Nieuw V(erlengd)IRM bestaat eigenlijk niet, aangezien dat meteen op volle lengte geleverd isquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:20 schreef Duvel het volgende:
Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.
Daar zijn ze al weer snel van terug gekomen, en alle verkorte stammen zijn/worden in rap tempo weer op de normale lengte gebracht.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:30 schreef JDude het volgende:
Wel is er dan weer verkort IRM, maar om dat nou óók VIRM te gaan noemen...
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben..
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haaltquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.
23,90 voor alleen trein (2e kl.) en voor 5 euro extra ook alle andere OV er bij.
Het is geen meermanskaart, maar ik denk dat je gezien de hogere frequentie van ov in NL wel zo'n beetje het zelfde aanbod hebt als de Duitse Länder-tickets.
Niet helemaal, maar de basis van het principe heb je wel goedquote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haalt.
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
In het weekend mag je dus gebruik maken van zo'n duitse dagkaart (Schönes Wochenende Ticket). Hiermee mag je door heel Duitsland rijden met alle treinen, behalve voornamelijk IC, ICE en EC.
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er opquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?
ik zag het niet: hierquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op
Het stond er wel:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik zag het niet: hier
Lees ik het verkeerd, of mag je met 1 ticket 5 personen meenemen?
edit: 4 personen meenemen dan, totaal 5 personen
heb even gekeken, voor zover ik er wegwijs uit werd koste een enkeltje 15.50, retour kon ik er niet uit wegwijs worden.quote:
Wtf?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder![]()
[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Wat is dit voor waanzin??quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder![]()
[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:43 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
tvp![]()
Die Amerikaanse treinen zien er best oké uit van binnen!
De gele kikkertrein!!quote:
Volgens mij hebben ze geen klasse verschillen. Mischien wel op de lange interstate routes, maar niet op de Metrolink die in Greater Los Angeles/San Diego rondtuft.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Alsof ze dat iets kan schelen met lage brandstofprijzen naast het wapenrecht bovenin het lijstje met eerste levensbehoeften.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:58 schreef maartena het volgende:
Het zijn trouwens allemaal diesels in het westen van de VS, alleen aan de oostkust is echt veel meer geelektrificeerd. Tegenwoordig schijnen ze ook weer op biodiesel te kunnen rijden, of althans sommige treinen.
Het is geen wadloper!quote:Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Kvind hem gewoon mooiquote:Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Daar gaan we maar niet van uitquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]
Afgelopen zondag gemaakt
Deze is beter
Cafe de Damquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:02 schreef OmeRon het volgende:
[..]
Projectje: http://rondamstra.nl/webl(...)eid-in-de-trein.html
Zelfde als Arnhemquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:48 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]
Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat.
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
Als alles goed gaat hebben we hier straks:quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:15 schreef Brembo het volgende:
Zelfde als Arnhem. Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen
.
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Als alles goed gaat hebben we hier straks:
ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
True!quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef MREn het volgende:
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2599quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:12 schreef 456 het volgende:
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef maartena het volgende:
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
2012quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
NEE!!!quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden
Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
NEE!!!
Je bedoeld 1-0 voor de gekken....
Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...
...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 04:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).
Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.
Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.
De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
Echt wel, bijna alleen maarquote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:47 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag een IRM 4tje in Groningen, voor workshops over het schrijven, die gegeven werden door 4 schrijvers.
Best wel leuk om een keer een IRM te zien, normaal zie je die niet
Weet ik. *Jaloers*quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:
[..]
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
je vergeet de dm90tjes!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:
[..]
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijdquote:Op zondag 4 juni 2006 13:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Hmm, als ik het zo hoor hoef ik niet zo te klagen. SGM2, SGM3, SGMm, Plan V, Plan T, DD-AR, ICK, ICR-Benelux zijn hier vaste bak naast de IRM. En af en toe wordt je nog gezegend met een ICM ook. Ben blij dat ik op de langere afstanden altijd nog kan rekenen op de ICM
Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezetquote:Op zondag 4 juni 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijd
Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.quote:Op zondag 4 juni 2006 13:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezet![]()
Heerlen Di, 06.06.06 ab 07:32 1 RB 8907quote:Op zondag 4 juni 2006 15:12 schreef test55 het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om in een dag heerlen-tsjechie te rijden of lukt dat niet???
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's itquote:Op zondag 4 juni 2006 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.
Heb me gister ook weer ns verbaasd over de materieelinzet. Staan zo veel ICM'etjes aan de kant, en de treinen zitten gewoon overvol.... Beetje jammer NS
ICM gaat niet voor niks op revisiequote:Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it
En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant
Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:00 schreef FredvZ het volgende:
Blijven de doorloopdeuren eigenlijk wel gehandhaafd tijdens de revise? Ze lijken me nu een beetje nutteloos aangezien ze toch dicht blijven bij het koppelen.
IRM kan elektronisch remmen en zal wel wat zuiniger zijn afgesteld dan een LOC. Met elektronisch remmen kan je de rem energie weer terug voeden aan het net. Maar het nadeel is dat we met gelijksapnning rijden en daardoor het teurg sturen van de energie lastig wordt bij transformator huisjes etc.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it
En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant
Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens opquote:Op zondag 4 juni 2006 17:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.
quote:Op zondag 4 juni 2006 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens op
Doodzonde
Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...quote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
NOOOO!!!!quote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?quote:Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Wadloper het volgende:
NOOOO!!!!
Dat zou helemaal een doodzonde zijn voor de ICM
Ik ben weer tevredenquote:Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?
Nooooooooooooooooooooooooooquote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
Waar is die discussie? I'm curiousquote:Op zondag 4 juni 2006 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...
Er wordt daar ook geopperd om een ICE3-kop op het ICM te monteren. Dat zou dan weer wel schreeuwend geil zijnin mooi geel en blauw
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2465quote:Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Waar is die discussie? I'm curious![]()
dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?quote:Op zondag 4 juni 2006 21:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Noooooooooooooooooooooooooo
En ook geen ICE3-kop graag
Argh
mDDM.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?
aah! die zijn net zo on aerodynamisch als de koppen van de ICMs dan :/quote:
Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?quote:Op maandag 5 juni 2006 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu vind t dus klinkklare onzin om de koppen op ICMs te vervangen, ze zijn rond niet plat!
als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :pquote:Op maandag 5 juni 2006 11:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?
Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaanquote:Op maandag 5 juni 2006 11:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :p
Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)quote:Op maandag 5 juni 2006 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaan
goed he! die privatisering! lang leve de VVD!quote:Op maandag 5 juni 2006 12:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)
komt vanzelf ergens boven waterquote:Op maandag 5 juni 2006 14:47 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding-met tractor Dronrijp - Deinum
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een aanrijding met een tractor rijden er tussen Leeuwarden en Dronrijp geen treinen maar bussen.
Prognose:
* tot in de loop van de middag.
Bron: www.prorail.nl
Iemand een idee welk treinnummer dit geweest is?
Worden ze NU al afgevoerd dan?quote:Op maandag 5 juni 2006 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
Stuqqqqqqqqqqqqqqqq!!!!!!!
zou die nog gemaakt worden ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |