quote:Linda en Beau anderhalf uur lang op zaterdagavond
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:45
Een overzicht van Talpa’s plannen voor het najaar, die de zender op maandag 24 juli officieel zal presenteren:
De nieuwe talkshow met Linda de Mol en Beau van Erven Dorens zal in het najaar te zien zijn op de zaterdagavond bij Talpa (20.30 uur). In het anderhalf uur durende M/V worden de verschillen en overeen- komsten tussen mannen en vrouwen blootgelegd. M/V heeft elke week drie bekende Nederlanders met hun partner te gast. Zij zullen zelf in de studio getest worden op hun diverse ‘mannelijke’ en ‘vrouwelijke’ vaardigheden.
Door de uitzending van M/V verschuift het satirische programma Koppensnellers van Jack Spijkerman naar de zondagavond, vlak na kijkcijferkanon De Wedstrijden om 20.30 uur. De zondagavond wordt in het najaar verder gevuld door Nieuw Dier om 21.30 uur en Postcode Loterij: Eén tegen 100 met Caroline Tensen om 22.00 uur. Nieuw Dier is een sketchprogramma waarin de realiteit op zijn kop wordt gezet. Herkenbare situaties en personages krijgen een ongebruikelijke twist. De cast bestaat o.a. uit Dennis van de Ven, Erik Whien en Jeroen van Koningsbrugge.
Op Talpa’s maandagavond is in het nieuwe seizoen de live-uitzending van Big Brother te zien, die gepresenteerd zal worden door Bridget Maasland. Om 21.30 uur volgen Ernst-Paul Hasselbach en de Vlaamse Evi Hanssen met nieuwe afleveringen van Expeditie Robinson. Dit jaar kent het deelnemersveld acht Belgische mannen en acht Nederlandse vrouwen. Tijdens de live finale kiest het kijkerspubliek de winnaar van 50.000 euro en eeuwige roem.
Naast haar talkshow en Big Brother Live presenteert Bridget Maasland op de dinsdagavond het nieuwe programma Woef: Hoe word ik een beroemde hond? (20.30 uur). Onder leiding van Bridget Maasland gaan zes bekende Nederlanders en hun hond de confrontatie aan. Wie heeft de absolute topdog en mag zich na 8 weken oefenen de beste hondentrainer noemen? Het programma staat niet alleen onder presentatie van Bridget; ook de productie wordt door de blonde presentatrice verzorgd. Om 21.30 uur volgt Sjoemelaars & Sjacheraars, waarin de praktijken van kleine oplichters als mediums en wonderdokters in een speciaal met camera’s geprepareerd huis genadeloos aan het licht worden gebracht.
De woensdagavond wordt gevuld door een film. Op donderdag staat om 20.30 uur de populaire komedieserie Gooische Vrouwen op het programma. In het tweede seizoen probeert Willemijn een nieuw bestaan op te bouwen zonder Evert. Ook Anouk wil een zelfstandig en volwassen leven leiden, zeker nu ze 40 wordt. Maar voor beide vrouwen geldt: makkelijker gezegd dan gedaan. Cheryl geniet van haar zwangerschap, al blijft het natuurlijk de vraag wie nu de vader van haar kind is.En Claire… heeft zij de klap met de honkbalknuppel en de val in het zwembad overleefd? En wie was haar aanvaller? Om 21.30 uur volgt opnieuw Bridget Maasland. Zij presenteert het nieuwe Hoe word ik een Gooische vrouw?. Hierin verhuist stadsvrouw Bridget naar ‘t Gooi, waar collega’s Linda en Caroline ook wonen. Bridget onderzoekt of die woonomgeving geschikt voor haar is. In elke aflevering gaat Bridget met een makelaar een nieuw huis bezichtigen dat gemiddeld voor een slordige 2 miljoen te koop is. Daarnaast krijgt ze wekelijks tips van een bekende Nederlander die ook in het Gooi woont. Om 22.00 uur brengt Talpa de Amerikaanse comedy Weeds op de buis.
Een ‘nostalgische comedy chatshow’ brengt Talpa op de vrijdagavond om 20.30 uur. Wie het programma presenteert is evenals de precieze inhoud niet bekend. De show is bedoeld voor iedereen die 17 is en het ooit is geweest. Om 21.30 uur volgt Man & Paard, een wekelijkse comedy over de dagelijkse perikelen op de redactie van het glamourblad ‘Beau’, geleid door de uitgerangeerde tv-presentator Beau van Erven Dorens. Beau wil met het blad zijn status als ‘BN’er’ terug winnen. (Foto: Roy Beusker)
quote:Cees Geel en Bridget Maasland met talkshow bij Talpa
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:30
Bridget Maasland en Cees Geel gaan in het komend najaar een dagelijkse talkshow presenteren voor Talpa. In Late Night met Maasland & Geel wordt gesproken met actuele gasten uit de wereld van politiek, sport, kunst en cultuur. De waan van de dag door de ogen van Bridget Maasland en Cees Geel, in een informatief en onderhoudend uurtje op de late avond.
De talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel wordt in het najaar iedere werkdag rond 23.30 uur uitgezonden. Het praatprogramma moet profiteren van de lead-in van de quizshow De Slimste met Linda de Mol, die het komend jaar van maandag tot en met donderdag tussen 22.30 en 23.30 uur te zien zal zijn bij Talpa. Cees Geel was in het eerste seizoen van De Slimste te zien als ‘deskundoloog’. Zijn rol wordt in het nieuwe seizoen overgenomen door de Vlaamse filmregisseur Jan Verheyen. Verheyen zal de komische toelichting op de juiste antwoorden verzorgen.
De Slimste en de talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel vormen in het najaar de late avond van Talpa. De vooravond van deze zender werd al eerder bekend. Tussen 18.00 en 19.00 zal Entertainment Live te zien zijn, gevolgd door Big Brother en later in het najaar De Gouden Kooi om 19.00 uur, Lotte om 19.30 uur en Deal or no deal om 20.00 uur. ‘Postcode Loterij: Deal or No Deal’ is gebaseerd op het koffertjesspel in Postcode Loterij Miljoenenjacht maar dan in eendagelijkse vorm. Het is nog niet bekend wie Deal or no Deal zal gaan presenteren. (Foto: Ron Tetteroo)
De topics over Talpa programma's:quote:Maandag
18.00 Entertainment Live
19.00 Big Brother / De Gouden Kooi
19.30 Lotte
20.00 Postcode Loterij Deal or No Deal
20.30 Big Brother Live
21.30 Expeditie Robinson
23.00 De Slimste
23.30 Late Night met Maasland & Geel
Dinsdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Woef: Hoe word ik een beroemde hond?
21.30 Sjoemelaars en Sjacheraars
23.00 De Slimste
Woensdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Film
23.00 De Slimste
Donderdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Gooische Vrouwen
21.30 Hoe word ik een Gooische Vrouw?
22.00 Weeds
23.00 De Slimste
Vrijdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Toen ik 17 was…
21.30 Man & Paard
22.00 TBA
22.30 De Wedstrijden
Zaterdag
18.00 De Wedstrijden
19.30 Koppensnellers HH
20.30 M/V
21.30 De Wedstrijden
23.00 Woef: hoe word ik een beroemde hond
Zondag
18.00 De Leukste Candids
18.30 Edgard Davids: Street Legends
19.00 De Wedstrijden
20.30 Koppensnellers
21.30 Nieuw Dier
22.00 Postcode Loterij 1 Tegen 100
23.00 De Wedstrijden
Het is juist het meest leuke aan Miljoenenjacht voor heel veel mensen. Quizzen zien ze genoeg, dat soort spelletjes niet. Ik vind het wel een goede zet.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:14 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Deal or no Deal zal moeilijk worden aangezien het de domme variant is van Miljoenenjacht.
Deal or no Deal is bst leuk om te kijken, ik ontvang hier de Libanese variant, dus geen ruk van te verstaan, maar het is wel onderhoudend. Overigens is het seizoen hier een maand geleden gestopt.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:14 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Deal or no Deal zal moeilijk worden aangezien het de domme variant is van Miljoenenjacht.
Klopt komt ook om 22.30quote:Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef ItaloDancer het volgende:
In het schema staat bij De Slimste overal 23:00 maar dat lijkt me 22:30?![]()
Komt wel hoorquote:Op maandag 24 juli 2006 18:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Er komt vrijdagavond geen '' De Wedstrijden "![]()
Zaterdag 23.00u, schele.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:17 schreef Haaibaaike het volgende:
En een honden programma (Woef ) van en door Bridget gepresenteerd staat er niet bij![]()
Ga je dat nu in elk topic vermelden.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:38 schreef robster16 het volgende:
En t logo, you better like it, want dat heb ik zelf gemaakt!
Nog meer kwaliteitsprogramma's op tv.quote:Tweede zender De Mol volgend jaar
John de Mol begint definitief een tweede tv-zender. De zender is voor een breed publiek en begint in 2007.Over de naam en de programmering is nog niets bekend. De Mol is al eigenaar van Talpa.
Was dat sarcastisch?quote:Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Nog meer kwaliteitsprogramma's op tv.![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef Haaibaaike het volgende:
Bek houden jij schele, Asociaal die je bent. [afbeelding]
quote:Op maandag 24 juli 2006 17:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Adverteerders worden al ingeschreven in drama-series
Ah, wat was het vorig jaar dan?quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:56 schreef Mike het volgende:
BB scoorde 'redelijk', maar toch een stuk minder dan vorig jaar. Opvallend, zeker ook omdat het meteen na De Wedstrijden zat.
Het buitenlands voetbal van 23.00 scoorde overigens heel slecht.
Bijna 1.5 mln kijkers.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ah, wat was het vorig jaar dan?
23.00 aflevering is ongeveer gelijk aan de cijfers van Cafe de Sport; concurreren met Studio Voetbal zit er niet in.
Maar er zijn ook zo verschrikkelijk veel mensen die zo ontzettend anti-talpa zijn en de zender gewoon geen kans willen geven. Heel typisch.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:39 schreef maril het volgende:
Behalve het voetbal vallen de cijfers gewoon tegen.
quote:Talpa pakt VARA terug
Zouden Nederlanders de VARA missen als de omroep zou worden opgeheven? Nee, antwoordde bijna de helft van het aantal mensen die Maurice de Hond in opdracht van Talpa ondervroeg. Iets meer dan de helft vindt dat de VARA zich op positieve wijze onderscheidt van de andere omroepen.
"Het onderzoek moest vooral laten zien dat de antwoorden voor de hand lagen, en dat de uitkomsten niet al te serieus moeten worden genomen", aldus een woordvoerder van Talpa zondagavond.
De zender van John de Mol gaf opdracht voor het onderzoek nadat VARA TV Magazine TNS NIPO een enquête had laten verrichten over Talpa.
De uitkomsten van het eerste onderzoek waren bepaald niet positief. Verder bleek onder meer dat Joling en Gordon over de vloer het beste Talpa-programma is, maar dat Gordon als irritantste presentator werd beschouwd.
Het Talpa-onderzoek laat een soortgelijk resultaat zien. 'Mooi, Weer De Leeuw' is het sterkste tv-programma van de VARA, maar Paul de Leeuw is veruit de presentator die de meeste weerzin wekt. "Ons onderzoek was een kopie van dat van de VARA, met suggestief gestelde vragen", aldus de Talpa-woordvoerder.
Nee die hadden ze alquote:Op zaterdag 2 september 2006 06:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een show zoals die van Carlo Boszhard gisteren, hoe fout maar toch grappig het ook is, zullen ze niet snel krijgen nee.
Niet geheel onverwacht om te zien hoe hij over alles denktquote:John de Mol: ‘Talpa is geen mislukking’
John de Mol vindt het onterecht dat zijn tv-zender Talpa door sommige media wordt bestempeld als een mislukking. “Normaal gesproken kost het een jaar of zes, zeven om een zender neer te zetten. Dat zal iedereen in omroepland beamen“, vertelt De Mol in een interview met dagblad Trouw. “Wij zijn net een jaar bezig en hebben gemiddeld een marktaandeel van een procent of zeven. Dat is een goed resultaat. Maar het is geen tien procent.”
De Mol vervolgt: “Gevolg: in de media wordt keer op keer verteld dat Talpa een grote mislukking is. Onzin. Zeven procent is helemaal niet zo slecht. Kijk maar hoe RTL en SBS het deden in hun eerste jaren. En vergeet niet dat die het tegen een veel geringere concurrentie op hoefden te nemen. Het heeft gewoon tijd nodig. Als je in de tiende minuut van een voetbalwedstrijd zit, kun je ook nog niets zeggen over de uitslag. Talpa zit in die tiende minuut, maar desondanks heeft iedereen al bepaald dat het geen succes is. Ik heb ingecalculeerd dat er veel mis zou gaan. Dat veel programma’s zouden mislukken. Dat is heel normaal. Als je tien programma’s ontwikkelt en twee daarvan slagen, dan is dat een uitstekende score. Wij halen die score, maar iedereen heeft het alleen maar over de acht programma’s die geen succes werden. Niet dat ik tevreden ben, trouwens. Dat ben ik nog nooit geweest.”
Jack Spijkerman stapte vorig jaar over van de VARA naar Talpa. Terwijl Kopspijkers bij VARA soms op drie miljoen kijkers piekte, wist Spijkerman bij Talpa slechts een half miljoen kijkers te boeien. “Tegen Jack Spijkerman heb ik gezegd: wedden om de grootste fles champagne dat jouw programma het eerste jaar nooit een miljoen kijkers zal halen? Hij zei: geef die fles nu maar vast. Maar ik heb gelijk gekregen“, aldus De Mol. “Zo gaat het nou eenmaal. Toen Henny Huisman begin jaren negentig naar RTL overstapte, gebeurde hetzelfde. De laatste uitzending van zijn Surpriseshow bij de publieke omroep trok een miljoen of zes kijkers. De eerste uitzending bij RTL haalde er nog geen miljoen. Zo gaat dat.”
Talpa heeft een slecht imago en De Mol weet niet hoe het komt. “Al dat gezeur dat er was over sterren die ik wegkocht bij andere netten. Alsof dat iets ongelofelijks is. Wendy van Dijk en Robert ten Brink zijn onlangs door RTL weggekocht bij SBS. Ik weet ongeveer wat zij verdienen en ik kan verzekeren: dat is veel meer dan mijn best betaalde presentator. Maar daar hoor of lees je nergens iets over. En dan nog: het is mijn eigen geld. Daar heb ik hard voor gewerkt. Ik heb het allemaal zelf verdiend. Ik doe daarmee wat ik wil. Talpa kost tot nu toe inderdaad behoorlijk wat geld. Maar dat maakt niet uit. We zijn net begonnen. En geld is helemaal geen probleem. Ik heb genoeg om zo nog tien zenders te lanceren.”
Een tweede zender komt er in ieder geval. “Op z’n vroegst volgend voorjaar. De adverteerders vragen er ook om. Wij moeten nu met één zender concurreren tegen drie concurrenten met elk drie zenders (de publieke omroep, RTL en SBS, red). Als we twee zenders hebben, worden we in die concurrentie nog aantrekkelijker voor adverteerders.” De Mol sluit ook niet uit dat er nog een derde Talpa-zender komt. De geruchten dat hij de SBS-zenders (SBS6, Net5 en Veronica) wil kopen doen ook al enige tijd de ronde. “Ook dat sluit ik niet uit. Maar heel concrete plannen zijn er niet.“
quote:Talpa komt met originele show
Ben jij een echte grapjas? Iemand die de moppen uit z’n mouw schudt? Vul dan je zakken in het nieuwe moppenprogramma van Talpa! Want hoe meer moppen je kent en hoe beter je ze weet te vertellen, hoe meer geld je kan verdienen! Opgeven is simpel en kan op twee manieren: Spreek je 5 leukste moppen in via de webcam, vul het formulier in en klik op ‘verstuur’.
Dat worden kortom weer miljoenen kijkers extra voor John de Mol. Het is niet bekend of Jack Spijkerman zich al heeft opgegeven.
Verzin jij dan een een leuk, compleet nieuw programma!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:49 schreef Urquhart het volgende:
T'is inderdaad een beetje passé
quote:Gordon werpt zich op als de Oprah van Talpa
Talpa gaat vanaf december 24 uur per dag uitzenden, menigeen heeft zich al afgevraagd wat de zender overdag gaat laten zien. Livestreams uit de Gouden Kooi zou een optie zijn, maar dat maakt de website minder aantrekkelijk om te bezoeken. Meer voor de hand liggend is dat het model van RTL 4 goed wordt bestudeerd: belspelletjes in combinaties met herhalingen soaps, b-series uit Amerika en een talkshow. En laat Gordon zich nu opwerpen voor dat laatste.
Want de zanger/presentator zou dolgraag een talkshow à la Oprah in de markt zetten, zo vertelt hij in Het Parool. "Een Oprah Winfrey-achtige show zou ik onwijs leuk vinden, elke dag om zes uur. Het liefst met gewone mensen, met gewone problemen. Ik weet dat ik veel los kan krijgen, ik ben ook maatschappelijk betrokken. En als er dan eens een platte grap in zit, moet dat natuurlijk kunnen."
Volgens Gordon wordt over iets dergelijks onderhandeld. Hij geeft in de krant aan volgend jaar met een groot programma te komen. "Ja, volgend jaar ga ik echt leuke dingen doen bij Talpa, maar daar kan ik nog niks over zeggen. Het is heel groot en heel geweldig en wat ik net beschreef zou een onderdeel kunnen zijn."
Opmerkelijk is dat wel. Talpa en Gordon verbraken juist hun contract omdat het niet lekker liep. Vervolgens werd Gordon als freelancer ingehuurd voor onder andere Joling & Gordon over de Vloer. En nu lijkt hij dus toch weer overuren te gaan draaien voor de zender van John de Mol. Wordt vervolgd.
Zo zie je maar weer dat TV programma's tijd nodig hebben om te groeienquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:09 schreef rubbereend het volgende:
wat ik niet gedacht had maar toch meevalt zijn de kijkcijfers van deal or no Deal!
En Beau haalde nog wel zn neus op voor deze lowculture spelshow. Blijkt t zijn grootste succes bij Talpa te worden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat TV programma's tijd nodig hebben om te groeien
En bij de ene is die groei er wel, bij de ander niet.
Gordon scoort goed op Talpa, dus biedt Talpa hem programma's aan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:01 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik begrijp er niks vanIk dacht dat Gordon freelance werkt bij Talpa (bijv) dat hij ook bij andere zenders mag werken
Of is Gordon toch een vaste presentator van Talpa.
idd, over het half miljoen en dat tegenover het Journaalquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat TV programma's tijd nodig hebben om te groeien
En bij de ene is die groei er wel, bij de ander niet.
Iedereen maakt wel eens een inschattingsfout hequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:16 schreef SunChaser het volgende:
En Beau haalde nog wel zn neus op voor deze lowculture spelshow. Blijkt t zijn grootste succes bij Talpa te worden.
Thanx Sunchaserquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Gordon scoort goed op Talpa, dus biedt Talpa hem programma's aan.
Dat zei hij laatst idd ergens, hij kijkt een beetje neer op kwisjes als DONDquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:58 schreef maril het volgende:
T moet voor Beau toch een frustratie zijn dat hij wel in entertainment scoort en niet journalistiek.
Hij heeft er ondertussen anders een compleet andere draai aan gegevenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:07 schreef SunChaser het volgende:
Dat zei hij laatst idd ergens, hij kijkt een beetje neer op kwisjes als DOND
Hoe bedoel je geen standaardkwisje? , ik vind het zelf een leuke Quiz, en het leukste van Talpa al kijk ik vw dwdd pas de laatste minuten (ook het spannendste) maar elke Quiz waar je niet zoveel bij hoeft na te denken (dit is meer gokken,en de meeste maken de fout meer en meer te willen) is voor mij standaardquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hij heeft er ondertussen anders een compleet andere draai aan gegeven
Het is niet echt een standaard kwisje te noemen ondertussen
Geen presentator die achter een deskje staat en elke dag andere kandidaten heeft.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:17 schreef maril het volgende:
Hoe bedoel je geen standaardkwisje?
Heb je de quiz weleens gezien want dat doet hij wel, begrijp me goed vind het niet erg maar hij loopt door het studio en ik heb hem ook wel eens op de tafel zien springen vond dat wel stoer van hem.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Geen presentator die achter een deskje staat en elke dag andere kandidaten heeft.
Geen presentator die door de studio rent en in het decor klimt.
Beau kent zijn kandidaten ondertussen, hoort ze uit, speelt ermee. Dat zie ik niet gebeuren bij andere quizen.
Ja dat zeg ik juist, dat Beau dat wel doet, en anderen niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:23 schreef maril het volgende:
Heb je de quiz weleens gezien want dat doet hij wel
Dat vind ik juist irritant. Ik kijk meestal op Talpa TV en scrol meteen door naar de laaste 6 minuten. En als t te lang duurt scroll ik verder, dat gespeelde verontwaardige toontje naar de telefoondame werkt me op mn zenuwen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Geen presentator die achter een deskje staat en elke dag andere kandidaten heeft.
Geen presentator die door de studio rent en in het decor klimt.
Beau kent zijn kandidaten ondertussen, hoort ze uit, speelt ermee. Dat zie ik niet gebeuren bij andere quizen.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik juist, dat Beau dat wel doet, en anderen niet.
Hebben ze al eens onderzocht hoeveel mensen er via internet naar Talpa kijken? , heb soms het gevoel dat dat er meer zijn als dat er tv kijken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat vind ik juist irritant. Ik kijk meestal op Talpa TV en scrol meteen door naar de laaste 6 minuten. En als t te lang duurt scroll ik verder, dat gespeelde verontwaardige toontje naar de telefoondame werkt me op mn zenuwen.
Ik zag laatst Late Night With Conan O'Brien (Amerikaanse talkshow) daar vertelde Bob Saget dat hij vanaf oktober een nieuwe show ging presenteren: 1 vs 100.. van Endemol dus.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:47 schreef calvobbes het volgende:
http://www.mediacourant.nl/?p=1626
Talpa kost tot nu toe inderdaad behoorlijk wat geld. Maar dat maakt niet uit. We zijn net begonnen. En geld is helemaal geen probleem. Ik heb genoeg om zo nog tien zenders te lanceren.”
Dit zijn programma's van Endemol en John en Joop zitten niet meer bij Endemol. Die verdienen dus niks aan nieuwe tv-hits.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:30 schreef BdR het volgende:
Miljoenenjacht hadden ze ook al verkocht (Deal Or No Deal) en zo nog veel meer shows. Dus ik denk dat John de Mol (en Joop van de Ende ook) het voorlopig financieel nog wel uit kunnen zingen..
Waaraan dan? De rechten heeft ie namelijk zelf niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:05 schreef calvobbes het volgende:
En aan programma's als Big Brother verdient de Mol ook nog steeds.
Dat mag idd wel terug komen bij talpaquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:13 schreef SunChaser het volgende:
Ik wil Lucky Letters wel terug. Dat stopte toen ze nog 900.000 kijkers hadden op RTL4.
SBS shownieuws meldde het een week geleden alquote:Op zaterdag 11 november 2006 14:08 schreef SlagerKorrel het volgende:
En Entertainment Live stopt:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=880744&c=61
jij kent ze allemaal persoonlijk..?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:53 schreef Urquhart het volgende:
Die kijkers voor Deal or no Deal zijn wel netjes ja.
Die wordt in amerika bij NBC uitgezonden,quote:Op zondag 5 november 2006 23:34 schreef ItaloDancer het volgende:
Deal Or No Deal is ook van de hand van John de Mol he, dus ik zou het wel een eigen programma willen noemen![]()
quote:Van Erven Dorens: Jack Spijkerman kreeg hardere klap
Beau van Erven Dorens probeert terug te komen uit het dal waarin hij zat na het stopzetten van NSE. Hij maakt nu drie programma’s (Deal or No Deal, Man & Paard, M/V) en werkt aan ideeën voor nieuwe: de beste spreekbeurtverkiezing en twee comedy’s.
Van Erven Dorens: Toen we met de opnamen van Man & Paard begonnen, had ik mezelf al weer aardig op de rails. Ik heb echt het gevoel dat we iets nieuws doen, een op Amerikaanse leest geschoeide comedy waarin dialogen belangrijker zijn en dat zie je in Nederland niet vaak. We hebben 6 afleveringen gemaakt en werken aan de volgende 6. Hopelijk mogen we die ook gaan opnemen.
Ik heb geleerd van het afgelopen jaar, we hebben te hoog van de toren geblazen. Talpa is met te veel bombarie in de markt gezet, we zijn nog steeds een relatief kleine zender. Ik was natuurlijk verwend met die prachtige kijkcijfers van RTL Boulevard, dan valt het mislukken van NSE extra rauw op je dak.
Voor mij is het een gesloten boek, klaar. Ik ben uit het dal gekropen en werk keihard om alsnog van Talpa een succes te maken.
Veel Talpa-presentatoren werken hard voor de zender, met diverse programma’s, behalve Jack Spijkerman. Dat is een beetje een ander verhaal: ik ben 35 hij loopt tegen de 60. Daarnaast heeft Jack een veel hardere klap gekregen, die is zelfs door zijn eigen vrienden te grazen genomen.
Er is veel kritiek op Talpa, nog altijd, vooral uit de linkse hoek. Waarom moet dat schoppen tegen ons steeds weer? John de Mol steekt zijn eigen geld in een puur Hollands bedrijf, de publieke omroep leeft van onze belastingcenten. RTL is Duits, wat is er mis met Talpa? We hadden wat bescheidener moeten zijn, dat zijn we inmiddels ook geworden. Ik merk heel langzaam dat het gevoel bij de mensen op straat ook een beetje aan het omslaan is.
Over de activiteiten van zijn eigen productiebedrijf Beauworks zegt hij: Er zitten een paar nieuwe ideeën in de pijplijn. Zo werken we aan een programma met de titel De Beste Spreekbeurt Van Nederland. Daarin willen we samen met scholen de allerbeste spreekbeurt uitkiezen en die vervolgens op een ontzettend mooie manier presenteren.
Verder werken we aan twee comedies, één over een castingbureau en een gezinscomedy, zeg maar een Kees & Co anno 2006. (Telegraaf/Medialog)
Yepquote:Op zaterdag 11 november 2006 20:32 schreef maril het volgende:
[..]
Die wordt in amerika bij NBC uitgezonden,
kijkcijfersquote:Op zaterdag 11 november 2006 20:11 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
jij kent ze allemaal persoonlijk..?
quote:Talpa gaat Tien heten
Talpa, de onwijs succesvolle televisiezender van John de Mol, gaat met ingang van 16 december Tien heten. Dat meldde een woordvoerder van het gezaghebbende tv-station donderdag.
Vanaf het prille begin was Tien de eerste naamkeuze van De Mol en zijn companen. Omdat het SBS-concern die naam in zijn bezit had, was het niet mogelijk om de zender die naam te geven. Beide bedrijven besloten onlangs dat ze elkaar niet meer over de naam in de haren zullen vliegen.
Ze zeggen nu al Tien, ipv talpaquote:
quote:Op donderdag 16 november 2006 16:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Vanaf 16 december heet Talpa voortaan 10
Als ze 24/7 uitzenden kwam zojuist op het nieuws.
Ik had om 16.00 bij het nieuws gehoord ..En bij het Topic van Maasland en Geel dat berichtje gepost.quote:
Dat zag ik nu pasquote:Op donderdag 16 november 2006 17:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat stond er al een tijdje boven hoor.
Ohw, okéquote:Op donderdag 16 november 2006 17:00 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik had om 16.00 bij het nieuws gehoord ..En bij het Topic van Maasland en Geel dat berichtje gepost.![]()
Verders is er niks mee![]()
Nee joh, niks nieuws zit er niet op te wachtenquote:Op donderdag 16 november 2006 17:01 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ohw, oké
Nee, ik dacht dat jij dacht dat dat 24/7 Talpa nieuw nieuws was![]()
Ze gingen wat met Miljoenenjacht doen. 10 jaar gratis bellen geloof ik als je 'm op 10 hebt. Ofzo ietsquote:Op donderdag 16 november 2006 15:48 schreef rubbereend het volgende:
als ze nou eens flink geld uittrekken en een actie doen als zet hem op 10. Met dikke prijzen. Dan staat de zender tenminste niet bij half Nederland op 26 of hoger
Ja, binnen 2 sec. gevonden op hun website.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:44 schreef Qunix het volgende:
Heeft iemand toevallig een email adres van Talpa TV?
ow daar.......... -_-quote:Op donderdag 16 november 2006 18:54 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, binnen 2 sec. gevonden op hun website.
quote:Helmonders gaan Talpa slopen
De Zuidoost-Brabantse zender RTV10 (hoofdkantoor in Helmond) is boos op John de Mol. Niet vanwege zijn slechte programma’s maar vanwege het feit dat John alsnog de naam Tien gaat gebruiken.
RTV10, dat doorgaans hogere kijkcijfers scoort dan Talpa, is bang dat de inwoners van Helmond en omgeving in de war raken. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat een Brabants boertje lekker RTV10 wil kijken en plotseling met Geer en Goor geconfronteerd wordt. Bovendien heeft de krankzinnig creatieve naam RTV10 veel geld gekost. Er is destijds veel geïnvesteerd in het promoten van deze naam in Helmond en omstreken.
Om John de Mol onder druk te zetten gaat RTV10 nu actie voeren met de slogan: “Talpa, handen af van onze naam”. Dat zal zeker indruk maken.
Het is nog niet bekend of John de Mol en de RTV10-directie maandag bij Maas en Geel in discussie gaan. Het is ook nog niet bekend of er maandag überhaupt nog mensen kijken naar Maas en Geel.
Bron
quote:Niet vanwege zijn slechte programma?s maar vanwege het feit dat John alsnog de naam Tien gaat gebruiken
quote:Talpa/Tien gooit schema's in januari grondig om
De programmering van Talpa op primetime in januari verschilt grondig van voorgaande maanden. Op maandagavond kijken we naar Kluners uit Kenia gevolgd door Gooische Vrouwen seizoen 2. Joling & Gordon mogen weer op dinsdag, gevolgd door de talkshow van Rob Stenders. Woensdag zet Tien (zoals de zender dan heet) een film in terwijl donderdag een lachavond wordt: Het Glas is Halfvol (realityshow Bonnie & Viola), There's No Business Like Showbusiness (realityshow rondom c-sterren), Komt Een Man Bij De Dokter (moppenshow) en Sjoemelaars & Sjachelaars).
Op vrijdag is er juist weer weinig te herkennen van de comedy-avond: de jubileumshows van André van Duin gevolgd door Eén Miljoen Wat, een Postcode Loterij-programma dat eerder op zondag werd vertoond. Zondagavond is Caroline Tensen-avond. Je Leven In De Steigers krijgt het ereplaatsje om 20.30 uur, gevolgd door Eén Tegen 100.
Ik denk dat met name de dinsdagavond en zondagavond sterk zullen blijken. Donderdagavond mogelijk, al bestaat dat uit programma's van een half uurtje. Wegzappen is dan een risico.
Overigens is Tien in januari een 24-uurs-zender. In de namiddag toont de zender herhalingen van Lotte, De Bruiloft Van en de talkshow van Bridget Maasland en Cees Geel.
Klinkt goedquote:. In de namiddag toont de zender herhalingen van Lotte, De Bruiloft Van en de talkshow van Bridget Maasland en Cees Geel.
O mijn godquote:Het Glas is Halfvol (realityshow Bonnie & Viola), There's No Business Like Showbusiness (realityshow rondom c-sterren)
quote:Tien vernieuwt programmering in januari
Geplaatst op 24-11-2006 om 12:18
Tien (Talpa) presenteert in januari een vernieuwde programmering. Bestaande successen als Gooische Vrouwen (foto), Joling en Gordon over de Vloer en Eén tegen honderd vullen het programma van Talpa samen met nieuwe producties als Stenders Late Vermaak, Komt een man bij de dokter en De André van Duin Show. In de vooravond wordt het slecht scorende Entertainment Live vervangen door De leukste thuisvideo’s. Lotte, De Bruiloft van.., De Gouden Kooi en Deal or no Deal keren wel terug in de vooravond.
De komedieserie Gooische Vrouwen bleek tijdens het eerste seizoen een doorslaand succes op de zondagavond van Talpa. Op de donderdagavond halveerden de kijkcijfers dit seizoen. Vanaf januari staat Gooische Vrouwen geprogrammeerd op de maandagavond van Tien (21.30 uur). Voorafgaand is om 20.30 uur het nieuwe programma Kluners uit Kenia te zien. In dit programma met Bart Veldkamp worden vier atleten uit Kenia, die nog nooit op de schaats hebben gestaan, getraind om te kunnen deelnemen aan een van de zwaarste schaatstochten ter wereld.
Gerard Joling en Gordon keren vanaf dinsdag 2 januari terug met het populaire Joling en Gordon over de vloer (20.30 uur). Aansluitend gaat om 21.30 uur het nieuwe programma Stenders Late Vermaak van start. Deze licht chaotische panelquiz, waarin geen geld valt te verdienen, wordt gepresenteerd door Rob Stenders. Twee teams, met vaste teamcaptains, spelen zo’n vijf steeds wisselende spelrondes, zoals het van de radio bekende Seniorenzang. Een andere opmerkelijke ronde is Jan Peter’s Popweetjes. Hierin stelt premier Balkenende zélf de vragen, die alleen met C, D, of A kunnen worden beantwoord. Kansloze achterstanden kunnen in één klap worden ingelopen door de ‘Ronnie Tober’ in te zetten. In deze eigentijdse variant van de joker stelt Ronnie Tober een vraag over zijn carrière. “Al met al is Stenders Late Vermaak een heerlijke sfeervolle trip langs de gouden jaren van de popmuziek, waaraan kijker en publiek naar hartenlust kunnen meedoen“, laat Talpa weten.
Op de woensdagavond zendt Tien in januari wekelijks een film uit. Op donderdag 4 januari gaan vier nieuwe programma’s van start bij de tv-zender van John de Mol. Bonnie St. Claire en Viola Holt zijn de gezichten van Het Glas is Halfvol (20.30 uur), waarin zij samen de leukste feestjes van Nederland bezoeken. In There’s no business like showbusiness om 21.00 uur wordt het schnabbelcircuit van Nederland in beeld gebracht. Bekende en minder bekende Nederlanders worden gevolgd op hun eindeloze tocht langs de podia van het schnabbelcircuit.
Komt een Man bij de Dokter is het moppenprogramma dat Tien vanaf januari op donderdagen om 21.30 uur uitzendt. “Komt een man bij de dokter is waarschijnlijk een van de meest gebruikte zinnen ter wereld“, aldus Talpa. “En een van de meest effectieve. Toehoorders gaan meteen op het puntje van de stoel zitten, spitsen de oren en spannen de buikspieren, want iedereen weet dat er een dijk van een grap aan zit te komen. Komt een man bij de dokter… kon daarom geen toepasselijker titel krijgen, want hierin draait alles om de oud-Hollandse kunst van het moppen tappen.” De donderdagavond wordt afgesloten met Sjoemelaars en Sjacheraars (22.00 uur). De advertentiepagina’s staan er vol mee: paranormale genezers, astro-mediums, chakra masseurs, helderzienden, waarzeggers, aura-fotografen en ga zo maar door. In Sjoemelaars & Sjacheraars worden de praktijken van dit soort paranormale geldkloppers via de verborgen camera genadeloos aan het licht gebracht.
André van Duin zal op vrijdagavonden om 20.30 uur te zien zijn bij Tien met de André van Duin Show. Tien heeft zijn laatste twee uitverkochte theatershows live geregistreerd en zendt de mooiste momenten daarvan uit in zes hilarische programma’s van een uur. Met medewerking van Joke Bruijs, Ron Brandsteder en het live-orkest onder leiding van Kino Haitsma. Om 21.30 uur staan nieuwe afleveringen van 1 miljoen wat? met Winston Gerschtanowitz op het programma.
Ook in januari staat het weekeinde van Tien in het teken van voetbal met De wedstrijden. Op zaterdag wordt het populaire programma aangevuld met herhalingen, op zondag zijn Je leven in de steigers en Eén tegen 100 te zien bij Tien.
Zoalsquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:18 schreef Lucid het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil, maar ze komen wel een enorme sloot nieuwe programma's. Die kwalitatief toch wel erg kut zijn.
quote:Volledige dagprogrammering Tien pas na de zomer
Op 16 december krijgt Talpa/Tien 24 uur per dag de beschikking over de huidige zender. Maar Tien zal niet voor de zomer van 2007 met een volledige dagprogrammering komen, de zender zal zich eerst focussen op de namiddag. Dat zei Talpa-eigenaar John de Mol deze week in een interview op Kennisnet.
Eén van de redenen is dat Talpa pas vier weken geleden te horen kreeg dat ze 24 uur per dag konden gaan uitzenden. We hebben dus niet maanden de tijd gehad om na te denken over wat we allemaal gaan doen, aldus De Mol.
Talpa heeft daarom besloten de zendtijd tot 16.00 uur te vullen met herhalingen, belspellen en telewinkelprogramma’s. De zender gaat zich wel richten op het tijdvak 16.00 tot 18.00 uur. De Mol: Talpa had tot nu toe het probleem dat we om 18.00 uur uit Nickelodeon kwamen en dan keken er ongeveer 25.000 kinderen van een jaar of 8, 9. Dan begonnen we eigenlijk met 0 kijkers. Nu hebben we de kans om al vanaf 4 uur kijkers naar Talpa te halen en om 6 uur dan al te beginnen met een paar honderdduizend mensen wat het gemiddelde van de avond enorm zal verhogen.
Als je kritisch naar de dagprogrammering kijkt dan mag je eigenlijk pas na de zomer me daar voor op de schouders tikken van ‘goh wat ben je nou aan het doen’.
Toch komt Tien in de ochtend wel met een Koffietijd/Lijn 4-achtig programma, Tijd voor Tien met gasten, optredens, nieuws en een spel. Wie dat gaat presenteren is nog onbekend.
Verder zei De Mol in het interview dat hij eigenlijk maar op één programma in zijn hele carrière echt trots is, namelijk Big Brother. Omdat dat echt vernieuwend was in zo’n mate dat het de tv-wereld over de hele wereld op zijn kop heeft gezet. Ik blijf hopen en knokken dat me dat ooit nog een keer lukt. Dat is eigenlijk het enige programma waar ik echt trots op ben. Ik vind wel dat ik een heleboel programma’s heb gemaakt die er mogen zijn, die in ieder geval succesvol zijn geweest en die goed gemaakt zijn in zijn soort. Daar ben ik wel een beetje trost op.
De Mol is jaloers op programma's als X Factor en Expeditie Robinson. Ik ben heel vaak kwaad op mezelf dat ik programma’s als de X-factor en Expeditie Robinson niet verzonnen heb. (Medialog)
Mensen hebben helemaal geen aversie tegen commerciele omroepen, RTL4 scoort als een gek, RTL5 doet t redelijk tot goed en SBS6 is ook een groot succes.quote:Maasland en Geel blijven optimistisch
’Kijkcijfers niet zo belangrijk’
door MARCEL FROST
Reeds na drie weken lijkt het niet meer goed te komen met de nieuwe Talpa-talkshow Het Land van Maas en Geel. Het aantal kijkers blijft hangen rond de 100.000, soms zelfs minder. Niet Bridget Maasland en Cees Geel, maar de goed scorende Jeroen Pauw en Paul Witteman op Nederland 1 zijn de ’nieuwe’ Barend & Van Dorp geworden.
„Wij hebben van tevoren al geroepen dat wij níet de nieuwe Barend & Van Dorp zouden worden”, zegt Cees Geel. „Natuurlijk zijn dat Pauw en Witteman”, vult Bridget Maasland aan.
Heftig
Terugblikkend op de eerste drie weken valt uit Geels mond meteen het woord ’heftig’. „Heel erg heftig zelfs. Zowel de werkdruk als ook de kritiek van deze of gene. Maar nogmaals: wij hebben nooit gepretendeerd een journalistiek programma te willen maken. Wel ’leuk en informatief’. Is iets niet leuk, dan is het wel informatief of andersom.”
Maasland: „Niet dat we journalistieke vragen bewust uit de weg gaan, we doen uiteraard mee met de waan van de dag. Maar dat is niet het uitgangspunt. Overigens is het wel erg vroeg om na drie weken de balans op te maken, dat kan helemaal niet.”
In hun eigen omgeving horen ze vooral lof. „Dat begint al bij het publiek in de studio: die mensen vinden het echt hartstikke leuk om erbij te zijn”, zegt Maasland. „Ook onze gasten blijven regelmatig na de uitzending nog even hangen voor een drankje. Op straat en in mijn vriendenkring zijn de reacties overwegend positief. Mensen vinden het een gezellig, vermakelijk programma, lekker nog even voor het slapengaan. En mijn vrienden zeggen het recht in mijn gezicht als ze iets niet goed vinden.”
„John de Mol vindt het ook een hartstikke leuk programma. Volgens hem heeft het potentie, juist ook vanwege onze atypische manier van presenteren.” Geel knikt instemmend. „Persoonlijk krijg ik eigenlijk alleen maar goede reacties.”
--------------------------------------------------------------------------------
Volgende kolom
• Cees Geel en Bridget Maasland over hun talkshow: „We kunnen mensen niet dwingen om te kijken. Het moet groeien.”
FOTO: SANDER STOEPKER
De kijkcijfers staan in elk geval vooralsnog haaks op de persoonlijke ervaringen van de presentatoren. „Als ik kijkcijfers belangrijk zou vinden, was ik niet bij Talpa gaan werken”, roept Maasland. „Dat zeg ik natuurlijk gekscherend. Feit is natuurlijk dat Talpa niet erg goed wordt bekeken. Ik vind dat niet zo belangrijk: als ik voor mezelf maar weet dat ik mijn uiterste best heb gedaan. Die cijfers zeggen mij niet veel.”
Kijkcijfers niet belangrijk, bij een commerciële zender die is opgericht om geld te verdienen? „Voor mij niet nee, ik ben John de Mol niet.”
Afgelopen donderdag had Het Land van Maas en Geel 74.000 kijkers, woensdag slechts 72.000… „Maar maandag 155.000 en dinsdag 113.000”, haast Bridget Maasland zich te zeggen. Cees Geel: „Ik kan er niets aan doen, wij doen ons best, werken er keihard voor. We kunnen mensen niet dwingen om naar ons programma te kijken. En het moet groeien. De wereld draait door en Dit was het nieuws scoorden in het begin ook niet best en kijk wat daar uiteindelijk van terecht is gekomen. Goed, die programma’s hadden toen al meer kijkers dan wij nu, maar wij zitten ook op een zender die minder kijkers trekt.”
En hoe komt dat? „Alle aversie die mensen tegen de commerciële omroep hebben, wordt nu op Talpa geprojecteerd”, denkt Geel. Maasland: „De bekende Nederlandse mentaliteit: doe maar gewoon, alles boven het maaiveld wordt afgehakt, iemand die geld heeft, gunnen we niks!”
quote:Tien Beau, Tien!
Tien (voormalig Talpa) trapt zaterdag 16 december af met Beau van Erven Dorens. Van 06.00 uur tot 16.15 uur zijn 23 afleveringen van zijn programma Postcode Loterij: Deal or No Deal te zien. Dat liet een woordvoerder van Talpa (toekomstig Tien) woensdag weten.
Talpa heet vanaf aankomend weekeinde Tien en gaat 24 uur per dag uitzenden. Zondag 17 december wordt van 09.15 tot 13.00 uur het nieuwe ochtendprogramma Tijd voor Tien geïntroduceerd. Het programma met Sanne Heijen en Marco Verhagen, dat elke werkdag op de buis komt, wordt zondag afgewisseld met afleveringen van de Gastineau Girls.
Tien (voormalig Talpa) verwacht miljoenen en miljoenen kijker te trekken. Gordon heeft nog niet gereageerd.
Zag ik net even, Beauquote:Op zaterdag 16 december 2006 11:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Owja das waar.
Deal or No Deal Marathon
Goh, komen ze er zelf achterquote:Sommige bedrijven willen niet met Talpa geassocieerd worden
Bron: Nu.nlquote:Talpa op weg naar een debacle
Uitgegeven: 11 december 2006 11:34
Laatst gewijzigd: 12 december 2006 10:39
Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com
Land van Maas en Geel is het zoveelste mislukte Talpa-programma dat voortijdig van de buis verdwijnt. Waar John de Mol als investeerder triomfen vierde, wil het absoluut niet vlotten met zijn televisieavontuur. Kennelijk is met veel geld toch niet alles te koop.
Dat de stekker uit Land van Maas en Geel getrokken wordt is overigens volkomen terecht. Het programma is een persiflage op een talkshow. Tenenkrommend slechte presentatie, volstrekt afwezige onderlinge chemie en de journalistieke bagage van een kappersblad doet je verlangen naar het volgende reclameblok.
Flinterdunne basis
Het schrappen van Thuis, een kippenhok vol actreutels, is wellicht een bedrijfsongevalletje. Maar na het geflopte NSE Nieuws, Café e Sport, Linda & Beau, Hotel Big Brother, Entertainment Live en de 'talkshow' van Maasland en Geel mag gerust van een trend worden gesproken. Eigenlijk is alleen het voetbal, de serie Gooische vrouwen en Joling & Gordon over de vloer succesvol. Een flinterdunne basis voor de brede, populaire familiezender wat Talpa ooit had moeten worden.
Een brede familiezender, daar zit al meteen het fundamentele probleem. Met Nederland 1, RTL4 en SBS6 is die markt verdeeld en alle andere doelgroepen en niches worden inmiddels ruimschoots bediend door de overige stations in ons medialandschap. Ook wacht de consument tegenwoordig niet meer af wat het krijgt voorgeschoteld, maar kan hij actief keuzes maken tussen TV en internet. Als ik bijvoorbeeld cabaret wil zien, surf ik naar een digitaal themakanaal of Uitzendinggemist.nl.
Mediatycoon
Het is opvallend dat een mediatycoon en slim zakenman als De Mol als eigenaar van Talpa/Tien minder visionair blijkt te zijn dan bij eerdere activiteiten. Hoe verzin je het anders om binnenkort de zendtijd tot 16.00 te vullen met herhalingen, belspelletjes en telsell formats als Talpa 24 uur gaat uitzenden. Nog meer liefdeloos gemaakt TV behang. Hoezo onderscheidende en vernieuwende zender?
John de Mol leerde het televisievak bij de TROS, bedacht succesvolle programmaconcepten en klom uiteindelijk op tot bestuursvoorzitter van Endemol. Mede dankzij het mondiale kijkcijferkanon Big Brother werd Endemol in 2000 verkocht aan het Spaanse Telefonica voor 12 miljard euro. Vervolgens heeft De Mol via zijn investeringsvehikel veel geld verdiend op de beurs, o.a. met Versatel. Lezers van Blikopdebeurs.com kozen John de Mol tot belegger van het jaar in 2004.
Kijkcijfers
Nog even een blik op de laatste kijkcijfers. De Stichting Kijk Onderzoek publiceert dagelijks een top 25 van best bekeken TV programma's. Voor plek 25 zijn ca. 600.000 kijkers nodig, de nummer één zit rond de 2 miljoen. Het enige Talpa programma in de lijst van maandag 4 t/m vrijdag 8 december is de finale van Expeditie Robinson, op nummer 25. Alleen in het weekeinde wordt gescoord met De Wedstrijden en de Postcodeloterij. Het marktaandeel van Talpa schommelt de afgelopen weken tussen de 6 en 7 procent.
Succesvolle programma's bedenken blijkt geen garantie om de juiste personen aan je station te binden alsmede kwaliteit, journalistiek vakwerk en passie in de organisatie te verankeren. Het ontbreekt aan visie, de programma's zijn niet onderscheidend of worden op het verkeerde tijdstip uitgezonden. De zender kampt met een enorm imagoprobleem. Indien het roer in 2007 niet drastisch omgaat wacht Talpa een positie in de marge.
Ze wonnen een rechtszaak en om een nasleep te voorkomen SBS6 afgekocht. Dacht ik.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:08 schreef BigFire het volgende:
waarom mogen ze zich nu wel Tien noemen en in het begin niet?
Dat gaat toch nergens overquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:47 schreef static het volgende:
En de dagindeling: http://www.talpamedia.nl/(...)2007.pdf/page=180051
quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:06 schreef Remzz het volgende:
Ik blijf het niet snappen dat zelfs de media Talpa/Tien helemaal de grond instampt.... Terwijl het kwalitatief misschien wel de beste zender van Nederland is.
-edit-quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:36 schreef static het volgende:
Ik heb jou nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen, dus je posts verbazen me niets.
Daar is ook niet veel reden toe als je objectief naar Talpa kijkt. Wat ik wel positief vind is dat ze alle programma's voor blinden ondertitelen en dat ze hebben gezorgd dat de uitwedstrijden van Oranje niet achter de decoder verdwenen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:36 schreef static het volgende:
Ik heb jou nog nooit op iets positiefs kunnen betrappen, dus je posts verbazen me niets.
Kwalitatief amusement bedoel ik (en ja dat kan ook).quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:31 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Man, kijk voor de fun is het programma Tegenlicht van de publieke omroep.
Ik kan wel tegen een stootje hoor. Ik denk eerder dat John de Mol zich van kant maakt.quote:
Ja, dat weet ik. Maar ik vond het niet kunnen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kan wel tegen een stootje hoor. Ik denk eerder dat John de Mol zich van kant maakt.
Welke goede amusement had je het over dan? Ik ken alleen Geer en Goor dat redelijk humor was. De rest wat als humor bedoeld was, was meer een drama.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Kwalitatief amusement bedoel ik (en ja dat kan ook).
da's alleen vandaag zoquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:50 schreef Ambrosius het volgende:
Nu ze 24 uur uit mogen zenden, zenden ze heel de ochtend een herhaling van Deal or No Deal uit en 's nachts niet eens een aantal herhalingen van De Wedstrijden bijv...
Ze zijn daar net een dag mee bezig.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:50 schreef Ambrosius het volgende:
Nu ze 24 uur uit mogen zenden, zenden ze heel de ochtend een herhaling van Deal or No Deal uit en 's nachts niet eens een aantal herhalingen van De Wedstrijden bijv...
Die objectiviteit mis ik bij je, je lalt de meute na die niet verder kijkt dan hun neus lang is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar is ook niet veel reden toe als je objectief naar Talpa kijkt.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:58 schreef static het volgende:
[..]
Die objectiviteit mis ik bij je, je lalt de meute na die niet verder kijkt dan hun neus lang is.
Makkelijk, dat wel.
Jottem... als er al tig commerciële pulpzenders zijn hoeft er niet nog 1 bij. Wat voegt dat toe? Talpa is gewoon een 2e SBS6. Als het John de Mol niet gaat om geld verdienen kan ik werkelijk niet begrijpen waarom hij zo'n hersenloze kut pulpzender uit de grond heeft gestampt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:50 schreef Remzz het volgende:
Topkop was leuk en had kijkers gehad als het bij een andere zender zat. Expeditie Robinson was weer erg goed, Man en Paard vond ik humor maar das natuurlijk personelijk. M/V vond bijna iedereen die er na keek leuk. Ook in Nieuw Dier zat kwaliteit, heb veel gehoort dat het leuker was dan Koefnoen en dat vond ik ook. Deal or no Deal is dagelijks het best bekenen programma van Talpa en Miljoenenjacht scoort ook.
Waarom ging De Mol niet gewoon door met een nieuw programmamakend bedrijf dan, die gewoon op normale zenders hun programma's brengen?quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:41 schreef SunChaser het volgende:
John de Mol heeft de zender alleen nodig om weer een een nieuw succesvol format te kunnen verkopen, maar dat is m na 2 jaar nog niet gelukt, sterker, er kijken geen mensen en die heeft hij nodig. Maar hij heeft ook een sterk format nodig om te verkopen.
Dat is t probleem ook. De Mol geeft geen reet om zn zender, hij wil een format kunnen testen en verkopen met bewezen kijkcijfers. En dat merk je, dat Talpa van ondergeschikt belang is. Een KRO, een RTL, die worden gemaakt door mensen die iets willen met hun zender. Dat is t verschil. De Nederlander voelt dat perfect aan.
Volgens mij is jou al vaker uitgelegd dat Talpa dat helemaal niet onbeperkt mag uitzenden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:50 schreef Ambrosius het volgende:
Dat is mij nog nooit uitgelegdquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Volgens mij is jou al vaker uitgelegd dat Talpa dat helemaal niet onbeperkt mag uitzenden.
Dat hebben de voetbalclubs bepaalt. Dus wat dat betreft moet je klagen bij de voetbalclubs, niet bij Talpa.
Precies...een markaandeel van 19% om 13.00 uur. Dat halen ze normaal nooit.quote:
quote:Op zondag 17 december 2006 12:53 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/044978.html
quote:Op zondag 17 december 2006 12:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Precies...een markaandeel van 19% om 13.00 uur. Dat halen ze normaal nooit.
quote:Op zondag 17 december 2006 12:53 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/044978.html
Dan was het iemand anders met een NS icoon...quote:Op zondag 17 december 2006 10:54 schreef Ambrosius het volgende:
Dat is mij nog nooit uitgelegd .
Ik weet niet precies wat wel en niet mag. Ik zie meestal maar één keer een herhaling langskomen of in de gids staan. Onbeperkt herhalen is in ieder geval uit den boze.quote:Ze mogen het op vrijdag één keer, hetzelfde op zaterdag nog een keer + hetgeen van zaterdag en op zondag van alle drie de dagen nog twee keer uitzenden?
quote:Natuurlijk is de zenderbaas ook wel een jaloers geweest op de successen van de concurrent. “Boer zoekt Vrouw is ons ooit aangeboden, maar er werd ‘nee’ tegen gezegd. Dat was overigens voor mijn tijd, ik had het gráág gehad. Net als Spoorloos, eveneens van de KRO, en Gooische Vrouwen van Talpa. Dat is écht een tópper, en dat heb ik ook tegen John de Mol gezegd. Op Gooische Vrouwen ben ik verliefd geraakt, het is zó mooi gemaakt. Gelukkig scoort de serie heel behoorlijk. De tragiek is dat Talpa een jonge zender is. Als RTL 4 Gooische Vrouwen had uitgezonden, hadden er zeker drie miljoen mensen naar gekeken. Maar dat geldt voor méér Talpa-programma’s. De zender heeft zijn tijd nodig, net als destijds bij SBS 6. Successen komen nooit van de ene dag op de andere. Gelukkig houdt John vol.”
Iets zegt me dat John de Mol door heeft dat er een grote smet op de naam Talpa zitquote:John de Mol stapt in Brits telecombedrijf
Mediamogol John de Mol heeft een belang van 3% gekocht in het Schotse telecombedrijf Thus. Dat meldt de krant Scotland on Sunday.
Telecom
De aankoop van 3% in Thus is volgens de krant Scotland on Sunday de eerste keer dat John de Mol in een Brits telecombedrijf investeert. Hij had eerder al wel een aanzienlijk belang in het Nederlandse Versatel, en investeert ook in het Belgische Telenet.
Winst
Thus levert breedbandinternet- en telecomdiensten aan bedrijven en particulieren in Groot Brittanië. Het Schotse bedrijf maakt nog geen winst, maar verwacht dat volgend jaar wel te doen. De grootste aandeelhouder van Thus, United Utilities, liet eerder doorschemeren haar pakket te willen verkopen. De Britse telecomsector is volgens de Scotland on Sunday in beweging, er wordt rekening gehouden met een consolidatieslag.
Aandelenpakketten
Thus is niet de eerste investering in Groot-Brittanië van De Mols investeringsmaatschappij Cyrte, voorheen Talpa Capital. De Mol heeft aandelenpakketten in de televisieproductiemaatschappijen RDF Media, bekend van ‘Jouw vrouw, mijn vrouw’, en in Shed Productions, maker van de serie Footballers’ Wifes. Ook heeft De Mol belangen in voetbalclub Manchester United en in entertainmentbedrijven Sanctuary Music, Tinopolis en Hit Entertainment.
Wanneer komt datquote:Op maandag 18 december 2006 18:29 schreef jorienvdherik het volgende:
voetbal vrouwen ben benieuwd
quote:Op maandag 18 december 2006 16:58 schreef pberends het volgende:
Iets zegt me dat John de Mol door heeft dat er een grote smet op de naam Talpa zit.
Ik denk dat ze gewoon realistisch waren: tegen het geweld van Paul de Leeuw en Dancing with the stars kun je toch niet op.quote:Op maandag 1 januari 2007 11:41 schreef SunChaser het volgende:
Ik snap Talpa's Oudejaarsavondprogrammering niet. Dé avond waarop heel Nederland thuiszit. En waar komen ze mee? herhalingen. Nu zouden ze een mooie grote show moeten neerzetten met alle sterren.
Ja, dat was ook geen onverdeeld succes.quote:Op maandag 1 januari 2007 12:17 schreef SunChaser het volgende:
Zo is er altijd wat, vorig jaar zat jack nog met zn show op oudejaarsavond.
Ik vind het ook echt zo sneu heh, het zijn gewoon leuke programma's maar iedereen weigerd te kijkenquote:Op woensdag 3 januari 2007 07:50 schreef Mike het volgende:
Een dramatische start gisteren voor de nieuwe dinsdag-programmering. Er keek werkelijk niemand naar Viola & Bonnie of There's no Business like Showbusiness.
Ik zou er behoorlijk moedeloos van worden als ik bij Tien werkte.
Wordt het nog herhaald? Ik was best nieuwsgierig naar die twee programma'squote:Op woensdag 3 januari 2007 07:50 schreef Mike het volgende:
Een dramatische start gisteren voor de nieuwe dinsdag-programmering. Er keek werkelijk niemand naar Viola & Bonnie of There's no Business like Showbusiness.
Ik zou er behoorlijk moedeloos van worden als ik bij Tien werkte.
waarom keek je er dan niet na gisterenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:19 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wordt het nog herhaald? Ik was best nieuwsgierig naar die twee programma's
Gladiator gekeken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:22 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
waarom keek je er dan niet na gisteren![]()
Die had je voor 5 euro kunnen kopen op DVDquote:
Ja, leek me ook, B artiesten in Het Land. Zou op SBS of de Tros een succes worden.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:37 schreef Urquhart het volgende:
Als ik dat voorstukje zie dan is dat There's no Business like Showbusiness best een leuk programma![]()
Heb ik gisteren wel gezien, was wel tofquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, leek me ook, B artiesten in Het Land. Zou op SBS of de Tros een succes worden.
Had ook dat Sjoemelaarsprogramma willen zien. Maar ja, ik heb geen tv gekeken gisteren
Wat een bullshit, misschien zijn er al genoeg realityprogramma's op de tv bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:28 schreef Remzz het volgende:
Ik vind het echt oprecht jammer dat er niet naar is gekeken. Vergeleken met alle andere 'real'life show's waren deze nog geeneens zo slecht opgezet. Het is alleen de naam Tien/Talpa weer waarom mensen er niet naar kijken. En zo zakt de motivatie je toch wel echt in de schoenen als je John de Mol zou heten denk ik.
Goh. Dat had ik niet verwacht.quote:Bonnie en Viool starten matig
De reallife-soap van Viola Holt en Bonnie St Claire heeft gisteren weinig kijkers getrokken.
Ondanks alle publiciteit vooraf keken slechts 226.000 kijkers naar Het Glas is Half Vol, waarin de twee hoofdrolspelers feestjes afliepen waar ze voortdurend met een glas in hun handen stonden.
De ‘nieuwe dinsdag’ van de zender van John de Mol had sowieso een matige start. Want ook het eerste deel van There’s no business like showbusiness, dat B-artiesten als Jacques Herb volgt, trok slechts 119.000 mensen.
Ook niet echt goed helaasquote:Na afloop van Het glas is halfvol gingen bij Tien de programma’s There’s no business like showbusiness (119.000 kijkers), Voetbaltuig! (180.000 kijkers) en Sjoemelaars en sjacheraars (167.000 kijkers) van start.
Kopspijkers was toch wel een links programma, en opeens gaat Jack bij Talpa zitten. Dat vonden mensen hypocriet, dus keken er ook minder.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:26 schreef robster16 het volgende:
ja, het had zijn langste tijd gehad, maar zelfs toen hadden ze nog zeker een miljoen kijkers per aflevering. DUS, als mensen eenmaal ergens naar kijken BLIJVEN ze kijken, ook al is het programma in afnemende kwaliteit (zie koefnoen, voor zover dat ooit ECHT leuk is geweest). Als het programma van zender wisselt is het ineens uit de gratie. De nederlander kan niet tegen verandering en sommige argumenten TEGEN "Talpa/Tien" gaan op voor elke commerciele tv-zender in nederland. Veel reclame, pulp en realityshows. Die domineren niet alleen de programmering van Tien, maar ook de andere zenders op de nederlandse tv. Dus dat alleen Tien ermee om de oren wordt geslagen is belachelijk!
Misschien mist de tv weinig?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:16 schreef robster16 het volgende:
Volgens JOU!
Maar okay, laat ik het anders vragen. Wat zou je WEL op tien willen zien, wat je op tv mist?
Ik snap eigenlijk werkelijk niet waarom sommige figuren Tien geen kutzender vindenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef PDOA het volgende:
Sommige mensen willen niet begrijpen dat Tien gewoon een kutzender is, en niet alleen maar omdat John de Mol eigenaar is.
Idd, Talpa biedt geen verrijking. Ja, Joling & Gordon over de vloer, dat was vernieuwend. En dat was ook meteen te zien aan de kijkcijfers.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien mist de tv weinig?
Pulp kan je al op RTL en SBS6 zien. Aardig uitgemolken allemaal.
Goede kwalitatieve programma's kun je heel soms op RTL zien, en meestal bij de publieke omroep.
De rest kan je op YouTube zien of downloaden.
Ik denk niet dat er uberhaupt een station is dat gemist wordt. Talpa is gewoon SBS6-2, maar dan slechter.
Joling en Gordon waren aardig. Maar je hebt helaas 6 uur te vullen (minimaal een hele avond) als je een zender opricht. Als je voetbal wegneemt heeft Talpa eigenlijk weinig boeiende programma's meer.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:02 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, Talpa biedt geen verrijking. Ja, Joling & Gordon over de vloer, dat was vernieuwend. En dat was ook meteen te zien aan de kijkcijfers.
Ren & Stimpyquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:16 schreef robster16 het volgende:
Volgens JOU!
Maar okay, laat ik het anders vragen. Wat zou je WEL op tien willen zien, wat je op tv mist?
Dat zeg ik! Met je dronken kop 's nachts Bassie en Adriaan kijken! Geweldig toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:10 schreef pberends het volgende:
Talpa heeft zich ook niet populair gemaakt door Nickelodeon opzij te schuiven in de avond. Je had toch honderdduizenden kijkers die de reguliere tv zat waren in de avond en toch naar Nickelodeon willen kijken.
Voor de grote spelshows hebben/hadden we de AVRO al. En uiteraard RTL4.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:40 schreef robster16 het volgende:
Tien moet het hebben van groots opgezet amusement, of het nu spelshows zijn, series of reality.
Wat TIEN nú vooral laat zien is het "oude" reality (BB6/DGK). Sensatie forceren door een overijverig redactieteam.quote:Groots amusement met infotainment waarde, en reality (maar dan wel het nieuwe reality, niet onwijs willen zoeken naar sensatie of sensatie maken, maar laten gebeuren, vooral niet scripten).
Iddquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:17 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dat zeg ik! Met je dronken kop 's nachts Bassie en Adriaan kijken! Geweldig toch?
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:51 schreef RaymanNL het volgende:
omfgDe andré van Duin show had gisteren 752.000 kijkers
![]()
Ik heb die show in het echt gezien.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:55 schreef Urquhart het volgende:
[..]![]()
Ze kunnen bij Talpa beter non-stop oude banden van Van Duin uitzenden
Tot nu toe vind ik de show erg leukquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb die show in het echt gezien.
Wat wil je met die Jan Smit op NED 1 gelijk met André![]()
Owja, dat is waar. Dan is het alweer over met de pret voor Talpa.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:02 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik de show erg leukMaarja, vanaf volgende week gaan de kijkers allemaal naar SBS6 en RTL4 voor die ijsdans shows
![]()
Wel sneu voor Dréquote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:02 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik de show erg leukMaarja, vanaf volgende week gaan de kijkers allemaal naar SBS6 en RTL4 voor die ijsdans shows
![]()
Anatomie voor Beginners.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:28 schreef robster16 het volgende:
Vanavond dat programma met een echte autopsie op een menselijk lichaam. De preview was wel heftig, hoe ze zo'n lijk opensnijden van hals tot maag etc. Ik moet er niet aan denken als ze die borstkas door gaan zagen. Niet my cup of tea, maar wel een goed alternatief voor de rest van de zenders. En een slimme zet.
Dat klinkt interessant, misschien ga ik het maar eens bekijken. Jammer dat het plezier altijd binnen 5 minuten verziekt wordt door reclame.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:28 schreef robster16 het volgende:
Vanavond dat programma met een echte autopsie op een menselijk lichaam. De preview was wel heftig, hoe ze zo'n lijk opensnijden van hals tot maag etc. Ik moet er niet aan denken als ze die borstkas door gaan zagen. Niet my cup of tea, maar wel een goed alternatief voor de rest van de zenders. En een slimme zet.
Ik denk sowieso dat Tien zich moet richten op infotainment. Een blok maken dat "Tien medisch" heet met dit soort dingen. "Tien Natuur" met documentaires op dat gebied. "Tien Design", een woon/design programma, met meer het moderne wonen (zoals vroeger veronica's tv woonmagazine, want een strak woonprogramma mis ik toch echt wel, tis me allemaal teveel klus en doe t zelf nu). "Tien Cinema", een snel, filmprogramma. "Tien Reizen", een travel programma, zoals op de BBC.
Sommige dingen worden natuurlijk al wel op andere zenders gedaan, maar Tien kan het lekker strak doen, net ff die andere markt aanboren en vooral op praktische informatie richten, beste koop, beste reismiddel, prijs vergelijkingen, dat soort dingen...
Komend voorjaar.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:04 schreef SunChaser het volgende:
Talpa kan zoveel, maar ze doen geen reet. Niet eens een fatsoenlijke zet m op 10 actie de afgelopen 2 jaar.
Helemaal niet de exacte show, bij de Tros had ie weer de TV show, bij Talpa had hij een theatershow. Bovendien is de TV Show een ijzersterkte merknaam.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Komend voorjaar.
Overigens: Ivo Niehe gisteravond op Nederland 1. Met nog altijd exact dezelfde show. 1,5 miljoen kijkers. 5x zoveel als bij Tien/Talpa.
Dus dat het alleen aan de slechte programma's ligt wil ik dus nooit meer horen.
Het was het zelfdequote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Helemaal niet de exacte show, bij de Tros had ie weer de TV show, bij Talpa had hij een theatershow. Bovendien is de TV Show een ijzersterkte merknaam.
Je vergeet dat je bij Talpa tig keer reclame hebt, en op Nederland 1 niet. Dat vinden bijna alle kijkers gewoon superirritant, zeker als je anders gewend was.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Komend voorjaar.
Overigens: Ivo Niehe gisteravond op Nederland 1. Met nog altijd exact dezelfde show. 1,5 miljoen kijkers. 5x zoveel als bij Tien/Talpa.
Dus dat het alleen aan de slechte programma's ligt wil ik dus nooit meer horen.
Tien heeft evenveel reclame als elke andere commerciele zenderquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vergeet dat je bij Talpa tig keer reclame hebt, en op Nederland 1 niet. Dat vinden bijna alle kijkers gewoon superirritant, zeker als je anders gewend was.
Ik had het over vergelijking met de publieke omroep, waar Ivo Niene eerst het programma had.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:25 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tien heeft evenveel reclame als elke andere commerciele zenderDat is allang geen probleem meer
![]()
Ohw, sorryquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik had het over vergelijking met de publieke omroep, waar Ivo Niene eerst het programma had.
Daarom was RTL4 jarenlang de bestbekeken zender van Nederland natuurlijk. Met testbeeld halen ze ook nog wel meer kijkers dan het bestscorende doordeweekse programma van Tien. Jouw vrouw mijn vrouw? Ik noem maar wat willekeurigs wat ze een X aantal keer in de week uitzenden. Nouuu echt zo'n geweldig programma, dat de kijkers daar zelfs die afschuwelijke reclame maar voor lief nemen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vergeet dat je bij Talpa tig keer reclame hebt, en op Nederland 1 niet. Dat vinden bijna alle kijkers gewoon superirritant, zeker als je anders gewend was.
Stel dat je Boer zoekt vrouw naar RTL4 verplaatst, en je krijgt er net zoveel en net zo vaak reclame als op Tien. Wedden dat er dan een stuk minder kijkers kijken?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Daarom was RTL4 jarenlang de bestbekeken zender van Nederland natuurlijk. Met testbeeld halen ze ook nog wel meer kijkers dan het bestscorende doordeweekse programma van Tien. Jouw vrouw mijn vrouw? Ik noem maar wat willekeurigs wat ze een X aantal keer in de week uitzenden. Nouuu echt zo'n geweldig programma, dat de kijkers daar zelfs die afschuwelijke reclame maar voor lief nemen.
Bij RTL krijg je juist meer reclame, omdat die niet onder de Nederlandse wetgeving vallen. Dat mensen dat nou nog steeds niet doorhebben zegquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Stel dat je Boer zoekt vrouw naar RTL4 verplaatst, en je krijgt er net zoveel en net zo vaak reclame als op Tien. Wedden dat er dan een stuk minder kijkers kijken?
Het lijkt wel een abattoir.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:05 schreef pberends het volgende:
Vieze teringzooi.
Gewoon op tijd beginnen is het advies.quote:
Als je ook ziet wat er allemaal tegen over stond:quote:Op zondag 7 januari 2007 09:20 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
204.000 kijkers, ook Discovery programma's op Tien wil niet werken...
Ja, en?quote:
En behalve de Gouden Kooi alleen maar engelstalige programma's op Tien... ik dacht dat ze veel van Nederlands product zouden makenquote:Op zondag 7 januari 2007 09:20 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
204.000 kijkers, ook Discovery programma's op Tien wil niet werken...
Dat stond er tegenoverquote:
Lottequote:Op zondag 7 januari 2007 11:22 schreef pberends het volgende:
[..]
En behalve de Gouden Kooi alleen maar engelstalige programma's op Tien... ik dacht dat ze veel van Nederlands product zouden maken?
Flodder en Youp van t Hek zijn al herhalingen.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:03 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Als je ook ziet wat er allemaal tegen over stond:
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:47 schreef Mike het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat er om 20.00 iets moet komen als een spelletje. Iets als Lucky Letters haalde altijd meer dan een miljoen kijkers op RTL4 en het lijkt me het enige soort programma dat het goed kan doen tegenover het Journaal en GTST.
Mooi dat ze toch nog naar me luisteren, al is het wel een jaar te laat.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:36 schreef Mike het volgende:
Ze zouden eerst eens een actie moeten organiseren waarbij iedereen die zender tenminste heeft voorgeprogrammeerd op een laag cijfer...dat zou al een stuk schelen.
quote:Tien gaat ook zingen met sterren
Geplaatst op 25-01-2007 om 10:03
Just the two of us is de werktitel van het nieuwe programma van Tien, waarin acht bekende Nederlanders die niet bekend staan om hun zangkwaliteiten, laten horen wat ze op vocaal gebied in huis hebben. In deze muzikale afvalrace wordt iedere bekende Nederlander aan een zanger gekoppeld. De zo ontstane duo’s krijgen een week de tijd om een liedje in te studeren compleet met choreografie. Het eindresultaat wordt beoordeeld door een strenge doch rechtvaardige jury.
Ook SBS 6 komt dit jaar met een programma waarin bekende Nederlanders hun zangkunsten laten horen aan de kijker. In So You Wannabe A Popstar worden tien BN’ers omgeschoold tot popster. Geholpen door professionele coaches zingen de BN’ers in een wekelijkse strijd live populaire nummers om de gunst van de kijker. Just the two of us is vanaf maandag 19 maart om 20.30 uur te zien bij Tien. So You Wannabe A Popstar staat voorlopig nog niet in de uitzendschema’s van SBS 6.
Just the two of us vult vanaf maart de gehele maandagavond van Tien. Op dinsdag 6 maart keren Gordon en Gerard Joling volgens planning terug met een nieuwe reeks van Joling en Gordon over de vloer. De misdaadserie Parels en Zwijnen keert op donderdag 29 maart terug bij de televisiezender van John de Mol.
De vrijdagavond van Tien staat vanaf maart in het teken van seks. In de realityshow My Bare Lady wordt een groepje vrouwelijke pornosterren in Los Angeles gevolgd. Tijdens de serie krijgen ze in Engeland dramalessen, stemtraining, bewegingsles en een inleiding op het spelen van Shakespeare. Tot slot mogen de dames op het podium van een beroemd West End Theater laten zien hoeveel ze van hun lessen hebben opgestoken. “Geven ze de voorstelling van hun leven, of kunnen ze echt alleen maar orgasmen faken? Deze serie onthult alles!“, aldus Tien.
In de serie G-spot op vrijdag om 21.30 worden de belevenissen van Hollywood actrice Gigi (Brigitte Bako) gevolgd. Ooit was ze een veelbelovend jong sterretje dat overal lovende kritieken oogstte. Nu, als dertiger, komt ze alleen nog maar aan de bak in late night B-films. Gigi is echter vastbesloten een grootse comeback te maken en deelt haar avonturen met haar vaste vriendenclubje. Courting Alex (22.00 uur) is een komedieserie over de single advocate Alex. Ze wil zo snel mogelijk aan de man.
De nieuwe Nederlandse dramaserie Voetbalvrouwen is vanaf zondag 4 maart te zien na De Wedstrijden op Tien. In Voetbalvrouwen draait alles om de glamour van het voetbal. “Hoogblonde dames met teveel geld, teveel tijd en nauwelijks een eigen leven, want voetbalvrouwen staan in dienst van hun man. En alle clichés zijn waar: Het eindeloze shoppen, het dubbelparkeren van de PC Hoofttractor, de ijdelheid, de ruzies en de tranen als een vrouw ontdekt dat haar liefhebbende man zich wel degelijk aan een opdringerige fan heeft vergrepen“, aldus Talpa. De kijker leert het leven van de voetbalkennen door de ogen van diverse personages. Acteurs in de serie zijn onder meer Victor Low, Leontine Borsato, Barry Atsma, Lone van Rosendaal, Bas Muijs, Nicolette van Dam, Mike Weerts en Sophie van Oers.
Ik zit er bij voorbaat al niet op te wachten. Weer datzelfde kliekje b-garnituur op laten draven. Is het niet op de schaats dan verzinnen we wel iets anders.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:48 schreef SunChaser het volgende:
Singing Wiz Ze Stars was al bij Evers staat Op te horen, en das ook eigendom van Talpa, dus verbaast me niks
Dit is wel een hele suffe movequote:Ab Konijn naar Tien
Kan het nog erger bij Tien? De zender haalt konijn Ab van stal, hij wordt 'gastheer' in het moppenprogramma Komt een Man bij de Dokter. Ab was eerder te zien in het Veronica-programma Ab Normaal.
Tien omschrijft het programma als 'een hilarische show rond de oud-Hollandse kunst van het moppentappen'. Deelnemers kunnen een flink bedrag verdienen door het publiek te vermaken met een zo lang mogelijke reeks grappen.
Ab heeft heel veel brieven gekregen van types die beweren dat ze een goede bak kunnen vertellen. En omdat Ab natuurlijk niet de beroerdste is, is iedereen welkom in zijn kroeg om een goede bak te vertellen. Zolang Ab erom kan lachen, verdienden de kandidaten 100 euro per mop.
Kan Ab er niet om lachen? Dan krijgt de kandidaat geen geld, maar nog wel één kans.. Weet de moppentapper Ab daarna weer niet in een stuip te krijgen, dan is het afgelopen en kan de kandidaat lekker gaan drinken met zijn zuurverdiende centen, aldus Tien.
Vernieuwender dan jouw commentaar op Tien.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:26 schreef pberends het volgende:
Ja, echt een innoverende vernieuwende zender.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |