ik heb het eigenlijk over het gedeelte krachttraining versus/combi/volgorde cardio... sorry, had ik wel mogen uitleggenquote:op vrijdag 14 juli 2006 23:57 schreef sheonlydreams86 het volgende:
dan heb je de richtlijnen niet helemaal goed gevolgd... je moet het langzaam opbouwen totdat je veel kunt eten, daar zou je op gewicht van moeten blijven.
fijne vakantiequote:op zondag 16 juli 2006 13:09 schreef shining_star het volgende:
nou, nog een klein beetje afgevallen nu voor de vakantie. vanavond weg, natuurlijk heel erge zin in! jullie allemaal succes in de tussentijd, geniet van het mooie weer..
veel succesquote:op maandag 17 juli 2006 18:30 schreef sweetsixteen16 het volgende:
ik bekijk even de slowchat en besluit dan of ik mee wil doen met de club.
ik wil niet per se afvallen, maar het zou wel mooi zijn.
overigens kan ik het niet meer doen voor mijn vakantie, dus slank de bikini in zal niet meer lukken. alhoewel ik gewoon wel slank ben. haha.
ik sport/dans/ballet erg veel, en ik denk dat mijn doelstellingen moeten zijn dat ik veel en gezond moet gaan eten. dat gezond is het afgelopen jaar er even bij ingeschoten.
daarom verandert het topic aan het eind van de zomer ook in het 'slank de feestdagen in' topic...quote:op woensdag 19 juli 2006 10:36 schreef sylvana het volgende:
mij maakt het niet uit wanneer iemand begonnen is met afvallen
ik weet wel dat het slank de volgende zomer in gaat worden bij mij, deze zomer gaat niet echt lukken nog
dat heb ik dus ook, ik blijf momenteel rond hetzelfde gewicht hangen. maar volgens mijn weegschaal is mijn vetpercentage gedaald, dus er is kennelijk toch verbetering...quote:op woensdag 19 juli 2006 10:37 schreef cherrylips het volgende:
als we er begindata bij gaan zetten, ga ik het zien als een wedstrijdje en dat is deprimerend, aangezien ik na een maand nog 0,0 ben afgevallen (nou ja, ik ging van 62 naar 61 weer naar 63 en toen weer naar 62, dus ik ben 2 kilo afgevallen en 2 kilo aangekomen)
ik gok voor mezelf eerder op slank 2012 in. ben ik mooi klaar voor de olympics.quote:op woensdag 19 juli 2006 10:39 schreef cherrylips het volgende:
*slank 2007 in*
echt niet.quote:op donderdag 20 juli 2006 23:50 schreef maeghan het volgende:
ik gok voor mezelf eerder op slank 2012 in. ben ik mooi klaar voor de olympics.![]()
ik betwijfel of ik bij 69 kilo slank genoemd mag worden...quote:op vrijdag 21 juli 2006 00:07 schreef pinball het volgende:
[..]
echt niet.
over 12 kilo heb je al een 'gezonde' bmi. 12 kilo kan best in een jaar, en ook als je er 2 jaar over doet is het nog lang geen 2012.
voor de olympics hoef je ook niet slank te zijn.quote:op vrijdag 21 juli 2006 00:23 schreef maeghan het volgende:
ik betwijfel of ik bij 69 kilo slank genoemd mag worden...![]()
kopen en pas uitpakken als je 60 kilo weegtquote:op dinsdag 18 juli 2006 13:41 schreef cherrylips het volgende:
oja, ik wil een nintendo ds kopen, maar dan moest ik van mezelf eerst weer 60 kilo wegen.
nu hebben ze hem bij de mediamarkt in de aanbiedingdie folder is t/m 31 juli. eeeh...
jup, ik heb wel een paar keer bbb gedaan. werkt echt goed, echt heel veel en heel lang achter elkaar buiks/been/bilspieroefeningen. er wordt vooral gebruik gemaakt van weerstandsbanden en elastieken en er worden ook andere spiergroepen, zoals de biceps getraind. veel succes met afvallenquote:op vrijdag 21 juli 2006 17:28 schreef ingrid19 het volgende:
hmm, denk dat ik me hier maar aan ga melden. ik gok dat ik nu 70 kg weeg. hopelijk niet meer.
ik ben ca 1.65m ik hen nog nooit ge-dieet, of aan de lijn gedaan. en heb al meer dan 10 jaar niet gesport. ik zat te denken aan bbb, iemand ervaring mee?
dat lijkt me dan wel een goed plan. kun je een beetje op je eigen tempo?quote:op vrijdag 21 juli 2006 17:32 schreef sylvana het volgende:
[..]
jup, ik heb wel een paar keer bbb gedaan. werkt echt goed, echt heel veel en heel lang achter elkaar buiks/been/bilspieroefeningen. er wordt vooral gebruik gemaakt van weerstandsbanden en elastieken en er worden ook andere spiergroepen, zoals de biceps getraind. veel succes met afvallen
ja, je hoeft niet persee de hele tijd mee te doen, je kunt het ook gewoon iets minder vaak doen als je wiltquote:op vrijdag 21 juli 2006 18:02 schreef ingrid19 het volgende:
[..]
dat lijkt me dan wel een goed plan. kun je een beetje op je eigen tempo?
aangezien ik nu waarschijnlijk amper conditie heb?
ja, een sc over afvallen en hoe je dat doet, waar je moeite mee hebt, hoe het gaat enzoquote:op vrijdag 21 juli 2006 23:40 schreef d.rose het volgende:
wat doet dit topic precies?
ik heb de op gezien, maar is dit verder gewoon een sc?
ah ok, maar ook een spreekwoordelijke stok achter de deur?quote:op vrijdag 21 juli 2006 23:45 schreef sylvana het volgende:
[..]
ja, een sc over afvallen en hoe je dat doet, waar je moeite mee hebt, hoe het gaat enzo
je dacht het bijna?quote:op zaterdag 22 juli 2006 10:21 schreef troel het volgende:
ik denk het d.
ik dacht al bijna, moet d. ook afvallen
ik wel tenminste, dde laatste paar nachten steeds maar 3 uurtjes geslapen per nacht, dus kon wel wat slaap gebruikenquote:
het komt door het sporten, denk ik. daardoor krijg je meer spierweefsel, wat zwaarder is dan vetweefsel. kijk eens in de spiegel, zie je daar veranderingen?quote:op zaterdag 22 juli 2006 11:18 schreef sylvana het volgende:
uhm, dit schiet dus niet opik zit weer op 54.2, maar 4 ons minder dan waar ik mee begonnen ben, terwijl ik de eerste 2 weken 1.4 kg was afgevallen
zo kom ik nooit bij die 47 kg
![]()
ik snap het echt niet, ik eet gezond, minimaal 2 en soms 3 keer op een dag een maaltijd en verder gezonde tussendoortjes als komkommer en meloen, ik drink veel, sport toch wel minimaal 1 keer in de week, meestal 2 keer en fiets en loop veel, en dan val ik toch niet af
nee, der wordt ook niks strakkerquote:op zaterdag 22 juli 2006 13:15 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
het komt door het sporten, denk ik. daardoor krijg je meer spierweefsel, wat zwaarder is dan vetweefsel. kijk eens in de spiegel, zie je daar veranderingen?
ik raak ook geen gewicht kwijt, maar mijn buik wordt strakker en de weegschaal geeft aan dat ik een lager vetpercentage heb.
dan is het misschien verstandig om van strategie te veranderen. aan wat voor beweging doe je precies?quote:
bodypump, cardio en elke avond buikspieroefeningen op ab king proquote:op zaterdag 22 juli 2006 14:06 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
dan is het misschien verstandig om van strategie te veranderen. aan wat voor beweging doe je precies?
ow, dat heb ik ook. prachtige stevige buikspieren, overgoten met een mooi laagje vet.quote:op zaterdag 22 juli 2006 14:10 schreef sylvana het volgende:
[..]
bodypump, cardio en elke avond buikspieroefeningen op ab king pro
alleen in de sportschool zeiden ze dat ik misschien zo'n bouw heb dat ik wel buikspieren ontwikkel, alleen dan onder me vet, alleen met cardio gaat dat vet ook niet weg
*ander lichaam wil*
nee, daar hebben ze alleen een gewone weegschaal, maar ben van plan om als ik van vakantie terugkom zelf een weegschaal te kopen en dan idd ook met vetmeter jaquote:op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
ow, dat heb ik ook. prachtige stevige buikspieren, overgoten met een mooi laagje vet.![]()
hebben ze op je sportschool geen weegschaal met vetmeter? misschien zie je eerst daar verbetering in, voordat je gewicht naar beneden gaat. dat is namelijk het geval bij mij.
wow 47 kilo, dat klinkt als het gewicht van een kind van 14! hoe lang ben je? en wat is je bmi met 47 kilo?quote:op zaterdag 22 juli 2006 11:18 schreef sylvana het volgende:
uhm, dit schiet dus niet opik zit weer op 54.2, maar 4 ons minder dan waar ik mee begonnen ben, terwijl ik de eerste 2 weken 1.4 kg was afgevallen
zo kom ik nooit bij die 47 kg
![]()
ik snap het echt niet, ik eet gezond, minimaal 2 en soms 3 keer op een dag een maaltijd en verder gezonde tussendoortjes als komkommer en meloen, ik drink veel, sport toch wel minimaal 1 keer in de week, meestal 2 keer en fiets en loop veel, en dan val ik toch niet af
misschien ff in de op kijkenquote:op zaterdag 22 juli 2006 17:59 schreef karoltje het volgende:
[..]
wow 47 kilo, dat klinkt als het gewicht van een kind van 14! hoe lang ben je? en wat is je bmi met 47 kilo?
staat allemaal netjes in de op hoor...quote:op zaterdag 22 juli 2006 17:59 schreef karoltje het volgende:
[..]
wow 47 kilo, dat klinkt als het gewicht van een kind van 14! hoe lang ben je? en wat is je bmi met 47 kilo?
quote:op vrijdag 21 juli 2006 11:03 schreef cherrylips het volgende:
's avonds komt ze met een magnum aanzetten, en als ik die niet wil, moet ik me niet zo aanstellen. terwijl ze wel vindt dat ik dik ben geworden. zegt een vriend van me, die erbij was: 'je moet jezelf ook weleens verwennen. hou je morgen een balans-dag.'
ik; 'dat was vandaag dus, had gister ben & jerry's op.'
'oh.'
'en de dag daarvoor wat chips. maar geen chocola! tot nu toe.'
'zo schiet het ook niet op.'
'joh.'
dat maakt eigenlijk ook niet uit, toch? ik weet zelf dat ik het als een wedstrijdje zou gaan zien, dat lijkt me geen goed plan.quote:op zaterdag 22 juli 2006 23:49 schreef d.rose het volgende:
ik zie trouwens dat er niet bij staat hoelang men al bezig is?
dat wordt voor veel mensen te genant denk ik. ik laat mensen ook liever in de waan dat ik gewoon in drie maanden heel hard afgevallen ben =d is eerder drie jaar ondertussenquote:op zaterdag 22 juli 2006 23:49 schreef d.rose het volgende:
ow, juist dat wedstrijdelement zou voor extra motivatie zorgen lijkt mequote:op zaterdag 22 juli 2006 23:53 schreef cherrylips het volgende:
[..]
dat maakt eigenlijk ook niet uit, toch? ik weet zelf dat ik het als een wedstrijdje zou gaan zien, dat lijkt me geen goed plan.
ik was altijd vrij smal en ben veel aangekomen terwijl verder iedereen is afgevallen. waaronder jij dusquote:op zaterdag 22 juli 2006 23:52 schreef maeghan het volgende:
oh, ik bevind me juist in de situatie dat de mensen om me heen alle kilo's lijken te vinden die ik kwijtraak =p collega's die opzwellen als ballonnen en zo. vroeger was ik altijd (een van de) diksten, maar tegenwoordig voel ik me af en toe bijna slank als ik zie hoe sommige mensen die vroeger dun waren opeens twee keer zo dik zijn als ik. het is wel even wennen, ik ben het helemaal niet gewend dat andere mensen dikker zijn. in het begin dacht ik daarom gewoon automatisch dat ik nog veeeeeeel dikker was dan ik ben, omdat hun dik waren en ik altijd de dikste was dus wel dikker moest zijn dan hun. (ok, klinkt logisch, toch?)
owquote:op zaterdag 22 juli 2006 23:53 schreef maeghan het volgende:
[..]
dat wordt voor veel mensen te genant denk ik. ik laat mensen ook liever in de waan dat ik gewoon in drie maanden heel hard afgevallen ben =d is eerder drie jaar ondertussen
ja, maar ik ben bang om door te slaan en rare trekjes te krijgen, zoals hele voedselgroepen laten staan en niet meer lunchen en ontbijten enzo. paar jaar terug deed ik dat en ben ik zoveel afgevallen dat ik me rotgeschrokken ben, dus misschien ben ik stiekem ook wel bang om weer af te vallen. vorig jaar was ik verliefd (beetje kneuzigquote:op zaterdag 22 juli 2006 23:55 schreef d.rose het volgende:
[..]
ow, juist dat wedstrijdelement zou voor extra motivatie zorgen lijkt me
ik wil er op m'n 30e weer een beetje fatsoenlijk uitzien, anders lukt het nooitquote:op zaterdag 22 juli 2006 23:56 schreef d.rose het volgende:
[..]
ow
ik wilde er als het kon eigenlijk niet te lang over doen
ik neem me al jaren voor eens iets aan dat buikje te doen, maar doe het nooit.quote:op zaterdag 22 juli 2006 23:58 schreef cherrylips het volgende:
[..]
ik wil er op m'n 30e weer een beetje fatsoenlijk uitzien, anders lukt het nooitnog 5,5 jaar dus
wordt nog krap.![]()
men zegt 's ochtends voor het eten en na toiletbezoek, maar ik doe het voor de zekerheid ook nog even 's middags en 's nachtsquote:op zondag 23 juli 2006 00:12 schreef d.rose het volgende:
wat is trouwens de beste tijd van de dag om je te wegen?
owja, ik moet ook op mijn eten gaan lettenquote:op zondag 23 juli 2006 00:13 schreef maeghan het volgende:
nee, maar ja, ok. ik moet een stukje meer kwijt he ;d dat is niet te doen in twee maanden. en verder ben ik ook niet echt een hardcore dieter.
gek genoeg ben ik vrijwel niet meer aangekomen sinds ik studeer. dat is op zich best knap, want als ik college had ontbeet ik altijd met hamkaascroissantjes en een balisto en een bakje kwark, tot ik daar niet meer tegen kon dan. da's best wel vet. en lekker.
op de middelbare school had ik tenminste nog een ritme. om 8 of 9 uur, hooguit 10, op school zijn tot een uur of 2 of 3, hooguit 4. dus vroeg ontbijten als ik me niet had verslapen, op school zo'n gore biscuit met melk erinquote:op zondag 23 juli 2006 00:13 schreef maeghan het volgende:
nee, maar ja, ok. ik moet een stukje meer kwijt he ;d dat is niet te doen in twee maanden. en verder ben ik ook niet echt een hardcore dieter.
gek genoeg ben ik vrijwel niet meer aangekomen sinds ik studeer. dat is op zich best knap, want als ik college had ontbeet ik altijd met hamkaascroissantjes en een balisto en een bakje kwark, tot ik daar niet meer tegen kon dan. da's best wel vet. en lekker.
ik ging er dus vanochtend opstaan, denk 'yay, ben 200 gram lichter', en toen ging ie langzaam weer naar de 62. toen ben ik er maar snel vanafgestapt, zou me niks verbazen als hij doorging naar de 62,5 ofzo. kutding.quote:op zondag 23 juli 2006 00:14 schreef maeghan het volgende:
[..]
men zegt 's ochtends voor het eten en na toiletbezoek, maar ik doe het voor de zekerheid ook nog even 's middags en 's nachts
ik weet niet. ik was eerst 8 kilo afgevallen met dagelijks een uur wandelen of een half uur roeien. maar toen stopte ik daarmee en zat het er heel snel alweer aan, ook al ging ik niet meer eten dan daarvoor of zo. en het stabiliseerde dus weer op bijna mijn startgewicht.quote:op zondag 23 juli 2006 00:15 schreef d.rose het volgende:
[..]
owja, ik moet ook op mijn eten gaan letten
met alleen bewegen kom ik er vast niet
ik heb zo'n oude weegschaal, met zo'n wijzertje, dus onsjes kan ik niet wegenquote:op zondag 23 juli 2006 00:18 schreef cherrylips het volgende:
[..]
ik ging er dus vanochtend opstaan, denk 'yay, ben 200 gram lichter', en toen ging ie langzaam weer naar de 62. toen ben ik er maar snel vanafgestapt, zou me niks verbazen als hij doorging naar de 62,5 ofzo. kutding.
ik heb ook met een wijzertje, en hij bleef twee streepjes voor de 62 staan. maar toen schoof ie dus weer door.quote:op zondag 23 juli 2006 00:20 schreef d.rose het volgende:
[..]
ik heb zo'n oude weegschaal, met zo'n wijzertje, dus onsjes kan ik niet wegen
ik zie je trouwens niet in de op staan?quote:op zondag 23 juli 2006 00:19 schreef maeghan het volgende:
[..]
ik weet niet. ik was eerst 8 kilo afgevallen met dagelijks een uur wandelen of een half uur roeien. maar toen stopte ik daarmee en zat het er heel snel alweer aan, ook al ging ik niet meer eten dan daarvoor of zo. en het stabiliseerde dus weer op bijna mijn startgewicht.
toen ging ik op m'n eten letten, was ik 12.5 kilo afgevallen. toen na de kerst weer wat aangekomen, en dat ging er daarna weer af. en toen ging ik sporten (de eerste drie maanden 4 tot 6 uur per week en nu ivm zomerrooster 2 tot 4, na de zomer denk ik 6 tot 8 in de hoop wel af te vallen), en sindsdien ben ik 1.5 kilo aangekomen (maar je schijnt permanent meer vocht vast te gaan houden als je gaat sporten, dus ik ga er vanuit dat het -deels- daarvan is) en verder niets. mensen vragen wel of ik afgevallen ben, dus het zal wel.
ja, hoezo, wil je wat kilo's van me hebben zodat je even snel af kunt vallen? ik doneer ze met liefdequote:op zondag 23 juli 2006 00:20 schreef cherrylips het volgende:
is het trouwens niet zo dat je als je wat forser bent, zogezegd, je sneller de eerste kilo's eraf krijgt dan een al dunner typje, zoals bijv. sylvana?
ik woon in het andere topic.quote:op zondag 23 juli 2006 00:22 schreef d.rose het volgende:
[..]
ik zie je trouwens niet in de op staan?
lijkt me wel, procentueel gezien hoeft er minder van afquote:op zondag 23 juli 2006 00:20 schreef cherrylips het volgende:
is het trouwens niet zo dat je als je wat forser bent, zogezegd, je sneller de eerste kilo's eraf krijgt dan een al dunner typje, zoals bijv. sylvana?
ik zal er nog een nachtje over slapenquote:op zondag 23 juli 2006 00:28 schreef maeghan het volgende:
je mag zelf kiezen bij bmi tussen 25 en 27. eerst was het bij ons veel gezelliger maar nu is het hier ook wel gezelligen jullie zijn nog wakker in ieder geval.
tja, bij mij hoeven er 'maar' 6 af, da's niets in vergelijking bij alle mensen in het andere topic.quote:op zondag 23 juli 2006 00:38 schreef maeghan het volgende:
ja ach, de scheiding stelt toch niet veel voor. ik sta hier niet in het lijstje maar kom iedereen hier toch regelmatig vervelen.
maar goed, ik ga slapen. morgen weer pump + balance doen en lekker m'n magnum van daarnet verbranden.
het is in allebei de topics wel gezellig. toch is er wel een groot verschil, hier gaat het echt om een paar kilo en merk ik dat er soms best hardhandig gedaan wordt. van twee dropjes ga je niet dood en kom je echt geen kilo's aan. dat is in het dieetclub topic wat minderquote:
en dan ga je uit van je ochtend- of avondgewicht?quote:op zondag 23 juli 2006 10:04 schreef greatwhitesilence het volgende:
ik heb twee streefgewichten: 61 kilo, het gewicht wat ik altijd heb als ik braaf op gewicht blijf en 57 kilo, aan de hand van het bmi. dat gewicht is dus bij een bmi van 20.
dat is een behoorlijk verschil, heb je flink liggen zweten vannacht?quote:op zondag 23 juli 2006 09:56 schreef d.rose het volgende:
hoe bepaal je eigenlijk je streefgewicht?
ik zie trouwens net dat ik nu 2,5 kilo minder weeg dan gisteravond
ja, ik heb net als de meeste nederlanders liggen zweten vannachtquote:op zondag 23 juli 2006 10:24 schreef pinball het volgende:
[..]
dat is een behoorlijk verschil, heb je flink liggen zweten vannacht?
als ik zou was zou ik mezelf een een paar keer op dezelfde tijd ('s ochtends, meteen als je uit bed komt bv) wegen en daar een beetje een gemiddelde uit halen.
en mijn streefgewicht is alles waarbij ik een bmi tussen de 20-23 heb.
ik ga uit van mijn ochtendgewicht.quote:op zondag 23 juli 2006 10:07 schreef d.rose het volgende:
[..]
en dan ga je uit van je ochtend- of avondgewicht?
ik woog gisteren 91 en daarop basseerde ik de 85 die ik ilde wegen
nu weeg ik 88,5 en is die 85 niet genoeg
ik ga uit van mijn avondgewicht, da's eerlijker vind ikquote:op zondag 23 juli 2006 10:53 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
ik ga uit van mijn ochtendgewicht.
als je toevallig 2 glazen water meer op hebt die avond, dan weeg je ook meteen 400 gram zwaarder . vandaar beter 's ochtends wegenquote:op zondag 23 juli 2006 22:11 schreef d.rose het volgende:
[..]
ik ga uit van mijn avondgewicht, da's eerlijker vind ik
als ik die glazen s'morgens op heb ben ik ook 400gr zwaarderquote:op zondag 23 juli 2006 22:27 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
als je toevallig 2 glazen water meer op hebt die avond, dan weeg je ook meteen 400 gram zwaarder . vandaar beter 's ochtends wegen![]()
's ochtends is het 7 of 8 uur later dan diezelfde avond(hoe lang je slaapt) en heeft je lichaam dat al lang verwerkt.quote:op zondag 23 juli 2006 22:37 schreef d.rose het volgende:
[..]
als ik die glazen s'morgens op heb ben ik ook 400gr zwaarder
ik drink de glazen s'morgens, dus net voor het wegen, dan zijn ze dus nog niet verwerktquote:op zondag 23 juli 2006 22:42 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
's ochtends is het 7 of 8 uur later dan diezelfde avond(hoe lang je slaapt) en heeft je lichaam dat al lang verwerkt.
ik wilde het gemiddelde per dag, en het verloop gedurende de dag wetenquote:op zondag 23 juli 2006 23:13 schreef bloodyserious het volgende:
ik zou ook niet teveel op de weegschaal staan als ik jou was, aan de info dat je 2 uur later een kilo zwaarder bent heb je niet veel namelijk.
als ik niets eet en drink hoef ik ook niet naar het toiletquote:op maandag 24 juli 2006 00:25 schreef sylvana het volgende:
ik weeg me altijd 's ochtends, na het toiletbezoek en voor ik wat gegeten of gedronken heb.
vrouwen zijn vaak wat smaller gebouwd, dus een wat lagere bmi lijkt me dan wel op z'n plaatst. andersom geldt dat ook. om arnie (schwarzenegger) als voorbeeld te nemen, die had een bmi van 33 en noem je ook niet bepaald vet. mijn streven is nu 24, maar zodra het er af is mag het er in spiermassa wel weer aan hoor.quote:op maandag 24 juli 2006 00:10 schreef #ANONIEM het volgende:
uh... een bmi tussen de 20 en 25 is toch gezond... waarom willen jullie dan afvallen?
en mensen van 1.72 willen 55 kilo gaan wegen? dat is toch veelte licht? ook voor meiden lijkt me.. ik ben 1.78 en weeg 70 kilo, dat is al licht genoeg vind ik.
wauw je bent al een behoorlijk eind afgevallen! je bent echt een mooie meid, je moet inderdaad niet te veel meer afvallen dat zou alleen maar afbreuk doen aan hoe je er nu uitziet.quote:op maandag 24 juli 2006 09:46 schreef maeghan het volgende:
bmi zegt idd geen flikker. ik heb nu een bmi van bijna 30, maar ben erg breed gebouwd. 30 is wel te hoog voor me, maar ik moet er niet aan denken dat ik een zogenaamd gezond bmi van 20 zou hebben. ik bedoel, tjek m'n fotoboek en haal dertig kilo van af, dat wordt een beetje té gek zou ik denken.
daar was ik al bang voor, maar 5 kilo is al zo dichtbij en ik heb het er liever gister af dan morgen.. slecht, ik weet het, maar ja.quote:op maandag 24 juli 2006 10:35 schreef teigan het volgende:
je eet als je zo weinig eet gewoon te weinig... je lichaam springt in de spaarstand, en zal daardoor niets afvallen..
als je ervoor zorgt dat je dus meer calorieen eet, dan zal je lichaam het wel best vinden, en afvallen...
wat je daar hebt staan als dieetdagen, is volgens mij nog niet eens 1000 kcal, en je zal toch minstens op 1200-1500 per dag moeten zitten wil je lichaam niet in spaarstand schieten..
dus ik zou gewoon meer eten, en niet overdrijven... dan maar wat langzamer afvallen toch? als je er uiteindelijk maar komt!
mijn bmi is prima geloof ik, maar toch rolt er van alles over m'n buik heen.quote:op maandag 24 juli 2006 09:46 schreef maeghan het volgende:
bmi zegt idd geen flikker. ik heb nu een bmi van bijna 30, maar ben erg breed gebouwd. 30 is wel te hoog voor me, maar ik moet er niet aan denken dat ik een zogenaamd gezond bmi van 20 zou hebben. ik bedoel, tjek m'n fotoboek en haal dertig kilo van af, dat wordt een beetje té gek zou ik denken.
ik heb geen idee, ik doe precies hetzelfdequote:op maandag 24 juli 2006 10:38 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
daar was ik al bang voor, maar 5 kilo is al zo dichtbij en ik heb het er liever gister af dan morgen.. slecht, ik weet het, maar ja.
iemand tips om mijn dieet aan te passen tot een normaal aantal calorieen?
quote:op maandag 24 juli 2006 10:35 schreef teigan het volgende:
....toch minstens op 1200-1500 per dag moeten zitten wil je lichaam niet in spaarstand schieten..
dank je, maar ik ben allergisch voor registreren, dus heb liever iets was 'openbaar' isquote:op maandag 24 juli 2006 13:01 schreef teigan het volgende:
kijk eens op www.overgewicht.nl
daar kun je je registreren voor de eet en beweegwijzer..
daar zit een best goede calorieentabel achter
geluktquote:op maandag 24 juli 2006 13:07 schreef teigan het volgende:
gewoon ff google gebruiken, dan vind je het vast wel..
ik raad je toch echt aan om daarvoor te gaan registreren, want hij berekend automatisch je calorieen, en anders moet je met pen papier en een rekenmachine aan de slag zodra je iets hebt gegeten.quote:op maandag 24 juli 2006 12:58 schreef d.rose het volgende:
[..]
dat geldt voor iedereen?
ik hoopte dat minder eten ook zou helpen
iemand een goede cal.-tabel?
nou vooruit, dan denk ik er nog ff over naquote:op maandag 24 juli 2006 13:13 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
ik raad je toch echt aan om daarvoor te gaan registreren, want hij berekend automatisch je calorieen, en anders moet je met pen papier en een rekenmachine aan de slag zodra je iets hebt gegeten.
als je niet aankomt is het geen ramp tochquote:op maandag 24 juli 2006 13:22 schreef ymme het volgende:
heiedereen is ook hier wel te vinden van het dieettopic
met mij gaat het lijnen niet zo goed, maar ik kom ook niets aan. en dit dankzij de shakes van herbalife![]()
oh, dus je betaalt nu ¤ 100,- per week om op gewicht te blijven.quote:op maandag 24 juli 2006 13:49 schreef ymme het volgende:
nou herbalife is niet goedkoop. maar ja dat ik niet afval is mijn eigen schuld. ik heb vakantie, dus er willen nog wel eens terrasje gepakt worden. en een lekker likeurtje gedronken worden. ijsje eten. patatje eten. maar hé ik heb dan ook niet voor niets vakantie
als dat iemands manier van gewichtscontrole is, dan moet hij/zij dat toch helemaal zelf weten?quote:op maandag 24 juli 2006 14:50 schreef pinball het volgende:
[..]
oh, dus je betaalt nu ¤ 100,- per week om op gewicht te blijven.
eigenlijk misbruik je een dieetprodukt (wat op zich al een noodgreep is) om ongestoord te kunnen eten en drinken zonder aan te komen.
jij komt er wel.
ja.quote:op maandag 24 juli 2006 14:58 schreef bubblegumbarbie het volgende:
als dat iemands manier van gewichtscontrole is, dan moet hij/zij dat toch helemaal zelf weten?
uh, wat moet je met mayo? mayo hoort alleen bij patat, en patat moet je niet eten als je af wilt vallen. probleem opgelost.quote:op maandag 24 juli 2006 20:39 schreef cherrylips het volgende:
whoops, beetje veel mayo op m'n bord gekwakt vanavond
en we beginnen weer opnieuw
nouja, fritessaus dan, en het zat bij de aardappelschijfjesquote:op maandag 24 juli 2006 22:34 schreef maeghan het volgende:
[..]
uh, wat moet je met mayo? mayo hoort alleen bij patat, en patat moet je niet eten als je af wilt vallen. probleem opgelost.![]()
ik eet wel eens aardappelschijfjes zónder fritessaus.quote:op maandag 24 juli 2006 22:43 schreef cherrylips het volgende:
nouja, fritessaus dan, en het zat bij de aardappelschijfjes
patat hebben we vrijdag gegeten
waar wacht je op?quote:ik moet echt het huis uit om fatsoenlijk te kunnen eten hoor.
geld.quote:op maandag 24 juli 2006 22:53 schreef pinball het volgende:
[..]
ik eet wel eens aardappelschijfjes zónder fritessaus.
ik weet het.
iedereen verklaart me voor gek.
[..]
waar wacht je op?
serieus. wacht je op een bepaald moment, diploma, leeftijd, oid?
gecondoleerdquote:op maandag 24 juli 2006 23:04 schreef maeghan het volgende:
nou, bij mij is het halfdood stadium al ingetreden. morgen de dokter bellen en een afspraak maken en bodycombat kan ik wel vergeten. mijn hypermobiele enkeltje lijkt de geest gegeven te hebben. zelfs tien minuten auto rijden was een pijnlijke ervaring.
ah, nou dat geld komt vanzelf wel een keer aanvliegen.quote:
dat wel jaquote:op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef greatwhitesilence het volgende:
drink maar een liter water, d.rose, dan zit het er weer aan ook...
dat betekent dus dat je na meer dan een uur op de hometrainer maar een halve kcal hebt verbrandtquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:13 schreef greatwhitesilence het volgende:
volgens mij wel ja. een kilometer is immers ook duizend meter.
de laatste loodjes zijn het zwaarst, zegt menquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:23 schreef cherrylips het volgende:
[..]
als het zo makkelijk ging was ik in een week klaar
ik weet het, het valt een beetje tegen...quote:op dinsdag 25 juli 2006 11:15 schreef d.rose het volgende:
[..]
dat betekent dus dat je na meer dan een uur op de hometrainer maar een halve kcal hebt verbrandt
je kan het voor jezelf wel zienquote:op zaterdag 22 juli 2006 23:49 schreef d.rose het volgende:
tegen die tijd dat die mogelijkheden er zijn ben ik vast allang klaarquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:26 schreef troel het volgende:
[..]
je kan het voor jezelf wel zien
we zijn bezig de mogelijkheden aan het uitbreiden, ik zal eens overleggen of er een mogelijkheid komt om dit ook te vermelden (ieders eigen keuze uiteraard)
de eerste vind ik al zwaar, ik wil niet weten hoe zwaar de laatste zijnquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:25 schreef d.rose het volgende:
[..]
de laatste loodjes zijn het zwaarst, zegt men
ik hoop het eigenlijk nietquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:27 schreef d.rose het volgende:
[..]
tegen die tijd dat die mogelijkheden er zijn ben ik vast allang klaar
nou, die eerste viel me meequote:op dinsdag 25 juli 2006 11:28 schreef cherrylips het volgende:
[..]
de eerste vind ik al zwaar, ik wil niet weten hoe zwaar de laatste zijn
quote:op dinsdag 25 juli 2006 11:15 schreef d.rose het volgende:
[..]
dat betekent dus dat je na meer dan een uur op de hometrainer maar een halve kcal hebt verbrandt
nou, ik viel de eerste week ook gelijk een kilo af. kwam twee aan, viel weer een kilo af. en dat in nog geen drie weken tijd. en nu zit ik nog steeds op m'n startgewichtquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:39 schreef d.rose het volgende:
[..]
nou, die eerste viel me mee
misschien heb ik er aanleg voor
ohw, ik kan beter blijven steppen dan gaan zwemmen zie ikquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:41 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
integendeelwel een mooie site trouwens.
dan kan ik net zo goed ophouden met die hometrainerquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:41 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
integendeelwel een mooie site trouwens.
misschien heb je ook aanleg om aan te komenquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:44 schreef cherrylips het volgende:
[..]
nou, ik viel de eerste week ook gelijk een kilo af. kwam twee aan, viel weer een kilo af. en dat in nog geen drie weken tijd. en nu zit ik nog steeds op m'n startgewicht
quote:op dinsdag 25 juli 2006 11:46 schreef d.rose het volgende:
[..]
dan kan ik net zo goed ophouden met die hometrainer
dan moet ik 500 uur fietsen om 1 hamburger kwijt te raken
nou ja, als je het nergens mee vervangt kun je maar beter doorgaan...quote:op dinsdag 25 juli 2006 11:46 schreef d.rose het volgende:
[..]
dan kan ik net zo goed ophouden met die hometrainer
dan moet ik 500 uur fietsen om 1 hamburger kwijt te raken
ik ga gewoon m'n schildklier de schuld geven.quote:op dinsdag 25 juli 2006 11:47 schreef d.rose het volgende:
[..]
misschien heb je ook aanleg om aan te komen
ik kan het vervangen met een glas waterquote:op dinsdag 25 juli 2006 11:50 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
nou ja, als je het nergens mee vervangt kun je maar beter doorgaan...
nou ja, je bent de big mac bijna kwijt, alleen niet het hele menu...quote:op dinsdag 25 juli 2006 11:52 schreef d.rose het volgende:
[..]
ja dat dacht ik dus ook
ik dacht na een uur wel een big mac menu kwijt te zijn aan cal.
big mac kwijt?quote:op dinsdag 25 juli 2006 11:57 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
nou ja, je bent de big mac bijna kwijt, alleen niet het hele menu...
lolquote:op dinsdag 25 juli 2006 12:21 schreef d.rose het volgende:
[..]
big mac kwijt?
ik ben het sesamzaad op het bolletje net kwijt
valt wel mee toch?quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:21 schreef d.rose het volgende:
[..]
big mac kwijt?
ik ben het sesamzaad op het bolletje net kwijt
500 kilocal.quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:24 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
valt wel mee toch?een big mac is ruim 500 calorieën, als de info op de site van mcdonalds klopt.
probeer het eens met gezond verstand.quote:
dat zie mijn verstand, daarom vroeg ik ook of iemand de 'feiten' kon weerleggenquote:op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef pinball het volgende:
[..]
probeer het eens met gezond verstand.
en als tip zal ik zeggen dat cal en kcal nogal eens door elkaar gebruikt worden.
right.quote:
hier hebben ze die 'k' van kilo er wel bij gezet: klik.quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:29 schreef d.rose het volgende:
dat zie mijn verstand, daarom vroeg ik ook of iemand de 'feiten' kon weerleggen
de theorie dat je 500 uur moet fietsen voor een big mac zou afvallers nog meer tegen moeten staanquote:op dinsdag 25 juli 2006 12:40 schreef pinball het volgende:
[..]
hier hebben ze die 'k' van kilo er wel bij gezet: klik.
mijn theorie is dat fervente afslankers liever geen 'kilo' zeggen, en dat daardoor de verwarring is ontstaan.
dan vraag ik me af welke site het juist heeft, want de ze komen beiden op ongeveer hetzelfde getal uit, maar de een heeft het over calorieën en de ander heeft het over kilocalorieën...quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:40 schreef pinball het volgende:
[..]
hier hebben ze die 'k' van kilo er wel bij gezet: klik.
mijn theorie is dat fervente afslankers liever geen 'kilo' zeggen, en dat daardoor de verwarring is ontstaan.
blijkbaar! ik zat me hier al twee pagina's met open mond te verwonderen dat er hier blijkbaar niemand de derde klas natuurkunde heeft gehaald.quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:44 schreef d.rose het volgende:
[..]
de theorie dat je 500 uur moet fietsen voor een big mac zou afvallers nog meer tegen moeten staan
bovendien is het verwarrend voor een afval-n00b als ik
kijk, ik herhaal het even voor je:quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:51 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
dan vraag ik me af welke site het juist heeft, want de ze komen beiden op ongeveer hetzelfde getal uit, maar de een heeft het over calorieën en de ander heeft het over kilocalorieën...
of heb ik het weer fout?
quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef pinball het volgende:
[..]
probeer het eens met gezond verstand.
en als tip zal ik zeggen dat cal en kcal nogal eens door elkaar gebruikt worden.
natuurkunde? wasda?quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:51 schreef maeghan het volgende:
blijkbaar! ik zat me hier al twee pagina's met open mond te verwonderen dat er hier blijkbaar niemand de derde klas natuurkunde heeft gehaald.
dat is nou dat ene vak waar ze je uitleggen wat energie is, en dat daar verschillende eenheden voor bestaan. volgens mij zat dat trouwens zelfs in de basisvorming.quote:
ja, leuk, maar dan weet ik nog niet welke site het juist heeft...quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:51 schreef maeghan het volgende:
[..]
blijkbaar! ik zat me hier al twee pagina's met open mond te verwonderen dat er hier blijkbaar niemand de derde klas natuurkunde heeft gehaald.
[..]
kijk, ik herhaal het even voor je:
[..]
dus kcal en cal zijn verschillende eenheden, en kcal is dus niet 1000 cal?quote:op dinsdag 25 juli 2006 12:55 schreef maeghan het volgende:
[..]
dat is nou dat ene vak waar ze je uitleggen wat energie is, en dat daar verschillende eenheden voor bestaan. volgens mij zat dat trouwens zelfs in de basisvorming.
jawel, dat klopt wel. maar er is wel een verschil tussen calorieën en joules.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:00 schreef d.rose het volgende:
[..]
dus kcal en cal zijn verschillende eenheden, en kcal is dus niet 1000 cal?
joules? nu niet andere zaken erbij halen hequote:op dinsdag 25 juli 2006 13:01 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
jawel, dat klopt wel. maar er is wel een verschil tussen calorieën en joules.
dat vroeg ik dus, maar dat sprak je tegenquote:op dinsdag 25 juli 2006 13:02 schreef maeghan het volgende:
en als ergens calorieën staat wordt dus kilocalorieën bedoeld.
ohja, dat bedoelde ik dus.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:02 schreef maeghan het volgende:
als ik jullie was zou ik m'n geld terugvragen, dit is echt van niveau "chicken of the sea".nee eigenlijk denk ik dat zelfs jessica simpson dit nog wel weet.
![]()
maar vooruit, mensen mogen ca. 2000 à 2500 kcal per dag, voedingswaarde wordt ook uitgedrukt in kcal en ook bij het sporten verbrand je kcal (zo verbrand je op een crosstrainer dus 500 kcal per uur ongeveer), en als ergens calorieën staat wordt dus kilocalorieën bedoeld.
dus d.rose is toch in ruim een uur die big mac kwijt?quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:02 schreef maeghan het volgende:
als ik jou was zou ik m'n geld terugvragen, dit is echt van niveau "chicken of the sea".
maar vooruit, mensen mogen ca. 2000 à 2500 kcal per dag, voedingswaarde wordt ook uitgedrukt in kcal en ook bij het sporten verbrand je kcal (zo verbrand je op een crosstrainer dus 500 kcal per uur ongeveer), en als ergens calorieën staat wordt dus kilocalorieën bedoeld.
ja, want je mag namelijk ook 2000+ kcal eten.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:03 schreef cherrylips het volgende:
als je 500kcal gaat zien als 500000 calorieën is het dweilen met de kraan openmag je drie weken niks meer eten. of ben ik nou gek?
dat sprak ik niet tegen. kcal en cal zijn niet hetzelfde, maar mensen zeggen van cal tegen kcal, omdat je het toch nooit over cal hebt maar over kcal. zoals voor de meeste mensen ook duidelijk is dat als iemand 80 kilometer rijdt op de snelweg we het hebben over een snelheid en niet over een afstand.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:03 schreef d.rose het volgende:
[..]
dat vroeg ik dus, maar dat sprak je tegen
ik houd meer van echte duidelijkheid, snelheid druk je uit 'per uur'quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:05 schreef maeghan het volgende:
[..]
dat sprak ik niet tegen. kcal en cal zijn niet hetzelfde, maar mensen zeggen van cal tegen kcal, omdat je het toch nooit over cal hebt maar over kcal. zoals voor de meeste mensen ook duidelijk is dat als iemand 80 kilometer rijdt op de snelweg we het hebben over een snelheid en niet over een afstand.
sorry, maar ik verwacht niet dat mensen stof uit de onderbouw niet hebben gehad/begrepen. dan moet je niet bij mij komen klagen dat ik het niet goed uitleg.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:11 schreef d.rose het volgende:
[..]
ik houd meer van echte duidelijkheid, snelheid druk je uit 'per uur'
verder klopt de vergelijking niet, wat bij kcal en cal gaat het beide over cal en bij jou vergelijking
over snelheid en afstand.
en het klopt wel dat het de meeste mensen het snappen, maar dan wil het nog niet zeggen dat het goed is. en voor mensen die tot gisteren nooit met cal bezig zijn is het verwarrend, zeker als je iets vraagt en je niet gelijk een goed antwoord krijgt.
zeur niet zo, ik heb hierover nooit iets gehad op school.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:15 schreef maeghan het volgende:
[..]
sorry, maar ik verwacht niet dat mensen stof uit de onderbouw niet hebben gehad/begrepen. dan moet je niet bij mij komen klagen dat ik het niet goed uitleg.
calorieën en kilocalorieën is in principe hetzelfde, alleen een kilocalorie is duizend calorieën. dit is gedaan omdat anders de getallen te groot worden. de juiste vergelijking die maeghan bedoelt is: 'je zegt niet: ik ga honderdduizend meter per uur, maar honderd kilometer per uur.'quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:06 schreef d.rose het volgende:
[..]
als mensen nu eens duidelijk zijn is dat nergens voor nodig
het is me allang duidelijk, ik geef alleen aan dat de uitleg fout isquote:op dinsdag 25 juli 2006 13:19 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
calorieën en kilocalorieën is in principe hetzelfde, alleen een kilocalorie is duizend calorieën. dit is gedaan omdat anders de getallen te groot worden. de juiste vergelijking die maeghan bedoelt is: 'je zegt niet: ik ga honderdduizend meter per uur, maar honderd kilometer per uur.'
alleen de mensen zeggen dus vaak calorieën waar kilocalorieën bedoelt worden. of om het naar de (kilo)meters door te trekken: mensen zouden meter zeggen waar kilometer bedoeld wordt.
zo goed?
tsja, als ik zeg dat ik een half miljoen gewonnen heb en je snapt dat niet omdat je nooit breuken gehad hebt op school, dan zie ik dat ook niet als mijn fout. verder houd ik er wel gewoon over op. je kan het blijkbaar niet hebben dat je iets niet snapt omdat je het nooit gehad hebt. van sommige dingen veronderstel je gewoon dat het algemene kennis is, maar goed, er schijnen ook nog mensen te zijn die denken dat de wereld plat is en mijn collega dacht dat hitler in 1860 leefde, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:19 schreef d.rose het volgende:
en als je iets uitlegt mag ik toch verwachten dat je dat wel goed doet.
als excuus gebruiken dat je dat fout mag doen omdat een ander het maar moet snappen is een slecht excuus
wat een zielige reactie, heb je echt het iq van een tomaat?quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:22 schreef maeghan het volgende:
[..]
tsja, als ik zeg dat ik een half miljoen gewonnen heb en je snapt dat niet omdat je nooit breuken gehad hebt op school, dan zie ik dat ook niet als mijn fout. verder houd ik er wel gewoon over op. je kan het blijkbaar niet hebben dat je iets niet snapt omdat je het nooit gehad hebt. van sommige dingen veronderstel je gewoon dat het algemene kennis is, maar goed, er schijnen ook nog mensen te zijn die denken dat de wereld plat is en mijn collega dacht dat hitler in 1860 leefde, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
nou vooruit, als je het zo wilt zienquote:op dinsdag 25 juli 2006 13:30 schreef maeghan het volgende:
ik gaf een prima uitleg, alleen met een kromme vergelijking.
en zo krom was ie ook nog niet eens, want het ging mij er voornamelijk om dat mensen communiceren op basis van afspraken, en zo is een van de afspraken dat 80 km op de snelweg rijden over snelheid gaat, en 80 km wandelen meestal gaat over een afstand. en zo ook dat men calorie zegt tegen kilocalorie. niet dat de verhoudingen tussen de eenheden hetzelfde zou zijn.quote:
niets mis met afspraken, maar dan moet iedereen daarvan op de hoogte zijn en zoals ik al aangaf heb ik tot gisteren me nooit met cal beziggehouden en stuitte zodoende op enige onduidelijkheid.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:33 schreef maeghan het volgende:
[..]
en zo krom was ie ook nog niet eens, want het ging mij er voornamelijk om dat mensen communiceren op basis van afspraken, en zo is een van de afspraken dat 80 km op de snelweg rijden over snelheid gaat, en 80 km wandelen meestal gaat over een afstand. en zo ook dat men calorie zegt tegen kilocalorie. niet dat de verhoudingen tussen de eenheden hetzelfde zou zijn.
communiceren moet je zelf leren. als je geen engels spreekt bijv., moet je ook zorgen dat je dat leert en niet tegen britten gaan zeiken dat ze onduidelijk praten. d'oh.quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:38 schreef d.rose het volgende:
[..]
niets mis met afspraken, maar dan moet iedereen daarvan op de hoogte zijn en zoals ik al aangaf heb ik tot gisteren me nooit met cal beziggehouden en stuitte zodoende op enige onduidelijkheid.
ik zit hier toch om 'engels te leren'quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:51 schreef maeghan het volgende:
[..]
communiceren moet je zelf leren. als je geen engels spreekt bijv., moet je ook zorgen dat je dat leert en niet tegen britten gaan zeiken dat ze onduidelijk praten. d'oh.
maar fietsze!![]()
steppen? stepapparaatje? verbrand je daar zoveel mee??quote:op dinsdag 25 juli 2006 13:31 schreef cherrylips het volgende:
ik ben nog steeds aan het bijkomen van een half uur steppen330 calorieën verbrand, jeeeeej
ik heb wel een mooi knopje op m'n fohn ontdekt, waardoor er koude kucht ipv warme uit komt, dus dat was echt een uitvinding. ik heb nu alleen zere enkels en voeten, maar ach, went wel
schijnt de beste verbrander te zijn (van de apparaten) als 'trap-op-loop vervanger'quote:op dinsdag 25 juli 2006 14:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
steppen? stepapparaatje? verbrand je daar zoveel mee??
quote:op dinsdag 25 juli 2006 14:06 schreef d.rose het volgende:
[..]
schijnt de beste verbrander te zijn (van de apparaten) als 'trap-op-loop vervanger'
bronquote:allerlei simpele manieren om het beweegpatroon te verhogen. kijk maar eens in onderstaande lijst wat de gemiddelde mens aan energie verbruikt.
activiteit verbruikte kcal/half uur
slapen 30 kcal
tv kijken 42 kcal
licht kantoorwerk 75 kcal
eten koken 96 kcal
joggen 105 kcal
schaatsen 105 kcal
bed opmaken 108 kcal
fitnessen 120 kcal
tuinieren 120 kcal
volleyballen 129 kcal
rustig fietsen 135 kcal
zwemmen 150 kcal
dansen 165 kcal
trap aflopen 168 kcal
houthakken 180 kcal
tennissen 210 kcal
badmintonnen 210 kcal
trap oplopen 438 kcal
zoals uit het lijstje blijkt is het trap oplopen een zeer intensieve manier van calorieen verbranden.
dat is ook de reden dat het gebruik van een trap-trimapparaat, niet al te duur, een snelle en makkelijke manier is om thuis oefeningen te kunnen doen.
iedere dag een kwartiertje oefenen naast het dieet doet wonderen.
je mag mijn ramen ook wel even komen doen hoorquote:op dinsdag 25 juli 2006 15:23 schreef greatwhitesilence het volgende:
geen steppen voor mij, ik ben bezig de ramen schoon te maken. met glasex, dus ik moet goed mijn best doen om alle strepen weg te krijgen. ik verbrand calorieën en ik ben nog nuttig bezig ook...
die zijn ook hele lekker, maar de vrieskast op mijn werk is afgeladen met magnums, diepvriessnickers/marsen/twixxen en de airco heeft het begeven.quote:op dinsdag 25 juli 2006 15:22 schreef sylvana het volgende:
ik hou het gewoon bij festini perenijsjes, die zijn niet zo ongezond
dus ook al neemt de rest een lekkere magnum, ik eet braaf een waterijsje
bubblegumbarbie vanmiddag na het werk een doos perenijsjes gaat kopen en die morgen in de vriezer op haar werk legtquote:op dinsdag 25 juli 2006 15:32 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
die zijn ook hele lekker, maar de vrieskast op mijn werk is afgeladen met magnums, diepvriessnickers/marsen/twixxen en de airco heeft het begeven.
(zie hier hoe ik het voor mezelf aan het goed praten ben)
je mag het lekker zelf doen, wil je nu afvallen of niet?quote:op dinsdag 25 juli 2006 15:30 schreef sylvana het volgende:
[..]
je mag mijn ramen ook wel even komen doen hoor
ik heb net de was afgehaald, was ook flink zweten buiten in de zon en ook erg nuttig
ach, het was toch de was van me oudersquote:op dinsdag 25 juli 2006 15:48 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
je mag het lekker zelf doen, wil je nu afvallen of niet?![]()
ik heb vandaag ook een was afgehaald en opgevouwen en weer een nieuwe opgehangen ook. niet in de zon trouwens, lekker binnen, op een rekje. ik heb geen zin in gebleekte donkere was...![]()
dat is idd erg positief ja, en als je weer meer tijd/zin hebt om te sporten val je vast wel weer afquote:op dinsdag 25 juli 2006 15:57 schreef quinazoline het volgende:
wat wel een positief punt is dat het me echt geen moeite kost om op dit gewicht te blijven. gezond en regelmatig eten doe ik nu vanzelf, en ik denk dat dat juist heel belangrijk is.
zoiets hoop ik wel ja. plus dat ik gemerkt heb dat ik me eigenlijk wel goed ga voelen van sporten, dus ik moet me er misschien gewoon wel overheen zetten en aan de slag gaan. hoe meer ik sport, hoe beter het tenslotte ook gaat.quote:op dinsdag 25 juli 2006 15:59 schreef sylvana het volgende:
[..]
dat is idd erg positief ja, en als je weer meer tijd/zin hebt om te sporten val je vast wel weer af
had jij niet een poos geleden een nieuw huisje gekregen?quote:op dinsdag 25 juli 2006 16:39 schreef quinazoline het volgende:
ijs! goed idee! ik ga meteen een sinaasappelwaterijsje pakken!
ja, klopt, hoezo?quote:op dinsdag 25 juli 2006 16:42 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
had jij niet een poos geleden een nieuw huisje gekregen?
ik vroeg me af of alles nog gelukt is met inrichten e.d. en of je al nieuwe foto's hadquote:
ik kan inderdaad wel eens nieuwe foto's plaatsen.. maar dan moet ik eerst even opruimen, tis nu voor het eerst sinds ik er woon een rotzooitje (overal was en vakantiespullen ed). ergens deze week zal ik wel proberen wat te posten. ik kan wel zeggen dat erg goed bevalt om alles voor jezelf te hebben en dus niks te hoeven delen. mijn 'kasteel' is echtquote:op dinsdag 25 juli 2006 16:47 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
ik vroeg me af of alles nog gelukt is met inrichten e.d. en of je al nieuwe foto's had
maarja de werkdag is voorbij, ik zie het morgen wel.
ik moet mezelf aanleren het iedere dag te doen en niet eens per weekquote:op dinsdag 25 juli 2006 14:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
steppen? stepapparaatje? verbrand je daar zoveel mee??
* heaven7 haalt dat ding ook maar tevoorschijn dan
er moet weer 5 kilo af
oja, nu je het zegt, ik heb weer eigerkak op m'n velux-raamquote:op dinsdag 25 juli 2006 15:23 schreef greatwhitesilence het volgende:
geen steppen voor mij, ik ben bezig de ramen schoon te maken. met glasex, dus ik moet goed mijn best doen om alle strepen weg te krijgen. ik verbrand calorieën en ik ben nog nuttig bezig ook...
gefeliciteerd!quote:op woensdag 26 juli 2006 08:11 schreef d.rose het volgende:
op aangepast, die eerste kilo is een feit
word je niet gestoord van de .nogwats bij je kilo's? ik reken per kilo, en pas als er daadwerkelijk een kilo af is pas ik mijn regeltje aan. maar dat zal wel aan mijn gebrek van een nieuw soort weegschaal liggenquote:op woensdag 26 juli 2006 07:21 schreef greatwhitesilence het volgende:
het zal wel stom toeval zijn, maar nadat ik maandag heb besloten niet meer op mijn eten te letten en me meer in de sportschool te vertonen gaf de weegschaal vanmorgen opeens 63.4 aan, in plaats van de standaard 63.7 t/m 64. eindelijk.![]()
ik ben een paar dagen naar de camping geweest waar de ouders van mijn vriend ook stonden, in duitsland. eind augustus ga ik nog een week naar zweden, mijn vriend gaat daar stagelopen, en ik ga hem wegbrengen. ik hoef alleen mijn verslag af te maken en dan heb ik vakantie, maar het schrijven gaat echt moeizaam.quote:op woensdag 26 juli 2006 08:28 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
en hoe meer kilo's je kwijtraakt hoe beter je jezelf gaat voelen, vol zelfvertrouwen, dat had ik tenminste![]()
@ quin: foto's jeeejj!!waar was je naartoe op vakantie geweest?
zweden is volgens mij een onwijs mooi land, wat doet je vriend voor school dan? en hoelang moet je hem missen?quote:op woensdag 26 juli 2006 08:30 schreef quinazoline het volgende:
[..]
ik ben een paar dagen naar de camping geweest waar de ouders van mijn vriend ook stonden, in duitsland. eind augustus ga ik nog een week naar zweden, mijn vriend gaat daar stagelopen, en ik ga hem wegbrengen. ik hoef alleen mijn verslag af te maken en dan heb ik vakantie, maar het schrijven gaat echt moeizaam.
ik doe het trouwens ook per kilo/soms halve kilo. mijn weegschaal is toch niet nauwkeuriger, en dat is misschien wel goed ook, want zo weet ik wel dat ik niet aan kom maar heb ik niet zo'n idee dat ik heel erg schommel.
ik word juist gestoord van onnauwkeurigheid. anders lijkt er helemaal niets te gebeuren.quote:op woensdag 26 juli 2006 08:29 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
word je niet gestoord van de .nogwats bij je kilo's? ik reken per kilo, en pas als er daadwerkelijk een kilo af is pas ik mijn regeltje aan. maar dat zal wel aan mijn gebrek van een nieuw soort weegschaal liggen![]()
tocn maar krachttraining voor de bovenarmen. ze zullen echt niet nog dikker worden, want vrouwen hebben daar toch niet genoeg testosteron voor...quote:op woensdag 26 juli 2006 08:36 schreef bubblegumbarbie het volgende:ik irriteer me echt matenloos aan mijn bovenarmen, het blijven 2 hangende hoopjes vet terwijl de rest van mijn lichaam nu wel aan te zien is, en ik wil ze dus ook niet trainen aangezien ik als de dood ben dat het nog dikkere hoopjes worden.. iemand tips voor het slanker maken van mijn bovenarmen (ik weet dat je niet plaatselijk kan afvallen)
en wat heeft het dan voor nut om krachttraining te gaan doen, aangezien je niet plaatselijk vet weg kan trainen..?quote:op woensdag 26 juli 2006 08:55 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
tocn maar krachttraining voor de bovenarmen. ze zullen echt niet nog dikker worden, want vrouwen hebben daar toch niet genoeg testosteron voor...
eten helpt met afvallen, dat is bij mij het geval tenminste. hoe minder ik eet hoe minder eraf gaat..quote:op woensdag 26 juli 2006 08:39 schreef d.rose het volgende:
[..]
dank je
en dat terwijl we gisteren gewoon naar de mac geweest zijn
je spieren worden lokaal wel steviger en strakker, dus dan ziet het er als het goed is beter uit.quote:op woensdag 26 juli 2006 09:14 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
en wat heeft het dan voor nut om krachttraining te gaan doen, aangezien je niet plaatselijk vet weg kan trainen..?
krachttraining heeft verschillende voordelen. het zorgt ervoor (hoewel spieren wat zwaarder zijn dan vet) dat je een stuk strakker in je vel komt te zitten. weg met de wiebeldelen aan je armen en benen.quote:op woensdag 26 juli 2006 09:14 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
en wat heeft het dan voor nut om krachttraining te gaan doen, aangezien je niet plaatselijk vet weg kan trainen..?
zweden is inderdaad een heel mooi land. vorig jaar ben ik er met mijn vriend naar toe geweest in de zomervakantie en sindsdien willen we terug. hij gaat gelukkig maar 3,5 maand, maar ik ga hem zeker (een paar keer) opzoeken. hij studeert electrotechniek en gaat in zweden op de universiteit aan een project werken.quote:op woensdag 26 juli 2006 08:36 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
zweden is volgens mij een onwijs mooi land, wat doet je vriend voor school dan? en hoelang moet je hem missen?
ik irriteer me echt matenloos aan mijn bovenarmen, het blijven 2 hangende hoopjes vet terwijl de rest van mijn lichaam nu wel aan te zien is, en ik wil ze dus ook niet trainen aangezien ik als de dood ben dat het nog dikkere hoopjes worden.. iemand tips voor het slanker maken van mijn bovenarmen (ik weet dat je niet plaatselijk kan afvallen)
ik heb toch lokaal wel last van testosteron geloof ik, er zit al twee cm bij op m'n bovenbenen namelijkquote:op woensdag 26 juli 2006 08:55 schreef greatwhitesilence het volgende:
[..]
tocn maar krachttraining voor de bovenarmen. ze zullen echt niet nog dikker worden, want vrouwen hebben daar toch niet genoeg testosteron voor...
ik ben wel minder gaan eten hoorquote:op woensdag 26 juli 2006 09:15 schreef bubblegumbarbie het volgende:
[..]
eten helpt met afvallen, dat is bij mij het geval tenminste. hoe minder ik eet hoe minder eraf gaat..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |