quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:38 schreef hassanjassan het volgende:het vrouwtje is vandaag begonnen met het zwangerschapsdieet. Vette vis (gestoomde makreel, gerookte paling, zoute haring, dat soort dingen), Vlees (zo min mogelijk rood vlees, maar moet kunnen af en te) veel verse groenten (voornamelijk groene bladgroentes, zoals brocolli, spinazie, andijvie), vers fruit en melk. Elke dag serveren we elkaar een glas verse jus, en er wordt afwisseld muesli/cruesli met yoghurt gegeten. Eigenlijk zouden we dit dieet allemaal volgen, toch, niet alleen als je zwanger bent.
Hebben jullie nog andere voedingstips, los van wat er al in de boeken en op sites staan?
Hassanjassan, wat bedoel je met rood vlees? Je mag namelijk wel rood vlees eten, maar het moet gewoon
helemaal doorbakken zijn. Dus je hebt rood vlees (varkensvlees, rundvlees, enz.) en wit vlees (kip en kalkoen), maar al het vlees dat je vrouw eet, mag helemaal niet meer rauw zijn (en dus niet rosé, rood of ondoorbakken ziin).
Slikt je vrouw foliumzuur of is ze al verder dan 10-12 weken? Tot die termijn is foliumzuur namelijk belangrijk (het vermindert de kans op een open ruggetje).
Verder: niet te veel cafeïne, geen alcohol, niet roken, geen drugs.
En natuurlijk bepaalde etenswaren die verboden zijn, zoals: rauw vlees dus, gerookte zalm
(van die roze voor op bijvoorbeeld een pistoletje, die. Tenzij diepgevroren geloof ik, lees maar paar bladzijden terug), rauwkost goed wassen, geen rauwmelkse kazen (moeilijk vindbaar hier in Nederland, dus niet gauw een probleem).
Oh ja, mócht iemand zich toevállig nog afvragen of ik dit soms zit te typen zittend op een kussen onder mijn ingeknipte doos met een baby op schoot en aan de tiet...
Het antwoord op die vraag is
![]()
neen