abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38371931
Ahh.. Dan bedriegt mijn geheugen me

9413 kan het niet geweest zijn, aangezien die een andere stoelformatie heeft.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:30:00 #102
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38372037
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:20 schreef Duvel het volgende:

Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.
Nieuw V(erlengd)IRM bestaat eigenlijk niet, aangezien dat meteen op volle lengte geleverd is .
Wel is er dan weer verkort IRM, maar om dat nou óók VIRM te gaan noemen...
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:40:49 #103
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38372512
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:30 schreef JDude het volgende:

Wel is er dan weer verkort IRM, maar om dat nou óók VIRM te gaan noemen...
Daar zijn ze al weer snel van terug gekomen, en alle verkorte stammen zijn/worden in rap tempo weer op de normale lengte gebracht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:46:29 #104
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38372732
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben..
Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.
23,90 voor alleen trein (2e kl.) en voor 5 euro extra ook alle andere OV er bij.
Het is geen meermanskaart, maar ik denk dat je gezien de hogere frequentie van ov in NL wel zo'n beetje het zelfde aanbod hebt als de Duitse Länder-tickets.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38386042
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, alleen dan heet het gewoon een OV-dagkaart.
23,90 voor alleen trein (2e kl.) en voor 5 euro extra ook alle andere OV er bij.
Het is geen meermanskaart, maar ik denk dat je gezien de hogere frequentie van ov in NL wel zo'n beetje het zelfde aanbod hebt als de Duitse Länder-tickets.
Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haalt .
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:05:11 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38386165
Ik had in het vorige topic wat treinen uit de VS (westkust) gepost, en iemand vroeg om het interieur..... Hier wat plaatjes van het interieur van de MetroLink treinen die in en rondom Los Angeles rijden:

Metrolink Dubbeldekker, boven:



Metrolink Dubbeldekker, beneden:




En zo zien de Amtrak treinen er van binnen uit, die op de langere afstanden rijden tussen San Diego, Los Angeles, San Fransisco en Sacramento.



[ Bericht 10% gewijzigd door maartena op 30-05-2006 22:34:57 (Edit: pics gefixed :)) ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38388594
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar als ik het allemaal goed heb kan je dus in Duitsland voor 23,90 met alle stoptreinen behalve Intercity etc naar Berlijn bijvoorbeeld? Als je dat in een dag haalt .
Niet helemaal, maar de basis van het principe heb je wel goed

die 23,90 die MREn t over heeft, is voor een NL dagkaart van de NS. In Duitsland heb je ook zo'n kaart, alleen is die alleen in het weekend geldig (alleen ietsie duurder maar scheelt niet veel), en alleen in het regionale treinverkeer. Je hebt ook speciale tickets (in duitsland) alleen voor binnen een provincie (de zogeheten Ländertickets).

Nu komt t...

In het weekend mag je dus gebruik maken van zo'n duitse dagkaart (Schönes Wochenende Ticket). Hiermee mag je door heel Duitsland rijden met alle treinen, behalve voornamelijk IC, ICE en EC. (1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op)

http://bahn.hafas.de will do the trick (kies wel voor 'ohne ICE/IC/EC' of 'nur nahverkehr'

Je kan makkelijk in 9 / 10 uur vanuit de grens NL in Berlijn komen. En niet eens met 30x overstappen. T kan al met slechts 4x ovetstappen vanuit Venlo. Of met 5x overstappen vanuit Enschede.

Ik wil dit trouwens nog een x gaan doen. Ben al tig keer met de IC (over Osnabruck) en ICE (over Duisburg) naar Berlijn gegaan, maar nog nooit met zo'n Schönes Wochenende Ticket...

[ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 30-05-2006 23:14:06 ]
pi_38392743
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

In het weekend mag je dus gebruik maken van zo'n duitse dagkaart (Schönes Wochenende Ticket). Hiermee mag je door heel Duitsland rijden met alle treinen, behalve voornamelijk IC, ICE en EC.
In het hele weekend of 1 dag in het weekend?
pi_38392821
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:12 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

In het hele weekend of 1 dag in het weekend?
1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op
pi_38393216
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

1 dag, maar wel van 0:00 begin v/d dag tot 3.00 de dag er op
ik zag het niet: hier

Lees ik het verkeerd, of mag je met 1 ticket 5 personen meenemen?

edit: 4 personen meenemen dan, totaal 5 personen

[ Bericht 5% gewijzigd door the_disheaver op 30-05-2006 23:27:20 ]
pi_38398416
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:21 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ik zag het niet: hier

Lees ik het verkeerd, of mag je met 1 ticket 5 personen meenemen?

edit: 4 personen meenemen dan, totaal 5 personen
Het stond er wel:
Wann?
Das Schönes-Wochenende-Ticket gilt samstags oder sonntags von 0.00 Uhr bis 3.00 Uhr des Folgetages für beliebig viele Fahrten.

Wer?
Das Schönes-Wochenende-Ticket gilt für
Einzelreisende,
Gruppen bis zu fünf Personen oder
Eltern oder Großeltern bzw. ein Elternteil oder Großelternteil mit beliebig vielen eigenen Kindern bzw. Enkeln unter 15 Jahren.

t Kost 30 euro in de automaat en op internet, 32 euro aan de balie. Koop je m in de trein, dan kost t 33 euro
pi_38398979
sorry, niet moet net zijn
pi_38410106
tvp

Die Amerikaanse treinen zien er best oké uit van binnen!
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:31:29 #114
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38411805
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 02:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]

Top!
heb even gekeken, voor zover ik er wegwijs uit werd koste een enkeltje 15.50, retour kon ik er niet uit wegwijs worden.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:31:54 #115
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_38411819
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder

We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
pi_38412162
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder

[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Wtf?
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:53:41 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38412606
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:31 schreef OmeRon het volgende:
Afgelopen maandagmiddag was het best gezellig in de trein van Utrecht naar Den Helder

[[url=http://rondamstra.nl/weblog/uploads/2006/mei/PICT0022.serendipityThumb.JPG]afbeelding][/url]
Wat is dit voor waanzin??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:02:15 #118
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_38413002
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 15:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is dit voor waanzin??
Projectje : http://rondamstra.nl/webl(...)eid-in-de-trein.html
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:41:21 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38414631
hehe, lachen

Ik kwam zaterdag in de stopper Roermond - Venlo een vrijgezellenfeestje tegen

Zal vanavond eens wat foto's plaatsen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:43:50 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38414748
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 14:43 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
tvp

Die Amerikaanse treinen zien er best oké uit van binnen!
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:39:31 #121
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38418537


Afgelopen zondag gemaakt

Deze is beter

[ Bericht 34% gewijzigd door Wadloper op 31-05-2006 20:06:02 ]
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:42:30 #122
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38418653
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]

Afgelopen zondag gemaakt
Een wadkikker?

Tip: http://tinypic.com
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:56:02 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38419115
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]

Afgelopen zondag gemaakt
De gele kikkertrein!!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:58:31 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38419207
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Volgens mij hebben ze geen klasse verschillen. Mischien wel op de lange interstate routes, maar niet op de Metrolink die in Greater Los Angeles/San Diego rondtuft.

Het zijn trouwens allemaal diesels in het westen van de VS, alleen aan de oostkust is echt veel meer geelektrificeerd. Tegenwoordig schijnen ze ook weer op biodiesel te kunnen rijden, of althans sommige treinen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:58:35 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38421581
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:58 schreef maartena het volgende:

Het zijn trouwens allemaal diesels in het westen van de VS, alleen aan de oostkust is echt veel meer geelektrificeerd. Tegenwoordig schijnen ze ook weer op biodiesel te kunnen rijden, of althans sommige treinen.
Alsof ze dat iets kan schelen met lage brandstofprijzen naast het wapenrecht bovenin het lijstje met eerste levensbehoeften.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 mei 2006 @ 20:06:33 #126
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38421908
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:56 schreef maartena het volgende:

[..]

De gele kikkertrein!!

Hij is nu wel goed
  woensdag 31 mei 2006 @ 21:14:25 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38422060
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38424162
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Het is geen wadloper!
pi_38424446
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 02:35 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Het is geen wadloper!
hij is stiekum aan het bedenken wat zn nieuwe favo trein wordt
  donderdag 1 juni 2006 @ 05:17:44 #130
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38424866
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry Wadloper, maar wat is daar bijzonder aan?
Kvind hem gewoon mooi
pi_38426484
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tenzij dat de eerste klas voor moeest stellen...
Daar gaan we maar niet van uit
pi_38426512
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]

Afgelopen zondag gemaakt

Deze is beter
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:48:42 #133
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38427203


Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat .
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:23:40 #134
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38428333
quote:
Cafe de Dam
Daar eindig ik in amsterdam ook altjid
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38433923
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:48 schreef JDude het volgende:
[afbeelding]

Impressie van het nieuwe Bredase station.
Zou in 2009 af moeten zijn...
Bouw maar door jongens, alles beter dan dat stuk verwrongen staal dat er nu staat .
(Al zit die dakconstructie met honderden "steigerbuizen" wel tof in elkaar).
Zelfde als Arnhem . Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen .

Af en toe heb je wel gezelligheid in de trein, kreeg wel eens lolly in de nachttrein omdat de conductrice er meestopt .
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:48:09 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38435031
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:15 schreef Brembo het volgende:

Zelfde als Arnhem . Alleen maar werkzaamheden, wat een ellende... Maar als het af is, heb je wel een mooi station, jammer dat er dan net weer een Plan T moet stoppen .
Als alles goed gaat hebben we hier straks:

ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:12:17 #137
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38440703
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:18:31 #138
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38440939
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:48 schreef JDude het volgende:

[..]

Als alles goed gaat hebben we hier straks:

ICK/ICR op de 1900/2500
ICR op de 3600
En leuke nieuwe shuttleflitstreintjes voor de HSA.
Alleen de stoppertjes naar Weert en Amsterdam zullen nog wel wat oude meuk veroorzaken.
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.

Het geheel mag trouwens 85mln euro gaan kosten...maar goed. Die plannen van busstation onder het treinstation zijn daar ook nooit doorgegaan, terwijl het treingedeelte nu eigenlijk wel redelijk functioneel is, vooral op de doorgaande diensten.
Ik hoop dat ook de verbouwing beter gaat dan Arnhem, daar ligt alles weer lekker plat nu.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:38:05 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38441676
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:18 schreef MREn het volgende:
In de 19/2500 zie je vooral veel IRM, net als in de sneltrein naar Amsterdam trouwens, die wordt volgens mij alleen in de rustige uurtjes nog met DDAR gereden, hoewel ik niet (meer) dagelijks in Bd kom.
True!
Maar ik had het over de geruchten rondom de materieelinzet vanaf 2007, excuus .
In de 19/2500 rijdt overigens ook heel wat ICK momenteel.
DDAR in de 2200 komt ook nog zeer regelmatig voor.
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:41:37 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38453723
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:12 schreef 456 het volgende:
Weet iemand wat de plm 15 wagons met wildwaterbaan onderdelen op TBGE staat te doen?
Geruchten zijn dat ze naar Ht vervoerd gaan worden. Ben zeer benieuwd waar/hoe het ontladen zou gaan worden.
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2599

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38454520
Vandaag voor het eerst de 4444 gezien
pi_38457355
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden

Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:01:25 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38457383
het zal op zn minst jaren duren voordat er een besluit genomen wordt OF het er komt te ligen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:13:06 #144
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38457860
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:31:53 #145
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38458576
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:13 schreef maartena het volgende:
En hoe zit het nou met die hanzelijn?
Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38459326
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Die wordt aangelegd. Opening zo rond 2011 geloof ik.
2012
pi_38463221
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
1-0 voor het Noorden... Peijs wil toch praten over snelle trein naar het noorden

Gaat langzaam hopelijk toch nog de goede kant op, al duurt het nog jaren voor het uberhaupt misschien ligt...
NEE!!!

Je bedoeld 1-0 voor de gekken....

Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...

...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
  vrijdag 2 juni 2006 @ 04:09:26 #148
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38463553
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

NEE!!!

Je bedoeld 1-0 voor de gekken....

Eerst klagen over dat onzinnig betuwe-project...

...en dan zelf een betuwe II in je achteruin willen hebben....
Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).

Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.

Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.

De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:00:27 #149
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38473737
Ik word zo DOODMOE van dat gezeik over een snelle trein naar het noorden... echt... Wat dat politieke gezwets al weer niet kost.
Alleen daarvoor hadden ze al het bestaande spoor van kunnen upgraden naar 200 met nieuw materieel...
Politiek.... ppfff
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38503834
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 04:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Helemaal niet, ook voor de Betuweroute zijn er meer voordelen dan enkel en alleen een dedicated cargo-lijn naar het oosten. Je hebt ook stukken meer ruimte op de Brabantse stedenroute (Bd tot Vl).

Een extra ZZL heeft ook een tweeledig doel: zowel het ontlasten van de westelijke gooilijn dat groei in frequentie Asd-Alm in de weg staat, net als de verplichte omweg via Wp.

Voor het noorden zijn de voordelen ook evident: niet meer de omweg over Amf/Zl en meer ruimte op voor extra stoppers, zodat bijv. Avat en Amfs goed ingepast kunnen worden. Bovendien is er aardig wat verkeer (via knp. Joure) van ZW-Fryslan naar Flovoland/NO-polder. Het is van de zotten om vanaf Es enzo vanaf Zl met een bus naar Lls te rijden, in de avonduren zelfs via Hd.

De Hanzelijn is al een verbetering wat dat betreft, maar dan wel met doortrek langs Wp af, en ten noorden van Lls zowel naar Zl als via Hr en Drachten naar Gn en verder. Als er op Es-Gronau een drukke halfuursdienst te halen is (zelfs met wel erg slecht aansluiting vanuit het westen), dan is het met een IC vanuit Gn ook te doen rg. Hamburg.
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.

Dan nog een lijn Lelystad - Emmeloord - Sneek - Leeuwarden , ook 160 KM/h. Zelfde specificaties als naar Groningen. De huidige lijn blijft dan tussen Leeuwarden en Zwolle.

Dan nog een lijn eventueel 160 km/h tussen Leeuwarden en Groningen via Drachten gelectrificeerd. Gekoppeld aan de A7 vanaf Drachten.

Dit alles bij elkaar zal wel net geen 3 miljard kosten gok ik .

Dan is amsterdam binnen een uur vanuit Leeuwarden bereikbaar. Leeuwarden - Groningen in een half uur. Groningen - Zwolle wordt dan +/- 45 min.

Groningen - Zwolle moet maar 200 of 320 worden anders hebben we bij lange na niet genoeg winst .

Das mijn plan, eventueel in overwegend te nemen dat er een lijn Lelystad - Groningen en Zwolle ipv de lijn lelystad - leeuwarden.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:47:50 #151
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38507911
Vandaag een IRM 4tje in Groningen, voor workshops over het schrijven, die gegeven werden door 4 schrijvers.
Best wel leuk om een keer een IRM te zien, normaal zie je die niet
pi_38511392
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:47 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag een IRM 4tje in Groningen, voor workshops over het schrijven, die gegeven werden door 4 schrijvers.
Best wel leuk om een keer een IRM te zien, normaal zie je die niet
Echt wel, bijna alleen maar
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:09:11 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38511490
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

Echt wel, bijna alleen maar
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
pi_38511874
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:

[..]

In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
Weet ik. *Jaloers*
pi_38524033
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:

[..]

In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
je vergeet de dm90tjes!
  zondag 4 juni 2006 @ 11:36:26 #156
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38524251
en de syntusjes
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38527084
Ik zie steeds meer IRM's als ik naar Groningen reis Het reist niet zo comfortabel maar ik vind het wel leuk om hoger (of lager) te zitten
hula
pi_38527321
Hmm, als ik het zo hoor hoef ik niet zo te klagen. SGM2, SGM3, SGMm, Plan V, Plan T, DD-AR, ICK, ICR-Benelux zijn hier vaste bak naast de IRM. En af en toe wordt je nog gezegend met een ICM ook. Ben blij dat ik op de langere afstanden altijd nog kan rekenen op de ICM
pi_38527487
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Hmm, als ik het zo hoor hoef ik niet zo te klagen. SGM2, SGM3, SGMm, Plan V, Plan T, DD-AR, ICK, ICR-Benelux zijn hier vaste bak naast de IRM. En af en toe wordt je nog gezegend met een ICM ook. Ben blij dat ik op de langere afstanden altijd nog kan rekenen op de ICM
ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijd
pi_38527680
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijd
Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezet
  zondag 4 juni 2006 @ 15:01:05 #161
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_38529452
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezet
Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.

Heb me gister ook weer ns verbaasd over de materieelinzet. Staan zo veel ICM'etjes aan de kant, en de treinen zitten gewoon overvol.... Beetje jammer NS
  zondag 4 juni 2006 @ 15:12:32 #162
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_38529838
weet iemand of het mogelijk is om in een dag heerlen-tsjechie te rijden of lukt dat niet???
  zondag 4 juni 2006 @ 15:18:37 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38530002
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:12 schreef test55 het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om in een dag heerlen-tsjechie te rijden of lukt dat niet???
Heerlen Di, 06.06.06 ab 07:32 1 RB 8907
Aachen Hbf Di, 06.06.06 an 08:01

Aachen Hbf Di, 06.06.06 ab 08:09 ICE 11
Frankfurt(Main)Hbf Di, 06.06.06 an 09:58 17

Frankfurt(Main)Hbf Di, 06.06.06 ab 10:09 8 ICE 1547
Dresden-Neustadt Di, 06.06.06 an 14:39 7

Dresden-Neustadt Di, 06.06.06 ab 15:47 5 EC 177
Praha-Holesovice Di, 06.06.06 an 18:27

Ja dus
Met dank aan http://www.bahn.de
pi_38530443
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.

Heb me gister ook weer ns verbaasd over de materieelinzet. Staan zo veel ICM'etjes aan de kant, en de treinen zitten gewoon overvol.... Beetje jammer NS
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it

En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant

Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
pi_38530562
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it

En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant

Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
ICM gaat niet voor niks op revisie dus dat zal dan ook wel aangepakt worden
  zondag 4 juni 2006 @ 17:00:36 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38533168
Blijven de doorloopdeuren eigenlijk wel gehandhaafd tijdens de revise? Ze lijken me nu een beetje nutteloos aangezien ze toch dicht blijven bij het koppelen.
So we just called him Fred
pi_38534605
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:00 schreef FredvZ het volgende:
Blijven de doorloopdeuren eigenlijk wel gehandhaafd tijdens de revise? Ze lijken me nu een beetje nutteloos aangezien ze toch dicht blijven bij het koppelen.
De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.
pi_38534783
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it

En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant

Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
IRM kan elektronisch remmen en zal wel wat zuiniger zijn afgesteld dan een LOC. Met elektronisch remmen kan je de rem energie weer terug voeden aan het net. Maar het nadeel is dat we met gelijksapnning rijden en daardoor het teurg sturen van de energie lastig wordt bij transformator huisjes etc.
pi_38535024
Maar ze kunnen de energie wel terugsturen naar treinen die dichtbij zijn, schijnt het
  zondag 4 juni 2006 @ 19:15:27 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38536805
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens op

Doodzonde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 juni 2006 @ 19:40:42 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38537441
Hoppatee

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 juni 2006 @ 20:04:40 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38538262
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens op

Doodzonde

Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en
So we just called him Fred
  zondag 4 juni 2006 @ 20:15:14 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38538736
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]


Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en
Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...

Er wordt daar ook geopperd om een ICE3-kop op het ICM te monteren. Dat zou dan weer wel schreeuwend geil zijn in mooi geel en blauw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 juni 2006 @ 20:17:03 #174
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38538810
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]


Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en
NOOOO!!!!
Dat zou helemaal een doodzonde zijn voor de ICM
  zondag 4 juni 2006 @ 20:17:46 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38538841
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Wadloper het volgende:
NOOOO!!!!
Dat zou helemaal een doodzonde zijn voor de ICM
Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 4 juni 2006 @ 20:36:36 #176
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38539705
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?

Ik ben weer tevreden

Nee, maar kijk, als ze een hele andere kop erop zetten, zou ik dat echt zonde vinden... dan hoef je het ook geen koploper meer te noemen
  zondag 4 juni 2006 @ 20:39:30 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38539775
Nee precies, gewoon weer opengooien die kopdeuren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38540868
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]


Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en
Noooooooooooooooooooooooooo

En ook geen ICE3-kop graag

Argh
pi_38540911
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...

Er wordt daar ook geopperd om een ICE3-kop op het ICM te monteren. Dat zou dan weer wel schreeuwend geil zijn in mooi geel en blauw
Waar is die discussie? I'm curious
  zondag 4 juni 2006 @ 21:10:05 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38541010
quote:
Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Waar is die discussie? I'm curious
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2465
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38553482
quote:
Op zondag 4 juni 2006 21:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Noooooooooooooooooooooooooo

En ook geen ICE3-kop graag

Argh
dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?
  maandag 5 juni 2006 @ 11:18:46 #182
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38553587
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?
mDDM.
pi_38553722
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:18 schreef JDude het volgende:

[..]

mDDM.
aah! die zijn net zo on aerodynamisch als de koppen van de ICMs dan :/

ga daar dan ook maar nieuwe koppen op draaien

dan kan je de 17/1800 elocs die een DD-AR stam trekken / duwen ook nog wel doen want dat is ook niet echt aerodynamisch..

* Ou-Tannu vind t dus klinkklare onzin om de koppen op ICMs te vervangen, ze zijn rond niet plat!
  maandag 5 juni 2006 @ 11:27:40 #184
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38553754
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu vind t dus klinkklare onzin om de koppen op ICMs te vervangen, ze zijn rond niet plat!
Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?
pi_38553914
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?
als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :p
  maandag 5 juni 2006 @ 12:03:09 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38554635
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :p
Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38554816
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaan
Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)
pi_38554907
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)
goed he! die privatisering! lang leve de VVD!
  maandag 5 juni 2006 @ 14:47:56 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38558865
Aanrijding-met tractor Dronrijp - Deinum
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een aanrijding met een tractor rijden er tussen Leeuwarden en Dronrijp geen treinen maar bussen.
Prognose:
* tot in de loop van de middag.

Bron: www.prorail.nl


Iemand een idee welk treinnummer dit geweest is?
pi_38559004
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:47 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding-met tractor Dronrijp - Deinum
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een aanrijding met een tractor rijden er tussen Leeuwarden en Dronrijp geen treinen maar bussen.
Prognose:
* tot in de loop van de middag.

Bron: www.prorail.nl

Iemand een idee welk treinnummer dit geweest is?
komt vanzelf ergens boven water
pi_38561737
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

komt vanzelf ergens boven water
ligt ie in de sloot dan?
dag
  maandag 5 juni 2006 @ 17:44:51 #192
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38564072
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:25 schreef petre86 het volgende:

[..]

ligt ie in de sloot dan?

Denk het niet
pi_38564275
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:44 schreef Wadloper het volgende:

[..]


Denk het niet
dan was het wel een WADduiker :p
  maandag 5 juni 2006 @ 19:17:18 #194
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38567395
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan was het wel een WADduiker :p
Idd

Afgelopen zaterdag was ik in groningen, heeft de groene wadloper toevallig een nieuwe voorkap gekregen?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 juni 2006 @ 23:20:05 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38577187
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:25 schreef petre86 het volgende:

[..]

ligt ie in de sloot dan?
Nee, de wadsloper is wel beschadigd.





Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 juni 2006 @ 23:38:16 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38577795
kunnen ook nergens tegen, die schrootbakken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 juni 2006 @ 23:47:11 #197
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38578067
morgen de hele middag vrij, misschien toch ff naar schiphol met de trein en daar vliegtuigen kijken

met de internationale trein
pi_38578111
Stuqqqqqqqqqqqqqqqq!!!!!!!

zou die nog gemaakt worden ?
  maandag 5 juni 2006 @ 23:56:38 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38578320
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
Stuqqqqqqqqqqqqqqqq!!!!!!!

zou die nog gemaakt worden ?
Worden ze NU al afgevoerd dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38578443
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Worden ze NU al afgevoerd dan?
Staan genoeg op reserve dacht ik?

en de GTW's komen ook er aan dit jaar dus de kans is groot dat de 3209 al gewoon voor onderdelen gaat of meteen wordt omgebouwt wordt tot een partij scheermessen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')