quote:Linda en Beau anderhalf uur lang op zaterdagavond
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:45
Een overzicht van Talpa’s plannen voor het najaar, die de zender op maandag 24 juli officieel zal presenteren:
De nieuwe talkshow met Linda de Mol en Beau van Erven Dorens zal in het najaar te zien zijn op de zaterdagavond bij Talpa (20.30 uur). In het anderhalf uur durende M/V worden de verschillen en overeen- komsten tussen mannen en vrouwen blootgelegd. M/V heeft elke week drie bekende Nederlanders met hun partner te gast. Zij zullen zelf in de studio getest worden op hun diverse ‘mannelijke’ en ‘vrouwelijke’ vaardigheden.
Door de uitzending van M/V verschuift het satirische programma Koppensnellers van Jack Spijkerman naar de zondagavond, vlak na kijkcijferkanon De Wedstrijden om 20.30 uur. De zondagavond wordt in het najaar verder gevuld door Nieuw Dier om 21.30 uur en Postcode Loterij: Eén tegen 100 met Caroline Tensen om 22.00 uur. Nieuw Dier is een sketchprogramma waarin de realiteit op zijn kop wordt gezet. Herkenbare situaties en personages krijgen een ongebruikelijke twist. De cast bestaat o.a. uit Dennis van de Ven, Erik Whien en Jeroen van Koningsbrugge.
Op Talpa’s maandagavond is in het nieuwe seizoen de live-uitzending van Big Brother te zien, die gepresenteerd zal worden door Bridget Maasland. Om 21.30 uur volgen Ernst-Paul Hasselbach en de Vlaamse Evi Hanssen met nieuwe afleveringen van Expeditie Robinson. Dit jaar kent het deelnemersveld acht Belgische mannen en acht Nederlandse vrouwen. Tijdens de live finale kiest het kijkerspubliek de winnaar van 50.000 euro en eeuwige roem.
Naast haar talkshow en Big Brother Live presenteert Bridget Maasland op de dinsdagavond het nieuwe programma Woef: Hoe word ik een beroemde hond? (20.30 uur). Onder leiding van Bridget Maasland gaan zes bekende Nederlanders en hun hond de confrontatie aan. Wie heeft de absolute topdog en mag zich na 8 weken oefenen de beste hondentrainer noemen? Het programma staat niet alleen onder presentatie van Bridget; ook de productie wordt door de blonde presentatrice verzorgd. Om 21.30 uur volgt Sjoemelaars & Sjacheraars, waarin de praktijken van kleine oplichters als mediums en wonderdokters in een speciaal met camera’s geprepareerd huis genadeloos aan het licht worden gebracht.
De woensdagavond wordt gevuld door een film. Op donderdag staat om 20.30 uur de populaire komedieserie Gooische Vrouwen op het programma. In het tweede seizoen probeert Willemijn een nieuw bestaan op te bouwen zonder Evert. Ook Anouk wil een zelfstandig en volwassen leven leiden, zeker nu ze 40 wordt. Maar voor beide vrouwen geldt: makkelijker gezegd dan gedaan. Cheryl geniet van haar zwangerschap, al blijft het natuurlijk de vraag wie nu de vader van haar kind is.En Claire… heeft zij de klap met de honkbalknuppel en de val in het zwembad overleefd? En wie was haar aanvaller? Om 21.30 uur volgt opnieuw Bridget Maasland. Zij presenteert het nieuwe Hoe word ik een Gooische vrouw?. Hierin verhuist stadsvrouw Bridget naar ‘t Gooi, waar collega’s Linda en Caroline ook wonen. Bridget onderzoekt of die woonomgeving geschikt voor haar is. In elke aflevering gaat Bridget met een makelaar een nieuw huis bezichtigen dat gemiddeld voor een slordige 2 miljoen te koop is. Daarnaast krijgt ze wekelijks tips van een bekende Nederlander die ook in het Gooi woont. Om 22.00 uur brengt Talpa de Amerikaanse comedy Weeds op de buis.
Een ‘nostalgische comedy chatshow’ brengt Talpa op de vrijdagavond om 20.30 uur. Wie het programma presenteert is evenals de precieze inhoud niet bekend. De show is bedoeld voor iedereen die 17 is en het ooit is geweest. Om 21.30 uur volgt Man & Paard, een wekelijkse comedy over de dagelijkse perikelen op de redactie van het glamourblad ‘Beau’, geleid door de uitgerangeerde tv-presentator Beau van Erven Dorens. Beau wil met het blad zijn status als ‘BN’er’ terug winnen. (Foto: Roy Beusker)
quote:Cees Geel en Bridget Maasland met talkshow bij Talpa
Geplaatst op 21-07-2006 om 16:30
Bridget Maasland en Cees Geel gaan in het komend najaar een dagelijkse talkshow presenteren voor Talpa. In Late Night met Maasland & Geel wordt gesproken met actuele gasten uit de wereld van politiek, sport, kunst en cultuur. De waan van de dag door de ogen van Bridget Maasland en Cees Geel, in een informatief en onderhoudend uurtje op de late avond.
De talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel wordt in het najaar iedere werkdag rond 23.30 uur uitgezonden. Het praatprogramma moet profiteren van de lead-in van de quizshow De Slimste met Linda de Mol, die het komend jaar van maandag tot en met donderdag tussen 22.30 en 23.30 uur te zien zal zijn bij Talpa. Cees Geel was in het eerste seizoen van De Slimste te zien als ‘deskundoloog’. Zijn rol wordt in het nieuwe seizoen overgenomen door de Vlaamse filmregisseur Jan Verheyen. Verheyen zal de komische toelichting op de juiste antwoorden verzorgen.
De Slimste en de talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel vormen in het najaar de late avond van Talpa. De vooravond van deze zender werd al eerder bekend. Tussen 18.00 en 19.00 zal Entertainment Live te zien zijn, gevolgd door Big Brother en later in het najaar De Gouden Kooi om 19.00 uur, Lotte om 19.30 uur en Deal or no deal om 20.00 uur. ‘Postcode Loterij: Deal or No Deal’ is gebaseerd op het koffertjesspel in Postcode Loterij Miljoenenjacht maar dan in eendagelijkse vorm. Het is nog niet bekend wie Deal or no Deal zal gaan presenteren. (Foto: Ron Tetteroo)
De topics over Talpa programma's:quote:Maandag
18.00 Entertainment Live
19.00 Big Brother / De Gouden Kooi
19.30 Lotte
20.00 Postcode Loterij Deal or No Deal
20.30 Big Brother Live
21.30 Expeditie Robinson
23.00 De Slimste
23.30 Late Night met Maasland & Geel
Dinsdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Woef: Hoe word ik een beroemde hond?
21.30 Sjoemelaars en Sjacheraars
23.00 De Slimste
Woensdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Film
23.00 De Slimste
Donderdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Gooische Vrouwen
21.30 Hoe word ik een Gooische Vrouw?
22.00 Weeds
23.00 De Slimste
Vrijdag
18.00 Entertainment Live
19.30 Lotte
20.30 Toen ik 17 was…
21.30 Man & Paard
22.00 TBA
22.30 De Wedstrijden
Zaterdag
18.00 De Wedstrijden
19.30 Koppensnellers HH
20.30 M/V
21.30 De Wedstrijden
23.00 Woef: hoe word ik een beroemde hond
Zondag
18.00 De Leukste Candids
18.30 Edgard Davids: Street Legends
19.00 De Wedstrijden
20.30 Koppensnellers
21.30 Nieuw Dier
22.00 Postcode Loterij 1 Tegen 100
23.00 De Wedstrijden
Het is juist het meest leuke aan Miljoenenjacht voor heel veel mensen. Quizzen zien ze genoeg, dat soort spelletjes niet. Ik vind het wel een goede zet.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:14 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Deal or no Deal zal moeilijk worden aangezien het de domme variant is van Miljoenenjacht.
Deal or no Deal is bst leuk om te kijken, ik ontvang hier de Libanese variant, dus geen ruk van te verstaan, maar het is wel onderhoudend. Overigens is het seizoen hier een maand geleden gestopt.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:14 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Deal or no Deal zal moeilijk worden aangezien het de domme variant is van Miljoenenjacht.
Klopt komt ook om 22.30quote:Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef ItaloDancer het volgende:
In het schema staat bij De Slimste overal 23:00 maar dat lijkt me 22:30?![]()
Komt wel hoorquote:Op maandag 24 juli 2006 18:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Er komt vrijdagavond geen '' De Wedstrijden "![]()
Zaterdag 23.00u, schele.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:17 schreef Haaibaaike het volgende:
En een honden programma (Woef ) van en door Bridget gepresenteerd staat er niet bij![]()
Ga je dat nu in elk topic vermelden.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:38 schreef robster16 het volgende:
En t logo, you better like it, want dat heb ik zelf gemaakt!
Nog meer kwaliteitsprogramma's op tv.quote:Tweede zender De Mol volgend jaar
John de Mol begint definitief een tweede tv-zender. De zender is voor een breed publiek en begint in 2007.Over de naam en de programmering is nog niets bekend. De Mol is al eigenaar van Talpa.
Was dat sarcastisch?quote:Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Nog meer kwaliteitsprogramma's op tv.![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef Haaibaaike het volgende:
Bek houden jij schele, Asociaal die je bent. [afbeelding]
quote:Op maandag 24 juli 2006 17:23 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Adverteerders worden al ingeschreven in drama-series
Ah, wat was het vorig jaar dan?quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:56 schreef Mike het volgende:
BB scoorde 'redelijk', maar toch een stuk minder dan vorig jaar. Opvallend, zeker ook omdat het meteen na De Wedstrijden zat.
Het buitenlands voetbal van 23.00 scoorde overigens heel slecht.
Bijna 1.5 mln kijkers.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ah, wat was het vorig jaar dan?
23.00 aflevering is ongeveer gelijk aan de cijfers van Cafe de Sport; concurreren met Studio Voetbal zit er niet in.
Maar er zijn ook zo verschrikkelijk veel mensen die zo ontzettend anti-talpa zijn en de zender gewoon geen kans willen geven. Heel typisch.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:39 schreef maril het volgende:
Behalve het voetbal vallen de cijfers gewoon tegen.
quote:Talpa pakt VARA terug
Zouden Nederlanders de VARA missen als de omroep zou worden opgeheven? Nee, antwoordde bijna de helft van het aantal mensen die Maurice de Hond in opdracht van Talpa ondervroeg. Iets meer dan de helft vindt dat de VARA zich op positieve wijze onderscheidt van de andere omroepen.
"Het onderzoek moest vooral laten zien dat de antwoorden voor de hand lagen, en dat de uitkomsten niet al te serieus moeten worden genomen", aldus een woordvoerder van Talpa zondagavond.
De zender van John de Mol gaf opdracht voor het onderzoek nadat VARA TV Magazine TNS NIPO een enquête had laten verrichten over Talpa.
De uitkomsten van het eerste onderzoek waren bepaald niet positief. Verder bleek onder meer dat Joling en Gordon over de vloer het beste Talpa-programma is, maar dat Gordon als irritantste presentator werd beschouwd.
Het Talpa-onderzoek laat een soortgelijk resultaat zien. 'Mooi, Weer De Leeuw' is het sterkste tv-programma van de VARA, maar Paul de Leeuw is veruit de presentator die de meeste weerzin wekt. "Ons onderzoek was een kopie van dat van de VARA, met suggestief gestelde vragen", aldus de Talpa-woordvoerder.
Nee die hadden ze alquote:Op zaterdag 2 september 2006 06:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een show zoals die van Carlo Boszhard gisteren, hoe fout maar toch grappig het ook is, zullen ze niet snel krijgen nee.
Niet geheel onverwacht om te zien hoe hij over alles denktquote:John de Mol: ‘Talpa is geen mislukking’
John de Mol vindt het onterecht dat zijn tv-zender Talpa door sommige media wordt bestempeld als een mislukking. “Normaal gesproken kost het een jaar of zes, zeven om een zender neer te zetten. Dat zal iedereen in omroepland beamen“, vertelt De Mol in een interview met dagblad Trouw. “Wij zijn net een jaar bezig en hebben gemiddeld een marktaandeel van een procent of zeven. Dat is een goed resultaat. Maar het is geen tien procent.”
De Mol vervolgt: “Gevolg: in de media wordt keer op keer verteld dat Talpa een grote mislukking is. Onzin. Zeven procent is helemaal niet zo slecht. Kijk maar hoe RTL en SBS het deden in hun eerste jaren. En vergeet niet dat die het tegen een veel geringere concurrentie op hoefden te nemen. Het heeft gewoon tijd nodig. Als je in de tiende minuut van een voetbalwedstrijd zit, kun je ook nog niets zeggen over de uitslag. Talpa zit in die tiende minuut, maar desondanks heeft iedereen al bepaald dat het geen succes is. Ik heb ingecalculeerd dat er veel mis zou gaan. Dat veel programma’s zouden mislukken. Dat is heel normaal. Als je tien programma’s ontwikkelt en twee daarvan slagen, dan is dat een uitstekende score. Wij halen die score, maar iedereen heeft het alleen maar over de acht programma’s die geen succes werden. Niet dat ik tevreden ben, trouwens. Dat ben ik nog nooit geweest.”
Jack Spijkerman stapte vorig jaar over van de VARA naar Talpa. Terwijl Kopspijkers bij VARA soms op drie miljoen kijkers piekte, wist Spijkerman bij Talpa slechts een half miljoen kijkers te boeien. “Tegen Jack Spijkerman heb ik gezegd: wedden om de grootste fles champagne dat jouw programma het eerste jaar nooit een miljoen kijkers zal halen? Hij zei: geef die fles nu maar vast. Maar ik heb gelijk gekregen“, aldus De Mol. “Zo gaat het nou eenmaal. Toen Henny Huisman begin jaren negentig naar RTL overstapte, gebeurde hetzelfde. De laatste uitzending van zijn Surpriseshow bij de publieke omroep trok een miljoen of zes kijkers. De eerste uitzending bij RTL haalde er nog geen miljoen. Zo gaat dat.”
Talpa heeft een slecht imago en De Mol weet niet hoe het komt. “Al dat gezeur dat er was over sterren die ik wegkocht bij andere netten. Alsof dat iets ongelofelijks is. Wendy van Dijk en Robert ten Brink zijn onlangs door RTL weggekocht bij SBS. Ik weet ongeveer wat zij verdienen en ik kan verzekeren: dat is veel meer dan mijn best betaalde presentator. Maar daar hoor of lees je nergens iets over. En dan nog: het is mijn eigen geld. Daar heb ik hard voor gewerkt. Ik heb het allemaal zelf verdiend. Ik doe daarmee wat ik wil. Talpa kost tot nu toe inderdaad behoorlijk wat geld. Maar dat maakt niet uit. We zijn net begonnen. En geld is helemaal geen probleem. Ik heb genoeg om zo nog tien zenders te lanceren.”
Een tweede zender komt er in ieder geval. “Op z’n vroegst volgend voorjaar. De adverteerders vragen er ook om. Wij moeten nu met één zender concurreren tegen drie concurrenten met elk drie zenders (de publieke omroep, RTL en SBS, red). Als we twee zenders hebben, worden we in die concurrentie nog aantrekkelijker voor adverteerders.” De Mol sluit ook niet uit dat er nog een derde Talpa-zender komt. De geruchten dat hij de SBS-zenders (SBS6, Net5 en Veronica) wil kopen doen ook al enige tijd de ronde. “Ook dat sluit ik niet uit. Maar heel concrete plannen zijn er niet.“
quote:Talpa komt met originele show
Ben jij een echte grapjas? Iemand die de moppen uit z’n mouw schudt? Vul dan je zakken in het nieuwe moppenprogramma van Talpa! Want hoe meer moppen je kent en hoe beter je ze weet te vertellen, hoe meer geld je kan verdienen! Opgeven is simpel en kan op twee manieren: Spreek je 5 leukste moppen in via de webcam, vul het formulier in en klik op ‘verstuur’.
Dat worden kortom weer miljoenen kijkers extra voor John de Mol. Het is niet bekend of Jack Spijkerman zich al heeft opgegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |