abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38279036

[SC] WO Rechten # 14

Het belangrijkste topic van dit forum. Met de sappigste roddels over de Tony, de JB en de hoorcolleges, en alle details over het nut van bestuursfuncties voor je cv. Uiteraard ben je het gaafst als je in Utrecht Tilburg studeert, maar ook andere mensen zijn hier van harte welkom om mee te praten.

Regelmatige bezoekers van deze reeks:

Universiteit Utrecht
Leonoor
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
Argento
Diederik_Duck (?)

Universiteit van Tilburg
Sovereign
Pool
Mr.G
Sessy
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla

Radboud Universiteit
Thisbe
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Universiteit Maastricht
Law.

Open Universiteit
_-rally-_

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd.

En sluit je dit topic dan hoor je uiteraard zelf het volgende deel te openen...

pi_38279092
DD, ik gok dat je in Utrecht studeert, heb ik je goed erbij gezet?
pi_38279153
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:54 schreef Sessy het volgende:

[..]

Is een berekening van onze hoorcollegedocent die les gaf over de Algemene Wet Gelijke Behandeling, niet van mij. Ging over twee homo's die heel nodig bij de NADB wilden dansen (en dat vervolgens mochten, 1 keer hebben gedaan en sindsdien nooit meer).
Och, die casus weer
Die hebben ze aan het begin van Oefenrechtbank ook weer gebruikt. Dacht ik net dat ik van ze af was...

Overigens wordt gefluistered dat één van de twee docenten ook één van de twee dansers was.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_38279216
Nee, dat is niet zo. Wel is de docent de levenspartner van 1 van die twee dansers, en heeft hij dan ook zelf die homoseksuele dansers verdedigd bij de awgb. Een kennis van mam van 't dansen (ons mam dans(te) in de hoofdklasse senioren (hoogste in NL) en wonnen regelmatig wat dus ze kent nogal wat mensen daar), die jureerde die wedstrijd waar ze aan meededen. Ze zei zelf dat ze geen idee had hoe je dat nou met elkaar moest vergelijken...

Ohja en die vent die je altijd ziet zitten bij Dancing with the Stars, Cor? Die is er dus voor verantwoordelijk dat ze voortaan mogen meedansen...
Ik heb niks tegen homo's, ik heb echt helemaal niks tegen homo's, ik houd volgens zo'n internettest over onbewuste vooroordelen meer van homo's dan van hetero's (wat wel eens kan kloppen), maar het ziet er gewoon niet uit als twee mannen met elkaar dansen, ja sorry hoor. Plus, er is al een tekort aan danspartners en dan gaan ze nog samen dansen ook.

Die casus kreeg je ook bij Recht en Maatschappij (voornamelijk dus), bij POR, bij Grondrechten, en ik dacht nog ergens. Ik wou dat ze er over ophielden, serieus.

Pikant detail: de oudste en kaalste van het dansende homopaar danst de vrouwelijke partij...
pi_38279335
Ut recht in Utrecht
pi_38279347
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:02 schreef Sessy het volgende:
Ik wou dat ze er over ophielden, serieus.
Bij de OU hoor je er niets over
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 20:37:55 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_38280517
*loodje*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_38281004
Opende ik nét een topic.

Sorry Sessy
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:54:33 #9
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38281105
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:59 schreef Sessy het volgende:
DD, ik gok dat je in Utrecht studeert, heb ik je goed erbij gezet?
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).

Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom
Nulla verba sed acta
pi_38281453
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreuken
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_38282790
quote:

[..]

Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).

Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
pi_38282877
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschopt .
30 ECTS in het 1e jaar is natuurlijk geweldig .
pi_38283143
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:43 schreef VoreG het volgende:

[..]

Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschopt .
30 ECTS in het 1e jaar is natuurlijk geweldig .
DD is wat jaartjes ouder dan jij mien jong. Toen golden die mooie regels jammer genoeg nog niet!

Even een hilarisch feitje:
Volgens de stamboom van Keno Don Rosa is Diederik een zoon van Driekus Duck en Zwaantje Meerkoet.

[ Bericht 8% gewijzigd door The_Duce op 27-05-2006 21:58:58 ]
pi_38283942
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:

[..]

15 ECTS , he het is wel een rechtenstudie he geen loodzware betastudie. Maar ik kom dus intelligent over? Moet ik dan niet ook intelligent zijn om die indruk te kunnen wekken?
pi_38284607
Een nieuw topic
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:17:39 #16
1239 Singa
Fear me!
pi_38286737
Mag je alleen als rechtenstudent in de OP?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:37:32 #17
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38287466
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 21:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreuken
Wie was het?!?!
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 22:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

15 ECTS , he het is wel een rechtenstudie he geen loodzware betastudie. Maar ik kom dus intelligent over? Moet ik dan niet ook intelligent zijn om die indruk te kunnen wekken?
Neuh, grote mond-klein brein effect zeg maar.
Hoewel er ook al kloon-speculaties de ronde doen ben ik het daar overigens niet mee eens.

Maar ik vraag het toch maar even, om alle onzekerheid uit de weg te ruimen: kennen wij elkaar...?
Nulla verba sed acta
pi_38287519
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:51 schreef Morrigun99 het volgende:
Opende ik nét een topic.

Sorry Sessy
Er stond duidelijk in de OP van deel 14 dat wie de topic sluit, een nieuw topic opent. Die clausule heb ik maar even overgenomen, lijkt me wel zo makkelijk.

Hoe is met je magisterambities morri?
pi_38287585
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:17 schreef Singa het volgende:
Mag je alleen als rechtenstudent in de OP?
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:43:41 #20
1239 Singa
Fear me!
pi_38287720
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.
zie sig.
pi_38290207
Ohja. Nee, dan mag je niet in de OP. Lekker puh!
pi_38293479
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:38 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hoe is met je magisterambities morri?
Dinsdag gesprek met sollicitatiecommissie en huidige secretaris.
pi_38293555
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:55 schreef Sessy het volgende:
Ohja. Nee, dan mag je niet in de OP. Lekker puh!
We kunnen toch wel een kopje maken in de OP met 'afvalligen - zij die wel zouden willen maar niet kunnen'
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38295275
Ik doe dan wel recht & maangement, maar ik voel me veel meer rechten-student dan economie-student, dus ik vind dat ik in de OP moet blijven staan

Geneeskunde daarentegen...

Sessy: In Tilburg kunnen R&M studenten de master Recht & Management doen. Gewoon één master dus.
quote:
Dat zijn de trema-normen toch? (Wat je al niet leert als je een middagje oefenrechtbank gaat kijken )
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zondag 28 mei 2006 @ 11:41:55 #25
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38295295
Binnenkort lid van team www.rechtopjerecht.nl

tevens tvp
Before all else, be armed.
pi_38314204
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.

Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2006 21:38:52 ]
pi_38316731
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.

Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Zoals je 't zegt, klinkt 't logisch. Ik zou even dat arrest van de HR opzoeken en een mooie brief schrijven
pi_38318618
Profi, Umm!
  zondag 28 mei 2006 @ 23:14:15 #29
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38318762
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:09 schreef Sessy het volgende:
Profi, Umm!
Thanx!!
Before all else, be armed.
pi_38338225
Morgen tentamen Inleiding Ondernemingsrecht

Ik weet niet zo goed wat ik van dat vak moet denken. Het is eigenlijk niet eens zo ingewikkeld als je vertegenwoordigingsbevoegdheid en interen en externe aansprakelijkheid snapt. Ik heb vak meer moeite met het uitvinden wat ze nou eigenlijk willen weten dan met het beantwoorden van de vraag.

Alleen die 55 arresten zijn vervelend. Vooral die namen zijn om te huilen.

Hoe lang is zo'n tentamen? Ik heb een oefententamen gehad met twee casussen ter waarde van 32 en 33 punten. Is dat het hele tentamen of zat er vorig jaar nog een derde vraag bij?
pi_38338417
Ik heb 'm morgen ook, stoel I22 en ik ben geloof ik wel de enige met ontheffing van de geen-jassen-en-tassen regeling en bril, dus kom gerust buurten ik ben wel benieuwd wie je bent.
Geen punaises en momentlijm op die plek graag.
pi_38338506
Ik zit op rij T. Ga maar op zoek naar een meisje met een leesbril

[ Bericht 6% gewijzigd door bladibladibla op 29-05-2006 19:36:16 ]
pi_38353769
Nou, zet uw beste beentje voor. En Sessy, je vraagt erom dat ze je stoel met pek besmeren
pi_38354720
Da's niet leuk. Ik heb morgen een kutdag, eerst moet ik om halfzes op wat vreselijk is aangezien ik een nachtmens ben, daarna heb ik een kuttentamen, na dat tentamen moet ik naar de tandarts om wat waarschijnlijk m'n eerste gaatje in m'n volwassenentanden is te dichten, daarna brak voor de tv hangen met m'n vriend omdat ik 'm anders twee weken niet zie omdat ik het druk heb en hij ook, en daarna rolschaatsen tot diep in de nacht.
Dan kan ik geen zooi op m'n stoel gebruiken.
pi_38358641
Life sucks .
pi_38362456
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:

Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.
Lelijke @@p!
pi_38367242
Pfff het laatste onderwerp behandeld voor de tentamens, de schadevergoeding...
Lastig onderwerp met het zelfstandig schadebesluit, de weg naar de burgelijke rechter en de bestuursrechter etc.
pi_38368604
Sessy, hoe ging het bij jou?

Bij mij ging het wel: ik wist eigenlijk overal wat ze wilden dat ik opschreef alleen die arresten erbij noemen was wat moeilijker. Ik was 5 minuten voor tijd klaar, ik zag dat jij nog druk aan het schrijven was.

Leuk dat je nog even langs kwam trouwens! Ik had al wel gekeken of ik iemand herkende die op de foto's uit je fotoboek leek, maar ik zat naar rij I tek ijken dus was een beetje verbaasd toen jij in een keer voor mijn neus stond
pi_38369718
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeft ) van de werkgever om mij in contract 1 + 2 een andere functienaam toe te dichten dan in contract 3 wordt gehanteerd. Wat een paupers ook.
Dank overigens voor dat artikel, is precies wat ik zocht.

Overigens duurt het nog wel even voordat ik over dit onderwerp aan de bel trek. Ik heb nog twee "projecten" lopen bij m'n uitzendbureau. First things first.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2006 14:24:51 ]
pi_38369949
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:16 schreef VoreG het volgende:
Pfff het laatste onderwerp behandeld voor de tentamens, de schadevergoeding...
Lastig onderwerp met het zelfstandig schadebesluit, de weg naar de burgelijke rechter en de bestuursrechter etc.
De tweewegenleer
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:48:12 #41
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38382525
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeft ) van de werkgever om mij in contract 1 + 2 een andere functienaam toe te dichten dan in contract 3 wordt gehanteerd. Wat een paupers ook.
Dank overigens voor dat artikel, is precies wat ik zocht.

Overigens duurt het nog wel even voordat ik over dit onderwerp aan de bel trek. Ik heb nog twee "projecten" lopen bij m'n uitzendbureau. First things first.
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!
Nulla verba sed acta
pi_38384976
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 14:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De tweewegenleer
Nou jippie .
pi_38390346
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
pi_38396203
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Ja, idd. Ik zeg maar altijd zo: “Ceterum censeo Carthaginem esse delendam."
pi_38402936
Laatste bijles gehad voorafgaande aan het tentamen. Ik heb er vertrouwen in, komt helemaal goed.
pi_38403851
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 11:26 schreef VoreG het volgende:
Laatste bijles gehad voorafgaande aan het tentamen. Ik heb er vertrouwen in, komt helemaal goed.
Succes met je tentamen!

Ik heb vanmiddag Sociaal recht. Moet lukken aangezien ik dat vak volg met studenten Personeelswetenschappen die helemaal flippen als ze een wetbundel zien (en die dus ook niet doorhebben dat bijna alles daar in staat )
pi_38417582
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:54 schreef bladibladibla het volgende:
Sessy, hoe ging het bij jou?
Je denkt toch niet dat ik de goede stoel opgeef he Straks liggen er punaises op nee dankje.
Neuh ik had me gewoon vergist in de plaats, had bij een ander tentamen gekeken.

Het ging... Eh. Nou ik wist alles op 1 vraag van 5 punten na, en op het laatst moest ik nog een kantje overschrijven omdat ik echt de ene op de andere onbegrijpelijke kromme zin had gestapeld, dus dat was dat drukke schrijven op het einde, maar mijn probleem was eigenlijk dat ik dus wel alles had, maar lang niet overal de artikelen bij had. Het vervolgvak (wat ik al geleerd heb afgelopen semester) is namelijk open boek tentamen, dus al die arresten en artikelen moest ik gaan opzoeken en die heb ik er dus ook voor een heel groot deel niet bij vermeld. En da's kut, want daar kreeg je nu juist de punten voor. Ik was het laatste uur, op het overpennen van dat kantje na, alleen maar bezig artikelen en arresten op te zoeken en het eerste uur voor de helft ook. Voor dat tentamen zelf had je een uurtje nodig, ware het dus niet dat je artikelen moest vermelden.

M'n vriend denkt een kroket van mij te goed te hebben. Hij heeft het vervolgvak met 8,5 gehaald, en hier denkt hij gezakt te zijn! Als dat zo is krijgt hij een kroket, ik geloof het niet want hij is nog nooit ergens voor gezakt, maar dat hij het een loodzwaar tentamen vond en catastrofaal tijd tekort kwam geeft al aan hoe dat met dat tentamen zat... Ik denk dat jij echt een van de heel weinigen was die vroeger klaar waren, bijna iedereen zat er nog toen je moest stoppen met schrijven.

Ik ga POR niet herkansen, ik laat die 6,5 staan hoe zonde dat ook is. Ik moet m'n theorie opnieuw halen, voor de 7de juli, en die dag is de enige mogelijkheid. M'n rijbewijs heb ik harder nodig dan een goed punt voor POR.
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:13:42 #48
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38417774
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Maak dan ook niet zo'n lang verhaal van iets wat in feite geen probleem is... De aandacht verslapt dan he...
Nulla verba sed acta
pi_38434825
Even een update:

- sollicitatiegesprek voor het Dagelijks Bestuur van Magister ging erg goed voor m'n gevoel. Ze gaven een enkele keer zelfs aan onder de indruk te zijn. Nu gaan ze een advies schrijven en de beslissing aan het Algemeen Bestuur overlaten. Heb er goede hoop op (gezien het feit dat veel AB'ers mijn capaciteiten wel kennen).

- de annotatie voor EGR heb ik gehaald. Na de herschrijving bleek hij goed genoeg.

- een 6,5 voor Europese Strafrechtsgeschiedenis. Op zich wel tevreden. Als de tijd het toelaat ga ik hem zeker herkansen.
pi_38435389
Ik zal voor je duimen Morrigun!
quote:
http://www.fok.nl/topic/862978/1/50#38417582]woensdag 31 mei 2006 18:05[/url] schreef Sessy het volgende:[/b]
Ik was het laatste uur, op het overpennen van dat kantje na, alleen maar bezig artikelen en arresten op te zoeken en het eerste uur voor de helft ook. Voor dat tentamen zelf had je een uurtje nodig, ware het dus niet dat je artikelen moest vermelden.
Ik was alle arresten kwijt, dus die heb ik elke keer moeten opzoeken. Bij die vraag over de BV i.o. lag mjn arrestenbundel open bij HR Rabobank/Niezink dus dat was echt mazzel.
Ik ben er nu achter dat ondernemingsrecht niet eens zo heel moeilijk is. Je moet alleen weten waar je moet zoeken.

Dinsdag mijn laatste tentamen. Nu nog moed verzamelen om weer te beginnen met studeren
pi_38450243
Ik heb een 6 voor rechtsgeschiedenis, dat slaat echt nergens op, ik kende de hele stof uit m'n hoofd. Privaatrechtvariant trouwens. Mja gewoon nog een keer gaan doen misschien, zonder extra te leren verder.
pi_38458791
quote:
diederick_duck weg uit SEX.

doe je goed
pi_38459013
wat ik me afvroeg zou het te doen zijn om in 4 jaar af te studeren, als je het 4e jaar geen achterstand hebt en het tempo er wat in houdt?
Of is het qua tijd die je nodig hebt voor het scriptieschrijven voor de zomervakantie klaar zijn gewoon practisch onmogelijk?

Ik doe Nederlands recht trouwens

Ervaringsdeskundigen hier?
pi_38459427
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

doe je goed
Ik heb al verweer ter zake gevoerd, maar dat had weinig nut geloof ik; ondanks dat ik uitvoerig heb aangetoond dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele grond voor een ban was. Wat maar weer bewijst dat het bansysteem op Fok niet erg deugdelijk is ingericht; zo hebben ze nog nooit gehoord van hoor en wederhoor en is het kennelijk prima mogelijk om iemand een ban aan te smeren op grond van het enkele feit dat hij een aantal keer in een topic zou hebben gepost dat vermoed wordt een niet serieuze insteek te hebben gehad, daarmee zogenaamd bijdragend aan de verloedering van genoemd forum.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:15:40 #55
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38482067
Zou iemand me hier (heel kort) kunnen vertellen wat de Schutznorm(gedachte) m.b.t. strafrecht inhoudt?
pi_38483037
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:15 schreef Eland het volgende:
Zou iemand me hier (heel kort) kunnen vertellen wat de Schutznorm(gedachte) m.b.t. strafrecht inhoudt?
Dat is snel berechten zonder weerwoord kunnen geven, voor het eerst gebruikt door de Schutzstaffel, vandaar de naam.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:05:20 #57
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38483302
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat is snel berechten zonder weerwoord kunnen geven, voor het eerst gebruikt door de Schutzstaffel, vandaar de naam.
pi_38484167
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef 3FM het volgende:
wat ik me afvroeg zou het te doen zijn om in 4 jaar af te studeren, als je het 4e jaar geen achterstand hebt en het tempo er wat in houdt?
Of is het qua tijd die je nodig hebt voor het scriptieschrijven voor de zomervakantie klaar zijn gewoon practisch onmogelijk?

In deeltijd kan 't, dus voltijd moet 't geen probleem zijn.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:53:37 #59
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38501083
quote:

Het was wel mijn bedoeling, en het lijkt me ook geen al te groot probleem op zich, hier in Utrecht is je eidnscriptie maar 15 ECTS dus zo'n dik boekwerk hoeft het nou ook weer niet te worden.

Al een baan hebben werkt drukverhogend en wsl. helpt dat ook wel..
Nulla verba sed acta
pi_38501788
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:29 schreef Sessy het volgende:
Ik heb een 6 voor rechtsgeschiedenis, dat slaat echt nergens op, ik kende de hele stof uit m'n hoofd. Privaatrechtvariant trouwens. Mja gewoon nog een keer gaan doen misschien, zonder extra te leren verder.
Die privaatrechtvariant is goed te doen. Ik had daar vorig jaar een nette 8 voor geloof ik. Zeker herkansen
Lelijke @@p!
pi_38501834
quote:

Ligt er helemaal aan wie je scriptiedocent is. Als die een vakantie van 4 weken neemt en je halverwege een nieuwe visie opdringt ga je het niet redden denk ik.
Lelijke @@p!
pi_38506302
Hoi,

Zit op dit moment verwikkeld in een incassozaak, en sta op het punt om tot dagvaarding over te gaan. Nu krijg ik een brief van mijn advocaat, waar ik het e.e.a. niet van begrijp. Gezien het zaterdag is, kan ik bij hem niet terecht nu, maar hier hopelijk wel.

Ik citeer:
Indien uw vordering wordt afgewezen om redenen die binnen uw risicosfeer behoren te liggen, dan loopt u het risico om te worden veroordeeld in de kosten van het geding.

Wat wordt er precies bedoeld met mijn 'risicosfeer'?
pi_38506614
Met risicosfeer worden redenen bedoeld die voor jouw eigen risico komen.

Ik ben niet zo heel goed op de hoogte wat voor redenen dat dan zouden kunnen zijn, maar ik hoop dat je hier al iets aan hebt.

Succes met de zaak trouwens!
pi_38506754
Dit ligt aan de inhoud van de zaak. Stel: de zaak komt voor de rechter. Je verweert je al dan niet tegen de vordering. Als de rechter vindt dat de vordering is ontstaan vanwege een reden die bij jezelf dient te liggen, wordt je in de kosten van het rechtsgeding veroordeeld.

Dit is een standaardzinnetje. Deze kosten kunnen redelijk oplopen by the way.
Lelijke @@p!
pi_38506848
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Dit ligt aan de inhoud van de zaak. Stel: de zaak komt voor de rechter. Je verweert je al dan niet tegen de vordering. Als de rechter vindt dat de vordering is ontstaan vanwege een reden die bij jezelf dient te liggen, wordt je in de kosten van het rechtsgeding veroordeeld.

Dit is een standaardzinnetje. Deze kosten kunnen redelijk oplopen by the way.
Ik ben niet debiteur.
Kan je trouwens aangeven wat deze kosten ongeveer zijn voor een vordering van 800-1000 euro?

[ Bericht 1% gewijzigd door Oscar_de_Grouch op 03-06-2006 17:14:03 ]
pi_38507328
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

Ik ben niet debiteur.
Kan je trouwens aangeven wat deze kosten ongeveer zijn voor een vordering van 800-1000 euro?
6vwo en nu al eisende partij?

Ik kan hoogstens een grove schatting maken, aangezien ik de tabellen er niet bij heb. En zelfs die schatting ga ik niet hier wegzetten aangezien ik er dan nog aardig naast kan zitten. Hoewel het griffierecht vaststaat, zijn de kosten ook afhankelijk van het aantal schriftelijke rondes en of er al dan niet een comparitie komt.
Lelijke @@p!
pi_38507434
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

6vwo en nu al eisende partij?
Eigen eenmanszaakje, heb te maken met een wanbetaler.
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]
en of er al dan niet een comparitie komt.
Dat is niet altijd het geval?

[ Bericht 18% gewijzigd door Oscar_de_Grouch op 03-06-2006 17:43:59 ]
pi_38510418
Oscar, kan je niet beter de vordering overdragen aan een incassobureau of zo.
pi_38510511
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Die privaatrechtvariant is goed te doen. Ik had daar vorig jaar een nette 8 voor geloof ik. Zeker herkansen
Blij te horen... Nouja ze had beloofd ons te naaien met het tentamen omdat een keer niemand de stof had gelezen (er moest toen een werkstuk worden ingeleverd en normaal hebben een Turk en ik en nog een jongen daar wel iets te antwoorden op haar vragen maar toen dus niet)
Mja slap hoor, eerlijk gezegd.
pi_38513093
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:31 schreef Sessy het volgende:
Oscar, kan je niet beter de vordering overdragen aan een incassobureau of zo.
Is dat traject al doorlopen. Maar ik heb wel inspraak over wat er gebeurt nu het buitengerechtelijk niet is opgelost.
pi_38551758
http://www.geocities.com/de_aantekeningen/

Vizorchicken: archief toegevoegd en nieuwe cartoon ter ere van al m'n kennissen die allemaal hebben besloten te gaan trouwen (stuk of 5?)

Samenvattingen toegevoegd.
pi_38552087
quote:
Op maandag 5 juni 2006 04:39 schreef Sessy het volgende:
http://www.geocities.com/de_aantekeningen/

Vizorchicken: archief toegevoegd en nieuwe cartoon ter ere van al m'n kennissen die allemaal hebben besloten te gaan trouwen (stuk of 5?)

Samenvattingen toegevoegd.
Mooi werk
  maandag 5 juni 2006 @ 12:30:33 #73
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38555396
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

Ik ben niet debiteur.
Hmmm kosten van betekening van het vonnis zijn ergens in de 80 euro, dan krijg je daarna de executiefase.. Eerst krijg je beslag roerende zaken, geloof dat dat rond de 130 euro was, daarna aanzegging van verkoop, ook boven de 100 euro. Kan behoorlijk oplopen, zeker als je overgaat tot daadwerkelijke verkoop.

In jouw risicosfeer ligt het bijv. als jouw debiteur verhuisd is, jou aantoonbaar een adreswijziging heeft gestuurd, maar jij bent blijven incasseren op zijn oude adres. Hij kan er dan niets aan doen dat hij niet betaald heeft zeg maar.
Nulla verba sed acta
pi_38556184
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:30 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hmmm kosten van betekening van het vonnis zijn ergens in de 80 euro, dan krijg je daarna de executiefase.. Eerst krijg je beslag roerende zaken, geloof dat dat rond de 130 euro was, daarna aanzegging van verkoop, ook boven de 100 euro. Kan behoorlijk oplopen, zeker als je overgaat tot daadwerkelijke verkoop.

In jouw risicosfeer ligt het bijv. als jouw debiteur verhuisd is, jou aantoonbaar een adreswijziging heeft gestuurd, maar jij bent blijven incasseren op zijn oude adres. Hij kan er dan niets aan doen dat hij niet betaald heeft zeg maar.
Okay .
Nog twee vraagjes dan maar:
1. Als ik in het gelijk gesteld word, zijn de kosten van de procedure dus voor de debiteur?
2. Komt er bij iedere zaak comparitie?
pi_38556258
Oui.
pi_38556478
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:01 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

Okay .
Nog twee vraagjes dan maar:
1. Als ik in het gelijk gesteld word, zijn de kosten van de procedure dus voor de debiteur?
Ja, mits je dit vordert
quote:
2. Komt er bij iedere zaak comparitie?
Nee.
pi_38559680
Morgen Burgerlijkrecht 1, iemand nog tips ?
  maandag 5 juni 2006 @ 15:25:00 #78
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38559857
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:18 schreef xD het volgende:
Morgen Burgerlijkrecht 1, iemand nog tips ?
Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.
pi_38560204
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:25 schreef Eland het volgende:

[..]

Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.
Lijkt me ook de beste voorbereiding. En zorg dat je begrijpt wat er in de artikelen staat, dat scheelt ook al een heleboel.

Succes met je tentamen!

Ik heb morgen mijn laatste tentamen en mijn concentratie is weer eens ver te zoeken...
pi_38560313
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:36 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

...
Ik heb morgen mijn laatste tentamen en mijn concentratie is weer eens ver te zoeken...
Succes ermee!
Morgen krijgen we toch ook het cijfer voor Rechtsfilosofie B terug?
Lelijke @@p!
pi_38560447
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Succes ermee!
Morgen krijgen we toch ook het cijfer voor Rechtsfilosofie B terug?
Dank je!

Er staat 6 juni op het tentamen van Rechtsfilosofie dus ik neem aan van wel...

Ach, als het heel erg is heb ik een troost: ik heb morgenavond een borrel van mijn werk waar ik mijn verdriet kan verdrinken op kosten van de baas
pi_38561882
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:13 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Ja, mits je dit vordert
[..]

Nee.
Dankje .
Ik snap wel dat dit niet het gratis-juridsch-advies-topic is, toch nog één vraagje.

Als debiteur een betalingsregeling voorstelt, is dit als bewijs te voeren dat hij akkoord gaat met de vordering? In andere woorden, kan hij dan nog verweer voeren dat hij niet wist van de vordering of het niet eens is met het bedrag?
pi_38563905
morgen is 6-6-6 :p Hoop maar niet dat je slaagt.

Oscar, hij kan van alles, maar het zou wel erg vreemd zijn als hij dan stelt niet te hebben geweten van de vordering, ik denk niet dat een normaal nadenkende rechter dat accepteert. Correct me if I'm wrong.
pi_38564938
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:38 schreef Sessy het volgende:
morgen is 6-6-6 :p Hoop maar niet dat je slaagt.

Oscar, hij kan van alles, maar het zou wel erg vreemd zijn als hij dan stelt niet te hebben geweten van de vordering, ik denk niet dat een normaal nadenkende rechter dat accepteert. Correct me if I'm wrong.
Mja, wat ik bedoelde was dat hij daarmee impliceert akkoord te gaan met betaling. Of is zoiets niet zoveel waard?
pi_38566824
Ik had het tegen de andere rechtenstudenten.

Hij gaat in elk geval accoord met het bestaan van een vordering... Over het bedrag valt denk ik nog te twisten, afhankelijk van wat de betalingsregeling nou voorstelt zeg maar. Als hij gewoon het hele bedrag zei te gaan betalen is dat denk ik ook wel bewijs voor het feit dat hij die vordering als bestaand voor dat bedrag erkent.
Maar hij kan natuurlijk ook zeggen dat jij hem dreigde met (vul in) en dat hij daarom maar had gezegd dat hij zou betalen terwijl hij jou helemaal niks schuldig was, of zo... Ik denk niet dat ie dat doet maar ik bedoel je kunt altijd wel iets verzinnen als je echt graag wilt. Of het geloofwaardig is, is een tweede, ik denk niet dat het erg geloofwaardig is nee.

Maar je gaat er alvast vanuit dat hij a) op komt dagen en b) verweer gaat voeren. Ik denk op zich dat de kans er ook inzit dat hij straks bij verstek wordt veroordeeld? Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
pi_38566979
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.

Overigens kun je bij oefenrechtbank geen verstek laten gaan. Dan krijg je een onvoldoende

[ Bericht 5% gewijzigd door Captain_Redbeard op 05-06-2006 19:18:40 ]
Lelijke @@p!
pi_38569900
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.
Jawel, maar dan kan zijn partij dus geen verweer voeren.
quote:
Overigens kun je bij oefenrechtbank geen verstek laten gaan. Dan krijg je een onvoldoende
Brilliant.
pi_38570600
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik denk op zich dat de kans er ook inzit dat hij straks bij verstek wordt veroordeeld? Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Telt praktijkervaring ook ? Je moet in de dagvaarding je *hele* vordering uitwerken, je *moet* ook het bekende verweer van de tegenpartij weergeven.

Heb je dat gedaan, dan zal in een verstekvonnis de rechter concluderen dat de vordering niet onredelijk overkomt en daarom toegewezen wordt.
pi_38577603
kijk daar heb je wat aan de Grouch!

Trouwens, kunnen we je volgend jaar in onze topic als volwaardig lid verwachten Oscar of ga je iets anders studeren?
pi_38577751
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:32 schreef Sessy het volgende:
kijk daar heb je wat aan de Grouch!

Trouwens, kunnen we je volgend jaar in onze topic als volwaardig lid verwachten Oscar of ga je iets anders studeren?
Heb er wel serieus over nagedacht, maar rechten is me toch teveel leerwerk; ik ben erg lui .
Volgend jaar natuurkunde @ UU.

Maargoed, morgen even contact opnemen met m'n advocaat. damn wat klinkt dat tof

[ Bericht 8% gewijzigd door Oscar_de_Grouch op 05-06-2006 23:50:02 ]
pi_38583060
Rechtsfilosofie B staat op BB. Ik heb het niet gehaald (4,5). Donderdag as. (8 juni) is om 9:30 uur de inzage in Yz1.

Maar met een herkansing moet het me wel gaan lukken denk ik. Ik vond het ook zo moeilijk...
pi_38583115
Ik had gewoon een 6,5

Mijn tactiek van 9 keer (ongeveer) hetzelfde opschrijven heeft dus toch gewerkt...

Nou hopen dat mijn tentamen direct ook goed gaat.
pi_38587593
Morrigun, welkejaars ben je? Heb je aantekeningen van strafprocesrecht toevallig? Ik wilde dat vak in de herkansingen gaan doen zonder dat ik de colleges heb gevolgd, geen idee of het realistisch is maar zeker het proberen waard, van de vakken die ik afgelopen jaar even zo erbij had geleerd en toch geen tentamen in gedaan had ik ook profijt
pi_38587611
Wat heb je, bladibla?
pi_38587700
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:37 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Maargoed, morgen even contact opnemen met m'n advocaat. damn wat klinkt dat tof
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurt
pi_38587769
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

quote:
Het dossier kan dan zo worden afgewikkeld dat voor u de hoofdsom resteert na BTW restitutie, zodat u geen kosten heeft gehad aan het incasso, dit ondanks de gevoerde procedure.
pi_38593344
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:44 schreef Sessy het volgende:
Wat heb je, bladibla?
Ik had tentamen Economie voor R&M. Was heel goed te doen eigenlijk: ik wist alles op twee kleine dingetjes na. Heb alleen een lamme arm omdat ik drie uur constant heb zitten schrijven.

Ik heb nu al mijn tentamens gehad, dus nu is het wachten op de cijfers....
pi_38593438
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:32 schreef bladibladibla het volgende:
Ik had gewoon een 6,5

Mijn tactiek van 9 keer (ongeveer) hetzelfde opschrijven heeft dus toch gewerkt...

Nou hopen dat mijn tentamen direct ook goed gaat.
Je hebt mijn tip opgevolgd?
pi_38593484
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grif
pi_38611132
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grif
Het goede gevoel is er pas als 'ie goed werk heeft verricht en ik dus geen kosten heb .
pi_38615083
Zo, ik wou deze even met jullie delen:
http://i2.photobucket.com/albums/y7/sessy_world/untitled.jpg

Je mag er dus parkeren. Alleen dan krijg je een boete voor het overtreden van 5 WVW. Dus je mag er eigenlijk niet parkeren. Maar toch weer wel, want er geldt officieel geen parkeerverbod... Stelletje mierenneukers, je zou denken dat 't juristen zijn bijna.

Stelletje mierenneukers!

(en het ergste is, de vorige keer toen ik het overigens wel heb gehaald, een jaar geleden, toen ik alle slides uit mijn hoofd had gestampt, toen was het echte theorieexamen precies zo)
pi_38616865
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:44 schreef Sessy het volgende:
Morrigun, welkejaars ben je? Heb je aantekeningen van strafprocesrecht toevallig? Ik wilde dat vak in de herkansingen gaan doen zonder dat ik de colleges heb gevolgd, geen idee of het realistisch is maar zeker het proberen waard, van de vakken die ik afgelopen jaar even zo erbij had geleerd en toch geen tentamen in gedaan had ik ook profijt
Ik heb de aantekeningen inderdaad. Hebben?

Heeft er iemand een goeie EGR samenvatting voor mij?
pi_38619456
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Rechtsfilosofie B staat op BB. Ik heb het niet gehaald (4,5). Donderdag as. (8 juni) is om 9:30 uur de inzage in Yz1.

Maar met een herkansing moet het me wel gaan lukken denk ik. Ik vond het ook zo moeilijk...
Jammer voor je. Op zich werkt zo'n inzage wel verhelderend denk ik. Ik denk dat je bij een aantal vragen ook werkelijk een deel van een vorig antwoord erin kon verwerken. Tenminste dat heb ik gedaan, en een 7,5 was het resultaat.
Lelijke @@p!
pi_38619492
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:11 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik ga voor je kijken of ik iets heb liggen. Overigens heb ik bij het studeren daarvoor alleen gebruik gemaakt van m'n rommelige aantekeningen en het handboek als naslagwerk .
Lelijke @@p!
pi_38623859
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je hebt mijn tip opgevolgd?

Je tip 'als je de vraag niet snapt, bedenk dan wat je op een tentamen zou willen horen' heb ik toegepast bij Organisatiewetenschap. Hielp heel erg: in plaats van 4 vragen waar ik geen antwoord had heb ik toen overal iets kunnen bedenken.
pi_38624740
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Jammer voor je. Op zich werkt zo'n inzage wel verhelderend denk ik. Ik denk dat je bij een aantal vragen ook werkelijk een deel van een vorig antwoord erin kon verwerken. Tenminste dat heb ik gedaan, en een 7,5 was het resultaat.
Ik ga morgen ook naar de inzage. Maar zoals ik violgens mij al eerder poste: ik heb waarschijnlijk verschillende filosofen door elkaar gehaald. Een tick van me als ik het gewoon net niet goed genoeg ken.
pi_38635077
Even een vraagje:

In het common law system kent men 'tort law'. Dit is een bepaalde tak van aansprakelijkheid, maar ik kan nergens vinden of het nu te vergelijken is met de Nederlandse onrechtmatige daad of dat het veel uitgebreider is.

Weet iemand van jullie dat toevallig?
pi_38635812
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:44 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Je tip 'als je de vraag niet snapt, bedenk dan wat je op een tentamen zou willen horen' heb ik toegepast bij Organisatiewetenschap. Hielp heel erg: in plaats van 4 vragen waar ik geen antwoord had heb ik toen overal iets kunnen bedenken.
Zo heb ik beide metajuridische vakken die ik moest doen gedaan (Recht & Maatschappij en Rechtssociologie) en dat verliep uitstekend
pi_38636076
Waarom gaat het trouwens altijd over "cliënte"?
Ik ben toch man?
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:26:58 #110
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38637128
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:55 schreef bladibladibla het volgende:
Even een vraagje:

In het common law system kent men 'tort law'. Dit is een bepaalde tak van aansprakelijkheid, maar ik kan nergens vinden of het nu te vergelijken is met de Nederlandse onrechtmatige daad of dat het veel uitgebreider is.

Het is buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht. Het valt dus hoofdzakelijk samen met de onrechtmatige daad ja , maar ook met verkeersaansprakelijkheid, risicoaansprakelijkheden, etc. Maar die zijn in Nederland ook verwant aan de onrechtmatige daad.
pi_38641726
Vrijdag het belangrijkste tentamen dat ik ooit heb gemaakt en waarschijnlijk ook de duurste indien ik het niet haal .

Staats- en Bestuursrecht ik wil niet
pi_38642448
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:37 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Waarom gaat het trouwens altijd over "cliënte"?
Ik ben toch man?
Tentamens zijn altijd vrouwvriendelijk .

"Een studente koopt een boek van een vriendin".

"Anita, een 34-jarige huismoeder..."

etc, etc..

Bij m'n laatste tentamen (arbeidsrecht) heb ik volgens mij nergens een mannelijke persoonsvorm gelezen. [inkopper] nu zijn het ook altijd vrouwen die voor problemen zorgen [/inkopper].

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2006 00:12:51 ]
pi_38642618
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:11 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Tentamens zijn altijd vrouwvriendelijk .

"Een studente koopt een boek van een vriendin".

"Anita, een 34-jarige huismoeder..."

etc, etc..

Bij m'n laatste tentamen (arbeidsrecht) heb ik volgens mij nergens een mannelijke persoonsvorm gelezen. [inkopper] nu zijn het ook altijd vrouwen die voor problemen zorgen [/inkopper].
Vrouwen werken toch niet Het enige waar je vrouwen bij arbeidsrecht nodig hebt is bij die verdomde Zw uitzondering.
pi_38643040
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:55 schreef bladibladibla het volgende:
Even een vraagje:

Is totaal niet te vergelijken, wat zij hebben is een soort Romeins recht waar je voor elke soort onrechtmatige daad een aparte tort hebt: een aparte tort voor onbevoegd land betreden, een aparte tort voor dit, een aparte tort voor dat.
Echter, sinds de zaak Donaghue (ik sta niet voor de spelling in), is er dus een tort waar de meeste soorten onrechtmatig handelen onder kunnen worden geschoven, dus je zou kunnen zeggen dat er inderdaad een algemene onrechtmatige daadsactie is in het engelse recht, maar niet helemaal... Ehm pak even het artikel in de leidraad verbintenissenrecht b erbij, daar is het wel ok in uitgelegd.

Torts zijn trouwens dus de verschillende acties die je kunt instellen, zeg maar zoals wij een andere actie instellen op basis van dieraansprakelijkheid dan op basis van aansprakelijkheid voor opstallen, in het engelse systeem zouden dat dus verschillende torts zijn. Alleen in Donaghue trekken ze dus alles eens goed samen zodat verwijtbaar onrechtmatig handelen daar vaak onder valt.

Zo iets, ik heb ook maar dat artikel in de leidraad gelezen.
pi_38643133
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:11 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Erg graag, stvoy_fan1 op hotmail dus.

Mocht je egr krijgen, ook graag.

Ohja jongens ik ben vanavond officieel benoemd tot secretaris dus van vrijspraak. Door de ledenvergadering.
pi_38643217
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:36 schreef Sessy het volgende:

[..]

Erg graag, stvoy_fan1 op hotmail dus.

Mocht je egr krijgen, ook graag.

Ohja jongens ik ben vanavond officieel benoemd tot secretaris dus van vrijspraak. Door de ledenvergadering.
Wil je mij ook vrijspreken
pi_38646344
Nah, wij zijn de irritante mensjes die selectie aan de poort, bindende studieadviezen, challenge programme en verzwaring van Engels in de bachelor voorstaan en zo.

Overigens, kut NS. Gisteren mijn inzage gemist. Waarom? Omdat tussen Den Bosch en Tilburg geen treinen reden en de NS OOOK GEEN BUSSEN inzette. Ze beloofden steeds dat de eerstvolgende intercity richting roosendaal WEL zou rijden, en zeiden dan dat die niet rijdt een halfuur later maar dat de volgende zou rijden.

Heeft iemand trouwens een samenvatting van dat arrest Europees Gemeenschapsrecht id Praktijk voor mij, die ene die geheel in hoofdletters gedrukt is? Ik krijg hoofdpijn als ik het probeer te lezen.
pi_38646560
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:05 schreef Sessy het volgende:
Overigens, kut NS. Gisteren mijn inzage gemist. Waarom? Omdat tussen Den Bosch en Tilburg geen treinen reden en de NS OOOK GEEN BUSSEN inzette. Ze beloofden steeds dat de eerstvolgende intercity richting roosendaal WEL zou rijden, en zeiden dan dat die niet rijdt een halfuur later maar dat de volgende zou rijden.
Fijn dat je deze uitermate interessante informatie met ons wilt delen
pi_38646650
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:26 schreef Pool het volgende:
Het is buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht. Het valt dus hoofdzakelijk samen met de onrechtmatige daad ja , maar ook met verkeersaansprakelijkheid, risicoaansprakelijkheden, etc. Maar die zijn in Nederland ook verwant aan de onrechtmatige daad.
OK, dank je wel! Ik ben nu bezig met mijn werkstuk voor Internationalisering (weer een extra vak voor mij ) en ik had het briljante idee om een vergelijking te gaan maken tusen tort law en het Nederlandse aansprakelijkheidsrecht. Valt toch een beetje tegen

Sessy: ik heb geen Verbintenissenrecht B dus ik heb die syllabus ook niet. Wie heeft dat artikel geschreven en wat is de titel? Dan kan ik het ergens opzoeken.
pi_38646883
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:17 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Deze opmerking is nuttig en draagt veel bij aan het topic wil je zeggen.....
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:44:35 #121
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38648912
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:21 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

OK, dank je wel! Ik ben nu bezig met mijn werkstuk voor Internationalisering (weer een extra vak voor mij ) en ik had het briljante idee om een vergelijking te gaan maken tusen tort law en het Nederlandse aansprakelijkheidsrecht. Valt toch een beetje tegen
Maar wel interessant! Aansprakelijkheidsrecht.

Zo'n onderzoekje is best te doen hoor, maar dan moet je gewoon op de grote lijnen blijven. En bovendien zie je dat er weliswaar een groot systematisch verschil is, maar dat aan de andere kant de principes nogal op elkaar lijken. Zorgvuldigheid, nalatigheid, fout, causaliteit, etc komen in de VS natuurlijk ook allemaal terug. De grootste verschillen zitten denk ik nog wel in de class actions en de punitive damages. Succes!
pi_38655379
Ik moet het Ierse recht bekijken, dus dat komt weer overeen het Engelse recht: Ieren nemen alles over van de Engelsen, behalve als ze het er niet mee eens zijn. Dat is pas een goed rechterlijk stelsel

Ik heb mijn literatuur nog eens zitten bekijken en het is vooral de systemathiek die verschilt. Een onrechtmatige daad vereist een gedraging die onrechtmatig is en die toerekenbaar is, die een causaal verband houdt met de veroorzaakte schade. De meeste torts stellen diezelfde eis, alleen is er voor sommige torts geen schade vereist.

Ik flans wel iets leuks in elkaar

Vanavond trouwens Magister feest hè? Wie weet dat ik nog even langs ga...
pi_38655699
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:17 schreef The_Duce het volgende:

[..]

The_Duce wat loop je nou te zeiken de hele tijd. Dit is ook gewoon een gezellig forum waar mensen over hun tentamens en inzages en werkstukken komen vertellen, wat zeik je nou?
pi_38655748
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:21 schreef bladibladibla het volgende:
Sessy: ik heb geen Verbintenissenrecht B dus ik heb die syllabus ook niet. Wie heeft dat artikel geschreven en wat is de titel? Dan kan ik het ergens opzoeken.
Heb je dat heel dringend nodig? anders kijk ik na het weekeinde even.

Heb morgen theorie examen die ik moet halen als ik m'n rijbewijs wil kunnen halen straks. Geen MagisterBBQ voor mij vanavond dus.
pi_38655967
Maakt niet uit hoor, heb al wat vrienden gebeld en die gingen ovor me kijken.

Succes met je theorie morgen! Ik zal voor je duimen
pi_38656296
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:06 schreef Sessy het volgende:

[..]

The_Duce wat loop je nou te zeiken de hele tijd. Dit is ook gewoon een gezellig forum waar mensen over hun tentamens en inzages en werkstukken komen vertellen, wat zeik je nou?
Zitten wij te wachten op jouw treinperikelen, chronische klachten, opnames in vage Russische ziekenhuizen, etc.. ?
pi_38656842
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:22 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Zitten wij te wachten op jouw treinperikelen, chronische klachten, opnames in vage Russische ziekenhuizen, etc.. ?
Maak je niet zo druk man. Dan lees je haar posts toch niet?
pi_38656873
quote:
Liever dat soort min of meer herkenbare verhalen dan dit gedoe.
pi_38657042
Pff. Alle arresten doorgelezen, onderstreept en verwijzingen naar artikelen aangebracht. Iemand nog meer tips als voorbereiding voor een tentamen over de procesgang, normen van bestuur en schadevergoedingen? (S&B dus)
pi_38657666
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:37 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk man. Dan lees je haar posts toch niet?
Indd..je ziet toch al aan de naam+avatar wie een bericht schrijft. Irriteer je je eraan dan sla je toch gewoon haar posts over...
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:17:11 #131
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_38663042
Algemene Rechtsleer ging ook lekker bagger. Ik kan me een onvoldoende veroorloven, maar dit viel wel erg zwaar. Op naar Europees Recht dat ik wél erg goed wil maken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_38686516
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:17 schreef VeX- het volgende:
Algemene Rechtsleer ging ook lekker bagger. Ik kan me een onvoldoende veroorloven, maar dit viel wel erg zwaar. Op naar Europees Recht dat ik wél erg goed wil maken.
Balen voor je. Hopelijk gaat Europees recht beter.

Ik had een 5 voor Internationaal Recht

Een vriendin van me heeft de helft van het tentamen niet ingevuld en wat ze had ingevuld sloeg ook nergesn op en die had een 4,5

Het vervelendste is dat ik moet werken op de dag van en voor de herkansing dus dat zit er niet in. Ik zal dinsdag maar eens naar de inzage gaan en dan zal ik het volgend jaar maar opnieuw gaan doen...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:44:16 #133
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38698378
quote:

[..]

Ik vind jou wel lief hoor

Neuh, dit voegt verder ook weinig toe aan de discussie, maar he, ik ben vrij vandaag!
Nulla verba sed acta
pi_38706588
Vakantie. Als er geen hele rare dingen meer gebeuren met 60 punten in de pocket. Yeah.
pi_38707690
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:05 schreef Sessy het volgende:
Iemand heeft zichzelf ten overstaan van een honderdtal Tilburgse studenten onder een goederentrein geworpen op Tilburg-West. Ze zijn sowieso al een half uur bezig geweest met opruimen. Daar kunnen de NS geen rekening mee houden
Lelijke @@p!
pi_38707760
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:57 schreef bladibladibla het volgende:

Vanavond trouwens Magister feest hè? Wie weet dat ik nog even langs ga...
Nog geweest? Ik wel. Vanaf heden ga ik niet meer zoveel bier op één avond drinken. Was wel een leuk feestje
Lelijke @@p!
pi_38721047
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:37 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Nog geweest? Ik wel. Vanaf heden ga ik niet meer zoveel bier op één avond drinken. Was wel een leuk feestje
Waar heb ik dat soort uitspraken toch eerder gehoord?

Ik ben uitiendelijk niet meer geweest. Ik zat bij Bolle te eten en toen belde mijn werk op dat ze nog mensen zochten voor diezelfde avond. Ben toen maar gaan werken...
pi_38722228
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:37 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

En het erge is dat jij waarschijnlijk donders goed weet wie ik ben, maar ik echt geen flauw benul heb wie jij bent.
pi_38726664
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:18 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

En het erge is dat jij waarschijnlijk donders goed weet wie ik ben, maar ik echt geen flauw benul heb wie jij bent.
De persoon van wie ik bijna zeker wist dat jij het zou zijn ben ik niet tegengekomen donderdagavond. Dus óf ik weet het niet 'donders goed', óf ik heb teveel in de buurt van de achterste bar gestaan. Als ik eerdergenoemde persoon tegen was gekomen, was ik met de nodige biertjes op wel in staat geweest om mijn vermoeden te verifieren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Redbeard op 10-06-2006 17:46:19 ]
Lelijke @@p!
pi_38728097
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 17:30 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

De persoon van wie ik bijna zeker wist dat jij het zou zijn ben ik niet tegengekomen donderdagavond. Dus óf ik weet het niet 'donders goed', óf ik heb teveel in de buurt van de achterste bar gestaan. Als ik eerdergenoemde persoon tegen was gekomen, was ik met de nodige biertjes op wel in staat geweest om mijn vermoeden te verifieren.
Haha. Nou ik was er in ieder geval op de BBQ. Ben rond een uur of half 11 naar huis gegaan (trainingafspraak de volgende ochtend). Kans bestaat dus dat je het alsnog goed hebt.
pi_38734875
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:35 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Iemand heeft zichzelf ten overstaan van een honderdtal Tilburgse studenten onder een goederentrein geworpen op Tilburg-West. Ze zijn sowieso al een half uur bezig geweest met opruimen. Daar kunnen de NS geen rekening mee houden
Hmm heb ook een keer zo iets meegemaakt, en iedereen moest er ook nog langs toen het metrostation werd "geeavacueerd" en ehm nouja het is gewoon echt aso...
pi_38734931
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:59 schreef smvs het volgende:
Vakantie. Als er geen hele rare dingen meer gebeuren met 60 punten in de pocket. Yeah.
Goed gedaan!!!
pi_38734983
Ik zat in de trein van Den Bosch naar Zwolle en die gaat langs Nijmegen, ben dus een Nijmeegse rechtenstudent daar tegengekomen, raakten wat aan de praat en zo, heb nou een emailtje te versturen een dezer dagen.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:03:01 #144
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38775001
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:17 schreef Sessy het volgende:
Ik zat in de trein van Den Bosch naar Zwolle en die gaat langs Nijmegen, ben dus een Nijmeegse rechtenstudent daar tegengekomen, raakten wat aan de praat en zo, heb nou een emailtje te versturen een dezer dagen.
Nulla verba sed acta
  maandag 12 juni 2006 @ 12:10:05 #145
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38775185
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:03 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat de trein tussen Den Bosch en Zwolle ook in Nijmegen stopt, dat volg ik nog, maar verder zit ik geloof ik met dezelfde vraagtekens.

Misschien is het een reactie hierop: http://www.treinreizigers.nl/
  maandag 12 juni 2006 @ 12:13:02 #146
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38775243
De eerste reactie die ik zie, gaat toevallig nog over het traject Nijmegen-Zwolle ook!

http://www.treinreizigers.nl/ovontmoetingen_837.html
pi_38775347
Dat kan geen toeval zijn!
pi_38775437
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:17 schreef Sessy het volgende:
Je hebt een date Komen die eigenlijk ook tot stand middels aanbod en aanvaarding (6:217 BW)?
  maandag 12 juni 2006 @ 12:27:12 #149
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38775634
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je hebt een date Komen die eigenlijk ook tot stand middels aanbod en aanvaarding (6:217 BW)?
Voor mijn papertje dat ik aan het schrijven ben, lees ik toevallig net in Snijders dat het recht om te huwen geen vermogensrecht in de zin van art. 3:6 is. Is het een haalbare conclusie om dan te stellen dat het verbintenissenrecht niet van toepassing is en dat we hier een date analoog kunnen stellen aan een huwelijk of zie je beren op de weg, DD?
pi_38775927
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:27 schreef Pool het volgende:

[..]

Voor mijn papertje dat ik aan het schrijven ben, lees ik toevallig net in Snijders dat het recht om te huwen geen vermogensrecht in de zin van art. 3:6 is. Is het een haalbare conclusie om dan te stellen dat het verbintenissenrecht niet van toepassing is en dat we hier een date analoog kunnen stellen aan een huwelijk of zie je beren op de weg, DD?
Je hebt gelijk dat het twee aparte afdelingen binnen het privaatrecht zijn, maar je zou een redenering naar analogie kunnen loslaten op de onderhavige materie, dat is niet zoals in het strafrecht verboden. Overigens denk ik dat een vordering tot nakoming niet zal slagen, gelijk de wetsbepaling die dat stelt aangaande de huwelijksbelofte.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:41:58 #151
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38776028
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het twee aparte afdelingen binnen het privaatrecht zijn, maar je zou een redenering naar analogie kunnen loslaten op de onderhavige materie, dat is niet zoals in het strafrecht verboden. Overigens denk ik dat een vordering tot nakoming niet zal slagen, gelijk de wetsbepaling die dat stelt aangaande de huwelijksbelofte.
Gelukkig maar.
Ik voorzag al dat al die vrouwen om mij heen met art. 3:90 lid 2 BW naar elkaar zouden gaan zwaaien.
pi_38776713
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neuh geen date, ik heb al een vriend en zo, maar wel ff mailen (ik heb zijn mailadres) voor een try-out wat dansen betreft, wij hebben blijkbaar dezelfde hobby maar geen danspartner dus wie weet. De kans dat 't klikt qua dansen is op zich niet zo heel groot maar je weet maar nooit.

Overigens denk ik dat een date een natuurlijke verbintenis is. Het is namelijk niet in rechte afdwingbaar, maar eenmaal gedaan kun je het niet als onverschuldigd betaald terugvorderen (of de waarde laten vergoeden).

Rest de vraag of het niet op komen dagen bij een date een onrechtmatige daad in de zin van 6:162 BW oplevert en een verbintenis tot schadevergoeding doet ontstaan. Staat/Shell anyone?

[ Bericht 17% gewijzigd door Sessy op 12-06-2006 13:12:52 ]
pi_38780045
Sessy, ik kom binnenkort waarschijnlijk niet meer op de UvT. Als ik er de tijd voor vind scan ik m'n aantekeningen van strafprocesrecht wel en mail ze je. Maar daar moet ik dus wel een keer voor gaan zitten.
Overigens bestaan de aantekeningen niet zozeer uit genoteerde informatie, maar vrijwel alleen maar antwoorden op de casusposities. De informatie die in de college's behandeld werd staat allemaal in schema vorm op blackboard. Evenals de niet-behandelde casusposities.

Iets anders. Wat vinden jullie hier van:

Een werknemer (hierna: eiser) werkt ongeveer anderhalf jaar iedere zaterdag dezelfde dienst op basis van een nul uren contract. Ineens zegt zijn werkgever (hierna: verweerder) hem niet meer te willen oproepen, omdat alleen op zaterdag werken hem niet up-to-date zou houden van de procedures die gevolgd dienen te worden. Er bestaan doordeweeks gelegenheden om meetings te volgen waarin die procedure updates gevolgd kunnen worden, maar door de studie van eiser ziet deze geen kans overdag aanwezig te zijn.
Collegae van eiser zitten in dezelfde situatie, maar werken één dag deel doordeweek zodat zij aan de eis van verweerder voldoen om up-to-date te blijven.

Wat kan verweerder hier tegen ondernemen?
pi_38780213
Is art. 7:611 (goed werkgever, goed werknemer) daar niet op van toepassing?

De werkgever wil blijven werken en heeft niks gedaan waaruit anders blijkt, dus dan zou de werkgever haast gedwongen zijn om de werknemer een kans te bieden om deel te nemen aan een van de meetings.

(Ik vind zelf eigenlijk dat de werknemer ogv datzelfde beginsel ook tijd zal moeten maken om een dergelijke meeting te volgen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van de casus )
pi_38780673
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:28 schreef bladibladibla het volgende:
Is art. 7:611 (goed werkgever, goed werknemer) daar niet op van toepassing?

De werkgever wil blijven werken en heeft niks gedaan waaruit anders blijkt, dus dan zou de werkgever haast gedwongen zijn om de werknemer een kans te bieden om deel te nemen aan een van de meetings.

(Ik vind zelf eigenlijk dat de werknemer ogv datzelfde beginsel ook tijd zal moeten maken om een dergelijke meeting te volgen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van de casus )
Je mag er vanuit gaan dat de werknemer niet in de mogelijkheid is om de meetings te volgen. Ik zat zelf ook aan 7:611 BW te denken en minder concreet ook aan het vertrouwensbeginsel.
pi_38783223
Ik heb mijn Sociaal recht boeken uitgeleend, anders had ik daar nog wat in kunnen opzoeken, maar ik weet verder niet wat de eiser nog zou kunnen doen. Ik denk dat 7:611 de beste optie is. Vertrouwensbeginsel zou ook heel goed kunnen.

Ik denk trouwens niet dat het CWI (bij opzegging) of de kantonrechter (bij ontbinding) toestemming zal verlenen om de werknemer te ontslaan....
pi_38787967
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:20 schreef Morrigun99 het volgende:
Iets anders. Wat vinden jullie hier van:

Een werknemer (hierna: eiser) werkt ongeveer anderhalf jaar iedere zaterdag dezelfde dienst op basis van een nul uren contract. Ineens zegt zijn werkgever (hierna: verweerder) hem niet meer te willen oproepen, omdat alleen op zaterdag werken hem niet up-to-date zou houden van de procedures die gevolgd dienen te worden. Er bestaan doordeweeks gelegenheden om meetings te volgen waarin die procedure updates gevolgd kunnen worden, maar door de studie van eiser ziet deze geen kans overdag aanwezig te zijn.
Collegae van eiser zitten in dezelfde situatie, maar werken één dag deel doordeweek zodat zij aan de eis van verweerder voldoen om up-to-date te blijven.

Wat kan verweerder hier tegen ondernemen?
Het ligt er helemaal aan wat in de arbeidsovereenkomst staat en hoe daar in de praktijk vorm aan gegeven wordt lijkt me. Als werkelijk sprake is van een oproepcontract, waarbij wn na al die tijd nog steeds gemakkelijk kan weigeren om op te komen dagen, dan heb je best kans dat wg er rechtmatig voor kan kiezen wn niet meer op te roepen.

MAAR: Als wn elk weekend ook daadwerkelijk staat ingepland enzo, waarvan in casu best sprake van kan zijn, dan ligt het anders. Dat versterkt het vermoeden dat sprake is van een arbeidsovereenkomst op grond van het rechtsvermoeden uit art. 7:610a BW. Mits wekelijks of 20 uren per maand gewerkt wordt gedurende drie maanden wordt er mits tegenbewijs geacht een arbeidsovereenkomst aanwezig te zijn. Wn staat in dat geval best sterk, en kan zich op het standpunt stellen een arbeidsovereenkomst voor dat aantal uren te hebben.

Schriftelijk kan wn aangeven bij wg dat hij bereid blijft zijn arbeidsuren te blijven werken. Biedt wg die uren niet aan, dan kan wn loon vorderen en eventueel uiteindelijk bij de kantonrechter, waarbij de proceskosten op zich nog best meevallen voor wn.

Bovenstaande argumentatie is wel uit de losse pols, bij gebrek aan details over de casus. Dus hoedt u voor aanvullingen en verbeteringen. Bovengenoemde problematiek is een van de beruchtste grijze gebieden uit het arbeidsrecht, mede de reden waarom ik niet kan onderschrijven dat bovenstaande argumentatie voldoende is voor wn om de zaak winnend af te sluiten

[ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Redbeard op 12-06-2006 19:57:56 ]
Lelijke @@p!
pi_38788364
Met het behalen van het laatste tentamen dit studiejaar (strafprocesrecht), kan ik met trots melden dat ik mijn bachelor gehaald heb.
Lelijke @@p!
pi_38789167
Gefeliciteerd!

Ik moet nog 4 cijfers terugkrijgen, waarvan de laatste pas volgende week komt...

Heb heel de middag zitten werken aan mijn stuk over aansprakelijkheidsrecht. Het opzoeken van de Engelse termen voor juridische begrippen was wel veel werk, maar nu heb ik het tenminste niet meer over "illegal deed" zoals een vriendin me aanraadde
pi_38796706
Bladibla, wanneer komen verbintenis en ondernemings en grondrechten, weet je dat toevallig?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 09:22:10 #161
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38803473
Ik zag net een (meerkeuze) tentamen Belastingrecht van vorig jaar, waar werd gesproken van "in beroep gaan bij de Hoge Raad". Nu had ik zelf dit antwoord nooit gekozen, aangezien ik zelf altijd (terecht) spreek van "in cassatie gaan". Ik vraag me alleen af, is het fout om van "in beroep gaan" te spreken, of kun je dat eigenlijk ook wel zeggen?
Als zo'n tentamen door 3 gerenommeerde fiscalisten is gemaakt ga je toch wel twijfelen.
pi_38804722
Volgens mij kun je zeggen dat je in beroep gaat tegen een uitspraak van het Hof bij de HR, maar ga je in cassatie bij de HR...

IOR komt volgende week dinsdag, maar Verbintenissenrecht en Grondrechten heb ik niet, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen
pi_38806740
Belastingzaken moeten toch naar het CBB?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:03:57 #164
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38807318
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef VoreG het volgende:
CBB is volgens mij alleen voor bepaalde wetten die in de bijlage van de WBB worden genoemd. Hoge Raad is vaak wel geschikt voor cassatie, maar je hebt ook nog de CRvB voor ambtenarenzaken en sociale zekerheid.
pi_38807650
Ow stom ik bedoel gerechtshof.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:15:49 #166
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38807716
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:13 schreef VoreG het volgende:
Ow stom ik bedoel gerechtshof.
Hehe, ja, dat is voor beroep ja. Maar in sommige gevallen heb je wel sprongcassatiemogelijkheden.
pi_38814063
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef VoreG het volgende:
De hoogste belastingrechter is de HR.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:21:22 #168
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38816042
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:15 schreef Eland het volgende:

[..]

Hehe, ja, dat is voor beroep ja. Maar in sommige gevallen heb je wel sprongcassatiemogelijkheden.
Maar dan sla je 1 instantie over, dat is natuurlijk altijd zonde!
Nulla verba sed acta
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:25:45 #169
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38816218
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:21 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar dan sla je 1 instantie over, dat is natuurlijk altijd zonde!
Als beide partijen het over de feiten eens zijn, waarom zou je dan nog een tijd- en geldrovende zaak bij het Hof voeren?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:31:41 #170
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38816460
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:25 schreef Eland het volgende:

[..]

Als beide partijen het over de feiten eens zijn, waarom zou je dan nog een tijd- en geldrovende zaak bij het Hof voeren?
Tegen de overheid zou ik denk ik ook wel zoveel mogelijk instanties proberen langs te gaan.

In private zaken kom je er samen meestal het best vanaf als je het oplost via mediation, arbitrage of een combinatie van beide. Een civiel geschil via de rechtbank, het Hof én de HR uitvechten kost de partijen en de samenleving in elk geval klauwen met geld.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:41:19 #171
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38816841
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:31 schreef Pool het volgende:

[..]

Tegen de overheid zou ik denk ik ook wel zoveel mogelijk instanties proberen langs te gaan.

In private zaken kom je er samen meestal het best vanaf als je het oplost via mediation, arbitrage of een combinatie van beide. Een civiel geschil via de rechtbank, het Hof én de HR uitvechten kost de partijen en de samenleving in elk geval klauwen met geld.
Mwoah, als je tevreden bent heeft dat in feite niet zo heel veel zin natuurlijk. Alleen zal de overheid in de meeste gevallen niet meedoen aan sprongcassatie denk ik.
pi_38842321
Vandaag telefoontje van Magister gehad. De sollicitatie commissie heeft een positief advies over me geschreven voor de functie van secretaris binnen het dagelijks bestuur van Magister.

Dat houdt in dat ik de functie zo goed als zeker heb en enkel wanneer het algemeen bestuur ernstige bezwaren tegen mijn kandidaatstelling heeft, zij het nog tegen kunnen houden op de algemene bestuursvergadering op 27 juni as.

Ik weet nu ook de andere kandidaten en heb er meer dan vertrouwen in dat ik een heel erg leuk jaar tegemoet ga. Ik heb d'r zin an.

at your service
pi_38843335
Gefeliciteerd

Heb gisteravond veel te lang in Brandpunt gestaan om nu een paper te gaan zitten schrijven. Ik denk dat ik het nog een dagje uitstel
pi_38852438
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Vandaag telefoontje van Magister gehad. De sollicitatie commissie heeft een positief advies over me geschreven voor de functie van secretaris binnen het dagelijks bestuur van Magister.

Dat houdt in dat ik de functie zo goed als zeker heb en enkel wanneer het algemeen bestuur ernstige bezwaren tegen mijn kandidaatstelling heeft, zij het nog tegen kunnen houden op de algemene bestuursvergadering op 27 juni as.

Ik weet nu ook de andere kandidaten en heb er meer dan vertrouwen in dat ik een heel erg leuk jaar tegemoet ga. Ik heb d'r zin an.

at your service
Alvast gefeliciteerd. Secretaris van DB is echt een toppositie
Dan blijft er volgend collegejaar weinig tijd over voor de studie vermoed ik?
Lelijke @@p!
pi_38853832

Respect for the JB-maistro
pi_38853872
Ja ik heb me net al kapot gelachen! t' is gewoon TONY!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2006 16:58:02 ]
pi_38854774
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:15 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Alvast gefeliciteerd. Secretaris van DB is echt een toppositie
Dan blijft er volgend collegejaar weinig tijd over voor de studie vermoed ik?
Dankjewel. Officieel blijft er geen tijd over voor m'n studie. Maar ik ga zeker wat vakken meepikken die ik nog open heb staan.

@ The Duce, wie is dat?
pi_38855446
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:28 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dankjewel. Officieel blijft er geen tijd over voor m'n studie. Maar ik ga zeker wat vakken meepikken die ik nog open heb staan.

@ The Duce, wie is dat?
quote:
Met de sappigste roddels over de Tony, de JB
De huismeester van de JB. Menig jurist (in spé) ontzegt hij de toegang vanwege telefoneren vanuit de JB, "illegaal" surfen, etc.. Zoek hier op Tony
pi_38855740
Cool, Morrigun!!! Wordt je in feite collega van me he?
Oeh dan krijg jij ook met Pleun te maken en zo. Het viel me op: 3 van de 4 Vrijspraakleden hebben extreem krullend haar dit jaar!
Kom een keer langs op de algemene ledenvergadering van vrijspraak of zo

Hmpf ik zat van de week de afgelopen ledenvergadering te annoteren en wat is dat moeilijk zeg! De vragen en uitspraken heb ik nog wel, maar wie wat zegt weet ik echt niet he! Ik moffel dat gewoon even weg denk ik.

Ohja, hey ik had iemand artikelen uit de syllabus verbintenissenrecht beloofd? helemaal vergeten
het is volgens mij deze (ik kan me vandaag niet concentreren dus ik kan het niet checken, ik voel me echt kut vandaag)

markesinis, the german law of obligations vol II - the law of torts, a comparative introduction, 1994 repr with corrections 1997, p 173-180
pi_38857315
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef The_Duce het volgende:

[..]

[..]

De huismeester van de JB. Menig jurist (in spé) ontzegt hij de toegang vanwege telefoneren vanuit de JB, "illegaal" surfen, etc.. Zoek hier op Tony
De JB is een soort studiecentrum ofzo?
Magister zit in gebouw K waar we ook een huismeester hebben. Maar dat is echt een super leuke man. Eigenlijk wel zielig, want hij is voor een gedeelte afgekeurd (misschien zelfs al volledig) omdat hij MS heeft. Heb altijd wel medelijden met 'm als ie 'n slechte dag blijkt te hebben. Verder echt geen kwaad woord over 'm. Ik kwam hem regelmatig tegen tijdens de voorbereidingen van de JBT en nu loop ik er nog wel eens binnen voor een praatje.
pi_38859389
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:00 schreef Sessy het volgende:
Ohja, hey ik had iemand artikelen uit de syllabus verbintenissenrecht beloofd? helemaal vergeten
het is volgens mij deze (ik kan me vandaag niet concentreren dus ik kan het niet checken, ik voel me echt kut vandaag)

markesinis, the german law of obligations vol II - the law of torts, a comparative introduction, 1994 repr with corrections 1997, p 173-180
Dank je wel!

Wanneer wordt bekend gemaakt wie het nieuwe DB en de andere besturen zijn? Ik heb al een aantal namen gehoord, maar ben best nieuwsgierig naar de rest
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:52:10 #182
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38869626
Proficiat Morrigun!
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:00 schreef Sessy het volgende:
ik zat van de week de afgelopen ledenvergadering te annoteren
Jurist in hart en nieren.
pi_38869949
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:55 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

De JB is een soort studiecentrum ofzo?
Juridische Bibliotheek, lekker rustig
pi_38870523
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:52 schreef Pool het volgende:
Proficiat Morrigun!
[..]

Jurist in hart en nieren.
Eh, nou notuleren uiteraard.

Hey nijmegenaars? WOrdt je bij jullie ook toegelaten als je nog punten in de bachelor hebt openstaan en zo ja hoeveel?
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:52:37 #185
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38876826
Tony!

Deze is beduidend beter dan mijn snapshot (maar ik durfde niet zo goed, gezien het feit dat hij me vorige keer ook al zo bruut de JB uitgezet had ).
Nulla verba sed acta
pi_38885405
Dus dat is de beruchte Tony!

Wat een stuk zeg

Ik heb Organisatiewetenschap niet gehaald: ik had een 4,3
En als ik nou ergens geen tijd en zin in heb is het wel om dat vak te gaan herkansen. Ik zal het maar wel braaf doen, anders moet ik volgend jaar weer dat *piep*vak gaan volgen.

Het enige goede nieuws van vandaag is dat ik al bijna 1800 woorden voor Internationalisering heb geschreven. Nog maar 700 te gaan en dan ben ik daar ook weer vanaf.
pi_38886045
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 17:51 schreef The_Duce het volgende:

[..]

[..]

Dat versje van hem vind ik zo mooi, als ie je betrapt met je blikje cola :
quote:
Drinken in de Juridische Bibliotheek is niet toegestaan, behoudens een flesje water.
(c) Tony, 1963 - 20??
  donderdag 15 juni 2006 @ 17:08:19 #188
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38889398
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:30 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Dat versje van hem vind ik zo mooi, als ie je betrapt met je blikje cola :
[..]

(c) Tony, 1963 - 20??
Jij hebt je er echt in verdiept he?! Als je op de 2e verdieping in zo'n studiecabine-voor-groepjes gaat zitten gaat ie ook aan iedereen (ook als er maar 1 iemand zit):
quote:
Werkt u alleen of in groepsverband? Deze studieplaats is alleen bestemd voor groepen
of, bij bellen op de gang, vooral als je recht voor het VERBODEN TE BELLEN bord staat
quote:
Bent u ervan op de hoogte dat u hier niet mag bellen?
En vorige keer zei iemand NEE (echt, te hilarisch), mocht ie met een waarschuwing blijven zitten. En IK kon wel mn spullen pakken. Ik ben nooit meer eerlijk tegen Tony
Nulla verba sed acta
pi_38914596
De volgende uitdaging is een foto van voren. Wie durft deze uitdaging aan?

Tilburgers aller lande verenigt u en maakt een foto van uw lokale conciërge!
pi_38915928
Ik heb geen idee of de UvT een concierge heeft...

We hebben wel mannetjes die op kleine golfkarretjes over de campus crossen, is dat ook goed?

Duce, ik ben het wel heel erg eesn met de stelling in je sig. Belachelijk dat HBO'ers dezelfde titels mogen gaan voeren als WO'ers. Wat is dan nog de extra waarde van een WO opleiding?

Ik voel me vandaag wel een beetje een HBO'er: ik ben naar de inzage van mijn tentamen Organisatiewetenschap geweest en daar kreeg ik van de docent te horen dat ik het tentamen niet gehaald had omdat ik "niet genoeg uit mijn hoofd had geleerd"

Succesvol 50 Franse woorden uit mijn hoofd leren is me nog nooit gelukt, laat staan dat ik 700 pagina's over organische organisaties en ontwerparameters in mijn kop krijg gestampt.
pi_38917708
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:17 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb geen idee of de UvT een concierge heeft...

We hebben wel mannetjes die op kleine golfkarretjes over de campus crossen, is dat ook goed?

Duce, ik ben het wel heel erg eesn met de stelling in je sig. Belachelijk dat HBO'ers dezelfde titels mogen gaan voeren als WO'ers. Wat is dan nog de extra waarde van een WO opleiding?

Ik voel me vandaag wel een beetje een HBO'er: ik ben naar de inzage van mijn tentamen Organisatiewetenschap geweest en daar kreeg ik van de docent te horen dat ik het tentamen niet gehaald had omdat ik "niet genoeg uit mijn hoofd had geleerd"

Succesvol 50 Franse woorden uit mijn hoofd leren is me nog nooit gelukt, laat staan dat ik 700 pagina's over organische organisaties en ontwerparameters in mijn kop krijg gestampt.
Waarde Academici,

Ik schrijf dit ter reactie op onze alsmaar ernstiger bedreigde positie.
Verenigt u zich en zegt allen NEEN tegen de steeds verdergaande homogenisatie van WO en HBO. Dit moet stopgezet worden!

HBO'ers gaan tenslotte naar de hogeSCHOOL en volgen BEROEPSonderwijs. Hoe kan het iemand bezielen om deze mensen gelijk te stellen aan wetenschappers, meesters der letteren, der rechtsgeleerdheid of der geneeskunde?

Cursisten kunnen tegenwoordig ons heiligdom, de Universiteit, betreden met een papiertje van hun school, om vervolgens hun minderwaardige educatie op te fleuren met een Academische graad.
Voor de ware Academicus betekent dit niet alleen dat deze in zijn loopbaan belemmerd wordt door deze alsmaar groeiende populatie lageropgeleiden, maar ook dat de waarde en de estime jegens de Academische graad steeds minder wordt.

Ook de ooit zo mooie corpora worden ter schande gebracht door het wangedrag en de quasi-nihiele inbreng van dit cursistenvolk.

Vrienden, uit uw protest hier, sta sterk in de strijd voor gerechtigheid, en organiseert u zich. Vergeet hierbij niet:
"Mundus vult decipi, decipiatur ergo"

Uw amicus usque ad aras.
pi_38918634
Ik ben er helemaal stil van....

Wat een ontzettend mooie speech met hier en daar wat elitair taalgebruik!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:36:03 #193
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38918657
Eigenlijk zouden ze HBO'ers moeten onderbrengen in speciale 'schoolkampen', ver buiten de bewoonde wereld. Dat zal ze leren, de paupers. Dan mogen ze daar lekker hun 'competenties' oefenen en zich uitleven op hun 'managementcapaciteiten'. En 'toegepast onderzoek' doen.

vrijdag 16 juni 2006 @ 15:42:12 #194
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38921138
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:08 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Ook de ooit zo mooie corpora worden ter schande gebracht door het wangedrag en de quasi-nihiele inbreng van dit cursistenvolk.

Ik had een 9 op m'n tentamen burgerlijk recht
pi_38924163
Ik heb gister morrigun gespot. Hij lijkt niets op zijn avatar.
pi_38929787
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:08 schreef The_Duce het volgende:

[..]

speech
Prima, maar mag ik toevoegen dat ook onder de academici zich sujetten bevinden die na afloop van hun college dagelijks terug naar hun papa en mama gaan, en zich verder beperken tot het zich toeeigenen van de studiestof, zonder ook maar enigszins een studentikoze nevenactiviteit te ontplooien. Een echte academicus is 24/7 academicus. Dat wij ons op onze borst kloppen is volstrekt terecht, maar op de homogeniteit van onze elitaire groep valt nog wel wat aan te merken

Dit meld ik u allen uiteraard zonder iemand voor het hoofd te willen stoten.
Lelijke @@p!
pi_38929847
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:57 schreef Sessy het volgende:
Gatver, dan heb ik al die tijd de verkeerde persoon in gedachten gehad. Diegene van wie ik dacht dat-ie Morrigun was leek als twee druppels water op z'n avatar, minus dat rare brilletje welteverstaan.
Lelijke @@p!
pi_38930305
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Prima, maar mag ik toevoegen dat ook onder de academici zich sujetten bevinden die na afloop van hun college dagelijks terug naar hun papa en mama gaan, en zich verder beperken tot het zich toeeigenen van de studiestof, zonder ook maar enigszins een studentikoze nevenactiviteit te ontplooien.

Je moet ook wel echt student willen zijn denk ik. En student zijn betekend volgens mij echt niet alleen in de kroeg hangen, hoewel dat natuurlijk heel gezellig is. Er worden genoeg dingen georganiseerd op de universiteit: symposia, lezingen kantoorbezoeken etc. Waarom zo veel mensen daar nooit aan mee doen is mij een raadsel. Ik vind dat soort activiteiten vaak veel nuttiger dan colleges volgen of studieboeken lezen.
pi_38931013
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:51 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Gatver, dan heb ik al die tijd de verkeerde persoon in gedachten gehad. Diegene van wie ik dacht dat-ie Morrigun was leek als twee druppels water op z'n avatar, minus dat rare brilletje welteverstaan.
Had je niet toevallig de voorzitter van magister in gedachtes?
pi_38931035
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 21:10 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Je moet ook wel echt student willen zijn denk ik. En student zijn betekend volgens mij echt niet alleen in de kroeg hangen, hoewel dat natuurlijk heel gezellig is. Er worden genoeg dingen georganiseerd op de universiteit: symposia, lezingen kantoorbezoeken etc. Waarom zo veel mensen daar nooit aan mee doen is mij een raadsel. Ik vind dat soort activiteiten vaak veel nuttiger dan colleges volgen of studieboeken lezen.
Omdat elke keer als ik wil en kan gaan, ik dan een college heb... En je wordt nog altijd op je punten en niet op je symposiabezoeken afgerekend aan het einde van de semester/studiejaar/bachelor/etc.
pi_38933569
Ik heb gehoord dat bij veel studieverenigingen enzo een giga vrouwenoverschot is, dus komend jaar schrijf ik me ook maar voor een willekeurige in. Zolang het vrijblijvend is en ze borrels hebben lul ik wel mee. Die van privaat lijkt me wel wat. Met meisjes praten over rechtsoverwegingen van de HR en niet voor nerd uitgemaakt worden, het lijkt me heerlijk.

Veel van die nevenactiviteiten komt toch een vast clubje op af trouwens, een ons kent ons sfeertje. Een vriend van mij doet werkelijk overal aan mee en sleept mij weleens mee. Eerst een of ander symposium en dan borrel. Je moet natuurlijk niet denken dat die borrel bedoeld is om gewoon over domme dingen te praten, nee, je moet netwerken en alles met mate. Niks voor mij. Na 5 bier vond ik het nodig om aan 1 van die Diederik Jannen te vragen of zijn ouders 'een beetje goed geboerd hadden' (hij had net verteld wat ze gestudeerd hadden enzo) Nou dat viel niet echt in goede aarde. Bij het corps zit ik ook al niet dus dat wordt een middelmatig baantje voor mij zoals het er nu naar uitziet.
pi_38935054
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:57 schreef Sessy het volgende:

Sessy is ook geen konijn.
pi_38936526
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 00:22 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Sessy is ook geen konijn.
Maar ik pak wel altijd salade in de mensa en ik snoep worteltjes.
pi_38938847
quote:
Veel van die nevenactiviteiten komt toch een vast clubje op af trouwens, een ons kent ons sfeertje.
Daar heb je wel gelijk in, maar of je je daardoor tegen moet laten houden is een heel andere vraag. Mensen die aan die activiteiten meedoen zijn ook gewoon mensen en die zijn er echt niet op uit om op anderen neer te kijken.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 21:43 schreef Sessy het volgende:
Omdat elke keer als ik wil en kan gaan, ik dan een college heb... En je wordt nog altijd op je punten en niet op je symposiabezoeken afgerekend aan het einde van de semester/studiejaar/bachelor/etc.
Meestal zijn die dingen op donderdagmiddag en dan heb ik nog nooit college gehad. De uni probeert volgens mij zelfs die middag vrij te houden om mensen de kans te geven om naar dat soort activiteiten te gaan.

Ik ben in februari naar het Vidar lustrum congres geweest en in die middag heb ik meer geleerd dan van een vak als Rechtsfilosofie B. Tuurlijk krijg ik daar geen cijfer voor, maar het draagt wel bij aan mijn persoonlijke ontplooiing en dat vind ik veel belangrijker.

En ik had een kostuum ter waarde van ¤150 gewonnen dus dat maakt het helemaal leuk om naar zo'n activiteit te gaan
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:11:24 #205
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38939744
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:19 schreef smvs het volgende:

(Een lang, semi-gefrustreerd verhaal)
Ach leer er mee leven, en zie het maar zo: de middelmaat is OOK heel belangrijk voor de Nederlandse samenleving! Want he, als we geen vuilnismannen hadden....
Nulla verba sed acta
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:15:33 #206
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38939839
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:51 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Een veel aanwezig Magister-figuur die op de avatar van Morrigun lijkt.
Ik heb nu gewoon een vermoeden dat ik weet over wie je het hebt!

Maar Morrigun lijkt inderdaad niet op zijn avatar. Ik ook niet op de mijne trouwens.
pi_38945414
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 10:24 schreef bladibladibla het volgende:
Meestal zijn die dingen op donderdagmiddag en dan heb ik nog nooit college gehad. De uni probeert volgens mij zelfs die middag vrij te houden om mensen de kans te geven om naar dat soort activiteiten te gaan.
Wij hadden elke keer europees gemeenschapsrecht in de praktijk... Nou waren die werkcolleges daarvan maar eens in de drie weken of zo maar blijkbaar waren die symposia dat ook.
pi_38946594
Je kunt ook nog altijd naar de ELSA lezingen gaan, die zijn meestal op woensdagavond (of is dat tegelijk met Vrijspraak?)

De lezing van de jurist van Talpa was echt heel erg leuk en leerzaam

Ik weet nu dat de marketingafdeling van Talpa geen powerpointpresentaties kan maken
  zaterdag 17 juni 2006 @ 18:15:55 #209
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38948880
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 16:40 schreef bladibladibla het volgende:
Je kunt ook nog altijd naar de ELSA lezingen gaan, die zijn meestal op woensdagavond (of is dat tegelijk met Vrijspraak?)

De lezing van de jurist van Talpa was echt heel erg leuk en leerzaam

Ik weet nu dat de marketingafdeling van Talpa geen powerpointpresentaties kan maken
Ik ben een keer met ELSA naar Endemol gegaan, die juristen daar hebben ook wel leuk werk met het beschermen van programmaformats en het net-niet-jatten van ideeën van andere programma's.
pi_38953055
Het deel van de lezing om programma-formats vond ik ook het meest interessante onderdeel. Ik heb daar ook een verhaal gehoord over het programma Het Blok. Dat is een Australisch format en een format moet altijd strikt nageleefd worden.

In het format van Het Blok stond omschreven hoe de huizen aan het eind van de serie op een veiling verkocht moesten worden. Dat is in Australië heel erg normaal, maar hier in Nederland dus niet. Toen de eerste serie een flop werd door een ontzettend vage veiling, hebben ze toestemming in Australië moeten vragen om het format van het programma aan te passen.
pi_38953878
Is er ook een topic voor Hbo-Rechten studenten ....
Ik ben namelijk niet zo slim als jullie
hi
  zondag 18 juni 2006 @ 12:39:07 #212
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_38967466
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 21:12 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Is er ook een topic voor Hbo-Rechten studenten ....
Ik ben namelijk niet zo slim als jullie
Is er niet, begin het zou ik zeggen!
Nulla verba sed acta
pi_38972943
Morrigun, ben je lief? Ik zoek namelijk nog de laatste 2 WC's van strafprocesrecht en ik schat dat jij ze hebt. Zou je asjeasjeasjeblieft die kunnen inscannen voor mij? Heeeel lief? Please?
Eh ohja - staat er veel belangrijks in dat boek ervan? Ik wil dat vak namelijk dit jaar proberen te halen ik heb er alleen nog bijna niks aan gedaan, heh, maar als ik ervan af ben des te beter dan heb ik straks meer tijd voor mijn eindvak en mijn oefenrechtbank. Ik denk persoonlijk dat it can be done, maar zo nee nouja dan heb ik een syllabus teveel aangeschaft, waarschijnlijk is het nog herbruikbaar ook volgend jaar.
pi_38981116
quote:
Op zondag 18 juni 2006 15:57 schreef Sessy het volgende:
Morrigun, ben je lief? Ik zoek namelijk nog de laatste 2 WC's van strafprocesrecht en ik schat dat jij ze hebt. Zou je asjeasjeasjeblieft die kunnen inscannen voor mij? Heeeel lief? Please?
Eh ohja - staat er veel belangrijks in dat boek ervan? Ik wil dat vak namelijk dit jaar proberen te halen ik heb er alleen nog bijna niks aan gedaan, heh, maar als ik ervan af ben des te beter dan heb ik straks meer tijd voor mijn eindvak en mijn oefenrechtbank. Ik denk persoonlijk dat it can be done, maar zo nee nouja dan heb ik een syllabus teveel aangeschaft, waarschijnlijk is het nog herbruikbaar ook volgend jaar.
Doe ik morgenmiddag voor je. Beloofd. (laatste wc is overigens bijzaak)
Boek heb je in principe helemaal niet nodig. Alle schema's en aantekeningen zijn allesomvattend. Het zou alleen makkelijk kunnen zijn voor wat toelichting. Ik heb het tentamen dan wel niet gehaald; ik wéét dat je het zonder het boek kunt.
pi_38982512
Oeh lief! stvoy_fan1@hotmail.com

Doet er iemand Europees morgen? Ik zit een lijstje met arresten te maken.
pi_38985459
Sorry dat ik jullie topic hier kaap, maar even een vraagje, ik weet dat ik hier als toekomstig arts niet geliefd ben.

Maar hopelijk kunnen jullie mij toch helpen, ik ben op zoek naar iemand die rechten studeert aan de Universiteit van Amsterdam en in het laatste of een na laatste jaar zit.

Misschien kent iemand van jullie iemand die daar in een van die jaren zit en met diegene eventueel in contact kan brengen, zodat ik verder met m'n zoektocht kan

Alvast bedankt.

[edit] Ja dit was een flinke edit, maar bij nader inzien leek mij het vorige berichtje van mij wel erg kort door de bocht.

[ Bericht 36% gewijzigd door Spyronius op 19-06-2006 08:11:31 ]
pi_38988892
Hoe gaat het met jullie met de laatste loodjes? Tot 7 juli hier nog 2 papers, 1 annotatie, 1 presentatie en 2 tentamens. Gaat druk worden!
pi_38989685
brak ik kan echt niet meer ik zie gewoon alles dubbel van vermoeidheid en dat is al een week zo. en ik kan niet zeggen dat ik het niet bijgehouden heb oorspronkelijk.

Dit hele jaar was gewoon brak, nouja kan gebeuren volgend jaar beter.

ik hang ook meer op internet dan dat ik wat doe, ik kan mezelf helemaal niet meer motiveren omdat ik toch de helft van de colleges heb gemist en geen wijs kan uit de stof. ik doe liever dit volgend jaar opnieuw.
pi_38989722
Dit heb ik nu toe van een avond werk:

Van gend en loos: autonome rechtsorde, rechtstreekse werking
Costa enel: voorrang EG recht
Simmental: directe doorwerking, ook in dualistische staten, samenvatting voorgaande 2
Faccini dori: geen horizontale werking richtlijn
Kolpinghuis Nijmegen (?) geen omgekeerd verticale werking richtlijnen bij niet-implementatie
Waalse afvalstoffen: stoffelijke voorwerpen onderwerp van handelstransacties zijn goederen
Poolse prostitues: economisch relevante activiteiten
Bruno Schnitzer: vestigen versus dienstenverlening
Rush Portuguesa: werknemers mogen meeliften op de dienstvrijheid van de werkgever
Duits Bier: verbieden is te zwaar, liever waarschuwen
Baby chen: andere lidstaten hebben te accepteren als iemand in 1 lidstaat de nationaliteit krijgt
Centros: geen u-bocht aangenomen, rechtsgeldige oprichting in 1 lidstaat geldt voor de rest ook.
Inspire Art: idem, NL'se zaak, rechtspersonenrecht met minste beperkingen mag winnen.
Barry Banks: burger niet 2x betalen doordat staten het niet eens worden, gemeenschapstrouw
Garcia Avello: Idem, burgers mogen kiezen
UP Agricultores: volledig stelsel van rechtsbescherming is het streven
Viho: toepassing mededinging: economische eenheid
Courage: schadevergoeding tussen private personen voor shcending gemeenschapsrecht
Diego cali: geen economische activiteit
Ambulanz Glockner: om goede redenen kun je het weer uit het toepassingsgebied van de mededinging gooien.
pi_38995887
Ja, en nu? Zal ik m'n huiswerk ook maar posten .
pi_38999780
Neuh ik dacht misschien heeft iemand er nog wat aan Er zitten hier wel meer mensen die dat vak moesten, ik weet alleen niet of ze het de eerste keer al gehaald hebben.
pi_39000355
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ja, en nu? Zal ik m'n huiswerk ook maar posten .
Een interessante uitspraak van de HR:
quote:
oge Raad erkent auteursrechtelijke bescherming van origineel geurende parfums

Samenvatting onder de verantwoordelijkheid van de griffier van de Hoge Raad der Nederlanden

Achtergrond
Lancôme brengt onder haar merk Trésor hier te lande een parfum op de markt. Kecofa brengt sinds circa 1993 onder het merk Female Treasure flacons eau de parfum op de markt. Dat merk staat in het Benelux Merkenregister ingeschreven ten name van de heer N. In deze procedure heeft Lancôme Kecofa en N. (hierna ook: Kecofa c.s.) in 2000 gedagvaard voor de rechtbank Maastricht. Lancôme vorderde een verbod op het verhandelen van Female Treasure en op door haar gewraakte reclame-uitingen, op straffe van een dwangsom, alsmede nietigverklaring van het merk Female Treasure, schadevergoeding en winstafdracht met de gebruikelijke nevenvorderingen. Aan deze vorderingen heeft Lancôme ten grondslag gelegd:
(a) dat het merk Female Treasure inbreuk maakt op het merk Trésor,
(b) dat Kecofa zich schuldig maakt aan misleidende reclame in de zin van art. 6:194 BW en
(c) dat sprake is van inbreuk op auteursrecht, aangezien de geur van Female Treasure een getrouwe nabootsing, en daarmee een verveelvoudiging, vormt van de exclusieve geur van Trésor en de verhandeling van deze geur een openbaarmaking is in de zin van art. 12 Auteurswet 1912 (Aw).
Kecofa c.s. hebben daartegen gemotiveerd verweer gevoerd.

De uitspraak van rechtbank en hof
Nadat de rechtbank Maastricht in een tussenvonnis van 18 april 2002 (zie LJnummer: AE1923), hersteld bij vonnis van 23 mei 2002, met betrekking tot de auteursrechtelijke grondslag - onder (c) - had geoordeeld dat de Auteurswet niet in weg staat aan auteursrechtelijke bescherming van een geurcombinatie, mits is voldaan aan de eisen, kort gezegd, die aan een werk in auteursrechtelijke zin worden gesteld, heeft de rechtbank Lancôme en Kecofa tot bewijslevering toegelaten en iedere verdere beslissing aangehouden.
De rechtbank liet Lancôme toe te bewijzen dat de onder het merk Trésor aangeboden geur aan die eisen voldoet en dat de geurcombinatie van Female Treasure als bewerking of nabootsing van die van Trésor moet worden beschouwd; Kecofa mocht bewijzen, kort gezegd, dat de geurcombinatie van Female Treasure niet het resultaat is van ontlening aan Trésor.

Op het door beide partijen ingestelde hoger beroep heeft het hof 's-Hertogenbosch in zijn arrest van 8 juni 2004 (zie LJ nummer AP2368) het vonnis van de rechtbank vernietigd en de op het auteursrecht gebaseerde vordering van Lancôme tegen Kecofa toegewezen. De overige vorderingen van Lancôme tegen Kecofa en die tegen N. heeft het hof afgewezen.

Cassatie bij de Hoge Raad
Kecofa heeft beroep in cassatie ingesteld. Lancôme heeft voorwaardelijk incidenteel cassatieberoep ingesteld, zowel tegen Kecofa als tegen N. In deze procedure treedt voor Kecofa op: mr. R.S. Meijer, advocaat in Den Haag, en voor Lancôme: mr. T. Cohen Jehoram, advocaat in Den Haag, alsmede mr. Ch. Gielen, advocaat in Amsterdam.

Op 16 december 2005 heeft de advocaat-generaal mr. D.W.F. Verkade in zijn advies aan de Hoge Raad geconcludeerd in het principaal beroep tot vernietiging en verwijzing, en in het voorwaardelijk incidenteel beroep tot verwerping; voor zover het voorwaardelijk incidentele beroep is gericht tegen N., strekt zijn advies tot niet-ontvankelijkverklaring van Lancôme in haar beroep.

De uitspraak van de Hoge Raad
De Hoge Raad heeft in zijn arrest van 16 juni 2006 het principale cassatieberoep van Kecofa verworpen. Het incidentele beroep van Lancôme was ingesteld onder de voorwaarde dat het principaal beroep gegrond zou worden bevonden, en behoefde door de verwerping van dat beroep geen behandeling.

In deze uitspraak heeft de Hoge Raad erkend dat de geur van een parfum in aanmerking kan komen voor auteursrechtelijke bescherming. Daarvoor is wel vereist, zoals dat steeds voor auteursrechtelijke bescherming geldt, dat de geur origineel is.
Het is de geur, die beschermd wordt, niet de vloeistof die de geur verspreidt. Dat niet alle bepalingen van de Auteurswet zonder meer toepasbaar zijn op geuren staat niet in de weg aan het uitgangspunt dat de maker van een origineel geurend parfum het auteursrecht kan inroepen ter bescherming tegen namaak. Of sprake is van namaak in auteursrechtelijke zin, heeft het hof in deze zaak vastgesteld aan de hand van een rapport waarin waren opgenomen het resultaat van een onderzoek onder proefpersonen en van een laboratoriumanalyse. Daarop mocht het hof zijn oordeel baseren, zo heeft de Hoge Raad beslist.

Bron: Hoge Raad der Nederlanden
Datum actualiteit: 16 juni 2006

[ Bericht 85% gewijzigd door The_Duce op 19-06-2006 13:55:15 ]
pi_39009844
Hmm geen amsterdammers hier dus?
pi_39012145
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:04 schreef Spyronius het volgende:
Uit de OP:

Universiteit van Amsterdam
Andoire
flubub
VeX-

Dus ze zijn er wel
  maandag 19 juni 2006 @ 20:17:01 #225
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_39012262
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:04 schreef Spyronius het volgende:
Nu heb je je spannende verhaal al weggehaald voor ik het kon lezen en moet ik The_Duce weer lastig gaan vallen om te weten te komen wat er stond .

Voorlopig maak ik er dan maar voor dat je een grote onbereikbare liefde in de UB hebt opgedaan. Ze was aan het studeren, je hebt stiekem de titel van haar boek bekeken, en ontdekt dat dat in een mastervak van rechten gebruikt wordt. Nu hoop je dat iemand toevallig weet wie dat lieve blonde meisje is dat nu verdieping onderemingsrecht doet, en vaak in de UB zit, op de 2e verdieping, bij die tafel linksachterin bij het raam. Gisteren om 5 voor half 3 haalde ze een mars uit de automaat op de begane grond .

ongeveer?
Nulla verba sed acta
pi_39012825
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:17 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Nu heb je je spannende verhaal al weggehaald voor ik het kon lezen en moet ik The_Duce weer lastig gaan vallen om te weten te komen wat er stond .

Voorlopig maak ik er dan maar voor dat je een grote onbereikbare liefde in de UB hebt opgedaan. Ze was aan het studeren, je hebt stiekem de titel van haar boek bekeken, en ontdekt dat dat in een mastervak van rechten gebruikt wordt. Nu hoop je dat iemand toevallig weet wie dat lieve blonde meisje is dat nu verdieping onderemingsrecht doet, en vaak in de UB zit, op de 2e verdieping, bij die tafel linksachterin bij het raam. Gisteren om 5 voor half 3 haalde ze een mars uit de automaat op de begane grond .

ongeveer?
Hehe,

Nou er stond precies hetzelfde, maar het was vrij kort door de bocht, dus heb het iets netter verwoord.

Nou over het blonde, klopt, maar was in het plaatselijke cafe, maar de muziek stond zo hard dat ik d'r naam niet goed heb kunnen verstaan, naja gewoon niet eigenlijk. Verder weet ik dat ze rechten studeert in amsterdam en komt uit den haag en alleen nog stage moet lopen voordat ze klaar is met haar studie.

Maarja, dit houdt het wel spannend, zal ik haar vinden of niet

Maar hopelijk vind ik haar
pi_39018054
Ik heb volgende week woensdagavond een feest van de juridische faculteitsvereniging van de Radboud Universiteit Nijmegen. Dan leren we daar ook meteen het aankomende DB kennen.

:bier)
pi_39020701
Wahaa, Ondernemingsrecht gehaald!

Ik had een 6 en dat is ver boven het gemiddelde als ik de cijferlijst zo zie..
pi_39022746
Wahaa, kernvak privaatrecht gehaald!

Met een 8 als eindcijfer, weliswaar met een teleurstellende 7.5 voor de eindtoets waar ik me kapot voor geleerd had, maar enfin. Bij ons in de werkgroep hebben er maar 4 (van de 20 ofzo) het vak gehaald
pi_39023580
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:21 schreef smvs het volgende:

Met een 8 als eindcijfer, weliswaar met een teleurstellende 7.5 voor de eindtoets waar ik me kapot voor geleerd had, maar enfin. Bij ons in de werkgroep hebben er maar 4 (van de 20 ofzo) het vak gehaald
Nou als we toch allemaal de cijfers hier neer gaan droppen doe ik het ook maar Een 7,5 voor Encyclopedie van het recht B Daar staat echter wel een 5,1 voor Strafrecht B tegenover, waardoor ik nu 35 ECTS heb terwijl ik er 36 moet halen
pi_39024835
Zo, inleiding ondernemingsrecht is ook binnen. Matig cijfertje, maar de rest heeft 't ook niet veel beter gedaan zie ik.

Edit: Hahaha ik zie dat Bladibla hierboven nagenoeg hetzelfde heeft gepost.
pi_39024855
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:31 schreef Spyronius het volgende:

Nou over het blonde, klopt, maar was in het plaatselijke cafe, maar de muziek stond zo hard dat ik d'r naam niet goed heb kunnen verstaan, naja gewoon niet eigenlijk. Verder weet ik dat ze rechten studeert in amsterdam en komt uit den haag en alleen nog stage moet lopen voordat ze klaar is met haar studie.
Androire kun je vast wegstrepen, die is tweedejaars pas of zo. Wel een leuk meisje, voor het geval je je blonde furie niet weet te vinden!
pi_39028522
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:21 schreef smvs het volgende:

Uhm, heb je het beter gedaan dan een bekende van me. Die had een schrale 2,5.
pi_39028737
Er zijn wel érg veel bonde rechtenstudentes. Ken je geen namen van vrienden van haar. Met slechts een voornaam kan je die vrienden wel op Hyves.nl vinden. En dan vind je haar ook binnen no-time. Succes!
pi_39029429
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Er zijn wel érg veel bonde rechtenstudentes. Ken je geen namen van vrienden van haar. Met slechts een voornaam kan je die vrienden wel op Hyves.nl vinden. En dan vind je haar ook binnen no-time. Succes!
Hey dat is wel een goeie tip, thx ga ik eens ff proberen, wanneer hyves dan weer te bereiken is tenminste.
pi_39031826
Awwww verbintenissenrecht heb ik niet gehaald en ik ga naar de inzage want dit had eigenlijk niet horen te gebeuren, wat gek ik had het idee dat ik dat veeeeeel beter had gemaakt dan ondernemingsrecht.
Ondernemingsrecht ga ik ook opnieuw doen trouwens.
pi_39067241
Ik heb ook even zitten overwegen om Inl. Ondernemingsrecht te gaan herkansen, maar aangezien ik Organisatiewetenschap ook nog moet doen en ik deze week ruim 50 uur aan het werk ben gaat dat niet lukken...

Nu maar eens studeren en dan vanavond weer aan het werk *zucht*
pi_39067346
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:00 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb ook even zitten overwegen om Inl. Ondernemingsrecht te gaan herkansen, maar aangezien ik Organisatiewetenschap ook nog moet doen en ik deze week ruim 50 uur aan het werk ben gaat dat niet lukken...

Nu maar eens studeren en dan vanavond weer aan het werk *zucht*
Met goede aantekeningen van de werkcolleges Inleiding Ondernemingsrecht kun je volgens mij al een heel eind komen. Misschien dat het met efficient leren toch nog de moeite waard is om een nieuwe poging te wagen?
Lelijke @@p!
pi_39067912
Mijn zesje was niet te wijten aan het feit dat ik niet goed genoeg geleerd had of dat ik de stof niet begreep. Het had echt te maken met tijdgebrek. Daardoor waren mijn antwoorden waarschijnlijk niet helemaal compleet. Ook heb ik waarschijnlijk te weinig arresten genoemd. Dat zijn dingen die ik eigenlijk bij de her ook niet voor elkaar ga krijgen om te leren (ik ben een ramp in dingen uit mijn hoofd leren), dus ik ga mijn tijd liever besteden aan een vak dat ik nog niet gehaald heb
pi_39068746
OH SHIT!!!!!!!!!!!

Ik heb precies een jaar geleden de rechtszaak van een man uit congo voor me gehad (bij Strafrecht A of B) die zijn EEN jarig dochtertje van balkon dreigde te gooien en zijn VIERjarig zoontje met de dood bedreigde!!!!!! En die man kreeg toen 12 maanden waarvan 3 voorwaardelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wij moesten toen raden wat ze zouden krijgen voor straf, en wat ze maximaal volgens de wet konden krijgen (dat was 2 jaar+tbs trouwens toen, ziekelijk weinig, maar hij kreeg niet eens tbs, hij moest contact houden met de reclassering.)

DAT IS DEZELFDE VENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die is dus weer vrij en begint helemaal opnieuw.
Hij had ook de rechter met de dood bedreigd de vorige keer en bij een politieagent de ruiten ingegooid en de ma met de mes bedreigd en zo. Zij had zich namelijk van hem laten scheiden en hij kon daar niet tegen.

Man dreigt dochtertje van balkon te gooien
pi_39069381
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:42 schreef Sessy het volgende:
OH SHIT!!!!!!!!!!!

Ik heb precies een jaar geleden de rechtszaak van een man uit congo voor me gehad (bij Strafrecht A of B) die zijn EEN jarig dochtertje van balkon dreigde te gooien en zijn VIERjarig zoontje met de dood bedreigde!!!!!! En die man kreeg toen 12 maanden waarvan 3 voorwaardelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wij moesten toen raden wat ze zouden krijgen voor straf, en wat ze maximaal volgens de wet konden krijgen (dat was 2 jaar+tbs trouwens toen, ziekelijk weinig, maar hij kreeg niet eens tbs, hij moest contact houden met de reclassering.)

DAT IS DEZELFDE VENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die is dus weer vrij en begint helemaal opnieuw.
Hij had ook de rechter met de dood bedreigd de vorige keer en bij een politieagent de ruiten ingegooid en de ma met de mes bedreigd en zo. Zij had zich namelijk van hem laten scheiden en hij kon daar niet tegen.

Man dreigt dochtertje van balkon te gooien
Toch niet Congolese folteraar (met nt Knoops)?
pi_39070129
Eh? Wij hadden het niet als arrest hoor, die zaak was net gewezen toen, wij hadden heel het dossier met procesverbalen (excl. naam) en verklaringen van psychologen en zo. Zo'n heel boekwerk, met beschrijvingen aan de hand van welke je de plattegrond van die flat bijna zou kunnen tekenen en welke drugs hij het liefst rookte en de hele meuk.
Zijn vrouw is ook blijkbaar superintelligent en hij labiel en dom of zo iets, dus zo gouw ze in Nederland waren vroeg ze de scheiding aan maar die was niet naar Moslims en dus enig juist recht geldig volgens hem. De vorige keer werd hij nadat hij een uur belletje stond te trekken door een van de buren binnengelaten en toen had hij het ruitje van de deur ingetikt en zichzelf binnengelaten en had hij met een bijl oid ingehakt op de badkamerdeur waar vrouw en nog een kind van die vrouw zaten, toen had hij de zoon vastgepakt en hem de keel gedreigd door te snijden en toen wist een oudere dochter de politie te alarmeren nadat ze naar de buren was gevlucht.

Bah ik was al misselijk toen Evenlyne (ter Braak) vorig jaar zei dat hij niet eens tbs had gekregen maar die 12 maanden dus maar nou ben ik nog misselijker.

Ik zat te spelen met het idee aangifte te doen van dat seksuele misbruik van mij (3 jaartjes lang) van toen ik een kind was maar nou denk ik waarom zou ik, zelfs als ik de rechter van de waarheid weet te overtuigen, dan krijgt 'ie nog niks. En net als die abdoul of hoe heet die vent nou die verdacht wordt van de verdwijning van de belgische meisjes, die al een verkrachting en een misbruik van minderjarigen op zijn naam had staan, net als hij loopt hij dan vervolgens na een jaar of zo veilig rond en kan hij net zo goed slachtoffers uitkiezen. Waarschijnlijk beter want dan gaat ie naar die gevangenis in texel waar al die pedofielen zitten en dan krijgt hij nog extra goede tips en zo.

[ Bericht 54% gewijzigd door Sessy op 21-06-2006 12:29:22 ]
pi_39070270
Wie weet leren de studenten over een paar jaar wel de zaken:
Congoleze babygooier I
Congoleze babygooier II
pi_39070535
Weet je wat het ergste is, hij kan dus ook deze keer (precies hetzelfde als de vorige keer) dus ook weer maximaal 2 jaar met tbs krijgen want poging tot mishandeling oid is niet strafbaar en dan kom je op bedreiging en vernieling uit dus en daar staat bijna niks op.
En die tbs krijgt hij waarschijnlijk weer niet, want, denkt de rechter, die wordt toch uitgezet.
pi_39071301
quote:
Ik zat te spelen met het idee aangifte te doen van dat seksuele misbruik van mij (3 jaartjes lang) van toen ik een kind was maar nou denk ik waarom zou ik, zelfs als ik de rechter van de waarheid weet te overtuigen, dan krijgt 'ie nog niks.
pi_39071378
Tja ik zeg ->> R&P.
pi_39074133
Flikker op man ik hoef geen relatie en psychologie topic daar wilde ik het ook helemaal niet over hebben. Ons rechterlijk stelsel deugt gewoon voor geen meter, geen wonder dat de politie lui doet, ik bedoel lekker dan dan vang je een keer een crimineel en laat de rechter ze gewoon weer vrij, nog daargelaten de lage maximumstraffen op bepaalde delicten (je krijgt volgens het wetboek meer voor het stiekem inbreken in een huis 's nachts en het weghalen van de tv daar dan voor dit drama) en zelfs daar maakt de rechter geen gebruik van, nog naast het feit dat ze nooit overtuigd zijn, ik weet niet of je het verhaal van Mr-Mackey hebt meegekregen?
Punt is gewoon we hebben zooooooo veel medelijden met allerlei tuig in dit land, ze zijn allemaal zoooo zielig ze hebben een persoonlijkheidsstoornis en een zware jeugd gehad en ach nouja in groepsverband en jeugdigen he, die hebben gewoon de verkeerde vrienden en ach nouja misschien wordt het een keer een brave burger.
10% van de bevolking heeft een of andere stoornis en wel meer hebben een kutjeugd gehad en die worden echt niet allemaal crimineel. En een kind gaat ook koekjes jatten uit de trommel als het geen straf krijgt, de enige reden dat hij dat niet doet is dat hij vervolgens straf krijgt inderdaad, want dat schrikt af. En daar ontbreekt het dus in het rechtsstelsel aan.
Want wat er nu gebeurt is dat misdaad WEL loont. Je jat een stuk of vijftig autoradio's, licht wat mensen via internet op, randt een paar meiden aan met je vrienden, jat wat tasjes en wat dingen uit winkels, schopt bushokjes en vitrines kort en klein, mept wat mensen in elkaar en misschien, heel misschien krijg je dan wel een jaartje of twee gratis huisvesting in een hotel met je eigen kamer en allemaal mensen waar je heel goede vrienden mee wordt omdat die allemaal net zo als jij denken en jou dus helemaal begrijpen. Heel misschien. Als je pech hebt.
En dan kun je gewoon een paar jaar op je reet gaan liggen en onkruid schoffelen in de gevangenistuin en boekjes lezen en verder chillen man.
Verveel je je nou dan zeg je dat je een heroineverslaafde bent en dan krijg je metadon en kom je de dag ook wel weer door (serieus, niet verzonnen, gebeurt echt).
pi_39074805
Gelukkig is de gevangenis echt een pretje

En het is algemeen bekend dat heroineverslaafden metadon gratis kunnen krijgen
pi_39075377
Nee maar die vent die was geen heroineverslaafde, die had alleen zin om metadon eens uit te proberen, vond ie lekker. Kwam ie verslaafd de gevangenis uit, ook feest.

Misschien is de gevangenis geen echt pretje, voor normale mensen. Maar echt afschrikwekkend is het ook niet.
pi_39076945
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik heb het 1e jaar gehaald! Ik mag in Utrecht blijven!
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:20:58 #251
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39077251
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:12 schreef VoreG het volgende:
Proficiat!

Ik heb zelf ook goed nieuws gehad; ik mag drie weken op Summer Course bij een groot kantoor!
(kantoor is op te zoeken, maar a.u.b. niet hier noemen, ik wil niet té makkelijk via fok! gegoogled kunnen worden )
pi_39077312
PFfffff anders had ik echt een groot probleem gehad. Ik kan de studio waar ik nu in zit namelijk niet verkopen zonder erg veel verlies, dan had ik op en neer moeten reizen naar ik denk Tilburg.

Ik scheet echt voordat ik het bestand durfde aan te klikken waar de cijfers instonden
pi_39077862
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:12 schreef VoreG het volgende:
Gefeliciteerd
Hoop dat ik na volgende week hetzelfde kan zeggen Heb nog 1 miezerig puntje nodig, dus 1 van mijn 3 herkansingen halen is genoeg. Dus dat word heel hard leren en daarna maar bidden
pi_39078465
Gefeliciteerd VoreG!

Ik zit met een dilemma:

Ik heb volgende week een her van een vak dat me totaal niet ligt (Organisatiewetenschap) en die ik waarschijnlijk toch niet ga halen. Ik heb van de docent te horen gekregen dat het vak volgend jaar een andere docent krijgt en dat de inhoud meer op mijn studie wordt gericht in plaats van op Bestuurskunde.

Ik weet niet wat ik nou moet doen: me 5 dagen uit de naad gaan werken of het vak volgend jaar opnieuw volgen.

Ik weet het echt niet meer....
pi_39079266
Da's heel goed niets voreg.
pi_39079345
Bladibladibla, 1 vakje extra moet er toch wel bij kunnen? Of heb je al vakken niet gehaald die op nieuw moeten?

Anderzijds wel in het tweede semester, dan heb je je eindvak en evt. ook de oefenhof/rechtbank ook... Maar ja je kunt natuurlijk ook een van de andere vakken uit die periode straks in de wintervakantie oid bestuderen om wat druk van de ketel te halen.

Ik zou persoonlijk aanpoten maar ja het is wel zwaar hoor na al die andere tentamens en als de inhoud ook nog gaat veranderen en beter past bij je studie...
pi_39104816
Ik heb (gelukkig) geen Oefenrechtbank, maar wel eindvak R&M, Europees Gemeenschapsrecht, Mededingingsrecht en Organisatie van de onderneming. Ik heb op Blackboard zitten kijken bij de vakomschrijvingen en ik denk dat een extra vak erbij goed te oden is, zeker omdat ik alle colleges dit jaar wel heb gevolgd. De basis heb ik dus al.

Ik heb totaal geen puf meer om te studeren en ik ga volgende week woensdag ook nog eens op vakantie. Ik kan nu nog wel heel veel gaan studeren, maar aangezien ik voor dit vak al zo veel gestudeerd heb en dan nog maar een 4 haal, heeft dat volgens mij niet zo veel zin. Het kwartje moet gewoon vallen en ik heb niet het gevoel dat dat nog gaat gebeuren in de komende dagen.
pi_39105279
VoreG! Wat een goed nieuws, zo horen wij het graag!
pi_39105669
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:17 schreef The_Duce het volgende:
VoreG! Wat een goed nieuws, zo horen wij het graag!
Nou eigenlijk niet. Wij willen horen dat je niet voldoende punten hebt, maar na een vlammend pleidooi waarbij je alles uit de kast trekt (inclusief Lindenbaum/Cohen natuurlijk ) tóch mag blijven .
pi_39106340
Gefeliciteerd VoreG, keep up the good work.

En Pool ook gefeliciteerd met z'n SummerCourse. Ben benieuwd of je flink afgebeuld gaat worden op het kantoor in kwestie.

Aangezien ik alles gehaald heb wat er in de bachelor te halen valt, heb ik deze maand maar een periode van relatieve rust ingelast. Ik weet dat je je als echte rechtenstudent actief en leergierig dient op te stellen, maar deze eerste relaxte week bevalt me prima eigenlijk.
Lelijke @@p!
pi_39109181
tijd voor R&R bladibla dan!
pi_39118054
R&R?
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:33:42 #263
105263 Litso
Interlectueel.
pi_39126943
Hoi,
Zoals in [Belangrijk!] Nieuwe regels wat betreft slowchat en centrale te lezen is hebben we een paar veranderingen doorgevoerd wat betreft centrale topics en slowchat
Voortaan wordt dit een 'gewoon' centraal topic, waar uiteraard gekletst mag worden over alles wat met rechten te maken heeft en waar iedereen vragen kan stellen.
Slowchatten kan voortaan in de nieuwe SES Slowchat: [SC #1] Omdat SOGgen veel leuker is dan leren
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_39127340
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou eigenlijk niet. Wij willen horen dat je niet voldoende punten hebt, maar na een vlammend pleidooi waarbij je alles uit de kast trekt (inclusief Lindenbaum/Cohen natuurlijk ) tóch mag blijven .
Dat pleidooi heb ik uiteraard ook gegeven. Gewoon bijgevoegd bij het laatste tentamen. Daar konden ze niet omheen.
pi_39129575
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nu je het er over hebt... ik heb 35 punten nu terwijl ik er 36 moet halen voor een positief bindend studieadvies. Ik heb nog 2 herkansingen waarin ik 12 punten kan halen + een tentamen waarvan ik de uitslag nog moet krijgen van 7 ECTS, Al is de kans groot dat ik die niet gehaald heb. Stel, ik denk niet dat dat het geval zal zijn, maar stel nou dat ik geen van die herkansingen zou halen en dus op 35 ECTS zou blijven steken. Zou ik dan toch nog kans maken om te mogen blijven omdat het maar 1 klein lullig puntje scheelt?
pi_39132799
- edit laat maar dat ging over iets anders lees ik net -

En je kunt sowieso altijd bezwaar maken bij de examencomissie of zo? Of je gelijk krijgt is een tweede.

[ Bericht 34% gewijzigd door Sessy op 23-06-2006 02:59:41 ]
pi_39132889
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:27 schreef bladibladibla het volgende:
R&R?
Rest & Relaxation
pi_39150029
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:23 schreef Sessy het volgende:
- edit laat maar dat ging over iets anders lees ik net -

En je kunt sowieso altijd bezwaar maken bij de examencomissie of zo? Of je gelijk krijgt is een tweede.
Ik heb geen goede ervaring met bezwaar maken bij zo'n commissie. Ik wilde alvast een mastervak volgen, aangezien ik maar een paar vakken had dit semester. Mocht niet, want ik kwam een paar puntjes tekort, namelijk de vakken die ik nog moest halen in m'n bachelor

Zodoende had ik een heel semester de tijd voor twee vakken en oefenrechtbank, dat overigens niet al te veel voorstelt.
Lelijke @@p!
pi_39173726
Haha nou m'n vriend en een paar van zijn vrienden hebben er toch vrijstellingen voor een hoop vakken uit weten te slepen. Zij hadden fisc. economie gedaan en doen nu met z'n allen fiscaal recht.

Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
pi_39184914
ik doe ook rechten
pi_39184939
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:09 schreef Sessy het volgende:
Maar dat bama systeem waarbij je geen vakken mag volgen als je niet genoeg studiepunten hebt slaat nergens op en bezorgt mensen alleen maar studievertraging. Stel nou dat je bijv. europese rechtsgeschiedenis B en strafprocesrecht en dat andere strafrechtsvak uit jaar 3 semester 1 open hebt staan, waarom zou je geen privaatrechtelijke mastervakken kunnen volgen bijvoorbeeld?
Nergens last van bij de OU; ik ben al halverwege m'n master, terwijl ik pas 2 weken geleden m'n bachelor afgerond heb.
pi_39196132
ja mits je minder dan 12 sp mist?

[ Bericht 4% gewijzigd door Sessy op 25-06-2006 00:57:56 ]
pi_39199343
quote:
Op zondag 25 juni 2006 00:50 schreef Sessy het volgende:
ja mits je minder dan 12 sp mist?
huh ? Heb je 't tegen mij ?
pi_39201833
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:10 schreef roze-meisje het volgende:
ik doe ook rechten
Ik hoop dat je toekomstige clientèle niet aanschrijft conform je Fotoboek-StYLe
pi_39202425
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:56 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Hoezo ? Ga jij wel ondertekenen met
quote:
Hoogachtend,

mr. The_Duce
pi_39203529
quote:
Op zondag 25 juni 2006 07:46 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

huh ? Heb je 't tegen mij ?
Ja.
Of niet?
Wij mogen alleen master gaan doen als we maximaal 12 sp missen in tilburg waar studeer jij dan
pi_39203897
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:53 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja.
Of niet?
Wij mogen alleen master gaan doen als we maximaal 12 sp missen in tilburg waar studeer jij dan
Ik schreef toch 'Nergens last van de bij OU'

Ik deed mijn eerste master vak in augustus, toen ik pas halverwege m'n bachelor was. Er zijn wel vakken die een ingangseis kennen, zoals de oefenrechtbank waarmee je je bachelor afsluit en voor je formeel tot je master toegelaten wordt moet je je bachelor gehaald hebben. Maar voor de rest is de OU heel erg flexibel.

Oh ja, voor de scriptie geldt dat je de helft van de master gehaald moet hebben.
pi_39204230
waar is die OU dan?
pi_39204504
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:17 schreef Sessy het volgende:
waar is die OU dan?
www.ou.nl
pi_39204722
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:13 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Hoezo ? Ga jij wel ondertekenen met
[..]
Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.

Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?
pi_39205713
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt.
Is dat zo ? Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht.
quote:
Dan de ondertekening. Een kleine handtekening getuigt niet van een sterke persoonlijkheid (net als het geven van een slap handje). Gaan we daarom alles lekker fors ondertekenen. Des te groter, des te beter?
Ze klagen bij mij altijd dat ik een veel te grote en snelle krabbel zet...
pi_39208195
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Interessant punt. Bij het schrijven van brieven komt meer kijken dan je denkt. Zo is het een interessante vraag of je gaat onderteken met je mr.-titel (mr. drs.-titel), initialen en achternaam of slechts met initialen en achternaam. Persoonlijk neig ik naar het laatste. Staat wat persoonlijker.

Ik besluit (officiele) correspondentie altijd met

Check je later! Homies4life

Mr. D. Duck

Nooit klachten gehad
pi_39227147
Zijn er ook mensen hier die strooien met hun bachelor titel?
pi_39234220
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

www.ou.nl
hoeveel euries maken die je lichter per jaar?
pi_39234932
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:

[..]

hoeveel euries maken die je lichter per jaar?
Net zoveel als de andere universiteiten.
pi_39236826
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:28 schreef Sessy het volgende:

[..]

hoeveel eurieso maken die je lichter per jaar?
Dat ligt eraan hoe snel je studeert , je betaalt ongeveer 220 per module, de studie bestaat uit 56 modules.
pi_39239965
Is dat boeken incl en heb je les of niet?
pi_39239997
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:23 schreef Sessy het volgende:
Is dat boeken incl en heb je les of niet?
Inclusief boeken, geen colleges. Wel kun je bij veel vakken naar facultatieve begeleidingsbijeenkomsten gaan, maar het uitgangspunt is dat de specifieke OU werkboeken de colleges vervangen.

maar eerlijk gezegd boeit het mij niet wat 't kost. Het is voor mij de enige manier om in mijn eigen tempo en op mijn eigen tijdstippen te kunnen studeren.

Les ? Dat is toch wanneer een ander je vertelt hoe je iets moet doen ? Ik mag toch hopen dat je ook op reguliere universiteiten geen 'les' krijgt ?
pi_39251178
quote:

Omdat je feitelijk gezien geen studievertraging oploopt
Pas bij echte noodgevallen overwegen ze voor je een uitzondering te maken. Hiermee houden ze de turbostudent wel op.

Zou het iets te maken hebben met het feit dat doordat het haast onmogelijk is je master in precies 1 studiejaar te doen, je daardoor jezelf in september alsnog in moet schrijven voor een aantal maanden, zodat de Universiteit van die inschrijving subsidie trekt? Of zoek ik nu een complot dat er niet is
Lelijke @@p!
pi_39253123
quote:
Nou, ik zit dus ook in dat schuitje. Ik mag nog niet aan mijn master beginnen in Utrecht omdat ik mijn bachelor notarieel recht nog niet heb gehaald. Ik heb daarentegen al wel 180 ECTS aan het jaar. Alleen nog niet aan de verplichte vakken voor notarieel voldaan. Een bachelor privaatrecht aanvragen zou kunnen maar dan blijkt dat de faculteit slechts één bachelor afgeeft. Doe ik dat, dan kan ik mijn master notarieel niet gaan doen.

Afijn. Ik hoorde dus dat ze aan de UvA minder moeilijk doen en ik dus gebeld. En ja, daar kan ik volgend jaar mastervakken privaatrecht volgen zonder dat een bachelordiploma vereist is. Krijg ik nu alleen weer dat afschuwelijke gezeik met kopiëren van VWO-diploma's, cijferlijsten, Bewijs Betaald Collegegeld, etc.. Echter, aan het eind van 't verhaal bespaart het mij wel een half jaar en dat is dan weer mooooooi
  maandag 26 juni 2006 @ 18:49:15 #291
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_39258655
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zijn er ook mensen hier die strooien met hun bachelor titel?
Tuurlijk. Ik ben nu mevrouw L. eonoor BSc LLB
Nulla verba sed acta
pi_39266357
God Rally wat jij beschrijft klinkt ZO verleidelijk je hebt geen idee...
in 1 jaar 2 jaar vwo gehaald, beste tijd van m'n leven... geen gezeik... 1 keer afrekenen over het resultaat bij de eindexamens... tsjakka.
pi_39266463
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:08 schreef Sessy het volgende:
God Rally wat jij beschrijft klinkt ZO verleidelijk je hebt geen idee...
in 1 jaar 2 jaar vwo gehaald, beste tijd van m'n leven... geen gezeik... 1 keer afrekenen over het resultaat bij de eindexamens... tsjakka.
Sterker nog, het *is* zo verleidelijk. Ik lig nu nog steeds op schema om uiteindelijk over het 2e en 3e jaar van m'n bachelor en m'n master samen nog geen twee jaar te doen. Het kan allemaal bij de OU. Soms moet je er wel een beetje voor onderhandelen, soms moet je er goed vroeg bij zijn met je planning en soms houdt het in dat je vakken doet die je niet wilt doen (ik zit nu op internationaal strafrecht te blokken en dat boeit me echt integraal niet)

Aan de andere kant merk je wel dat 't een kleine faculteit is, waardoor je soms wat minder keuzemogeljkheden hebt dan je zou willen.
pi_39266659
Hmmmm vandaag Ondernemingsrecht herkanst, ik kon zo'n 6 niet laten staan... Weer dezelfde zooi he! Ik had de vorige keer bijna alles goed op de BV (10 vd 10 punten op een paar vragen) en de enquete en de OVR (nieuw recht) etc etc en bijna alles fout bij de VOF! Dacht ik de rechtspersoonsloze vennootschappen goed te kennen nu nadat ik ze heb geleerd en de arresten en alles, vragen ze de eenmanszaak en zit ik daar met de pen op tafel te tikken, weet niks op te schrijven.
UGH! Nouja misschien wordt 't wel een zeven. Ik heb er maar uit wanhoop een BV met een directeur-grootaandeelhouder van gemaakt anders wist ik het echt niet.

Overigens vond ik dit tentamen echt waardeloos, het stond vol met fouten en onduidelijkheden en was ook helemaal niet representatief voor de te kennen stof naar mijn mening. Enquete, geschillenregeling, faillissement waren zwaar ondervertegenwoordigd en dat zijn belangrijke onderwerpen.
pi_39266886
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef _-rally-_ het volgende:
Aan de andere kant merk je wel dat 't een kleine faculteit is, waardoor je soms wat minder keuzemogeljkheden hebt dan je zou willen.
Boeit niet, ik wil echt heel standaard Nederlands Recht doen met zo mogelijk de nadruk op privaat maar ja. Punt is, ik weet niet hoe werkgevers denken dus ik riskeer dat liever niet. En ik zit nou toch met vrijspraak en dat ik halverwege de bachelor ben (nou wel meer dan dat mag ik hopen) en nouja... dat soort dingen allemaal.
Had 't 2 jaartjes eerder gemeld.
pi_39268409
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:15 schreef Sessy het volgende:
Hmmmm vandaag Ondernemingsrecht herkanst, ik kon zo'n 6 niet laten staan
Bij ons mag je een 6 niet eens herkansen.
pi_39269632
nee maar jullie mogen zelf weten hoe lang jullie d'r over doen en ik ben heel het jaar ziek geweest eigenlijk. Als het niet voor de stufi was zou ik echt niet dit programma doen dit jaar.
pi_39282345
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:56 schreef The_Duce het volgende:

[..]

ik meen ook alles heel serieus wat in mijn fotoboek staat
pi_39283573
Oeh ben vanochtend op de vrijspraakkamer geweest... Geen koffie! Wat is dat nou voor een kamer.
Wel een uitzicht. WOW wat een uitzicht. Daar kan zelfs de uitzicht van 't kantoor van die papa-duivel uit Devil's Advocate niet aan tippen.

Heeft Rende Jan soms z'n ziel verkocht vorig jaar?

Pikant detail... Ons mam dacht dat Pleun een jongen is en Rende een meisje.
pi_39283816
Pleun... Rende... waar gaat dit over?
pi_39283895
Vrijspraak bestuursleden. Pleun is huidig voorzitter Rende Jan voormalig. Ik ben de huidige secretaris Yahoo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')