Ja, ik houd het bij, maar dat komt omdat ik vanaf juni 2005 bezig ben geweest met afvallen en nu dus heel gericht wilde opletten wat er met mijn gewicht gebeurt tijdens de zwangerschap. Ik heb er namelijk geen trek in om straks tot de conclusie te komen dat wat ik er in 2005 af had weten te krijgen er nu weer vrolijk had aan gegeten....en door te meten weet ik dus waar het vooral is gaan zitten. En dat is tot nu toe op de logische plekken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:22 schreef poemojn het volgende:
Hou je dat allemaal bijIk ben wel heel erg dan, weet meestal niet eens hoeveel ik weeg.
Ik heb ook mail van Xanthe teruggekregen nu, moet t later vandaag nog goed doorlezen en beantwoorden maar alles is idd in orde met haar.Alleen Fok ziet ze niet meer zitten.
Ja dat bedoel ik, rood vlees, gebakken tot schoenzool. Yam yam.....Maar goed, dat is dudielijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:06 schreef Sugar het volgende:
[..]
Hassanjassan, wat bedoel je met rood vlees? Je mag namelijk wel rood vlees eten, maar het moet gewoon helemaal doorbakken zijn. Dus je hebt rood vlees (varkensvlees, rundvlees, enz.) en wit vlees (kip en kalkoen), maar al het vlees dat je vrouw eet, mag helemaal niet meer rauw zijn (en dus niet rosé, rood of ondoorbakken ziin).
Ja ze is meteen met foliumzuur begonnen te slikken na het stoppen met de pil, da's zo'n 3 maanden geleden, direct na de bruiloft. De verpakking (het is zo'n combipil, vitamine en foliumzuur) zegt ook dat het pas echt gaat werken na 3-4 weken en presto....ik had meteen raak (superzaad hequote:Slikt je vrouw foliumzuur of is ze al verder dan 10-12 weken? Tot die termijn is foliumzuur namelijk belangrijk (het vermindert de kans op een open ruggetje).
Rauw vlees houdt ze soweiso niet van, als een kippenpootje maar een beetje roze is, gaat ze al helemaal flippen, dus daarom.quote:Verder: niet te veel cafeïne, geen alcohol, niet roken, geen drugs.![]()
En natuurlijk bepaalde etenswaren die verboden zijn, zoals: rauw vlees dus, gerookte zalm (van die roze voor op bijvoorbeeld een pistoletje, die. Tenzij diepgevroren geloof ik, lees maar paar bladzijden terug), rauwkost goed wassen, geen rauwmelkse kazen (moeilijk vindbaar hier in Nederland, dus niet gauw een probleem).
hahaha, succes daarmee dan (en bedankt voor de beeldvormingquote:Oh ja, mócht iemand zich toevállig nog afvragen of ik dit soms zit te typen zittend op een kussen onder mijn ingeknipte doos met een baby op schoot en aan de tiet...
Het antwoord op die vraag isneen
![]()
Ik wel. 15 kilo erbij alquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:22 schreef poemojn het volgende:
Hou je dat allemaal bijIk ben wel heel erg dan, weet meestal niet eens hoeveel ik weeg.
En dat vraag je aan Ben en Jerry's/kroketten van stations/alles wat maar gefrituurd is/Chocomel/etc-verslaafden?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
Oh ja, mss kunnen ons fokkers mij helpen om een gezond, voedzaam alternatief te verzinnen voor die nachtelijke schransbuien die eraan zitten te komen (vannacht wilde ze al dat ik McFlurry M&M's ging halen)...ik heb d'r tevreden kunnen stellen met een heerlijk dessert van perziken/nectarine compote (vers gemaakt met klein beetje kruidnagel, balsamicoazijn en wat vanillesuiker) en yoghurt. Yam yam....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
Jezus man, zeur niet zoquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
[..]....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
[..]
hihi mijn ideequote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:07 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jezus man, zeur niet zoMag ze dat alsjeblieft zelf bepalen!
Heb je dit topic al gelezen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:32 schreef hassanjassan het volgende:
Oh ja, mss kunnen ons fokkers mij helpen om een gezond, voedzaam alternatief te verzinnen voor die nachtelijke schransbuien die eraan zitten te komen (vannacht wilde ze al dat ik McFlurry M&M's ging halen)...ik heb d'r tevreden kunnen stellen met een heerlijk dessert van perziken/nectarine compote (vers gemaakt met klein beetje kruidnagel, balsamicoazijn en wat vanillesuiker) en yoghurt. Yam yam....maar ik vind dat ALS je honger hebt of snakt naar ijs oid, je maar beter een lekker vers stuk fruit kan pakken.
'quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:14 schreef zout-droppie het volgende:
Ik ben nu 37 weken zwanger , de baby zou bij 33 weken al ingedaald zijn en toen had ik ook wel wat steekjes en pijntjes maar minder heftig dan nu. Nu lijkt het soms wel alsof er een breinaald in mijn plasser gestoken word (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) als ik loop.
Ik weet niet hoever je bent, maar dit klinkt als typische verwekingsklachten. je bekken verweekt om soepel te zijn voor de bevalling en dan kunnen je schaambotten idd letterlijk over elkaar schuiven. erg akelig, niks aan te doen. sterkte ermeequote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:56 schreef zout-droppie het volgende:
Ik kom nog eens een vraag stellen (zie het niet zo zitten om voor elk wissewasje de verloskundige te gaan bellen). Ik heb enorme steken in mijn schaamgebied als ik wil lopen. Het is dus ook bijna niet meer mogelijk om te lopen , is dit wel normaal? Voelt zeg maar alsof er bot over bot schuurt (hoofdje over bekken?).
Idd, mijn haren gaan al overeind staan als ik het lees (buiten dat geblaat over superzaad wat minstens net zo erg is).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:17 schreef zout-droppie het volgende:
Hassanjassan als je mijn vent zou zijn zou je geen leven meer hebben denk ik. Prima als je je zorgen maakt om je vrouw , maar ga niet te veel zitten betuttelen en laat ze ook lekker geworden en zelf beslissen in wat ze eet, haar lichaam geeft vaak goed aan waar het behoefte aan zal hebben tijdens de zwangerschap. Het is geen klein kind voor wie jij kunt beslissen wat er wel of niet gegeten mag worden.
Iehl.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:22 schreef chacama het volgende:
Nee, ik ben toch blij dat mijn vent nu wel vraagt of het wel zo verstandig is om dat 3e koekje te nemen. 1 voor mij en 1 voor de baby accepteerd ie nog (net!), maar toch. Ik heb het hem geloof ik niet verweten dat ie me toen niet weerhouden heeft van het onnodig aankomen, maar ik weet wel dat het nu beter gaat omdat ie meer op let met wat ik eet.
Suug, ik snap je reactie. Maar hij heeft me ook zien vechten tegen de kilo's en me zo gelukkig zien worden toen ik eindelijk op streef zat. Ik denk dan ook dat hij gewoon wil dat ik gelukkig blijf. En aangezien ie mijn gezicht al ziet vertrekken als ik nu op de weegschaal ga staan, helpt ie me op allerlei manieren. Waarbij het benadrukken van hoe mooi ik nu zwanger ben eigenlijk de hoofdmoot is. Het feit dat ie alleen mijn buik....ja en mijn borsten ziet groeien, is voor hem de grootste motivatie om mij te stimuleren om door te gaan met gezond te eten en te leven. Zo weet ie namelijk dat ik ook blijf genieten van mijn lichaam, iets dat een jaar geleden niet van toepassing was....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:25 schreef Sugar het volgende:
[..]
Iehl.
Dit vind ik echt klinken als horror. Maar ieder zijn ding.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |