abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39893748
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:31 schreef Incomplete het volgende:

[..]

De Libanese regering is inderdaad om die reden medeschuldig.
Ze hadden jaren geleden hezbollah al moeten onrtwapenen volgens een VN resolutie.
Mooi zijn we het daar over eens.
quote:
Het feit dat een regeringspartij Israel geprovoceerd heeft door de soldaten te
ontvoeren, wat slechts een druppel was voor de bekende emmer, betekent
dat libanon als geheel aansprakelijk wordt gesteld.
En alle mensen die door Israel worden vastgehouden zonder proces, wie gaat daar over?
quote:
Anderzijds heb ik wel medelijden met de Libanese regering. Ze zijn simpelweg
niet bij machte om de vredelievende hezbollah te ontwapenen. Misschien dat
na de Israelische interventie hezbollah zo verzwakt is dat het de Libanese
regering wel zal lukken.
Denkje? Ik geloof dat Hezbollah sterker naar boven gaat komen, met alle opgefokte moslims aan hun zijde.
pi_39893764
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In andere woorden werkt de bestaande regering met terroristen en zijn ze medeplichtig aan het gebeuren, ze ondernemen niet veel omdat ze het kabinet niet willen laten vallen, terwijl wij sinds 2002 3 maal een val van een kabinet hebben meegemaakt om bijna niets
hezbollah is op dit moment illegaal bezig: waarom?
een reden wat iedereen al weet: ze bestoken israel met bommen.

connectie libanon en hezbollah:
hezbollah zit in de regering van libanon.

eindresultaat:
hezbollah valt israel aan == libanon valt israel aan
pi_39893802
tvp en het is zo langzamerhand bedtijd.
pi_39893806
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En alle mensen die door Israel worden vastgehouden zonder proces, wie gaat daar over?
[..]
en usa houd onschuldige mensen vast in guantanamo
pi_39893810
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zelfs jij kunt met wat simpele trefwoorden via google opsommen wat Israel allemaal illegaal doet.
quote:
Criminelen zitten ook gewoon tussen het volk he.
quote:
eindresultaat:
Voor iemand met een Turkse vlag spreek je wel erg ontwetend.
pi_39893817
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

eindresultaat:
Zo kan je het inderdaad zien.

Je kan je echter ook afvragen, wist de Libaneze regering van de aanval van tevoren?
Want er zitten maar 2 ministers van Hezbollah in de regering, misschien hebben ze het op eigen houtje gedaan.

Helaas hebben de Libanezen zelf niet de kracht en overtuiging (te verdeeld) om Hezbollah teniet te doen, al jaren niet, en Hezbollah is sterk gegroeit, gefinancieerd en georganiseerd (met Iranese hulp o.a.)
X
pi_39893823
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

en usa houd onschuldige mensen vast in guantanamo
En krijgt volle ladingen met kritiek.
pi_39893839
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En krijgt volle ladingen met kritiek.
van?
  maandag 17 juli 2006 @ 01:38:58 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39893843
quote:

[..]

Mooi zijn we het daar over eens.
[..]

[..]

Denkje? Ik geloof dat Hezbollah sterker naar boven gaat komen, met alle opgefokte moslims aan hun zijde.
moeten we serieus bang zijn voor abu jahjah's? is het niet tijd voor alle moslims ter wereld te zeggen dat je de shi'iten afkeurt en de soenieten accepteert?

met die laatste groep gaat het een stuk beter. lijkt wel het equivalent van 'het nieuwe testament'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39893853
En heeft sinds kort zichzelf de rechten gegeven om executies uit te voeren op Guantanamo
X
pi_39893865
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:37 schreef Triggershot het volgende:

Voor iemand met een Turkse vlag spreek je wel erg ontwetend.
ik heb niet gelijk?
pi_39893868
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

moeten we serieus bang zijn voor abu jahjah's? is het niet tijd voor alle moslims ter wereld te zeggen dat je de shi'iten afkeurt en de soenieten accepteert?
waarom zou je de shieten afkeuren?
quote:
met die laatste groep gaat het een stuk beter. lijkt wel het equivalent van 'het nieuwe testament'.
Beter is subjectief. De soenieten zijn even capabel om slecht te doen zoals de sjieten.
pi_39893880
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

ik heb niet gelijk?
denk je dat ik je gelijk geef dan?
pi_39893886
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:39 schreef Alulu het volgende:
En heeft sinds kort zichzelf de rechten gegeven om executies uit te voeren op Guantanamo
serieus?
pi_39893896
quote:

[quote]En alle mensen die door Israel worden vastgehouden zonder proces, wie gaat daar over?
Een Israelische rechter.
quote:
Niemand weet het zeker, ik ook niet. Ik hoop dat mijn idee van wat er misschien gaat
gebeuren het juiste is. Zou betekenen dat libanon eindelijk weer eens kan gaan
opbouwen zonder gewapende groepen binnen de grenzen.
veel moslim's hopen/verwachten/denken dat de aanwas van nieuwe leden
voor hezbollah groot zal zijn. Ik hoop het niet omdat we dan volgend jaar of eerder
wederom een inval van Israel in Libanon kunnen verwachten.
De kans dat jij gelijk hebt is vrij reeel, echter hoop ik voor Libanon van niet.
pi_39893910
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

denk je dat ik je gelijk geef dan?
ik vraag dus aan jou of ik niet gelijk heb (nee, ik heb geen gelijk volgens jou, maar ik verwachtte dus een reactie waarom niet..)
  maandag 17 juli 2006 @ 01:42:11 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39893914
quote:

[..]

waarom zou je de shieten afkeuren?
[..]

Beter is subjectief. De soenieten zijn even capabel om slecht te doen zoals de sjieten.
zij lijken de moslimsgemeenschappen all over de wereld geen goed te doen.
pi_39893917
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

ik heb niet gelijk?
Ik moet eerlijk zeggen dat Turkije een meer genuanceerde houding inneemt t.o.v. andere landen waarvan de bevolking merendeels islamitisch is.
  maandag 17 juli 2006 @ 01:42:48 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39893930
quote:

[..]

serieus?
pi_39893943
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:41 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Een Israelische rechter.
Bij deze dan Hezbollah.
quote:
Niemand weet het zeker, ik ook niet. Ik hoop dat mijn idee van wat er misschien gaat
gebeuren het juiste is. Zou betekenen dat libanon eindelijk weer eens kan gaan
opbouwen zonder gewapende groepen binnen de grenzen.
veel moslim's hopen/verwachten/denken dat de aanwas van nieuwe leden
voor hezbollah groot zal zijn. Ik hoop het niet omdat we dan volgend jaar of eerder
wederom een inval van Israel in Libanon kunnen verwachten.
De kans dat jij gelijk hebt is vrij reeel, echter hoop ik voor Libanon van niet.
Ik heb hier niets aan toe te voegen, het gaat om 2 mogelijkheden die beiden vrij reeel zijn, time will show
pi_39893955
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

ik vraag dus aan jou of ik niet gelijk heb (nee, ik heb geen gelijk volgens jou, maar ik verwachtte dus een reactie waarom niet..)
Heb ik toch al aangegeven, of zie ik een reactie van jou over het hoofd?
pi_39893963
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zij lijken de moslimsgemeenschappen all over de wereld geen goed te doen.
Volgens Al-qaida toch?
pi_39893964
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat Turkije een meer genuanceerde houding inneemt t.o.v. andere landen waarvan de bevolking merendeels islamitisch is.
Logisch, is het meest seculiere land ter wereld zo'n beetje.
pi_39893969
quote:

[..]

Saudie Arabie en Egypte (dacht ik) hebben in een statement paar dagen geleden al de schuld als eerste bij Hezbollah gelegt, ook vrij genuanceerd
X
pi_39893981
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:45 schreef Alulu het volgende:

[..]

Saudie Arabie en Egypte (dacht ik) hebben in een statement paar dagen geleden al de schuld als eerste bij Hezbollah gelegt, ook vrij genuanceerd
Mede mogelijk gemaakt door de VS (r)
pi_39893995
quote:

[..]

serieus?
Jep Nu ook executies in Guantanamo Bay
X
pi_39893999
quote:
pi_39894000
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb ik toch al aangegeven, of zie ik een reactie van jou over het hoofd?
Voor een persoon met de turkse vlag ben ik onwetend als het eraan komt als ik zeg dat hezbollah in de regering ziet, en hoe het went of keert dat libanon daardoor schuldig is als hezbollah israel aanvalt..

Ik heb dus geen antwoord waarom ik onwetend ben..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2006 01:48:19 ]
  maandag 17 juli 2006 @ 01:47:54 #30
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894009
quote:

[..]

O.a. Saoedi-Arabië heeft de verantwoordelijkheid al gedeeltelijk bij de Hezbollah gelegd, en er waren nog wat andere landen bij.
---verdwijnt---
pi_39894027
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:47 schreef Clourhide het volgende:

[..]

O.a. Saoedi-Arabië heeft de verantwoordelijkheid al gedeeltelijk bij de Hezbollah gelegd, en er waren nog wat andere landen bij.
saoudie arabie is een heel ander verhaal dan iran en syrie...
pi_39894029
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Voor een persoon met de turkse vlag ben ik onwetend als het eraan komt als ik zeg dat hezbollah in de regering ziet, en hoe het went of keert dat libanon daardoor schuldig is als hezbollah israel aanvalt..
Nationalisme onder arabieren, verwant/broederschap en eenheid jegens de vijand of je nu christen bent of moslim bent is je onbekend. Als de Libanese regering echt tegen hezbollah was, was het kabinet al gevallen.
pi_39894033
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mede mogelijk gemaakt door de VS (r)
Politiek

Maar wat men hier (te snel) stelt klopt niet, alsof Turkije als enige 'Islamitische' land wel genuanceerd is tot deze situatie omdat het wel seculier is.

Saudie Arabie is duidelijk niet seculier, de Sharia, en zeer stricte interpretatie ervan en heeft ook de schuld in eerste instantie duidelijk bij Hezbollah gelegt.
X
  maandag 17 juli 2006 @ 01:49:20 #34
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894034
Disciple_of_Guinness, zet deze foto ook even in de OP als je wilt:

O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 17 juli 2006 @ 01:50:03 #35
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894041
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

saoudie arabie is een heel ander verhaal dan iran en syrie...
Ja natuurlijk, dat weet ik wel. Ik geef alleen aan dat er meerdere "islamitische" landen zijn die kritiek hebben op de Hezbollah en zich ook in die zin hebben uitgelaten over de zaak.
---verdwijnt---
pi_39894050
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef Alulu het volgende:

[..]

Politiek

Maar wat men hier (te snel) stelt klopt niet, alsof Turkije als enige 'Islamitische' land wel genuanceerd is tot deze situatie omdat het wel seculier is.

Saudie Arabie is duidelijk niet seculier, de Sharia, en zeer stricte interpretatie ervan en heeft ook de schuld in eerste instantie duidelijk bij Hezbollah gelegt.
Als VS pro Hezbollah was geweest hadden ze wel een ander manier van interpretatie gevonden.
pi_39894073
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als VS pro Hezbollah was geweest hadden ze wel een ander manier van interpretatie gevonden.
Tussen de billetjes gaan ze graag ja
X
pi_39894078
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nationalisme onder arabieren, verwant/broederschap en eenheid jegens de vijand of je nu christen bent of moslim bent is je onbekend. Als de Libanese regering echt tegen hezbollah was, was het kabinet al gevallen.
Als het erop aan komt ben ik een nationalist en over broederschap/verwantschap hoef je bij een turk niet te beginnen.

Ze zijn daar al zo lang met wapens bezig, dat ze geen andere uitweg weten dan hezbollah...
pi_39894087
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:52 schreef Alulu het volgende:

[..]

Tussen de billetjes gaan ze graag ja
quote:
Op de G8-top in Sint-Petersburg zijn de overleggende landen geen stap dichter bij vrede gekomen. Alleen Amerikaanse diplomatie zou een einde kunnen maken aan de crisis die van een poging om twee ontvoerde Israëlische militairen te bevrijden is uitgelopen tot een gewapend conflict. Amerika weigert echter. Op de G8-top kwam men niet verder dan de gewapende groepen op te roepen het strijden te staken.

De Verenigde staten hebben hun zorgen geuit over het aantal slachtoffers onder burgers, maar leggen de schuld van die slachtoffers bij Hezbollah, de terreurorganisatie die verantwoordelijk is voor de ontvoering van de twee Israëlische soldaten. Ook zijn Syrië en Iran opgeroepen de Hezbollahstrijders te dwingen hun wapens neer te leggen. Kritiek op Israël bleef uit.

De VS zouden Israël het groene licht hebben gegeven om Hezbollah uit te schakelen, aldus diplomaten, om daarmee het politieke klimaat in Libanon naar hun hand te zetten. Dit lukte in 1982 echter ook niet, toen Israël Libanon binnenviel. Hezbollah dankt zijn populariteit aan zijn jarenlange guerrillastrijd tegen de Israëliërs, die het land in 2000 pas verlieten.
pi_39894096
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als het erop aan komt ben ik een nationalist en over broederschap/verwantschap hoef je bij een turk niet te beginnen.
Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat je onwetend over kwam.
quote:
Ze zijn daar al zo lang met wapens bezig, dat ze geen andere uitweg weten dan hezbollah...
Wat een onzin, als het niet werkt zie je dat toch gewoon in en sla je een ander pad op.
pi_39894100
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]
Wat zegt de USA in dat nieuwsbericht wat niet klopt?
pi_39894122
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat zegt de USA in dat nieuwsbericht wat niet klopt?
Eerder wat niet hoort
quote:
Kritiek op Israël bleef uit.
pi_39894130
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat een onzin, als het niet werkt zie je dat toch gewoon in en sla je een ander pad op.
Het jaar is 1967.. In dat jaar heeft men de 6daagse oorlog, waarbij ze proberen israel te laten verdwijnen.

Het jaar op dit moment is 2006... 40 jaar later, en men probeert het nog steeds op hetzelfde manier..

maandag 17 juli 2006 @ 01:56:07 #44
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894139
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:52 quote Triggershot het volgende:

Op de G8-top in Sint-Petersburg zijn de overleggende landen geen stap dichter bij vrede gekomen. Alleen Amerikaanse diplomatie zou een einde kunnen maken aan de crisis die van een poging om twee ontvoerde Israëlische militairen te bevrijden is uitgelopen tot een gewapend conflict. Amerika weigert echter. Op de G8-top kwam men niet verder dan de gewapende groepen op te roepen het strijden te staken.

De Verenigde staten hebben hun zorgen geuit over het aantal slachtoffers onder burgers, maar leggen de schuld van die slachtoffers bij Hezbollah, de terreurorganisatie die verantwoordelijk is voor de ontvoering van de twee Israëlische soldaten. Ook zijn Syrië en Iran opgeroepen de Hezbollahstrijders te dwingen hun wapens neer te leggen. Kritiek op Israël bleef uit.

De VS zouden Israël het groene licht hebben gegeven om Hezbollah uit te schakelen, aldus diplomaten, om daarmee het politieke klimaat in Libanon naar hun hand te zetten. Dit lukte in 1982 echter ook niet, toen Israël Libanon binnenviel. Hezbollah dankt zijn populariteit aan zijn jarenlange guerrillastrijd tegen de Israëliërs, die het land in 2000 pas verlieten.
Vergeet dan ook niet dat de Syrische troepen Libanon pas een jaar geleden of zo hebben verlaten, en dat er ook een heleboel christenen wonen daar, die om begrijpelijke redenen die Syrische invloed niet zo tof vonden. Zo eenvoudig is het daar niet.
---verdwijnt---
pi_39894142
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef Hallulama het volgende:

[afbeelding]
Het surealisme druipt er vanaf.

het geeft ook een beetje weer hoe wij in bv nederland een moderne oorlog meemaken.
Chips en bier en met CNN/BBC etc op de eerste rang.
pi_39894144
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het jaar is 1967.. In dat jaar heeft men de 6daagse oorlog, waarbij ze proberen israel te laten verdwijnen.

Het jaar op dit moment is 2006... 40 jaar later, en men probeert het nog steeds op hetzelfde manier..

Hoeveel van betreffende landen heeft al vrede gesloten met Israel?
Arafat geilde op elke vorm van vrede waarmee hij maar een gram van zijn land terug kon krijgen.
pi_39894150
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerder wat niet hoort
[..]
Ik hoor anders ook niets van de "pro palestijnse/libaneze" kant..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2006 01:57:22 ]
pi_39894160
Ik snap ook wel dat Libanezen (Sunnieten en Christenen vooral, misschien ook enkele Shi'a) die Hezbollah niet steunen of deze actie verwerpen zoiets hebben van 'het ging net goed met het land en nu weer terug de afgrond in', uiteindelijk wil elk gezin gewoon stabiliteit en een toekomst opbouwen.
X
pi_39894168
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Arafat geilde op elke vorm van vrede waarmee hij maar een gram van zijn land terug kon krijgen.
En dus val je maar weer aan met wapens...

very smart, tegen een land dat overvloed heeft aan wapens.
pi_39894173
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Vergeet dan ook niet dat de Syrische troepen Libanon pas een jaar geleden of zo hebben verlaten, en dat er ook een heleboel christenen wonen daar, die om begrijpelijke redenen die Syrische invloed niet zo tof vonden. Zo eenvoudig is het daar niet.
in theorie makkelijker dan je denkt
quote:
* de president is een christen (Maroniet)
* de premier is een soennitische moslim
* de parlementsvoorzitter is een sjiietische moslim
* de opperbevelhebber van het leger is een christen (Maroniet)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Libanon
pi_39894176
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens en geloof dat het merendeel van de bevolking (moslims en christenen) niet op deze ellende zitten te wachten.
pi_39894195
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik hoor anders ook niets van de "pro palestijnse/libaneze" kant..
Kritiek op Israel bleef uit, terwijl men Israel in gelijk steld, wat doe je dan?
Onpartijdig?
  maandag 17 juli 2006 @ 02:00:05 #53
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894199
Dag expats!

Het is moeilijk slapen hier 's nachts. Telkens weer zijn er bommen te horen, het geluid van explosies weerkaatst door Beirut. De toeristen in mijn hotel proberen panisch weg te komen, vandaag zijn de Noorse expats in vijf bussen vertrokken, de Nederlanders gaan maandagochtend heel vroeg. Ik vroeg nog aan de krant of ik naar het oppikpunt voor een repo zou moeten gaan, maar ze zeiden van niet.

"Wat kan ons die Nederlanders nou schelen?", zei een redacteur. "Dat is niet meer dan één zin in een verhaal, alle andere kranten doen dat al. Ga gewoon het echte werk doen." Kijk, ik werk dus voor een coole krant. Voor alle nu.nl lezers: een krant is iets waar de achtergronden van het nieuws in (zouden moeten) staan.

Wat jullie niet op het tv-nieuws zien is dat het leven hier ook gewoon doorgaat. Ik kom net terug uit een bar in het christelijke gebied van Beirut, waar het behoorlijk druk was. Ook waren er meer auto's op de weg. "De mensen kunnen ook niet eeuwig thuisblijven," zei mijn chauffeur Khaled die zijn familie gistermiddag naar de Bekaa vallei heeft gebracht. Uit voorzorg.

Net ook nog bij wat VN mensen geweest, die waren aan het klagen omdat ze geëvacueerd werden maar hun familie niet mee mochten nemen. "Alsof ik mijn vrouw en drie-jarige dochter hier alleen achter ga laten!", zei een Amerikaanse VN'er boos. Hun bazen waren gewoon in auto's gestapt en vertrokken. "Er is een vrouw van onze organisatie die haar paard geevacueërd probeert te krijgen", zei de VN medewerker. "We weten niet of dat ook als familie wordt gezien..."

Verder ben ik vandaag ook gaan hamsteren, al maakte ik het niet zo dol als mijn vriend en collega Andrew Lee Butters die een heleboel water kocht. Als het misgaat ga ik bij hem logeren.

Bron: Onze Man in Teheran
pi_39894200
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens en geloof dat het merendeel van de bevolking (moslims en christenen) niet op deze ellende zitten te wachten.
niemand behalve de machtsgeile personen zitten erop te wachten.

mensen willen daar gewoon 70 worden en dan dood gaan, niet anders...
pi_39894206
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

En dus val je maar weer aan met wapens...

very smart, tegen een land dat overvloed heeft aan wapens.
Heb je nou wel gelezen wat je quote?
pi_39894214
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Weet ik wel zeker, ook omdat Israel al tijdje Libanon niet meer bezet en na die affaire met Hariri en Syrie men echt weer de goede kant opging, toerisme in Beiroet was ook bloeiende o.a.
X
pi_39894236
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kritiek op Israel bleef uit, terwijl men Israel in gelijk steld, wat doe je dan?
Onpartijdig?
Kritiek bleef uit op Hezbollah / Hamas. Hamas / Hezbollah is gelijk gesteld, wat doe je dan?
Onpartijdig..

Andere kant van het verhaal...
  maandag 17 juli 2006 @ 02:02:23 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894242
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:00 schreef Alulu het volgende:

Weet ik wel zeker, ook omdat Israel al tijdje Libanon niet meer bezet en na die affaire met Hariri en Syrie men echt weer de goede kant opging, toerisme in Beiroet was ook bloeiende o.a.
Vandaar dat die supermarkten in Libanon zo ogen:

pi_39894250
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Araraft geilde op elke klik van de camera.
Zijn kop positief in het nieuws betekende weer ontwikkelingsgeld.
Tuurlijk had hij een brede glimlach met zo'n Zwitserse bankrekening.

Arafat is niet echt goed geweest voor de palestijnse zaak. Abbas daarentegen heb ik een
hoge dunk van.
pi_39894255
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kritiek bleef uit op Hezbollah / Hamas. Hamas / Hezbollah is gelijk gesteld, wat doe je dan?
Onpartijdig..

Andere kant van het verhaal...
Kritiek bleef uit op Hezbollah?
pi_39894257
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef Hallulama het volgende:

[afbeelding]
Done
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39894267
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Araraft geilde op elke klik van de camera.
Ook
quote:
Zijn kop positief in het nieuws betekende weer ontwikkelingsgeld.
Tuurlijk had hij een brede glimlach met zo'n Zwitserse bankrekening.

Arafat is niet echt goed geweest voor de palestijnse zaak. Abbas daarentegen heb ik een
hoge dunk van.
Waarom abbas wel?
pi_39894272
Ik vind het trouwens jammer en ook best schandalig dat je totaal niets meer hoort in Nederlandse en Westerse media over Gaza en de Palestijnen in het nieuws, daar zullen ook wel weer 'incidenten' en 'casualties' plaatsvinden, terwijl Hamas naar mijn mening met deze daad (ontvoering van militair) gewoon gelijk heeft aangezien Israel vrolijk nederzettingen door blijft bouwen op Palestijns gebied.

De daad en vooral beweegreden van Hezbollah en Hamas zijn dan ook niet te vergelijken.
X
  maandag 17 juli 2006 @ 02:04:56 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894283
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

Done
Het is wel een hele vette OP zo, well done!

Eat this CNN
pi_39894286
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kritiek bleef uit op Hezbollah?
Met de andere kant van het verhaal bedoel ik dus ook echt de andere kant:
iran en syrie en turkij en de moslimlanden die wel kritiek hebben op israel, maar niets zeggen tegen hezbollah en hamas.

dus niet het westen en usa..
pi_39894292
quote:

[..]

Ook
[..]

Waarom abbas wel?
Abbas heeft diplomatieke kwaliteiten die je zelden in het MO aantreft.
pi_39894298
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Met de andere kant van het verhaal bedoel ik dus ook echt de andere kant:
iran en syrie en turkij en de moslimlanden die wel kritiek hebben op israel, maar niets zeggen tegen hezbollah en hamas.

dus niet het westen en usa..
Ten eerste landen als Turkije, Syrie en Iran zijn sowieso al een grap.
Hezbollah en Hamas tonen nog een beetje verwantschap met hun broeders, maar kritiek is er zeker voluit van VS.
  maandag 17 juli 2006 @ 02:06:45 #68
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894302
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vandaar dat die supermarkten in Libanon zo ogen:

[afbeelding]
Wat bedoel je daarmee? Goed ogen? Slecht ogen?

Mij lijkt het nogal normaal, behalve dat er dan iemand een beetje veel water aan het inslaan is.
---verdwijnt---
pi_39894304
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:05 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Niet van opgevallen, enige voorbeelden?
pi_39894306
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:05 schreef Incomplete het volgende:

[..]

hij kan er niets mee doen, omdat hij niets gedaan zal krijgen zolang er daar hamas en co is..
pi_39894325
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Done
Ik zie nog niets in OP bij de overige websites die ik naar voren heb gebracht. Naar mijn mening hebben zij evenveel recht om hierbij te staan.
  maandag 17 juli 2006 @ 02:08:15 #72
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894331
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:04 schreef Alulu het volgende:
De daad en vooral beweegreden van Hezbollah en Hamas zijn dan ook niet te vergelijken.
Dat vind ik ook, inderdaad!
---verdwijnt---
pi_39894334
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hezbollah en Hamas tonen nog een beetje verwantschap met hun broeders, maar kritiek is er zeker voluit van VS.
Wheheh, dan ga je weer naar het punt van verwantschap, terwijl je weet dat je broeders fout zitten? Men, als palestina en libanon gelijk hadden, was israel al weg
pi_39894341
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iran toont toch ook nogal want broederschap hoor, zeker wat betreft de Israelische kwestie.

Maar Turkije ben ik met je eens, maar daar zit volgens mij een nogal aardig machtige Atheistische/seculiere kliek in de top die het doodsbenauwd krijgt van termen als 'broeders' (in religieuze zin).
X
pi_39894348
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wheheh, dan ga je weer naar het punt van verwantschap, terwijl je weet dat je broeders fout zitten? Men, als palestina en libanon gelijk hadden, was israel al weg
Je kan toch niet ontkennen dat er sprake is van verwantschap? Waarom zou anders zoveel moslims(landen) zich aangesproken voelen, Israel heeft gewoon een sterke broer
  maandag 17 juli 2006 @ 02:10:03 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39894353
quote:

[..]

Ook
[..]

Waarom abbas wel?
ook al riep hamas dat de partij van abbas graaide, vind ik abbas wel iets meer integer dan arafat... jij niet?
  maandag 17 juli 2006 @ 02:10:08 #77
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894355
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik zie nog niets in OP bij de overige websites die ik naar voren heb gebracht. Naar mijn mening hebben zij evenveel recht om hierbij te staan.
Ja, dat zou je willen ja...

Al die propaganda bedoel je?
---verdwijnt---
pi_39894369
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:08 schreef Alulu het volgende:

[..]

Iran toont toch ook nogal want broederschap hoor, zeker wat betreft de Israelische kwestie.
Ja, maar dat is ook omdat ze een gemeenschappelijke vijand hebben, mindere van 2 kwaden zeg maar.
pi_39894370
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:08 schreef Alulu het volgende:

[..]

Maar Turkije ben ik met je eens, maar daar zit volgens mij een nogal aardig machtige Atheistische/seculiere kliek in de top die het doodsbenauwd krijgt van termen als 'broeders' (in religieuze zin).
Verschil met turkije is dat turkije banden met beide kanten heeft, en niet zo dom is om 1 kant te steunen.
Turkije is de enige stabiele (moslim)land in die regio met een groot leger.

Wat wil je dat turkije doet?
Israel aanvallen? dat zal niet gaan omdat turkije sterke militaire banden heeft met de usa.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2006 02:11:41 ]
pi_39894377
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:10 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ja, dat zou je willen ja...

Al die propaganda bedoel je?
Je zou die andere websites ook als propaganda kunnen zien.
pi_39894378
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

hij kan er niets mee doen, omdat hij niets gedaan zal krijgen zolang er daar hamas en co is..
daarom steun ik Israel in deze ook. Ik kick niet op het geweld maar denk dat het
nodig is. Helaas vallen er, aan beide zijden, onschuldige slachtoffers. Onvermijdelijk.

Misschien dat de palestijnen dan gaan inzien dat het Israel menens is. Ze hebben al
niets en als ze zo doorgaan zal israel ook dat niets nog kapot bombarderen.
fatah is een zeer beroerd alternatief maar altijd beter dan hamas.
  maandag 17 juli 2006 @ 02:12:31 #82
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894396
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:06 schreef Clourhide het volgende:

Wat bedoel je daarmee? Goed ogen? Slecht ogen?

Mij lijkt het nogal normaal, behalve dat er dan iemand een beetje veel water aan het inslaan is.
Goed ogen
pi_39894398
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Verschil met turkije is dat turkije banden met beide kanten heeft, en niet zo dom is om 1 kant te steunen.
Turkije is de enige stabiele land in die regio met een groot leger.
Stabiele land?
Ze hebben problematiek rondom koerden niet eens onder controle.
quote:
Israel aanvallen? dat zal niet gaan omdat turkije sterke militaire banden heeft met de usa.
Turkije heeft dan ook een maconieke leiding.
pi_39894402
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat er sprake is van verwantschap? Waarom zou anders zoveel moslims(landen) zich aangesproken voelen, Israel heeft gewoon een sterke broer
die moslim landen geven niets om wat er met palestina gebeurt, maar wat er met israel gaat gebeuren. het zijn nou eenmaal moslims.
pi_39894414
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

die moslim landen geven niets om wat er met palestina gebeurt, maar wat er met israel gaat gebeuren. het zijn nou eenmaal moslims.
En jij bent?
pi_39894427
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stabiele land?
Ze hebben problematiek rondom koerden niet eens onder controle.
[..]

Turkije heeft dan ook een maconieke leiding.
probleem met de koerden? ach.. je kunt het zo zien inderdaad.

stabiel is het omdat het economisch vooruit gaat en niet elke dag mensen sterven van iets simpels zoals honger..
pi_39894433
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turkije is de enige stabiele land in die regio met een groot leger.

lol nee, ik heb ook nergens Turkije verweten dat ze Israel niet gelijk platgooien of zoiets.

En ook je laatste zin is typerend, ook voor Turkije spelen politieke belangen mee inderdaad.
Maarjah, zo gaat het altijd natuurlijk, zeker in politieke zaken.

Ik las trouwens wel dat Erdogan sterke kritiek uitte op Israel en het optreden van Israel.
X
pi_39894437
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En jij bent?
Volgens mij iemand die trots is op Turkije en de houding die Turkije inneemt in het conflict.
pi_39894443
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En jij bent?
ik ben een moslim die opgegroeid is in het westen.
DUS ik denk vooral niet zoals de moslims daar...
  maandag 17 juli 2006 @ 02:15:12 #90
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894445
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:11 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je zou die andere websites ook als propaganda kunnen zien.
Kom, die www.tellthechildrenthetruth.com of wat was het ook alweer, dat is gewoon compleet eenzijdig. Vlamingen en Nederlanders collaboreerden ook met den Duits, en zionisten collaboreerden met den Duits omdat ze zich wel konden vinden in een "verwijdering" van alle Europese joden richting "Israël".

Ik vind dat soort van sites echt verwerpelijk eerlijk gezegd. Die zijn gewoon gericht op het maken van één enkel punt, namelijk: moslim = nazi.
---verdwijnt---
pi_39894451
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

probleem met de koerden? ach.. je kunt het zo zien inderdaad.
Stabiel kun je dus gerust weg strepen.
quote:
stabiel is het omdat het economisch vooruit gaat en niet elke dag mensen sterven van iets simpels zoals honger..
Hehe, Turkije bestaat uit meer beelden dan toeristische plaatsen in Bodrum en Marmaris he, heb je enig idee hoeveel bedelaars er in Turkije worden opgepakt, dagelijks?
pi_39894462
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Volgens mij iemand die trots is op Turkije en de houding die Turkije inneemt in het conflict.
Ik neem geen rol. ik zeg alleen dat turkije niet als iran kan handelen en opeens kan zeggen, we stuenen palestina, plat met israel en dergelijke..
pi_39894466
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat ongetwijfeld.
pi_39894471
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

ik ben een moslim die opgegroeid is in het westen.
DUS ik denk vooral niet zoals de moslims daar...
Moet ik nu aan een kemalist/bozkurtcu denken ofzo?
pi_39894483
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:15 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Kom, die www. tellthechildrenthetruth.com of wat was het ook alweer, dat is gewoon compleet eenzijdig. Vlamingen en Nederlanders collaboreerden ook met den Duits, en zionisten collaboreerden met den Duits omdat ze zich wel konden vinden in een "verwijdering" van alle Europese joden richting "Israël".

Ik vind dat soort van sites echt verwerpelijk eerlijk gezegd. Die zijn gewoon gericht op het maken van één enkel punt, namelijk: moslim = nazi.
Deze website kan dan wel behoorlijk eenzijdig zijn, de websites in de overige websites zijn dat ook. Mensen moeten daar hun eigen mening over vormen.
pi_39894486
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik neem geen rol. ik zeg alleen dat turkije niet als iran kan handelen en opeens kan zeggen, we stuenen palestina, plat met israel en dergelijke..
Niemand verwacht dat landen als Turkije dat doen, maar sancties opleggen kan geen kwaad lijkt me.
pi_39894493
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stabiel kun je dus gerust weg strepen.
[..]

Hehe, Turkije bestaat uit meer beelden dan toeristische plaatsen in Bodrum en Marmaris he, heb je enig idee hoeveel bedelaars er in Turkije worden opgepakt, dagelijks?
Hoe leg je dit uit?
Turkije is op dit moment groeiende. Het heeft 2 economische crisis overleeft.

Wat er in turkije gebeurt kun je niet vergelijken met israel, syrie, iran en palestina.
pi_39894498
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niemand verwacht dat landen als Turkije dat doen, maar sancties opleggen kan geen kwaad lijkt me.
HHAHSHHAHAHAHAHHA,
sancties opleggen op israel (joden? zij ownen de helft van wereld )
pi_39894521
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe leg je dit uit?
Turkije is op dit moment groeiende. Het heeft 2 economische crisis overleeft.

Wat er in turkije gebeurt kun je niet vergelijken met israel, syrie, iran en palestina.
Wist je dat Coalitie van Ecevit werd bestempeld als meest corrupte die in Turkije aan de macht was? Nu er een goed stabiel 1regeringspartij is die wel is gekozen door het volk gaat het tuurlijk beter.

Nee, Iran ook niet met Syrie etc
pi_39894544
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

HHAHSHHAHAHAHAHHA,
sancties opleggen op israel (joden? zij ownen de helft van wereld )
Jup en Ataturk leeft nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')