat kleiners halen voor de 1e dag...
Als ik meer nodig heb heb ik moeders wel die graag nog wat bij haalt
Heerlijk Andrea! Wij hadden precies hetzelfde hoor, ga morgen eindelijk ook maar eens een afspraak met de pretecho-toko makenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:40 schreef Andrea001 het volgende:
Jeutje wat gaan jullie snel... Lees me rot haha...
Moonah, fijn dat je terug bent met kleintje veilig binnen! Succes met rustig aan doen, het zal wel vervelend worden nu.
Hassanjassan gefeliciteerd!
Inky wat een moeilijke keuze. Succes met het besluit
.
Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad en alles is gelukkig goed met onze gup. Het lag lekker te slapen met de handjes voor het gezichtje
. Het was geweldig om te zien en kreeg op de glimlach niet van mijn gezicht.
Helaas had het de beentjes gesloten en lag te diep om op een andere manier naar het geslacht te kijken. Nu weten we nog niet wat het wordt. Laten we toch maar een pretecho maken t.z.t.. Ook kregen we maar 1 foto mee en dat is van het gezicht terwijl het recht in het echoapparaat kijkt met het mondje open (vind dat altijd een beetje een eng gezicht). Maar verder lekker lang naar de beeb gekeken en dat was heerlijk
. Ben weer helemaal vrolijk
.
hahaha, ik kan me goed voorbereiden, maar al dat soort dingen zijn wel te herkennen. Maar hormonen vind ik een slap excuus terwijl je zelf ook weet hoe het anders kan, dus ik ben benieuwd hoe vrouwlief en ik deze spannende periode ingaan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je dit topic al gelezen?
Nou ja betuttelen is een groot woord, maar ik let gewoon op wat we allemaal eten, ik ben ook de kok in het huis en doe de "vervelende" dingen, zoals booschappen, strijken, koken, met plezier.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:17 schreef zout-droppie het volgende:
Hassanjassan als je mijn vent zou zijn zou je geen leven meer hebben denk ik. Prima als je je zorgen maakt om je vrouw , maar ga niet te veel zitten betuttelen en laat ze ook lekker geworden en zelf beslissen in wat ze eet, haar lichaam geeft vaak goed aan waar het behoefte aan zal hebben tijdens de zwangerschap. Het is geen klein kind voor wie jij kunt beslissen wat er wel of niet gegeten mag worden.
Daar ga je achter komenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:21 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
hahaha, ik kan me goed voorbereiden, maar al dat soort dingen zijn wel te herkennen. Maar hormonen vind ik een slap excuus terwijl je zelf ook weet hoe het anders kan, dus ik ben benieuwd hoe vrouwlief en ik deze spannende periode ingaan.
Ik heb idd het beste voor met me vrouw, maar het is gewoon ook praktisch, want we letten samen op wat we eten, da's al vanaf het begin zo. Ik heb d'r ook vanaf het begin van de relatie van 't roken afgeholpen en geintroduceerd met nieuwe voedseldingen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:22 schreef chacama het volgende:
Nou, meiden toch. Hassan heeft het beste met zijn vrouw voor. En om even terug te denken aan mijn eerste zwangerschap....toen ik ook alles at waar ik trek in had. Nee, ik ben toch blij dat mijn vent nu wel vraagt of het wel zo verstandig is om dat 3e koekje te nemen. 1 voor mij en 1 voor de baby accepteerd ie nog (net!), maar toch. Ik heb het hem geloof ik niet verweten dat ie me toen niet weerhouden heeft van het onnodig aankomen, maar ik weet wel dat het nu beter gaat omdat ie meer op let met wat ik eet. Want ook ik weet wel wat goed is en wat niet, maar de hormonsters willen altijd meer, meer, meer.....
Daarom ben ik ook benieuwd en kijken hoe je ermee om moet gaan kan ik gelukkig ook lezen, kan ik me tenminste voorbereiden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:24 schreef Leah het volgende:
[..]
Daar ga je achter komen, tenzij jij net die ene vrouw hebt die er geen last van heeft. Mijn ervaring is dat juist de vrouwen die van nature redelijk gelijkmatig zijn, veranderen in iemand die je niet meer herkent als zijnde jouw vrouw.
En dan zijn ze moeder, en dan veranderen ze wèèr.
Wat je zelf neemt is iets anders dan wat je wil. Iedereen mag alles willen, maar of je het krijgt of gaat nemen is wat anders. We hebben gewoon de afspraak dat we elkaar niet uit de band laten schieten. De romantiek en passie meot er ook inblijven en niet over 10 jaar 2 potvissen zien rondwaggelen. Een goed begin is het halve werk zeg ik maar en als je er routine in krijgt is het gewoon normaal voor iedereen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:28 schreef bixister het volgende:
lijkt mij ook niks, als je man zich daarmee bemoeit. verwennen moet ie je!![]()
en lekkere gezonde dingen maken klinkt wel heel lief vind ik, hassan, maar wat zij zelf verder neemt/wil moet ze toch zelf weten?
(ik krijg nog altijd elke ochtend een glas vergeperste jus d’orange, die gewoonte hebben we er lekker in gehouden.![]()
).
Hahahaha, dank je, ik begeef me ook gewoon in het hol van de leeuw, ik wist niet dat er voornamelijk vrouwen hier zitten. En wellicht zal er heus wel wat over-emotionele reacties tussen zitten, die neem ik gewoon voor lief.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:33 schreef Mwanatabu het volgende:
*tjomp tjomp*
Maar dames dames, hassanjassan probeert gewoon goed te zorgen voor zijn madame. Ik heb dat toontje er hier al uit geramd, maar ik snap dat hij het goed bedoelt. En dat "superzaad"-opmerkingen verkeerd kunnen vallen snap ik ook, maar hij komt nou niet direct over als iemand die uit pure kwaadaardigheid dat soort dingen roept, hij is gewoon helemaal into het zwangerschaps-dinges
Opde site van de zalf staat dat het voor cosmetische verzorging van spataderen is, of de pilletjes ook helpen bij spataderen weet ik niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:28 schreef Catootje het volgende:
is curanol ook voor de benen??
Je lichaam geeft volgens mij wel aan wat het wil hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:23 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Nou ja betuttelen is een groot woord, maar ik let gewoon op wat we allemaal eten, ik ben ook de kok in het huis en doe de "vervelende" dingen, zoals booschappen, strijken, koken, met plezier.
Een lichaam geeft echt niet aan ik wil ijs oid eten, terwijl je ook iets voedzamers naar binnen kan krijgen, wat vaak nog lekkerder is, als je maar weet wat je voorgeschoteled krijgt. En als ik iets meer moeite moet doen om iets gezonds EN lekker op tafel te krijgen, dan doe ik dat liever en heel graag.
Nee, ik ga de echo niet plaatsen. Als we een pretecho hebben gehad laat ik díe wel zienquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:51 schreef Neuk het volgende:
Van harte met de gup Andrea! Mooi om te weten dat zover men kan zien alles ok is, he? Ga je de echo nog hier plaatsen?
Ik heb trouwens nog meer 3D-foto's van onze toverballenboy online staan. Zal ik er nog eens een posten?![]()
Ah oke. Als het maar compenseerd vind ik het primaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:40 schreef lcicle het volgende:
Je haar valt minder/niet uit tijdens je zwangerschap, maar daarna wordt dat gewoon gecompenseerd
Soms..
Maar dan hou ik toch de bos die ik voor mijn zwangerschap al had?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:14 schreef lcicle het volgende:
Daarmee bedoel ik dat het alsnog uitvaltMaar dan voor het haar van 9 maanden in 2 weken ongeveer.
Het haar van mijn kat is er niks bij hier in huis op dit moment
Haha, we gaan morgen eens ff kijken in de stadquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:55 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat maat 50 wel prima is. Misschien net een beetje ruim, maar zo erg is dat niet?
Alhoewel, ga lekker shoppen, joh! Het is uitverkoop en die superkleine maatjes blijven toch vaak liggen! Da's zonde toch!!!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |