abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38279140
Hier alweer deel 23 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Wie heeft er mooie treinpics?
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 18
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 19
Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 20
Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 21
Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 22

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is niet veel intresse in, iig niet bij mij en ik heb er weinig vraag naar gezien, dus daar ga ik niet op in.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs ga ik ook niet op in, maar wil je er wat van weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Het is mij te veel werk om dit op voorhand allemaal te gaan zitten typen.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion en Syntus, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaa-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans, Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en per 11 december 2005 Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich.

Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Vanaf december 2006 zullen alle treinen ten noorden van Zwolle als stoptrein gaan rijden.

Syntus is actief in Twente in de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal. En vanaf 2005 ook nog op het traject Arnhem-Tiel.

Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Marienberg.

De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.


Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Arriva
Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Vroeger NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden).

Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Noordned. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Voor de DM90-foto's: zie NS.

De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden.

Syntus
Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.



Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen.

Connexxion
Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Marienberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus.

Interieur en exterieur.


NS Reizigers
diesel
Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter.
Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus.

NS-Regio heeft de aanbesteding gewonnen voor Apeldoorn-Zutphen.


Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld.

electrisch
En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn.

De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ietsje nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en Dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden).
Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht.
De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden.

Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook.
Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig) Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid.
ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt.
Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de foto'jes.

Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur.


Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm.


Het ICK van buiten, en een coupé en het gangpad van binnen.

Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-bakken (weer zo'n treinterm, is gewoon 'treindeel' of 'rijtuig') voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg.


Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 bakken ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven.
De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort.

DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). Om loc's vrij te maken voor andere werkzaamheden is bij sommige DD-ARstammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de (1700)loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de motoren.

Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen.

De Panda

2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3.


...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas.

Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, SM90, plan V, plan T en SGM.

De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
De treinen combineren en splitsen op de volgende routes:
Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede
Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden.
Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein.
Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht.
Foto's:

Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren.

De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is.

Mendini-interieur, balkon en 1e klas.

Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook.

Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en met de Spelen van nu in Turijn (waar NS sponsor van is), rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Er is ook een Olymische Thalys, maar die staat nog op reserve tot 25 februari.Aanvulling, deze thalys heeft de sporters op 26 februari terug naar Zwolle gebracht en is nu waarschijnelijk z'n bestickering al weer kwijt.

Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. Nu het reizigersvervoer wat terugloopt, komt NSR om in de IRM-stellen en ze weten van gekheid niet wat ze er mee moeten doen, dus ze komen de komende tijd op de gekste plaatsen in dienst, bijvoorbeel op Venlo-Haarlem. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen.
En natuurlijk weer de foto's...

1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte.

verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant.

Een wat minder bekend treinstel was de SM90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat ze weer alle negen in Zwolle aan de kant staan, al mogen ze tegenwoordig weer als los treinstel rijden, waar vroeger altijd met twee stellen moest worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal worden gereden in verband met uitstekende stukken trein.
Tegenwoordig is de indeling (in beide klassen, net als DM’90) 2+2, en is de inzet beperkt tot Zwolle-Emmen. Als ze werken is het echter één van de fijnste treinen van het land.
Helaas worden de rumoeren omtrent het verdwijnen (op reserve, verkoop....) de laatste tijd steeds sterker, dus wil je nog zo’n technisch geavanceerd stel meemaken: grijp je kans!
Per december 2005 staan deze high-tech stellen terzijde in Onnen
Wederom fotootjes.

1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift.

En van de buitenkant ziet het ding er zo uit.

Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen zou moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 10 jaar ouder dan de nieuwste.
Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen..
De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet.
De selectieprocedure voor vervangers is al een tijd bezig, en verwacht wordt dat dit jaar toch eindelijk eens besloten wordt waarmee mat'64 vervangen gaat worden. Het zit er dik in dat het deze keer geen speciaal Nederlands product wordt, maar een kant-en-klaar trein.

Een T en een V.

Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over.

Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm.
De Citypendels zijn eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een inefficiënte spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn.
De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek.
Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. Sinds vorig jaar zijn de eerste Sprinters weer terug uit Denemarken, en daarmee voerde NS Commercie het product 'Sprinter' in, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen.

SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter)

SGMm van binnen en buiten.

NS Internationaal
NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd)


meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS).
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Overig internationaal
Hier alleen maar wat foto's.
Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen.


Op Roosendaal-Antwerpen:



Maastricht-Luik:
De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik

(foto: treinfoto.be)


Venlo-Hamm:


Overig binnenland
Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt)


A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
pi_38279320
@ wadloper (vorige deel) Trein pwned auto

weer es keihard bewijs
pi_38279516
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
@ wadloper (vorige deel) Trein pwned auto

weer es keihard bewijs
Was daar uberhaupt twijfel over dan?
pi_38279846
ik zag laatst nog een leuk treintje! Die deed spooronderzoek. Het was één lange loc met luxaflex voor de ramen met allemaal computerende mensen erin en hij reed op diesel. Een mooi rijdend kantoortje was het
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:36:13 #5
86072 thatsme
and That's you!
pi_38280459




I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_38281231
Ik zag dat het over Amerikaanse trienen ging? Een kennis van me gaat ieder jaar een paar weken naar Florida. Dit jaar heeft hij er wat treinen op de foto gezet en die kun je hier zien
pi_38281601
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zag dat het over Amerikaanse trienen ging? Een kennis van me gaat ieder jaar een paar weken naar Florida. Dit jaar heeft hij er wat treinen op de foto gezet en die kun je hier zien
Ik vind ze echt gaaf!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:13:59 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38283973
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:20 schreef menesis het volgende:
ik zag laatst nog een leuk treintje! Die deed spooronderzoek. Het was één lange loc met luxaflex voor de ramen met allemaal computerende mensen erin en hij reed op diesel. Een mooi rijdend kantoortje was het
Was dat deze?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:52:07 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38288112
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 22:13 schreef Duvel het volgende:
Was dat deze?
[afbeelding]
misschien handig om niet alleen naar het plaatje te kijken, maar ook naar de tekst die op de dezelfde pagina als het plaatje staat...
http://www.eurailscout.com/NL_ufm120.shtml
So we just called him Fred
  zondag 28 mei 2006 @ 00:12:53 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38288920
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

misschien handig om niet alleen naar het plaatje te kijken, maar ook naar de tekst die op de dezelfde pagina als het plaatje staat...
http://www.eurailscout.com/NL_ufm120.shtml
Eurailscout heeft meerdere mooie rijdende kantoren, ik pakte degene eruit die het meest plausibel leek. De tekst voegt verder niet veel toe voor degene die "een trein" ergens heeft zien rijden, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 mei 2006 @ 00:18:14 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38289108
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:12 schreef Duvel het volgende:
Eurailscout heeft meerdere mooie rijdende kantoren, ik pakte degene eruit die het meest plausibel leek. De tekst voegt verder niet veel toe voor degene die "een trein" ergens heeft zien rijden, toch?
uhm.. ik zie nu dat ik je post verkeerd heb gelezen
dacht dat er stond "Wat is deze?" ipv "was dat deze?"
So we just called him Fred
pi_38289452
in deventer staan ook weer van die bakken met lopende band er aan/in, en 1 wagon met 3 lopende banden
dag
  zondag 28 mei 2006 @ 00:28:50 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38289465
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

uhm.. ik zie nu dat ik je post verkeerd heb gelezen
dacht dat er stond "Wat is deze?" ipv "was dat deze?"
OK! Bedtijd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 mei 2006 @ 00:29:11 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38289475
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:28 schreef petre86 het volgende:
in deventer staan ook weer van die bakken met lopende band er aan/in, en 1 wagon met 3 lopende banden
Google ff op "kettinghor".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38289717
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Google ff op "kettinghor".
das de machine die er voor kan jah, ze staan ook wel eens los.. worden die wagons alleen voor achter die kettinghor gebruikt?
dag
pi_38289853
Vrijdag een spotdagje opgenomen. Lwd - Hoorn - Haarlem - Rotterdam Hofplein - Utrecht - Lwd
160 pics, een klein rondje uit het mooiste:














De machinist van dit moois vroeg mij nadrukkelijk het niet op het internet te zetten, want dat was illegaal... Que? Waarom dat...









Hofpleinlijn zelf kwam ik een Plan V tegen, maar daar zijn al zoveel pics van gemaakt, beetje overkill lijkt me...
  zondag 28 mei 2006 @ 00:43:59 #17
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38289913
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:41 schreef Zug-Chef het volgende:

De machinist van dit moois vroeg mij nadrukkelijk het niet op het internet te zetten, want dat was illegaal... Que? Waarom dat...
Valt me van je tegen dat je daar in trapt

Leuke foto;s btw
pi_38290038
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Valt me van je tegen dat je daar in trapt
De post hierboven bewijst het tegenovergestelde vroeg het me alleen af hehe
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Leuke foto;s btw
Ondanks het kl*te weer was het een geslaagd dagje.



Ok 1tje dan
  zondag 28 mei 2006 @ 00:48:52 #19
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38290055
Mag ik alle treinliefhebbers (die aannemelijk hier aanwezig zijn) voor het eigen bestwil verzoeken zaterdag 16 september vrij te houden.
Kleine indicatie (voor de nieuwsgierigheidsfactor): Ldd
En nee, geen open dag
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 28 mei 2006 @ 00:54:29 #20
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38290182
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag een spotdagje opgenomen. Lwd - Hoorn - Haarlem - Rotterdam Hofplein - Utrecht - Lwd
160 pics, een klein rondje uit het mooiste:
Och, ik heb in het kader van twee dagen reizen voor de prijs van één mar weer een (bescheiden) creatieve weekendretour gekocht: Gbr-Ehv via Dvnk en Zl.
Wat uiteraard erg gemakkelijk gaat:
te Gbr staat geen kaartautomaat met aanraakscherm, automaten V2 en V3 kunnen maar één via toevoegen, te Es was het loket nog dicht (7:20), omwegbewijs bij HC kost 35 euro extra, bij loket Amf kost me 30min extra reistijd, bij loketten Shl stonden minstens 150 man te wachten en bij loket Ledn konden ze geen omweg voor een weekendretour afgeven waardoor een enkele omweg voor Gbr-Ehv via Dvnk 10,50 zou kosten, terwijl mijn kaartje al 22,60 was, dacht het niet.
Toen maar kaartje ingenomen (hoewel niet afgeven te Ledn en ook al drie keer gestempeld) en voor slechts 1,30 extra (zoals begroot door mij) in Ledn een weekend retour Gbr-Ehv via Dvnk en Zl kunnen halen, waardoor ik voor de prijs van 1 dag kaart, twee dagen met de trein kan.

Door het kiezen van via's als Gnn, Vs, Ese of Mtr kun je zelf een weekendkaart maken voor de prijs van een dagkaart.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38290486
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:48 schreef MREn het volgende:
Mag ik alle treinliefhebbers (die aannemelijk hier aanwezig zijn) voor het eigen bestwil verzoeken zaterdag 16 september vrij te houden.
Kleine indicatie (voor de nieuwsgierigheidsfactor): Ldd
En nee, geen open dag
een meet met speciale toegang tot iets?
dag
pi_38290519
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:08 schreef petre86 het volgende:

[..]

een meet met speciale toegang tot iets?
Denk eerder een excursie? Met een flink prijskaartje, wel begrijpelijk, maar toch
  zondag 28 mei 2006 @ 01:14:15 #23
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38290607
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:48 schreef MREn het volgende:
Mag ik alle treinliefhebbers (die aannemelijk hier aanwezig zijn) voor het eigen bestwil verzoeken zaterdag 16 september vrij te houden.
Kleine indicatie (voor de nieuwsgierigheidsfactor): Ldd
En nee, geen open dag
* Alexxxxx kijkt even in zijn agenda..

Hmmm, dan is er een Tatra meet, maar die is er de dag er voor en na ook....
pi_38290631
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

* Alexxxxx] kijkt even in zijn [url=http://buzzybee.kratjebierhosting.nl/viewtopic.php?t=6642]agenda[/url ..

Hmmm, dan is er een Tatra meet, maar die is er de dag er voor en na ook....
treinen gaan voor auto's mien jong
  zondag 28 mei 2006 @ 01:17:02 #25
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38290665
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

treinen gaan voor auto's mien jong
Zeg, noobie, Tatra is een van de bekendste fanrikanten van treinen hoor
pi_38293531
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Zeg, noobie, Tatra is een van de bekendste fanrikanten van treinen hoor
Dan heb ik niet goed gegoogled
  zondag 28 mei 2006 @ 09:42:30 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38293564
ja hoi ik ben er ook weer Afgelopen dagen 3 maal Lentetoertje gedaan, met name om de bordjes Ik frommel straks wel ff een collage in elkaar, nu eerst douchen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38293715
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was dat deze?
[afbeelding]
Ja dat was hem
(Al had ie meer ramen in mn verbeelding )
  zondag 28 mei 2006 @ 10:07:20 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38293804
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:58 schreef menesis het volgende:

[..]

Ja dat was hem
(Al had ie meer ramen in mn verbeelding )
't Kan goed zijn dat ie aan de andere kant meer ramen heeft!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 mei 2006 @ 12:13:08 #30
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38296080
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dan heb ik niet goed gegoogled
Ze hebben ook personenwagens gebouwd, en nog steeds vrachtwagens hoor Maar ook een erg grote fabrikant van spoorwegmaterieel vroeger, het is voortgekomen uit de Nesseldorfer Wagonfabriek (in 1918)
  zondag 28 mei 2006 @ 12:31:51 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38296598
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoi ik ben er ook weer Afgelopen dagen 3 maal Lentetoertje gedaan, met name om de bordjes Ik frommel straks wel ff een collage in elkaar, nu eerst douchen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 mei 2006 @ 20:50:05 #32
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38312233
Dat zijn wel erg veel bordjes

Ik heb zelf ook weer veel foto's gemaakt dit weekend, het was (eindelijk) goed weer om te fotograveren.
Heb dit weekend ook 4 nieuwe treinnummers op de gevoelige plaat gezet
pi_38313910


Vandaag schijnt een speciale fotodag geweest te zijn voor noc*nsf?
  maandag 29 mei 2006 @ 01:22:01 #34
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38322487
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:10 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Denk eerder een excursie? Met een flink prijskaartje, wel begrijpelijk, maar toch
Ik kan ook nog wel onthullen dat het gratis ende voor niets zal zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 29 mei 2006 @ 01:25:56 #35
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38322553
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:32 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[afbeelding]

Vandaag schijnt een speciale fotodag geweest te zijn voor noc*nsf?
grappig! dacht dat er maar 1 dubbeldekkerding oranje was
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38323084
quote:
Op maandag 29 mei 2006 01:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik kan ook nog wel onthullen dat het gratis ende voor niets zal zijn.
waneer krijgen we weer een hint / tip?

elke week 1?
pi_38323348
quote:
Op maandag 29 mei 2006 01:25 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

grappig! dacht dat er maar 1 dubbeldekkerding oranje was
en ik dacht dat er maar 1 doodshoofd-dubbeldekker rondreed
dag
  maandag 29 mei 2006 @ 04:04:32 #38
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38323525
Rijdt dat lijntje Enschede - Munster nog een beetje frequent?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 29 mei 2006 @ 07:15:43 #39
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38323698
Eindelijk stond de Wadloper 3111 er in Groningen


Ook heb ik de 3217, de 3223 en de 3224 gefotograveerd, deze had ik ook nog niet
Ik hoef nu nog alleen maar de:
3229 3103
3230 3106
en de 3108
pi_38324885
quote:
Op maandag 29 mei 2006 04:04 schreef Jaguarized het volgende:
Rijdt dat lijntje Enschede - Munster nog een beetje frequent?
Elk uur naar Münster. Daartussen door elk uur naar Dortmund. Daar is alles wel goed geregeld. Half uur dienst naar Gronau...
pi_38325846
Klein tvptje
  maandag 29 mei 2006 @ 10:29:40 #42
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38326044
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:38 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Elk uur naar Münster. Daartussen door elk uur naar Dortmund. Daar is alles wel goed geregeld. Half uur dienst naar Gronau...
Weet je ook wat dat kost?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 29 mei 2006 @ 10:47:06 #43
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38326557
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:13 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ze hebben ook personenwagens gebouwd, en nog steeds vrachtwagens hoor Maar ook een erg grote fabrikant van spoorwegmaterieel vroeger, het is voortgekomen uit de Nesseldorfer Wagonfabriek (in 1918)
[offtopic]
Tatra! Geweldige (mafia) auto's zijn dat! Met 1 koplamp, die, voor die tijjd zeer revolutionair, meestuurde met de rijrichting! Er is er ooit 1 bij ons toendertijd met de AutoSlaap Expres meegeweest. NET op de dag dat ik GEEN camera bij me had...
Ik denk niet dat van dat type er nog veel (in ned zeker niet) rondrijden...
[/offtopic]
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38327936
quote:
Trein rijdt sproeikar aan, machinist hoort alleen knal
HAREN - Een intercitytrein heeft zondagavond bij een onbewaakte spoorwegovergang bij Haren een losgeschoten sproeikar geramd. De kar was losgeschoten van de auto van een 45-jarige Harenaar, en kwam terecht op de spoorwegovergang.

Toen de intercity daar overheen reed, ramde de trein de sproeikar in een nabijgelegen sloot. De machinist merkte niets van het voorval, hij hoorde alleen een knal. De trein liep wel schade op. De spoorwegpolitie onderzoekt de toedracht van het ongeval.
Bron: www.rtvnoord.nl
quote:
Blikseminslag teistert NoordNed
WINSCHOTEN - Het treinverkeer tussen Groningen en Nieuweschans is maandag gestremd door een blikseminslag. In de ochtend moesten reizigers met bussen worden vervoerd.

Door de inslag raakte de sein- en wisselbediening tussen Zuidbroek en Winschoten defect. Hierdoor nam de reistijd toe met een half uur. Het is nog niet bekend hoe lang de stremming duurt.
Bron: www.rtvnoord.nl
pi_38330115
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:29 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Bron: www.rtvnoord.nl
[..]

Bron: www.rtvnoord.nl
noordned
pi_38330480
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Weet je ook wat dat kost?
Naar Münster of alleen naar Gronau? Tip, koop een kaartje op Enschede bij de automaat van de DB. De NS hanteerd 1 tarief voor al het buitenlandse treinverkeer. Dan betaal je een stuk meer...
  maandag 29 mei 2006 @ 13:31:06 #47
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38331496
Interessant, thnx. Ik wil namelijk nog een keer vanaf Munster/Osnabruck vliegen en dan leek de trein me wel makkelijk richting Munster.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 29 mei 2006 @ 13:33:50 #48
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38331572
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:31 schreef Jaguarized het volgende:
Interessant, thnx. Ik wil namelijk nog een keer vanaf Munster/Osnabruck vliegen en dan leek de trein me wel makkelijk richting Munster.
ik loop er elke dag langs
als de automaat straks vrij is zal ik kijken voor je
enkeltje munster?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 29 mei 2006 @ 13:36:39 #49
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38331651
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:33 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ik loop er elke dag langs
als de automaat straks vrij is zal ik kijken voor je
enkeltje munster?
Als het niet teveel moeite is, graag! Indien mogelijk ook voor een retourtje. Bedankt!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 29 mei 2006 @ 13:42:04 #50
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38331785
doe ik!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 29 mei 2006 @ 13:45:37 #51
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38331862
Top! Bedankt! Scheelt weer een vliegticket.

Mag je hier ook foto's posten van treinreizen in het buitenland?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38332293
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Top! Bedankt! Scheelt weer een vliegticket.

Mag je hier ook foto's posten van treinreizen in het buitenland?
Ja tuurlijk, doe ik ook veel.

Persoonlijk hou ik veel meer van de Duitse/Oostenrijkse/Zwiterse spoorwegen
  maandag 29 mei 2006 @ 14:18:12 #53
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38332834
Ik ben voor de millenniumwisseling naar Ehrwald in Oostenrijk gegaan. Hele familie mee, kwamen we in een storm in Zuid-Duitsland terecht. Gevolg: 5,5 uur vertraging. En als je oma dan mee hebt, dan zit het niet mee.

Later ben ik nog met de trein naar Pornic (bij Nantes) in Frankrijk geweest. Het was de eerste en zeker niet de laatste keer Thalys en TGV.

In juli ga ik een van de meeste bijzondere treinreizen ter wereld doen. De Tranz Scenic van Christchurch naar Greymouth via Arthurs Pass over de Nieuw Zeelandse Alpen hier in Nieuw Zeeland. Kaartjes zijn vrij goedkoop. Het lijkt me fantastisch!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38332937
quote:
Op maandag 29 mei 2006 01:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik kan ook nog wel onthullen dat het gratis ende voor niets zal zijn.
Oh, dan is het niet het stoomtrein uitje naar Goes
  maandag 29 mei 2006 @ 15:23:21 #55
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38333765
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben voor de millenniumwisseling naar Ehrwald in Oostenrijk gegaan. Hele familie mee, kwamen we in een storm in Zuid-Duitsland terecht. Gevolg: 5,5 uur vertraging. En als je oma dan mee hebt, dan zit het niet mee.
<knip>
Die verhalen hoorde ik ook veel op de piste dit jr:
'we stonden 6uur vast in munchen. hadden jullie nog vertraging?'
'Ja, 10 minuten.... en we waren stomdronken vannacht!'

Nachttreinen rocken!
<spam>reden met de bergland expres dit jr</spam>
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 mei 2006 @ 15:28:45 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38333974
Vanochtend in Leeuwarden een defecte buffel, 3449. Deze zou de sneltrein naar Groningen rijden, maar kwam niet echt ver. Dan maar een wadsloper op de sneltrein. Buffel moest eerst weggerangeerd worden, omdat de wadsloper op hetzelfde spoor achter de buffel stond. Uiteindelijk met +5 vertrokken en met +10 in Groningen aangekomen, omdat de sneltrein in Hoogkerk aan de kant moest voor de tegentrein uit groningen die wel op tijd vertrokken was. Zo heb je nog eens wat actie in het noorden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 mei 2006 @ 15:57:12 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38335279
Voor de liefhebbers: Er is weer een nieuwe hov nieuwsbrief. Daarin staat onder andere dat op 8 juni de eerste nieuwe trein van arriva naar buiten rolt in het zwitsere Bussnang. Het betreft een GTW 2/6.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 mei 2006 @ 15:58:18 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38335320
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Weet je ook wat dat kost?
1,70 naar Gronau meen ik.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 29 mei 2006 @ 16:02:50 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38335442
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Er is weer een nieuwe hov nieuwsbrief. Daarin staat onder andere dat op 8 juni de eerste nieuwe trein van arriva naar buiten rolt in het zwitsere Bussnang. Het betreft een GTW 2/6.
Die is er toch al een tijdje? Bedoel je HOV-RN?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 mei 2006 @ 16:13:00 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38335902
ja, kan zijn dat ik dat toen gemist heb. kom niet zo vaak op die site
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 mei 2006 @ 16:27:51 #61
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38336368
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden een defecte buffel, 3449. Deze zou de sneltrein naar Groningen rijden, maar kwam niet echt ver. Dan maar een wadsloper op de sneltrein. Buffel moest eerst weggerangeerd worden, omdat de wadsloper op hetzelfde spoor achter de buffel stond. Uiteindelijk met +5 vertrokken en met +10 in Groningen aangekomen, omdat de sneltrein in Hoogkerk aan de kant moest voor de tegentrein uit groningen die wel op tijd vertrokken was. Zo heb je nog eens wat actie in het noorden
Gaat lekker in het noorden dus
Ook al blikseminslag op de lijn Groningen-Nieuweschans
pi_38338443
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: Er is weer een nieuwe hov nieuwsbrief. Daarin staat onder andere dat op 8 juni de eerste nieuwe trein van arriva naar buiten rolt in het zwitsere Bussnang. Het betreft een GTW 2/6.
Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?
  maandag 29 mei 2006 @ 18:17:43 #63
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38339533
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?
Dat vraag ik me ook af, want dan ben ik van de partij met men fotocamera
pi_38339766
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:17 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af, want dan ben ik van de partij met men fotocamera
Voor de dingen die je favoriete treinen gaan verstoten?
  maandag 29 mei 2006 @ 20:21:39 #65
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38343664
Tja, dat ze weggaan kan ik niets meer tegen doen helaas
  maandag 29 mei 2006 @ 21:23:07 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38346008
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:18 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben voor de millenniumwisseling naar Ehrwald in Oostenrijk gegaan. Hele familie mee, kwamen we in een storm in Zuid-Duitsland terecht. Gevolg: 5,5 uur vertraging. En als je oma dan mee hebt, dan zit het niet mee.
Ik ben voor een kerst-jaarwisselings-nachttrein-geintje eens doodgelopen in Duisburg. Ook geen pretje. Je laten repatriëren is 1 ding, maar 300 euro ticket down the drain is ernstig minder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 mei 2006 @ 21:47:58 #67
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38347200
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:21 schreef Wadloper het volgende:
Tja, dat ze weggaan kan ik niets meer tegen doen helaas
De ingebruikname van een speciale rode Lint door Connexxion voor Aml-Mrb gaat niet door geloof ik, dus wie weet kun je daar nog jaren van de Wadjes genieten. Tot ze net als de Oostnet-barrels fikkend afgevoerd worden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 29 mei 2006 @ 21:57:52 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38347681
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:47 schreef MREn het volgende:

[..]

De ingebruikname van een speciale rode Lint door Connexxion voor Aml-Mrb gaat niet door geloof ik, dus wie weet kun je daar nog jaren van de Wadjes genieten. Tot ze net als de Oostnet-barrels fikkend afgevoerd worden.
Dat zou wel wat zijn op zich Dat was ook de laatste lijn waar de Blauwe Engel reed.. Niet dat de wadloper nou zo'n roemrucht verleden heeft, maar ik zou het hem wel gunnen, een afscheid op Aml - Mrb rond 2011 of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38349117
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou wel wat zijn op zich Dat was ook de laatste lijn waar de Blauwe Engel reed.. Niet dat de wadloper nou zo'n roemrucht verleden heeft, maar ik zou het hem wel gunnen, een afscheid op Aml - Mrb rond 2011 of zo
Denk het jaar 2020 worden afgeschreven . Maar dan kunnen ze tussen Amelo - Marienberg wel met 6 baks wadlopertje rijden als stoptrein .
  maandag 29 mei 2006 @ 22:24:30 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38349287
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Denk het jaar 2020 worden afgeschreven . Maar dan kunnen ze tussen Amelo - Marienberg wel met 6 baks wadlopertje rijden als stoptrein .
ja duh Achteraan instappen, vooraan uitstappen, kan dat ding gewoon stil blijven staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 mei 2006 @ 22:26:21 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38349404
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja duh Achteraan instappen, vooraan uitstappen, kan dat ding gewoon stil blijven staan
Als je de wadloper voorziet van de afgedankte doorloopkoppen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 mei 2006 @ 22:34:05 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38349912
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je de wadloper voorziet van de afgedankte doorloopkoppen!
Dat hadden de Belgen in 1958 toch beter voor elkaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 mei 2006 @ 22:44:58 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38350546
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:40 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Wanneer komt(komen) de eerste aan in Lw of Gn ?
Ik denk dat ze als eerste in Gn aankomen, dit omdat ze het eerst gaan rijden tussen Gn en Leer. Ik denk dat de eerste treinen in augustus komen. Ik wil zeker het eerste passagiers ritje meemaken. Heb niet voor niets meerdere namen ingediend.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 29 mei 2006 @ 23:35:30 #74
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38353105
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Top! Bedankt! Scheelt weer een vliegticket.

Mag je hier ook foto's posten van treinreizen in het buitenland?
kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzo
ik kijk morgen weer voor je!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  maandag 29 mei 2006 @ 23:56:15 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38353904
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:35 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzo
ik kijk morgen weer voor je!
Hafas geeft 19,20 voor Enschede-Muenster via Hengelo en Rheine
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:08:37 #76
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_38354289
via hengelo?
munster kom je niet langs hengelo hoor vanaf enschede
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_38354634
Einzelkarte Enschede - Münster = ¤ 12,10. Afhankelijk van het aantal personen en/of retour kan het nog wat goedkoper.

Meer info:
Preisstufe 8
http://www.zvm.info of http://www.muensterland-tarif.de/

[ Bericht 8% gewijzigd door Friebo op 30-05-2006 01:05:26 ]
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:55:49 #78
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38355655
tvp
pi_38357034
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

noordned
Noordned heeft geen IC... Die machinist was toch echt van de NS (en wtf is een sproeikar?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 02:29:44 #80
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38357342
quote:
Op maandag 29 mei 2006 15:23 schreef 456 het volgende:

[..]

Die verhalen hoorde ik ook veel op de piste dit jr:
'we stonden 6uur vast in munchen. hadden jullie nog vertraging?'
'Ja, 10 minuten.... en we waren stomdronken vannacht!'

Nachttreinen rocken!
<spam>reden met de bergland expres dit jr</spam>
Echt zwaar waardeloos, oma was mee en die kan natuurlijk niet rennen dus het was allemaal maar hopen dat men even zou wachten. In Stuttgart van trein naar trein... In Munchen Pasing trap af en op...
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben voor een kerst-jaarwisselings-nachttrein-geintje eens doodgelopen in Duisburg. Ook geen pretje. Je laten repatriëren is 1 ding, maar 300 euro ticket down the drain is ernstig minder
Bummer, dat is wel heel veel geld.
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:35 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

kep gekeken.. 2 keer.. was beide keren buiten gebruik ivm storing ofzo
ik kijk morgen weer voor je!
Top!
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:19 schreef Friebo het volgende:
Einzelkarte Enschede - Münster = ¤ 12,10. Afhankelijk van het aantal personen en/of retour kan het nog wat goedkoper.

Meer info:
Preisstufe 8
http://www.zvm.info of http://www.muensterland-tarif.de/
Dat valt me nog mee!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38357409
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 02:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Noordned heeft geen IC... Die machinist was toch echt van de NS (en wtf is een sproeikar?
noordned bestaat niet eens meer

en haren ligt niet aan Arriva spoor dus Go figure
  dinsdag 30 mei 2006 @ 03:16:22 #82
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38357589
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 00:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
via hengelo?
munster kom je niet langs hengelo hoor vanaf enschede
Hafas kan geen prijzen berekenen volgens het Muensterlandtarif.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 30 mei 2006 @ 03:20:10 #83
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38357609
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 02:29 schreef Jaguarized het volgende:
Dat valt me nog mee!
Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.

Zie hier.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38357864
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 03:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.

Zie hier.
Echt HET ideale ticket om eens lekker te genieten. Elke duitse provincie heeft zo'n regeling. Met zo'n ticket kan ik hier vanuit Leer door naar Hannover, Bremen of (en) Hamburg. Reis ik eerst naar Enschede, dan kan je met het NRW ticket ook zo doorrijden naar Muenster, Dortmund, Bielefeld, Wuppertal, Keulen, Aachen en zelfs Winterberg

[ Bericht 1% gewijzigd door Zug-Chef op 30-05-2006 06:54:10 ]
  dinsdag 30 mei 2006 @ 06:46:13 #85
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38357869
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 03:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Als je nog terug gaat, kun je voor 21 euro een NRW-ticket kopen, en voor 27 euro is het zelfde ding geldig voor 5 personen.

Zie hier.
Dus eigenlijk heb je voor 27 euro gewoon een retourtje Munster voor 2 personen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38357891
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 06:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb je voor 27 euro gewoon een retourtje Munster voor 2 personen?
Eigenlijk heb je voor die 27 euro nog veel meer... want...

Het ticket is ook geldig in al het Openbaar vervoer in de hele provincie... Dus moet je verder met metro/tram of bus... hoef je dus niet een nieuw kaartje te kopen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 06:56:01 #87
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38357899
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 06:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je voor die 27 euro nog veel meer... want...

Het ticket is ook geldig in al het Openbaar vervoer in de hele provincie... Dus moet je verder met metro/tram of bus... hoef je dus niet een nieuw kaartje te kopen
Stoer! Vanaf Munster gaat er namelijk een bus naar het vliegveld maar dat scheelt dus mooi een kaartje. Ik kende het Schönes-Wochenende-Ticket wel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38357907
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 06:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Stoer! Vanaf Munster gaat er namelijk een bus naar het vliegveld maar dat scheelt dus mooi een kaartje. Ik kende het Schönes-Wochenende-Ticket wel.
Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben... In Duitsland zijn er nota bene veel meer private busondernemers en lokale buurtspoorwegen... Overal is het ding bijna geldig. Hier in NL heb je 4 treinvervoerders en een handjevol busmaatschappijen...

Oja, wat ook handig is. Als je inderdaad vanaf Enschede reist, hoef je helemaal geen kaartje meer te kopen tot de grens. Ticket is vanaf Enschede al geldig. Is trouwens niet altijd zo. Meestal is zo'n ticket tot de grens. Bijvoorbeeld bij Arnhem of Venlo is het vanaf de grens pas geldig.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 07:06:21 #89
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38357919
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 07:00 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja ideaal systeem inderdaad. Heb me er al ns eerder over beklaagd dat ze zoiets niet in NL hebben... In Duitsland zijn er nota bene veel meer private busondernemers en lokale buurtspoorwegen... Overal is het ding bijna geldig. Hier in NL heb je 4 treinvervoerders en een handjevol busmaatschappijen...

Oja, wat ook handig is. Als je inderdaad vanaf Enschede reist, hoef je helemaal geen kaartje meer te kopen tot de grens. Ticket is vanaf Enschede al geldig. Is trouwens niet altijd zo. Meestal is zo'n ticket tot de grens. Bijvoorbeeld bij Arnhem of Venlo is het vanaf de grens pas geldig.
Ik heb tegen die tijd weer een OV tot m'n beschikking dus dan zou ik hem in Enschede dus al kunnen kopen zonder dat het duurder is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38357943
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 07:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik heb tegen die tijd weer een OV tot m'n beschikking dus dan zou ik hem in Enschede dus al kunnen kopen zonder dat het duurder is.
Handig toch

Oja, volgens de DB website moet je wel je naam op het ticket schrijven. Om te voorkomen dat meer personen het ticket na elkaar gebruiken...

En het is dus alleen geldig in de regionale treinen en al het stads OV (wat ik net al zei). Intercity, Eurocity en ICE zijn niet geldig

Zoiezo handig:
http://www.dbregio.de/-S:(...)etzplan_nrw_2006.pdf
  dinsdag 30 mei 2006 @ 07:35:11 #91
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38358110
Ik sla hem even op.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38364325
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 06:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Echt HET ideale ticket om eens lekker te genieten. Elke duitse provincie heeft zo'n regeling. Met zo'n ticket kan ik hier vanuit Leer door naar Hannover, Bremen of (en) Hamburg. Reis ik eerst naar Enschede, dan kan je met het NRW ticket ook zo doorrijden naar Muenster, Dortmund, Bielefeld, Wuppertal, Keulen, Aachen en zelfs Winterberg
Ideaal ja, al ben je na 2,5 uur Quietschi gaar. Duf. Van de week hopelijk niet zo'n ding op de reis. Wat overigens irritant is: als je van Vl naar bv. een plaats zuidelijk van Koblenz gaat, dat moet je ergens onderweg dus het kaartje voor Rheinland-Pfalz hebben. Maar op de RE Mönchengladbach-Koblenz zit geen Schaffner dus kun je het ding niet in de trein kopen en de automaat in Vl verkoopt alleen het NRW-ticker. Dan moet je dus het ding in Koblenz kopen en hopen op geen controle (althans: dat raadde een DB'er ons aan ).
pi_38365954
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:00 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ideaal ja, al ben je na 2,5 uur Quietschi gaar. Duf. Van de week hopelijk niet zo'n ding op de reis. Wat overigens irritant is: als je van Vl naar bv. een plaats zuidelijk van Koblenz gaat, dat moet je ergens onderweg dus het kaartje voor Rheinland-Pfalz hebben. Maar op de RE Mönchengladbach-Koblenz zit geen Schaffner dus kun je het ding niet in de trein kopen en de automaat in Vl verkoopt alleen het NRW-ticker. Dan moet je dus het ding in Koblenz kopen en hopen op geen controle (althans: dat raadde een DB'er ons aan ).
Ik weet niet wat je met een Schaffner bedoelt, maar zover ik weet (en dacht) kon je altijd zo'n ticket in de trein bij het Zug-Personal kopen. Is dan alleen 2 euro duurder.
pi_38370062
Teeveepee

Weet iemand waar 9513 zich bevindt? Zie ze (voor mijn gevoel ) allemaal voorbijkomen behalve die.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:14:53 #95
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_38371439
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Teeveepee

Weet iemand waar 9513 zich bevindt? Zie ze (voor mijn gevoel ) allemaal voorbijkomen behalve die.
Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_38371585
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef JDude het volgende:

[..]

Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?
Nee, die zie ik bijna dagelijks. Waarom zou de 9513 niet bestaan? Dan zouden ze dat nummer hebben overgeslagen? Volgens mij heb ik er eens in gezeten en hem een andere keer nog zien rijden.. of speelt mijn geheugen nu met me?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:20:00 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38371637
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:14 schreef JDude het volgende:

[..]

Die bestaat niet voor zover ik weet... bedoel je niet 8713 of 9413?
Klopt volgens mij. De 9512 bestaat in elk geval wel, ik dacht dat nieuw VIRM om en om in vier of zesbaks formatie geleverd werd. Dan is het de 8713 die de vraagsteller zoekt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38371647
De 9513 bestaat niet, de 8713 wel. De nummering van VIRM2 en -3 is als volgt: 8701, 9502, 8703, 9504 enz. t/m 9524, dan de 9525 en daarna alleen nog maar 87xx, maar dan wel aansluitend genummerd (8726, 8727 enz.).
pi_38371777
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:40 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je met een Schaffner bedoelt, maar zover ik weet (en dacht) kon je altijd zo'n ticket in de trein bij het Zug-Personal kopen. Is dan alleen 2 euro duurder.
Herr Schaffner is de conducteur en Mönchengladbach - Koblenz rijdt zonder controlepersoneel.
pi_38371823
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat ze als eerste in Gn aankomen, dit omdat ze het eerst gaan rijden tussen Gn en Leer.
Ik denk dat het materieel eerst voor instructie aan rijdend en werkplaatspersoneel beschikbaar komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')