abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38371931
Ahh.. Dan bedriegt mijn geheugen me

9413 kan het niet geweest zijn, aangezien die een andere stoelformatie heeft.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:30:00 #102
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38372037
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:20 schreef Duvel het volgende:

Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.
Nieuw V(erlengd)IRM bestaat eigenlijk niet, aangezien dat meteen op volle lengte geleverd is .
Wel is er dan weer verkort IRM, maar om dat nou óók VIRM te gaan noemen...
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:40:49 #103
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38372512
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:30 schreef JDude het volgende:

Wel is er dan weer verkort IRM, maar om dat nou óók VIRM te gaan noemen...
Daar zijn ze al weer snel van terug gekomen, en alle verkorte stammen zijn/worden in rap tempo weer op de normale lengte gebracht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:46:29 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38372732
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben..
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.
23,90 voor alleen trein (2e kl.) en voor 5 euro extra ook alle andere OV er bij.
Het is geen meermanskaart, maar ik denk dat je gezien de hogere frequentie van ov in NL wel zo'n beetje het zelfde aanbod hebt als de Duitse Länder-tickets.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38386042
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.
23,90 voor alleen trein (2e kl.) en voor 5 euro extra ook alle andere OV er bij.
Het is geen meermanskaart, maar ik denk dat je gezien de hogere frequentie van ov in NL wel zo'n beetje het zelfde aanbod hebt als de Duitse Länder-tickets.
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haalt .
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:05:11 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38386165
Ik had in het vorige topic wat treinen uit de VS (westkust) gepost, en iemand vroeg om het interieur..... Hier wat plaatjes van het interieur van de MetroLink treinen die in en rondom Los Angeles rijden:

Metrolink Dubbeldekker, boven:



Metrolink Dubbeldekker, beneden:




En zo zien de Amtrak treinen er van binnen uit, die op de langere afstanden rijden tussen San Diego, Los Angeles, San Fransisco en Sacramento.



[ Bericht 10% gewijzigd door maartena op 30-05-2006 22:34:57 (Edit: pics gefixed :)) ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38388594
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haalt .
Niet helemaal, maar de basis van het principe heb je wel goed

die 23,90 die MREn t over heeft, is voor een NL dagkaart van de NS. In Duitsland heb je ook zo'n kaart, alleen is die alleen in het weekend geldig (alleen ietsie duurder maar scheelt niet veel), en alleen in het regionale treinverkeer. Je hebt ook speciale tickets (in duitsland) alleen voor binnen een provincie (de zogeheten Ländertickets).

Nu komt t...

In het weekend mag je dus gebruik maken van zo'n duitse dagkaart (Schönes Wochenende Ticket). Hiermee mag je door heel Duitsland rijden met alle treinen, behalve voornamelijk IC, ICE en EC. (1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op)

http://bahn.hafas.de will do the trick (kies wel voor 'ohne ICE/IC/EC' of 'nur nahverkehr'

Je kan makkelijk in 9 / 10 uur vanuit de grens NL in Berlijn komen. En niet eens met 30x overstappen. T kan al met slechts 4x ovetstappen vanuit Venlo. Of met 5x overstappen vanuit Enschede.

Ik wil dit trouwens nog een x gaan doen. Ben al tig keer met de IC (over Osnabruck) en ICE (over Duisburg) naar Berlijn gegaan, maar nog nooit met zo'n Schönes Wochenende Ticket...

[ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 30-05-2006 23:14:06 ]
pi_38392743
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

In het weekend mag je dus gebruik maken van zo'n duitse dagkaart (Schönes Wochenende Ticket). Hiermee mag je door heel Duitsland rijden met alle treinen, behalve voornamelijk IC, ICE en EC.
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?
pi_38392821
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:12 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

In het hele weekend of 1 dag in het weekend?
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op
pi_38393216
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op
ik zag het niet: hier

Lees ik het verkeerd, of mag je met 1 ticket 5 personen meenemen?

edit: 4 personen meenemen dan, totaal 5 personen

[ Bericht 5% gewijzigd door the_disheaver op 30-05-2006 23:27:20 ]
pi_38398416
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ik zag het niet: hier

Lees ik het verkeerd, of mag je met 1 ticket 5 personen meenemen?

edit: 4 personen meenemen dan, totaal 5 personen
Het stond er wel:
Wann?
Das Schönes-Wochenende-Ticket gilt samstags oder sonntags von 0.00 Uhr bis 3.00 Uhr des Folgetages für beliebig viele Fahrten.

Wer?
Das Schönes-Wochenende-Ticket gilt für
Einzelreisende,
Gruppen bis zu fünf Personen oder
Eltern oder Großeltern bzw. ein Elternteil oder Großelternteil mit beliebig vielen eigenen Kindern bzw. Enkeln unter 15 Jahren.

t Kost 30 euro in de automaat en op internet, 32 euro aan de balie. Koop je m in de trein, dan kost t 33 euro
pi_38398979
sorry, niet moet net zijn
pi_38410106
tvp

Die Amerikaanse treinen zien er best oké uit van binnen!
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:31:29 #114
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38411805
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 02:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]

Top!
heb even gekeken, voor zover ik er wegwijs uit werd koste een enkeltje 15.50, retour kon ik er niet uit wegwijs worden.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:31:54 #115
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_38411819
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder

We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
pi_38412162
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder

[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Wtf?
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:53:41 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38412606
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder

[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Wat is dit voor waanzin??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:02:15 #118
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_38413002
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is dit voor waanzin??
Projectje : http://rondamstra.nl/webl(...)eid-in-de-trein.html
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:41:21 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38414631
hehe, lachen

Ik kwam zaterdag in de stopper Roermond - Venlo een vrijgezellenfeestje tegen

Zal vanavond eens wat foto's plaatsen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:43:50 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38414748
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:43 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
tvp

Die Amerikaanse treinen zien er best oké uit van binnen!
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:39:31 #121
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38418537


Afgelopen zondag gemaakt

Deze is beter

[ Bericht 34% gewijzigd door Wadloper op 31-05-2006 20:06:02 ]
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:42:30 #122
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38418653
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]

Afgelopen zondag gemaakt
Een wadkikker?

Tip: http://tinypic.com
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:56:02 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38419115
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]

Afgelopen zondag gemaakt
De gele kikkertrein!!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:58:31 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38419207
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Volgens mij hebben ze geen klasse verschillen. Mischien wel op de lange interstate routes, maar niet op de Metrolink die in Greater Los Angeles/San Diego rondtuft.

Het zijn trouwens allemaal diesels in het westen van de VS, alleen aan de oostkust is echt veel meer geelektrificeerd. Tegenwoordig schijnen ze ook weer op biodiesel te kunnen rijden, of althans sommige treinen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:58:35 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38421581
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:58 schreef maartena het volgende:

Het zijn trouwens allemaal diesels in het westen van de VS, alleen aan de oostkust is echt veel meer geelektrificeerd. Tegenwoordig schijnen ze ook weer op biodiesel te kunnen rijden, of althans sommige treinen.
Alsof ze dat iets kan schelen met lage brandstofprijzen naast het wapenrecht bovenin het lijstje met eerste levensbehoeften.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 mei 2006 @ 20:06:33 #126
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38421908
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:56 schreef maartena het volgende:

[..]

De gele kikkertrein!!

Hij is nu wel goed
  woensdag 31 mei 2006 @ 21:14:25 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38422060
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38424162
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Het is geen wadloper!
pi_38424446
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Het is geen wadloper!
hij is stiekum aan het bedenken wat zn nieuwe favo trein wordt
  donderdag 1 juni 2006 @ 05:17:44 #130
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38424866
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Kvind hem gewoon mooi
pi_38426484
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Daar gaan we maar niet van uit
pi_38426512
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]

Afgelopen zondag gemaakt

Deze is beter
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:48:42 #133
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38427203


Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat .
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:23:40 #134
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38428333
quote:
Cafe de Dam
Daar eindig ik in amsterdam ook altjid
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38433923
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:48 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]

Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat .
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
Zelfde als Arnhem . Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen .

Af en toe heb je wel gezelligheid in de trein, kreeg wel eens lolly in de nachttrein omdat de conductrice er meestopt .
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:48:09 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38435031
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:15 schreef Brembo het volgende:

Zelfde als Arnhem . Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen .
Als alles goed gaat hebben we hier straks:

ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:12:17 #137
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38440703
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:18:31 #138
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38440939
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Als alles goed gaat hebben we hier straks:

ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.

Het geheel mag trouwens 85mln euro gaan kosten...maar goed. Die plannen van busstation onder het treinstation zijn daar ook nooit doorgegaan, terwijl het treingedeelte nu eigenlijk wel redelijk functioneel is, vooral op de doorgaande diensten.
Ik hoop dat ook de verbouwing beter gaat dan Arnhem, daar ligt alles weer lekker plat nu.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:38:05 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38441676
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef MREn het volgende:
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.
True!
Maar ik had het over de geruchten rondom de materieelinzet vanaf 2007, excuus .
In de 19/2500 rijdt overigens ook heel wat ICK momenteel.
DDAR in de 2200 komt ook nog zeer regelmatig voor.
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:41:37 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38453723
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:12 schreef 456 het volgende:
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2599

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38454520
Vandaag voor het eerst de 4444 gezien
pi_38457355
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden

Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:01:25 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38457383
het zal op zn minst jaren duren voordat er een besluit genomen wordt OF het er komt te ligen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:13:06 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38457860
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:31:53 #145
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38458576
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef maartena het volgende:
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38459326
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
2012
pi_38463221
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden

Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
NEE!!!

Je bedoeld 1-0 voor de gekken....

Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...

...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
  vrijdag 2 juni 2006 @ 04:09:26 #148
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38463553
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

NEE!!!

Je bedoeld 1-0 voor de gekken....

Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...

...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).

Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.

Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.

De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:00:27 #149
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38473737
Ik word zo DOODMOE van dat gezeik over een snelle trein naar het noorden... echt... Wat dat politieke gezwets al weer niet kost.
Alleen daarvoor hadden ze al het bestaande spoor van kunnen upgraden naar 200 met nieuw materieel...
Politiek.... ppfff
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38503834
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 04:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).

Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.

Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.

De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.

Dan nog een lijn Lelystad - Emmeloord - Sneek - Leeuwarden , ook 160 KM/h. Zelfde specificaties als naar Groningen. De huidige lijn blijft dan tussen Leeuwarden en Zwolle.

Dan nog een lijn eventueel 160 km/h tussen Leeuwarden en Groningen via Drachten gelectrificeerd. Gekoppeld aan de A7 vanaf Drachten.

Dit alles bij elkaar zal wel net geen 3 miljard kosten gok ik .

Dan is amsterdam binnen een uur vanuit Leeuwarden bereikbaar. Leeuwarden - Groningen in een half uur. Groningen - Zwolle wordt dan +/- 45 min.

Groningen - Zwolle moet maar 200 of 320 worden anders hebben we bij lange na niet genoeg winst .

Das mijn plan, eventueel in overwegend te nemen dat er een lijn Lelystad - Groningen en Zwolle ipv de lijn lelystad - leeuwarden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')