Och, die casus weerquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:54 schreef Sessy het volgende:
[..]
Is een berekening van onze hoorcollegedocent die les gaf over de Algemene Wet Gelijke Behandeling, niet van mij. Ging over twee homo's die heel nodig bij de NADB wilden dansen (en dat vervolgens mochten, 1 keer hebben gedaan en sindsdien nooit meer).
Bij de OU hoor je er niets overquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:02 schreef Sessy het volgende:
Ik wou dat ze er over ophielden, serieus.
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:59 schreef Sessy het volgende:
DD, ik gok dat je in Utrecht studeert, heb ik je goed erbij gezet?
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreukenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).
Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschoptquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
DD is wat jaartjes ouder dan jij mien jong.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:43 schreef VoreG het volgende:
[..]
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschopt.
30 ECTS in het 1e jaar is natuurlijk geweldig.
15 ECTSquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
Wie was het?!?!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreuken![]()
Neuh, grote mond-klein brein effect zeg maar.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
15 ECTS, he het is wel een rechtenstudie he geen loodzware betastudie. Maar ik kom dus intelligent over? Moet ik dan niet ook intelligent zijn om die indruk te kunnen wekken?
Er stond duidelijk in de OP van deel 14 dat wie de topic sluit, een nieuw topic opent. Die clausule heb ik maar even overgenomen, lijkt me wel zo makkelijk.quote:
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.quote:
zie sig.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.
We kunnen toch wel een kopje maken in de OP met 'afvalligen - zij die wel zouden willen maar niet kunnen'quote:Op zondag 28 mei 2006 00:55 schreef Sessy het volgende:
Ohja. Nee, dan mag je niet in de OP. Lekker puh!![]()
![]()
Dat zijn de trema-normen toch? (Wat je al niet leert als je een middagje oefenrechtbank gaat kijkenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Zoals je 't zegt, klinkt 't logisch. Ik zou even dat arrest van de HR opzoeken en een mooie brief schrijvenquote:Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.
Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Thanx!!quote:Op zondag 28 mei 2006 23:09 schreef Sessy het volgende:
Profi, Umm!
Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.
Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeftquote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.
De tweewegenleerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:16 schreef VoreG het volgende:
Pfff het laatste onderwerp behandeld voor de tentamens, de schadevergoeding...
Lastig onderwerp met het zelfstandig schadebesluit, de weg naar de burgelijke rechter en de bestuursrechter etc.
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeft) van de werkgever om mij in contract 1 + 2 een andere functienaam toe te dichten dan in contract 3 wordt gehanteerd. Wat een paupers ook.
Dank overigens voor dat artikel, is precies wat ik zocht.
Overigens duurt het nog wel even voordat ik over dit onderwerp aan de bel trek. Ik heb nog twee "projecten"lopen bij m'n uitzendbureau. First things first.
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!
Ja, idd. Ik zeg maar altijd zo: “Ceterum censeo Carthaginem esse delendam."quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Succes met je tentamen!quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:26 schreef VoreG het volgende:
Laatste bijles gehad voorafgaande aan het tentamen. Ik heb er vertrouwen in, komt helemaal goed.
Je denkt toch niet dat ik de goede stoel opgeef hequote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:54 schreef bladibladibla het volgende:
Sessy, hoe ging het bij jou?
Maak dan ook niet zo'n lang verhaal van iets wat in feite geen probleem is... De aandacht verslapt dan he...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Ik was alle arresten kwijt, dus die heb ik elke keer moeten opzoeken. Bij die vraag over de BV i.o. lag mjn arrestenbundel open bij HR Rabobank/Niezink dus dat was echt mazzel.quote:http://www.fok.nl/topic/862978/1/50#38417582]woensdag 31 mei 2006 18:05[/url] schreef Sessy het volgende:[/b]
Ik was het laatste uur, op het overpennen van dat kantje na, alleen maar bezig artikelen en arresten op te zoeken en het eerste uur voor de helft ook.Voor dat tentamen zelf had je een uurtje nodig, ware het dus niet dat je artikelen moest vermelden.
Ik heb al verweer ter zake gevoerd, maar dat had weinig nut geloof ik; ondanks dat ik uitvoerig heb aangetoond dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele grond voor een ban was. Wat maar weer bewijst dat het bansysteem op Fok niet erg deugdelijk is ingericht; zo hebben ze nog nooit gehoord van hoor en wederhoor en is het kennelijk prima mogelijk om iemand een ban aan te smeren op grond van het enkele feit dat hij een aantal keer in een topic zou hebben gepost dat vermoed wordt een niet serieuze insteek te hebben gehad, daarmee zogenaamd bijdragend aan de verloedering van genoemd forum.quote:
Dat is snel berechten zonder weerwoord kunnen geven, voor het eerst gebruikt door de Schutzstaffel, vandaar de naam.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:15 schreef Eland het volgende:
Zou iemand me hier (heel kort) kunnen vertellen wat de Schutznorm(gedachte) m.b.t. strafrecht inhoudt?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is snel berechten zonder weerwoord kunnen geven, voor het eerst gebruikt door de Schutzstaffel, vandaar de naam.
In deeltijd kan 't, dus voltijd moet 't geen probleem zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef 3FM het volgende:
wat ik me afvroeg zou het te doen zijn om in 4 jaar af te studeren, als je het 4e jaar geen achterstand hebt en het tempo er wat in houdt?
Of is het qua tijd die je nodig hebt voor het scriptieschrijven voor de zomervakantie klaar zijn gewoon practisch onmogelijk?
Ik doe Nederlands recht trouwens
Ervaringsdeskundigen hier?
Het was wel mijn bedoeling, en het lijkt me ook geen al te groot probleem op zich, hier in Utrecht is je eidnscriptie maar 15 ECTS dus zo'n dik boekwerk hoeft het nou ook weer niet te worden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef 3FM het volgende:
wat ik me afvroeg zou het te doen zijn om in 4 jaar af te studeren, als je het 4e jaar geen achterstand hebt en het tempo er wat in houdt?
Of is het qua tijd die je nodig hebt voor het scriptieschrijven voor de zomervakantie klaar zijn gewoon practisch onmogelijk?
Die privaatrechtvariant is goed te doen. Ik had daar vorig jaar een nette 8 voor geloof ik. Zeker herkansenquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:29 schreef Sessy het volgende:
Ik heb een 6 voor rechtsgeschiedenis, dat slaat echt nergens op, ik kende de hele stof uit m'n hoofd. Privaatrechtvariant trouwens. Mja gewoon nog een keer gaan doen misschien, zonder extra te leren verder.
Ligt er helemaal aan wie je scriptiedocent is. Als die een vakantie van 4 weken neemt en je halverwege een nieuwe visie opdringt ga je het niet redden denk ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef 3FM het volgende:
Ik ben niet debiteur.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Dit ligt aan de inhoud van de zaak. Stel: de zaak komt voor de rechter. Je verweert je al dan niet tegen de vordering. Als de rechter vindt dat de vordering is ontstaan vanwege een reden die bij jezelf dient te liggen, wordt je in de kosten van het rechtsgeding veroordeeld.
Dit is een standaardzinnetje. Deze kosten kunnen redelijk oplopen by the way.
6vwo en nu al eisende partij?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Ik ben niet debiteur.
Kan je trouwens aangeven wat deze kosten ongeveer zijn voor een vordering van 800-1000 euro?
Eigen eenmanszaakje, heb te maken met een wanbetaler.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
6vwo en nu al eisende partij?
Dat is niet altijd het geval?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
en of er al dan niet een comparitie komt.
Blij te horen... Nouja ze had beloofd ons te naaien met het tentamen omdat een keer niemand de stof had gelezen (er moest toen een werkstuk worden ingeleverd en normaal hebben een Turk en ik en nog een jongen daar wel iets te antwoorden op haar vragen maar toen dus niet)quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die privaatrechtvariant is goed te doen. Ik had daar vorig jaar een nette 8 voor geloof ik. Zeker herkansen![]()
Is dat traject al doorlopen. Maar ik heb wel inspraak over wat er gebeurt nu het buitengerechtelijk niet is opgelost.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:31 schreef Sessy het volgende:
Oscar, kan je niet beter de vordering overdragen aan een incassobureau of zo.
Mooi werkquote:Op maandag 5 juni 2006 04:39 schreef Sessy het volgende:
http://www.geocities.com/de_aantekeningen/
Vizorchicken: archief toegevoegd en nieuwe cartoon ter ere van al m'n kennissen die allemaal hebben besloten te gaan trouwen (stuk of 5?)
Samenvattingen toegevoegd.
Hmmm kosten van betekening van het vonnis zijn ergens in de 80 euro, dan krijg je daarna de executiefase.. Eerst krijg je beslag roerende zaken, geloof dat dat rond de 130 euro was, daarna aanzegging van verkoop, ook boven de 100 euro. Kan behoorlijk oplopen, zeker als je overgaat tot daadwerkelijke verkoop.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Ik ben niet debiteur.
Kan je trouwens aangeven wat deze kosten ongeveer zijn voor een vordering van 800-1000 euro?
Okayquote:Op maandag 5 juni 2006 12:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmmm kosten van betekening van het vonnis zijn ergens in de 80 euro, dan krijg je daarna de executiefase.. Eerst krijg je beslag roerende zaken, geloof dat dat rond de 130 euro was, daarna aanzegging van verkoop, ook boven de 100 euro. Kan behoorlijk oplopen, zeker als je overgaat tot daadwerkelijke verkoop.
In jouw risicosfeer ligt het bijv. als jouw debiteur verhuisd is, jou aantoonbaar een adreswijziging heeft gestuurd, maar jij bent blijven incasseren op zijn oude adres. Hij kan er dan niets aan doen dat hij niet betaald heeft zeg maar.
Ja, mits je dit vordertquote:Op maandag 5 juni 2006 13:01 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Okay.
Nog twee vraagjes dan maar:
1. Als ik in het gelijk gesteld word, zijn de kosten van de procedure dus voor de debiteur?
Nee.quote:2. Komt er bij iedere zaak comparitie?
Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.quote:
Lijkt me ook de beste voorbereiding. En zorg dat je begrijpt wat er in de artikelen staat, dat scheelt ook al een heleboel.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:25 schreef Eland het volgende:
[..]
Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.
Succes ermee!quote:Op maandag 5 juni 2006 15:36 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
...
Ik heb morgen mijn laatste tentamen en mijn concentratie is weer eens ver te zoeken...
Dank je!quote:Op maandag 5 juni 2006 15:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Succes ermee!
Morgen krijgen we toch ook het cijfer voor Rechtsfilosofie B terug?
Dankjequote:
Mja, wat ik bedoelde was dat hij daarmee impliceert akkoord te gaan met betaling. Of is zoiets niet zoveel waard?quote:Op maandag 5 juni 2006 17:38 schreef Sessy het volgende:
morgen is 6-6-6 :p Hoop maar niet dat je slaagt.
Oscar, hij kan van alles, maar het zou wel erg vreemd zijn als hij dan stelt niet te hebben geweten van de vordering, ik denk niet dat een normaal nadenkende rechter dat accepteert. Correct me if I'm wrong.
Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Jawel, maar dan kan zijn partij dus geen verweer voeren.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.
Brilliant.quote:Overigens kun je bij oefenrechtbank geen verstek laten gaan. Dan krijg je een onvoldoende
Telt praktijkervaring ook ? Je moet in de dagvaarding je *hele* vordering uitwerken, je *moet* ook het bekende verweer van de tegenpartij weergeven.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik denk op zich dat de kans er ook inzit dat hij straks bij verstek wordt veroordeeld? Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Heb er wel serieus over nagedacht, maar rechten is me toch teveel leerwerk; ik ben erg luiquote:Op maandag 5 juni 2006 23:32 schreef Sessy het volgende:
kijk daar heb je wat aan de Grouch!![]()
Trouwens, kunnen we je volgend jaar in onze topic als volwaardig lid verwachten Oscar of ga je iets anders studeren?
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurtquote:Op maandag 5 juni 2006 23:37 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Maargoed, morgen even contact opnemen met m'n advocaat. damn wat klinkt dat tof
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurt
quote:Het dossier kan dan zo worden afgewikkeld dat voor u de hoofdsom resteert na BTW restitutie, zodat u geen kosten heeft gehad aan het incasso, dit ondanks de gevoerde procedure.
Ik had tentamen Economie voor R&M. Was heel goed te doen eigenlijk: ik wist alles op twee kleine dingetjes na. Heb alleen een lamme arm omdat ik drie uur constant heb zitten schrijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:44 schreef Sessy het volgende:
Wat heb je, bladibla?
Je hebt mijn tip opgevolgd?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:32 schreef bladibladibla het volgende:
Ik had gewoon een 6,5![]()
Mijn tactiek van 9 keer (ongeveer) hetzelfde opschrijven heeft dus toch gewerkt...
Nou hopen dat mijn tentamen direct ook goed gaat.
Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grifquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurt
Het goede gevoel is er pas als 'ie goed werk heeft verricht en ik dus geen kosten hebquote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grif![]()
Ik heb de aantekeningen inderdaad. Hebben?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:44 schreef Sessy het volgende:
Morrigun, welkejaars ben je? Heb je aantekeningen van strafprocesrecht toevallig? Ik wilde dat vak in de herkansingen gaan doen zonder dat ik de colleges heb gevolgd, geen idee of het realistisch is maar zeker het proberen waard, van de vakken die ik afgelopen jaar even zo erbij had geleerd en toch geen tentamen in gedaan had ik ook profijt
Jammer voor je. Op zich werkt zo'n inzage wel verhelderend denk ik. Ik denk dat je bij een aantal vragen ook werkelijk een deel van een vorig antwoord erin kon verwerken. Tenminste dat heb ik gedaan, en een 7,5 was het resultaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Rechtsfilosofie B staat op BB. Ik heb het niet gehaald (4,5). Donderdag as. (8 juni) is om 9:30 uur de inzage in Yz1.
Maar met een herkansing moet het me wel gaan lukken denk ik. Ik vond het ook zo moeilijk...![]()
Ik ga voor je kijken of ik iets heb liggen. Overigens heb ik bij het studeren daarvoor alleen gebruik gemaakt van m'n rommelige aantekeningen en het handboek als naslagwerk .quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:11 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik heb de aantekeningen inderdaad. Hebben?
Heeft er iemand een goeie EGR samenvatting voor mij?
quote:
Ik ga morgen ook naar de inzage. Maar zoals ik violgens mij al eerder poste: ik heb waarschijnlijk verschillende filosofen door elkaar gehaald. Een tick van me als ik het gewoon net niet goed genoeg ken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Jammer voor je. Op zich werkt zo'n inzage wel verhelderend denk ik. Ik denk dat je bij een aantal vragen ook werkelijk een deel van een vorig antwoord erin kon verwerken. Tenminste dat heb ik gedaan, en een 7,5 was het resultaat.
Zo heb ik beide metajuridische vakken die ik moest doen gedaan (Recht & Maatschappij en Rechtssociologie) en dat verliep uitstekendquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:
[..]![]()
Je tip 'als je de vraag niet snapt, bedenk dan wat je op een tentamen zou willen horen' heb ik toegepast bij Organisatiewetenschap. Hielp heel erg: in plaats van 4 vragen waar ik geen antwoord had heb ik toen overal iets kunnen bedenken.
Het is buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht. Het valt dus hoofdzakelijk samen met de onrechtmatige daad jaquote:Op woensdag 7 juni 2006 19:55 schreef bladibladibla het volgende:
Even een vraagje:
In het common law system kent men 'tort law'. Dit is een bepaalde tak van aansprakelijkheid, maar ik kan nergens vinden of het nu te vergelijken is met de Nederlandse onrechtmatige daad of dat het veel uitgebreider is.
Weet iemand van jullie dat toevallig?
Tentamens zijn altijd vrouwvriendelijkquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:37 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Waarom gaat het trouwens altijd over "cliënte"?
Ik ben toch man?
Vrouwen werken toch nietquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:11 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Tentamens zijn altijd vrouwvriendelijk.
"Een studente koopt een boek van een vriendin".
"Anita, een 34-jarige huismoeder..."
etc, etc..
Bij m'n laatste tentamen (arbeidsrecht) heb ik volgens mij nergens een mannelijke persoonsvorm gelezen. [inkopper] nu zijn het ook altijd vrouwen die voor problemen zorgen[/inkopper].
Is totaal niet te vergelijken, wat zij hebben is een soort Romeins recht waar je voor elke soort onrechtmatige daad een aparte tort hebt: een aparte tort voor onbevoegd land betreden, een aparte tort voor dit, een aparte tort voor dat.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:55 schreef bladibladibla het volgende:
Even een vraagje:
In het common law system kent men 'tort law'. Dit is een bepaalde tak van aansprakelijkheid, maar ik kan nergens vinden of het nu te vergelijken is met de Nederlandse onrechtmatige daad of dat het veel uitgebreider is.
Weet iemand van jullie dat toevallig?
Erg graag, stvoy_fan1 op hotmail dus.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:11 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik heb de aantekeningen inderdaad. Hebben?
Heeft er iemand een goeie EGR samenvatting voor mij?
Wil je mij ook vrijsprekenquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:36 schreef Sessy het volgende:
[..]
Erg graag, stvoy_fan1 op hotmail dus.
![]()
Mocht je egr krijgen, ook graag.
Ohja jongens ik ben vanavond officieel benoemd tot secretaris dus van vrijspraak.Door de ledenvergadering.
![]()
Fijn dat je deze uitermate interessante informatie met ons wilt delenquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:05 schreef Sessy het volgende:
Overigens, kut NS. Gisteren mijn inzage gemist. Waarom? Omdat tussen Den Bosch en Tilburg geen treinen reden en de NS OOOK GEEN BUSSEN inzette. Ze beloofden steeds dat de eerstvolgende intercity richting roosendaal WEL zou rijden, en zeiden dan dat die niet rijdt een halfuur later maar dat de volgende zou rijden.
OK, dank je wel! Ik ben nu bezig met mijn werkstuk voor Internationalisering (weer een extra vak voor mijquote:Op woensdag 7 juni 2006 21:26 schreef Pool het volgende:
Het is buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht. Het valt dus hoofdzakelijk samen met de onrechtmatige daad ja, maar ook met verkeersaansprakelijkheid, risicoaansprakelijkheden, etc. Maar die zijn in Nederland ook verwant aan de onrechtmatige daad.
Deze opmerking is nuttig en draagt veel bij aan het topic wil je zeggen.....quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:17 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Fijn dat je deze uitermate interessante informatie met ons wilt delen
Maar wel interessant! Aansprakelijkheidsrecht.quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:21 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
OK, dank je wel! Ik ben nu bezig met mijn werkstuk voor Internationalisering (weer een extra vak voor mij) en ik had het briljante idee om een vergelijking te gaan maken tusen tort law en het Nederlandse aansprakelijkheidsrecht. Valt toch een beetje tegen
![]()
The_Duce wat loop je nou te zeiken de hele tijd. Dit is ook gewoon een gezellig forum waar mensen over hun tentamens en inzages en werkstukken komen vertellen, wat zeik je nou?quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:17 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Fijn dat je deze uitermate interessante informatie met ons wilt delen
Heb je dat heel dringend nodig? anders kijk ik na het weekeinde even.quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:21 schreef bladibladibla het volgende:
Sessy: ik heb geen Verbintenissenrecht B dus ik heb die syllabus ook niet. Wie heeft dat artikel geschreven en wat is de titel? Dan kan ik het ergens opzoeken.
Zitten wij te wachten op jouw treinperikelen, chronische klachten, opnames in vage Russische ziekenhuizen, etc.. ?quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:06 schreef Sessy het volgende:
[..]
The_Duce wat loop je nou te zeiken de hele tijd. Dit is ook gewoon een gezellig forum waar mensen over hun tentamens en inzages en werkstukken komen vertellen, wat zeik je nou?
Maak je niet zo druk man. Dan lees je haar posts toch niet?quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:22 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Zitten wij te wachten op jouw treinperikelen, chronische klachten, opnames in vage Russische ziekenhuizen, etc.. ?
Liever dat soort min of meer herkenbare verhalen dan dit gedoe.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:22 schreef The_Duce het volgende:
Zitten wij te wachten op jouw treinperikelen, chronische klachten, opnames in vage Russische ziekenhuizen, etc.. ?
Indd..je ziet toch al aan de naam+avatar wie een bericht schrijft. Irriteer je je eraan dan sla je toch gewoon haar posts over...quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:37 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk man. Dan lees je haar posts toch niet?
Balen voor je. Hopelijk gaat Europees recht beter.quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:17 schreef VeX- het volgende:
Algemene Rechtsleer ging ook lekker bagger. Ik kan me een onvoldoende veroorloven, maar dit viel wel erg zwaar. Op naar Europees Recht dat ik wél erg goed wil maken.
Ik vind jou wel lief hoorquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:22 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Iemand heeft zichzelf ten overstaan van een honderdtal Tilburgse studenten onder een goederentrein geworpen op Tilburg-West. Ze zijn sowieso al een half uur bezig geweest met opruimen. Daar kunnen de NS geen rekening mee houdenquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:05 schreef Sessy het volgende:
Overigens, kut NS. Gisteren mijn inzage gemist. Waarom? Omdat tussen Den Bosch en Tilburg geen treinen reden en de NS OOOK GEEN BUSSEN inzette. Ze beloofden steeds dat de eerstvolgende intercity richting roosendaal WEL zou rijden, en zeiden dan dat die niet rijdt een halfuur later maar dat de volgende zou rijden.
Nog geweest? Ik wel. Vanaf heden ga ik niet meer zoveel bier op één avond drinken. Was wel een leuk feestjequote:Op donderdag 8 juni 2006 13:57 schreef bladibladibla het volgende:
Vanavond trouwens Magister feest hè? Wie weet dat ik nog even langs ga...
Waar heb ik dat soort uitspraken toch eerder gehoord?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:37 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Nog geweest? Ik wel. Vanaf heden ga ik niet meer zoveel bier op één avond drinken. Was wel een leuk feestje![]()
En het erge is dat jij waarschijnlijk donders goed weet wie ik ben, maar ik echt geen flauw benul heb wie jij bent.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:37 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Nog geweest? Ik wel. Vanaf heden ga ik niet meer zoveel bier op één avond drinken. Was wel een leuk feestje![]()
De persoon van wie ik bijna zeker wist dat jij het zou zijn ben ik niet tegengekomen donderdagavond. Dus óf ik weet het niet 'donders goed', óf ik heb teveel in de buurt van de achterste bar gestaan. Als ik eerdergenoemde persoon tegen was gekomen, was ik met de nodige biertjes op wel in staat geweest om mijn vermoeden te verifieren.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:18 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
En het erge is dat jij waarschijnlijk donders goed weet wie ik ben, maar ik echt geen flauw benul heb wie jij bent.![]()
Haha. Nou ik was er in ieder geval op de BBQ. Ben rond een uur of half 11 naar huis gegaan (trainingafspraak de volgende ochtend). Kans bestaat dus dat je het alsnog goed hebt.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:30 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
De persoon van wie ik bijna zeker wist dat jij het zou zijn ben ik niet tegengekomen donderdagavond. Dus óf ik weet het niet 'donders goed', óf ik heb teveel in de buurt van de achterste bar gestaan. Als ik eerdergenoemde persoon tegen was gekomen, was ik met de nodige biertjes op wel in staat geweest om mijn vermoeden te verifieren.![]()
Hmm heb ook een keer zo iets meegemaakt, en iedereen moest er ook nog langs toen het metrostation werd "geeavacueerd" en ehm nouja het is gewoon echt aso...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:35 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Iemand heeft zichzelf ten overstaan van een honderdtal Tilburgse studenten onder een goederentrein geworpen op Tilburg-West. Ze zijn sowieso al een half uur bezig geweest met opruimen. Daar kunnen de NS geen rekening mee houden![]()
Goed gedaan!!!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:59 schreef smvs het volgende:
Vakantie. Als er geen hele rare dingen meer gebeuren met 60 punten in de pocket. Yeah.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:17 schreef Sessy het volgende:
Ik zat in de trein van Den Bosch naar Zwolle en die gaat langs Nijmegen, ben dus een Nijmeegse rechtenstudent daar tegengekomen, raakten wat aan de praat en zo, heb nou een emailtje te versturen een dezer dagen.
Dat de trein tussen Den Bosch en Zwolle ook in Nijmegen stopt, dat volg ik nog, maar verder zit ik geloof ik met dezelfde vraagtekens.quote:
Je hebt een datequote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:17 schreef Sessy het volgende:
Ik zat in de trein van Den Bosch naar Zwolle en die gaat langs Nijmegen, ben dus een Nijmeegse rechtenstudent daar tegengekomen, raakten wat aan de praat en zo, heb nou een emailtje te versturen een dezer dagen.
Voor mijn papertje dat ik aan het schrijven ben, lees ik toevallig net in Snijders dat het recht om te huwen geen vermogensrecht in de zin van art. 3:6 is. Is het een haalbare conclusie om dan te stellen dat het verbintenissenrecht niet van toepassing is en dat we hier een date analoog kunnen stellen aan een huwelijk of zie je beren op de weg, DD?quote:Op maandag 12 juni 2006 12:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt een dateKomen die eigenlijk ook tot stand middels aanbod en aanvaarding (6:217 BW)?
Je hebt gelijk dat het twee aparte afdelingen binnen het privaatrecht zijn, maar je zou een redenering naar analogie kunnen loslaten op de onderhavige materie, dat is niet zoals in het strafrecht verboden. Overigens denk ik dat een vordering tot nakoming niet zal slagen, gelijk de wetsbepaling die dat stelt aangaande de huwelijksbelofte.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:27 schreef Pool het volgende:
[..]
Voor mijn papertje dat ik aan het schrijven ben, lees ik toevallig net in Snijders dat het recht om te huwen geen vermogensrecht in de zin van art. 3:6 is. Is het een haalbare conclusie om dan te stellen dat het verbintenissenrecht niet van toepassing is en dat we hier een date analoog kunnen stellen aan een huwelijk of zie je beren op de weg, DD?
Gelukkig maar.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het twee aparte afdelingen binnen het privaatrecht zijn, maar je zou een redenering naar analogie kunnen loslaten op de onderhavige materie, dat is niet zoals in het strafrecht verboden. Overigens denk ik dat een vordering tot nakoming niet zal slagen, gelijk de wetsbepaling die dat stelt aangaande de huwelijksbelofte.
Neuh geen date, ik heb al een vriend en zo, maar wel ff mailen (ik heb zijn mailadres) voor een try-out wat dansen betreft, wij hebben blijkbaar dezelfde hobby maar geen danspartner dus wie weet. De kans dat 't klikt qua dansen is op zich niet zo heel groot maar je weet maar nooit.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt een dateKomen die eigenlijk ook tot stand middels aanbod en aanvaarding (6:217 BW)?
Je mag er vanuit gaan dat de werknemer niet in de mogelijkheid is om de meetings te volgen. Ik zat zelf ook aan 7:611 BW te denken en minder concreet ook aan het vertrouwensbeginsel.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:28 schreef bladibladibla het volgende:
Is art. 7:611 (goed werkgever, goed werknemer) daar niet op van toepassing?
De werkgever wil blijven werken en heeft niks gedaan waaruit anders blijkt, dus dan zou de werkgever haast gedwongen zijn om de werknemer een kans te bieden om deel te nemen aan een van de meetings.
(Ik vind zelf eigenlijk dat de werknemer ogv datzelfde beginsel ook tijd zal moeten maken om een dergelijke meeting te volgen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van de casus)
Het ligt er helemaal aan wat in de arbeidsovereenkomst staat en hoe daar in de praktijk vorm aan gegeven wordt lijkt me. Als werkelijk sprake is van een oproepcontract, waarbij wn na al die tijd nog steeds gemakkelijk kan weigeren om op te komen dagen, dan heb je best kans dat wg er rechtmatig voor kan kiezen wn niet meer op te roepen.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:20 schreef Morrigun99 het volgende:
Iets anders. Wat vinden jullie hier van:
Een werknemer (hierna: eiser) werkt ongeveer anderhalf jaar iedere zaterdag dezelfde dienst op basis van een nul uren contract. Ineens zegt zijn werkgever (hierna: verweerder) hem niet meer te willen oproepen, omdat alleen op zaterdag werken hem niet up-to-date zou houden van de procedures die gevolgd dienen te worden. Er bestaan doordeweeks gelegenheden om meetings te volgen waarin die procedure updates gevolgd kunnen worden, maar door de studie van eiser ziet deze geen kans overdag aanwezig te zijn.
Collegae van eiser zitten in dezelfde situatie, maar werken één dag deel doordeweek zodat zij aan de eis van verweerder voldoen om up-to-date te blijven.
Wat kan verweerder hier tegen ondernemen?
CBB is volgens mij alleen voor bepaalde wetten die in de bijlage van de WBB worden genoemd. Hoge Raad is vaak wel geschikt voor cassatie, maar je hebt ook nog de CRvB voor ambtenarenzaken en sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef VoreG het volgende:
Belastingzaken moeten toch naar het CBB?
Hehe, ja, dat is voor beroep ja. Maar in sommige gevallen heb je wel sprongcassatiemogelijkheden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:13 schreef VoreG het volgende:
Ow stom ik bedoel gerechtshof.
De hoogste belastingrechter is de HR.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef VoreG het volgende:
Belastingzaken moeten toch naar het CBB?
Maar dan sla je 1 instantie over, dat is natuurlijk altijd zonde!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:15 schreef Eland het volgende:
[..]
Hehe, ja, dat is voor beroep ja. Maar in sommige gevallen heb je wel sprongcassatiemogelijkheden.
Als beide partijen het over de feiten eens zijn, waarom zou je dan nog een tijd- en geldrovende zaak bij het Hof voeren?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:21 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar dan sla je 1 instantie over, dat is natuurlijk altijd zonde!
Tegen de overheid zou ik denk ik ook wel zoveel mogelijk instanties proberen langs te gaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:25 schreef Eland het volgende:
[..]
Als beide partijen het over de feiten eens zijn, waarom zou je dan nog een tijd- en geldrovende zaak bij het Hof voeren?
Mwoah, als je tevreden bent heeft dat in feite niet zo heel veel zin natuurlijk. Alleen zal de overheid in de meeste gevallen niet meedoen aan sprongcassatie denk ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Tegen de overheid zou ik denk ik ook wel zoveel mogelijk instanties proberen langs te gaan.
In private zaken kom je er samen meestal het best vanaf als je het oplost via mediation, arbitrage of een combinatie van beide. Een civiel geschil via de rechtbank, het Hof én de HR uitvechten kost de partijen en de samenleving in elk geval klauwen met geld.
Alvast gefeliciteerd. Secretaris van DB is echt een toppositiequote:Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Vandaag telefoontje van Magister gehad. De sollicitatie commissie heeft een positief advies over me geschreven voor de functie van secretaris binnen het dagelijks bestuur van Magister.
Dat houdt in dat ik de functie zo goed als zeker heb en enkel wanneer het algemeen bestuur ernstige bezwaren tegen mijn kandidaatstelling heeft, zij het nog tegen kunnen houden op de algemene bestuursvergadering op 27 juni as.
Ik weet nu ook de andere kandidaten en heb er meer dan vertrouwen in dat ik een heel erg leuk jaar tegemoet ga. Ik heb d'r zin an.![]()
![]()
at your service![]()
Dankjewel. Officieel blijft er geen tijd over voor m'n studie. Maar ik ga zeker wat vakken meepikken die ik nog open heb staan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:15 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Alvast gefeliciteerd. Secretaris van DB is echt een toppositie![]()
![]()
Dan blijft er volgend collegejaar weinig tijd over voor de studie vermoed ik?
quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:28 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dankjewel. Officieel blijft er geen tijd over voor m'n studie. Maar ik ga zeker wat vakken meepikken die ik nog open heb staan.
@ The Duce, wie is dat?![]()
De huismeester van de JB. Menig jurist (in spé) ontzegt hij de toegang vanwege telefoneren vanuit de JB, "illegaal" surfen, etc.. Zoek hier op Tonyquote:Met de sappigste roddels over de Tony, de JB
De JB is een soort studiecentrum ofzo?quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef The_Duce het volgende:
[..]
[..]
De huismeester van de JB. Menig jurist (in spé) ontzegt hij de toegang vanwege telefoneren vanuit de JB, "illegaal" surfen, etc.. Zoek hier op Tony
Dank je wel!quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:00 schreef Sessy het volgende:
Ohja, hey ik had iemand artikelen uit de syllabus verbintenissenrecht beloofd? helemaal vergeten
het is volgens mij deze (ik kan me vandaag niet concentreren dus ik kan het niet checken, ik voel me echt kut vandaag)
markesinis, the german law of obligations vol II - the law of torts, a comparative introduction, 1994 repr with corrections 1997, p 173-180
Jurist in hart en nieren.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:00 schreef Sessy het volgende:
ik zat van de week de afgelopen ledenvergadering te annoteren
Juridische Bibliotheek, lekker rustigquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:55 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
De JB is een soort studiecentrum ofzo?
Eh, nou notuleren uiteraard.quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:52 schreef Pool het volgende:
Proficiat Morrigun!![]()
[..]
Jurist in hart en nieren.![]()
Dat versje van hem vind ik zo mooi, als ie je betrapt met je blikje colaquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef The_Duce het volgende:
[..]
[..]
De huismeester van de JB. Menig jurist (in spé) ontzegt hij de toegang vanwege telefoneren vanuit de JB, "illegaal" surfen, etc.. Zoek hier op Tony
(c) Tony, 1963 - 20??quote:Drinken in de Juridische Bibliotheek is niet toegestaan, behoudens een flesje water.
Jij hebt je er echt in verdiept he?! Als je op de 2e verdieping in zo'n studiecabine-voor-groepjes gaat zitten gaat ie ook aan iedereen (ook als er maar 1 iemand zit):quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:30 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Dat versje van hem vind ik zo mooi, als ie je betrapt met je blikje cola:
[..]
(c) Tony, 1963 - 20??
of, bij bellen op de gang, vooral als je recht voor het VERBODEN TE BELLEN bord staatquote:Werkt u alleen of in groepsverband? Deze studieplaats is alleen bestemd voor groepen
En vorige keer zei iemand NEE (echt, te hilarisch), mocht ie met een waarschuwing blijven zitten. En IK kon wel mn spullen pakken. Ik ben nooit meer eerlijk tegen Tonyquote:Bent u ervan op de hoogte dat u hier niet mag bellen?
Waarde Academici,quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:17 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb geen idee of de UvT een concierge heeft...![]()
We hebben wel mannetjes die op kleine golfkarretjes over de campus crossen, is dat ook goed?
Duce, ik ben het wel heel erg eesn met de stelling in je sig. Belachelijk dat HBO'ers dezelfde titels mogen gaan voeren als WO'ers. Wat is dan nog de extra waarde van een WO opleiding?
Ik voel me vandaag wel een beetje een HBO'er: ik ben naar de inzage van mijn tentamen Organisatiewetenschap geweest en daar kreeg ik van de docent te horen dat ik het tentamen niet gehaald had omdat ik "niet genoeg uit mijn hoofd had geleerd"![]()
Succesvol 50 Franse woorden uit mijn hoofd leren is me nog nooit gelukt, laat staan dat ik 700 pagina's over organische organisaties en ontwerparameters in mijn kop krijg gestampt.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:08 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ook de ooit zo mooie corpora worden ter schande gebracht door het wangedrag en de quasi-nihiele inbreng van dit cursistenvolk.
Prima, maar mag ik toevoegen dat ook onder de academici zich sujetten bevinden die na afloop van hun college dagelijks terug naar hun papa en mama gaan, en zich verder beperken tot het zich toeeigenen van de studiestof, zonder ook maar enigszins een studentikoze nevenactiviteit te ontplooien. Een echte academicus is 24/7 academicus. Dat wij ons op onze borst kloppen is volstrekt terecht, maar op de homogeniteit van onze elitaire groep valt nog wel wat aan te merkenquote:
Gatver, dan heb ik al die tijd de verkeerde persoon in gedachten gehad. Diegene van wie ik dacht dat-ie Morrigun was leek als twee druppels water op z'n avatar, minus dat rare brilletje welteverstaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:57 schreef Sessy het volgende:
Ik heb gister morrigun gespot. Hij lijkt niets op zijn avatar.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Prima, maar mag ik toevoegen dat ook onder de academici zich sujetten bevinden die na afloop van hun college dagelijks terug naar hun papa en mama gaan, en zich verder beperken tot het zich toeeigenen van de studiestof, zonder ook maar enigszins een studentikoze nevenactiviteit te ontplooien.
Had je niet toevallig de voorzitter van magister in gedachtes?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:51 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Gatver, dan heb ik al die tijd de verkeerde persoon in gedachten gehad. Diegene van wie ik dacht dat-ie Morrigun was leek als twee druppels water op z'n avatar, minus dat rare brilletje welteverstaan.
Omdat elke keer als ik wil en kan gaan, ik dan een college heb... En je wordt nog altijd op je punten en niet op je symposiabezoeken afgerekend aan het einde van de semester/studiejaar/bachelor/etc.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:10 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
![]()
Je moet ook wel echt student willen zijn denk ik. En student zijn betekend volgens mij echt niet alleen in de kroeg hangen, hoewel dat natuurlijk heel gezellig is. Er worden genoeg dingen georganiseerd op de universiteit: symposia, lezingen kantoorbezoeken etc. Waarom zo veel mensen daar nooit aan mee doen is mij een raadsel. Ik vind dat soort activiteiten vaak veel nuttiger dan colleges volgen of studieboeken lezen.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:57 schreef Sessy het volgende:
Ik heb gister morrigun gespot. Hij lijkt niets op zijn avatar.
Daar heb je wel gelijk in, maar of je je daardoor tegen moet laten houden is een heel andere vraag. Mensen die aan die activiteiten meedoen zijn ook gewoon mensen en die zijn er echt niet op uit om op anderen neer te kijken.quote:Veel van die nevenactiviteiten komt toch een vast clubje op af trouwens, een ons kent ons sfeertje.
Meestal zijn die dingen op donderdagmiddag en dan heb ik nog nooit college gehad. De uni probeert volgens mij zelfs die middag vrij te houden om mensen de kans te geven om naar dat soort activiteiten te gaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:43 schreef Sessy het volgende:
Omdat elke keer als ik wil en kan gaan, ik dan een college heb... En je wordt nog altijd op je punten en niet op je symposiabezoeken afgerekend aan het einde van de semester/studiejaar/bachelor/etc.
Ach leer er mee leven, en zie het maar zo: de middelmaat is OOK heel belangrijk voor de Nederlandse samenleving! Want he, als we geen vuilnismannen hadden....quote:
Een veel aanwezig Magister-figuur die op de avatar van Morrigun lijkt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:51 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Gatver, dan heb ik al die tijd de verkeerde persoon in gedachten gehad. Diegene van wie ik dacht dat-ie Morrigun was leek als twee druppels water op z'n avatar, minus dat rare brilletje welteverstaan.
Wij hadden elke keer europees gemeenschapsrecht in de praktijk... Nou waren die werkcolleges daarvan maar eens in de drie weken of zo maar blijkbaar waren die symposia dat ook.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:24 schreef bladibladibla het volgende:
Meestal zijn die dingen op donderdagmiddag en dan heb ik nog nooit college gehad. De uni probeert volgens mij zelfs die middag vrij te houden om mensen de kans te geven om naar dat soort activiteiten te gaan.
Ik ben een keer met ELSA naar Endemol gegaan, die juristen daar hebben ook wel leuk werk met het beschermen van programmaformats en het net-niet-jatten van ideeën van andere programma's.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:40 schreef bladibladibla het volgende:
Je kunt ook nog altijd naar de ELSA lezingen gaan, die zijn meestal op woensdagavond (of is dat tegelijk met Vrijspraak?)
De lezing van de jurist van Talpa was echt heel erg leuk en leerzaam
Ik weet nu dat de marketingafdeling van Talpa geen powerpointpresentaties kan maken
Is er niet, begin het zou ik zeggen!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:12 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Is er ook een topic voor Hbo-Rechten studenten....
Ik ben namelijk niet zo slim als jullie![]()
Doe ik morgenmiddag voor je. Beloofd.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:57 schreef Sessy het volgende:
Morrigun, ben je lief? Ik zoek namelijk nog de laatste 2 WC's van strafprocesrecht en ik schat dat jij ze hebt. Zou je asjeasjeasjeblieft die kunnen inscannen voor mij? Heeeel lief? Please?
Eh ohja - staat er veel belangrijks in dat boek ervan? Ik wil dat vak namelijk dit jaar proberen te halen ik heb er alleen nog bijna niks aan gedaan, heh, maar als ik ervan af ben des te beter dan heb ik straks meer tijd voor mijn eindvak en mijn oefenrechtbank. Ik denk persoonlijk dat it can be done, maar zo nee nouja dan heb ik een syllabus teveel aangeschaft, waarschijnlijk is het nog herbruikbaar ook volgend jaar.
Een interessante uitspraak van de HR:quote:Op maandag 19 juni 2006 11:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ja, en nu? Zal ik m'n huiswerk ook maar posten.
quote:oge Raad erkent auteursrechtelijke bescherming van origineel geurende parfums
Samenvatting onder de verantwoordelijkheid van de griffier van de Hoge Raad der Nederlanden
Achtergrond
Lancôme brengt onder haar merk Trésor hier te lande een parfum op de markt. Kecofa brengt sinds circa 1993 onder het merk Female Treasure flacons eau de parfum op de markt. Dat merk staat in het Benelux Merkenregister ingeschreven ten name van de heer N. In deze procedure heeft Lancôme Kecofa en N. (hierna ook: Kecofa c.s.) in 2000 gedagvaard voor de rechtbank Maastricht. Lancôme vorderde een verbod op het verhandelen van Female Treasure en op door haar gewraakte reclame-uitingen, op straffe van een dwangsom, alsmede nietigverklaring van het merk Female Treasure, schadevergoeding en winstafdracht met de gebruikelijke nevenvorderingen. Aan deze vorderingen heeft Lancôme ten grondslag gelegd:
(a) dat het merk Female Treasure inbreuk maakt op het merk Trésor,
(b) dat Kecofa zich schuldig maakt aan misleidende reclame in de zin van art. 6:194 BW en
(c) dat sprake is van inbreuk op auteursrecht, aangezien de geur van Female Treasure een getrouwe nabootsing, en daarmee een verveelvoudiging, vormt van de exclusieve geur van Trésor en de verhandeling van deze geur een openbaarmaking is in de zin van art. 12 Auteurswet 1912 (Aw).
Kecofa c.s. hebben daartegen gemotiveerd verweer gevoerd.
De uitspraak van rechtbank en hof
Nadat de rechtbank Maastricht in een tussenvonnis van 18 april 2002 (zie LJnummer: AE1923), hersteld bij vonnis van 23 mei 2002, met betrekking tot de auteursrechtelijke grondslag - onder (c) - had geoordeeld dat de Auteurswet niet in weg staat aan auteursrechtelijke bescherming van een geurcombinatie, mits is voldaan aan de eisen, kort gezegd, die aan een werk in auteursrechtelijke zin worden gesteld, heeft de rechtbank Lancôme en Kecofa tot bewijslevering toegelaten en iedere verdere beslissing aangehouden.
De rechtbank liet Lancôme toe te bewijzen dat de onder het merk Trésor aangeboden geur aan die eisen voldoet en dat de geurcombinatie van Female Treasure als bewerking of nabootsing van die van Trésor moet worden beschouwd; Kecofa mocht bewijzen, kort gezegd, dat de geurcombinatie van Female Treasure niet het resultaat is van ontlening aan Trésor.
Op het door beide partijen ingestelde hoger beroep heeft het hof 's-Hertogenbosch in zijn arrest van 8 juni 2004 (zie LJ nummer AP2368) het vonnis van de rechtbank vernietigd en de op het auteursrecht gebaseerde vordering van Lancôme tegen Kecofa toegewezen. De overige vorderingen van Lancôme tegen Kecofa en die tegen N. heeft het hof afgewezen.
Cassatie bij de Hoge Raad
Kecofa heeft beroep in cassatie ingesteld. Lancôme heeft voorwaardelijk incidenteel cassatieberoep ingesteld, zowel tegen Kecofa als tegen N. In deze procedure treedt voor Kecofa op: mr. R.S. Meijer, advocaat in Den Haag, en voor Lancôme: mr. T. Cohen Jehoram, advocaat in Den Haag, alsmede mr. Ch. Gielen, advocaat in Amsterdam.
Op 16 december 2005 heeft de advocaat-generaal mr. D.W.F. Verkade in zijn advies aan de Hoge Raad geconcludeerd in het principaal beroep tot vernietiging en verwijzing, en in het voorwaardelijk incidenteel beroep tot verwerping; voor zover het voorwaardelijk incidentele beroep is gericht tegen N., strekt zijn advies tot niet-ontvankelijkverklaring van Lancôme in haar beroep.
De uitspraak van de Hoge Raad
De Hoge Raad heeft in zijn arrest van 16 juni 2006 het principale cassatieberoep van Kecofa verworpen. Het incidentele beroep van Lancôme was ingesteld onder de voorwaarde dat het principaal beroep gegrond zou worden bevonden, en behoefde door de verwerping van dat beroep geen behandeling.
In deze uitspraak heeft de Hoge Raad erkend dat de geur van een parfum in aanmerking kan komen voor auteursrechtelijke bescherming. Daarvoor is wel vereist, zoals dat steeds voor auteursrechtelijke bescherming geldt, dat de geur origineel is.
Het is de geur, die beschermd wordt, niet de vloeistof die de geur verspreidt. Dat niet alle bepalingen van de Auteurswet zonder meer toepasbaar zijn op geuren staat niet in de weg aan het uitgangspunt dat de maker van een origineel geurend parfum het auteursrecht kan inroepen ter bescherming tegen namaak. Of sprake is van namaak in auteursrechtelijke zin, heeft het hof in deze zaak vastgesteld aan de hand van een rapport waarin waren opgenomen het resultaat van een onderzoek onder proefpersonen en van een laboratoriumanalyse. Daarop mocht het hof zijn oordeel baseren, zo heeft de Hoge Raad beslist.
Bron: Hoge Raad der Nederlanden
Datum actualiteit: 16 juni 2006
Nu heb je je spannende verhaal al weggehaald voor ik het kon lezen en moet ik The_Duce weer lastig gaan vallen om te weten te komen wat er stondquote:
Hehe,quote:Op maandag 19 juni 2006 20:17 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nu heb je je spannende verhaal al weggehaald voor ik het kon lezen en moet ik The_Duce weer lastig gaan vallen om te weten te komen wat er stond.
Voorlopig maak ik er dan maar voor dat je een grote onbereikbare liefde in de UB hebt opgedaan. Ze was aan het studeren, je hebt stiekem de titel van haar boek bekeken, en ontdekt dat dat in een mastervak van rechten gebruikt wordt. Nu hoop je dat iemand toevallig weet wie dat lieve blonde meisje is dat nu verdieping onderemingsrecht doet, en vaak in de UB zit, op de 2e verdieping, bij die tafel linksachterin bij het raam. Gisteren om 5 voor half 3 haalde ze een mars uit de automaat op de begane grond.
ongeveer?
Nou als we toch allemaal de cijfers hier neer gaan droppen doe ik het ook maarquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:21 schreef smvs het volgende:
Wahaa, kernvak privaatrecht gehaald!
Met een 8 als eindcijfer, weliswaar met een teleurstellende 7.5 voor de eindtoets waar ik me kapot voor geleerd had, maar enfin. Bij ons in de werkgroep hebben er maar 4 (van de 20 ofzo) het vak gehaald![]()
Androire kun je vast wegstrepen, die is tweedejaars pas of zo. Wel een leuk meisje, voor het geval je je blonde furie niet weet te vinden!quote:Op maandag 19 juni 2006 20:31 schreef Spyronius het volgende:
Nou over het blonde, klopt, maar was in het plaatselijke cafe, maar de muziek stond zo hard dat ik d'r naam niet goed heb kunnen verstaan, naja gewoon niet eigenlijk. Verder weet ik dat ze rechten studeert in amsterdam en komt uit den haag en alleen nog stage moet lopen voordat ze klaar is met haar studie.
Uhm, heb je het beter gedaan dan een bekende van me. Die had een schrale 2,5.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:21 schreef smvs het volgende:
Wahaa, kernvak privaatrecht gehaald!
Met een 8 als eindcijfer, weliswaar met een teleurstellende 7.5 voor de eindtoets waar ik me kapot voor geleerd had, maar enfin. Bij ons in de werkgroep hebben er maar 4 (van de 20 ofzo) het vak gehaald![]()
Hey dat is wel een goeie tip, thx ga ik eens ff proberen, wanneer hyves dan weer te bereiken is tenminste.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Er zijn wel érg veel bonde rechtenstudentes. Ken je geen namen van vrienden van haar. Met slechts een voornaam kan je die vrienden wel op Hyves.nl vinden. En dan vind je haar ook binnen no-time. Succes!
Met goede aantekeningen van de werkcolleges Inleiding Ondernemingsrecht kun je volgens mij al een heel eind komen. Misschien dat het met efficient leren toch nog de moeite waard is om een nieuwe poging te wagen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:00 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb ook even zitten overwegen om Inl. Ondernemingsrecht te gaan herkansen, maar aangezien ik Organisatiewetenschap ook nog moet doen en ik deze week ruim 50 uur aan het werk ben gaat dat niet lukken...
Nu maar eens studeren en dan vanavond weer aan het werk *zucht*
Toch niet Congolese folteraar (met nt Knoops)?quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:42 schreef Sessy het volgende:
OH SHIT!!!!!!!!!!!
Ik heb precies een jaar geleden de rechtszaak van een man uit congo voor me gehad (bij Strafrecht A of B) die zijn EEN jarig dochtertje van balkon dreigde te gooien en zijn VIERjarig zoontje met de dood bedreigde!!!!!! En die man kreeg toen 12 maanden waarvan 3 voorwaardelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wij moesten toen raden wat ze zouden krijgen voor straf, en wat ze maximaal volgens de wet konden krijgen (dat was 2 jaar+tbs trouwens toen, ziekelijk weinig, maar hij kreeg niet eens tbs, hij moest contact houden met de reclassering.)
DAT IS DEZELFDE VENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die is dus weer vrij en begint helemaal opnieuw.
Hij had ook de rechter met de dood bedreigd de vorige keer en bij een politieagent de ruiten ingegooid en de ma met de mes bedreigd en zo. Zij had zich namelijk van hem laten scheiden en hij kon daar niet tegen.
Man dreigt dochtertje van balkon te gooien
quote:Ik zat te spelen met het idee aangifte te doen van dat seksuele misbruik van mij (3 jaartjes lang) van toen ik een kind was maar nou denk ik waarom zou ik, zelfs als ik de rechter van de waarheid weet te overtuigen, dan krijgt 'ie nog niks.
Proficiat!quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:12 schreef VoreG het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik heb het 1e jaar gehaald! Ik mag in Utrecht blijven!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:12 schreef VoreG het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik heb het 1e jaar gehaald! Ik mag in Utrecht blijven!
Nou eigenlijk niet. Wij willen horen dat je niet voldoende punten hebt, maar na een vlammend pleidooi waarbij je alles uit de kast trekt (inclusief Lindenbaum/Cohen natuurlijkquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:17 schreef The_Duce het volgende:
VoreG! Wat een goed nieuws, zo horen wij het graag!
Dat pleidooi heb ik uiteraard ook gegeven. Gewoon bijgevoegd bij het laatste tentamen. Daar konden ze niet omheen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet. Wij willen horen dat je niet voldoende punten hebt, maar na een vlammend pleidooi waarbij je alles uit de kast trekt (inclusief Lindenbaum/Cohen natuurlijk) tóch mag blijven
.
Nu je het er over hebt... ik heb 35 punten nu terwijl ik er 36 moet halen voor een positief bindend studieadvies. Ik heb nog 2 herkansingen waarin ik 12 punten kan halen + een tentamen waarvan ik de uitslag nog moet krijgen van 7 ECTS, Al is de kans groot dat ik die niet gehaald heb. Stel, ik denk niet dat dat het geval zal zijn, maar stel nou dat ik geen van die herkansingen zou halen en dus op 35 ECTS zou blijven steken. Zou ik dan toch nog kans maken om te mogen blijven omdat het maar 1 klein lullig puntje scheelt?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet. Wij willen horen dat je niet voldoende punten hebt, maar na een vlammend pleidooi waarbij je alles uit de kast trekt (inclusief Lindenbaum/Cohen natuurlijk) tóch mag blijven
.
Ik heb geen goede ervaring met bezwaar maken bij zo'n commissie. Ik wilde alvast een mastervak volgen, aangezien ik maar een paar vakken had dit semester. Mocht niet, want ik kwam een paar puntjes tekort, namelijk de vakken die ik nog moest halen in m'n bachelorquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:23 schreef Sessy het volgende:
- edit laat maar dat ging over iets anders lees ik net -
En je kunt sowieso altijd bezwaar maken bij de examencomissie of zo? Of je gelijk krijgt is een tweede.
Nergens last van bij de OU; ik ben al halverwege m'n master, terwijl ik pas 2 weken geleden m'n bachelor afgerond heb.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:
Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
huh ? Heb je 't tegen mij ?quote:Op zondag 25 juni 2006 00:50 schreef Sessy het volgende:
ja mits je minder dan 12 sp mist?
Hoezo ? Ga jij wel ondertekenen metquote:Op zondag 25 juni 2006 11:56 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik hoop dat je toekomstige clientèle niet aanschrijft conform je Fotoboek-StYLe
quote:Hoogachtend,
mr. The_Duce
Ja.quote:
Ik schreef toch 'Nergens last van de bij OU'quote:Op zondag 25 juni 2006 12:53 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja.
Of niet?
Wij mogen alleen master gaan doen als we maximaal 12 sp missen in tilburg waar studeer jij dan
www.ou.nlquote:Op zondag 25 juni 2006 13:17 schreef Sessy het volgende:
waar is die OU dan?
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:13 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hoezo ? Ga jij wel ondertekenen met
[..]
Is dat zo ? Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt.
Ze klagen bij mij altijd dat ik een veel te grote en snelle krabbel zet...quote:Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?![]()
Ik besluit (officiele) correspondentie altijd metquote:Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.
Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?![]()
Net zoveel als de andere universiteiten.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
hoeveel euries maken die je lichter per jaar?
Dat ligt eraan hoe snel je studeertquote:Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
hoeveel eurieso maken die je lichter per jaar?
Inclusief boeken, geen colleges. Wel kun je bij veel vakken naar facultatieve begeleidingsbijeenkomsten gaan, maar het uitgangspunt is dat de specifieke OU werkboeken de colleges vervangen.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:23 schreef Sessy het volgende:
Is dat boeken incl en heb je les of niet?
Omdat je feitelijk gezien geen studievertraging oplooptquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:
Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
Nou, ik zit dus ook in dat schuitje. Ik mag nog niet aan mijn master beginnen in Utrecht omdat ik mijn bachelor notarieel recht nog niet heb gehaald. Ik heb daarentegen al wel 180 ECTS aan het jaar. Alleen nog niet aan de verplichte vakken voor notarieel voldaan. Een bachelor privaatrecht aanvragen zou kunnen maar dan blijkt dat de faculteit slechts één bachelor afgeeft. Doe ik dat, dan kan ik mijn master notarieel niet gaan doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:
Tuurlijk. Ik ben nu mevrouw L. eonoor BSc LLBquote:Op zondag 25 juni 2006 23:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er ook mensen hier die strooien met hun bachelor titel?
Sterker nog, het *is* zo verleidelijk. Ik lig nu nog steeds op schema om uiteindelijk over het 2e en 3e jaar van m'n bachelor en m'n master samen nog geen twee jaar te doen. Het kan allemaal bij de OU. Soms moet je er wel een beetje voor onderhandelen, soms moet je er goed vroeg bij zijn met je planning en soms houdt het in dat je vakken doet die je niet wilt doen (ik zit nu op internationaal strafrecht te blokken en dat boeit me echt integraal niet)quote:Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef Sessy het volgende:
God Rally wat jij beschrijft klinkt ZO verleidelijk je hebt geen idee...
in 1 jaar 2 jaar vwo gehaald, beste tijd van m'n leven... geen gezeik... 1 keer afrekenen over het resultaat bij de eindexamens... tsjakka.
Boeit niet, ik wil echt heel standaard Nederlands Recht doen met zo mogelijk de nadruk op privaat maar ja. Punt is, ik weet niet hoe werkgevers denken dus ik riskeer dat liever niet. En ik zit nou toch met vrijspraak en dat ik halverwege de bachelor ben (nou wel meer dan dat mag ik hopen) en nouja... dat soort dingen allemaal.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Aan de andere kant merk je wel dat 't een kleine faculteit is, waardoor je soms wat minder keuzemogeljkheden hebt dan je zou willen.
Bij ons mag je een 6 niet eens herkansen.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:15 schreef Sessy het volgende:
Hmmmm vandaag Ondernemingsrecht herkanst, ik kon zo'n 6 niet laten staan
quote:Op zondag 25 juni 2006 11:56 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik hoop dat je toekomstige clientèle niet aanschrijft conform je Fotoboek-StYLe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |