Nieuw V(erlengd)IRM bestaat eigenlijk niet, aangezien dat meteen op volle lengte geleverd isquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:20 schreef Duvel het volgende:
Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.
Daar zijn ze al weer snel van terug gekomen, en alle verkorte stammen zijn/worden in rap tempo weer op de normale lengte gebracht.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:30 schreef JDude het volgende:
Wel is er dan weer verkort IRM, maar om dat nou óók VIRM te gaan noemen...
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben..
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haaltquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.
23,90 voor alleen trein (2e kl.) en voor 5 euro extra ook alle andere OV er bij.
Het is geen meermanskaart, maar ik denk dat je gezien de hogere frequentie van ov in NL wel zo'n beetje het zelfde aanbod hebt als de Duitse Länder-tickets.
Niet helemaal, maar de basis van het principe heb je wel goedquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haalt.
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
In het weekend mag je dus gebruik maken van zo'n duitse dagkaart (Schönes Wochenende Ticket). Hiermee mag je door heel Duitsland rijden met alle treinen, behalve voornamelijk IC, ICE en EC.
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er opquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?
ik zag het niet: hierquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op
Het stond er wel:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik zag het niet: hier
Lees ik het verkeerd, of mag je met 1 ticket 5 personen meenemen?
edit: 4 personen meenemen dan, totaal 5 personen
heb even gekeken, voor zover ik er wegwijs uit werd koste een enkeltje 15.50, retour kon ik er niet uit wegwijs worden.quote:
Wtf?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder![]()
[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Wat is dit voor waanzin??quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder![]()
[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:43 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
tvp![]()
Die Amerikaanse treinen zien er best oké uit van binnen!
De gele kikkertrein!!quote:
Volgens mij hebben ze geen klasse verschillen. Mischien wel op de lange interstate routes, maar niet op de Metrolink die in Greater Los Angeles/San Diego rondtuft.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Alsof ze dat iets kan schelen met lage brandstofprijzen naast het wapenrecht bovenin het lijstje met eerste levensbehoeften.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:58 schreef maartena het volgende:
Het zijn trouwens allemaal diesels in het westen van de VS, alleen aan de oostkust is echt veel meer geelektrificeerd. Tegenwoordig schijnen ze ook weer op biodiesel te kunnen rijden, of althans sommige treinen.
Het is geen wadloper!quote:Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Kvind hem gewoon mooiquote:Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Daar gaan we maar niet van uitquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]
Afgelopen zondag gemaakt
Deze is beter
Cafe de Damquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:02 schreef OmeRon het volgende:
[..]
Projectje: http://rondamstra.nl/webl(...)eid-in-de-trein.html
Zelfde als Arnhemquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:48 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat.
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
Als alles goed gaat hebben we hier straks:quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:15 schreef Brembo het volgende:
Zelfde als Arnhem. Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen
.
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Als alles goed gaat hebben we hier straks:
ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
True!quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef MREn het volgende:
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2599quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:12 schreef 456 het volgende:
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef maartena het volgende:
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
2012quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
NEE!!!quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden
Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
NEE!!!
Je bedoeld 1-0 voor de gekken....
Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...
...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 04:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).
Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.
Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.
De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |