Och, die casus weerquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:54 schreef Sessy het volgende:
[..]
Is een berekening van onze hoorcollegedocent die les gaf over de Algemene Wet Gelijke Behandeling, niet van mij. Ging over twee homo's die heel nodig bij de NADB wilden dansen (en dat vervolgens mochten, 1 keer hebben gedaan en sindsdien nooit meer).
Bij de OU hoor je er niets overquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:02 schreef Sessy het volgende:
Ik wou dat ze er over ophielden, serieus.
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:59 schreef Sessy het volgende:
DD, ik gok dat je in Utrecht studeert, heb ik je goed erbij gezet?
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreukenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat gokken wij hier in Utrecht ook (de wildste roddels over wie het zou kunnen zijn doen inmiddels de ronde).
Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschoptquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
DD is wat jaartjes ouder dan jij mien jong.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:43 schreef VoreG het volgende:
[..]
Met 15 ECTS in het 1e jaar word je eraf geschopt.
30 ECTS in het 1e jaar is natuurlijk geweldig.
15 ECTSquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Wij zijn bezig van DD een profielschets te maken. Een puntje hebben we al gevonden:
- Hij probeert erg intelligent over te komen wat erop kan duiden dat het een stakker is met 15 ECTS in zijn eerste jaar.
Wie was het?!?!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat blijft sinds de Oefenrechtbank voor mij voor altijd het kantoor van de penisbreuken![]()
Neuh, grote mond-klein brein effect zeg maar.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
15 ECTS, he het is wel een rechtenstudie he geen loodzware betastudie. Maar ik kom dus intelligent over? Moet ik dan niet ook intelligent zijn om die indruk te kunnen wekken?
Er stond duidelijk in de OP van deel 14 dat wie de topic sluit, een nieuw topic opent. Die clausule heb ik maar even overgenomen, lijkt me wel zo makkelijk.quote:
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.quote:
zie sig.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wat studeer je dan? Ik denk dat recht&management studenten ook wel mogen, die krijgen tenslotte een master recht en een master management.
We kunnen toch wel een kopje maken in de OP met 'afvalligen - zij die wel zouden willen maar niet kunnen'quote:Op zondag 28 mei 2006 00:55 schreef Sessy het volgende:
Ohja. Nee, dan mag je niet in de OP. Lekker puh!![]()
![]()
Dat zijn de trema-normen toch? (Wat je al niet leert als je een middagje oefenrechtbank gaat kijkenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef Leonoor het volgende:
Maar even over ali, alimentatieberekening. De behoefte van de kinderen hangt samen met de leeftijd en hoeveel kinderen er per gezin zijn (kinderbijslagpunten enzo) en het inkomen van beide ouders gezamenlijk tijdens het huwelijk. Ik heb zo heerlijk veel opgestoken al bij Banning-de-bom![]()
Zoals je 't zegt, klinkt 't logisch. Ik zou even dat arrest van de HR opzoeken en een mooie brief schrijvenquote:Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.
Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Thanx!!quote:Op zondag 28 mei 2006 23:09 schreef Sessy het volgende:
Profi, Umm!
Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef MarkzMan_X het volgende:
Zeg, zijn jullie bekend met de zgn. draaideurcontructie? (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaideurconstructie). Ik heb het gevoel dat ik daar nu "slachtoffer" van ben.
Ik zat mijn administratie m.b.t. mijn uitzendwerk (via Randstad, Utrecht) eens door te kijken en daar viel me iets vreemds op. Toen ik via Randstad Utrecht werkte begon ik zoals het hoort in 'fase A', en naar een jaar kwam ik in Fase B (nieuw contract) terecht. Tot zover prima. Echter, toen vorig jaar fase B afliep kwam ik terecht bij een verlengde van Randstad Uitzendbureau, namelijk Randstad P/Flex. Ik keek net even naar m'n P-Flex contract en daar staat weer dat ik in Fase A ben beland.
Dat zou natuurlijk C moeten zijn! Voorbeeld van een klassieke draaideurcontructie doordat werkgever via een 'ander' uitzendbureau je weer terug bij af wil laten beginnen? Of mag dit. Jullie meningen graag.
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeftquote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Bleef je wel dezelfde werkzaamheden verrichten? Kijk dan in art. 14 lid 4 van de ABU cao. Er kan sprake zijn van opvolgend werkgeverschap en dan gaan je opgebouwde rechten wat betreft het fasensysteem mee.
De tweewegenleerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:16 schreef VoreG het volgende:
Pfff het laatste onderwerp behandeld voor de tentamens, de schadevergoeding...
Lastig onderwerp met het zelfstandig schadebesluit, de weg naar de burgelijke rechter en de bestuursrechter etc.
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:24 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Werkzaamheden zijn hetzelfde gebleven. Zelfs de standaardtruuk (waar de rechter maling aan heeft) van de werkgever om mij in contract 1 + 2 een andere functienaam toe te dichten dan in contract 3 wordt gehanteerd. Wat een paupers ook.
Dank overigens voor dat artikel, is precies wat ik zocht.
Overigens duurt het nog wel even voordat ik over dit onderwerp aan de bel trek. Ik heb nog twee "projecten"lopen bij m'n uitzendbureau. First things first.
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar feitelijk is het voortgezet werkgeverschap natuurlijk, let eens wat beter op in die werkgroepen wil je?!
Ja, idd. Ik zeg maar altijd zo: “Ceterum censeo Carthaginem esse delendam."quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Succes met je tentamen!quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:26 schreef VoreG het volgende:
Laatste bijles gehad voorafgaande aan het tentamen. Ik heb er vertrouwen in, komt helemaal goed.
Je denkt toch niet dat ik de goede stoel opgeef hequote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:54 schreef bladibladibla het volgende:
Sessy, hoe ging het bij jou?
Maak dan ook niet zo'n lang verhaal van iets wat in feite geen probleem is... De aandacht verslapt dan he...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:28 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Zeg schat, let jij eens even op! Ik geef toch ook aan dat die "truuk" niet werkt. Uiteraard is er sprake van voortgezet werknemerschap!
Ik was alle arresten kwijt, dus die heb ik elke keer moeten opzoeken. Bij die vraag over de BV i.o. lag mjn arrestenbundel open bij HR Rabobank/Niezink dus dat was echt mazzel.quote:http://www.fok.nl/topic/862978/1/50#38417582]woensdag 31 mei 2006 18:05[/url] schreef Sessy het volgende:[/b]
Ik was het laatste uur, op het overpennen van dat kantje na, alleen maar bezig artikelen en arresten op te zoeken en het eerste uur voor de helft ook.Voor dat tentamen zelf had je een uurtje nodig, ware het dus niet dat je artikelen moest vermelden.
Ik heb al verweer ter zake gevoerd, maar dat had weinig nut geloof ik; ondanks dat ik uitvoerig heb aangetoond dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele grond voor een ban was. Wat maar weer bewijst dat het bansysteem op Fok niet erg deugdelijk is ingericht; zo hebben ze nog nooit gehoord van hoor en wederhoor en is het kennelijk prima mogelijk om iemand een ban aan te smeren op grond van het enkele feit dat hij een aantal keer in een topic zou hebben gepost dat vermoed wordt een niet serieuze insteek te hebben gehad, daarmee zogenaamd bijdragend aan de verloedering van genoemd forum.quote:
Dat is snel berechten zonder weerwoord kunnen geven, voor het eerst gebruikt door de Schutzstaffel, vandaar de naam.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:15 schreef Eland het volgende:
Zou iemand me hier (heel kort) kunnen vertellen wat de Schutznorm(gedachte) m.b.t. strafrecht inhoudt?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat is snel berechten zonder weerwoord kunnen geven, voor het eerst gebruikt door de Schutzstaffel, vandaar de naam.
In deeltijd kan 't, dus voltijd moet 't geen probleem zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef 3FM het volgende:
wat ik me afvroeg zou het te doen zijn om in 4 jaar af te studeren, als je het 4e jaar geen achterstand hebt en het tempo er wat in houdt?
Of is het qua tijd die je nodig hebt voor het scriptieschrijven voor de zomervakantie klaar zijn gewoon practisch onmogelijk?
Ik doe Nederlands recht trouwens
Ervaringsdeskundigen hier?
Het was wel mijn bedoeling, en het lijkt me ook geen al te groot probleem op zich, hier in Utrecht is je eidnscriptie maar 15 ECTS dus zo'n dik boekwerk hoeft het nou ook weer niet te worden.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef 3FM het volgende:
wat ik me afvroeg zou het te doen zijn om in 4 jaar af te studeren, als je het 4e jaar geen achterstand hebt en het tempo er wat in houdt?
Of is het qua tijd die je nodig hebt voor het scriptieschrijven voor de zomervakantie klaar zijn gewoon practisch onmogelijk?
Die privaatrechtvariant is goed te doen. Ik had daar vorig jaar een nette 8 voor geloof ik. Zeker herkansenquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:29 schreef Sessy het volgende:
Ik heb een 6 voor rechtsgeschiedenis, dat slaat echt nergens op, ik kende de hele stof uit m'n hoofd. Privaatrechtvariant trouwens. Mja gewoon nog een keer gaan doen misschien, zonder extra te leren verder.
Ligt er helemaal aan wie je scriptiedocent is. Als die een vakantie van 4 weken neemt en je halverwege een nieuwe visie opdringt ga je het niet redden denk ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:46 schreef 3FM het volgende:
Ik ben niet debiteur.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Dit ligt aan de inhoud van de zaak. Stel: de zaak komt voor de rechter. Je verweert je al dan niet tegen de vordering. Als de rechter vindt dat de vordering is ontstaan vanwege een reden die bij jezelf dient te liggen, wordt je in de kosten van het rechtsgeding veroordeeld.
Dit is een standaardzinnetje. Deze kosten kunnen redelijk oplopen by the way.
6vwo en nu al eisende partij?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Ik ben niet debiteur.
Kan je trouwens aangeven wat deze kosten ongeveer zijn voor een vordering van 800-1000 euro?
Eigen eenmanszaakje, heb te maken met een wanbetaler.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
6vwo en nu al eisende partij?
Dat is niet altijd het geval?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
en of er al dan niet een comparitie komt.
Blij te horen... Nouja ze had beloofd ons te naaien met het tentamen omdat een keer niemand de stof had gelezen (er moest toen een werkstuk worden ingeleverd en normaal hebben een Turk en ik en nog een jongen daar wel iets te antwoorden op haar vragen maar toen dus niet)quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Die privaatrechtvariant is goed te doen. Ik had daar vorig jaar een nette 8 voor geloof ik. Zeker herkansen![]()
Is dat traject al doorlopen. Maar ik heb wel inspraak over wat er gebeurt nu het buitengerechtelijk niet is opgelost.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:31 schreef Sessy het volgende:
Oscar, kan je niet beter de vordering overdragen aan een incassobureau of zo.
Mooi werkquote:Op maandag 5 juni 2006 04:39 schreef Sessy het volgende:
http://www.geocities.com/de_aantekeningen/
Vizorchicken: archief toegevoegd en nieuwe cartoon ter ere van al m'n kennissen die allemaal hebben besloten te gaan trouwen (stuk of 5?)
Samenvattingen toegevoegd.
Hmmm kosten van betekening van het vonnis zijn ergens in de 80 euro, dan krijg je daarna de executiefase.. Eerst krijg je beslag roerende zaken, geloof dat dat rond de 130 euro was, daarna aanzegging van verkoop, ook boven de 100 euro. Kan behoorlijk oplopen, zeker als je overgaat tot daadwerkelijke verkoop.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Ik ben niet debiteur.
Kan je trouwens aangeven wat deze kosten ongeveer zijn voor een vordering van 800-1000 euro?
Okayquote:Op maandag 5 juni 2006 12:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmmm kosten van betekening van het vonnis zijn ergens in de 80 euro, dan krijg je daarna de executiefase.. Eerst krijg je beslag roerende zaken, geloof dat dat rond de 130 euro was, daarna aanzegging van verkoop, ook boven de 100 euro. Kan behoorlijk oplopen, zeker als je overgaat tot daadwerkelijke verkoop.
In jouw risicosfeer ligt het bijv. als jouw debiteur verhuisd is, jou aantoonbaar een adreswijziging heeft gestuurd, maar jij bent blijven incasseren op zijn oude adres. Hij kan er dan niets aan doen dat hij niet betaald heeft zeg maar.
Ja, mits je dit vordertquote:Op maandag 5 juni 2006 13:01 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Okay.
Nog twee vraagjes dan maar:
1. Als ik in het gelijk gesteld word, zijn de kosten van de procedure dus voor de debiteur?
Nee.quote:2. Komt er bij iedere zaak comparitie?
Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.quote:
Lijkt me ook de beste voorbereiding. En zorg dat je begrijpt wat er in de artikelen staat, dat scheelt ook al een heleboel.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:25 schreef Eland het volgende:
[..]
Lees je wetboek van tevoren es goed door, bijna alles staat er wel in, maar je moet weten in welke titels je moet zoeken. Dat scheelt een hoop, vooral als je verschillende boeken voor 1 vraag nodig hebt.
Succes ermee!quote:Op maandag 5 juni 2006 15:36 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
...
Ik heb morgen mijn laatste tentamen en mijn concentratie is weer eens ver te zoeken...
Dank je!quote:Op maandag 5 juni 2006 15:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Succes ermee!
Morgen krijgen we toch ook het cijfer voor Rechtsfilosofie B terug?
Dankjequote:
Mja, wat ik bedoelde was dat hij daarmee impliceert akkoord te gaan met betaling. Of is zoiets niet zoveel waard?quote:Op maandag 5 juni 2006 17:38 schreef Sessy het volgende:
morgen is 6-6-6 :p Hoop maar niet dat je slaagt.
Oscar, hij kan van alles, maar het zou wel erg vreemd zijn als hij dan stelt niet te hebben geweten van de vordering, ik denk niet dat een normaal nadenkende rechter dat accepteert. Correct me if I'm wrong.
Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Jawel, maar dan kan zijn partij dus geen verweer voeren.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je als je tegenpartij verstek laat gaan het bewijs gewoon rondkrijgen wat betreft het cijferwerk en de rechtsvraag, en net als gewoonlijk alles vorderen wat nodig is. Zorgen dat je stukken in orde zijn dus.
Brilliant.quote:Overigens kun je bij oefenrechtbank geen verstek laten gaan. Dan krijg je een onvoldoende
Telt praktijkervaring ook ? Je moet in de dagvaarding je *hele* vordering uitwerken, je *moet* ook het bekende verweer van de tegenpartij weergeven.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Sessy het volgende:
Ik denk op zich dat de kans er ook inzit dat hij straks bij verstek wordt veroordeeld? Ik kijk even de mensen aan die verder in hun studie zijn en al oefenrechtbank en zo hebben gehad?
Heb er wel serieus over nagedacht, maar rechten is me toch teveel leerwerk; ik ben erg luiquote:Op maandag 5 juni 2006 23:32 schreef Sessy het volgende:
kijk daar heb je wat aan de Grouch!![]()
Trouwens, kunnen we je volgend jaar in onze topic als volwaardig lid verwachten Oscar of ga je iets anders studeren?
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurtquote:Op maandag 5 juni 2006 23:37 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Maargoed, morgen even contact opnemen met m'n advocaat. damn wat klinkt dat tof
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurt
quote:Het dossier kan dan zo worden afgewikkeld dat voor u de hoofdsom resteert na BTW restitutie, zodat u geen kosten heeft gehad aan het incasso, dit ondanks de gevoerde procedure.
Ik had tentamen Economie voor R&M. Was heel goed te doen eigenlijk: ik wist alles op twee kleine dingetjes na. Heb alleen een lamme arm omdat ik drie uur constant heb zitten schrijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:44 schreef Sessy het volgende:
Wat heb je, bladibla?
Je hebt mijn tip opgevolgd?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:32 schreef bladibladibla het volgende:
Ik had gewoon een 6,5![]()
Mijn tactiek van 9 keer (ongeveer) hetzelfde opschrijven heeft dus toch gewerkt...
Nou hopen dat mijn tentamen direct ook goed gaat.
Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grifquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijken of je dat nog zegt als 'ie z'n declaratie stuurt
Het goede gevoel is er pas als 'ie goed werk heeft verricht en ik dus geen kosten hebquote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor zo'n heerlijk gevoel betaal je grif![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |