abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41122303
@Moonah.....een voor de komende weken cadeau-tip......wireless laptop......
*chacama mist de gevatte opmerkingen van Moonah en wil graag up-to-date blijven van de beeb in de buik*

@Inky, lijkt me een moeilijk keuze. Wat geeft de Gyn aan omtrent bevallen en risico op evt. KS.
@ PM sterkte met je darmen. Als je dezefde creme krijgt als wat ik heb dan ben je er met een paar dagen vanaf....

Hier gaat alles rustig. Ben in de afgelopen periode aardig gegroeid:
start (10-4.....5 weken zwanger)...........nu (24-8...........25 weken zwanger)
gewicht: 65,5 kg.....................................gewicht: 77 kg
borst: 82 cm............................................borst: 95 cm
taille: 68 cm.............................................taille: 90 cm
buik: 88 cm..............................................buik: 100 cm
bovenbeen: 55 cm..................................bovenbeen: 60 cm
pi_41123256
Hou je dat allemaal bij Ik ben wel heel erg dan, weet meestal niet eens hoeveel ik weeg.

Succes met kiezen Inky

Moonah weer thuis, wat fijn!

Sugar, vandaag lekker Renzellen en dan binnenkort bevallen En van mij mag je er best eens een kussentje bij pakken

Ik heb ook mail van Xanthe teruggekregen nu, moet t later vandaag nog goed doorlezen en beantwoorden maar alles is idd in orde met haar. Alleen Fok ziet ze niet meer zitten.
pi_41123497
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:22 schreef poemojn het volgende:
Hou je dat allemaal bij Ik ben wel heel erg dan, weet meestal niet eens hoeveel ik weeg.

Ik heb ook mail van Xanthe teruggekregen nu, moet t later vandaag nog goed doorlezen en beantwoorden maar alles is idd in orde met haar. Alleen Fok ziet ze niet meer zitten.
Ja, ik houd het bij, maar dat komt omdat ik vanaf juni 2005 bezig ben geweest met afvallen en nu dus heel gericht wilde opletten wat er met mijn gewicht gebeurt tijdens de zwangerschap. Ik heb er namelijk geen trek in om straks tot de conclusie te komen dat wat ik er in 2005 af had weten te krijgen er nu weer vrolijk had aan gegeten....en door te meten weet ik dus waar het vooral is gaan zitten. En dat is tot nu toe op de logische plekken.

FIjn om te lezen dat het goed gaat met Xanthe. En jammer dat ze FOK! niet meer ziet zitten nu.
pi_41123513
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:06 schreef Sugar het volgende:

[..]

Hassanjassan, wat bedoel je met rood vlees? Je mag namelijk wel rood vlees eten, maar het moet gewoon helemaal doorbakken zijn. Dus je hebt rood vlees (varkensvlees, rundvlees, enz.) en wit vlees (kip en kalkoen), maar al het vlees dat je vrouw eet, mag helemaal niet meer rauw zijn (en dus niet rosé, rood of ondoorbakken ziin).
Ja dat bedoel ik, rood vlees, gebakken tot schoenzool. Yam yam.....Maar goed, dat is dudielijk.
quote:
Slikt je vrouw foliumzuur of is ze al verder dan 10-12 weken? Tot die termijn is foliumzuur namelijk belangrijk (het vermindert de kans op een open ruggetje).
Ja ze is meteen met foliumzuur begonnen te slikken na het stoppen met de pil, da's zo'n 3 maanden geleden, direct na de bruiloft. De verpakking (het is zo'n combipil, vitamine en foliumzuur) zegt ook dat het pas echt gaat werken na 3-4 weken en presto....ik had meteen raak (superzaad he )
quote:
Verder: niet te veel cafeïne, geen alcohol, niet roken, geen drugs.
En natuurlijk bepaalde etenswaren die verboden zijn, zoals: rauw vlees dus, gerookte zalm (van die roze voor op bijvoorbeeld een pistoletje, die. Tenzij diepgevroren geloof ik, lees maar paar bladzijden terug), rauwkost goed wassen, geen rauwmelkse kazen (moeilijk vindbaar hier in Nederland, dus niet gauw een probleem).
Rauw vlees houdt ze soweiso niet van, als een kippenpootje maar een beetje roze is, gaat ze al helemaal flippen, dus daarom.

Maar klopt over diepgevroren zalm, listeriabacterie is dan kassiewijle.

Oh ja, mss kunnen ons fokkers mij helpen om een gezond, voedzaam alternatief te verzinnen voor die nachtelijke schransbuien die eraan zitten te komen (vannacht wilde ze al dat ik McFlurry M&M's ging halen)...ik heb d'r tevreden kunnen stellen met een heerlijk dessert van perziken/nectarine compote (vers gemaakt met klein beetje kruidnagel, balsamicoazijn en wat vanillesuiker) en yoghurt. Yam yam....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
quote:
Oh ja, mócht iemand zich toevállig nog afvragen of ik dit soms zit te typen zittend op een kussen onder mijn ingeknipte doos met een baby op schoot en aan de tiet...

Het antwoord op die vraag is neen
hahaha, succes daarmee dan (en bedankt voor de beeldvorming
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_41123522
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:22 schreef poemojn het volgende:
Ik wel. 15 kilo erbij al En ik groei het meest als ik rustig aan doe - en mijn verlof begint morgen

Lastig Inky...En zo snel al! - je zou a.s. zaterdag al moeder kunnen worden!
Eva
pi_41123574
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
Oh ja, mss kunnen ons fokkers mij helpen om een gezond, voedzaam alternatief te verzinnen voor die nachtelijke schransbuien die eraan zitten te komen (vannacht wilde ze al dat ik McFlurry M&M's ging halen)...ik heb d'r tevreden kunnen stellen met een heerlijk dessert van perziken/nectarine compote (vers gemaakt met klein beetje kruidnagel, balsamicoazijn en wat vanillesuiker) en yoghurt. Yam yam....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
En dat vraag je aan Ben en Jerry's/kroketten van stations/alles wat maar gefrituurd is/Chocomel/etc-verslaafden?
Eva
pi_41123793
Eigenlijk is het het beste om de nachtelijk snaaiaanvallen toch te negeren. Ik weet dat het moeilijk is, maar je lichaam heeft het niet nodig....het zijn alleen die verrekte hormonen die dat doen....

Maar, fruit is dan inderdaad een gezonde optie....alhoewel die hormonsters het daar waarschijnlijk niet mee eens zijn...

Ik probeer zo weinig mogelijk toe te geven aan de rare eetbehoeften, maar ook ik laat het soms toe. Ben nu 1x naar de Mac geweest omdat ik MOEST. En verder heb ik 1x per maand (ja, raar he) een sterkte behoefte aan zure winegums. Verder is chocolade uiteraard altijd welkom, maar dat was altijd al zo...dus nu zit ik aan de chocomelk....haha krijg ik in elk geval nog mijn portie zuivel binnen...
pi_41124211
Ik kom nog eens een vraag stellen (zie het niet zo zitten om voor elk wissewasje de verloskundige te gaan bellen). Ik heb enorme steken in mijn schaamgebied als ik wil lopen. Het is dus ook bijna niet meer mogelijk om te lopen , is dit wel normaal? Voelt zeg maar alsof er bot over bot schuurt (hoofdje over bekken?).
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:00:42 #189
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41124346
FIjn om te horen dat Xanthe het goed maakt.
En Moonah, jij ook! Kun je je zorgverzekeraar niet vragen om een vergoeding voor een laptop met draadloos internet, is toch een must als je verplicht moet rusten maar wel alle hormonen en alles hier bij moet houden! Ik heb ook een laptop en dat is ideaal! (maar niet voor je Fok-verslaving).

Heb nu Theranal zalf, ben benieuwd.

Het volgende vreemde karaktertrekje hier, zin om ouderwets te koken (ik ben meer een simpele spaghetti kok normaal gesproken), hachee. Ik heb heel enthousiast alles in huis gehaald, maar nu geen zin om het te maken. Toch maar doen, gisteren namelijk ook al frietjes gegeten! (en ik wil geen houterig kind!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:01:54 #190
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41124387
Zoutdroppie, ik weet zo snel niet hoe ver je bent, maar dat kunnen indalingssteken zijn. Ik herken precies de beschrijving van jou. Hoort er bij en je kunt er niets tegen doen, helaas!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41124450
Ik ga zo patat met vette kleddâh halen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41124544
@ mwana...kun je voor mij ook een bestellen (en langsbrengen )...ik ga zo maar mijn evergreen opeten....

@Zoutdroppie klinkt inderdaad als indalingssteken...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:07:11 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41124594
quote:

[..]....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
[..]
Jezus man, zeur niet zo Mag ze dat alsjeblieft zelf bepalen!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_41124858
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jezus man, zeur niet zo Mag ze dat alsjeblieft zelf bepalen!
hihi mijn idee

Ik hem Michel wel eens s avonds om 23.00 uur naar de mac gestuurd om een milkshake te halen.. daar had ik zooooo'n trek in...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41124880
Ik ben nu 37 weken zwanger , de baby zou bij 33 weken al ingedaald zijn en toen had ik ook wel wat steekjes en pijntjes maar minder heftig dan nu. Nu lijkt het soms wel alsof er een breinaald in mijn plasser gestoken word (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) als ik loop.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 12:15:08 #196
43556 miss_dynastie
pi_41124892
quote:
Heb je dit topic al gelezen?
pi_41124959
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef zout-droppie het volgende:
Ik ben nu 37 weken zwanger , de baby zou bij 33 weken al ingedaald zijn en toen had ik ook wel wat steekjes en pijntjes maar minder heftig dan nu. Nu lijkt het soms wel alsof er een breinaald in mijn plasser gestoken word (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) als ik loop.
'

heel herkenbaar, ik had het ook en bij mij was het toch indalen. Het is een k*tgevoel, maar het hoort erbij helaas...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:17:00 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_41124967
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:56 schreef zout-droppie het volgende:
Ik kom nog eens een vraag stellen (zie het niet zo zitten om voor elk wissewasje de verloskundige te gaan bellen). Ik heb enorme steken in mijn schaamgebied als ik wil lopen. Het is dus ook bijna niet meer mogelijk om te lopen , is dit wel normaal? Voelt zeg maar alsof er bot over bot schuurt (hoofdje over bekken?).
Ik weet niet hoever je bent, maar dit klinkt als typische verwekingsklachten. je bekken verweekt om soepel te zijn voor de bevalling en dan kunnen je schaambotten idd letterlijk over elkaar schuiven. erg akelig, niks aan te doen. sterkte ermee Ow en die breinaaldsteken is idd indalen
stormy waters...
sailin'
pi_41124972
Hassanjassan als je mijn vent zou zijn zou je geen leven meer hebben denk ik. Prima als je je zorgen maakt om je vrouw , maar ga niet te veel zitten betuttelen en laat ze ook lekker geworden en zelf beslissen in wat ze eet, haar lichaam geeft vaak goed aan waar het behoefte aan zal hebben tijdens de zwangerschap. Het is geen klein kind voor wie jij kunt beslissen wat er wel of niet gegeten mag worden.
pi_41125076
Ok check dus indalen en/of verwekingsklachten geeft dat ook een beetje aan hoelang het wachten op de bevalling dan is? Of is dit niet aan elkaar gerelateerd?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:21:31 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41125130
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:17 schreef zout-droppie het volgende:
Hassanjassan als je mijn vent zou zijn zou je geen leven meer hebben denk ik. Prima als je je zorgen maakt om je vrouw , maar ga niet te veel zitten betuttelen en laat ze ook lekker geworden en zelf beslissen in wat ze eet, haar lichaam geeft vaak goed aan waar het behoefte aan zal hebben tijdens de zwangerschap. Het is geen klein kind voor wie jij kunt beslissen wat er wel of niet gegeten mag worden.
Idd, mijn haren gaan al overeind staan als ik het lees (buiten dat geblaat over superzaad wat minstens net zo erg is).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_41125173
Nou, meiden toch. Hassan heeft het beste met zijn vrouw voor. En om even terug te denken aan mijn eerste zwangerschap....toen ik ook alles at waar ik trek in had. Nee, ik ben toch blij dat mijn vent nu wel vraagt of het wel zo verstandig is om dat 3e koekje te nemen. 1 voor mij en 1 voor de baby accepteerd ie nog (net!), maar toch. Ik heb het hem geloof ik niet verweten dat ie me toen niet weerhouden heeft van het onnodig aankomen, maar ik weet wel dat het nu beter gaat omdat ie meer op let met wat ik eet. Want ook ik weet wel wat goed is en wat niet, maar de hormonsters willen altijd meer, meer, meer.....

Oh...en dat van dat superzaad.....ja, dat weten we nu inderdaad wel. Roep dat inderdaad niet meer. Of kijk eerst eens even in het topic als zwanger worden moeilijk is.....dan hou je zulk commentaar wel voor je......
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:22:59 #203
108648 cattie
lieve moeder
pi_41125181
Helaas zout-droppie is dat niet gerelateerd aan elkaar... Ik had die klachten al vrij vroeg, maar Ive is 9 dagen over tijd geboren.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:25:18 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41125261
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:22 schreef chacama het volgende:
Nee, ik ben toch blij dat mijn vent nu wel vraagt of het wel zo verstandig is om dat 3e koekje te nemen. 1 voor mij en 1 voor de baby accepteerd ie nog (net!), maar toch. Ik heb het hem geloof ik niet verweten dat ie me toen niet weerhouden heeft van het onnodig aankomen, maar ik weet wel dat het nu beter gaat omdat ie meer op let met wat ik eet.
Iehl.
Dit vind ik echt klinken als horror. Maar ieder zijn ding.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41125302
AAAAAArghhhhhhhh, nu zelfs zitten last van bandenpijn.......Pfff...pukkie groeit!!!
pi_41125386
lijkt mij ook niks, als je man zich daarmee bemoeit. verwennen moet ie je!
en lekkere gezonde dingen maken klinkt wel heel lief vind ik, hassan, maar wat zij zelf verder neemt/wil moet ze toch zelf weten?

(ik krijg nog altijd elke ochtend een glas vergeperste jus d’orange, die gewoonte hebben we er lekker in gehouden. ).
pi_41125534
*tjomp tjomp*

Maar dames dames, hassanjassan probeert gewoon goed te zorgen voor zijn madame. Ik heb dat toontje er hier al uit geramd, maar ik snap dat hij het goed bedoelt. En dat "superzaad"-opmerkingen verkeerd kunnen vallen snap ik ook, maar hij komt nou niet direct over als iemand die uit pure kwaadaardigheid dat soort dingen roept, hij is gewoon helemaal into het zwangerschaps-dinges
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41125546
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef Sugar het volgende:

[..]

Iehl.
Dit vind ik echt klinken als horror. Maar ieder zijn ding.
Suug, ik snap je reactie. Maar hij heeft me ook zien vechten tegen de kilo's en me zo gelukkig zien worden toen ik eindelijk op streef zat. Ik denk dan ook dat hij gewoon wil dat ik gelukkig blijf. En aangezien ie mijn gezicht al ziet vertrekken als ik nu op de weegschaal ga staan, helpt ie me op allerlei manieren. Waarbij het benadrukken van hoe mooi ik nu zwanger ben eigenlijk de hoofdmoot is. Het feit dat ie alleen mijn buik....ja en mijn borsten ziet groeien, is voor hem de grootste motivatie om mij te stimuleren om door te gaan met gezond te eten en te leven. Zo weet ie namelijk dat ik ook blijf genieten van mijn lichaam, iets dat een jaar geleden niet van toepassing was....
pi_41125568
In sommige culturen is het zelfs de gewoonte dat de man van een zwangere vrouw ALLES haalt waar zn vrouw zin in heeft, ongeacht welke tijdstip en waar het te halen is, hij hoort het voor je te halen

Overigens had ik in het eerste trimester vooral zin in gezonde dingen, van zoete dingen werd ik juist misselijk. In het laatste trimester had ik vooral zin in zoete dingen. Van hartige dingen kreeg ik last van maagzuur. Dus als je zin hebt in zoet, kan dat ook no es een functie hebben.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41125620
Chacama het komt een beetje door de manier waarop het geschreven is. Mijn man heeft het ook wel eens geprobeerd maar ik bunker me niet vol met van alles en nog wat en probeer zelf mijn lijn te trekken. Maar als ik dan eens zin heb in een vette hap op een bak Ben&Jerry's dan moet ie niet gaan lopen zeuren of dat wel verstandig is , want dan weten we allemaal het antwoord wel... Tuurlijk is het niet verstandig , maar waarom zou hij zijn glaasje wijn wel mogen in het weekend en ik niet af en toe iets anders? Overigens is dat glaasje wijn wel verdubbelt want nu moet die fles in het weekend in zijn eentje leeg gedronken worden ipv. met zijn tweeën. En het kantine voer dat hij op zijn werk eet is ook niet altijd gezond haha...

Jammer dat het niet gerelateerd is die pijntjes en een naderende bevalling. We wachten rustig af , maar van mij mag het wel komen hoor (en nu maar hopen dat ik geen onheil over mezelf afkondig door dit te zeggen en dat de baby blijft zitten t/m 42 weken , al word je hier na 41 weken overgedragen aan het ziekenhuis en zij plannen liever dan een natuurlijke bevalling heb ik me dinsdag laten vertellen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')