Was daar uberhaupt twijfel over dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
@ wadloper (vorige deel) Trein pwned auto![]()
weer es keihard bewijs
Ik vind ze echt gaaf!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zag dat het over Amerikaanse trienen ging? Een kennis van me gaat ieder jaar een paar weken naar Florida. Dit jaar heeft hij er wat treinen op de foto gezeten die kun je hier zien
Was dat deze?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:20 schreef menesis het volgende:
ik zag laatst nog een leuk treintje! Die deed spooronderzoek. Het was één lange loc met luxaflex voor de ramen met allemaal computerende mensen erin en hij reed op diesel. Een mooi rijdend kantoortje was het
misschien handig om niet alleen naar het plaatje te kijken, maar ook naar de tekst die op de dezelfde pagina als het plaatje staat...quote:
Eurailscout heeft meerdere mooie rijdende kantoren, ik pakte degene eruit die het meest plausibel leek. De tekst voegt verder niet veel toe voor degene die "een trein" ergens heeft zien rijden, toch?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
misschien handig om niet alleen naar het plaatje te kijken, maar ook naar de tekst die op de dezelfde pagina als het plaatje staat...
http://www.eurailscout.com/NL_ufm120.shtml
uhm.. ik zie nu dat ik je post verkeerd heb gelezenquote:Op zondag 28 mei 2006 00:12 schreef Duvel het volgende:
Eurailscout heeft meerdere mooie rijdende kantoren, ik pakte degene eruit die het meest plausibel leek. De tekst voegt verder niet veel toe voor degene die "een trein" ergens heeft zien rijden, toch?
quote:Op zondag 28 mei 2006 00:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
uhm.. ik zie nu dat ik je post verkeerd heb gelezen![]()
dacht dat er stond "Wat is deze?" ipv "was dat deze?"
Google ff op "kettinghor".quote:Op zondag 28 mei 2006 00:28 schreef petre86 het volgende:
in deventer staan ook weer van die bakken met lopende band er aan/in, en 1 wagon met 3 lopende banden
das de machine die er voor kan jah, ze staan ook wel eens los.. worden die wagons alleen voor achter die kettinghor gebruikt?quote:
Valt me van je tegen dat je daar in traptquote:Op zondag 28 mei 2006 00:41 schreef Zug-Chef het volgende:
De machinist van dit moois vroeg mij nadrukkelijk het niet op het internet te zetten, want dat was illegaal... Que? Waarom dat...
De post hierboven bewijst het tegenovergesteldequote:Op zondag 28 mei 2006 00:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Valt me van je tegen dat je daar in trapt
Ondanks het kl*te weer was het een geslaagd dagje.quote:
Och, ik heb in het kader van twee dagen reizen voor de prijs van één mar weer een (bescheiden) creatieve weekendretour gekocht: Gbr-Ehv via Dvnk en Zl.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag een spotdagje opgenomen. Lwd - Hoorn - Haarlem - Rotterdam Hofplein - Utrecht - Lwd
160 pics, een klein rondje uit het mooiste:
een meet met speciale toegang tot iets?quote:Op zondag 28 mei 2006 00:48 schreef MREn het volgende:
Mag ik alle treinliefhebbers (die aannemelijk hier aanwezig zijn) voor het eigen bestwil verzoeken zaterdag 16 september vrij te houden.
Kleine indicatie (voor de nieuwsgierigheidsfactor): Ldd
En nee, geen open dag
Denk eerder een excursie? Met een flink prijskaartje, wel begrijpelijk, maar tochquote:Op zondag 28 mei 2006 01:08 schreef petre86 het volgende:
[..]
een meet met speciale toegang tot iets?
* Alexxxxx kijkt even in zijn agenda..quote:Op zondag 28 mei 2006 00:48 schreef MREn het volgende:
Mag ik alle treinliefhebbers (die aannemelijk hier aanwezig zijn) voor het eigen bestwil verzoeken zaterdag 16 september vrij te houden.
Kleine indicatie (voor de nieuwsgierigheidsfactor): Ldd
En nee, geen open dag
quote:Op zondag 28 mei 2006 01:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
* Alexxxxx] kijkt even in zijn [url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/viewtopic.php?t=6642]agenda[/url ..
Hmmm, dan is er een Tatra meet, maar die is er de dag er voor en na ook....
Dan heb ik niet goed gegoogledquote:Op zondag 28 mei 2006 01:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zeg, noobie, Tatra is een van de bekendste fanrikanten van treinen hoor
't Kan goed zijn dat ie aan de andere kant meer ramen heeft!quote:Op zondag 28 mei 2006 09:58 schreef menesis het volgende:
[..]
Ja dat was hem
(Al had ie meer ramen in mn verbeelding)
Ze hebben ook personenwagens gebouwd, en nog steeds vrachtwagens hoorquote:
quote:Op zondag 28 mei 2006 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoi ik ben er ook weerAfgelopen dagen 3 maal Lentetoertje gedaan, met name om de bordjes
Ik frommel straks wel ff een collage in elkaar, nu eerst douchen
Ik kan ook nog wel onthullen dat het gratis ende voor niets zal zijn.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:10 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Denk eerder een excursie? Met een flink prijskaartje, wel begrijpelijk, maar toch
grappig! dacht dat er maar 1 dubbeldekkerding oranje wasquote:Op zondag 28 mei 2006 21:32 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[afbeelding]
Vandaag schijnt een speciale fotodag geweest te zijn voor noc*nsf?
waneer krijgen we weer een hint / tip?quote:Op maandag 29 mei 2006 01:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik kan ook nog wel onthullen dat het gratis ende voor niets zal zijn.
en ik dacht dat er maar 1 doodshoofd-dubbeldekker rondreedquote:Op maandag 29 mei 2006 01:25 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
grappig! dacht dat er maar 1 dubbeldekkerding oranje was
Elk uur naar Münster. Daartussen door elk uur naar Dortmund. Daar is alles wel goed geregeld. Half uur dienst naar Gronau...quote:Op maandag 29 mei 2006 04:04 schreef Jaguarized het volgende:
Rijdt dat lijntje Enschede - Munster nog een beetje frequent?
Weet je ook wat dat kost?quote:Op maandag 29 mei 2006 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Elk uur naar Münster. Daartussen door elk uur naar Dortmund. Daar is alles wel goed geregeld. Half uur dienst naar Gronau...
[offtopic]quote:Op zondag 28 mei 2006 12:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ze hebben ook personenwagens gebouwd, en nog steeds vrachtwagens hoorMaar ook een erg grote fabrikant van spoorwegmaterieel vroeger, het is voortgekomen uit de Nesseldorfer Wagonfabriek (in 1918)
Bron: www.rtvnoord.nlquote:Trein rijdt sproeikar aan, machinist hoort alleen knal
HAREN - Een intercitytrein heeft zondagavond bij een onbewaakte spoorwegovergang bij Haren een losgeschoten sproeikar geramd. De kar was losgeschoten van de auto van een 45-jarige Harenaar, en kwam terecht op de spoorwegovergang.
Toen de intercity daar overheen reed, ramde de trein de sproeikar in een nabijgelegen sloot. De machinist merkte niets van het voorval, hij hoorde alleen een knal. De trein liep wel schade op. De spoorwegpolitie onderzoekt de toedracht van het ongeval.
Bron: www.rtvnoord.nlquote:Blikseminslag teistert NoordNed
WINSCHOTEN - Het treinverkeer tussen Groningen en Nieuweschans is maandag gestremd door een blikseminslag. In de ochtend moesten reizigers met bussen worden vervoerd.
Door de inslag raakte de sein- en wisselbediening tussen Zuidbroek en Winschoten defect. Hierdoor nam de reistijd toe met een half uur. Het is nog niet bekend hoe lang de stremming duurt.
noordnedquote:Op maandag 29 mei 2006 11:29 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
Naar Münster of alleen naar Gronau? Tip, koop een kaartje op Enschede bij de automaat van de DB. De NS hanteerd 1 tarief voor al het buitenlandse treinverkeer. Dan betaal je een stuk meer...quote:
ik loop er elke dag langsquote:Op maandag 29 mei 2006 13:31 schreef Jaguarized het volgende:
Interessant, thnx.Ik wil namelijk nog een keer vanaf Munster/Osnabruck vliegen en dan leek de trein me wel makkelijk richting Munster.
Als het niet teveel moeite is, graag!quote:Op maandag 29 mei 2006 13:33 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
ik loop er elke dag langs
als de automaat straks vrij is zal ik kijken voor je
enkeltje munster?
Ja tuurlijk, doe ik ook veel.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Top! Bedankt!Scheelt weer een vliegticket.
![]()
Mag je hier ook foto's posten van treinreizen in het buitenland?
Oh, dan is het niet het stoomtrein uitje naar Goesquote:Op maandag 29 mei 2006 01:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik kan ook nog wel onthullen dat het gratis ende voor niets zal zijn.
Die verhalen hoorde ik ook veel op de piste dit jr:quote:Op maandag 29 mei 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben voor de millenniumwisseling naar Ehrwald in Oostenrijk gegaan. Hele familie mee, kwamen we in een storm in Zuid-Duitsland terecht. Gevolg: 5,5 uur vertraging. En als je oma dan mee hebt, dan zit het niet mee.![]()
<knip>
1,70 naar Gronau meen ik.quote:
Die is er toch al een tijdje? Bedoel je HOV-RN?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Er is weer een nieuwe hov nieuwsbrief. Daarin staat onder andere dat op 8 juni de eerste nieuwe trein van arriva naar buiten rolt in het zwitsere Bussnang. Het betreft een GTW 2/6.
Gaat lekker in het noorden dusquote:Op maandag 29 mei 2006 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden een defecte buffel, 3449. Deze zou de sneltrein naar Groningen rijden, maar kwam niet echt ver. Dan maar een wadsloper op de sneltrein. Buffel moest eerst weggerangeerd worden, omdat de wadsloper op hetzelfde spoor achter de buffel stond. Uiteindelijk met +5 vertrokken en met +10 in Groningen aangekomen, omdat de sneltrein in Hoogkerk aan de kant moest voor de tegentrein uit groningen die wel op tijd vertrokken was. Zo heb je nog eens wat actie in het noorden![]()
Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Er is weer een nieuwe hov nieuwsbrief. Daarin staat onder andere dat op 8 juni de eerste nieuwe trein van arriva naar buiten rolt in het zwitsere Bussnang. Het betreft een GTW 2/6.
Dat vraag ik me ook af, want dan ben ik van de partij met men fotocameraquote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?
Voor de dingen die je favoriete treinen gaan verstoten?quote:Op maandag 29 mei 2006 18:17 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, want dan ben ik van de partij met men fotocamera![]()
Ik ben voor een kerst-jaarwisselings-nachttrein-geintje eens doodgelopen in Duisburg. Ook geen pretje. Je laten repatriëren is 1 ding, maar 300 euro ticket down the drain is ernstig minderquote:Op maandag 29 mei 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben voor de millenniumwisseling naar Ehrwald in Oostenrijk gegaan. Hele familie mee, kwamen we in een storm in Zuid-Duitsland terecht. Gevolg: 5,5 uur vertraging. En als je oma dan mee hebt, dan zit het niet mee.![]()
De ingebruikname van een speciale rode Lint door Connexxion voor Aml-Mrb gaat niet door geloof ik, dus wie weet kun je daar nog jaren van de Wadjes genieten. Tot ze net als de Oostnet-barrels fikkend afgevoerd worden.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:21 schreef Wadloper het volgende:
Tja, dat ze weggaan kan ik niets meer tegen doen helaas
Dat zou wel wat zijn op zichquote:Op maandag 29 mei 2006 21:47 schreef MREn het volgende:
[..]
De ingebruikname van een speciale rode Lint door Connexxion voor Aml-Mrb gaat niet door geloof ik, dus wie weet kun je daar nog jaren van de Wadjes genieten. Tot ze net als de Oostnet-barrels fikkend afgevoerd worden.
Denk het jaar 2020 worden afgeschrevenquote:Op maandag 29 mei 2006 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel wat zijn op zichDat was ook de laatste lijn waar de Blauwe Engel reed.. Niet dat de wadloper nou zo'n roemrucht verleden heeft, maar ik zou het hem wel gunnen, een afscheid op Aml - Mrb rond 2011 of zo
ja duhquote:Op maandag 29 mei 2006 22:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk het jaar 2020 worden afgeschreven. Maar dan kunnen ze tussen Amelo - Marienberg wel met 6 baks wadlopertje rijden als stoptrein
.
Als je de wadloper voorziet van de afgedankte doorloopkoppen!quote:Op maandag 29 mei 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja duhAchteraan instappen, vooraan uitstappen, kan dat ding gewoon stil blijven staan
Dat hadden de Belgen in 1958 toch beter voor elkaarquote:Op maandag 29 mei 2006 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je de wadloper voorziet van de afgedankte doorloopkoppen!
Ik denk dat ze als eerste in Gn aankomen, dit omdat ze het eerst gaan rijden tussen Gn en Leer. Ik denk dat de eerste treinen in augustus komen. Ik wil zeker het eerste passagiers ritje meemaken. Heb niet voor niets meerdere namen ingediend.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?
kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzoquote:Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Top! Bedankt!Scheelt weer een vliegticket.
![]()
Mag je hier ook foto's posten van treinreizen in het buitenland?
Hafas geeft 19,20 voor Enschede-Muenster via Hengelo en Rheinequote:Op maandag 29 mei 2006 23:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzo
ik kijk morgen weer voor je!
Echt zwaar waardeloos, oma was mee en die kan natuurlijk niet rennen dus het was allemaal maar hopen dat men even zou wachten.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:23 schreef 456 het volgende:
[..]
Die verhalen hoorde ik ook veel op de piste dit jr:
'we stonden 6uur vast in munchen. hadden jullie nog vertraging?'
'Ja, 10 minuten.... en we waren stomdronken vannacht!'
Nachttreinen rocken!
<spam>reden met de bergland expres dit jr</spam>
Bummer, dat is wel heel veel geld.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben voor een kerst-jaarwisselings-nachttrein-geintje eens doodgelopen in Duisburg. Ook geen pretje. Je laten repatriëren is 1 ding, maar 300 euro ticket down the drain is ernstig minder
Top!quote:Op maandag 29 mei 2006 23:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzo
ik kijk morgen weer voor je!
Dat valt me nog mee!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:19 schreef Friebo het volgende:
Einzelkarte Enschede - Münster = ¤ 12,10. Afhankelijk van het aantal personen en/of retour kan het nog wat goedkoper.
Meer info:
Preisstufe 8
http://www.zvm.info of http://www.muensterland-tarif.de/
noordned bestaat niet eens meerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Noordned heeft geen IC... Die machinist was toch echt van de NS (en wtf is een sproeikar?
Hafas kan geen prijzen berekenen volgens het Muensterlandtarif.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
via hengelo?
munster kom je niet langs hengelo hoor vanaf enschede
Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:29 schreef Jaguarized het volgende:
Dat valt me nog mee!
Echt HET ideale ticket om eens lekker te genieten. Elke duitse provincie heeft zo'n regeling. Met zo'n ticket kan ik hier vanuit Leer door naar Hannover, Bremen of (en) Hamburg. Reis ik eerst naar Enschede, dan kan je met het NRW ticket ook zo doorrijden naar Muenster, Dortmund, Bielefeld, Wuppertal, Keulen, Aachen en zelfs Winterbergquote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.
Zie hier.
Dus eigenlijk heb je voor 27 euro gewoon een retourtje Munster voor 2 personen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.
Zie hier.
Eigenlijk heb je voor die 27 euro nog veel meer... want...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je voor 27 euro gewoon een retourtje Munster voor 2 personen?
Stoer! Vanaf Munster gaat er namelijk een bus naar het vliegveld maar dat scheelt dus mooi een kaartje.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je voor die 27 euro nog veel meer... want...
Het ticket is ook geldig in al het Openbaar vervoer in de hele provincie... Dus moet je verder met metro/tram of bus... hoef je dus niet een nieuw kaartje te kopen
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben... In Duitsland zijn er nota bene veel meer private busondernemers en lokale buurtspoorwegen... Overal is het ding bijna geldig. Hier in NL heb je 4 treinvervoerders en een handjevol busmaatschappijen...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:56 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Stoer! Vanaf Munster gaat er namelijk een bus naar het vliegveld maar dat scheelt dus mooi een kaartje.Ik kende het Schönes-Wochenende-Ticket wel.
Ik heb tegen die tijd weer een OV tot m'n beschikking dus dan zou ik hem in Enschede dus al kunnen kopen zonder dat het duurder is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben... In Duitsland zijn er nota bene veel meer private busondernemers en lokale buurtspoorwegen... Overal is het ding bijna geldig. Hier in NL heb je 4 treinvervoerders en een handjevol busmaatschappijen...
Oja, wat ook handig is. Als je inderdaad vanaf Enschede reist, hoef je helemaal geen kaartje meer te kopen tot de grens. Ticket is vanaf Enschede al geldig. Is trouwens niet altijd zo. Meestal is zo'n ticket tot de grens. Bijvoorbeeld bij Arnhem of Venlo is het vanaf de grens pas geldig.
Handig tochquote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik heb tegen die tijd weer een OV tot m'n beschikking dus dan zou ik hem in Enschede dus al kunnen kopen zonder dat het duurder is.![]()
Ideaal ja, al ben je na 2,5 uur Quietschi gaar. Duf. Van de week hopelijk niet zo'n ding op de reis. Wat overigens irritant is: als je van Vl naar bv. een plaats zuidelijk van Koblenz gaat, dat moet je ergens onderweg dus het kaartje voor Rheinland-Pfalz hebben. Maar op de RE Mönchengladbach-Koblenz zit geen Schaffner dus kun je het ding niet in de trein kopen en de automaat in Vl verkoopt alleen het NRW-ticker. Dan moet je dus het ding in Koblenz kopen en hopen op geen controle (althans: dat raadde een DB'er ons aanquote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Echt HET ideale ticket om eens lekker te genieten. Elke duitse provincie heeft zo'n regeling. Met zo'n ticket kan ik hier vanuit Leer door naar Hannover, Bremen of (en) Hamburg. Reis ik eerst naar Enschede, dan kan je met het NRW ticket ook zo doorrijden naar Muenster, Dortmund, Bielefeld, Wuppertal, Keulen, Aachen en zelfs Winterberg
Ik weet niet wat je met een Schaffner bedoelt, maar zover ik weet (en dacht) kon je altijd zo'n ticket in de trein bij het Zug-Personal kopen. Is dan alleen 2 euro duurder.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:00 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ideaal ja, al ben je na 2,5 uur Quietschi gaar. Duf. Van de week hopelijk niet zo'n ding op de reis. Wat overigens irritant is: als je van Vl naar bv. een plaats zuidelijk van Koblenz gaat, dat moet je ergens onderweg dus het kaartje voor Rheinland-Pfalz hebben. Maar op de RE Mönchengladbach-Koblenz zit geen Schaffner dus kun je het ding niet in de trein kopen en de automaat in Vl verkoopt alleen het NRW-ticker. Dan moet je dus het ding in Koblenz kopen en hopen op geen controle (althans: dat raadde een DB'er ons aan).
Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Teeveepee
Weet iemand waar 9513 zich bevindt? Zie ze (voor mijn gevoel) allemaal voorbijkomen behalve die.
Nee, die zie ik bijna dagelijks. Waarom zou de 9513 niet bestaan? Dan zouden ze dat nummer hebben overgeslagen? Volgens mij heb ik er eens in gezeten en hem een andere keer nog zien rijden.. of speelt mijn geheugen nu met me?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?
Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?
Herr Schaffner is de conducteur en Mönchengladbach - Koblenz rijdt zonder controlepersoneel.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met een Schaffner bedoelt, maar zover ik weet (en dacht) kon je altijd zo'n ticket in de trein bij het Zug-Personal kopen. Is dan alleen 2 euro duurder.
Ik denk dat het materieel eerst voor instructie aan rijdend en werkplaatspersoneel beschikbaar komt.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze als eerste in Gn aankomen, dit omdat ze het eerst gaan rijden tussen Gn en Leer.
Nieuw V(erlengd)IRM bestaat eigenlijk niet, aangezien dat meteen op volle lengte geleverd isquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:20 schreef Duvel het volgende:
Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.
Daar zijn ze al weer snel van terug gekomen, en alle verkorte stammen zijn/worden in rap tempo weer op de normale lengte gebracht.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:30 schreef JDude het volgende:
Wel is er dan weer verkort IRM, maar om dat nou óók VIRM te gaan noemen...
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben..
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haaltquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.
23,90 voor alleen trein (2e kl.) en voor 5 euro extra ook alle andere OV er bij.
Het is geen meermanskaart, maar ik denk dat je gezien de hogere frequentie van ov in NL wel zo'n beetje het zelfde aanbod hebt als de Duitse Länder-tickets.
Niet helemaal, maar de basis van het principe heb je wel goedquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haalt.
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
In het weekend mag je dus gebruik maken van zo'n duitse dagkaart (Schönes Wochenende Ticket). Hiermee mag je door heel Duitsland rijden met alle treinen, behalve voornamelijk IC, ICE en EC.
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er opquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?
ik zag het niet: hierquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op
Het stond er wel:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik zag het niet: hier
Lees ik het verkeerd, of mag je met 1 ticket 5 personen meenemen?
edit: 4 personen meenemen dan, totaal 5 personen
heb even gekeken, voor zover ik er wegwijs uit werd koste een enkeltje 15.50, retour kon ik er niet uit wegwijs worden.quote:
Wtf?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder![]()
[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Wat is dit voor waanzin??quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder![]()
[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:43 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
tvp![]()
Die Amerikaanse treinen zien er best oké uit van binnen!
De gele kikkertrein!!quote:
Volgens mij hebben ze geen klasse verschillen. Mischien wel op de lange interstate routes, maar niet op de Metrolink die in Greater Los Angeles/San Diego rondtuft.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Alsof ze dat iets kan schelen met lage brandstofprijzen naast het wapenrecht bovenin het lijstje met eerste levensbehoeften.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:58 schreef maartena het volgende:
Het zijn trouwens allemaal diesels in het westen van de VS, alleen aan de oostkust is echt veel meer geelektrificeerd. Tegenwoordig schijnen ze ook weer op biodiesel te kunnen rijden, of althans sommige treinen.
Het is geen wadloper!quote:Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Kvind hem gewoon mooiquote:Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Daar gaan we maar niet van uitquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]
Afgelopen zondag gemaakt
Deze is beter
Cafe de Damquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:02 schreef OmeRon het volgende:
[..]
Projectje: http://rondamstra.nl/webl(...)eid-in-de-trein.html
Zelfde als Arnhemquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:48 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat.
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
Als alles goed gaat hebben we hier straks:quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:15 schreef Brembo het volgende:
Zelfde als Arnhem. Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen
.
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Als alles goed gaat hebben we hier straks:
ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
True!quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef MREn het volgende:
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2599quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:12 schreef 456 het volgende:
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef maartena het volgende:
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
2012quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
NEE!!!quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden
Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
NEE!!!
Je bedoeld 1-0 voor de gekken....
Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...
...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 04:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).
Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.
Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.
De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
Echt wel, bijna alleen maarquote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:47 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag een IRM 4tje in Groningen, voor workshops over het schrijven, die gegeven werden door 4 schrijvers.
Best wel leuk om een keer een IRM te zien, normaal zie je die niet
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.quote:
Weet ik. *Jaloers*quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:
[..]
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
je vergeet de dm90tjes!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:
[..]
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijdquote:Op zondag 4 juni 2006 13:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Hmm, als ik het zo hoor hoef ik niet zo te klagen. SGM2, SGM3, SGMm, Plan V, Plan T, DD-AR, ICK, ICR-Benelux zijn hier vaste bak naast de IRM. En af en toe wordt je nog gezegend met een ICM ook. Ben blij dat ik op de langere afstanden altijd nog kan rekenen op de ICM
Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezetquote:Op zondag 4 juni 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijd
Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.quote:Op zondag 4 juni 2006 13:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezet![]()
Heerlen Di, 06.06.06 ab 07:32 1 RB 8907quote:Op zondag 4 juni 2006 15:12 schreef test55 het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om in een dag heerlen-tsjechie te rijden of lukt dat niet???
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's itquote:Op zondag 4 juni 2006 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.
Heb me gister ook weer ns verbaasd over de materieelinzet. Staan zo veel ICM'etjes aan de kant, en de treinen zitten gewoon overvol.... Beetje jammer NS
ICM gaat niet voor niks op revisiequote:Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it
En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant
Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:00 schreef FredvZ het volgende:
Blijven de doorloopdeuren eigenlijk wel gehandhaafd tijdens de revise? Ze lijken me nu een beetje nutteloos aangezien ze toch dicht blijven bij het koppelen.
IRM kan elektronisch remmen en zal wel wat zuiniger zijn afgesteld dan een LOC. Met elektronisch remmen kan je de rem energie weer terug voeden aan het net. Maar het nadeel is dat we met gelijksapnning rijden en daardoor het teurg sturen van de energie lastig wordt bij transformator huisjes etc.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it
En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant
Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens opquote:Op zondag 4 juni 2006 17:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.
quote:Op zondag 4 juni 2006 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens op
Doodzonde
Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...quote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
NOOOO!!!!quote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?quote:Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Wadloper het volgende:
NOOOO!!!!
Dat zou helemaal een doodzonde zijn voor de ICM
Ik ben weer tevredenquote:Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?
Nooooooooooooooooooooooooooquote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
Waar is die discussie? I'm curiousquote:Op zondag 4 juni 2006 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...
Er wordt daar ook geopperd om een ICE3-kop op het ICM te monteren. Dat zou dan weer wel schreeuwend geil zijnin mooi geel en blauw
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2465quote:Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Waar is die discussie? I'm curious![]()
dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?quote:Op zondag 4 juni 2006 21:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Noooooooooooooooooooooooooo
En ook geen ICE3-kop graag
Argh
mDDM.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?
aah! die zijn net zo on aerodynamisch als de koppen van de ICMs dan :/quote:
Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?quote:Op maandag 5 juni 2006 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu vind t dus klinkklare onzin om de koppen op ICMs te vervangen, ze zijn rond niet plat!
als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :pquote:Op maandag 5 juni 2006 11:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?
Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaanquote:Op maandag 5 juni 2006 11:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :p
Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)quote:Op maandag 5 juni 2006 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaan
goed he! die privatisering! lang leve de VVD!quote:Op maandag 5 juni 2006 12:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)
komt vanzelf ergens boven waterquote:Op maandag 5 juni 2006 14:47 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding-met tractor Dronrijp - Deinum
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een aanrijding met een tractor rijden er tussen Leeuwarden en Dronrijp geen treinen maar bussen.
Prognose:
* tot in de loop van de middag.
Bron: www.prorail.nl
Iemand een idee welk treinnummer dit geweest is?
Worden ze NU al afgevoerd dan?quote:Op maandag 5 juni 2006 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
Stuqqqqqqqqqqqqqqqq!!!!!!!
zou die nog gemaakt worden ?
Staan genoeg op reserve dacht ik?quote:
Omsmelten tot slotjesquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
meteen wordt omgebouwt wordt tot een partij scheermessen
idd dat kon ik ook alleen maar vindenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt, die zijn enkele maanden geleden al verdwenen, helaas.
Op de betreffende pagina staat alleen dat de GTW's in oktober komen.
Das helemaal raar? :S maar das wel heel raar ?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:14 schreef p-etr-a het volgende:
Laatst zag ik een trein rijden, eigenlijk twee keer al. Ik denk dat het een Sprinter is tussen Utrecht en Amsterdam. Anyway, daar zat dus zomaar middenin een coupe van een oude dubbeldekker (dus met van die groene bankjes). Dat was echt geen gezicht! Ik dacht dat het een uitzondering was, maar ik heb hem al twee keer gezien dus en misschien is het iemand anders ook opgevallen en is er misschien zelfs een foto?
Lijkt me geweldig, echt deze combinatie is zo raar. Als ik hem weer zie en ik heb m'n fototoestel dan zal ik ook zeker een plaatje maken.
Ik denk dat het een IC Haarlem-A'dam-Utrecht-Eindhoven-Limburg was.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:14 schreef p-etr-a het volgende:
Laatst zag ik een trein rijden, eigenlijk twee keer al. Ik denk dat het een Sprinter is tussen Utrecht en Amsterdam. Anyway, daar zat dus zomaar middenin een coupe van een oude dubbeldekker (dus met van die groene bankjes). Dat was echt geen gezicht! Ik dacht dat het een uitzondering was, maar ik heb hem al twee keer gezien dus en misschien is het iemand anders ook opgevallen en is er misschien zelfs een foto?
Lijkt me geweldig, echt deze combinatie is zo raar. Als ik hem weer zie en ik heb m'n fototoestel dan zal ik ook zeker een plaatje maken.
Lees nou even de hele postquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje ernaast en turven maarDie crap rijdt daar vlgs mij 40 keer per dag langs of zo
Niet helemaal, want in de 8/900 reden ze als tussen- en niet als kopbak.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:20 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[afbeelding]
Zoiets krijg je dan
Oh nee, geen ICR gezien de loc
Klopt. Maar bij gebrek aan een beter plaatje. Ging me alleen even om het feit dubbeldeks met enkeldeks gecombineerdquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Niet helemaal, want in de 8/900 reden ze als tussen- en niet als kopbak.
Daar achterop zit de loc nogquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:20 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[afbeelding]
Zoiets krijg je dan
Oh nee, geen ICR gezien de loc
Dat wel. Inderdaad een raar gezicht. En die dubbeldeksbak werd vaak ook amper gebruikt... ideaal als je eens meer behoefte had aan rust dan aan een relaxte zitting.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:23 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Klopt. Maar bij gebrek aan een beter plaatje. Ging me alleen even om het feit dubbeldeks met enkeldeks gecombineerd![]()
Ja, maar ik mis de BDs kop. Of zeg ik nou iets heel doms? Heb deze combi nog nooit zien rijdenquote:
in de zomer is het onderste deel leeg voor fietsen oid?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap sowieso niet wat die DD bak altijd in de 800/900 doet
stond mij ook wat van bijquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
in de zomer is het onderste deel leeg voor fietsen oid?
banken dr weer in?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:45 schreef Dr_Flash het volgende:
in de zomer ja.
en de andere 270 dagen maal 20 ritten?
Ja daar hebben ze dus op die foto die DD-kop zitten. Heeft misschien bestaan vóór ze al die B(D)s'en gebouwd hebben, ik weet het ook niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:29 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ja, maar ik mis de BDs kop. Of zeg ik nou iets heel doms? Heb deze combi nog nooit zien rijden
Hmm, misschien zie ik hem wel staan in Groningen straks, bij de werkplaats... En anders zie ik hem niet meerquote:Op maandag 5 juni 2006 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, de wadsloper is wel beschadigd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja dit was het inderdaad! Het is nog niet lang geleden. Ik weet niet precies welke route hij aflegde, dat was een gok. Het was inderdaad een beetje zoals het plaatje hierboven, maar dan nog maffer.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Niet helemaal, want in de 8/900 reden ze als tussen- en niet als kopbak.
Kan me inderdaad voorstellen dat het er raar uitzagquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:17 schreef p-etr-a het volgende:
Ja dit was het inderdaad! Het is nog niet lang geleden. Ik weet niet precies welke route hij aflegde, dat was een gok. Het was inderdaad een beetje zoals het plaatje hierboven, maar dan nog maffer.
Da's vrij bijzonder inderdaad!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:15 schreef jorienvdherik het volgende:
vandaag een sprinter gezien op lombardijen
zie je niet vaak daar
hij is best goed stuk op de voorkant?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hmm, misschien zie ik hem wel staan in Groningen straks, bij de werkplaats... En anders zie ik hem niet meer![]()
Betere foto's:
http://www.112fryslan.nl/luckynews/read.php?action=extended&news_id=285&action2=comments&post=post
Deze maffe combi van ICR met DDAR stuurstand en loc heeft een paar maanden gereden tussen Amsterdam en Utrect/Eindhoven (serie 3500). Er was toen een materieeltekort of zo, of iets anders, in elk geval hebben ze een aantal DDAR stuurstanden in deze treinen ingezet (ik denk dat het 2003 was of zo), en de overgebleven rijtuigen uit deze DDAR stammen gebruikt om DDAR-6 te maken (wat normaal niet bestaat). 't Inmiddels weer verleden tijd, maar een aantal stuurstanden is tot op heden nog niet in de dienst teruggekeerd, zoals de loc-stuurstand combi die een tijdje op Rotterdam Centraal heeft gestaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja daar hebben ze dus op die foto die DD-kop zitten. Heeft misschien bestaan vóór ze al die B(D)s'en gebouwd hebben, ik weet het ook niet.
En er nog steeds staat? Wordt volgens mij als kantine gebruikt door spoorwerkers ofzoquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deze maffe combi van ICR met DDAR stuurstand en loc heeft een paar maanden gereden tussen Amsterdam en Utrect/Eindhoven (serie 3500). Er was toen een materieeltekort of zo, of iets anders, in elk geval hebben ze een aantal DDAR stuurstanden in deze treinen ingezet (ik denk dat het 2003 was of zo), en de overgebleven rijtuigen uit deze DDAR stammen gebruikt om DDAR-6 te maken (wat normaal niet bestaat). 't Inmiddels weer verleden tijd, maar een aantal stuurstanden is tot op heden nog niet in de dienst teruggekeerd, zoals de loc-stuurstand combi die een tijdje op Rotterdam Centraal heeft gestaan.
Oh staat ie er weer? Ik ben een paar dagen weggeweest, net voor m'n vakantie was ie pleite. Ik dacht dat ie als insstructietrein werd gebruikt, maar waarvoor...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:42 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
En er nog steeds staat? Wordt volgens mij als kantine gebruikt door spoorwerkers ofzo![]()
Was vorige week weg.. vandaag nog niet gekeken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:44 schreef Duvel het volgende:
Oh staat ie er weer? Ik ben een paar dagen weggeweest, net voor m'n vakantie was ie pleite. Ik dacht dat ie als insstructietrein werd gebruikt, maar waarvoor...
Vandaag een Plan T gezien in Groningenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:15 schreef jorienvdherik het volgende:
vandaag een sprinter gezien op lombardijen
zie je niet vaak daar
Ik weet niet, zag hem wel helemaal achteraan op het rangeerterrein staan in Groningen. Een monteur maakte er foto's van...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hij is best goed stuk op de voorkant?
mischien dat die gewoon terzijde gaat voor als er nog een dh-2 een kapotte bak heeft, kennen ze weer 1 hele maken en 1 compleet omsmelten tot scheermes
das wel uniek lijkt mij?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:09 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Vandaag een Plan T gezien in GroningenKwam in de plaats van een ICM
Ik dacht dat het bedoeling was dat ie tzt zou worden ingezet als oefenobject.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
die koploper staat daar volgens mij al vrij lang te roestenwat ze er mee doen weet ik niet maar goed
hmm voor wat?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat het bedoeling was dat ie tzt zou worden ingezet als oefenobject.
Het leger houdt wel eens oefeningen in de trein. Om kapingen te oefenen en zo... Zo zijn er al verschillende museumtreinen gesneuveld door foutjes van het leger en te ruwe soldaten....quote:
dan worden het soldaatjes die maar het lasapparaat en de soldeerbout ten hand meoten nemen ;pquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me ook geen gezond idee om dat met museumtreinen te doen
welke debiel verzint zoiets? En welke debiel leent zijn museumtrein uit voor een militaire oefening?
Altijd prettig om een goed onderbouwde mening te lezen die van enige kennis getuigtquote:Op maandag 5 juni 2006 12:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
goed he! die privatisering! lang leve de VVD!
Niet meer, alle DDM-1 (geen DD-AR dus) bakken worden uit de 8/900 gehaald en gemoderniseerd wat wat comfortabeler mat, net als de rest van het DDM-1-spul.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
in de zomer is het onderste deel leeg voor fietsen oid?
Dat ICM ding iig niet, die wordt nergens meer voor gebruikt. De ene die voor oefeningen werd gebruikt, was een complete ICM-0.quote:
Terug rg. Zwolle natuurlijk, aangezien je vrij weinig keus keus hebt met electrisch mat. in Gn.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:12 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik weet niet, zag hem wel helemaal achteraan op het rangeerterrein staan in Groningen. Een monteur maakte er foto's van...
Geen idee waar ie heen gaat
Omloopmatig komt van NSR alleen ICM naar Gn.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das wel uniek lijkt mij?
mischien ergens een ICM uitgevallen en er een Plan T over was
Van een plan T? Vereerd?quote:Op woensdag 7 juni 2006 05:08 schreef Wadloper het volgende:
Vond het in ieder geval wel gek, ik zat op een bankje, en zag door een ICM een plan T aankomen. Ik was helemaal 'vereerd', en heb meteen cabine foto's gemaakt (had aan de mcn gevraagd)
volgens mij bedoelt die wadlopertje 3209 die recentelijk wou kijken hoe sterk de aanhanger van een trekker was?quote:Op woensdag 7 juni 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Terug rg. Zwolle natuurlijk, aangezien je vrij weinig keus keus hebt met electrisch mat. in Gn.
Ik bedoelde met mijn post wadloper 3209 inderdaadquote:Op woensdag 7 juni 2006 12:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij bedoelt die wadlopertje 3209 die recentelijk wou kijken hoe sterk de aanhanger van een trekker was?
Hoogstwaarschijnlijk 85 % zeker wel.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:03 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
http://www.nu.nl/news/748(...)jding_met_trein.html
IRM gok ik op?
Jij rekent al 15% kans dat er weer een IRM defect was?quote:
lamaquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:37 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Jij rekent al 15% kans dat er weer een IRM defect was?
Maar in dat geval zou er een ICM stuk zijn nu![]()
Niet al te lang geleden nog een ICM op die dienst gezien!quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Alle sneltreinen/Intercitys Arnhem - Utrecht zijn IRM. Vroeger was de sneltrein Arnhem - Utrecht - Den Haag / Rotterdam nog wel ns een ICM, maar nowadays is alles IRM geworden. Ben ik ff blij dat ik niet meer in Arnhem woon![]()
Gebeurt af en toe. Laatste tijd steeds vaker en elke keer weer prijs ik me gelukkig als het gebeurtquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:48 schreef biertapper het volgende:
Waarom rijd er ineens ICM op Den Haag - Venlo?
ik zeg ook niet dat ik het erg vindquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Gebeurt af en toe. Laatste tijd steeds vaker en elke keer weer prijs ik me gelukkig als het gebeurt
Ja precies, at bedoelde ik dus. Alleen heet dat niet Hs maar Gvquote:Op woensdag 7 juni 2006 21:46 schreef biertapper het volgende:
Hollands spoor = Gv toch?
Fotografeer je eff de 3682 tussen Dv en Zl , jij spotterquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, at bedoelde ik dus. Alleen heet dat niet Hs maar Gv
Ik lijk wel een treinspotter met mijn regeltjesneukerij
Mwa...quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:44 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's!
Wel je statief meebrengen, of verwacht je een poolnacht?quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Fotografeer je eff de 3682 tussen Dv en Zl , jij spotter.
Vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:16 schreef Brembo het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het spoorboekje voor 2007, aangezien dan alles op de schop gaat. Zijn er al tijden bekend
Mooie Tramquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:44 schreef verzameldirk het volgende:
Dagblad van het noorden heeft op de voorpagina
een foto van de eerste GTW van Arriva staan
![]()
![]()
![]()
zie voor een foto volgende url
http://www.eurailpress.de/news/news.php3?id=13238
maar dan wel een die 140 km/h wilquote:
Die deuren boeien niet, er zit toch nooit iemand in die treinen!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:57 schreef FredvZ het volgende:
vind het maar een lelijk ding met veel te weinig deuren.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die deuren boeien niet, er zit toch nooit iemand in die treinen!
Genoeg, der is zelfs al geklaagd dat er nu al te weinig zitplaatsen zijnquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die deuren boeien niet, er zit toch nooit iemand in die treinen!
Grapjas. De komende tijd zitten er idd geen passagiers inquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die deuren boeien niet, er zit toch nooit iemand in die treinen!
heeft een lint ook niet 4 deuren? en hoelang mogen die treinen op stations stil staan volgens de huidige dienstregeling? ( en kunnen ze sneller optrekken dan het huidige materiaal?) dat is dan waar ik naar zou kijken bij snelheid van in en uitstappen..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grapjas. De komende tijd zitten er idd geen passagiers inDe noordelijke lijnen zijn drukker dan je denkt, zeker in de spitsuren.
Maar er zitten zeker veel te weinig deuren in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |