Echt wel, bijna alleen maarquote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:47 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag een IRM 4tje in Groningen, voor workshops over het schrijven, die gegeven werden door 4 schrijvers.
Best wel leuk om een keer een IRM te zien, normaal zie je die niet
Weet ik. *Jaloers*quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:
[..]
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
je vergeet de dm90tjes!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:09 schreef JDude het volgende:
[..]
In het Noord(oost)en niet, daar hebben ze haast alleen ICM en wat Wadslopers.
ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijdquote:Op zondag 4 juni 2006 13:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Hmm, als ik het zo hoor hoef ik niet zo te klagen. SGM2, SGM3, SGMm, Plan V, Plan T, DD-AR, ICK, ICR-Benelux zijn hier vaste bak naast de IRM. En af en toe wordt je nog gezegend met een ICM ook. Ben blij dat ik op de langere afstanden altijd nog kan rekenen op de ICM
Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezetquote:Op zondag 4 juni 2006 13:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ICM is ook heerlijk betrouwbaar rijd gewoon altijd
Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.quote:Op zondag 4 juni 2006 13:50 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Jup, 9 van de 10 keer dat er iets defect is wordt er een ICM ingezet![]()
Heerlen Di, 06.06.06 ab 07:32 1 RB 8907quote:Op zondag 4 juni 2006 15:12 schreef test55 het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om in een dag heerlen-tsjechie te rijden of lukt dat niet???
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's itquote:Op zondag 4 juni 2006 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen soms lopen de deuren vast. Kwam gister uit Den Haag en moest overstappen in Amersfoort op de trein naar Leeuwarden. Deuren bleven mooi dicht... Na een 5tal minuten maar ns een monteur gekomen, maarja toen was die trein naar Lwd al lekker vol... konden we op de grond zitten.
Heb me gister ook weer ns verbaasd over de materieelinzet. Staan zo veel ICM'etjes aan de kant, en de treinen zitten gewoon overvol.... Beetje jammer NS
ICM gaat niet voor niks op revisiequote:Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it
En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant
Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:00 schreef FredvZ het volgende:
Blijven de doorloopdeuren eigenlijk wel gehandhaafd tijdens de revise? Ze lijken me nu een beetje nutteloos aangezien ze toch dicht blijven bij het koppelen.
IRM kan elektronisch remmen en zal wel wat zuiniger zijn afgesteld dan een LOC. Met elektronisch remmen kan je de rem energie weer terug voeden aan het net. Maar het nadeel is dat we met gelijksapnning rijden en daardoor het teurg sturen van de energie lastig wordt bij transformator huisjes etc.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Oké, deuren en koppelen wil af en toe niet meezitten in ICM, maar that's it
En staan idd teveel ICM'etjes aan de kant
Maar IRMs zijn goedkoper om te rijden, toch?
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens opquote:Op zondag 4 juni 2006 17:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
De doorloopinstallatie wordt in zijn geheel verwijderd.
quote:Op zondag 4 juni 2006 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
De deuren zijn al dichtgepopnageld overal, let maar eens op
Doodzonde
Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...quote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
NOOOO!!!!quote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?quote:Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Wadloper het volgende:
NOOOO!!!!
Dat zou helemaal een doodzonde zijn voor de ICM
Ik ben weer tevredenquote:Op zondag 4 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zetten we er een wadloperkop op, nou goed?
Nooooooooooooooooooooooooooquote:Op zondag 4 juni 2006 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
![]()
Misschien komt die meneer die heeft verzonnen dat het goedkoper is om de deuren dicht te laten er ook achter dat die kop eigenlijk helemaal niet earodynamisch is... Gaan ze straks ook alle koppen vervangen door dezelfde koppen als ICR-BDs-en![]()
Waar is die discussie? I'm curiousquote:Op zondag 4 juni 2006 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is ergens anders dus inderdaad precies de discussie...
Er wordt daar ook geopperd om een ICE3-kop op het ICM te monteren. Dat zou dan weer wel schreeuwend geil zijnin mooi geel en blauw
http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=2465quote:Op zondag 4 juni 2006 21:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Waar is die discussie? I'm curious![]()
dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?quote:Op zondag 4 juni 2006 21:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Noooooooooooooooooooooooooo
En ook geen ICE3-kop graag
Argh
mDDM.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan zijn de stuurstanden / moterwagens van de DD-AR/DD-M stammen ( weet zo niet welken er met een moterwagen rijden(:X) ook niet echt aerodynamisch imo?
aah! die zijn net zo on aerodynamisch als de koppen van de ICMs dan :/quote:
Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?quote:Op maandag 5 juni 2006 11:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu vind t dus klinkklare onzin om de koppen op ICMs te vervangen, ze zijn rond niet plat!
als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :pquote:Op maandag 5 juni 2006 11:27 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens mij is die discussie op OHIH ook niet echt serieus bedoeld... denk je serieus dat ze voor het hele ICM-park nieuwe koppen gaan maken?
Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaanquote:Op maandag 5 juni 2006 11:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
als de NS een spaarpot heeft die leeg moet voor dat ze nieuw geld kunnen lospeuteren bij <instansie X> wel :p
Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)quote:Op maandag 5 juni 2006 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo want anders zouden die tarieven niet ieder jaar als een raket de lucht in gaan
goed he! die privatisering! lang leve de VVD!quote:Op maandag 5 juni 2006 12:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nope, ze moeten alleen maar steeds meer infraheffing betalen. (EUR 30 miljoen per jaar meer)
komt vanzelf ergens boven waterquote:Op maandag 5 juni 2006 14:47 schreef Wadloper het volgende:
Aanrijding-met tractor Dronrijp - Deinum
Tussen Leeuwarden en Harlingen Haven moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een aanrijding met een tractor rijden er tussen Leeuwarden en Dronrijp geen treinen maar bussen.
Prognose:
* tot in de loop van de middag.
Bron: www.prorail.nl
Iemand een idee welk treinnummer dit geweest is?
Worden ze NU al afgevoerd dan?quote:Op maandag 5 juni 2006 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
Stuqqqqqqqqqqqqqqqq!!!!!!!
zou die nog gemaakt worden ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |