abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36992854
Koppensnellers is een Nederlands televisieprogramma. Het is de nieuwe versie van Kopspijkers bij Talpa, waarbij ook bijna alle cabaratiers terugkomen. Kopspijkers was een programma bij de VARA, maar toen in april bekend werd dat Jack Spijkerman naar Talpa wilde, werd zijn programma Kopspijkers van de buis gehaald. Jack Spijkerman was hier zelf helemaal niet blij mee. Hij wilde met zijn programma bij de VARA doorgaan tot hij bij Talpa zou beginnen.

De eerste zin van Koppensnellers is "Het is zaterdagavond, blijf rustig zitten" waar die bij Kopspijkers "Het is zaterdagavond, u kunt geen kant meer op, zappen is zinloos" was.

Hier verder!

Vond ze vanavond bij het cabaret kritisch naar zichzelf maar of het nou echt leuker was, moest alleen lachen toen die maffiabaas werd gepest met zijn witte sjaal en dat moest bekopen met zijn leven.(met knipoog op het nieuwe idee van John voor een pest big brother)
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:40:05 #2
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_36993624
I have an overhemd u cant centifuge
hahah geniaal gevonden
Shuffle up and deal!!!
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:42:02 #3
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36993675
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:40 schreef mirelia het volgende:
I have an overhemd u cant centifuge
hahah geniaal gevonden
Idd erg goed. Ik vond het sowieso wel een puike aflevering !

Of mag dat niet gezegd worden op Fok ?
2000 light years from home
pi_36995074
Werd er nou Koefnoen geflamed aan het einde ?
  zondag 16 april 2006 @ 00:52:13 #5
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36995478
Cabaret was grappig, maar Jack mag weleens leren dat:
- 'Grappige' instrumenten of 'bijzondere' dingetjes NIET leuk zijn en absoluut ONBOEIEND
- Als er mensen te gast zijn voor een gesprek ZIJ moeten vertellen, het moet geen conversatie worden tussen Jack en de gast.

Maar goed, cabaret was dus erg grappig.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36995768
Ik vond de "John, heb je je zus geneukt? -ehm, nee- Dan ben je de enige!" erg gewaagd! Ik kan me niet herinneren dat Talpa uberhaupt ooit werd aangepakt in de nieuwe koppensnellers, en het zou me niet verbazen als John de Mol dit niet kan waarderen? Het kwam op mij een beetje over als een wanhoopskreet van Spijkerman, bewuste zelfmoord van z'n programma?

Het stukje met Dr. Phil die als psychiater John vertelt dat hij ook iets met gevoel ipv alleen geld moet doen kwam oprecht als "verkapte" kritiek over, iets wat niemand volgens mij direct hardop tegen de Mol durft te zeggen omdat ze bang zijn? Als volgende week gewoon weer koppensnellers te zien is, dan heeft de Mol toch stiekem gevoel voor humor!
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  zondag 16 april 2006 @ 11:46:35 #7
127004 maril
Smeetsfan
pi_37000949
Gisteravond 551.000 kijkers.
  zondag 16 april 2006 @ 11:47:53 #8
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_37000969
Het was idd aan alle kanten Talpa en Kopspijkers onder handen nemen.
John de Mol en Spijkerman zelf kwamen er heel slecht vanaf

Aan de andere kant ben ik van mening dat dit heus wel is doorgenomen met Talpamanagement en dat Koppensnellers volgende week gewoon weer te zien zal zijn
Shuffle up and deal!!!
  zondag 16 april 2006 @ 13:17:44 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_37003115
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:47 schreef mirelia het volgende:

Aan de andere kant ben ik van mening dat dit heus wel is doorgenomen met Talpamanagement en dat Koppensnellers volgende week gewoon weer te zien zal zijn
Tuurlijk. Jack probeert zo aan te tonen dat hij echt wel onafhankelijk mag zijn en echt niet gecensureerd wordt door John de Mol.
  zondag 16 april 2006 @ 13:20:21 #10
127004 maril
Smeetsfan
pi_37003182
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:17 schreef freako het volgende:

[..]

Tuurlijk. Jack probeert zo aan te tonen dat hij echt wel onafhankelijk mag zijn en echt niet gecensureerd wordt door John de Mol.
Zo kan je het ook bekijken, wel zielig dat hij niets meer goed kan doen
pi_37003250
Ik kijk al weken niet meer naar koppensnellers. Vind mooi weer de leeuw veel beter.

Word het nu weer beter of is het nog steeds een slap aftreksel van goeie oude kopspijkertijd?
pi_37003858
Ik heb het wel een beetje gehad met alles wat in verband staat met persiflages. Op zich is persifleren erg leuk, maar sinds het een hype werd, werd het commercieel en worden we ermee doodgegooid. En dan nog is het niet erh hoor. Maar als het slecht wordt gedaan, het inhoudelijk nergens op slaat of gebruikt wordt als publieks/kijkcijferstrekker begint het ittitant te worden. En dan is bij Koppensnellers vaak het geval. Wat men daar als hoogtepunt beschouwt begint eerder op een dieptepunt te lijken.

By the way, ik zie in films en comedieseries ook weleens persiflages. Pas geleden zag ik een aflevering van Flodder waarin Johnny en Kees door een elektrische schok ofzo van personen wisselden: Kees werd Johnny en Johnny werd Kees. Het viel me op dat de acteurs elkaars rol perfect overnamen, absoluut veel en veel gelijkender dan dat wat Mike Boddé of Sanne Wallis de Vries doen. En ook in andere films en series waren de persiflages vaak heel erg goed. Het is denk ik iets wat je echt leert op de toneelschool en niet alleen een kwestie van talent hebben. En wat dacht je van Café De Wereld? De stemmen - ook gedaan door acteurs i.p.v. stand-up comedians - zijn ook hartstikke gelijkend. Ik ga niet zeggen dat imitatie makkelijk is, maar het is misschien minder bijzonder dan de kritieken die Kopspijkers een paar jaar geleden kreeg ons willen doen geloven.
pi_37003950
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:47 schreef mirelia het volgende:
Absoluut. Spijkerman krijgt immers een riant salaris en zal dan niet zomaar zijn werkgever op zo'n manier neerzetten. Kennelijk vindt de Mol alles best, zolang het maar kijkcijfers oplevert.

Trouwens, naast Erik van Muiswinkel doet ook Bert Visser niet mee. Was die laatste het eigenlijk ook oneens met de overstap van Spijkerman?
pi_37007846
dit programma BLIJFT meesterlijk
je kunt niet elke week even goede grappen verzinnen
pi_37008999
In Kopspijkers pakte ze ook John de Mol aan als dit nodig was (lees: in het nieuws was).

Aan de leestafel pakken ze dingen uit het nieuws, deze week was de Goudenkooi nieuws dus moet je ook dat aanpakken. Jack heeft in het verleden al laten weten dat hij bij de afspraken met Talpa heeft aangegeven niet wil dat zijn programma zou worden beïnvloed door John de Mol en/of sponsor items.

Enh omdat nu toevallig John de Mol eigenaar is van Talpa zouden ze hem niet mogen aanpakken? Vergeet niet bij de VARA is Vera Keur ook wel eens door het cabaret aangepakt dat kan dus gewoon.
pi_37009058
Ooh ja... en ik vind ook niet elke aflvering even sterk of leuk
maar dat was ook in de tijd van Kopspijkers het geval. Das toch met elk programma zo.. de ene keer is het leuker dan de andere.

Wat ik overigens leuk zou vinden is als Jack terug zou komen met bijzondere filmpjes op lokatie.
Zoals Jack bij het wielrencafe, Of de boer waarbij vliegtuigen op enkele meters over zijn schoorsteen scheerden.
  zondag 16 april 2006 @ 16:53:21 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_37009604
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:49 schreef Netflier het volgende:

Trouwens, naast Erik van Muiswinkel doet ook Bert Visser niet mee. Was die laatste het eigenlijk ook oneens met de overstap van Spijkerman?
quote:
Aanvankelijk leek het erop dat Spijkerman als enige van het Kopspijkers-team de overstap naar Talpa zou maken. Bijna alle cabaretiers uit Kopspijkers hadden te kennen gegeven niet mee te gaan naar de zender van John de Mol. Spijkermans vaste assistent Bert Visscher liet als eerste weten te 'gruwen van de Van de Endetjes en De Molletjes' en geen enkele zin te hebben voor hen te werken.
http://www.nieuws.nl/1556(...)_ingepakt_door_Talpa
pi_37010272
quote:
quote:
Ook Waas denkt dat hij zijn principes overeind kan houden bij Talpa. "Mijn geloofwaardigheid wordt bepaald door de oprechtheid waarmee ik iets denk en zeg, en vooralsnog niet door waar ik het zeg. Ervan uitgaande dat Talpa geen geheim fascistisch genootschap is."
.
  Redactie Frontpage zondag 16 april 2006 @ 21:04:52 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37016154
Vroeger zapte ik nog wel eens onder t kijken van Paul de Leeuw. Nu blijf ik bij Paul en schakel daarna over naar Koefnoen.
pi_37041383
tvp
  Redactie Frontpage dinsdag 18 april 2006 @ 14:38:56 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37062049
Vandaag was Vigo Waas aan de telefoon bij Giel Beelen. Waas gaf toe dat Koppensnellers eigenlijk niks meer was. En later Joep van Deudekom zei dat ze al beter bij de Vara hadden kunnen stoppen.
  Redactie Frontpage woensdag 19 april 2006 @ 00:00:44 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37082913
Vigo Waas kun je over Talpa en Koppensnellers horen om 7.25 via giel.vara.nl

Hij zegt dat Koppensnellers zn langste tijd bij de Vara al had gehad.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:22:02 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37090200
Ik kijk het neit meer sinds het bij Talpa (:r) zit en ik heb niet het idee iets te missen.
  Redactie Frontpage woensdag 19 april 2006 @ 14:39:03 #25
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_37095307
Ik kijk naar Mooi!Weer de Leeuw, gevolgd door Koefnoen. En Koppensnellers neem ik op, zodat ik de talloze reclames en oninteressant geneuzel kan doorspoelen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')