Ja tuurlijk, doe ik ook veel.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Top! Bedankt!Scheelt weer een vliegticket.
![]()
Mag je hier ook foto's posten van treinreizen in het buitenland?
Oh, dan is het niet het stoomtrein uitje naar Goesquote:Op maandag 29 mei 2006 01:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik kan ook nog wel onthullen dat het gratis ende voor niets zal zijn.
Die verhalen hoorde ik ook veel op de piste dit jr:quote:Op maandag 29 mei 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben voor de millenniumwisseling naar Ehrwald in Oostenrijk gegaan. Hele familie mee, kwamen we in een storm in Zuid-Duitsland terecht. Gevolg: 5,5 uur vertraging. En als je oma dan mee hebt, dan zit het niet mee.![]()
<knip>
1,70 naar Gronau meen ik.quote:
Die is er toch al een tijdje? Bedoel je HOV-RN?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Er is weer een nieuwe hov nieuwsbrief. Daarin staat onder andere dat op 8 juni de eerste nieuwe trein van arriva naar buiten rolt in het zwitsere Bussnang. Het betreft een GTW 2/6.
Gaat lekker in het noorden dusquote:Op maandag 29 mei 2006 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden een defecte buffel, 3449. Deze zou de sneltrein naar Groningen rijden, maar kwam niet echt ver. Dan maar een wadsloper op de sneltrein. Buffel moest eerst weggerangeerd worden, omdat de wadsloper op hetzelfde spoor achter de buffel stond. Uiteindelijk met +5 vertrokken en met +10 in Groningen aangekomen, omdat de sneltrein in Hoogkerk aan de kant moest voor de tegentrein uit groningen die wel op tijd vertrokken was. Zo heb je nog eens wat actie in het noorden![]()
Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Er is weer een nieuwe hov nieuwsbrief. Daarin staat onder andere dat op 8 juni de eerste nieuwe trein van arriva naar buiten rolt in het zwitsere Bussnang. Het betreft een GTW 2/6.
Dat vraag ik me ook af, want dan ben ik van de partij met men fotocameraquote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?
Voor de dingen die je favoriete treinen gaan verstoten?quote:Op maandag 29 mei 2006 18:17 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, want dan ben ik van de partij met men fotocamera![]()
Ik ben voor een kerst-jaarwisselings-nachttrein-geintje eens doodgelopen in Duisburg. Ook geen pretje. Je laten repatriëren is 1 ding, maar 300 euro ticket down the drain is ernstig minderquote:Op maandag 29 mei 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben voor de millenniumwisseling naar Ehrwald in Oostenrijk gegaan. Hele familie mee, kwamen we in een storm in Zuid-Duitsland terecht. Gevolg: 5,5 uur vertraging. En als je oma dan mee hebt, dan zit het niet mee.![]()
De ingebruikname van een speciale rode Lint door Connexxion voor Aml-Mrb gaat niet door geloof ik, dus wie weet kun je daar nog jaren van de Wadjes genieten. Tot ze net als de Oostnet-barrels fikkend afgevoerd worden.quote:Op maandag 29 mei 2006 20:21 schreef Wadloper het volgende:
Tja, dat ze weggaan kan ik niets meer tegen doen helaas
Dat zou wel wat zijn op zichquote:Op maandag 29 mei 2006 21:47 schreef MREn het volgende:
[..]
De ingebruikname van een speciale rode Lint door Connexxion voor Aml-Mrb gaat niet door geloof ik, dus wie weet kun je daar nog jaren van de Wadjes genieten. Tot ze net als de Oostnet-barrels fikkend afgevoerd worden.
Denk het jaar 2020 worden afgeschrevenquote:Op maandag 29 mei 2006 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel wat zijn op zichDat was ook de laatste lijn waar de Blauwe Engel reed.. Niet dat de wadloper nou zo'n roemrucht verleden heeft, maar ik zou het hem wel gunnen, een afscheid op Aml - Mrb rond 2011 of zo
ja duhquote:Op maandag 29 mei 2006 22:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk het jaar 2020 worden afgeschreven. Maar dan kunnen ze tussen Amelo - Marienberg wel met 6 baks wadlopertje rijden als stoptrein
.
Als je de wadloper voorziet van de afgedankte doorloopkoppen!quote:Op maandag 29 mei 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja duhAchteraan instappen, vooraan uitstappen, kan dat ding gewoon stil blijven staan
Dat hadden de Belgen in 1958 toch beter voor elkaarquote:Op maandag 29 mei 2006 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je de wadloper voorziet van de afgedankte doorloopkoppen!
Ik denk dat ze als eerste in Gn aankomen, dit omdat ze het eerst gaan rijden tussen Gn en Leer. Ik denk dat de eerste treinen in augustus komen. Ik wil zeker het eerste passagiers ritje meemaken. Heb niet voor niets meerdere namen ingediend.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?
kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzoquote:Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Top! Bedankt!Scheelt weer een vliegticket.
![]()
Mag je hier ook foto's posten van treinreizen in het buitenland?
Hafas geeft 19,20 voor Enschede-Muenster via Hengelo en Rheinequote:Op maandag 29 mei 2006 23:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzo
ik kijk morgen weer voor je!
Echt zwaar waardeloos, oma was mee en die kan natuurlijk niet rennen dus het was allemaal maar hopen dat men even zou wachten.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:23 schreef 456 het volgende:
[..]
Die verhalen hoorde ik ook veel op de piste dit jr:
'we stonden 6uur vast in munchen. hadden jullie nog vertraging?'
'Ja, 10 minuten.... en we waren stomdronken vannacht!'
Nachttreinen rocken!
<spam>reden met de bergland expres dit jr</spam>
Bummer, dat is wel heel veel geld.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben voor een kerst-jaarwisselings-nachttrein-geintje eens doodgelopen in Duisburg. Ook geen pretje. Je laten repatriëren is 1 ding, maar 300 euro ticket down the drain is ernstig minder
Top!quote:Op maandag 29 mei 2006 23:35 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzo
ik kijk morgen weer voor je!
Dat valt me nog mee!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:19 schreef Friebo het volgende:
Einzelkarte Enschede - Münster = ¤ 12,10. Afhankelijk van het aantal personen en/of retour kan het nog wat goedkoper.
Meer info:
Preisstufe 8
http://www.zvm.info of http://www.muensterland-tarif.de/
noordned bestaat niet eens meerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Noordned heeft geen IC... Die machinist was toch echt van de NS (en wtf is een sproeikar?
Hafas kan geen prijzen berekenen volgens het Muensterlandtarif.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
via hengelo?
munster kom je niet langs hengelo hoor vanaf enschede
Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:29 schreef Jaguarized het volgende:
Dat valt me nog mee!
Echt HET ideale ticket om eens lekker te genieten. Elke duitse provincie heeft zo'n regeling. Met zo'n ticket kan ik hier vanuit Leer door naar Hannover, Bremen of (en) Hamburg. Reis ik eerst naar Enschede, dan kan je met het NRW ticket ook zo doorrijden naar Muenster, Dortmund, Bielefeld, Wuppertal, Keulen, Aachen en zelfs Winterbergquote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.
Zie hier.
Dus eigenlijk heb je voor 27 euro gewoon een retourtje Munster voor 2 personen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 03:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.
Zie hier.
Eigenlijk heb je voor die 27 euro nog veel meer... want...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je voor 27 euro gewoon een retourtje Munster voor 2 personen?
Stoer! Vanaf Munster gaat er namelijk een bus naar het vliegveld maar dat scheelt dus mooi een kaartje.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je voor die 27 euro nog veel meer... want...
Het ticket is ook geldig in al het Openbaar vervoer in de hele provincie... Dus moet je verder met metro/tram of bus... hoef je dus niet een nieuw kaartje te kopen
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben... In Duitsland zijn er nota bene veel meer private busondernemers en lokale buurtspoorwegen... Overal is het ding bijna geldig. Hier in NL heb je 4 treinvervoerders en een handjevol busmaatschappijen...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:56 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Stoer! Vanaf Munster gaat er namelijk een bus naar het vliegveld maar dat scheelt dus mooi een kaartje.Ik kende het Schönes-Wochenende-Ticket wel.
Ik heb tegen die tijd weer een OV tot m'n beschikking dus dan zou ik hem in Enschede dus al kunnen kopen zonder dat het duurder is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben... In Duitsland zijn er nota bene veel meer private busondernemers en lokale buurtspoorwegen... Overal is het ding bijna geldig. Hier in NL heb je 4 treinvervoerders en een handjevol busmaatschappijen...
Oja, wat ook handig is. Als je inderdaad vanaf Enschede reist, hoef je helemaal geen kaartje meer te kopen tot de grens. Ticket is vanaf Enschede al geldig. Is trouwens niet altijd zo. Meestal is zo'n ticket tot de grens. Bijvoorbeeld bij Arnhem of Venlo is het vanaf de grens pas geldig.
Handig tochquote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik heb tegen die tijd weer een OV tot m'n beschikking dus dan zou ik hem in Enschede dus al kunnen kopen zonder dat het duurder is.![]()
Ideaal ja, al ben je na 2,5 uur Quietschi gaar. Duf. Van de week hopelijk niet zo'n ding op de reis. Wat overigens irritant is: als je van Vl naar bv. een plaats zuidelijk van Koblenz gaat, dat moet je ergens onderweg dus het kaartje voor Rheinland-Pfalz hebben. Maar op de RE Mönchengladbach-Koblenz zit geen Schaffner dus kun je het ding niet in de trein kopen en de automaat in Vl verkoopt alleen het NRW-ticker. Dan moet je dus het ding in Koblenz kopen en hopen op geen controle (althans: dat raadde een DB'er ons aanquote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Echt HET ideale ticket om eens lekker te genieten. Elke duitse provincie heeft zo'n regeling. Met zo'n ticket kan ik hier vanuit Leer door naar Hannover, Bremen of (en) Hamburg. Reis ik eerst naar Enschede, dan kan je met het NRW ticket ook zo doorrijden naar Muenster, Dortmund, Bielefeld, Wuppertal, Keulen, Aachen en zelfs Winterberg
Ik weet niet wat je met een Schaffner bedoelt, maar zover ik weet (en dacht) kon je altijd zo'n ticket in de trein bij het Zug-Personal kopen. Is dan alleen 2 euro duurder.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:00 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ideaal ja, al ben je na 2,5 uur Quietschi gaar. Duf. Van de week hopelijk niet zo'n ding op de reis. Wat overigens irritant is: als je van Vl naar bv. een plaats zuidelijk van Koblenz gaat, dat moet je ergens onderweg dus het kaartje voor Rheinland-Pfalz hebben. Maar op de RE Mönchengladbach-Koblenz zit geen Schaffner dus kun je het ding niet in de trein kopen en de automaat in Vl verkoopt alleen het NRW-ticker. Dan moet je dus het ding in Koblenz kopen en hopen op geen controle (althans: dat raadde een DB'er ons aan).
Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Teeveepee
Weet iemand waar 9513 zich bevindt? Zie ze (voor mijn gevoel) allemaal voorbijkomen behalve die.
Nee, die zie ik bijna dagelijks. Waarom zou de 9513 niet bestaan? Dan zouden ze dat nummer hebben overgeslagen? Volgens mij heb ik er eens in gezeten en hem een andere keer nog zien rijden.. of speelt mijn geheugen nu met me?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?
Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?
Herr Schaffner is de conducteur en Mönchengladbach - Koblenz rijdt zonder controlepersoneel.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met een Schaffner bedoelt, maar zover ik weet (en dacht) kon je altijd zo'n ticket in de trein bij het Zug-Personal kopen. Is dan alleen 2 euro duurder.
Ik denk dat het materieel eerst voor instructie aan rijdend en werkplaatspersoneel beschikbaar komt.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze als eerste in Gn aankomen, dit omdat ze het eerst gaan rijden tussen Gn en Leer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |