abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39894176
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Vergeet dan ook niet dat de Syrische troepen Libanon pas een jaar geleden of zo hebben verlaten, en dat er ook een heleboel christenen wonen daar, die om begrijpelijke redenen die Syrische invloed niet zo tof vonden. Zo eenvoudig is het daar niet.
Ik ben het met je eens en geloof dat het merendeel van de bevolking (moslims en christenen) niet op deze ellende zitten te wachten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_39894195
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik hoor anders ook niets van de "pro palestijnse/libaneze" kant..
Kritiek op Israel bleef uit, terwijl men Israel in gelijk steld, wat doe je dan?
Onpartijdig?
  maandag 17 juli 2006 @ 02:00:05 #53
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894199
Dag expats!

Het is moeilijk slapen hier 's nachts. Telkens weer zijn er bommen te horen, het geluid van explosies weerkaatst door Beirut. De toeristen in mijn hotel proberen panisch weg te komen, vandaag zijn de Noorse expats in vijf bussen vertrokken, de Nederlanders gaan maandagochtend heel vroeg. Ik vroeg nog aan de krant of ik naar het oppikpunt voor een repo zou moeten gaan, maar ze zeiden van niet.

"Wat kan ons die Nederlanders nou schelen?", zei een redacteur. "Dat is niet meer dan één zin in een verhaal, alle andere kranten doen dat al. Ga gewoon het echte werk doen." Kijk, ik werk dus voor een coole krant. Voor alle nu.nl lezers: een krant is iets waar de achtergronden van het nieuws in (zouden moeten) staan.

Wat jullie niet op het tv-nieuws zien is dat het leven hier ook gewoon doorgaat. Ik kom net terug uit een bar in het christelijke gebied van Beirut, waar het behoorlijk druk was. Ook waren er meer auto's op de weg. "De mensen kunnen ook niet eeuwig thuisblijven," zei mijn chauffeur Khaled die zijn familie gistermiddag naar de Bekaa vallei heeft gebracht. Uit voorzorg.

Net ook nog bij wat VN mensen geweest, die waren aan het klagen omdat ze geëvacueerd werden maar hun familie niet mee mochten nemen. "Alsof ik mijn vrouw en drie-jarige dochter hier alleen achter ga laten!", zei een Amerikaanse VN'er boos. Hun bazen waren gewoon in auto's gestapt en vertrokken. "Er is een vrouw van onze organisatie die haar paard geevacueërd probeert te krijgen", zei de VN medewerker. "We weten niet of dat ook als familie wordt gezien..."

Verder ben ik vandaag ook gaan hamsteren, al maakte ik het niet zo dol als mijn vriend en collega Andrew Lee Butters die een heleboel water kocht. Als het misgaat ga ik bij hem logeren.

Bron: Onze Man in Teheran
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_39894200
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens en geloof dat het merendeel van de bevolking (moslims en christenen) niet op deze ellende zitten te wachten.
niemand behalve de machtsgeile personen zitten erop te wachten.

mensen willen daar gewoon 70 worden en dan dood gaan, niet anders...
pi_39894206
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

En dus val je maar weer aan met wapens...

very smart, tegen een land dat overvloed heeft aan wapens.
Heb je nou wel gelezen wat je quote?
pi_39894214
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Weet ik wel zeker, ook omdat Israel al tijdje Libanon niet meer bezet en na die affaire met Hariri en Syrie men echt weer de goede kant opging, toerisme in Beiroet was ook bloeiende o.a.
X
pi_39894236
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kritiek op Israel bleef uit, terwijl men Israel in gelijk steld, wat doe je dan?
Onpartijdig?
Kritiek bleef uit op Hezbollah / Hamas. Hamas / Hezbollah is gelijk gesteld, wat doe je dan?
Onpartijdig..

Andere kant van het verhaal...
  maandag 17 juli 2006 @ 02:02:23 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894242
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:00 schreef Alulu het volgende:

Weet ik wel zeker, ook omdat Israel al tijdje Libanon niet meer bezet en na die affaire met Hariri en Syrie men echt weer de goede kant opging, toerisme in Beiroet was ook bloeiende o.a.
Vandaar dat die supermarkten in Libanon zo ogen:

pi_39894250
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel van betreffende landen heeft al vrede gesloten met Israel?
Arafat geilde op elke vorm van vrede waarmee hij maar een gram van zijn land terug kon krijgen.
Araraft geilde op elke klik van de camera.
Zijn kop positief in het nieuws betekende weer ontwikkelingsgeld.
Tuurlijk had hij een brede glimlach met zo'n Zwitserse bankrekening.

Arafat is niet echt goed geweest voor de palestijnse zaak. Abbas daarentegen heb ik een
hoge dunk van.
pi_39894255
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kritiek bleef uit op Hezbollah / Hamas. Hamas / Hezbollah is gelijk gesteld, wat doe je dan?
Onpartijdig..

Andere kant van het verhaal...
Kritiek bleef uit op Hezbollah?
pi_39894257
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:49 schreef Hallulama het volgende:
Disciple_of_Guinness, zet deze foto ook even in de OP als je wilt:

[afbeelding]
Done
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39894267
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Araraft geilde op elke klik van de camera.
Ook
quote:
Zijn kop positief in het nieuws betekende weer ontwikkelingsgeld.
Tuurlijk had hij een brede glimlach met zo'n Zwitserse bankrekening.

Arafat is niet echt goed geweest voor de palestijnse zaak. Abbas daarentegen heb ik een
hoge dunk van.
Waarom abbas wel?
pi_39894272
Ik vind het trouwens jammer en ook best schandalig dat je totaal niets meer hoort in Nederlandse en Westerse media over Gaza en de Palestijnen in het nieuws, daar zullen ook wel weer 'incidenten' en 'casualties' plaatsvinden, terwijl Hamas naar mijn mening met deze daad (ontvoering van militair) gewoon gelijk heeft aangezien Israel vrolijk nederzettingen door blijft bouwen op Palestijns gebied.

De daad en vooral beweegreden van Hezbollah en Hamas zijn dan ook niet te vergelijken.
X
  maandag 17 juli 2006 @ 02:04:56 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39894283
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

Done
Het is wel een hele vette OP zo, well done!

Eat this CNN
pi_39894286
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kritiek bleef uit op Hezbollah?
Met de andere kant van het verhaal bedoel ik dus ook echt de andere kant:
iran en syrie en turkij en de moslimlanden die wel kritiek hebben op israel, maar niets zeggen tegen hezbollah en hamas.

dus niet het westen en usa..
pi_39894292
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook
[..]

Waarom abbas wel?
Abbas heeft diplomatieke kwaliteiten die je zelden in het MO aantreft.
pi_39894298
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Met de andere kant van het verhaal bedoel ik dus ook echt de andere kant:
iran en syrie en turkij en de moslimlanden die wel kritiek hebben op israel, maar niets zeggen tegen hezbollah en hamas.

dus niet het westen en usa..
Ten eerste landen als Turkije, Syrie en Iran zijn sowieso al een grap.
Hezbollah en Hamas tonen nog een beetje verwantschap met hun broeders, maar kritiek is er zeker voluit van VS.
  maandag 17 juli 2006 @ 02:06:45 #68
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894302
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vandaar dat die supermarkten in Libanon zo ogen:

[afbeelding]
Wat bedoel je daarmee? Goed ogen? Slecht ogen?

Mij lijkt het nogal normaal, behalve dat er dan iemand een beetje veel water aan het inslaan is.
---verdwijnt---
pi_39894304
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:05 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Niet van opgevallen, enige voorbeelden?
pi_39894306
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:05 schreef Incomplete het volgende:

[..]

hij kan er niets mee doen, omdat hij niets gedaan zal krijgen zolang er daar hamas en co is..
pi_39894325
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Done
Ik zie nog niets in OP bij de overige websites die ik naar voren heb gebracht. Naar mijn mening hebben zij evenveel recht om hierbij te staan.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 17 juli 2006 @ 02:08:15 #72
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39894331
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:04 schreef Alulu het volgende:
De daad en vooral beweegreden van Hezbollah en Hamas zijn dan ook niet te vergelijken.
Dat vind ik ook, inderdaad!
---verdwijnt---
pi_39894334
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hezbollah en Hamas tonen nog een beetje verwantschap met hun broeders, maar kritiek is er zeker voluit van VS.
Wheheh, dan ga je weer naar het punt van verwantschap, terwijl je weet dat je broeders fout zitten? Men, als palestina en libanon gelijk hadden, was israel al weg
pi_39894341
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iran toont toch ook nogal want broederschap hoor, zeker wat betreft de Israelische kwestie.

Maar Turkije ben ik met je eens, maar daar zit volgens mij een nogal aardig machtige Atheistische/seculiere kliek in de top die het doodsbenauwd krijgt van termen als 'broeders' (in religieuze zin).
X
pi_39894348
quote:
Op maandag 17 juli 2006 02:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wheheh, dan ga je weer naar het punt van verwantschap, terwijl je weet dat je broeders fout zitten? Men, als palestina en libanon gelijk hadden, was israel al weg
Je kan toch niet ontkennen dat er sprake is van verwantschap? Waarom zou anders zoveel moslims(landen) zich aangesproken voelen, Israel heeft gewoon een sterke broer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')